abonnement Unibet Coolblue
pi_171996502
Sinds 2 weken heb ik een nieuwe router. Om beter bereik te hebben in mijn kantoor heb ik de beste router gekocht die er is: Netgear Nighthawk AC1900 R7000

De router staat in de woonkamer en mijn kantoor is 15 meter verder (2 deuren).

Via een ASUS wifi-pointer ontvang ik het WIFI signaal op mijn PC.

Nu zijn er eigenlijk twee problemen:

- Mijn netwerk maakt geen automatisch verbinding - ook niet als ik het vinkje aanzet "automatisch met dit netwerk verbinden".

- Regelmatig valt de WIFI uit. Ik zie dan een uitroeptekentje geel staan en de verbinding stopt. Na een aantal seconden, of als ik opnieuw opstart werkt het weer :? Is er een log o.i.d. die dit kan bijhouden?

Heeft iemand een idee hoe ik bovenstaande zaken kan oplossen ? Ik kkom nog niet achter de reden:)
Love is in the air!
pi_171996800
Gekeken voor laatste firmware?
welke kanalen gebruik je voor Wi-Fi?
log:?
https://kb.netgear.com/24(...)-my-Nighthawk-router
:]
pi_171997125
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:29 schreef wootahH het volgende:
Gekeken voor laatste firmware?
welke kanalen gebruik je voor Wi-Fi?
log:?
https://kb.netgear.com/24(...)-my-Nighthawk-router
Log valt niet zoveel in te zien.

Ik gebruik de 2.4 GHZ kanaal.
Love is in the air!
pi_172000948
Wat is de reden dat het netwerk geen automatisch verbinding maakt?
En wat kan een oorzaak zijn voor de uitval?
Love is in the air!
pi_172001072
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 21:11 schreef Landgeld het volgende:
Wat is de reden dat het netwerk geen automatisch verbinding maakt?
En wat kan een oorzaak zijn voor de uitval?
dus draait je router de laatste firmware? zorg ook dat je Wi-Fi drivers up to date zijn. probeer eens netwerk te vergeten en opnieuw te verbinden.

2.4ghz is de band. welk kanaal staat die?kan je Wi-Fi adapter geen 5ghz, verliest die op de 5ghz dan ook verbinding?
:]
  dinsdag 27 juni 2017 @ 23:24:44 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172004985
Laatste firmware erop zetten is wel een goede eerste stap. Als je daarna ook een WiFi scan app op je telefoon zet en controleert welke kanalen het drukst zijn je kan kiezen tussen 1 t/m 13 volgens mij (2.4) en dan de rustigste selecteert kan het ook wel helpen. Aan de andere kant kan het ook aan je Asus WiFi ontvanger liggen, misschien ook wel waarschijnlijker, dus drivers updaten van je WiFi pointer.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 27 juni 2017 @ 23:46:41 #7
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_172005578
Klinkt of je stevig last hebt van interferentie met andere accespoints.

Gebruik een app als inSSIDer om te kijken welke kanalen er in de lucht hangen. Je maakt de meeste kans op een redelijk storingsvrije ontvangst als je de router op kanaal 1, 6 of 13 zet (in verband met overspraak op naburige kanalen), tenzij er ergens een rustig stuk zit.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_172010836
Als je die Asus Wifi Pointer in een andere pc steekt en gebruikt, heeft die pc dan ook opeens spontaan problemen met Wifi verbinden?

Een goede gratis Wifi Analyzer app is deze.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_172111096
[i][/
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:24 schreef jogy het volgende:
Laatste firmware erop zetten is wel een goede eerste stap. Als je daarna ook een WiFi scan app op je telefoon zet en controleert welke kanalen het drukst zijn je kan kiezen tussen 1 t/m 13 volgens mij (2.4) en dan de rustigste selecteert kan het ook wel helpen. Aan de andere kant kan het ook aan je Asus WiFi ontvanger liggen, misschien ook wel waarschijnlijker, dus drivers updaten van je WiFi pointer.
Thanks - ik wil die eerste stap graag nemen - echter staat deze (volgens mij recente) filmwire ook al op mijn router:

https://www.netgear.com/support/product/R7000#Firmware Version 1.0.7.12

Dat heeft dus geen zin....

wat is nu een stap om te proberen?
Love is in the air!
pi_172111150
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:46 schreef Beelzebufo het volgende:
Klinkt of je stevig last hebt van interferentie met andere accespoints.

