abonnement Unibet Coolblue
pi_171996030
Eind 2014 ben ik via de dokter doorverwezen voor psychische hulp. Begin dit jaar ben ik gestopt met dit traject, aangezien we er geen toekomst meer in zagen en het verder wel prima ging met mijn.

Nou kreeg ik afgelopen december de rekening voor het eigen risico van 2015 á 375 euro. Die heb ik toen netjes betaald in de veronderstelling dat het daar bij zou blijven. Echter krijg ik in mei ook een rekening van 385 euro voor 2016. Welk ik ook betaald heb. Wederom kreeg ik deze maand (juni) weer een rekening... Deze keer van 500 euro (vrijwillig eigen risico) over 2014. Dat betekent dat het wettelijk eigen risico ook nog gaat komen á 360 euro. Dus ik heb straks in totaal 1620 euro betaald omdat ik psychische hulp nodig had... En er komt misschien nog 385 euro bij voor 2017, maar ik verwacht het niet.

Ik vraag mij heel erg af of dit wel kan en mag, want ik voel me toch wel een beetje genaaid nu. Ik heb in totaal rond de 40 gesprekken gehad, maar omdat mijn therapeut heel vaak weg was en omdat ik zelf ook gewoon aan het studeren was zat er vaak een gat tussen de afspraken... Het is ook niet dat de 'therapie' echt geholpen heeft, maar daar gaat het nu verder niet om.

Voor mij is 1620 euro heel veel geld wat ik ook had kunnen uitgeven aan iets noodzakelijks zoals kleding of een nieuwe computer. Dat soort uitgaven stel ik nu uit, want ik heb al een studieschuld van 40.000 euro en daar komt sowieso nog minimaal 20.000 euro bij eer ik klaar ben met mijn master. Maar dit gaat natuurlijk niet om mijn studieschuld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Anthonie1 op 27-06-2017 19:10:51 ]
pi_171996076
Tja, dat blijf lullige gok met verhoogde eigen risico. Jammer dat de zo laat zijn, maar de gesprekken heb je gehad. Waarom denk je dat je nu niet hoeft te betalen?
pi_171996139
maar hoeveel eigen risico had je nou totaal?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171996219
@halfway dat staat er toch.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:05 schreef Victoriaatje het volgende:
Tja, dat blijf lullige gok met verhoogde eigen risico. Jammer dat de zo laat zijn, maar de gesprekken heb je gehad. Waarom denk je dat je nu niet hoeft te betalen?
Waarom zou het redelijk zijn om zoveel eigen risico te moeten betalen over één behandeltraject?
pi_171996309
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:11 schreef Anthonie1 het volgende:
Waarom zou het redelijk zijn om zoveel eigen risico te moeten betalen over één behandeltraject?
Omdat je er gebruik van hebt gemaakt?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171996327
Eigen risico houdt in dat je elk jaar de eerste kosten uit de basisverzekering zelf betaalt, dit jaar is dat 385 euro. Zodra dat verbruikt is, zal je zorgverzekering de resterende kosten vergoeden. Een ggz-traject staat geen jaren 'open', er zal in principe elk jaar een nieuw traject worden geopend. Je kunt vaak door in te loggen bij je zorgverzekeraar wel checken van wanneer tot wanneer je GGZ-trajecten hebben gelopen. Het klopt dus dat je elk jaar je eigen risico kwijt bent geweest hieraan. Lijkt me een nuttige uitgave als je jezelf er mee geholpen hebt? :)
I reject reality and substitute my own
pi_171996344
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Omdat je er gebruik van hebt gemaakt?
Dus volgens jou is dit normaal? Nou dan vraag ik me hardop af waar we mee bezig zijn in dit land...?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:14 schreef CindieY het volgende:
Eigen risico houdt in dat je elk jaar de eerste kosten uit de basisverzekering zelf betaalt, dit jaar is dat 385 euro. Zodra dat verbruikt is, zal je zorgverzekering de resterende kosten vergoeden. Een ggz-traject staat geen jaren 'open', er zal in principe elk jaar een nieuw traject worden geopend. Je kunt vaak door in te loggen bij je zorgverzekeraar wel checken van wanneer tot wanneer je GGZ-trajecten hebben gelopen. Het klopt dus dat je elk jaar je eigen risico kwijt bent geweest hieraan. Lijkt me een nuttige uitgave als je jezelf er mee geholpen hebt? :)
Het heeft mij niet echt geholpen, maar dat even terzijde.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:15:59 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171996376
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:15 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Dus volgens jou is dit normaal? Nou dan vraag ik me hardop af waar we mee bezig zijn in dit land...?
Je hebt toch zelf gekozen voor dat vrijwillig eigen risico?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:16:10 #9
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_171996381
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:11 schreef Anthonie1 het volgende:
@halfway dat staat er toch.

[..]

Waarom zou het redelijk zijn om zoveel eigen risico te moeten betalen over één behandeltraject?
Omdat het over drie jaar werd uitgesmeerd? Anders zou je eeuwig in behandeling kunnen blijven en na je eerste jaar je eigen risico om honderdmiljoenmiljard kunnen zetten.
Je hebt toch hulp gehad? Dat kost geld. Heel gewoon.
Prrrrr
pi_171996387
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:15 schreef Anthonie1 het volgende:
Dus volgens jou is dit normaal? Nou dan vraag ik me hardop af waar we mee bezig zijn in dit land...?
Oh, ik dacht dat je vroeg naar de juridische grondslag. Blijkt dat je verongelijkt bent. Daar kunnen we in WGR niet veel mee. KLB een optie?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171996415
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je vroeg naar de juridische grondslag. Blijkt dat je verongelijkt bent. Daar kunnen we in WGR niet veel mee. KLB een optie?
Doe niet zo kinderachtig zeg. Ik vind het gewoon bizar, want ik heb echt heel weinig 'hulp' ontvangen.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:18:45 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171996440
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:17 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Doe niet zo kinderachtig zeg. Ik vind het gewoon bizar, want ik heb echt heel weinig 'hulp' ontvangen.
40 gesprekken, die worden wel afgerekend.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171996533
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:17 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Doe niet zo kinderachtig zeg. Ik vind het gewoon bizar, want ik heb echt heel weinig 'hulp' ontvangen.
Heb je dit aangegeven bij je behandelaar? Wellicht waren er andere paden te bewandelen die je wel konden helpen. Daarnaast moet je open staan voor de hulp, maar da's meer iets voor R&P.

Als jouw GGZ-behandelaar dit jaar een nieuw traject heeft geopend, kun je voor dit jaar ook rekenen op het betalen van je eigen risico. Check het even bij je behandelaar of je zorgverzekering.

Je eigen risico vrijwillig verhogen zou ik alleen doen als je óf het geld achter de hand hebt liggen óf als je weinig zorg verwacht. Uiteraard blijft een ongeluk in een klein hoekje zitten, maar goed.
I reject reality and substitute my own
pi_171996556
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

40 gesprekken, die worden wel afgerekend.
Ja... Totaalbedrag 13.409 euro... In dat opzicht valt 1600 euro nog mee. Maar ik vind het gewoon gek.
pi_171996590
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:21 schreef CindieY het volgende:

[..]

Heb je dit aangegeven bij je behandelaar? Wellicht waren er andere paden te bewandelen die je wel konden helpen. Daarnaast moet je open staan voor de hulp, maar da's meer iets voor R&P.

Als jouw GGZ-behandelaar dit jaar een nieuw traject heeft geopend, kun je voor dit jaar ook rekenen op het betalen van je eigen risico. Check het even bij je behandelaar of je zorgverzekering.

Je eigen risico vrijwillig verhogen zou ik alleen doen als je óf het geld achter de hand hebt liggen óf als je weinig zorg verwacht. Uiteraard blijft een ongeluk in een klein hoekje zitten, maar goed.
Ik heb jaren lang geen enkel probleem gehad, dus het verhoogte eigen risico was voor mij geen probleem. Echter had iemand mijn woning bijna in de brand gestoken, dus ik had hulp nodig voor PTSS.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:23:11 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171996597
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:21 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ja... Totaalbedrag 13.409 euro... In dat opzicht valt 1600 euro nog mee. Maar ik vind het gewoon gek.
Het is niet gek. Ik denk dat je dat vrijwillig eigen risico zag als een mooie manier om op je premie te besparen, maar je hebt je onvoldoende gerealiseerd dat je op deze manier de rekening krijgt gepresenteerd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171996602
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:21 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ja... Totaalbedrag 13.409 euro... In dat opzicht valt 1600 euro nog mee. Maar ik vind het gewoon gek.
wow. ja ik vraag me ook af waar we in dit land mee bezig zijn. als je 40 behandelingen nodig hebt om erachter te komen dat t niet helpt
:]
pi_171996633
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is niet gek. Ik denk dat je dat vrijwillig eigen risico zag als een mooie manier om op je premie te besparen, maar je hebt je onvoldoende gerealiseerd dat je op deze manier de rekening krijgt gepresenteerd.
Dit gaat niet om het vrijwillig eigen risico. Ik heb jaren lang geprofiteerd daarvan, dus daar zit ik verder niet mee.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:23 schreef wootahH het volgende:

[..]

wow. ja ik vraag me ook af waar we in dit land mee bezig zijn. als je 40 behandeldbven nodig hebt om erachter te komen dat t niet helpt
40 gesprekken hé....
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:24:43 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171996652
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:24 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Dit gaat niet om het vrijwillig eigen risico. Ik heb jaren lang geprofiteerd daarvan, dus daar zit ik verder niet mee.
Waar gaat het dan om? :?
The love you take is equal to the love you make.
pi_171996692
Heb je van je verzekeraar ook een specificatie gehad met alle kosten erop? Dan kun je zien waar je daadwerkelijk voor betaald hebt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_171996708
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar gaat het dan om? :?
Blijkbaar nergens om, gezien de reacties hier. Ik snap wel dat ik moet betalen voor mijn eigen risico, maar vind het gewoon een beetje oneerlijk zoals het nu gelopen is. Maar blijkbaar moet ik niet zeuren... :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:25 schreef Morrigan het volgende:
Heb je van je verzekeraar ook een specificatie gehad met alle kosten erop? Dan kun je zien waar je daadwerkelijk voor betaald hebt.
Ja, maar daar staat niks op behalve de kosten per factuurdatum.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:26:50 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171996730
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:26 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Blijkbaar nergens om, gezien de reacties hier. Ik snap wel dat ik moet betalen voor mijn eigen risico, maar vind het gewoon een beetje oneerlijk zoals het nu gelopen is. Maar blijkbaar moet ik niet zeuren... :D
Ik snap echt niet wat je er oneerlijk aan vindt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171996776
Ik vind het nog "goedkoop" ergens. Twee gesprekken bij de ziekenhuispsychiater (1 uur totaal) en er is ruim 1900 euro bij de verzekering gedropt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_171996793
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap echt niet wat je er oneerlijk aan vindt.
Ik moet betalen voor het feit dat het traject zo traag en inconsistent is verlopen. Ik had met 40 gesprekken ook in een jaar klaar kunnen zijn. Maar die man had het vaak gewoon te druk om elke week een afspraak te maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:28 schreef Messina het volgende:
Ik vind het nog "goedkoop" ergens. Twee gesprekken bij de ziekenhuispsychiater (1 uur totaal) en er is ruim 1900 euro bij de verzekering gedropt.
Dit was ook een psychiater. Psychotherapeut om precies te zijn.
pi_171996807
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:26 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Blijkbaar nergens om, gezien de reacties hier. Ik snap wel dat ik moet betalen voor mijn eigen risico, maar vind het gewoon een beetje oneerlijk zoals het nu gelopen is. Maar blijkbaar moet ik niet zeuren... :D
Ik snap wel dat het kut voelt. Je voelt je niet geholpen door de behandelingen die je hebt gevolgd en daar heb je dan ff 1600 euro voor afgetikt. Echter klopt het wel dat het eigen risico elk jaar in rekening is gebracht, er is immers wel zorg geboden en geprobeerd jou te helpen.

Ik zou een vrijwillig eigen risico ook eens heroverwegen als je ook nog een studieschuld voor de kiezen hebt.

Ik hoop voor je dat je een andere manier vindt om met je PTSS om te gaan :)
I reject reality and substitute my own
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:30:14 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171996844
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:28 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ik moet betalen voor het feit dat het traject zo traag en inconsistent is verlopen. Ik had met 40 gesprekken ook in een jaar klaar kunnen zijn. Maar die man had het vaak gewoon te druk om elke week een afspraak te maken.

[..]

Dit was ook een psychiater. Psychotherapeut om precies te zijn.
Je zegt in je OP dat het ook was omdat je aan het studeren was.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171996850
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:29 schreef CindieY het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je een andere manier vindt om met je PTSS om te gaan :)
De PTSS is inmiddels wel over hoor. Ik ben verhuisd en heb gezworen dat soort buurten te vermijden de rest van mijn leven....

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zegt in je OP dat het ook was omdat je aan het studeren was.
Nee, dat was vooral zijn idee. Ik vond een wekelijks gesprek ook prima. Maar ik heb moeite met mijn behoeftes aangeven bij mensen. Dat heb ik nu wel afgeleerd, want als ik daar ook nog eens financieel voor gestraft word.
pi_171996927
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:26 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]
Maar blijkbaar moet ik niet zeuren... :D

[..]
pi_171996931
Hoezo is dit oneerlijk? Je hebt voor 13 mille aan zorg geconsumeerd en betaalt zelf slechts 1,6 mille. Daarnaast geef je aan dat je zelf ook druk was met dingen en dat er mede daardoor soms veel tijd tussen afspraken zat. Dat weet je vantevoren dus je zorgt dat je voldoende stof meekrijgt van de behandelend psycholoog om die tijd te overbruggen. Idem als de psych vakantie heeft. En als je na een paar sessies merkt dat het niet gaat werken met die psych - heel logisch, er moet een klik zijn -, meld je dat netjes en zoek/kies je een ander. Je moddert niet 35+ gesprekken door om vervolgens te zeggen dat het 'niet helpt'.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:33:23 #30
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171996966
Gewoon ¤ 335 per sessie. Da's lekker verdienen :7
Bij die persoon is je eigen risico er iig wel snel doorheen _O-
pi_171996980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:32 schreef Tja... het volgende:
Hoezo is dit oneerlijk? Je hebt voor 13 mille aan zorg geconsumeerd en betaalt zelf slechts 1,6 mille. Daarnaast geef je aan dat je zelf ook druk was met dingen en dat er mede daardoor soms veel tijd tussen afspraken zat. Dat weet je vantevoren dus je zorgt dat je voldoende stof meekrijgt van de behandelend psycholoog om die tijd te overbruggen. Idem als de psych vakantie heeft. En als je na een paar sessies merkt dat het niet gaat werken met die psych - heel logisch, er moet een klik zijn -, meld je dat netjes en zoek/kies je een ander. Je moddert niet 35+ gesprekken door om vervolgens te zeggen dat het 'niet helpt'.
Ja dat is mijn fout geweest. Maar ik hoopte gewoon dat die gesprekken een keer iets gingen opleveren. (Als het nou 130 mille was geweest, oké dan klaagde ik niet.)

