Vergeet de exclusieve houtsoort niet!quote:
Dat is dus geen irrelevante informatie, met name die verlichting is wel belangrijk als je het water op gaat. Zaken als bijv. vaarwegmarkering etc. zijn ook gewoon belangrijk.quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat kun je wel stellen, ik heb hem ook liggen thuis, vlaggen en verlichting en ballen en weet ik het wat.. Ik heb het boek effe tijdelijk in de hoek geflikkerd, wat een fucking onzin zeg
Ga later wel weer eens verder als ik écht niks anders nuttigs meer te doen heb.
Jij dacht dat je direct kon rijden nadat je je rijbewijs had?quote:Op maandag 3 juli 2017 16:30 schreef heite het volgende:
[..]
Dat is dus geen irrelevante informatie, met name die verlichting is wel belangrijk als je het water op gaat. Zaken als bijv. vaarwegmarkering etc. zijn ook gewoon belangrijk.
Van mij mogen ze dat kleine vaarbewijs flink moeilijker maken, en de grens waarboven je een vaarbewijs nodig hebt mag ook wel omlaag. Er varen al veel te veel onbenullen zonder enig verkeersinzicht rond. Het feit dat iedereen even een theorie examentje kan doen en dan een vaarbewijs krijgt, zonder ooit in een boot gezeten te hebben klopt niet. Dat doen we toch met auto's ook niet zo.
Bedenk ook dat je al met een redelijk flinke en snelle boot op pad mag als je een klein vaarbewijs hebt, ook bedrijfsmatig. Wellicht kom je met lang niet alle zaken/situaties in aanraking bij jouw gebruik, maar het is nu eenmaal onderdeel van het vaarbewijs. We zeggen ook niet dat iemand niet hoeft te kunnen rijden op de snelweg voor zijn rijbewijs, omdat hij aangeeft alleen op N-wegen te willen rijden?
Pas op! Nou haal je twee dingen door elkaar. Groot vaarbewijs is voor schepen van 25m of langer, wat jij bedoeld is klein vaarbewijs 1, voor kleine meertjes en binnenwater versus klein vaarbewijs 2, waarbij ook de regels voor IJsselmeer, Waddenzee, Noordzee en de grote rivieren toegevoegd zijn alsmede hoe je moet navigeren met wind stroom getij en kompas enzo.quote:Op maandag 3 juli 2017 17:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Weet ook dat je met het "kleine" vaarbewijs alsnog op sommige plekken niet mag varen. IJsselmeer bv heb je het "grote" vaarbewijs voor nodig met een boot waarmee je op andere plekken wel met een "klein" vaarbewijs mag varen.
Ja vlaggen, verlichting en boeien etc zijn vette onzin op het water. Heb je echt geen flikker aan.quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat kun je wel stellen, ik heb hem ook liggen thuis, vlaggen en verlichting en ballen en weet ik het wat.. Ik heb het boek effe tijdelijk in de hoek geflikkerd, wat een fucking onzin zeg
Ga later wel weer eens verder als ik écht niks anders nuttigs meer te doen heb.
Sorry,je hebt gelijk!quote:Op maandag 3 juli 2017 19:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Pas op! Nou haal je twee dingen door elkaar. Groot vaarbewijs is voor schepen van 25m of langer, wat jij bedoeld is klein vaarbewijs 1, voor kleine meertjes en binnenwater versus klein vaarbewijs 2, waarbij ook de regels voor IJsselmeer, Waddenzee, Noordzee en de grote rivieren toegevoegd zijn alsmede hoe je moet navigeren met wind stroom getij en kompas enzo.
Ik kan altijd wel genieten van mensen die zichzelf muurvast varen omdat ze rood en groen niet uit elkaar kunnen houden.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja vlaggen, verlichting en boeien etc zijn vette onzin op het water. Heb je echt geen flikker aan.
Ja, of motorbootjes die tien keer een aanleg zo enorm verprutsen omdat ze totaal geen rekening houden met wind en/of stromingquote:Op maandag 3 juli 2017 21:23 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik kan altijd wel genieten van mensen die zichzelf muurvast varen omdat ze rood en groen niet uit elkaar kunnen houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |