abonnement Unibet Coolblue
pi_171992301
Is het normaal dat ik vrijwel geen interesse heb in relaties?
Laatst zei iemand tegen mij, als grapje, goh geen wonder dat jij nog geen relatie hebt (ben 29 btw). Eigenlijk wilde ik daar direct als reactie op zeggen: 'dat boeit me nou werkelijk ook echt geen ene drol'. Om een of andere reden zien 'normale' mensen dat als een levensdoel. Als je dat (nog) niet hebt dan zul je nog wel zoekende zijn, nog niet helemaal gelukkig, eenzaam etc. Het moet dus nog gebeuren! Ik vind dat knap irritant. Het boeit me namelijk oprecht gewoon niet.
Het is vervelend om dat het ook zo'n vanzelfsprekendheid is. Bijna iedereen heeft het of streeft er naar. Het is ook altijd een vraag 'heb je een relatie' bla bla bla.

Eigenlijk vind ik op z'n tijd gewoon wat lekkere seks wel prima, zonder het relatiegebeuren er omheen. En dat is voor mij redelijk eenvoudig 'regelbaar'. Heb hier en daar wel wat contacten die effe een app stuur en de seks is zo geregeld. Via internet ook zo geregeld.

Als ik een relatie zou willen, dan lijkt het me vooral prettig om een lekker ding te hebben waar de seks geweldig mee is. Maar het liefdesgebeuren boeit me verder allemaal niet zo.

Ben ik misschien gewoon bang en is 'sex only' lekker veilig? Of is het normaal dat sommige mensen weinig tot geen interesse hebben in het relatiegedoe?
Enige wat me wel prettig lijkt aan een relatie is wellicht het gevoel wat minder me 'in m'n eentje' te voelen, een eenling zeg maar. Misschien geeft het ander soort basisgevoel. Verder zou ik het niet weten.
Maar de vanzelfsprekendheid en haast het gevoel'dat het zo hoort' vind ik wel behoorlijk irritant, dat je als signaal van de grote boze buitenwereld krijgt.

Mensen die zich hierin herkennen? Is dit normaal?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:33:18 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171992346
Het maakt mij vrij weinig uit dat je geen interesse in relaties hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171992482
Lekker boeien als je geen interesse in relaties hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171993442
Enigszins herkenbaar. Wilde op de middelbare wel een relatie, deels om erbij te horen en ik vond daar een meisje ook erg leuk waarvan ik echt dacht hier kan ik wel goed tijd mee doorbrengen. Nu heb ik dat niet meer en durf ik ook niet meer vol overgave een meisje te versieren. Ben bang dat als het eenmaal gelukt is dat ik haar dan niet meer moet :') Ik flirt weleens, maar denk als ze vraagt of ik haar leuk vind en als ze zegt dat ze wel wat in mij ziet dat ik gewoon maar nee zeg. Ben sws al redelijk snel op de kop van een meissie uitgekeken :')
  dinsdag 27 juni 2017 @ 17:17:23 #5
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_171993545
Net zoals er mensen zijn die in een relatie moeten zijn zonder dat daar een of ander psychologische verklaring aan ten grondslag ligt, ben je iemand die geen behoefte heeft aan relaties.
pi_171993768
Ach ja, is helemaal niet gek. Ieder zijn ding he. En die standaard vragen zijn altijd irritant ja, maar dat hou je toch.

Zelf hoefde ik ook nooit persee een vriendin, want dan dacht ik dat mijn leven teveel zou veranderen.
Het idee van "elke zaterdagavond op de bank" en zulke ideeen schrikten me af.

Maar ondertussen heb ik ongeveer 3 jaar een vriendin en het voelt wel echt als een toevoeging aan mijn leven en daarnaast ben ik nog net zoveel zaterdagavonden op pad als voordat ik haar had ontmoet.
pi_171995596
Maakt toch weinig uit, je moet doen waar jij je goed bij voelt en niet wat een ander denkt wat nodig is.

