abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172016583


Vanaf 6 Juni 2016 is het weer zover, Ramadan, vastenmaand van de moslims is dan weer begonnen.

Ramewhattewatdan?!

- Moslims vasten dan van zonsopkomst tot iets na zonsondergang, en mogen dan niet eten, drinken, seks hebben en moeten zich van allerlei soorten fysieke lusten onthouden.

Waarom dan?!

- Meestal krijgt men het antwoord dat de moslims het doen om te weten hoe het is om arm te zijn en met ze mee te leven, dit is één van de vele redenen, maar niet DE reden.

Het vasten in de Islam is een voortzetting van het vasten net zoals in de andere Abrahamitische godsdiensten, alleen dan dat er concretere regels zijn waarvan niet afgeweken mag worden, gedurende een maand:

Vers van de Koran:

quote:
O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Hadith over het vasten:

quote:
"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
- En
- -
Iedereen een fijne, gezegende ramadan O+

Dit topic is niet een:

- Bashtopic
- Discussietopic
- Zeur topic.
- Nieuws / politiek topic

Maar een jaarlijks terugkerend plek voor vastende, geïnteresseerden en alle anderen soorten betrokkenen samenkomen om er over te kletsen.

O+

GC / Ramadan Slowchat 2015 #1 - Get Ready For The Launch
pi_172016628
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:06 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Samen. Je bent samen op vakantie.
Ja klopt..heel de vakantie met familie doorbrengen gaat mij ook te ver.
Na 3 dagen heb ik het meestal wel gezien.
pi_172016734
Je had er [Allochtonen SC] van moeten maken.
pi_172016752
Ik ben begonnen aan orange is the new black. ;(

Nieuwe verslaving er bij.
pi_172016814
En Montelly, laat je fantasie er maar op los en vertel mij maar hoe jij denkt dat het zit met deze gay wat betreft meiden.
pi_172016822
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:08 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ja klopt..heel de vakantie met familie doorbrengen gaat mij ook te ver.
Na 3 dagen heb ik het meestal wel gezien.
Nou dan. Helaas zat mannen die daar anders over denken en hun vrouwen 4 weken lang gewoon bij schoonouders ( die ze het hele jaar door in Nederland ook al zien) dumpen. Verschrikkelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 14:16:53 ]
pi_172016862
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nou dan. Helaas zat mannen die daar anders over denken en hun vrouwen 4 weken lang gewoon bij schoonouders ( die ze het hele jaar door in Nederland ook al zien) dumpen. Verschrikkelijk.
Ook echt 'dumpen'. Alsof die vrouwen zelf helemaal tot niets in staat zijn en het allemaal maar te accepteren hebben. :D.
pi_172016877
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ook echt 'dumpen'. Alsof die vrouwen zelf helemaal tot niets in staat zijn en het allemaal maar te accepteren hebben. :D.
Klopt. Die vrouwen hebben vaak niks te zeggen. Wat kan zo een vrouw doen behalve zeggen dat ze wil dat man maar een hotel of appartement huurt?
pi_172016938
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nou dan. Helaas zat mannen die daar anders over denken en hun vrouwen 4 weken lang gewoon bij schoonouders ( die ze het hele jaar door in Nederland ook al zien) dumpen. Verschrikkelijk.
Dan is het idd wel handig om een eigen plek te hebben ,, maar omdat als eis te stellen voordat je gaat trouwen gaat weer te ver.

Je bent daar max 5/6 weken per jaar.
pi_172016943
quote:
11s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:12 schreef zarGon het volgende:
Je had er [Allochtonen SC] van moeten maken.
Volgende ronde...
pi_172016956
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ook echt 'dumpen'. Alsof die vrouwen zelf helemaal tot niets in staat zijn en het allemaal maar te accepteren hebben. :D.
Marrokaans cultuur.
pi_172016984
En dan nog kan je nadat je getrouwd bent samen sparen voor een eigen huis
pi_172016994
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Marrokaans cultuur.
Marokkaans
pi_172016998
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:19 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt. Die vrouwen hebben vaak niks te zeggen. Wat kan zo een vrouw doen behalve zeggen dat ze wil dat man maar een hotel of appartement huurt?
Het gaat om vriendinnen van jou, vermoedelijk uit dezelfde leeftijdscategorie?

