abonnement Unibet Coolblue
pi_174714134
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 15:39 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Van het BvN forum:

[..]

Dank :) :).
Opvallender.
In de Morgen staat toch een behoorlijk andere versie:

quote:
Geert Lenssens: “De Diane-leden moesten de laders van hun half¬automatisch wapen leegmaken, het dan op scherp zetten en vuren. Hij deed wat hem was opgedragen.”
Báng!
Share
‘Wij noemden hem ‘de langen Bonkoffsky’. Een slungel, te dom om te helpen donderen. Hij wilde er zo graag bijhoren. Hij deed te hard zijn best’
Een toenmalige BOB’er
Toenmalige BOB’er: “Wij noemden hem de langen Bonkoffsky. Een slungel, te dom om te helpen donderen. Hij wilde er zo graag bijhoren. Hij deed hard zijn best, té hard. Ik kan er met de beste wil van de wereld de Reus niet in zien, maar misschien komt dat doordat het zo lang geleden is. Doordat wij in onze hoofden van die hele Bende van Nijvel een mythe hebben gemaakt. Uiteindelijk, wat voor iemand heb je daarvoor nodig? Iemand die getraind is.”
Geert Lenssens: “Hij heeft een metalen kast geraakt, gelukkig niet de schiet¬instructeur die ernaast stond. Er zat een serieus gat in de kast. Bij de groep Diane was men onverbiddelijk. Professionele fout. Volgens wat hij erover vertelde aan mijn cliënt, zijn broer, was er met zijn wapen geknoeid. Het is niet zo moeilijk om dat zo te manipuleren dat de laatste kogel blijft zitten.”
De broer: “Hij is uit de groep Diane gezet. Hij was daar niet goed van.”
http://tueriesdubrabant.w(...)hristiaan-bonkoffsky

Opvallend dat C.B. nu wordt afgeschilderd als een domme fantast die nog te dom was om zijn eigen schaduw te herkennen. Maar wat iedereen wel vergeet is dat 'Python' dus echt bestaat. En ongeacht of 'Python' hier een lulverhaal loopt te verkondigen dat betekent ook dat we dan meer dan waarschijnlijk mogen achten dat de heren Beijer en Bouhouche dan ook wel over de vloer in Dendermonde kwamen of waar C.B. dan ook heeft gewoond in deze periode.
pi_174715974


De Reus ook betrokken bij aanslag op topman rijkswacht?

Was Christiaan B. ook betrokken bij de aanslag op rijkswachtmajoor Herman Vernaillen in 1981? Een robotfoto van de man die de auto van de daders stal, vertoont op z’n minst gelijkenissen met (de tekening van) De Reus.

De aanslag op Herman Vernaillen en zijn echtgenote, in de avond van 26 oktober 1981, was decennialang een raadsel. De majoor werd van dichtbij onder vuur genomen door twee mannen met machinegeweren. Beide slachtoffers overleefden de aanslag. Vernaillens vrouw was wel voor 40 procent invalide.
Sinds kort is die aanval opgehelderd - tenminste wat Vernaillen zelf betreft. “Ik weet nu wie die avond op ons geschoten heeft”, zegt de majoor op rust aan De Morgen. “Dat waren Madani Bouhouche en Robert Beijer. Hoe ik dat weet? Beijer heeft dat in mijn bijzijn toegegeven. We werden enkele jaren geleden samen ontboden bij het parket. Hij heeft me alles uitgelegd, omdat de zaak inmiddels verjaard was.”

Bouhouche en Beijer waren tot in 1983 gelijktijdig topcriminelen en rijkswachters bij de sectie drugs van de Brusselse BOB. Voor de aanslag op Vernaillen - die in 1981 onderzoek voerde naar fraude met drugsgelden bij het Nationaal Bureau voor Drugs - gebruikten ze een Mazda 626 die een maand voordien gestolen was in Brussel. Een winkelier langs de Louizalaan zag het gebeuren en hielp de politie aan een vrij accurate robotfoto van de dief. Die tekening toont opvallende gelijkenissen met robotfoto 19 in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Het is dié foto die bij jeugdvriend Marc Van Damme eind ’98 de doorslag gaf om Christiaan B. aan te geven als De Reus van de Bende.
Haarkleur

Dezelfde haarsnit, dezelfde zware bril die B. volgens zijn broer al sinds zijn 18de droeg. In 1981 was hij 27 jaar oud, precies de leeftijd die de getuige schatte. De haarkleur lijkt dan weer af te wijken: “Kort blond à ros haar”, zo staat onder de robotfoto. Christiaan B. had donkerbruin haar.