Hier roepen ze de hele tijd, ga samenwonen, ga samenwonen, nou nee woon prima zo, dat zij allemaal zijn gaan samenwonen wil niet zeggen dat ik dat ook zo nodig moet doen.
pi_171996316
Zelfde hier.
De vrouwen die ik ken, snappen er net zo min wat van als dat de mannen niet (willen) snappen dat ik niets met voetbal heb.
'Leuk toch, gezellig samen met een vriendin. En dan een klein marco'tje erbij. Dolletjes joh.'
Proberen me ook wel te koppelen aan een vriendin 'die-ook-nog-een-man-zoekt', omdat ik zo'n leuke, lieve, aardige vent schijn te zijn.
1 Keer heeft dat langer dan een halve date geduurd, omdat die vrouw ook meer geïnteresseerd was in een potje seks. Dat waren een paar wilde nachten.
Daarna wilde zij meer en mocht ik opeens zonder condoom erop. Denk het niet.
Interesse was meteen voorbij, voor allebei.
Nee, ik ben een solitair beestje. Een lone wolf. Een einzelganger.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_172003564
Vrijwel ieder weekend ga ik kamperen of zo iets. Vaak zelfs alleen ook nog. Verder brouw ik mn eigen bier gewoon in de keuken en andere hobby's kan ik ook tijd naar behoefte aan besteden. Geen commentaar dat het huis naar bierbrouwen ruikt of dat er regelmatig een tentje in de kamer hangt te drogen op na het weekend..

Allemaal dingen die binnen een relatie al snel onder druk zouden staan. Ik ga gewoon lekker mijn eigen gangetje. De laatste relatie is al weer twintig jaar terug. Ik vond dat toen wel fijn maar toen het uit ging had ik weer tijd om er lekker op uit te trekken op mn eigen tempo.
pi_172007230
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:30 schreef qajariaq het volgende:
Vrijwel ieder weekend ga ik kamperen of zo iets. Vaak zelfs alleen ook nog. Verder brouw ik mn eigen bier gewoon in de keuken en andere hobby's kan ik ook tijd naar behoefte aan besteden. Geen commentaar dat het huis naar bierbrouwen ruikt of dat er regelmatig een tentje in de kamer hangt te drogen op na het weekend..

Allemaal dingen die binnen een relatie al snel onder druk zouden staan. Ik ga gewoon lekker mijn eigen gangetje. De laatste relatie is al weer twintig jaar terug. Ik vond dat toen wel fijn maar toen het uit ging had ik weer tijd om er lekker op uit te trekken op mn eigen tempo.
Kamperen ben ik niet zo dol op, maar brouwen is een leuke hobby.
Morgen ga ik een Pale Ale met Cascade en een Sterke Blonde/Tripel met Citra brouwen.
Druk dagje.

Mja. Vooral dat eigen tempo.
Na een tijd op mezelf te hebben gewoond, ben ik weer terug naar huis gegaan, om mijn vader te helpen met mijn moeder.
Phoe, wat moest ik weer wennen aan regels, vaste tijden en rekening houden met elkaar.
Nu mijn moeder er niet meer is en mijn vader in een revalidatiecentrum zit, waarvandaan hij waarschijnlijk niet meer thuis komt, heb ik het rijk weer alleen.
Heerlijk.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  woensdag 28 juni 2017 @ 01:35:38 #11
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172007306
Het lijkt me vooral fijn als je ouders weg zijn en je vrienden hun eigen leven dat je ook een maatje hebt om op terug te vallen.
  woensdag 28 juni 2017 @ 01:39:53 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172007341
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:13 schreef Fatoeman het volgende:
Enigszins herkenbaar. Wilde op de middelbare wel een relatie, deels om erbij te horen en ik vond daar een meisje ook erg leuk waarvan ik echt dacht hier kan ik wel goed tijd mee doorbrengen. Nu heb ik dat niet meer en durf ik ook niet meer vol overgave een meisje te versieren. Ben bang dat als het eenmaal gelukt is dat ik haar dan niet meer moet :') Ik flirt weleens, maar denk als ze vraagt of ik haar leuk vind en als ze zegt dat ze wel wat in mij ziet dat ik gewoon maar nee zeg. Ben sws al redelijk snel op de kop van een meissie uitgekeken :')
Ik herken dit wel. Ik heb ook meer hartenzeer gehad dus ik ben minder onbevangen en meer op mijn hoede. Zie ook maar een beginnende relatie met werk te combineren :')

Toch vind ik het jammer dat onze generatie niet meer zo romantisch is. :Y
pi_172007803
Dat kan.
pi_172007806
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 01:39 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik herken dit wel. Ik heb ook meer hartenzeer gehad dus ik ben minder onbevangen en meer op mijn hoede. Zie ook maar een beginnende relatie met werk te combineren :')