Ik snap dit hele situatie overigens niet meer, want wat je omschrijf hoort eerder bij de generatie ervoor en niet bij de jongere generatie.

Even los nog van de communicatie vóór en tijdens de reis.
pi_172017034
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Marrokaans cultuur.
Twee kaas.

Heeft niet zozeer met cultuur te maken toch; je gaat me niet zeggen dat de huidige generatie Marokkaanse vrouwen allemaal onderdanig zijn en helemaal afhankelijk van hun man zijn.
pi_172017035
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:23 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Marokkaans
Ja, geen idee waarom ik het zo heb getikt.
pi_172017037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:23 schreef PSVCL het volgende:
En dan nog kan je nadat je getrouwd bent samen sparen voor een eigen huis
Oh ja, vrouw die moet werken en geld moet afstaan, maar tegelijkertijd ook hele huishouden moet runnen. Over oneerlijkheid gesproken. Als de man gezamenlijk wil sparen met de vrouw betekent het als man dus ook bijdragen aan het huishouden. Betekent overigens ook dat huis op beide namen gaat. Iets wat je ook vaak ziet, manlief die dan naar Marokko vertrekt voor de aankoop want ja 'mannentaak' en huis op alleen zijn naam zet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 14:25:47 ]
pi_172017063
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:25 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja, geen idee waarom ik het zo heb getikt.
Kan gebeuren Tuurk
pi_172017066
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het gaat om vriendinnen van jou, vermoedelijk uit dezelfde leeftijdscategorie?

Ik snap dit hele situatie overigens niet meer, want wat je omschrijf hoort eerder bij de generatie ervoor en niet bij de jongere generatie.

Even los nog van de communicatie vóór en tijdens de reis.
Oh dan ken je de verhalen niet. Je moest eens weten wat ik dagelijks voor drama hoor van vrienden, kennissen en nichten. Helaas tot op de dag van vandaag iets wat veel voorkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 14:26:40 ]
pi_172017076
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

Twee kaas.

Heeft niet zozeer met cultuur te maken toch; je gaat me niet zeggen dat de huidige generatie Marokkaanse vrouwen allemaal onderdanig zijn en helemaal afhankelijk van hun man zijn.
Als je als vrouw je eigen boontjes kan doppen denk ik niet dat je je onderdanig zal opstellen.
pi_172017138
Zonder al teveel details te vermelden. Een oude generatie Marokkaanse vrouw heeft haar hele leven zitten schoonmaken en dat gespaard om een huis te kopen voor haar en haar kinderen ( dan kunnen die in de zomer bij haar verzamelen). Oude man van haar kwam in Marokko, de oogjes gingen open en is toen met een jonge dame van 22 jaar aldaar getrouwd. Huis stond op zijn naam want hij heeft haar voorgelogen ( gezegd dat het op haar naam gaat en ja ze is een oude vrouw en blabla). Dag huis en dag man. :) Huis staat op naam van zijn jonge vrouw.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 14:29:52 ]
pi_172017141
Ik zou het niet erg vinden om 3 weken per jaar bij mijn schoonouders te blijven. Soms moet je geven.
pi_172017152
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh ja, vrouw die moet werken en geld moet afstaan, maar tegelijkertijd ook hele huishouden moet runnen. Over oneerlijkheid gesproken. Als de man gezamenlijk wil sparen met de vrouw betekent het als man dus ook bijdragen aan het huishouden. Betekent overigens ook dat huis op beide namen gaat. Iets wat je ook vaak ziet, manlief die dan naar Marokko vertrekt voor de aankoop want ja 'mannentaak' en huis op alleen zijn naam zet.
Het vrouwtje moet gewoon lekker voor de kids zorgen en het huishouden doen ,, de man regelt de rest wel.