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:33 schreef hugecooll het volgende:
Gewoon ¤ 335 per sessie. Da's lekker verdienen :7
Ja misschien moet ik ook maar psychiater worden. Ow wacht dat kan niet want ik mag niet nog een universitaire studie doen, dus geneeskunde doen kan niet meer.
pi_171997015
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:26 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Blijkbaar nergens om, gezien de reacties hier. Ik snap wel dat ik moet betalen voor mijn eigen risico, maar vind het gewoon een beetje oneerlijk zoals het nu gelopen is. Maar blijkbaar moet ik niet zeuren... :D

[..]

Ja, maar daar staat niks op behalve de kosten per factuurdatum.
Ik snap dat het een onaangename verrassing is geweest in ieder geval. Maar helaas, juridisch gezien heb je geen grond voor het gevoel van oneerlijkheid.

Ik hoop dat je een goede manier hebt gevonden om met je PTSS om te gaan en dat het goed gaat met je!
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:37:33 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171997143
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:33 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ja dat is mijn fout geweest. Maar ik hoopte gewoon dat die gesprekken een keer iets gingen opleveren. (Als het nou 130 mille was geweest, oké dan klaagde ik niet.)

[..]

Ja misschien moet ik ook maar psychiater worden. Ow wacht dat kan niet want ik mag niet nog een universitaire studie doen, dus geneeskunde doen kan niet meer.

Voor 130 mille moet je toch wel flinke kanker hebben, of een chronische progressieve ziekte. Nee, dan zou je niet klagen. ;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_171997163
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Voor 130 mille moet je toch wel flinke kanker hebben, of een chronische progressieve ziekte. Nee, dan zou je niet klagen. ;(
Jij snapt me. :D
pi_171997254
Weet ik wel dat ik nooit meer zomaar naar een therapeut ga, want dit soort geintjes kunnen rauw op je dak vallen... Ik vind het heel erg onredelijk. Maar blijkbaar is het dus normaal... :|

Misschien dit jaar toch nog even uitgebreid bloedonderzoek laten doen, want als mijn eigen risico toch op is... En een MRI laten doen voor die bobbel in mijn nek. En naar een reumatoloog voor een diagnose. En een KNO-arts voor mijn tinnitus... :D
pi_171997285
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:17 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Doe niet zo kinderachtig zeg. Ik vind het gewoon bizar, want ik heb echt heel weinig 'hulp' ontvangen.
Wie moet er dan betalen volgend jou?
Make my day!
pi_171997288
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:03 schreef Anthonie1 het volgende:
Eind 2014 ben ik via de dokter doorverwezen voor psychische hulp. Begin dit jaar ben ik gestopt met dit traject, aangezien we er geen toekomst meer in zagen en het verder wel prima ging met mijn.

Nou kreeg ik afgelopen december de rekening voor het eigen risico van 2015 á 375 euro. Die heb ik toen netjes betaald in de veronderstelling dat het daar bij zou blijven. Echter krijg ik in mei ook een rekening van 385 euro voor 2016. Welk ik ook betaald heb. Wederom kreeg ik deze maand (juni) weer een rekening... Deze keer van 500 euro (vrijwillig eigen risico) over 2014. Dat betekent dat het wettelijk eigen risico ook nog gaat komen á 360 euro. Dus ik heb straks in totaal 1620 euro betaald omdat ik psychische hulp nodig had... En er komt misschien nog 385 euro bij voor 2017, maar ik verwacht het niet.

Ik vraag mij heel erg af of dit wel kan en mag, want ik voel me toch wel een beetje genaaid nu. Ik heb in totaal rond de 40 gesprekken gehad, maar omdat mijn therapeut heel vaak weg was en omdat ik zelf ook gewoon aan het studeren was zat er vaak een gat tussen de afspraken... Het is ook niet dat de 'therapie' echt geholpen heeft, maar daar gaat het nu verder niet om.

Voor mij is 1620 euro heel veel geld wat ik ook had kunnen uitgeven aan iets noodzakelijks zoals kleding of een nieuwe computer. Dat soort uitgaven stel ik nu uit, want ik heb al een studieschuld van 40.000 euro en daar komt sowieso nog minimaal 20.000 euro bij eer ik klaar ben met mijn master. Maar dit gaat natuurlijk niet om mijn studieschuld.
van dit soort bedragen zou ik inderdaad ook depressief worden
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_171997306
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:41 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

van dit soort bedragen zou ik inderdaad ook depressief worden
Hahaha. Ik was niet depressief...
pi_171997343
Wordt trouwens hulp bij alcoholisme ook vergoed?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:43:01 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171997360
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:40 schreef Anthonie1 het volgende:
Weet ik wel dat ik nooit meer zomaar naar een therapeut ga, want dit soort geintjes kunnen rauw op je dak vallen... Ik vind het heel erg onredelijk. Maar blijkbaar is het dus normaal... :|

Misschien dit jaar toch nog even uitgebreid bloedonderzoek laten doen, want als mijn eigen risico toch op is... En een MRI laten doen voor die bobbel in mijn nek. En naar een reumatoloog voor een diagnose. En een KNO-arts voor mijn tinnitus... :D
Lachen, man.

Anthonie, doe eens even een beetje normaal.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:43:19 #41
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_171997372
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:33 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]


Ja misschien moet ik ook maar psychiater worden. Ow wacht dat kan niet want ik mag niet nog een universitaire studie doen, dus geneeskunde doen kan niet meer.

Tuurlijk kan dat wel. Moet je wel instellingsgeld betalen ipv collegegeld.

Maar nu even serieus.
Is er een dader die eventueel aansprakelijk gesteld kan worden?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_171997398
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lachen, man.

Anthonie, doe eens even een beetje normaal.
Die heb ik verdiend waarschijnlijk. Ik meen het overigens wel hoor. Ik heb zoveel dingen gelaten omdat ik dacht dat het het eigen risico niet waard is. Nu toch maar gewoon eens uit zoeken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:43 schreef Elpis het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat wel. Moet je wel instellingsgeld betalen ipv collegegeld.

Maar nu even serieus.
Is er een dader die eventueel aansprakelijk gesteld kan worden?
Ja als die er was geweest. Die politie kan niks en de persoon waarop het gericht was was een junk die vooral zijn eigen hachje probeerde te redden.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:44:14 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171997408
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:42 schreef Anthonie1 het volgende:
Wordt trouwens hulp bij alcoholisme ook vergoed?
Hé, weet je wat? Spring eens van een brug! Een paar gecompliceerde breuken en misschien nog war orgaanschade. Levert ook lekker wat op!
The love you take is equal to the love you make.
pi_171997459
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hé, weet je wat? Spring eens van een brug! Een paar gecompliceerde breuken en misschien nog war orgaanschade. Levert ook lekker wat op!
Ik meen het gewoon hoor. Ik heb al vijf jaar best een alcoholprobleem. Het wisselt wel, maar om nou te zeggen dat het gezond is...

Wat een haat trouwens...
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:47:10 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171997526
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:45 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ik meen het gewoon hoor. Ik heb al vijf jaar best een alcoholprobleem. Het wisselt wel, maar om nou te zeggen dat het gezond is...

Wat een haat trouwens...
Haat? Ik doe gewoon lollig mee. Vind je het niet grappig?
The love you take is equal to the love you make.
pi_171997555
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Haat? Ik doe gewoon lollig mee. Vind je het niet grappig?
Ergens kan ik er prima om lachen.
pi_171997567
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:26 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Blijkbaar nergens om, gezien de reacties hier. Ik snap wel dat ik moet betalen voor mijn eigen risico, maar vind het gewoon een beetje oneerlijk zoals het nu gelopen is. Maar blijkbaar moet ik niet zeuren... :D

[..]

Ja, maar daar staat niks op behalve de kosten per factuurdatum.
en ik vind het oneerlijk dat ik moet betalen voor jouw behandelingen, hoor je mij toch ook niet over?
x
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:48:38 #48
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_171997580
Heb je al geïnformeerd bij het schadefonds geweldsmisdrijven?

https://schadefonds.nl/
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_171997583
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:48 schreef Trolling-ego het volgende:

[..]

en ik vind het oneerlijk dat ik moet betalen voor jouw behandelingen, hoor je mij toch ook niet over?
Daarvoor moet je bij de politiek zijn geloof ik.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:48 schreef Elpis het volgende:
Heb je al geïnformeerd bij het schadefonds geweldsmisdrijven?

https://schadefonds.nl/
Ja dat is geen optie. Het was namelijk niet direct op mij gericht. En er zijn verder geen bewijzen meer, want ik heb de aangifte nooit doorgezet.

[ Bericht 19% gewijzigd door Anthonie1 op 27-06-2017 19:57:14 ]
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:49:07 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171997605
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:48 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ergens kan ik er prima om lachen.
Ja, drank doet een hoop. Hahaha.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171997629
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, drank doet een hoop. Hahaha.
Cynisme ook.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:51:49 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171997711
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:49 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Cynisme ook.
Sarcasme.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171997718
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:40 schreef Anthonie1 het volgende:
Weet ik wel dat ik nooit meer zomaar naar een therapeut ga, want dit soort geintjes kunnen rauw op je dak vallen... Ik vind het heel erg onredelijk. Maar blijkbaar is het dus normaal... :|

Misschien dit jaar toch nog even uitgebreid bloedonderzoek laten doen, want als mijn eigen risico toch op is... En een MRI laten doen voor die bobbel in mijn nek. En naar een reumatoloog voor een diagnose. En een KNO-arts voor mijn tinnitus... :D
Denk je dat de huisarts jou al die verwijzingen zo maar stuurt?

Verder werkt psychiatrie met DBCs. Afhankelijk van een bepaald aantal behandeluren val je in een categorie met een vergoeding. Door die bandbreedte kan het duur of goedkoop lijken.

Raar dat je nu zegt dat je nooit meer zomaar naar een dokter gaat. Dit was ook niet zomaar, anders kom je niet in de specialistische ggz.
pi_171997783
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sarcasme.
Nee cynisme. Ik ben sindsdien heel erg cynisch geworden. Dus ik kan me niet zo druk meer maken om hoe anderen over mij denken.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:54:16 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171997811
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:53 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Nee cynisme. Ik ben sindsdien heel erg cynisch geworden. Dus ik kan me niet zo druk meer maken om hoe anderen over mij denken.
Oh, ik dacht dat je mij bedoelde.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171997860
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Raar dat je nu zegt dat je nooit meer zomaar naar een dokter gaat. Dit was ook niet zomaar, anders kom je niet in de specialistische ggz.
Het is niet dat ik gedwongen ben. Niemand kon mij dwingen op dat moment. Dus het was een vrijwillige keus. Overigens al de derde keer dat ik naar psychische hulpverlener was doorverwezen.
pi_171998066
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:55 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Het is niet dat ik gedwongen ben. Niemand kon mij dwingen op dat moment. Dus het was een vrijwillige keus. Overigens al de derde keer dat ik naar psychische hulpverlener was doorverwezen.
Maar je vond wel dat het nodig was dus, je gaat niet voor de lol naar de psychiater.
pi_171998100
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:00 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Maar je vond wel dat het nodig was dus, je gaat niet voor de lol naar de psychiater.
Ik doe gewoon wat me opgelegd wordt. Als een dokter zegt dat iets moet, dan zal het wel zo zijn toch?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:06:14 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171998317
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:01 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ik doe gewoon wat me opgelegd wordt. Als een dokter zegt dat iets moet, dan zal het wel zo zijn toch?
Inmiddels weet je hopelijk wel beter?
The love you take is equal to the love you make.
pi_171998348
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Inmiddels weet je hopelijk wel beter?
Ja. Gewoon niet meer naar de dokter gaan. Die mensen zijn niet te vertrouwen. (Zie: cynisme).
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:08:50 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171998409
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:06 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ja. Gewoon niet meer naar de dokter gaan. Die mensen zijn niet te vertrouwen. (Zie: cynisme).
Nee, zelf de regie houden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171998526
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, zelf de regie houden.
En juist dat is er vakkundig uitgeslagen door de therapeut... Maargoed.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:13:54 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171998577
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:12 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

En juist dat is er vakkundig uitgeslagen door de therapeut... Maargoed.
Hij heeft je geslagen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_171998615
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij heeft je geslagen?
Nee... Niet letterlijk. Maar hij heeft mij wel heel goed duidelijk gemaakt dat ik niet moet denken dat ik ook maar iets te willen heb. Wat er ook gebeurd, het is allemaal mijn eigen schuld.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:15:44 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171998638
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:15 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Nee... Niet letterlijk. Maar hij heeft mij wel heel goed duidelijk gemaakt dat ik niet moet denken dat ik ook maar iets te willen heb.
En daar ben je gebleven voor 40 gesprekken? Whut?
The love you take is equal to the love you make.
pi_171998690
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En daar ben je gebleven voor 40 gesprekken? Whut?
Ik durfde het niet te stoppen, want ik was bang dat ik dan binnen een paar weken daar weer zou zitten. Ik hoopte dat het me iets zou brengen, maar het heeft me alleen maar het idee gegeven dat ik als mens waardeloos ben. Ben ook behoorlijk suïcidaal geweest gedurende die periode. Pas tegen het einde was dat een beetje minder. Eigenlijk gaat het nog steeds niet echt lekker, maar ik heb maar gewoon geaccepteerd dat dit mijn leven is.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:19:16 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171998768
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:17 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ik durfde het niet te stoppen, want ik was bang dat ik dan binnen een paar weken daar weer zou zitten. Ik hoopte dat het me iets zou brengen, maar het heeft me alleen maar het idee gegeven dat ik als mens waardeloos ben. Ben ook behoorlijk suïcidaal geweest gedurende die periode. Pas tegen het einde was dat een beetje minder.
Nou, dat is niet zo best. :{ Dit klopt van geen kant, als dit is zoals hij te werk gaat.

Was er niemand in je omgeving die zei dat dit niet kon?
The love you take is equal to the love you make.
pi_171998851
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, dat is niet zo best. :{ Dit klopt van geen kant, als dit is zoals hij te werk gaat.