Toch vind ik het jammer dat onze generatie niet meer zo romantisch is. :Y
Nederlanders zijn nog nooit van nature romantisch geweest.
pi_172007961
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:13 schreef Fatoeman het volgende:
Enigszins herkenbaar. Wilde op de middelbare wel een relatie, deels om erbij te horen en ik vond daar een meisje ook erg leuk waarvan ik echt dacht hier kan ik wel goed tijd mee doorbrengen. Nu heb ik dat niet meer en durf ik ook niet meer vol overgave een meisje te versieren. Ben bang dat als het eenmaal gelukt is dat ik haar dan niet meer moet :') Ik flirt weleens, maar denk als ze vraagt of ik haar leuk vind en als ze zegt dat ze wel wat in mij ziet dat ik gewoon maar nee zeg. Ben sws al redelijk snel op de kop van een meissie uitgekeken :')
Ik heb dit "probleem" ook. En al sinds de middelbare. Het verschil is dat ik mijn hele leven single ben gebleven.

Ik begin de laatste tijd wel zin te krijgen om ergens een chickie te scoren, maar ik ben bang dat als het eenmaal gelukt is ze een enorme trut blijkt te zijn. Vervolgens krijgen we ruzie en dan is het uit. Uiteindelijk was al die drama om niks geweest. So why bother?

Ik vraag me af of het wel zo leuk is om een vriendin te hebben. Je zal veel tijd met haar moeten doorbrengen waardoor je minder tijd voor jezelf zult hebben. Of anders gooit ze opeens je PC kapot. Ik hoorde bijv dat een jongen zijn Xbox was gesloopt door zijn vriendin omdat hij er te vaak achter zat, waardoor hij geen tijd meer voor haar had. Mocht mij zoiets toch ooit overkomen, dan sleep ik die kuthoer gewoon voor de rechter en dan kan ik vervolgens een nieuwe PC kopen die beter is dan mijn huidige PC. Ik heb altijd een backup dus ja.
pi_172007972
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:14 schreef marc0871 het volgende:
Zelfde hier.
De vrouwen die ik ken, snappen er net zo min wat van als dat de mannen niet (willen) snappen dat ik niets met voetbal heb.
'Leuk toch, gezellig samen met een vriendin. En dan een klein marco'tje erbij. Dolletjes joh.'
Proberen me ook wel te koppelen aan een vriendin 'die-ook-nog-een-man-zoekt', omdat ik zo'n leuke, lieve, aardige vent schijn te zijn.
1 Keer heeft dat langer dan een halve date geduurd, omdat die vrouw ook meer geïnteresseerd was in een potje seks. Dat waren een paar wilde nachten.
Daarna wilde zij meer en mocht ik opeens zonder condoom erop. Denk het niet.
Interesse was meteen voorbij, voor allebei.
Nee, ik ben een solitair beestje. Een lone wolf. Een einzelganger.
Zo iemand ben ik ook. En veel FOK!kers zijn dat ook denk ik.

Ik heb geen vrienden en dat boeit me vrij weinig eigenlijk. Het enige probleem is dat ik niemand heb om mee te feesten. Voor de rest: Idgaf :')
Ben dit jaar ook voor het eerst alleen naar de bioscoop geweest en het was prima. Misschien zelfs leuker dan met vrienden die soms door de film heen lullen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:30 schreef qajariaq het volgende:
Vrijwel ieder weekend ga ik kamperen of zo iets. Vaak zelfs alleen ook nog. Verder brouw ik mn eigen bier gewoon in de keuken en andere hobby's kan ik ook tijd naar behoefte aan besteden. Geen commentaar dat het huis naar bierbrouwen ruikt of dat er regelmatig een tentje in de kamer hangt te drogen op na het weekend..