Dat de moordpoging op Vernaillen zo lang onopgehelderd bleef, komt doordat de wapendeskundige zich destijds bij z’n ballistisch onderzoek liet assisteren door... BOB’er Madani Bouhouche. Die sloot zichzelf uit als mogelijke dader, op basis van een gemanipuleerde kogelhuls. Volgens de broer van B. was hij een kennis van Bouhouche en Beijer, iets wat die laatste eerder deze week vanuit Thailand ontkende.

link

[ Bericht 5% gewijzigd door StaceySinger op 28-10-2017 18:25:04 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174724833
“Wie Bende van Nijvel onderzoekt, riskeert nog altijd zijn leven”

Privé-detective werkte in jaren tachtig nog samen met beruchte Groep Diane



Foto Dalemans Privé-detective Ben Zuidema onderzoekt tegenwoordig vooral de verdwijning van Elke Wevers, maar in het verleden werkte hij ook nauw samen met de Groep Diane. Zeker één van die rijkswachters was betrokken bij de Bende van Nijvel.
Hasselt De Bende van Nijvel domineert opnieuw de actualiteit, en dat brengt ook herinneringen naar boven bij Ben Zuidema (80). De privé-detective buigt zich al twee jaar over de verdwijning van Elke Wevers uit Maaseik, maar in de jaren 80 werkte hij ook nauw samen met de Groep Diane. Dat was de elite-eenheid van de Rijkswacht, waarvan minstens één lid ook actief was bij de bende. “Wie deze zaak onderzoekt, riskeert nog steeds zijn leven.”

Ben Zuidema, die aan het hoofd staat van recherchebureau Zuidema & Vullers, kennen we vandaag vooral als de man die het dossier van de vermiste Elke Wevers nieuw leven inblies. Maar in de jaren 70 en 80 werkte hij nauw samen met de Belgische speurders bij het toenmalige Bureau D’Information Criminelle, een soort van geheime politie die criminele netwerken moest oprollen. Zuidema was actief als undercover agent, met als doel zware gangsters te lokken en te klissen.
Kende je de leden van Groep Diane persoonlijk?

“Nee, dat was puur professioneel. Mijn taak bestond erin criminelen te lokken. Ik infiltreerde in netwerken, maakte afspraken met hen en regelde nepdeals. Op voorhand namen we met de geheime politie én Groep Diane door wanneer en hoe laat alles zou plaatsvinden. Hun taak was om de criminelen in de boeien te slaan, ik moest ze enkel tot bij hen lokken. Groep Diane bestond uit toprijkswachters, uitgerust met de beste wapens en voertuigen.”
Mogelijk werkte je dus onbewust samen met rijkswachters die bij de Bende van Nijvel actief waren?

“Dat zou kunnen, maar ik kan me geen specifieke personen voor de geest halen. Wanneer we in actie schoten, waren die mannen trouwens altijd gemaskerd. Maar ik heb de zaak rond de Bende van Nijvel doorheen de jaren wel nauwgezet opgevolgd.”
Was je effectief betrokken bij het onderzoek naar de bende?

“Laten we zeggen dat ik in die periode informatie had via zeer kostbare tipgevers - een informant uit Grimbergen. Die informatie heb ik ook overgemaakt aan de bevoegde diensten, maar binnen de kortste keren was er al gelekt dat die informatie van mij kwam. Het systeem was toen al rot. We ontdekten in die periode een lading van veertig wapens, afkomstig uit de wapenfabriek FN Herstal, maar met vervalste serienummers. Niet veel later werd de directeur van dat bedrijf, Juan Mendez, vermoord teruggevonden. Hij bleek later zélf gelinkt te zijn aan criminele oud-rijkswachters.”
Krijg je geen zin om heel dat mysterie mee op te lossen?