Was er niemand in je omgeving die zei dat dit niet kon?
Ik heb eigenlijk niemand in mijn leven die naar mij omkijkt... Ik heb wel een partner maar die is heel erg onderdanig en toont weinig initiatief in dezen.
pi_171998855
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:53 schreef Anthonie1 het volgende:
Dus ik kan me niet zo druk meer maken om hoe anderen over mij denken.
Dat is toch juist alleen maar goed.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171998915
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat is toch juist alleen maar goed.
Ja wel als het gewoon puur is omdat je het prima vindt. Maar ik wil gewoon niet eens meer nadenken over de oordelen van mensen, omdat ze uiteindelijk toch alleen maar met zichzelf bezig zijn. Dat is natuurlijk wel iets heel anders.
pi_171998942
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:22 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ja wel als het gewoon puur is omdat je het prima vindt. Maar ik wil gewoon niet eens meer nadenken over de oordelen van mensen. Dat is natuurlijk wel iets heel anders.
Doe ik al 20 jaar niet meer ^O^

Edit: en over je toevoeging, tja daar kijk ik zelf anders tegenaan.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171998949
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:17 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ik durfde het niet te stoppen, want ik was bang dat ik dan binnen een paar weken daar weer zou zitten. Ik hoopte dat het me iets zou brengen, maar het heeft me alleen maar het idee gegeven dat ik als mens waardeloos ben. Ben ook behoorlijk suïcidaal geweest gedurende die periode. Pas tegen het einde was dat een beetje minder. Eigenlijk gaat het nog steeds niet echt lekker, maar ik heb maar gewoon geaccepteerd dat dit mijn leven is.
Dus je bent nu wel minder suïcidaal :)
Heb je duidelijk wat je zelf wilde bereiken aan het begin en hoe dat nu is?
Psychotherapie maakt mensen niet gelukkig, maar geeft wel handvaten.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:24:40 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171999026
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:21 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk niemand in mijn leven die naar mij omkijkt... Ik heb wel een partner maar die is heel erg onderdanig en toont weinig initiatief in dezen.
Kom dan voor jezelf op. Zoek steun, vergaar kennis.

In zo'n behandeltraject heb je op elk moment het recht om te zeggen dat je ermee wilt stoppen. En als je met een bepaalde hulpverlener niet door wilt, dan sturen ze je heus niet verplicht weer naar hem toe. Een gesprek met je huisarts had ook kunnen helpen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171999028
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:23 schreef hottentot het volgende:

[..]

Doe ik al 20 jaar niet meer ^O^

Edit: en over je toevoeging, tja daar kijk ik zelf anders tegenaan.
Ja dat is maar goed ook. Ik heb inmiddels zo'n houding van "als mensen niet uit zichzelf naar mij toekomen dan geven ze niks om mij". Concreet komt het er dan op neer dat ik eigenlijk niemand meer zie... als het niet vanuit mij komt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dus je bent nu wel minder suïcidaal :)
Heb je duidelijk wat je zelf wilde bereiken aan het begin en hoe dat nu is?
Psychotherapie maakt mensen niet gelukkig, maar geeft wel handvaten.
Niet dankzij de therapie. Het is gewoon een kwestie geweest van moeten doorgaan.

Nee het was voor mij niet duidelijk. Eigenlijk is het precies zoals het was voordat ik ermee begon. Er hoeft maar één ding te gebeuren denk ik en ik ga compleet door het lint.

Die zogenaamde handvatten die stellen niks voor wat mij betreft.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kom dan voor jezelf op. Zoek steun, vergaar kennis.

In zo'n behandeltraject heb je op elk moment het recht om te zeggen dat je ermee wilt stoppen. En als je met een bepaalde hulpverlener niet door wilt, dan sturen ze je heus niet verplicht weer naar hem toe. Een gesprek met je huisarts had ook kunnen helpen.
Steun? Waar vind ik dat dan?

En ik ben wel klaar met hulpverleners, dus dat staat niet meer ter discussie wat mij betreft.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:27:34 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171999155
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:24 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Niet dankzij de therapie. Het is gewoon een kwestie geweest van moeten doorgaan.

Nee het was voor mij niet duidelijk. Eigenlijk is het precies zoals het was voordat ik ermee begon. Er hoeft maar één ding te gebeuren denk ik en ik ga compleet door het lint.

Die zogenaamde handvatten die stellen niks voor wat mij betreft.

[..]

Steun? Waar vind ik dat dan?

En ik ben wel klaar met hulpverleners, dus dat staat niet meer ter discussie wat mij betreft.
Op allerlei plekken. Maak jezelf sterker! Kom op!
The love you take is equal to the love you make.
pi_171999261
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Op allerlei plekken. Maak jezelf sterker! Kom op!
Makkelijk gezegd allemaal. Maar ik ben geen onzeker mannetje ofzo. Ik ben juist heel assertief en heb inmiddels geleerd om gewoon mijn mond open te trekken als het moet. Maar dat maakt mijn persoonlijke leven er niet leuker op of zoiets.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:31:33 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171999334
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:29 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Makkelijk gezegd allemaal. Maar ik ben geen onzeker mannetje ofzo. Ik ben juist heel assertief en heb inmiddels geleerd om gewoon mijn mond open te trekken als het moet. Maar dat maakt mijn persoonlijke leven er niet leuker op of zoiets.
Ok. Succes verder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171999350
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:29 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Makkelijk gezegd allemaal. Maar ik ben geen onzeker mannetje ofzo. Ik ben juist heel assertief en heb inmiddels geleerd om gewoon mijn mond open te trekken als het moet. Maar dat maakt mijn persoonlijke leven er niet leuker op of zoiets.
Dus je bent wel assertief maar het brengt je niet zoveel behalve een muurtje.
/r&p modus
pi_171999462
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:31 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dus je bent wel assertief maar het brengt je niet zoveel behalve een muurtje.
/r&p modus
Ja. Ik denk dat veel mensen mij intimiderend vinden. Terwijl ik gewoon aardig probeer te zijn en het goed bedoel. Maar dat is mijn hele leven al een probleem.
pi_171999691
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:34 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ja. Ik denk dat veel mensen mij intimiderend vinden. Terwijl ik gewoon aardig probeer te zijn en het goed bedoel. Maar dat is mijn hele leven al een probleem.
Sociale vaardigheidstraining een optie?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:41:44 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171999765
Maar je hebt dus 3 jaar psychische hulp gehad, waarvan je het eerste jaar nog een verhoogd eigen risico had van ¤ 500 want je hebt toch nooit wat, en nu ben je verbaasd dat je het eigen risico moet betalen?
Dit is eigenlijk wat ik uit dit topic begrijp?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172000141
Ik wil niet heel lullig doen, maar als je behandeling ook in 2017 nog doorliep (dus als je toen nog gesprekken hebt gehad), krijg je ook voor dit jaar nog een afrekening voor het eigen risico...

Dat ligt overigens niet aan je zorgverlener; bij elke instantie was dat zo geweest. Je therapeut had je er echter wel over kunnen inlichten, want dat behoort hij/zij ook te weten.
pi_172000350
Altijd in Januari beginnen met zoiets en in December kappen wanneer het niet werkt.
pi_172000751
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:11 schreef Anthonie1 het volgende:
@halfway dat staat er toch.

[..]

Waarom zou het redelijk zijn om zoveel eigen risico te moeten betalen over één behandeltraject?
Omdat je een jaarlijks eigen risico hebt en het behandelingstraject meerdere jaren duurt. Daarnaast betreft het hier grotendeels het vrijwillig gekozen verhoogde eigen risico, in ruil voor een lagere premie.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 21:35:17 #85
451005 Grems
Clown World
pi_172001825
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:17 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Doe niet zo kinderachtig zeg. Ik vind het gewoon bizar, want ik heb echt heel weinig 'hulp' ontvangen.
Je hebt 40 gesprekken gehad.
pi_172003566
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:41 schreef Leandra het volgende:
Maar je hebt dus 3 jaar psychische hulp gehad, waarvan je het eerste jaar nog een verhoogd eigen risico had van ¤ 500 want je hebt toch nooit wat, en nu ben je verbaasd dat je het eigen risico moet betalen?
Dit is eigenlijk wat ik uit dit topic begrijp?
Dat is niet wat ik zeg.

quote:
3s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:54 schreef Stien_Struis het volgende:
Altijd in Januari beginnen met zoiets en in December kappen wanneer het niet werkt.
Want jij plant aanslagen op je veiligheid?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 21:35 schreef Grems het volgende:

[..]

Je hebt 40 gesprekken gehad.
50 euro per gesprek. Goed zaken doen...
pi_172003662
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:30 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Want jij plant aanslagen op je veiligheid?

Jij op je bankrekening zo.
pi_172003729
Is de klacht nou het eigen risico, de kosten van de Ggz of dat TS denkt dat hij er niets mee is opgeschoten?
Kan je je behandelplan nog opvragen? Dan kan je tenminste lezen of je behandelaar denkt dat er doelen zijn behaald.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 22:43:22 #89
451005 Grems
Clown World
pi_172003897
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:30 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg.

[..]

Want jij plant aanslagen op je veiligheid?

[..]

50 euro per gesprek. Goed zaken doen...
Spotgoedkoop inderdaad.
pi_172004360
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Is de klacht nou het eigen risico, de kosten van de Ggz of dat TS denkt dat hij er niets mee is opgeschoten?
Kan je je behandelplan nog opvragen? Dan kan je tenminste lezen of je behandelaar denkt dat er doelen zijn behaald.
Nee ik weet vrij zeker dat er geen doelen behaald zijn.
pi_172006009
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:21 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ja... Totaalbedrag 13.409 euro... In dat opzicht valt 1600 euro nog mee. Maar ik vind het gewoon gek.
Gezondheidszorg is duur en als je een langdurige behandeling ondergaat doe je er goed aan je eigen risico zo laag mogelijk te zetten. Ik zou nooit een vrijwillig eigen risico nemen, het verplichte eigen risico is al veel

Ik vrees toch dat dit normale bedragen zijn, die 300+ bedragen zijn gewoon eigen risico

Overigens vind ik het wel altijd irritant dat ze die rekeningen nooit timen. Veel mensen kunnen in een tijdsbestek van 4 maanden niet ineens 1600 euro ophoesten boven de gebruikelijke maandelijkse lasten. Gewoon jaarlijks een rekening sturen is beter, meer gespreid
pi_172006135
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:33 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ja misschien moet ik ook maar psychiater worden. Ow wacht dat kan niet want ik mag niet nog een universitaire studie doen, dus geneeskunde doen kan niet meer.

Dan had je daarvoor moeten kiezen, maar dat heb je niet gedaan dus dat is ook weer een eigen beslissing

Ik snap nooit waarom mensen denken dat het normaal is om 2 universitaire studies af te ronden. Dat is een enorme luxe. Uiteindelijk moet je namelijk gewoon een vak leren in het leven en het daarmee doen
pi_172006274
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]


Raar dat je nu zegt dat je nooit meer zomaar naar een dokter gaat. Dit was ook niet zomaar, anders kom je niet in de specialistische ggz.
We weten allemaal dat er mensen sterven in dit land omdat ze de gezondheidszorg te duur vinden (en dus niet of te laat gaan of vanwege financiële redenen medische adviezen niet opvolgen)

Ik weet niet wat de overheid precies beoogd heeft met dat eigen risico gezien dit feit, maar het zal wel

Dat gezegd hebbende is het gewoon boerenslimheid om al je (geplande) zorgkosten in een jaar te plannen dat je eigen risico al op is. Ikzelf doe dat ook.

De suggesties van TO zijn dus niet zo raar ;)
pi_172007461
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 00:15 schreef _Lily_ het volgende:

Dat gezegd hebbende is het gewoon boerenslimheid om al je (geplande) zorgkosten in een jaar te plannen dat je eigen risico al op is. Ikzelf doe dat ook.

Een behandeling beginnen die tijd gaat duren op einde van het jaar is financieel gezien niet zo slim.
  woensdag 28 juni 2017 @ 06:17:40 #95
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_172007873
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:59 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Nee ik weet vrij zeker dat er geen doelen behaald zijn.
ik denk dat jij voor veel meer therapie nodig hebt dan slechts ptss eerlijk gezegd . En hoezo krijg je nu pas de rekening van 2014 btw. Is dat normaal??
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  woensdag 28 juni 2017 @ 07:21:47 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172008043
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:30 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg.
Wat is dan wel je probleem, dat het niet geholpen heeft?
Als je 2 jaar onder behandeling bent voor een ziekte en je gaat vervolgens dood aan die ziekte moeten je nabestaanden ook gewoon je eigen risico betalen.
Het al dan niet succesvol zijn van de behandeling is daarin geen factor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172009504
Achja dat het nadeel van rond de jaarwisseling trajecten starten in zorg...

Daarom heb ik mijn jaarlijkse afspraak met de tandarts bijvoorbeeld altijd in december...
Als er dan groot onderhoud nodig is kan ik op tijd van zorgverzekeraar wisselen en mijn tanden verzekeren, tot nu toe werkt het nog altijd *O*, Wordt wel steeds lastiger verzekeraars te vinden waar je vanaf het 1e jaar al mag declareren...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_172010231
Het enige wat ik vooral raar vind is dat ze zo laat pas de rekening geven.

Als jij dat netjes in het jaar zelf (of desnoods 1 jaar later per keer) had gekregen keek je er waarschijnlijk met een ander gevoel tegenaan.
  woensdag 28 juni 2017 @ 10:23:57 #99
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_172010807
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 07:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat is dan wel je probleem, dat het niet geholpen heeft?
Als je 2 jaar onder behandeling bent voor een ziekte en je gaat vervolgens dood aan die ziekte moeten je nabestaanden ook gewoon je eigen risico betalen.
Het al dan niet succesvol zijn van de behandeling is daarin geen factor.
zie pagina 1.daar legt hij t uit aan lienekien
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  woensdag 28 juni 2017 @ 10:30:21 #100
51385 baskick
Juist ja!
pi_172010947
quote:
Zorgverzekeraars hebben maximaal 5 jaar na ontvangst van de rekening van de zorgverlener de tijd om het eigen risico te innen bij verzekerden. Ook als je inmiddels bent overgestapt naar een andere zorgverzekeraar kun je dus nog een rekening krijgen van je oude verzekeraar.
Bron: https://www.consumentenbo(...)eigen-risico-betalen

Zie ook WGR / Verzekeraar begint opeens jaren ER te incasseren.

Als je het niet ineens kunt of wilt betalen, is er bij veel zorgverzekeraars de mogelijkheid om gespreid te betalen (vaak kosteloos). Hou je er wel strikt aan, want als je een betaling mist, zullen ze het resterende bedrag ineens opeisen (en dus incasseren als je een machtiging hebt gegeven).

Kosten gaan eerst ten koste van verplicht eigen risico, daarna vrijwillig eigen risico (artikel 23 lid 3 Zvw). Het is dus 100% zeker dat je over 2014 nog een rekening krijgt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172013259
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:54 schreef Stien_Struis het volgende:
Altijd in Januari beginnen met zoiets en in December kappen wanneer het niet werkt.
Dit. Toch bizar dat je daar zo erg rekening mee moet houden?
  woensdag 28 juni 2017 @ 12:18:26 #102
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172013663
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:04 schreef jroz het volgende:

[..]

Dit. Toch bizar dat je daar zo erg rekening mee moet houden?
Persoonlijk vind ik de zorg in Nederland niet supergoed, maar laten we eerlijk zijn: het is uitstekend betaalbaar. Je moet inderdaad wel een klein beetje de financien in de gaten houden, maar zelf vind ik dat niet zo'n slecht uitgangspunt hoor.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 28 juni 2017 @ 16:19:46 #103
51385 baskick
Juist ja!
pi_172019941
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:04 schreef jroz het volgende:

[..]

Dit. Toch bizar dat je daar zo erg rekening mee moet houden?
Het moet niet, het is een keuze (bij vrijwillige behandeling).