Allemaal dingen die binnen een relatie al snel onder druk zouden staan. Ik ga gewoon lekker mijn eigen gangetje. De laatste relatie is al weer twintig jaar terug. Ik vond dat toen wel fijn maar toen het uit ging had ik weer tijd om er lekker op uit te trekken op mn eigen tempo.
Hier heb je ook gelijk in. Het lijkt me eigenlijk wel relaxt om straks helemaal in mijn eentje te wonen zonder dat iemand ook maar kritiek heeft op wat ik thuis doe. Als je dan zo'n wijf hebt gescoord kun je nog wel eens kritiek krijgen over de inrichting van je huis of ze kan gaan janken omdat jij laat in de nacht nog harde muziek op hebt staan. Als je alleen woont gebeurt dat niet.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 07:04:02 ]
  woensdag 28 juni 2017 @ 08:11:28 #17
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172008482
Precies hetzelfde hier en vind het heerlijk op mezelf! Wat mij betreft mag het de rest van mijn leven zo blijven. Afgezien van de praktische voordelen van single zijn, ontbreekt het mij vooral aan de behoefte aan een relatie.

Wel is het jammer dat mijn omgeving zo weinig begrip heeft voor zogenaamd gewenst single zijn.
1 + 1 = blauw
pi_172012433
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 01:39 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik herken dit wel. Ik heb ook meer hartenzeer gehad dus ik ben minder onbevangen en meer op mijn hoede. Zie ook maar een beginnende relatie met werk te combineren :')

Toch vind ik het jammer dat onze generatie niet meer zo romantisch is. :Y
Ik zou denk ik alleen echt romantisch kunnen zijn als ik het meisje zo geweldig vind. Maar ja, dat is maar 1 of 2 keer in mijn leven geweest :')
Verder vind ik sommige knap en zou er wel seks mee willen, maar echt aan vast zitten nee...
pi_172016058
Ik heb van zeg mijn 16e tot 24e ook nooit interesse gehad in relaties, alleen interesse in seks. Komt wel vaker voor denk ik.
pi_172016449
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:50 schreef Libertarisch het volgende:
Ik heb van zeg mijn 16e tot 24e ook nooit interesse gehad in relaties, alleen interesse in seks. Komt wel vaker voor denk ik.
Mja. Maar ik ben al 45.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_172016696
quote:
Ben ik misschien gewoon bang en is 'sex only' lekker veilig?
dit.

Net als de rest van ons heb je behoefte aan een emotionele connectie, maar misschien zijn er invloeden in je leven geweest die naast de behoefte aan emotionele connectie je ook bang voor deze emotionele connectie hebben gemaakt, seks met iemand met een emotionele afstand ben je comfortabel mee, maar seks met iemand waarmee je emotioneel intiem bent roept waarschijnlijk andere gevoelens bij je op, gevoelens die je misschien onbewust aan het ontwijken bent.

Hecht je veel waarde aan je onafhanklijkheid en vrijheid?

Ben je het type die het liefst gevoelens zoals verdriet niet snel naar anderen uit en het liefst zelf oplost. Misschien zelfs minder emotioneel bent dan anderen?

Heb je het idee dat je makkelijker mensen los kan laten dan zij jou?

Heb je over het algemeen wellicht een sluimerend wantrouwen in anderen?

Ervaringen met gevoelens van benauwdheid als iemand op emotioneel gebied 'te dichtbij' je komt, waarna je afstand creeert?

Deze vragen geven je misschien meer inzicht in jezelf, als je je erin herkent kan het zijn dat je behoefte aan hechting en intimiteit begraven ligt onder een laag angst, en dat je misschien niet zo nonchalant bent als dat je zelf denkt, maar meer ontwijkend en afwijzend, om niet met het discomfort van je angst geconfronteerd te worden. Onbewust je behoeften onderdrukken en relaties zien als gedoe is dan een makkelijke manier om hechting te ontwijken.

Heb je tijdens je vroege jeugd een ouder gehad die fysiek of emotioneel afwezig was of emotionele disbalansen had?
pi_172022181
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:11 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

dit.

Net als de rest van ons heb je behoefte aan een emotionele connectie, maar misschien zijn er invloeden in je leven geweest die naast de behoefte aan emotionele connectie je ook bang voor deze emotionele connectie hebben gemaakt, seks met iemand met een emotionele afstand ben je comfortabel mee, maar seks met iemand waarmee je emotioneel intiem bent roept waarschijnlijk andere gevoelens bij je op, gevoelens die je misschien onbewust aan het ontwijken bent.

Hecht je veel waarde aan je onafhanklijkheid en vrijheid?

Ben je het type die het liefst gevoelens zoals verdriet niet snel naar anderen uit en het liefst zelf oplost. Misschien zelfs minder emotioneel bent dan anderen?

Heb je het idee dat je makkelijker mensen los kan laten dan zij jou?