“Ik blijf er zo ver mogelijk vandaan. Eerlijk: ik vertrouw na al die jaren niemand meer. Alle speurders en onderzoeksrechters die momenteel met dat dossier bezig zijn, spelen met vuur. Hetzelfde geldt voor advocaat Jef Vermassen, die toch mee de bal aan het rollen bracht in de pers. Die man riskeert momenteel zijn leven, hoor. Er zijn te veel politieke belangen mee gemoeid, en dat tot op het hoogste niveau - volgens mij zelfs vanuit de diamantsector. De moordenaars van de Bende van Nijvel waren niet meer dan een stelletje psychopaten die er op kickten om mensen dood te schieten. Maar daar zat wel een politieke beweegreden achter. In de jaren tachtig kreeg ik al te horen dat ‘ze’ - de Rijkswacht - nu hadden wat ze wilden. Ze waren eindelijk oppermachtig.”
Moeten speurders sneller van dossiers gehaald worden als alles jarenlang potdicht zit?

“Niet per se. Maar er wordt in België nog altijd te weinig samengewerkt. Er is ook te weinig controle op elkaar. Je hebt hier één gerechtelijke politie, maar eigenlijk zou er wel een onderscheid moeten zijn binnen zo’n korps. Als je concurrentie hebt, sta je scherper. Maar dan wel concurrenten die toch samenwerken. Voor de zaak van de Bende van Nijvel moet er vooral extra mankracht ingezet worden.”
Is de gerechtelijke politie in België vandaag te zwak?

“Neem nu het dossier van Elke Wevers. Als ze daar van meet af aan veel scherper in geweest waren, zouden er nooit zoveel fouten gemaakt zijn. Er is zelfs nooit geopperd om een profiler (een professional die een profiel van een dader kan opstellen, red.) op de zaak te zetten. Na mijn bezoek aan onderzoeksrechter Raskin in Tongeren, waar ik hem héél wat nieuwe informatie gaf na eigen onderzoek, werd er nooit meer contact met mij gezocht. Niet door de lokale, noch door de gerechtelijke politie. In de jaren tachtig werkte ik in onnoemelijk veel dossiers samen met Belgische speurders. Dat gaat blijkbaar niet meer. Terwijl we toch één doel delen: het klissen van daders.”

link

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 29-10-2017 10:31:09 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174732188
tim_deboeck twitterde op zondag 29-10-2017 om 12:16:48 Huh??? 😳Neergeschoten slachtoffer van de #BendeVanNijvel werd wakker in een lijkzak? #7dag reageer retweet
mboschnl twitterde op zondag 29-10-2017 om 12:17:22 Jeetje mevr.van Huffelen lag al id lijkzak na de overval.Heftig verhaal zeg,nu komt alles dubbel en dwars weer boven. #7dag #BendeVanNijvel reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174732424
Hoe het kon dat dossiers over de Bende van Nijvel werden verbrand



Delen van het enorme onderzoek over de Bende van Nijvel -dat miljoenen pagina’s telt- werden door een nieuw onderzoeksteam verbrand. Dat blijkt uit een proces-verbaal uit 2012 van een oud-politiecommissaris die jarenlang het onderzoek naar de bende leidde.

Sp.a-fractieleider in de senaat Bert Anciaux kaartte op 20 juni 2013 een kwalijke kwestie aan in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. “Deze keer is het nieuwe feit dat dossiers uit het onderzoek naar de Bende van Nijvel worden verbrand”, klonk het. Anciaux wilde tekst en uitleg van toenmalig minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open Vld).