Gebruik een app als inSSIDer om te kijken welke kanalen er in de lucht hangen. Je maakt de meeste kans op een redelijk storingsvrije ontvangst als je de router op kanaal 1, 6 of 13 zet (in verband met overspraak op naburige kanalen), tenzij er ergens een rustig stuk zit.
Mijn signal staat op -66 (channel 44 - automatisch)
Love is in the air!
pi_172115001
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:25 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Als je die Asus Wifi Pointer in een andere pc steekt en gebruikt, heeft die pc dan ook opeens spontaan problemen met Wifi verbinden?

Een goede gratis Wifi Analyzer app is deze.
Welk kanaal is het beste om op in te stellen?
Love is in the air!
pi_172115194
Ik had dit al aangevinkt:

Smart Connect inschakelen - Laat de router de beste WiFi-band (2,4 GHz of 5 GHz) voor uw WiFi-verbindingen selecteren. Smart Connect vereist dat de 2,4GHz- en 5GHz-netwerken dezelfde WiFi-netwerknaam (SSID), beveiligingsopties en password gebruiken.
Love is in the air!
  zondag 2 juli 2017 @ 16:35:46 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172116435
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:46 schreef Landgeld het volgende:
Ik had dit al aangevinkt:

Smart Connect inschakelen - Laat de router de beste WiFi-band (2,4 GHz of 5 GHz) voor uw WiFi-verbindingen selecteren. Smart Connect vereist dat de 2,4GHz- en 5GHz-netwerken dezelfde WiFi-netwerknaam (SSID), beveiligingsopties en password gebruiken.
En als je dat uitzet? Dit lijkt me op zich wel een dingetje die je verbinding kan verprutsen als de ontvanger er niet goed mee om kan gaan. En de WiFi driver van je pointer al geüpdate? Doet je smartphone het er wel goed op daar?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_172116738
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 21:15 schreef wootahH het volgende:

[..]
2.4ghz is de band. welk kanaal staat die?kan je Wi-Fi adapter geen 5ghz, verliest die op de 5ghz dan ook verbinding?
5ghz lijkt me voor deze situatie geen oplossing, hij heeft 15 meter afstand te overbruggen.

quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Mijn signal staat op -66 (channel 44 - automatisch)
44? Dan zit je dus op 5ghz, niet op 2.4ghz.

5ghz heeft minder kans op storende signalen omdat er meer kanalen zijn, maar ook omdat het signaal niet zo heel ver komt.
pi_172118337
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:24 schreef jogy het volgende:
Laatste firmware erop zetten is wel een goede eerste stap. Als je daarna ook een WiFi scan app op je telefoon zet en controleert welke kanalen het drukst zijn je kan kiezen tussen 1 t/m 13 volgens mij (2.4) en dan de rustigste selecteert kan het ook wel helpen. Aan de andere kant kan het ook aan je Asus WiFi ontvanger liggen, misschien ook wel waarschijnlijker, dus drivers updaten van je WiFi pointer.
laatste firmware van de R7000 zorgt er nochtans voor dat mijn snelheid gecapped is op 5Mbit.
terug een rolbak gedaan naar een vorige versie en ik haal terug de 230Mbit
pi_172131749
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:38 schreef Landgeld het volgende:

Welk kanaal is het beste om op in te stellen?
Dat geeft de app je aan. Dat is vanzelfsprekend wel een momentopname. Dus een paar keer scannen per dag een weekje lang kan veel meer input geven.

De meeste standaard ingestelde access points staan op 'automatisch', wat in de praktijk betekent dat ze continu met elkaar aan het strijden zijn welk kanaal op dat moment het minst bezet is. En dat werkt dus meer tegen dan mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Belvedere op 03-07-2017 13:47:58 (kanaal, niet kaneel, da's wat anders :)) ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 3 juli 2017 @ 11:55:20 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172135253
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 17:35 schreef redboyke het volgende:

[..]

laatste firmware van de R7000 zorgt er nochtans voor dat mijn snelheid gecapped is op 5Mbit.
terug een rolbak gedaan naar een vorige versie en ik haal terug de 230Mbit
Dat is misschien dan ook wel een idee voor TS.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')