Wil het vrouwtje perse werken dan moet ze natuurlijk ook wat geld afstaan..

Heel simpel
pi_172017196
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:29 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Het vrouwtje moet gewoon lekker voor de kids zorgen en het huishouden doen ,, de man regelt de rest wel.

Wil het vrouwtje perse werken dan moet ze natuurlijk ook wat geld afstaan..

Heel simpel
Hahaha dus vrouw moet en geld afstaan en daarnaast hele huishouden runnen? Dit bedoel ik dus met de oneerlijkheid. Als de man geld wil van zijn vrouw betekent het ook naar ratio deelnemen aan het huishouden en koken. Zo simpel is het. Een vrouw is geen slaaf of een robot.
pi_172017203
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:29 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Het vrouwtje moet gewoon lekker voor de kids zorgen en het huishouden doen ,, de man regelt de rest wel.

Wil het vrouwtje perse werken dan moet ze natuurlijk ook wat geld afstaan..

Heel simpel
Volgens het geloof moet ze dat niet. Heel simpel.
pi_172017267
Man die eist dat vrouw haar geld moet afstaan is al geen man. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 14:33:15 ]
pi_172017309
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:29 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Het vrouwtje moet gewoon lekker voor de kids zorgen en het huishouden doen ,, de man regelt de rest wel.

Wil het vrouwtje perse werken dan moet ze natuurlijk ook wat geld afstaan..

Heel simpel
: (

Ook echt zo heerlijk tradioneeeeeel.

: (
pi_172017372
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

: (

Ook echt zo heerlijk tradioneeeeeel.

: (
Ik ben zo blij dat mijn moeder mij heeft gepusht zelfstandig te zijn in het leven en economisch onafhankelijk te zijn van een man. Puur om dit soort situaties te kunnen vermijden.
pi_172017384
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zonder al teveel details te vermelden. Een oude generatie Marokkaanse vrouw heeft haar hele leven zitten schoonmaken en dat gespaard om een huis te kopen voor haar en haar kinderen ( dan kunnen die in de zomer bij haar verzamelen). Oude man van haar kwam in Marokko, de oogjes gingen open en is toen met een jonge dame van 22 jaar aldaar getrouwd. Huis stond op zijn naam want hij heeft haar voorgelogen ( gezegd dat het op haar naam gaat en ja ze is een oude vrouw en blabla). Dag huis en dag man. :) Huis staat op naam van zijn jonge vrouw.
Maar dat is de oude generatie...

Zoiets zie ik dus niet gebeuren met de huidige 20/30-jarigen...
pi_172017406
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

: (

Ook echt zo heerlijk tradioneeeeeel.

: (
Grappige is, veel vrouwen werken omdat ze wel moeten, want ja wat verdient een Marokkaanse man gemiddeld ( nee niet allemaal)? Niet veel. Maar wel wijzen naar de vrouw. Hadden ze beter hun best moeten doen... dan hadden die vrouwen waar ze naar wijzen ook niet hoeven te werken.
pi_172017417
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

Maar dat is de oude generatie...

Zoiets zie ik dus niet gebeuren met de huidige 20/30-jarigen...
Het gebeurt wel. Maar dan met ongeletterde vrouwen of vrouwen die met alles afhankelijk zijn van hun man.
pi_172017425
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

Maar dat is de oude generatie...

Zoiets zie ik dus niet gebeuren met de huidige 20/30-jarigen...
Oh, de verhalen van vriendinnen, kennissen en nichten zijn allemaal verhalen afkomstig van dames tussen de 20 en 30 jaar.
pi_172017576
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Grappige is, veel vrouwen werken omdat ze wel moeten, want ja wat verdient een Marokkaanse man gemiddeld ( nee niet allemaal)? Niet veel. Maar wel wijzen naar de vrouw. Hadden ze beter hun best moeten doen... dan hadden die vrouwen waar ze naar wijzen ook niet hoeven te werken.
Maar, eh, tja, je weet met wat voor man je trouwt. Of zo.