De informatie kwam voort uit een proces-verbaal van voormalig Vlaams commissaris bij de federale politie Eddy Vos, die zestien jaar lang het onderzoek naar de Bende van Nijvel leidde, waarover De Morgen berichtte. Vos beklaagde zich over een nieuw team van onderzoekers dat tal van documenten in het onderzoek naar de bende begon te verbranden.
Advertentie

Hopeloos geknoei

Volgens Vos waren die dossiers “bijzonder waardevol” en zouden ze “absoluut behouden moeten blijven”, klonk het in de senaat. Het ging onder meer om archieven van werkdossiers van tientallen Nederlandstalige speurders, resultaten van geomatisch onderzoek, listings en kopieën van processen-verbaal. Vos schreef dat de nieuwe onderzoekers zich totaal niet bewust waren van het eventuele belang van die archieven.

“Het onderzoek naar de Bende van Nijvel krijgt daardoor nog meer een imago van hopeloos geknoei”, aldus Anciaux destijds. “De overtuiging dat het onderzoek wordt gemanipuleerd wint meer en meer aan kracht.”

Rotten

Toenmalig minister van Justitie Annemie Turtelboom reageerde dat de dossiers in slechte staat verkeerden en dus vernietigd moesten worden. Volgens haar waren er geen cruciale documenten verloren gegaan. “Toen de nieuwe onderzoekers het dossier overnamen, stelden zij vast dat delen van het dossier in het water lagen en aan het rotten waren. Sommige stukken moesten dan ook worden weggegooid”, klonk het. “Dat waren evenwel geen essentiële stukken. Er werden van die stukken pv’s opgesteld en foto’s gemaakt, die in het dossier werden opgenomen. Daardoor vormt het verlies van die stukken in geen enkel geval een belemmering voor de voortzetting van het onderzoek.”

De klacht van Vos levert hem een disciplinaire sanctie op. Zijn pv werd vernietigd. Daarop verliet de commissaris het onderzoek.

link
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174732469
“Revolver tegen hoofd van buitenwipper kostte de Reus zijn job bij elite-eenheid Diane”



“Niet één, maar twee schietincidenten op korte termijn betekenden het einde van de carrière van Chris B. bij groep Diane”, vertellen broers Marc en Mario Van Damme. “Na Zaventem had hij ook nog zijn revolver tegen het hoofd van een portier gezet. Pas dan is hij buitengezet.”

De broers Van Damme, beiden bevriend met Chris B., zijn verbaasd dat enkel het schietincident in Zaventem nu naar boven komt. “Chris B. heeft ons verteld dat hij twee keer in de fout ging en pas na die tweede misstap gedegradeerd werd”, vertellen ze. Zo biechtte B., die vermoedelijk de Reus van de Bende van Nijvel was, aan Mario op dat hij geschorst werd na een incident in Brussel. “Toen er tumult ontstond bij een dancing, werden ook de leden van de groep Diane opgeroepen”, klinkt het. “Chris was daar toen ook bij. Op een bepaald moment raakten de gemoederen er zo verhit tussen Chris en de portier van die zaak dat Chris plots zijn revolver uit zijn holster nam en die tegen het hoofd van die man zette.”
Lees ook
Bekijk hier de eerste bewegende beelden van ‘De Reus’
Te impulsief

Maar daar bleek de rijkswachtleiding niet mee opgezet. “Chris vertelde me dat die actie hem zijn job gekost heeft. Te impulsief, niet koelbloedig genoeg en te gevaarlijk want zijn wapen getrokken op een moment dat het niet nodig was in de buurt van gewone burgers.” Meer details zijn de broers nooit te weten gekomen. “Het is evenwel geen verrassing dat Chris zoiets deed. Hij was later ook nog zo’n zenuwachtige kerel. Altijd direct klaar in aanvalshouding als je hem wakker maakte als hij in slaap gevallen was aan de toog bijvoorbeeld.”

Kan dat tweede incident geen verzinsel zijn? “Natuurlijk had Chris een spectaculairder verhaal kunnen verzinnen om zijn fouten in Zaventem toe te dekken”, klinkt het. “Maar zo zat hij niet in elkaar. Chris was begin jaren tachtig geen grote prater. Eerder een stil, teruggetrokken iemand. Volgens ons moet die tweede fout ook terug te vinden zijn in een rapport van de rijkswacht. Tenzij het onder de mat geveegd is.”

link
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174732647
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:36 schreef StaceySinger het volgende:
“Revolver tegen hoofd van buitenwipper kostte de Reus zijn job bij elite-eenheid Diane”

[ afbeelding ]

“Niet één, maar twee schietincidenten op korte termijn betekenden het einde van de carrière van Chris B. bij groep Diane”, vertellen broers Marc en Mario Van Damme. “Na Zaventem had hij ook nog zijn revolver tegen het hoofd van een portier gezet. Pas dan is hij buitengezet.”