Als het eind van het jaar nadert, de vergoeding uit m'n eventuele tandartsverzekering op is en ik geen acuut probleem heb, overweeg ik ook om te wachten tot januari (of niet, omdat de tandarts een inschatting kan maken van de verwachte behandelnoodzaak in het nieuwe jaar, vlak voordat ik van dekking kan wisselen). Keuzes.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172020175
Volgens mij een van de zeldzame punten waar ik het met de SP eens ben. Eigen risico is gewoon belasting op ziek zijn. De huisarts telt niet mee dus je verminderd niet het aantal mensen die bij elke dwarszittende scheet bij de huisarts zitten, maar je pakt wel de mensen die worden doorverwezen en dus daadwerkelijk hulp nodig hebben. En als je dat meerdere jaren achter elkaar nodig hebt dan loopt het aardig op ja.
pi_172046525
Ja ondersteund worden om te blijven werken lijkt zeker afgestraft te worden.
Hier ¤110 per maand voor de wmo en dan nog eigen risico weg en iedere maand eigen bijdrage betalen voor mijn medicijnen. Die bijdrage begon oke met +- ¤2,- ,maar zit de laatste tijd gewoon tegen de ¤5,-
pi_172048678
Ik heb ook al jaren af en aan psychische hulp, maar nog nooit een rekening gekregen? :? Hoe zit dat?
Boeken ze het pas na december af? Mijn ER is namelijk voor die tijd allang verbruikt, misschien ligt het daar aan.
pi_172048784
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:58 schreef Poes. het volgende:
Ik heb ook al jaren af en aan psychische hulp, maar nog nooit een rekening gekregen? :? Hoe zit dat?
Boeken ze het pas na december af? Mijn ER is namelijk voor die tijd allang verbruikt, misschien ligt het daar aan.
De psychische hulp wordt vaak als "dbc" gedeclareerd; dat wil zeggen dat er na een jaar een rekening voor dat hele jaar naar de verzekeraar gaat. Dan krijgt de zorgverlener pas betaald en gaan ze pas jouw eigen risico doorrekenen. Is dat al op, dan krijg je geen rekening.
pi_172048818
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 18:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

De psychische hulp wordt vaak als "dbc" gedeclareerd; dat wil zeggen dat er na een jaar een rekening voor dat hele jaar naar de verzekeraar gaat. Dan krijgt de zorgverlener pas betaald en gaan ze pas jouw eigen risico doorrekenen. Is dat al op, dan krijg je geen rekening.
Aah vandaar, thanks :Y
  vrijdag 30 juni 2017 @ 16:23:14 #109
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_172070593
Hele bak zelfmedelijden van TS. Je hebt zorg genoten, je moet er je eigen risico voor betalen, klaar, einde verhaal.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Eindredactie Games zondag 2 juli 2017 @ 09:19:13 #110
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172106550
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hé, weet je wat? Spring eens van een brug! Een paar gecompliceerde breuken en misschien nog war orgaanschade. Levert ook lekker wat op!
dit soort dingen krijg je dus bij ons achterlijk zorgsysteem.

Ik heb ook juist daarom een operatie uitgesteld omdat ik wist dat ik dit jaar toch door mijn eigen risico ging. Gewoon de DBC laten verlopen, opnieuw het traject ingaan en niet 2 keer door mijn eigen risico heen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172106979
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:18 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de zorg in Nederland niet supergoed, maar laten we eerlijk zijn: het is uitstekend betaalbaar. Je moet inderdaad wel een klein beetje de financien in de gaten houden, maar zelf vind ik dat niet zo'n slecht uitgangspunt hoor.
Er zijn maar weinig landen waar de zorg beter is.
  zondag 2 juli 2017 @ 10:52:20 #112
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172107909
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 09:57 schreef Maverick_tfd het volgende:
Er zijn maar weinig landen waar de zorg beter is.
16, om precies te zijn.
http://www.photius.com/rankings/healthranks.html
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_172108006
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 10:52 schreef Hallmark het volgende:

[..]

16, om precies te zijn.
http://www.photius.com/rankings/healthranks.html
Ben benieuwd hoe deze lijst is opgesteld. Er staan ook landen bij waar een scheiding tussen publieke en private zorg is. De publieke zorg is dan relatief ruk en de private zorg is goed. Bovendien is de lijst 17 jaar oud.
pi_172108075
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:17 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Doe niet zo kinderachtig zeg. Ik vind het gewoon bizar, want ik heb echt heel weinig 'hulp' ontvangen.
Ja, en als ik naar de tandarts ben geweest en alles was in orde hoef ik ook niet te betalen, want ik heb weinig 'hulp' ontvangen. :')
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  zondag 2 juli 2017 @ 11:41:03 #115
451005 Grems
Clown World
pi_172108854
quote:
7s.gif Op zondag 2 juli 2017 09:19 schreef Oscar. het volgende:

[..]

dit soort dingen krijg je dus bij ons achterlijk zorgsysteem.

Ik heb ook juist daarom een operatie uitgesteld omdat ik wist dat ik dit jaar toch door mijn eigen risico ging. Gewoon de DBC laten verlopen, opnieuw het traject ingaan en niet 2 keer door mijn eigen risico heen.
Operaties uitstellen omdat het een paar euro kost :')

En dan het Nederlandse zorgsysteem achterlijk noemen :')
pi_172109060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 16:28 schreef Alfje het volgende:
Volgens mij een van de zeldzame punten waar ik het met de SP eens ben. Eigen risico is gewoon belasting op ziek zijn.
Ik denk dat ik begrijp waar je standpunt vandaan komt, maar ik begrijp niet zo goed hoe je er op deze manier tegenaan kunt kijken. Als je ervan uitgaat dat zorg sowieso door iemand betaald moet worden, is het dan eerlijker om de zorg die jij nodig hebt door een ander te laten betalen?
  Eindredactie Games zondag 2 juli 2017 @ 11:59:36 #117
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172109272
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 11:41 schreef Grems het volgende:

[..]

Operaties uitstellen omdat het een paar euro kost :')

En dan het Nederlandse zorgsysteem achterlijk noemen :')
mensen gaan shoppen. En terecht. Schaf gewoon het hele eigen risico af en verwerk het in de maandelijkse kosten en je bent klaar.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zondag 2 juli 2017 @ 12:00:33 #118
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172109298
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 09:57 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig landen waar de zorg beter is.
mag ook wel, in Nederland wordt het meeste uitgegeven aan zorg.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  User die het meest klaagt 2022 zondag 2 juli 2017 @ 12:01:46 #119
414785 sirdanilot
pi_172109319
Eigen risico is een achterlijk systeem. Die kosten moeten gewoon verwerkt worden in de premies. Dan maar een hogere premie. Vrijwillig eigen risico ok, maar die verplichte 360 of wat is het euro is gewoon belachelijk.

Maar goede, daar staat tegenover: als je in Amerika zou wonen, zou je elk gesprekje met de psych ter plekke met je creditcard mogen afrekenen à 160$ per gesprek (voor een niet al te goede hulpverlener). Dus wat dat betreft hebben we het in ons land nog goed.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Eindredactie Games zondag 2 juli 2017 @ 12:24:41 #120
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172109829
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:01 schreef sirdanilot het volgende:
Eigen risico is een achterlijk systeem. Die kosten moeten gewoon verwerkt worden in de premies. Dan maar een hogere premie. Vrijwillig eigen risico ok, maar die verplichte 360 of wat is het euro is gewoon belachelijk.

Maar goede, daar staat tegenover: als je in Amerika zou wonen, zou je elk gesprekje met de psych ter plekke met je creditcard mogen afrekenen à 160$ per gesprek (voor een niet al te goede hulpverlener). Dus wat dat betreft hebben we het in ons land nog goed.
ja en in Bangladesh had je gewoon pech.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172109937
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 11:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik denk dat ik begrijp waar je standpunt vandaan komt, maar ik begrijp niet zo goed hoe je er op deze manier tegenaan kunt kijken. Als je ervan uitgaat dat zorg sowieso door iemand betaald moet worden, is het dan eerlijker om de zorg die jij nodig hebt door een ander te laten betalen?
Die zorg wordt sowieso wel door 'een ander' betaald natuurlijk, denk dat 95% van de zorgkosten niet gedekt wordt door het eigen risico. En of we nou met z'n allen die kosten in één keer betalen, of we betalen alles en dan later nog een beetje eigen risico. Maakt allemaal geen fluit uit natuurlijk. Druppel op een gloeiende plaat.

De motivatie achter de invoer van het eigen risico was dan ook niet dat je 'je eigen kosten' moet betalen. Het idee was dat het een drempel op zou werpen voor (onnodig) zorggebruik en daarmee de zorgkosten in toom gehouden zouden worden.

Je kan er over debatteren in hoeverre dat gelukt is. Persoonlijk denk ik dat het effect zeer minimaal is. Voor de grootste groep is het eigen risico helemaal geen overweging, of bedenken ze pas dat het wat kost als ze de rekening zien. Dan heb je een kleine groep die wellicht wat minder onnodige zorg gebruikt en dus een besparing oplevert. En je hebt een kleine groep die onterecht behandelingen gaat mijden, wat uiteindelijk meestal leidt tot duurdere ingrepen dan als je er snel bij was geweest.
pi_172109991
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 11:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik denk dat ik begrijp waar je standpunt vandaan komt, maar ik begrijp niet zo goed hoe je er op deze manier tegenaan kunt kijken. Als je ervan uitgaat dat zorg sowieso door iemand betaald moet worden, is het dan eerlijker om de zorg die jij nodig hebt door een ander te laten betalen?
Onder voorbehoud dat er geen onnodig gebruik gemaakt wordt van zorg vind ik het het eerlijkst als we met iedereen de totale zorg die iedereen nodig heeft betalen. Dat betekent inderdaad dat gezonde mensen betalen voor zorg van de zieken.
pi_172110614
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:29 schreef The_Temp het volgende:
Die zorg wordt sowieso wel door 'een ander' betaald natuurlijk, denk dat 95% van de zorgkosten niet gedekt wordt door het eigen risico. En of we nou met z'n allen die kosten in één keer betalen, of we betalen alles en dan later nog een beetje eigen risico. Maakt allemaal geen fluit uit natuurlijk. Druppel op een gloeiende plaat.
We betalen niet alleen eigen risico, maar ook nominale en inkomensafhankelijke premie. Daarbij is het eigen risico inderdaad een druppel ;)
quote:
De motivatie achter de invoer van het eigen risico was dan ook niet dat je 'je eigen kosten' moet betalen. Het idee was dat het een drempel op zou werpen voor (onnodig) zorggebruik en daarmee de zorgkosten in toom gehouden zouden worden.

Je kan er over debatteren in hoeverre dat gelukt is. Persoonlijk denk ik dat het effect zeer minimaal is. Voor de grootste groep is het eigen risico helemaal geen overweging, of bedenken ze pas dat het wat kost als ze de rekening zien.
Je kan goed gelijk hebben dat het effect minimaal is; ik weet het niet. Bij mensen die chronisch ziek zijn, is het effect waarschijnlijk inderdaad minimaal. Heb ff geen zin om het op te zoeken, maar er zijn ongetwijfeld onderzoeken naar gedaan.

quote:
Dan heb je een kleine groep die wellicht wat minder onnodige zorg gebruikt en dus een besparing oplevert. En je hebt een kleine groep die onterecht behandelingen gaat mijden, wat uiteindelijk meestal leidt tot duurdere ingrepen dan als je er snel bij was geweest.
In welke groep valt TS naar jouw idee? Rekening houdend met de mededeling 'ben 40 keer geweest, had niet het idee dat het iets hielp, maar ben toch maar gegaan'?
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:31 schreef Alfje het volgende:
Onder voorbehoud dat er geen onnodig gebruik gemaakt wordt van zorg vind ik het het eerlijkst als we met iedereen de totale zorg die iedereen nodig heeft betalen.
Dat doen we volgens mij voor een heel groot gedeelte.

quote:
Dat betekent inderdaad dat gezonde mensen betalen voor zorg van de zieken.
Hier spreek je jezelf volgens mij tegen of ik begrijp je verkeerd: met z'n allen is inho óók de mensen die ziek zijn betalen mee.

Ik kijk er tegenaan als werkende en goed gezond (ik denk dat ik een jaar of 5 geleden voor het laatst bij de dokter ben geweest). Als ik mijn bijdrage aan de gezondheidszorg (nominale en inkomensafhankelijk bijdrage samen zo'n ¤ 3.500 per jaar) afzet tegen die van mensen met een laag inkomen die een groot beroep doen op de zorg, dan vind ik de kosten op zich netjes verdeeld. Ik betaal zo'n 6 keer meer en daar heb ik meer dan vrede mee.
pi_172110708
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:00 schreef Oscar. het volgende:

[..]

mag ook wel, in Nederland wordt het meeste uitgegeven aan zorg.
Een klein deel daarvan is maar ziekenhuiszorg overigens. En de ziekenhuiszorg is in bijv. de VS tot 10x duurder.
  zondag 2 juli 2017 @ 13:06:36 #125
3542 Gia
User under construction
pi_172110921
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:29 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Die zorg wordt sowieso wel door 'een ander' betaald natuurlijk, denk dat 95% van de zorgkosten niet gedekt wordt door het eigen risico. En of we nou met z'n allen die kosten in één keer betalen, of we betalen alles en dan later nog een beetje eigen risico. Maakt allemaal geen fluit uit natuurlijk. Druppel op een gloeiende plaat.

De motivatie achter de invoer van het eigen risico was dan ook niet dat je 'je eigen kosten' moet betalen. Het idee was dat het een drempel op zou werpen voor (onnodig) zorggebruik en daarmee de zorgkosten in toom gehouden zouden worden.

Je kan er over debatteren in hoeverre dat gelukt is. Persoonlijk denk ik dat het effect zeer minimaal is. Voor de grootste groep is het eigen risico helemaal geen overweging, of bedenken ze pas dat het wat kost als ze de rekening zien. Dan heb je een kleine groep die wellicht wat minder onnodige zorg gebruikt en dus een besparing oplevert. En je hebt een kleine groep die onterecht behandelingen gaat mijden, wat uiteindelijk meestal leidt tot duurdere ingrepen dan als je er snel bij was geweest.
Helemaal mee eens.

TS is er nu achter gekomen wat het betekent als je denkt dat je nooit iets mankeert en dan ineens patsboem, jaren hulp nodig hebt. Dat kan echt iedereen overkomen.

Zoveel mensen in Nederland die het hoge eigen risico toejuichen, want de gebruiker betaalt, maar de chronisch zieken betalen, dat klopt, maar dat is eigenlijk niet helemaal eerlijk in een verzorgingsstaat. Daarnaast wat jij ook zegt, dat er zorgmijders zijn die bijvoorbeeld te helpen zijn met Fysiotherapie, maar door daar geen gebruik van te maken op de OK terecht komen, uiteindelijk. Dat maakt de zorg, eigenlijk nog veel duurder.