Ik snap dat verongelijkte toon niet zo.
pi_172017628
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh, de verhalen van vriendinnen, kennissen en nichten zijn allemaal verhalen afkomstig van dames tussen de 20 en 30 jaar.
Wat zijn dat dan voor vrouwen dat ze zo afhankelijk zijn van hun man?

En los daarvan, als ze dan al afhankelijk willen zijn, kiezen ze er bewust voor om afhankelijk te zijn van zo'n man...

Als je trouwt, trouw je met iemand waarmee het op meerdere vlakken klikt, toch? Niet dat je tijdens je eerste vakantie erachter komt dat je man helemaal geen rekening met je houdt?!

Ik heb even moeite om het te snappen.
pi_172017732
ZarGon, echt verschrikkelijk dat jij alles terug zoekt. Dat je zelfs foto's opslaat. Beetje triest, eigenlijk!

Maar mijn huwelijk loopt super, hmdl. Die quote is van een paar dagen voordat ik mijn man leerde kennen. Grappig hoe het leven kan lopen. Ne demişler? Büyük lokma ye, büyük söz söyleme. ;)

Hoe is het met jouw liefdesleven?
Protège moi de mes désirs.
pi_172017773
Net m'n allereerste arbeidsvoorwaardengesprek gehad. Ging eigk best goed. :o
Nu dit voorstel bespreken met de andere kant. Hopelijk bieden zij beter. :s)
Protège moi de mes désirs.
pi_172017797
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:33 schreef Maghrebijnse het volgende:
Man die eist dat vrouw haar geld moet afstaan is al geen man. :')
zoiets hoef je eigenlijk niet eens te eisen
pi_172018235
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:56 schreef PSVCL het volgende:

[..]

zoiets hoef je eigenlijk niet eens te eisen
In de Islam mag een man dat niet vragen van zijn vrouw, laat staan eisen. Daartegenover is de man wel verplicht zijn gezin te onderhouden, terwijl een vrouw haar eigen verdiende geld geheel voor haarzelf mag houden en zelf mag bepalen wat ze ermee doet. :7
pi_172018334
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
ZarGon, echt verschrikkelijk dat jij alles terug zoekt. Dat je zelfs foto's opslaat. Beetje triest, eigenlijk!

Maar mijn huwelijk loopt super, hmdl. Die quote is van een paar dagen voordat ik mijn man leerde kennen. Grappig hoe het leven kan lopen. Ne demişler? Büyük lokma ye, büyük söz söyleme. ;)

Hoe is het met jouw liefdesleven?
Slaat hij foto's op?
pi_172018562
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
ZarGon, echt verschrikkelijk dat jij alles terug zoekt. Dat je zelfs foto's opslaat. Beetje triest, eigenlijk!
Foto's opslaan? Waar heb je het over?

Mij verbaasd het overigens ook dat ik bij het terugzoeken het ook daadwerkelijk kan vinden, hm...

quote:
Maar mijn huwelijk loopt super, hmdl.
Maşallah, Allah devamını getirsin. Geen idee of dit de juiste verwensing is voor deze situatie, maar je snapt de strekking.

quote:
Die quote is van een paar dagen voordat ik mijn man leerde kennen. Grappig hoe het leven kan lopen. Ne demişler? Büyük lokma ye, büyük söz söyleme. ;)
Dat weet ik (we hebben samen gepost in dat topic, :P). Daarom dacht ik er ook aan; je ging van 'niets voor mij' naar 'toch wel wat voor mij' in een paar dagen. Hehe.

quote:
Hoe is het met jouw liefdesleven?
Ik zag mijn damesmeisje gisteren verliefd naar mij kijken. Dat is toch wel de leukste compliment na al die jaren... :s).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 15:30:18 ]
pi_172018678
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 15:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

Foto's opslaan? Waar heb je het over?

