abonnement Unibet Coolblue
pi_172105261
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 20:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

havengeld, bruggen en sluizen..
Vergeet de exclusieve houtsoort niet!

Onderhout :X
  zondag 2 juli 2017 @ 12:56:29 #27
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_172110652
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 20:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

havengeld, bruggen en sluizen..
niet waar ik vaar.
Lachen joh.
pi_172141796
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 16:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat kun je wel stellen, ik heb hem ook liggen thuis, vlaggen en verlichting en ballen en weet ik het wat.. Ik heb het boek effe tijdelijk in de hoek geflikkerd, wat een fucking onzin zeg :X

Ga later wel weer eens verder als ik écht niks anders nuttigs meer te doen heb.
Dat is dus geen irrelevante informatie, met name die verlichting is wel belangrijk als je het water op gaat. Zaken als bijv. vaarwegmarkering etc. zijn ook gewoon belangrijk.

Van mij mogen ze dat kleine vaarbewijs flink moeilijker maken, en de grens waarboven je een vaarbewijs nodig hebt mag ook wel omlaag. Er varen al veel te veel onbenullen zonder enig verkeersinzicht rond. Het feit dat iedereen even een theorie examentje kan doen en dan een vaarbewijs krijgt, zonder ooit in een boot gezeten te hebben klopt niet. Dat doen we toch met auto's ook niet zo.

Bedenk ook dat je al met een redelijk flinke en snelle boot op pad mag als je een klein vaarbewijs hebt, ook bedrijfsmatig. Wellicht kom je met lang niet alle zaken/situaties in aanraking bij jouw gebruik, maar het is nu eenmaal onderdeel van het vaarbewijs. We zeggen ook niet dat iemand niet hoeft te kunnen rijden op de snelweg voor zijn rijbewijs, omdat hij aangeeft alleen op N-wegen te willen rijden?
  maandag 3 juli 2017 @ 16:46:58 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172142241
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 16:30 schreef heite het volgende:

[..]

Dat is dus geen irrelevante informatie, met name die verlichting is wel belangrijk als je het water op gaat. Zaken als bijv. vaarwegmarkering etc. zijn ook gewoon belangrijk.

Van mij mogen ze dat kleine vaarbewijs flink moeilijker maken, en de grens waarboven je een vaarbewijs nodig hebt mag ook wel omlaag. Er varen al veel te veel onbenullen zonder enig verkeersinzicht rond. Het feit dat iedereen even een theorie examentje kan doen en dan een vaarbewijs krijgt, zonder ooit in een boot gezeten te hebben klopt niet. Dat doen we toch met auto's ook niet zo.

Bedenk ook dat je al met een redelijk flinke en snelle boot op pad mag als je een klein vaarbewijs hebt, ook bedrijfsmatig. Wellicht kom je met lang niet alle zaken/situaties in aanraking bij jouw gebruik, maar het is nu eenmaal onderdeel van het vaarbewijs. We zeggen ook niet dat iemand niet hoeft te kunnen rijden op de snelweg voor zijn rijbewijs, omdat hij aangeeft alleen op N-wegen te willen rijden?
Jij dacht dat je direct kon rijden nadat je je rijbewijs had?
Dan begint het pas... Door ervaring en inzicht leer je rijden.. dat is niet anders dan voor varen..

Wel of geen vaarbewijs heeft geen hol met inzicht te maken; de ene persoon snapt wat ie moet doen als er een sluis aankomt.. de andere weet wat ie moet doen als het misgaat in een sluis.. Het verschil daarin? De laatste heeft wat meer ervaring..
pi_172142725
Dat is ook niet de vergelijking die ik wil maken. Het is gewoon bijzonder vreemd dat iemand een bevoegdheid om te varen kan krijgen zonder ook maar ooit een voet op een boot gezet te hebben, door een simpel meerkeuze examen te maken.

Het zou vergelijkbaar zijn aan alleen een theorie-examen om een rijbewijs te krijgen. Uiteraard krijg je geen volledig inzicht door je rijlessen en moet je ervaring krijgen. Maar die rijlessen zijn wel een solide basis waarop je verder bouwt.