En voor al die gezonde roeptoeters....ga es een avondje doorzakken en flikker van je fiets. Komt de ambulance je opvegen, doegie 385 euro.
pi_172111799
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

En voor al die gezonde roeptoeters....ga es een avondje doorzakken en flikker van je fiets. Komt de ambulance je opvegen, doegie 385 euro.
Ja dus je moet zorgen dat je minstens een buffer van 385 euro hebt.
pi_172112070
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:06 schreef Gia het volgende:


En voor al die gezonde roeptoeters....ga es een avondje doorzakken en flikker van je fiets. Komt de ambulance je opvegen, doegie 385 euro.
Been there done that.

Al was er geen ambulance nodig, de totale rekening was uiteindelijk wel mn eigen risico van ruim 800 euro. En terecht. Dronken mongolen die zichzelf het ziekenhuis inzuipen, direct of indirect, mogen daar best voor bloeden.
  zondag 2 juli 2017 @ 13:47:53 #128
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172112146
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:06 schreef Gia het volgende:

En voor al die gezonde roeptoeters....ga es een avondje doorzakken en flikker van je fiets. Komt de ambulance je opvegen, doegie 385 euro.
Als je dronken op de fiets stapt zou je helemaal niet verzekerd moeten zijn.
And so is the past
pi_172112326
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:55 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat doen we volgens mij voor een heel groot gedeelte.

[..]

Hier spreek je jezelf volgens mij tegen of ik begrijp je verkeerd: met z'n allen is inho óók de mensen die ziek zijn betalen mee.

Ik kijk er tegenaan als werkende en goed gezond (ik denk dat ik een jaar of 5 geleden voor het laatst bij de dokter ben geweest). Als ik mijn bijdrage aan de gezondheidszorg (nominale en inkomensafhankelijk bijdrage samen zo'n ¤ 3.500 per jaar) afzet tegen die van mensen met een laag inkomen die een groot beroep doen op de zorg, dan vind ik de kosten op zich netjes verdeeld. Ik betaal zo'n 6 keer meer en daar heb ik meer dan vrede mee.
Gelukkig doen we dat grotendeels al, maar waarom niet helemaal? En je hebt gelijk ik bedoel niet dat zieken niet mee hoeven te betalen, maar dacht meer aan het netto effect.

Ik ben zelf overigens ook in de gelukkige omstandigheid dat ik een goed inkomen heb en weinig zorg gebruik.
pi_172112539
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:06 schreef Gia het volgende:
Zoveel mensen in Nederland die het hoge eigen risico toejuichen, want de gebruiker betaalt, maar de chronisch zieken betalen, dat klopt, maar dat is eigenlijk niet helemaal eerlijk in een verzorgingsstaat.
Ik juich een hoog eigen risico niet toe. Maar ik heb niets tegen op een kleine eigen bijdrage voor elke zorg die je gebruikt. Niet voor mezelf, niet voor mensen die een bovengemiddeld beroep doen op de zorg.

quote:
Daarnaast wat jij ook zegt, dat er zorgmijders zijn die bijvoorbeeld te helpen zijn met Fysiotherapie, maar door daar geen gebruik van te maken op de OK terecht komen, uiteindelijk. Dat maakt de zorg, eigenlijk nog veel duurder.
Evenals mensen die voor een verkoudheid naar de SEH gingen, omdat ze overdag vanwege het werk niet naar de huisarts konden.

quote:
En voor al die gezonde roeptoeters....ga es een avondje doorzakken en flikker van je fiets. Komt de ambulance je opvegen, doegie 385 euro.
Ik weet niet of je mij ook onder de roeptoeters schaart (maar dan ga ik er maar vanuit dat je me verkeerd begrijpt of ik niet duidelijk ben), maar térecht.

Volgens mij is het hele punt dat we het voor de uitersten allemaal wel eens zijn. Maar er is zo ontzettend veel grijs tussen het zwart en wit. En vooral voor al dat grijs ben ik er nog niet zo zeker van dat het eerlijk is dat de kosten van de zorg gelijk verdeeld worden over iedereen. Dat worden ze namelijk toch al niet.
pi_172112590
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:54 schreef Alfje het volgende:
Gelukkig doen we dat grotendeels al, maar waarom niet helemaal? En je hebt gelijk ik bedoel niet dat zieken niet mee hoeven te betalen, maar dacht meer aan het netto effect.

Ik ben zelf overigens ook in de gelukkige omstandigheid dat ik een goed inkomen heb en weinig zorg gebruik.
Er zijn eigenlijk twee vragen: moeten zieken evenveel betalen als niet-zieken én moeten mensen met een hoger inkomen méér betalen dan mensen met een laag inkomen.
pi_172112614
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:05 schreef Victoriaatje het volgende:
Tja, dat blijf lullige gok met verhoogde eigen risico. Jammer dat de zo laat zijn, maar de gesprekken heb je gehad. Waarom denk je dat je nu niet hoeft te betalen?
Daarom heb ik mij behandeling bij het GGZ laten starten in het nieuwe jaar, kon ik eerst nog mijn eigen risico omlaag zetten.
pi_172113093
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:06 schreef Queller het volgende:

[..]

Er zijn eigenlijk twee vragen: moeten zieken evenveel betalen als niet-zieken én moeten mensen met een hoger inkomen méér betalen dan mensen met een laag inkomen.
Salaris wordt al gigantisch genivelleerd. Ik zou pleiten voor kijken naar vermogen ipv inkomen.
pi_172113137
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:22 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Salaris wordt al gigantisch genivelleerd. Ik zou pleiten voor kijken naar vermogen ipv inkomen.
En dan gaan mensen weer roepen dat ze gestraft worden omdat de sparen...
pi_172113435
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:24 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

En dan gaan mensen weer roepen dat ze gestraft worden omdat de sparen...
Ja maar anders ontspringen de echt vermogenden altijd de dans.
  zondag 2 juli 2017 @ 14:43:40 #136
451005 Grems
Clown World
pi_172113732
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 11:59 schreef Oscar. het volgende:

[..]

mensen gaan shoppen. En terecht. Schaf gewoon het hele eigen risico af en verwerk het in de maandelijkse kosten en je bent klaar.
Lijkt mij niet zo'n goed idee, ik betaal al genoeg voor iets waar ik geen gebruik van maak. Solidariteit kent zijn grenzen, tijd dat mensen die huilen over 385 euro ( maar vrijwel universeel wel geld hebben om Schültjes te klappen ) daar ook eens achter komen.
pi_172114230
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:43 schreef Grems het volgende:
Lijkt mij niet zo'n goed idee, ik betaal al genoeg voor iets waar ik geen gebruik van maak. Solidariteit kent zijn grenzen, tijd dat mensen die huilen over 385 euro ( maar vrijwel universeel wel geld hebben om Schültjes te klappen ) daar ook eens achter komen.
Je gaat er vermoedelijk vanzelf een keer gebruik van maken (en anders je directe naasten wel).

Ben het wel met je eens dat solidariteit grenzen kent. Maar vind ook dat solidariteit wederkerig zou moeten zijn.
  zondag 2 juli 2017 @ 15:08:42 #138
451005 Grems
Clown World
pi_172114300
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:03 schreef Queller het volgende:

[..]

Je gaat er vermoedelijk vanzelf een keer gebruik van maken (en anders je directe naasten wel).

Ben het wel met je eens dat solidariteit grenzen kent. Maar vind ook dat solidariteit wederkerig zou moeten zijn.
En daar is dus nimmer sprake van.

Ongetwijfeld dat ik er vanzelf een keer gebruik van ga maken ( of inderdaad mijn naasten ). Ik heb dan ook geen moeite met het delen van de grootste kosten, ik heb moeite met mensen die jammeren over een paar honderd eigen risico.

Zonder ER was TS wellicht 400 keer gegaan, het kost immers toch niets :')
  Eindredactie Games zondag 2 juli 2017 @ 15:08:54 #139
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172114307
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:43 schreef Grems het volgende:

[..]

Lijkt mij niet zo'n goed idee, ik betaal al genoeg voor iets waar ik geen gebruik van maak.
zo werkt het systeem nou eenmaal. Daarom ben jij vast ook voorstander voor rekeningrijden? De gebruiker betaald tenslotte.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 2 juli 2017 @ 15:11:11 #140
451005 Grems
Clown World
pi_172114351
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:08 schreef Oscar. het volgende:

[..]

zo werkt het systeem nou eenmaal. Daarom ben jij vast ook voorstander voor rekeningrijden? De gebruiker betaald tenslotte.
Ik verwacht inderdaad niet dat mensen zonder auto betalen voor mijn snelweg/benzine/onderhoud, klopt.
  Eindredactie Games zondag 2 juli 2017 @ 15:17:33 #141
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172114466
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:11 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik verwacht inderdaad niet dat mensen zonder auto betalen voor mijn snelweg/benzine/onderhoud, klopt.
prachtig. Morgen rekeningrijden invoeren.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 2 juli 2017 @ 15:19:00 #142
451005 Grems
Clown World
pi_172114488
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:17 schreef Oscar. het volgende:

[..]

prachtig. Morgen rekeningrijden invoeren.
Niet zolang ik nog voor andermans zorgkosten moet betalen graag.
  Eindredactie Games zondag 2 juli 2017 @ 15:22:48 #143
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172114613
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:19 schreef Grems het volgende:

[..]

Niet zolang ik nog voor andermans zorgkosten moet betalen graag.
kijk. En daar gaat het mis.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 2 juli 2017 @ 15:23:27 #144
451005 Grems
Clown World
pi_172114630
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:22 schreef Oscar. het volgende:

[..]

kijk. En daar gaat het mis.
Het gaat mis bij huilen over een kleine eigen bijdrage.
pi_172114732
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:23 schreef Grems het volgende:

Het gaat mis bij huilen over een kleine eigen bijdrage.
Het feit dat de bijdrage klein is, wil niet zeggen dat ie voor sommige mensen niet onoverkomelijk hoog is. Dus wmb mag een deel van de mensheid daar best iets van vinden. Gelukkig (en dat bedoel ik oprecht) hebben we een inkomensafhankelijke bijdrage en hebben we zorgtoeslag.
  Eindredactie Games zondag 2 juli 2017 @ 15:41:38 #146
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172115083
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:23 schreef Grems het volgende:

[..]

Het gaat mis bij huilen over een kleine eigen bijdrage.
7 procent van mijn loon, plus minimaal 100 euro per maand plus 385 euro is niet bepaald een kleine bijdrage.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172116587
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:41 schreef Oscar. het volgende:
7 procent van mijn loon, plus minimaal 100 euro per maand plus 385 euro is niet bepaald een kleine bijdrage.
Het hangt er maar vanaf wat je daarvoor krijgt.
  maandag 3 juli 2017 @ 00:54:53 #148
451005 Grems
Clown World
pi_172130142
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:41 schreef Oscar. het volgende:

[..]

7 procent van mijn loon, plus minimaal 100 euro per maand plus 385 euro is niet bepaald een kleine bijdrage.
Is spotgoedkoop.
  maandag 3 juli 2017 @ 00:56:21 #149
451005 Grems
Clown World
pi_172130159
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:27 schreef Queller het volgende:

[..]

Het feit dat de bijdrage klein is, wil niet zeggen dat ie voor sommige mensen niet onoverkomelijk hoog is. Dus wmb mag een deel van de mensheid daar best iets van vinden. Gelukkig (en dat bedoel ik oprecht) hebben we een inkomensafhankelijke bijdrage en hebben we zorgtoeslag.
Dan moeten sommige mensen hun prioriteiten bijstellen.
  Eindredactie Games maandag 3 juli 2017 @ 10:43:46 #150
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172133650
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:40 schreef Queller het volgende:

[..]

Het hangt er maar vanaf wat je daarvoor krijgt.
er zit een verschil tussen 385 en +/- 4200 euro als je een gemiddeld loontje hebt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172137683
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:43 schreef Oscar. het volgende:
er zit een verschil tussen 385 en +/- 4200 euro als je een gemiddeld loontje hebt.
Dat klopt, maar ik weet niet wat je daarmee verder bedoelt te zeggen.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 13:58:47 #152
414785 sirdanilot
pi_172138054
Ze moeten dat eigen risico gewoon neit verplicht stellen. Ik snap niet waarom je verplicht 360 eigen risico moet. Ik betaal veel liever meer premie en dan nul eigen risico. Want ik zit toch elk jaar voor een groot eind aan mn eigen risico.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 3 juli 2017 @ 14:00:42 #153
51385 baskick
Juist ja!
pi_172138107
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 13:58 schreef sirdanilot het volgende:
Ze moeten dat eigen risico gewoon neit verplicht stellen. Ik snap niet waarom je verplicht 360 eigen risico moet. Ik betaal veel liever meer premie en dan nul eigen risico. Want ik zit toch elk jaar voor een groot eind aan mn eigen risico.
Waarom heb je dat liever; welk voordeel denk je te halen? Ik heb het overigens liever niet, aangezien ik zelden aan m'n eigen risico kom.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 14:14:02 #154
414785 sirdanilot
pi_172138424
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 14:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Waarom heb je dat liever; welk voordeel denk je te halen? Ik heb het overigens liever niet, aangezien ik zelden aan m'n eigen risico kom.
Waarom moet ik meer betalen, omdat ik een chrnische afwijking heb (en dus elk jaar minstens voor de helft aan mn eigen risico kom), dan iemand die gewoon gezond is? Je kunt gezonde mensen alsnog de optie geven om minder te betalen, door een optioneel eigen risico. MAar waarom moet het eigen risico verplicht zijn?

Met een eigen risico ga je er vanuit dat je geen zorgkosten nodig zult hebben. Dus je neemt een risico. Maar nu word je verplicht dat risico te nemen door de wet. Ik wil dat risico helemaal niet nemen want ik heb toch altijd zorgkosten. Maar ik word er toe verplicht.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172138885
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:41 schreef Oscar. het volgende:

[..]

7 procent van mijn loon, plus minimaal 100 euro per maand plus 385 euro is niet bepaald een kleine bijdrage.
Plus dat medicijnen soms half of geheel niet vergoed worden.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 3 juli 2017 @ 14:38:11 #156
51385 baskick
Juist ja!
pi_172138982
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 14:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom moet ik meer betalen, omdat ik een chrnische afwijking heb (en dus elk jaar minstens voor de helft aan mn eigen risico kom), dan iemand die gewoon gezond is? Je kunt gezonde mensen alsnog de optie geven om minder te betalen, door een optioneel eigen risico. MAar waarom moet het eigen risico verplicht zijn?

Met een eigen risico ga je er vanuit dat je geen zorgkosten nodig zult hebben. Dus je neemt een risico. Maar nu word je verplicht dat risico te nemen door de wet. Ik wil dat risico helemaal niet nemen want ik heb toch altijd zorgkosten. Maar ik word er toe verplicht.
Je geeft geen antwoord op m'n vraag. Nogmaals: welk voordeel heb je als ze het hele eigen risico-bedrag in je premie verrekenen (terwijl je door je aandoening nota bene maar tot de helft van je eigen risico komt)?

Ik snap dat het vervelend is, maar mensen die meer zorg gebruiken, maken ook meer zorgkosten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 15:06:22 #157
414785 sirdanilot
pi_172139807
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 14:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord op m'n vraag. Nogmaals: welk voordeel heb je als ze het hele eigen risico-bedrag in je premie verrekenen (terwijl je door je aandoening nota bene maar tot de helft van je eigen risico komt)?