De broers Van Damme, beiden bevriend met Chris B., zijn verbaasd dat enkel het schietincident in Zaventem nu naar boven komt. “Chris B. heeft ons verteld dat hij twee keer in de fout ging en pas na die tweede misstap gedegradeerd werd”, vertellen ze. Zo biechtte B., die vermoedelijk de Reus van de Bende van Nijvel was, aan Mario op dat hij geschorst werd na een incident in Brussel. “Toen er tumult ontstond bij een dancing, werden ook de leden van de groep Diane opgeroepen”, klinkt het. “Chris was daar toen ook bij. Op een bepaald moment raakten de gemoederen er zo verhit tussen Chris en de portier van die zaak dat Chris plots zijn revolver uit zijn holster nam en die tegen het hoofd van die man zette.”
Lees ook
Bekijk hier de eerste bewegende beelden van ‘De Reus’
Te impulsief

Maar daar bleek de rijkswachtleiding niet mee opgezet. “Chris vertelde me dat die actie hem zijn job gekost heeft. Te impulsief, niet koelbloedig genoeg en te gevaarlijk want zijn wapen getrokken op een moment dat het niet nodig was in de buurt van gewone burgers.” Meer details zijn de broers nooit te weten gekomen. “Het is evenwel geen verrassing dat Chris zoiets deed. Hij was later ook nog zo’n zenuwachtige kerel. Altijd direct klaar in aanvalshouding als je hem wakker maakte als hij in slaap gevallen was aan de toog bijvoorbeeld.”

Kan dat tweede incident geen verzinsel zijn? “Natuurlijk had Chris een spectaculairder verhaal kunnen verzinnen om zijn fouten in Zaventem toe te dekken”, klinkt het. “Maar zo zat hij niet in elkaar. Chris was begin jaren tachtig geen grote prater. Eerder een stil, teruggetrokken iemand. Volgens ons moet die tweede fout ook terug te vinden zijn in een rapport van de rijkswacht. Tenzij het onder de mat geveegd is.”

link
Dit is nu al het derde verhaal over waarom hij ontslagen was bij Diane.
  zondag 29 oktober 2017 @ 13:18:21 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174733256
Nen buitenwipper, da klink toch beter dan nen uitsmijter, Zunne?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174749465
'De Reus' weer te zien op archiefbeelden

De redactie van VTM NIEUWS heeft nieuwe bewegende beelden opgespoord van Chris B., de man die op zijn sterfbed verklaarde dat hij 'De Reus' van de Bende van Nijvel was. Op de beelden zien we B. aan het werk als rijkswachter tijdens een zoekactie in Moorsel in 1996.

De beelden zijn gemaakt op 6 oktober 1996 in Moorsel, een deelgemeente van Aalst, waar de rijkswacht een grote zoekactie uitvoerde. Chris B. is op dat moment samen met zijn collega’s van de rijkswacht op zoek naar het wapen van een drievoudige moordenaar.

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174757224
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174766280
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 00:12 schreef StaceySinger het volgende:
'De Reus' weer te zien op archiefbeelden

De redactie van VTM NIEUWS heeft nieuwe bewegende beelden opgespoord van Chris B., de man die op zijn sterfbed verklaarde dat hij 'De Reus' van de Bende van Nijvel was. Op de beelden zien we B. aan het werk als rijkswachter tijdens een zoekactie in Moorsel in 1996.

De beelden zijn gemaakt op 6 oktober 1996 in Moorsel, een deelgemeente van Aalst, waar de rijkswacht een grote zoekactie uitvoerde. Chris B. is op dat moment samen met zijn collega’s van de rijkswacht op zoek naar het wapen van een drievoudige moordenaar.