Overigens durf ik best te stellen dat een aanzienlijk deel van de mensen met een klein vaarbewijs niet genoeg op het water is te vinden om dat inzicht en die ervaring echt te verkrijgen. Om de analogie naar het rijbewijs weer te voorschijn te halen: als ik hoor dat iemand maar 6 weken per jaar in de auto rijdt heb ik ook niet veel vertrouwen in zijn kunnen.
  maandag 3 juli 2017 @ 17:17:16 #31
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172143112
Mijn man heeft een vaarbewijs gehaald, was pittiger dan hij vooraf dacht. Maar op sommige punten ook echt onzinnig en hier en daar een wtf gehalte.
Zo kreeg hij, in zijn theorie examen, de vraag, wat moet je doen als je een kras op een boot hebt gemaakt en de eigenaar is niet aan boord? Het juiste antwoord daarop was niets. Je hoeft blijkbaar niet kenbaar te maken dat je schade hebt gemaakt aan iemands boot (mits je zelf vaart dan).

Al met al, gewoon het theorie boek aanschaffen, goed (!!!!) doornemen met wat geluk haal je je examen dan wel. Het is best veel, je moet een beetje geluk hebben met de werkelijke vragen op het examen.
Borden, vlaggen, ballen,hoe zaken aangegeven worden verschilt enorm per plek. Je moet dus niet maar 1 manier leren, maar minstens 3.

Weet ook dat je met het "kleine" vaarbewijs alsnog op sommige plekken niet mag varen. IJsselmeer bv heb je het "grote" vaarbewijs voor nodig met een boot waarmee je op andere plekken wel met een "klein" vaarbewijs mag varen.

Het is allemaal niet zo eenduidig zoals bij een rijbewijs voor de auto iig.
Succes ermee, schat het niet te simpel in, denk niet dat je jezelf er wel doorheen kan gokken, dan komt het wel goed.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172146037
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Weet ook dat je met het "kleine" vaarbewijs alsnog op sommige plekken niet mag varen. IJsselmeer bv heb je het "grote" vaarbewijs voor nodig met een boot waarmee je op andere plekken wel met een "klein" vaarbewijs mag varen.
Pas op! Nou haal je twee dingen door elkaar. Groot vaarbewijs is voor schepen van 25m of langer, wat jij bedoeld is klein vaarbewijs 1, voor kleine meertjes en binnenwater versus klein vaarbewijs 2, waarbij ook de regels voor IJsselmeer, Waddenzee, Noordzee en de grote rivieren toegevoegd zijn alsmede hoe je moet navigeren met wind stroom getij en kompas enzo.
  maandag 3 juli 2017 @ 19:31:24 #33
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172146215
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 16:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat kun je wel stellen, ik heb hem ook liggen thuis, vlaggen en verlichting en ballen en weet ik het wat.. Ik heb het boek effe tijdelijk in de hoek geflikkerd, wat een fucking onzin zeg :X

Ga later wel weer eens verder als ik écht niks anders nuttigs meer te doen heb.
Ja vlaggen, verlichting en boeien etc zijn vette onzin op het water. Heb je echt geen flikker aan.


Als je niet verder komt dan de lokale recreatieplas in de buurt. Als je serius wil gaan varen kun je het maar beter leren en gelijk ook je Marifooncertificaat halen (en een marifoon incl AIS op je boot plaatsen).

Pleziervaartuig dat overal tussendoor jaagt met die kutboten van ze en geen regel of teken kennen :r.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 3 juli 2017 @ 20:23:27 #34
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172147637
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 19:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Pas op! Nou haal je twee dingen door elkaar. Groot vaarbewijs is voor schepen van 25m of langer, wat jij bedoeld is klein vaarbewijs 1, voor kleine meertjes en binnenwater versus klein vaarbewijs 2, waarbij ook de regels voor IJsselmeer, Waddenzee, Noordzee en de grote rivieren toegevoegd zijn alsmede hoe je moet navigeren met wind stroom getij en kompas enzo.
Sorry,je hebt gelijk!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 3 juli 2017 @ 21:23:20 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_172149650
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 19:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja vlaggen, verlichting en boeien etc zijn vette onzin op het water. Heb je echt geen flikker aan.

Ik kan altijd wel genieten van mensen die zichzelf muurvast varen omdat ze rood en groen niet uit elkaar kunnen houden.
pi_172150880
quote:
10s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:23 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik kan altijd wel genieten van mensen die zichzelf muurvast varen omdat ze rood en groen niet uit elkaar kunnen houden.
Ja, of motorbootjes die tien keer een aanleg zo enorm verprutsen omdat ze totaal geen rekening houden met wind en/of stroming :D
Heerlijk vermaak!
pi_172230093
Koop een boot werk je dood *O*

Binnenkort ook maar eens VB2 halen..

Blijft toch gek.. Mag met bootjes van 400m varen maar een klein rubberbootje van 3 meter met een goeie Yamaha er achter mag weer niet..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')