Ik snap dat het vervelend is, maar mensen die meer zorg gebruiken, maken ook meer zorgkosten.
Nee mijn idee is dat de hele samenleving als geheel extra premie betaalt, zodat het verplichte iegen risico weg gaat.

Behalve mensen die zelf echt bewust kiezen voor een eigen risico. Die kunnen dan verzekerd blijven tegen hun lage tarief, maar dan met een eigen risico van b.v. 400 tot 800 euro.

Ik zou zelf dus niet voor een eigen risico kiezen als ik het kon vermijden, maar veel mensen (zoals jij bijvoorbeeld) wél. Maar het moet gewoon niet veprlicht zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Eindredactie Games maandag 3 juli 2017 @ 15:12:24 #158
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172139957
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 13:40 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik weet niet wat je daarmee verder bedoelt te zeggen.
dat je best wat zorg moet verstoken om aan dat bedrag tr komen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 3 juli 2017 @ 15:32:54 #159
51385 baskick
Juist ja!
pi_172140424
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 15:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee mijn idee is dat de hele samenleving als geheel extra premie betaalt, zodat het verplichte iegen risico weg gaat.

Behalve mensen die zelf echt bewust kiezen voor een eigen risico. Die kunnen dan verzekerd blijven tegen hun lage tarief, maar dan met een eigen risico van b.v. 400 tot 800 euro.

Ik zou zelf dus niet voor een eigen risico kiezen als ik het kon vermijden, maar veel mensen (zoals jij bijvoorbeeld) wél. Maar het moet gewoon niet veprlicht zijn.
Dan kan je 'm net zo goed omdraaien: waarom moet ik iedereen meer betalen, omdat we géén geen chronische afwijkingen hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 03-07-2017 16:34:40 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 16:04:27 #160
414785 sirdanilot
pi_172141088
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 15:32 schreef baskick het volgende:

[..]

Dan kan je 'm net zo goed omdraaien: waarom moet ik iedereen meer betalen, omdat we géén geen chronische afwijkingen hebben?
Dat heet verzorgingsstaat. De sterkeren zorgen voor de zwakken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172141341
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 15:32 schreef baskick het volgende:

[..]

Dan kan je 'm net zo goed omdraaien: waarom moet ik iedereen meer betalen, omdat we géén geen chronische afwijkingen hebben?
Omdat ieders bijdrage iedereen ten goede komt, ook al heb je er zelf misschien niet direct profijt van, maar betaalt het zich alsnog dubbel en dwars terug.

Jij hebt ook belang bij het feit dat mensen met minder geld hun zorg kunnen blijven ontvangen en bekostigen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 3 juli 2017 @ 16:36:02 #162
51385 baskick
Juist ja!
pi_172141936
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 16:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat heet verzorgingsstaat. De sterkeren zorgen voor de zwakken.
Dat doe ik al, in financieel opzicht, via de Inkomensafhankelijke bijdrage Zvw.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 3 juli 2017 @ 17:19:27 #163
451005 Grems
Clown World
pi_172143195
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 14:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom moet ik meer betalen, omdat ik een chrnische afwijking heb (en dus elk jaar minstens voor de helft aan mn eigen risico kom), dan iemand die gewoon gezond is? Je kunt gezonde mensen alsnog de optie geven om minder te betalen, door een optioneel eigen risico. MAar waarom moet het eigen risico verplicht zijn?

Met een eigen risico ga je er vanuit dat je geen zorgkosten nodig zult hebben. Dus je neemt een risico. Maar nu word je verplicht dat risico te nemen door de wet. Ik wil dat risico helemaal niet nemen want ik heb toch altijd zorgkosten. Maar ik word er toe verplicht.
Ik wil niet meebetalen aan de longkanker van een roker en de nieuwe knieën van een fatty. Toch word ik ertoe verplicht.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 17:22:39 #164
414785 sirdanilot
pi_172143294
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:19 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik wil niet meebetalen aan de longkanker van een roker en de nieuwe knieën van een fatty. Toch word ik ertoe verplicht.
Dus omdat een klein deel van de mensen door hun eigen schuld ziek is geworden (b.v. door verslavingen aan vet eten of alcohol of roken of drugs, of doordat ze off piste gingen skieeen en een paar b otbreuken hebben opgelopen etc.) wil je helemaal niks meer betalen aan de gezondheidszorg van andere mensen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 3 juli 2017 @ 17:25:38 #165
451005 Grems
Clown World
pi_172143369
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dus omdat een klein deel van de mensen door hun eigen schuld ziek is geworden (b.v. door verslavingen aan vet eten of alcohol of roken of drugs, of doordat ze off piste gingen skieeen en een paar b otbreuken hebben opgelopen etc.) wil je helemaal niks meer betalen aan de gezondheidszorg van andere mensen?
Een significant deel. Liever niet, maar als het dan toch moet dan graag met een aanzienlijk eigen risico.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 17:26:57 #166
414785 sirdanilot
pi_172143393
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:25 schreef Grems het volgende:

[..]

Een significant deel. Liever niet, maar als het dan toch moet dan graag met een aanzienlijk eigen risico.
Een verslaving is ook een ziekte. Kan zijn veroorzaakt door allerlei psychiatrische problemen. Ik denk dat er echt niemand is die echt bewust de keuze maakt 'goh ik word heroineverslaafd'.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172143512
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:25 schreef Grems het volgende:

[..]

Een significant deel. Liever niet, maar als het dan toch moet dan graag met een aanzienlijk eigen risico.
en nog ben je - in financieel opzicht en qua eigen belang - beter af wanneer we het solidariteitsprincipe hanteren dan met een meer individueel 'ieder voor zich' systeem.

Dus rationeel is je instelling in ieder geval niet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 3 juli 2017 @ 17:33:04 #168
451005 Grems
Clown World
pi_172143551
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Een verslaving is ook een ziekte. Kan zijn veroorzaakt door allerlei psychiatrische problemen. Ik denk dat er echt niemand is die echt bewust de keuze maakt 'goh ik word heroineverslaafd'.
Ik zie ze dagelijks lopen, met hun dikke pens. Wij hoeven en gaan het ook niet eens worden, van mij mag het ER morgen naar 1000++.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 17:34:26 #169
414785 sirdanilot
pi_172143599
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:33 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik zie ze dagelijks lopen, met hun dikke pens. Wij hoeven en gaan het ook niet eens worden, van mij mag het ER morgen naar 1000++.
Waar gaat een bijstandsmoeder 1000+ euro vandaan halen?

Zelfs die 360 euro of wat is het kan vaak al niet worden opgehoest. Veel mensen vermijden zorg daardoor, zodat de problemen alleen maar erger worden en ze uiteindelijk het ziekenhuis in moeten wat de samenleving veel meer kost dan als ze gewoon meteen behandeld waren geweest.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 3 juli 2017 @ 17:35:19 #170
451005 Grems
Clown World
pi_172143635
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waar gaat een bijstandsmoeder 1000+ euro vandaan halen?

Zelfs die 360 euro of wat is het kan vaak al niet worden opgehoest. Veel mensen vermijden zorg daardoor, zodat de problemen alleen maar erger worden en ze uiteindelijk het ziekenhuis in moeten wat de samenleving veel meer kost dan als ze gewoon meteen behandeld waren geweest.
Minder Schultjes klappen.
pi_172143640
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:33 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik zie ze dagelijks lopen, met hun dikke pens. Wij hoeven en gaan het ook niet eens worden, van mij mag het ER morgen naar 1000++.
Okee, pure kortzichtige rancune dus. Meer kan het niet zijn, want rationeel is het niet, en ook wat betreft eigen belang zou dit geen goed idee zijn. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 17:36:16 #172
414785 sirdanilot
pi_172143660
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:35 schreef Grems het volgende:

[..]

Minder Schultjes klappen.
Heb je echt zo een simplistisch beeld van de werkelijkheid of ben je gewoon aan het trollen nu?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 3 juli 2017 @ 17:37:33 #173
451005 Grems
Clown World
pi_172143686
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Heb je echt zo een simplistisch beeld van de werkelijkheid of ben je gewoon aan het trollen nu?
Ik ben allergisch voor het eeuwige bijstandsmoedergehuil.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 17:40:17 #174
414785 sirdanilot
pi_172143745
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:37 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik ben allergisch voor het eeuwige bijstandsmoedergehuil.
Je hebt een simplistisch wereldbeeld dus.

Dan kunnen we het inderdaad niet eens worden, simpelweg omdat je te dom bent om het te begrijpen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 3 juli 2017 @ 17:42:10 #175
451005 Grems
Clown World
pi_172143797
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:40 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je hebt een simplistisch wereldbeeld dus.

Dan kunnen we het inderdaad niet eens worden, simpelweg omdat je te dom bent om het te begrijpen.
Dat hoor ik vaker van je inderdaad. In je overgewicht huiltopics o.a.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 17:47:25 #176
414785 sirdanilot
pi_172143929
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:42 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat hoor ik vaker van je inderdaad. In je overgewicht huiltopics o.a.
Er kunnen ook allerlei medische redenen zijn dat iemand overgeweicht heeft. Niet alleen psychiatrische aandoeningen (zoals emotie eten), maar ook diverse fysieke aandoeningen kunnen leiden tot overgewicht.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 3 juli 2017 @ 17:51:47 #177
451005 Grems
Clown World
pi_172144038
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:47 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Er kunnen ook allerlei medische redenen zijn dat iemand overgeweicht heeft. Niet alleen psychiatrische aandoeningen (zoals emotie eten), maar ook diverse fysieke aandoeningen kunnen leiden tot overgewicht.
Welke medische aandoeningen genereren ook alweer energie?
pi_172144103
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:47 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Er kunnen ook allerlei medische redenen zijn dat iemand overgeweicht heeft. Niet alleen psychiatrische aandoeningen (zoals emotie eten), maar ook diverse fysieke aandoeningen kunnen leiden tot overgewicht.
Als je een kilogram paracetamol vreet per dag kun je inderdaad ook dik worden.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 18:00:46 #179
414785 sirdanilot
pi_172144224
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:51 schreef Grems het volgende:

[..]

Welke medische aandoeningen genereren ook alweer energie?
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:54 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Als je een kilogram paracetamol vreet per dag kun je inderdaad ook dik worden.
http://www.webmd.com/diet/obesity/medical-reasons-obesity
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 3 juli 2017 @ 18:06:08 #180
451005 Grems
Clown World
pi_172144335
quote:
Je hebt Cushing's? Vervelend man, die 2-3 op de miljoen zijn.

PS ook mensen met Cushing's genereren geen calorieën uit het niets.
pi_172144380
quote:
Een vertraagde stofwisseling zorgt niet voor overgewicht. Kwestie van je dieet aanpassen.
pi_172145137
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 18:06 schreef Grems het volgende:

[..]

Je hebt Cushing's? Vervelend man, die 2-3 op de miljoen zijn.

PS ook mensen met Cushing's genereren geen calorieën uit het niets.
Genoeg medicatie die voor gewichtstoename zorgt natuurlijk. Alleen prednison wordt al door een half miljoen mensen per jaar gebruikt.

Maar inderdaad, in bijna alle gevallen wordt overgewicht gewoon veroorzaakt door eten boven je energiebehoefte.
  Redactie Frontpage maandag 3 juli 2017 @ 19:02:33 #184
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_172145461
quote:
Ik heb een buikje, en die heb ik aan mezelf te danken. Waarom kunnen sommige mensen dit soort dingen niet accepteren? Ik ben nu al een tijdje bezig mijn patronen aan te passen en dat werkt (ik bewoog al veel, maar ben gewoon minder gaan eten). Probeer eens elke dag minimaal een half uur te bewegen bijvoorbeeld, al is het maar wandelen.

De enige mensen die er niets aan kunnen doen dat ze overgewicht hebben zijn in mijn ogen kinderen, want die worden volgepropt door hun ouders.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_172147076
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 16:04 schreef sirdanilot het volgende:
Dat heet verzorgingsstaat. De sterkeren zorgen voor de zwakken.
We zorgen voor elkaar. Maar dat wil niet perse zeggen dat mensen die chronisch ziek zijn ineens niet meer hoeven bijdragen. Ik heb ook een chronische aandoening. Maar ik voel totaal niet de behoefte om de gevolgen daarvan bij anderen neer te leggen. Ook de financiële gevolgen niet. Het is zo het is.

quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:34 schreef sirdanilot het volgende:
Zelfs die 360 euro of wat is het kan vaak al niet worden opgehoest. Veel mensen vermijden zorg daardoor, zodat de problemen alleen maar erger worden en ze uiteindelijk het ziekenhuis in moeten wat de samenleving veel meer kost dan als ze gewoon meteen behandeld waren geweest.
Je hebt ongetwijfeld gelijk dat die mensen er zijn. Dat is droevig en zou niet moeten. In het uiterste geval kost je eigen zorg je ¤ 45 per maand (eigen bijdragen via WMO ff daargelaten). Is dat nou werkelijk zo onredelijk of zie ik het verkeerd?

quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 19:02 schreef JeMoeder het volgende:
Ik heb een buikje, en die heb ik aan mezelf te danken. Waarom kunnen sommige mensen dit soort dingen niet accepteren? Ik ben nu al een tijdje bezig mijn patronen aan te passen en dat werkt (ik bewoog al veel, maar ben gewoon minder gaan eten). Probeer eens elke dag minimaal een half uur te bewegen bijvoorbeeld, al is het maar wandelen.

De enige mensen die er niets aan kunnen doen dat ze overgewicht hebben zijn in mijn ogen kinderen, want die worden volgepropt door hun ouders.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar; er zijn mensen die werkelijk alles kunnen eten en een gespierde spijker blijven. Zo zijn er ook mensen die echt hard moeten werken om zelfs maar op gewicht te blijven. Het zij zo.
  Redactie Frontpage maandag 3 juli 2017 @ 20:08:16 #186
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_172147204
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:03 schreef Queller het volgende:

Dat is natuurlijk niet helemaal waar; er zijn mensen die werkelijk alles kunnen eten en een gespierde spijker blijven. Zo zijn er ook mensen die echt hard moeten werken om zelfs maar op gewicht te blijven. Het zij zo.
Je hebt gelijk, en ik moet er ook redelijk wat voor doen. Het gaat erom dat je er wat voor doet. Excuses zoeken blijf je dik door.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 20:17:35 #187
414785 sirdanilot
pi_172147455
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:03 schreef Queller het volgende:
mensen er zijn. Dat is droevig en zou niet moeten. In het uiterste geval kost je eigen zorg je ¤ 45 per maand (eigen bijdragen via WMO ff daargelaten). Is dat nou werkelijk zo onredelijk of zie ik het verkeerd?

Hoe kom je bij die 45 euro per maand? Ik betaal veel meer dan 45 euro per maand hoor.