Boeiend om te volgend dit allemaal. Chris B. ziet er wel echt uit als een sulletje. Apart om dan te bedenken wat hij mogelijk allemaal op zijn geweten heeft.
pi_174778841
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:05 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Boeiend om te volgend dit allemaal. Chris B. ziet er wel echt uit als een sulletje. Apart om dan te bedenken wat hij mogelijk allemaal op zijn geweten heeft.
Moh stille wateren hebben diepe gronden zullen we maar zeggen.
pi_174781817
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Moh stille wateren hebben diepe gronden zullen we maar zeggen.
Dat zou zeker zo kunnen zijn ja.
  woensdag 1 november 2017 @ 10:09:34 #231
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_174798401
Op BvN forum zouden volgens een wapenexpert die de foto’s heeft gezien (dus geen hands-on onderzoek) van de recente wapenvondst, de kisten van september 1994 dateren (door s/94 opschrift). Hierdoor lijkt de connectie met de BvN toch te minimaliseren/verdwijnen. De Shotgun was geen type dat door de rijkswacht werd gebruikt.
pi_174804959
'Belgische politie krijgt gouden tip binnen over Bende van Nijvel'

Laatste update: 01 november 2017 15:41


De Belgische politie heeft een "gouden tip" binnengekregen over de Bende van Nijvel. Dat zei de Belgische advocaat Jef Vermassen woensdag op de Vlaamse tv.

Volgens Vermassen is veertien dagen geleden "een verklaring van zeer doorslaggevende aard" afgelegd, "een openbaring over wie er achter zit."

De raadsman meent dat de politie het mysterie rond de bende, die in de jaren tachtig een reeks bloedige roofovervallen pleegde waarbij 28 doden vielen, kan ophelderen. "Daar heb ik nu vertrouwen in."

De daders en hun motieven zijn nooit achterhaald. Dinsdag maakte minister Koen Geens (Justitie) bekend dat hij het onderzoeksteam van vijf uitbreidt met negen leden van experts uit de federale gerechtelijke politie en het zogeheten Comité P, dat toezicht houdt op de politie..

Het onderzoek is in een stroomversnelling geraakt door de onthulling dat de inmiddels overleden rijkswachter Christiaan B. lid van de bende zou zijn geweest.

https://www.nu.nl/buitenl(...)ende-van-nijvel.html

+

http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-920285.html

video Jef Vermassen

[ Bericht 4% gewijzigd door StaceySinger op 01-11-2017 16:08:12 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174805974
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 1 november 2017 @ 16:55:12 #234
402098 Velouria
mobiel rampgebied
pi_174806190
Goed bezig, die Vermassen. Maar het is natuurlijk absurd dat hij op deze manier een doorbraak moet afdwingen! Ik ben benieuwd wat hij precies bedoelt. Is dit de verklaring van de broer van de reus, of is dit iets heel anders?
pi_174807738
Interessant maar eerst zien dan geloven.
  woensdag 1 november 2017 @ 19:08:29 #236
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174808641
De gouden tip is binnen schijnt
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  woensdag 1 november 2017 @ 19:25:26 #237
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174809000
Misschien toch niet dus


Procureur-generaal: “Ik heb geen idee waarover Vermassen het heeft”

De Luikse procureur-generaal Christian De Valkeneer is verbaasd over het interview met meester Jef Vermassen. “Ik ben zeer nieuwsgierig, want op dit moment heb ik geen idee waarover hij het heeft. Sinds de laatste ontwikkelingen zijn er heel veel tips binnengekomen die nu onderzocht worden, maar dat zal tijd vergen. Op dit moment is daar geen verklaring bij van iemand die zegt dat hij de dader is of die zegt dat hij alles weet en het zal vertellen. Het is spijtig dat meester Vermassen niet eerst met ons komt spreken. Ik heb per mail gevraagd om zo snel mogelijk rond de tafel te zitten.”
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  woensdag 1 november 2017 @ 19:41:00 #238
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174809406
Hoe betrouwbaar is deze meneer Vermassen? Hij komt een beetje mediageil over zo.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 1 november 2017 @ 21:07:04 #239
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_174812099
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:41 schreef Mani89 het volgende:
Hoe betrouwbaar is deze meneer Vermassen? Hij komt een beetje mediageil over zo.
hij is een goede advocaat, maar hij is inderdaad nogal mediageil.
pi_174812364
Was dit al gepost? Opvallend