Mij verbaasd het overigens ook dat ik bij het terugzoeken het ook daadwerkelijk kan vinden, hm...

[..]

Maşallah, Allah devamını getirsin. Geen idee of dit de juiste verwensing is voor deze situatie, maar je snapt de strekking.

[..]

Dat weet ik (we hebben samen gepost in dat topic, :P). Daarom dacht ik er ook aan; je ging van 'niets voor mij' naar 'toch wel wat voor mij' in een paar dagen. Hehe.

[..]

Ik zag mijn damesmeisje gisteren verliefd naar mij kijken. Dat is toch wel de leukste compliment na al die jaren... :s).

Als ik jou naar haar vraag negeer je altijd. Why?
pi_172018864
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 15:33 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Als ik jou naar haar vraag negeer je altijd. Why?
Zij vraagt aan mij hoe het gaat met mij(n ...), jij betrekt er expliciet (uit het niets) een ander bij die er niet aanwezig is op dat moment. Heb geen zin om het gesprek te 'kapen' door daarover te praten.

Zoiets.

En omdat ik dit soort posts niet kan waarderen:
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Vechten voor IS? terwijl Julis haar plicht vervult door sex jihad te doen


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 15:41:57 ]
pi_172018883
Overigens, bij dezen een kusje aan Triggershot.
pi_172018939
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 15:40 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zij vraagt aan mij hoe het gaat met mij(n ...), jij betrekt er expliciet (uit het niets) een ander bij die er niet aanwezig is op dat moment. Heb geen zin om het gesprek te 'kapen' door daarover te praten.

Zoiets.

En omdat ik dit soort posts niet kan waarderen:

[..]

Ik vraag hoe het met haar is, een ja gaat goed is toch voldoende?
pi_172019805
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 15:43 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik vraag hoe het met haar is, een ja gaat goed is toch voldoende?
Het lijkt erop dat je niet tevreden bent met mijn antwoord. Dat kan, maar ik hoop dat je verwachtingen in de toekomst realistischer zijn, want er is een grote kans aanwezig dat ik mij in het vervolg net zo zal blijven gedragen.
pi_172019928
stimirol ,altijd zuur.. _O-
pi_172020000
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 16:19 schreef PSVCL het volgende:
stimirol ,altijd zuur.. _O-
Waarom wordt er zoveel naar elkaar gewezen? Elkaar voor rotte vis uitmaken lijkt eerder regel dan uitzondering.
pi_172020035
quote:
9s.gif Op woensdag 28 juni 2017 16:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom wordt er zoveel naar elkaar gewezen? Elkaar voor rotte vis uitmaken lijkt eerder regel dan uitzondering.
Ik dol maar een beetje ..weet ze wel
pi_172020364
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 16:22 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ik dol maar een beetje ..weet ze wel
Dollen door een ander iets negatiefs te noemen....

Dolletjes.
pi_172020380
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 15:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

Foto's opslaan? Waar heb je het over?

Mij verbaasd het overigens ook dat ik bij het terugzoeken het ook daadwerkelijk kan vinden, hm...

[..]

Maşallah, Allah devamını getirsin. Geen idee of dit de juiste verwensing is voor deze situatie, maar je snapt de strekking.

[..]

Dat weet ik (we hebben samen gepost in dat topic, :P). Daarom dacht ik er ook aan; je ging van 'niets voor mij' naar 'toch wel wat voor mij' in een paar dagen. Hehe.

[..]

Ik zag mijn damesmeisje gisteren verliefd naar mij kijken. Dat is toch wel de leukste compliment na al die jaren... :s).

Je had laatst een foto van mij uit 2008 of zo toegestuurd. Die foto was ik zelfs vergeten. Vond dat best creepy.

Dankjewel, darısı başına. :)

Geen trouwplannen?
Protège moi de mes désirs.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')