Zorgverzekering: 120 (ik heb een dure nodig omdat er anders al helemaal niks meer wordt vergoed)
Zorgtoeslag: -80 euro per maand
Eigen risico: 360 per jaar dus 30 euro per maand
En dan komen er nog allerlei eigen bijdragen etc. bij, die ik nu voor het gemak niet meeneem.

Ik kom dus op 70 euro per maand uit, als je elk jaar je volledige eigen risico opmaakt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172147670
Best wel geinig dat je 1600 euro voor je gezondheid te veel vindt, maar 60.000 euro investering voor je toekomst niet.

En dan is die 1600 euro nog eens verspreid over meerdere (4) jaren en valt het ook nog eens uit te leggen waarom het 1600 euro is.

En dan heb ik nog niets gezegd over je eigen verantwoordelijkheid om zelf al te informeren over de kosten die je hebt gemaakt. Je kan het eens/oneens zijn over het nut/effect van de sessies en nu lekker lullen over het zorgsysteem, maar ik vind het maar apart dat je zo verongelijkt doet over het eigen risico.
pi_172148359
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:17 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe kom je bij die 45 euro per maand? Ik betaal veel meer dan 45 euro per maand hoor.

Zorgverzekering: 120 (ik heb een dure nodig omdat er anders al helemaal niks meer wordt vergoed)
Zorgtoeslag: -80 euro per maand
Eigen risico: 360 per jaar dus 30 euro per maand
En dan komen er nog allerlei eigen bijdragen etc. bij, die ik nu voor het gemak niet meeneem.

Ik kom dus op 70 euro per maand uit, als je elk jaar je volledige eigen risico opmaakt.
Sorry, je hebt gelijk. Ik moet ook helemaal niet met dit soort stellingen aankomen. Ik ga uit van de basisverzekering en een zorgtoeslag van ¤ 88 p/mnd (voor de allerlaagste inkomens).

Vergeet dat ik het opwierp!

Mijn idee over verdeling van de kosten blijft evenwel overeind. Ik betaal - eventueel eigen risico niet meegerekend - bijna ¤ 300 per maand. Vind ik helemaal prima (dus dat is het probleem niet) maar dan is jouw ¤ 70 - ervan uitgaand dat je het kan betalen als je dat wilt - imho helemaal prima.
  maandag 3 juli 2017 @ 21:16:45 #190
451005 Grems
Clown World
pi_172149413
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik kom dus op 70 euro per maand uit, als je elk jaar je volledige eigen risico opmaakt.
Ik zou de VN bellen, dergelijk onrecht is vast een boze brief waard.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 21:17:21 #191
414785 sirdanilot
pi_172149429
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:16 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik zou de VN bellen, dergelijk onrecht is vast een boze brief waard.
Ga je ook nog iets nuttigs zeggen of kom je alleen met achterlijke one-liners want in dat geval negeer ik je gewoon.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 3 juli 2017 @ 21:20:57 #192
451005 Grems
Clown World
pi_172149543
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ga je ook nog iets nuttigs zeggen of kom je alleen met achterlijke one-liners want in dat geval negeer ik je gewoon.
Ik vind het vooral verbazingwekkend dat die hooggeprezen solidariteit immer van anderen moet komen. Een eigen bijdrage van 30 is als grootgebruiker nog teveel gevraagd :')
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 21:21:40 #193
414785 sirdanilot
pi_172149575
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:20 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik vind het vooral verbazingwekkend dat die hooggeprezen solidariteit immer van anderen moet komen. Een eigen bijdrage van 30 is als grootgebruiker nog teveel gevraagd :')
Zoals ik zei is het veel meer dan 30 euro. Lees je andermans posts wel?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 3 juli 2017 @ 21:24:43 #194
451005 Grems
Clown World
pi_172149711
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zoals ik zei is het veel meer dan 30 euro. Lees je andermans posts wel?
Excuses, ik dacht dat je wel bereid was je eigen verzekering te betalen. Vandaar dat ik mij richt op de 30 ER per maand.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 21:34:58 #195
414785 sirdanilot
pi_172150011
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:24 schreef Grems het volgende:

[..]

Excuses, ik dacht dat je wel bereid was je eigen verzekering te betalen. Vandaar dat ik mij richt op de 30 ER per maand.
Weet je hoeveel dat is als studentje die op studiefinanciering leeft?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172150049
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:34 schreef sirdanilot het volgende:
Weet je hoeveel dat is als studentje die op studiefinanciering leeft?
Ik vind dat je zo zielig doet... Hoeveel meer dan je telefoonabonnement?
  maandag 3 juli 2017 @ 21:37:47 #197
451005 Grems
Clown World
pi_172150086
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Weet je hoeveel dat is als studentje die op studiefinanciering leeft?
Kwestie van prioriteiten stellen.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 22:17:11 #198
414785 sirdanilot
pi_172151242
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:36 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik vind dat je zo zielig doet... Hoeveel meer dan je telefoonabonnement?
Mijn telefoon abonnement is 10 euro.

Moet ik volgens jou ook nog maar zonder telefoon gaan leven anno 2017 (en dus niet opgeroepen kunnen worden voor werk etc.)?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172151302
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Weet je hoeveel dat is als studentje die op studiefinanciering leeft?
Ja boehoe, wat zijn studenten toch zielig.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 juli 2017 @ 22:23:13 #200
414785 sirdanilot
pi_172151419
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 22:19 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja boehoe, wat zijn studenten toch zielig.
Weer alleen domme oneliners zondero nderbouwing?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172151740
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 22:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Weer alleen domme oneliners zondero nderbouwing?
Ja gast, je kan wel lopen janken met je armoedige leven als student, maar dat geldt voor de meeste (voormalig) studenten. Toen ik student was moest ik het ook doen met 700 euro per maand, maar daar liep ik ook niet constant over te zeiken.
pi_172151752
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 22:17 schreef sirdanilot het volgende:
Mijn telefoon abonnement is 10 euro.

Moet ik volgens jou ook nog maar zonder telefoon gaan leven anno 2017 (en dus niet opgeroepen kunnen worden voor werk etc.)?
Ik geef het op. Stuur me je rekeningnummer maar, dan zal ik je zorgkosten voor een maand betalen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 4 juli 2017 @ 00:23:27 #203
414785 sirdanilot
pi_172154316
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 22:32 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik geef het op. Stuur me je rekeningnummer maar, dan zal ik je zorgkosten voor een maand betalen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou nou meneertje gefrustreerd, even rustig blijven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172154942
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 00:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou nou meneertje gefrustreerd, even rustig blijven.
Ja goed, zo kan ie wel weer. Ik snap je harde houding ergens wel omdat je van alle kanten belachelijk wordt gemaakt maar niet iedereen doet zo tegen je, en juist tegen die personen kan je wat normaler doen toch ook al delen jullie niet dezelfde mening?

Ik zie een discussie tussen jullie dat interessant had kunnen zijn om daaraan deel te nemen maar dat lukt nu door dat botte gedoe niet meer.

Dus ik probeer het zelf maar ff overnieuw: "Is het handig om ER in premie op te nemen en iedereen (lees de gezondste mensen) de optie te geven een V(rijwillige)ER te geven zodat zij minder hoeven te betalen"

Er zijn duidelijk meningsverschillen hierover, ik denk dat je daarmee de mensen straft die achteraf gezien toch geen kosten hoefden te maken. Zij betalen dan een onnodig hoge premie. Ook al vind ik de ER kut, omdat het achteraf komt en je ineens een schuld hebt van een paar honderd euro wat je soms niet gemakkelijk kan aflossen. Ik denk toch dat ER wel een eerlijk systeem is omdat je er alleen voor betaald ALS je het gebruikt.

Maar ER zou moeten leiden tot lagere premies per maand en ik betaal nu 141 per maand (aanvullend verzekerd). Sterker nog, de premies zijn elk jaar weer omhoog gegaan en de ER die later erbij kwam ook. Ergens klopt dit dus niet? Waar gaan we uiteindelijk eindigen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 04-07-2017 01:35:39 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 4 juli 2017 @ 07:28:19 #205
51385 baskick
Juist ja!
pi_172156116
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 01:29 schreef Kloonhommel het volgende:
Maar ER zou moeten leiden tot lagere premies per maand en ik betaal nu 141 per maand (aanvullend verzekerd). Sterker nog, de premies zijn elk jaar weer omhoog gegaan en de ER die later erbij kwam ook. Ergens klopt dit dus niet? Waar gaan we uiteindelijk eindigen?
Omdat de zorgkosten stijgen (o.a. meer chronisch zieken, nieuwe medicijnen, nieuwe mogelijkheden, vergrijzing, stijgende levensverwachting, de inhoud van het basispakket). Zorgkosten zullen nooit lager worden. Zie ook https://www.zilverenkruis(...)inas/zorgkosten.aspx.

[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 04-07-2017 07:33:22 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 4 juli 2017 @ 09:55:31 #206
414785 sirdanilot
pi_172157969
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 01:29 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dus ik probeer het zelf maar ff overnieuw: "Is het handig om ER in premie op te nemen en iedereen (lees de gezondste mensen) de optie te geven een V(rijwillige)ER te geven zodat zij minder hoeven te betalen"

Er zijn duidelijk meningsverschillen hierover, ik denk dat je daarmee de mensen straft die achteraf gezien toch geen kosten hoefden te maken. Zij betalen dan een onnodig hoge premie. Ook al vind ik de ER kut, omdat het achteraf komt en je ineens een schuld hebt van een paar honderd euro wat je soms niet gemakkelijk kan aflossen. Ik denk toch dat ER wel een eerlijk systeem is omdat je er alleen voor betaald ALS je het gebruikt.

Maar ER zou moeten leiden tot lagere premies per maand en ik betaal nu 141 per maand (aanvullend verzekerd). Sterker nog, de premies zijn elk jaar weer omhoog gegaan en de ER die later erbij kwam ook. Ergens klopt dit dus niet? Waar gaan we uiteindelijk eindigen?
Het ER leidt dus niet tot daadwerkelijk lagere premies. Bovendien kunnen mensen altijd blijven kiezen voor een vrijwillig ER als ze niet meer premie willen gaan betalen. Die afweging moeten mensen zelf kunnen maken en moet niet verplicht zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172160618
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 07:28 schreef baskick het volgende:

[..]

Omdat de zorgkosten stijgen (o.a. meer chronisch zieken, nieuwe medicijnen, nieuwe mogelijkheden, vergrijzing, stijgende levensverwachting, de inhoud van het basispakket). Zorgkosten zullen nooit lager worden. Zie ook https://www.zilverenkruis(...)inas/zorgkosten.aspx.
Ik heb er niks van gemerkt dat de basispakket uitgebreider is geworden, naar mijn gevoel is het juist geslonken en de premies + ER steeds duurder geworden. Met andere woorden, we betalen steeds meer voor steeds minder.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 4 juli 2017 @ 12:49:11 #208
51385 baskick
Juist ja!
pi_172161704
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 11:59 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik heb er niks van gemerkt dat de basispakket uitgebreider is geworden, naar mijn gevoel is het juist geslonken en de premies + ER steeds duurder geworden. Met andere woorden, we betalen steeds meer voor steeds minder.
Dat jij er niets van hebt gemerkt of er een ander gevoel bij hebt, maakt nog niet dat het niet zo is (en daardoor duurder wordt).

Ik ga niet alles voor je opzoeken sinds de invoering van de Zvw, maar het lijstje van 2017 ten opzichte van 2016:
quote:
Wat is er veranderd in het basispakket van de zorgverzekering in 2017?
Sinds 1 januari 2017 is de basisverzekering aangepast. Het verplicht eigen risico blijft ¤ 385.

Uitbreiding basispakket zorgverzekering
Sinds 1 januari 2017 is het basispakket uitgebreid met vergoedingen voor:

• operatie van het bovenooglid (als u door een slap of verlamd bovenooglid nauwelijks nog kunt zien);
• plaatsen van een borstprothese bij vrouwen en transvrouwen die geen borstgroei hebben;
• medisch noodzakelijke besnijdenis;
• fysiotherapie / oefentherapie voor patiënten met etalagebenen (pijn door vernauwde bloedvaten in de benen). De vergoeding is maximaal 37 behandelingen, inclusief de eerste 20 behandelingen.
• een implantaat voor jongeren die blijvende snij- en hoektanden missen. Zij kunnen daarvoor tot hun 23e (dat was tot hun 18e) een implantaat krijgen. Als voorwaarde geldt dat de tanden door een afwijking ontbreken of door een ongeval verloren zijn gegaan;
• opvang en zorg als u om medische redenen tijdelijk nog niet thuis kunt wonen. Dit heet eerstelijnsverblijf. Bijvoorbeeld na een behandeling in het ziekenhuis. Het kabinet reserveert hiervoor ¤ 33 miljoen extra.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)kket-zorgverzekering

Zie ook https://www.rijksoverheid(...)t-per-1-januari-2015 en https://www.rijksoverheid(...)et-basispakket-kopie
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172161838
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 11:59 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik heb er niks van gemerkt dat de basispakket uitgebreider is geworden, naar mijn gevoel is het juist geslonken en de premies + ER steeds duurder geworden. Met andere woorden, we betalen steeds meer voor steeds minder.
Het basispakket is ook kleiner geworden, tevens zijn er meer behandelingen, medicijnen en hulpmiddelen gekomen waarvoor een eigen bijdrage betaalt moet worden (nog los van het eigen risico dus).

De stijgende zorgkosten zitten 'm dan ook voornamelijk in de voortschrijdende technologie die ons steeds meer mogelijkheden biedt en slechts voor een klein deel door de toenemende vergrijzing.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172161867
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat jij er niets van hebt gemerkt of er een ander gevoel bij hebt, maakt nog niet dat het niet zo is (en daardoor duurder wordt).

Ik ga niet alles voor je opzoeken sinds de invoering van de Zvw, maar het lijstje van 2017 ten opzichte van 2016:

[..]

Bron: https://www.rijksoverheid(...)kket-zorgverzekering

Zie ook https://www.rijksoverheid(...)t-per-1-januari-2015 en https://www.rijksoverheid(...)et-basispakket-kopie
Het basispakket wordt nu inderdaad weer marginaal uitgebreid. Neemt niet weg dat de afgelopen 11 jaar het basispakket wel degelijk is verkleind ten opzichte van wat er voorheen allemaal in zat (zoals psychologische zorg, fysiotherapie (onbeperkt), en tandartszorg om maar wat basale zorg te noemen).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172162070
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het basispakket wordt nu inderdaad weer marginaal uitgebreid. Neemt niet weg dat de afgelopen 11 jaar het basispakket wel degelijk is verkleind ten opzichte van wat er voorheen allemaal in zat (zoals psychologische zorg, fysiotherapie (onbeperkt), en tandartszorg om maar wat basale zorg te noemen).
Psychologische zorg zit er wel in, alleen een DSM stoornis wordt vergoed (aanpassingsstoornis dan weer niet) en je kan niet direct naar een psycholoog, maar je huisarts moet kiezen tussen poh-Ggz, basisgedachte, eerstelijnspsycholoog of specialistische Ggz.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 13:06:30 #212
51385 baskick
Juist ja!
pi_172162116
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het basispakket is ook kleiner geworden, tevens zijn er meer behandelingen, medicijnen en hulpmiddelen gekomen waarvoor een eigen bijdrage betaalt moet worden (nog los van het eigen risico dus).