https://nos.nl/artikel/22(...)hte-aangehouden.html

Mondje gesnoerd
  woensdag 1 november 2017 @ 21:21:01 #241
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_174812531
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:15 schreef Poepz0r het volgende:
Was dit al gepost? Opvallend

https://nos.nl/artikel/22(...)hte-aangehouden.html

Mondje gesnoerd
Is er een verband tussen de bende van Nijvel en de bende van Venlo dan?
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_174812585
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:15 schreef Poepz0r het volgende:
Was dit al gepost? Opvallend

https://nos.nl/artikel/22(...)hte-aangehouden.html

Mondje gesnoerd
Venlo, Nijvel, wat is het verschil?
pi_174812601
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Venlo, Nijvel, wat is het verschil?
LOL niet gezien sorry :D
pi_174812686
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Nen buitenwipper, da klink toch beter dan nen uitsmijter, Zunne?
Poepen met de buitenwipper.
pi_174814829
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:41 schreef Mani89 het volgende:
Hoe betrouwbaar is deze meneer Vermassen? Hij komt een beetje mediageil over zo.
Hij heeft blijkbaar een nieuw boek te pluggen....
pi_174814990
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 15:55 schreef StaceySinger het volgende:
'Belgische politie krijgt gouden tip binnen over Bende van Nijvel'

Laatste update: 01 november 2017 15:41


De Belgische politie heeft een "gouden tip" binnengekregen over de Bende van Nijvel. Dat zei de Belgische advocaat Jef Vermassen woensdag op de Vlaamse tv.

Volgens Vermassen is veertien dagen geleden "een verklaring van zeer doorslaggevende aard" afgelegd, "een openbaring over wie er achter zit."

De raadsman meent dat de politie het mysterie rond de bende, die in de jaren tachtig een reeks bloedige roofovervallen pleegde waarbij 28 doden vielen, kan ophelderen. "Daar heb ik nu vertrouwen in."

De daders en hun motieven zijn nooit achterhaald. Dinsdag maakte minister Koen Geens (Justitie) bekend dat hij het onderzoeksteam van vijf uitbreidt met negen leden van experts uit de federale gerechtelijke politie en het zogeheten Comité P, dat toezicht houdt op de politie..

Het onderzoek is in een stroomversnelling geraakt door de onthulling dat de inmiddels overleden rijkswachter Christiaan B. lid van de bende zou zijn geweest.

https://www.nu.nl/buitenl(...)ende-van-nijvel.html

+

http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-920285.html

video Jef Vermassen
Waarschijnlijk wederom een gouden tip die al in de jaren 90 aan de speurders is aangeboden.

Wat is trouwens niet snap van Vermassen...het weer met 10 jaar verlengen...ze hebben nu al het probleem als er iemand opstaat met 100% bewijs dat er nooit meer iemand voor het gerecht gaat komen door alle procedurefouten....laat staan veroordeelt. !!

Je mag de regels niet tijdens het spel aanpassen...


Comité P bestaat trouwens uit allemaal ex-rijkswacht / ex-Diane / ex-Staatsveiligheid.


Of we krijgen nu een keer echt namen en rugnummers....of een schlemiel die de schuld op zich gaat nemen om de overheid vrij te pleiten.


*edit* Lang leve Belgie en de gegarandeerde anonimiteit......

Het is al bekend wie 1 van de tipgevers is... :|W

[ Bericht 2% gewijzigd door Osiris024 op 01-11-2017 23:14:40 ]
pi_174821075
Vermassen mag dan mediageil zijn maar misschien is druk uit de media ook wel nodig in deze zaak.
pi_174821423
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Vermassen mag dan mediageil zijn maar misschien is druk uit de media ook wel nodig in deze zaak.
Die druk is er al jaren...zonder hen was er helemaal niks gebeurt de afgelopen 30 jaar...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')