De stijgende zorgkosten zitten 'm dan ook voornamelijk in de voortschrijdende technologie die ons steeds meer mogelijkheden biedt en slechts voor een klein deel door de toenemende vergrijzing.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het basispakket wordt nu inderdaad weer marginaal uitgebreid. Neemt niet weg dat de afgelopen 11 jaar het basispakket wel degelijk is verkleind ten opzichte van wat er voorheen allemaal in zat (zoals psychologische zorg, fysiotherapie (onbeperkt), en tandartszorg om maar wat basale zorg te noemen).
Ik heb het niet jaar op jaar vergeleken i.c.m. de eventuele prijsstijgingen. Vandaar ook dat ik dat de inhoud van de basisverzekering als één van de redenen noemde, naast o.a. vergrijzing en nieuwe mogelijkheden:

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 07:28 schreef baskick het volgende:

[..]

Omdat de zorgkosten stijgen (o.a. meer chronisch zieken, nieuwe medicijnen, nieuwe mogelijkheden, vergrijzing, stijgende levensverwachting, de inhoud van het basispakket). Zorgkosten zullen nooit lager worden. Zie ook https://www.zilverenkruis(...)inas/zorgkosten.aspx.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172378592
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 09:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het enige wat ik vooral raar vind is dat ze zo laat pas de rekening geven.

Als jij dat netjes in het jaar zelf (of desnoods 1 jaar later per keer) had gekregen keek je er waarschijnlijk met een ander gevoel tegenaan.
Ja nogal. En dan te bedenken dat het hier gaat om een instelling die normaal met plegers van zedendelicten en geweldsmisdrijven te maken heeft...

Maar dit hele gebeuren heeft mij wel aan het denken gezet over mijn houding in het leven. Ik heb namelijk hard moeten werken om te kunnen studeren. Dit heeft mij op het punt gebracht dat ik bijna klaar ben met studeren. Als alles meezit zit er heel misschien zelfs een PhD in, dus ik hoef mij over geld geen zorgen te maken. Het ging mij ook niet om het geld, maar gewoon om de hele situatie...

Wel weet ik dat ik er ALLES aan ga doen om zo min mogelijk belasting te betalen in mijn leven. Vooral omdat ik keer op keer merk hoe achterlijk en achteloos mensen kunnen zijn. Ik wil het liefste geen cent geven aan die mensen, want ze verspillen alleen maar ruimte, geld en veroorzaken heel veel problemen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Anthonie1 op 13-07-2017 00:52:32 ]
pi_172378672
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:44 schreef Anthonie1 het volgende:

En dan te bedenken dat het hier gaat om een instelling die normaal met plegers van zedendelicten en geweldsmisdrijven te maken heeft...
Wat heeft dat ermee te maken?
pi_172378682
Anthonie je bent terug *O* O+
pi_172378686
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:52 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken?
Hoe trigger je iemand die voor geweldsmisdrijven onder behandeling staat? Nou zo dus.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:52 schreef 6star6lord6 het volgende:
Anthonie je bent terug *O* O+
ZO dood is Fok! toch niet?
pi_172378812
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:44 schreef Anthonie1 het volgende:

Wel weet ik dat ik er ALLES aan ga doen om zo min mogelijk belasting te betalen in mijn leven. Vooral omdat ik keer op keer merk hoe achterlijk en achteloos mensen kunnen zijn. Ik wil het liefste geen cent geven aan die mensen, want ze verspillen alleen maar ruimte, geld en veroorzaken heel veel problemen.

Flikker toch op idioot :')
pi_172378816
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:03 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Flikker toch op idioot :')
pi_172378854
Degene die problemen veroorzaakt bent jij. Waarom zou de maatschappij moeten betalen voor jouw psychische problemen. Wat mij betreft is het een eerste wereldprobleem, en moet het maar eens afgelopen zijn.
pi_172378934
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:08 schreef Carlos93 het volgende:
Degene die problemen veroorzaakt bent jij. Waarom zou de maatschappij moeten betalen voor jouw psychische problemen. Wat mij betreft is het een eerste wereldprobleem, en moet het maar eens afgelopen zijn.
Ga knikkeren.

Weet je wat ik een eerstewereldprobleem vind? IVF-behandeling, kankertherapie voor zelfzame vormen en alle andere onnodige behandelingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Anthonie1 op 13-07-2017 01:23:38 ]
pi_172380514
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:44 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ja nogal. En dan te bedenken dat het hier gaat om een instelling die normaal met plegers van zedendelicten en geweldsmisdrijven te maken heeft...

Maar dit hele gebeuren heeft mij wel aan het denken gezet over mijn houding in het leven. Ik heb namelijk hard moeten werken om te kunnen studeren. Dit heeft mij op het punt gebracht dat ik bijna klaar ben met studeren. Als alles meezit zit er heel misschien zelfs een PhD in, dus ik hoef mij over geld geen zorgen te maken. Het ging mij ook niet om het geld, maar gewoon om de hele situatie...

Wel weet ik dat ik er ALLES aan ga doen om zo min mogelijk belasting te betalen in mijn leven. Vooral omdat ik keer op keer merk hoe achterlijk en achteloos mensen kunnen zijn. Ik wil het liefste geen cent geven aan die mensen, want ze verspillen alleen maar ruimte, geld en veroorzaken heel veel problemen.

Al die mensen die met belastingen het overgrote deel van jouw therapie betaald hebben bedoel je?
  donderdag 13 juli 2017 @ 09:23:01 #222
451005 Grems
Clown World
pi_172381591
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:18 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ga knikkeren.

Weet je wat ik een eerstewereldprobleem vind? IVF-behandeling, kankertherapie voor zelfzame vormen en alle andere onnodige behandelingen.
Zoals die huiltherapie van je inderdaad.
pi_172381846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:53 schreef Anthonie1 het volgende:

Hoe trigger je iemand die voor geweldsmisdrijven onder behandeling staat? Nou zo dus.
Was het leven maar zo simpel, dan was er geen geweld meer in de wereld. Ergo: BS dus.

En verder wat The_Temp zegt. Never bite the hand that feeds you!
pi_172382059
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:44 schreef Anthonie1 het volgende:
Dit heeft mij op het punt gebracht dat ik bijna klaar ben met studeren. Als alles meezit zit er heel misschien zelfs een PhD in, dus ik hoef mij over geld geen zorgen te maken. Het ging mij ook niet om het geld, maar gewoon om de hele situatie...
Ik zie geen enkel verband tussen studeren (al dan niet gevold door een promotie) en geen geldzorgen :') (en de rest van je post is ook onzin).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172384536
De afgunst druipt er van af.
pi_172385571
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:07 schreef Anthonie1 het volgende:
De afgunst druipt er van af.
De afgunst van jouw huillie gedrag dat je zelf eens iets moet betalen? Nee dank u.
  donderdag 13 juli 2017 @ 15:41:22 #227
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_172389927
Wel gek dat die rekeningen zo laat komen. Hier zit toch een termijn op van 120 dagen?

Sidenote: het is wel heel naief om te denken dat een master of phd je garanties geeft voor een financieel zorgeloos leven.
pi_172391254
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, drank doet een hoop. Hahaha.
Moet je nagaan als je gewoon elke week 50 eu wit door je neus haalt. Goedkoper dan een behandeling...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172393346
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:07 schreef Anthonie1 het volgende:
De afgunst druipt er van af.
Wil je er over praten?

note: Kan je wel je eigen risico kosten _O-
pi_172393468
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:07 schreef Anthonie1 het volgende:
De afgunst druipt er van af.
Afgunst? Je hebt psychische hulp nodig en je kunt je eigen bijdrage niet betalen. Yeah mensen zullen snel jaloers worden.
Clown.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_172396402
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:41 schreef RamboDirk het volgende:
Wel gek dat die rekeningen zo laat komen. Hier zit toch een termijn op van 120 dagen?

Sidenote: het is wel heel naief om te denken dat een master of phd je garanties geeft voor een financieel zorgeloos leven.
De maximale looptijd van een DBC is 120 dagen, ja. Een verzekeraar heeft 5 jaar om zorgkosten te innen.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 17:47 schreef marsan het volgende:

[..]

Afgunst? Je hebt psychische hulp nodig en je kunt je eigen bijdrage risco niet betalen. Yeah mensen zullen snel jaloers worden.
Clown.
Fixed. Eigen bijdrage en eigen risico zijn voor de zorgverzekering twee verschillende dingen. Het wordt vaak door elkaar gehaald en gebruikt, maar er is wel degelijk een verschil.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172396761
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 19:55 schreef baskick het volgende:

[..]

De maximale looptijd van een DBC is 120 dagen, ja. Een verzekeraar heeft 5 jaar om zorgkosten te innen.

[..]

Fixed. Eigen bijdrage en eigen risico zijn voor de zorgverzekering twee verschillende dingen. Het wordt vaak door elkaar gehaald en gebruikt, maar er is wel degelijk een verschil.
Mijn fout.
Klopt idd, gaat hier idd om zijn eigen risico.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_172400133
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Moet je nagaan als je gewoon elke week 50 eu wit door je neus haalt. Goedkoper dan een behandeling...
Als je een vieze junk bent misschien.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:41 schreef RamboDirk het volgende:
Het is wel heel naief om te denken dat een master of phd je garanties geeft voor een financieel zorgeloos leven.
Want er zijn ook zoveel meer niveau's na een PhD? Met een PhD is een salaris van een halve ton per jaar niet uitzonderlijk. En ik heb het niet over een PhD in de geschiedenis. Ik heb het over echte wetenschap.

[ Bericht 19% gewijzigd door Anthonie1 op 13-07-2017 22:07:00 ]
pi_172400834
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:01 schreef Anthonie1 het volgende:

Want er zijn ook zoveel meer niveau's na een PhD? Met een PhD is een salaris van een halve ton per jaar niet uitzonderlijk. En ik heb het niet over een PhD in de geschiedenis. Ik heb het over echte wetenschap.
Waarom zou je een financieel zorgeloos leven leiden als je een halve ton verdient? Het is een prima salaris hoor, maar het is zo op.
pi_172401309
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:01 schreef Anthonie1 het volgende:


[..]

Want er zijn ook zoveel meer niveau's na een PhD? Met een PhD is een salaris van een halve ton per jaar niet uitzonderlijk. En ik heb het niet over een PhD in de geschiedenis. Ik heb het over echte wetenschap.

Een beetje WO startsalaris zit al op 40k...
pi_172402152
TS is trouwens een notoire forumtroll, dus ik zou geen moeite verspillen door hier op z'n verzonnen verhaal te reageren lol. :P
pi_172403442
wat het beste werkt imo is gewoon het laagst mogelijke eigen risico nemen (385 euro) en dit door 12 delen en dat maandelijks wegzetten. Dan heb je altijd het geld voor je eigen risico bij de hand en kan t niet misgaan
  vrijdag 14 juli 2017 @ 09:54:30 #238
51385 baskick
Juist ja!
pi_172406925
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:01 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Als je een vieze junk bent misschien.

[..]

Want er zijn ook zoveel meer niveau's na een PhD? Met een PhD is een salaris van een halve ton per jaar niet uitzonderlijk. En ik heb het niet over een PhD in de geschiedenis. Ik heb het over echte wetenschap.

Alsof de hoogte van het opleidingsniveau gegarandeerd iets zegt over een toekomstig inkomen :') Een mbo-loodgieter kan meer verdienen dan een PhD in de geschiedenis. Daarbij: een halve ton financieel zorgeloos leven noemen :') En drie: inkomen zegt niets zonder bijbehorend uitgavenpatroon :')

:') x 3, ergo niet serieus te nemen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172430426
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:29 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Waarom zou je een financieel zorgeloos leven leiden als je een halve ton verdient? Het is een prima salaris hoor, maar het is zo op.
Jij kan niet met geld omgaan? Ooit van kringloopwinkels gehoord? En zelf dingen repareren/doen is natuurlijk ook niet zo moeilijk...?

quote:
4s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:12 schreef Kaas- het volgende:
TS is trouwens een notoire forumtroll, dus ik zou geen moeite verspillen door hier op z'n verzonnen verhaal te reageren lol. :P
Wat? Het is voor het eerst in jaren dat ik op Fok! kom. Ik ben doodserieus...

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 09:54 schreef baskick het volgende:

[..]

Alsof de hoogte van het opleidingsniveau gegarandeerd iets zegt over een toekomstig inkomen :') Een mbo-loodgieter kan meer verdienen dan een PhD in de geschiedenis. Daarbij: een halve ton financieel zorgeloos leven noemen :') En drie: inkomen zegt niets zonder bijbehorend uitgavenpatroon :')
Non-argument, want een mbo-loodgieter is vaak te dom om zijn reet af te vegen. Ik ben in staat om zowel lood te gieten als elektronica te repareren. En belasting ontduiken lukt mij ook wel waarschijnlijk. Das is een voordeel van intelligent zijn: systemen die door de mens bedacht zijn snap ik prima en kan ik ook makkelijk misbruiken.
pi_172430455
Je hebt alles in eigen hand, wat houd je tegen?
pi_172430563
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 03:25 schreef Stien_Struis het volgende:
Je hebt alles in eigen hand, wat houd je tegen?
Niets. Maar dit land is gewoon onredelijk in sommige opzichten.
pi_172430573
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 03:43 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Niets. Maar dit land is gewoon onredelijk in sommige opzichten.
Het is de kunst om ver weg te blijven van die bureaucratie, zit je daar in dan ben je de lul.
pi_172430584
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 03:44 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Het is de kunst om ver weg te blijven van die bureaucratie, zit je daar in dan ben je de lul.
Inderdaad.
pi_172431407
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 03:20 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Das is een voordeel van intelligent zijn: systemen die door de mens bedacht zijn snap ik prima en kan ik ook makkelijk misbruiken.
Behalve dan het systeem van het Eigen risico
  zaterdag 15 juli 2017 @ 09:17:26 #245
51385 baskick
Juist ja!
pi_172431728
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 03:20 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Jij kan niet met geld omgaan? Ooit van kringloopwinkels gehoord? En zelf dingen repareren/doen is natuurlijk ook niet zo moeilijk...?

[..]

Wat? Het is voor het eerst in jaren dat ik op Fok! kom. Ik ben doodserieus...

[..]

Non-argument, want een mbo-loodgieter is vaak te dom om zijn reet af te vegen. Ik ben in staat om zowel lood te gieten als elektronica te repareren. En belasting ontduiken lukt mij ook wel waarschijnlijk. Das is een voordeel van intelligent zijn: systemen die door de mens bedacht zijn snap ik prima en kan ik ook makkelijk misbruiken.
IQ zegt net als opleidingsniveau niets over mogelijkheden om zelfstandig te zijn. Er zijn immers kennelijk ook wo'ers die het zorgstelsel niet begrijpen, niet op het idee komen om een wettekst op te zoeken en niet pienter genoeg zijn om voorwaarden van verzekeraars te lezen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')