Heb je over het algemeen wellicht een sluimerend wantrouwen in anderen?

Ervaringen met gevoelens van benauwdheid als iemand op emotioneel gebied 'te dichtbij' je komt, waarna je afstand creeert?

Deze vragen geven je misschien meer inzicht in jezelf, als je je erin herkent kan het zijn dat je behoefte aan hechting en intimiteit begraven ligt onder een laag angst, en dat je misschien niet zo nonchalant bent als dat je zelf denkt, maar meer ontwijkend en afwijzend, om niet met het discomfort van je angst geconfronteerd te worden. Onbewust je behoeften onderdrukken en relaties zien als gedoe is dan een makkelijke manier om hechting te ontwijken.

Heb je tijdens je vroege jeugd een ouder gehad die fysiek of emotioneel afwezig was of emotionele disbalansen had?
Een heel deel van je verhaal is ook best wel op mij van toepassing. Maar dat heeft mij toch gemaakt wie ik ben. Waarom zou ik daar dan nog iets mee moeten? Ik heb erg veel plezier in mijn einzelganger leven. Het weten van waarom ik alleen wil leven vind ik fijn. Maar ik ben echt niet van plan daar iets aan te veranderen.

Alleen leven combineer ik met een hoop vrienden, vaak oppervlakkige maar ook best wel intensievere contacten. Daarnaast kan ik prima slap lullen met vreemden en dan toch enige inhoud hebben in een gesprek. Alleen als ik een weekje in Frankrijk of Duitsland ben dan mis ik gezelschap vanwege mijn beperkte taalvaardigheid in Duits en Frans.

Hoeveel mensen zijn in een relatie niet vreselijk éénzaam?
pi_172023986
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Een heel deel van je verhaal is ook best wel op mij van toepassing. Maar dat heeft mij toch gemaakt wie ik ben. Waarom zou ik daar dan nog iets mee moeten? Ik heb erg veel plezier in mijn einzelganger leven. Het weten van waarom ik alleen wil leven vind ik fijn. Maar ik ben echt niet van plan daar iets aan te veranderen.

Alleen leven combineer ik met een hoop vrienden, vaak oppervlakkige maar ook best wel intensievere contacten. Daarnaast kan ik prima slap lullen met vreemden en dan toch enige inhoud hebben in een gesprek. Alleen als ik een weekje in Frankrijk of Duitsland ben dan mis ik gezelschap vanwege mijn beperkte taalvaardigheid in Duits en Frans.

Hoeveel mensen zijn in een relatie niet vreselijk éénzaam?
Zolang je op emotioneel gebied en in relaties tevreden bent is het helemaal goed. Echter zie je op de lange termijn vaak dat de ontevredenheid en frustratie groeit en dat woedeuitbarstingen, paniekaanvallen, verslaving en gevoelens van eenzaamheid en disconnectie de kop kunnen opsteken. Dat zijn pas de momenten dat we de motivatie hebben om te veranderen, als de angst van het veranderen minder zwaar weegt dan de pijn van de huidige situatie.

Misschien komt er een dag dat de oppervlakkigheid zich bewijst zoals zij is, of misschien dat je op een later moment erachter komt dat je misschien toch meer diepgang wilt, omdat eenzaamheid mee gaat spelen. Misschien stel je op een dag voor jezelf een doel om je angsten uit te dagen, en kom je er gaande weg achter dat er nog meer plezier en kleur in het leven zit dan je al dacht.

Ik was ooit de emotioneel losgekoppelde einzelgänger, maar door een samenloop van omstandigheden ben ik erachter gekomen dat ondanks dat het veilig en vertrouwd voelde het niet de manier was hoe ik de rest van mijn leven door wilde. Omdat op termijn voor mij de nadelen zwaarder wogen dan de voordelen, en dat emoties, diepgang, vertrouwen, kwetsbaarheid en intimiteit mij een heel warm en veilig gevoel gaven zodra ik eraan had gewerkt om er comfortabel mee te zijn, en zou voor geen goud terug willen naar de oude situatie.

Bij mij was er veel frustratie en pijn nodig voordat ik de motivatie had om dingen te gaan veranderen, en was dat er niet geweest was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen. Als je zo gelukkig en voldaan bent, en je doet mensen geen pijn dan is alles toch prima zo, onthoudt alleen dat er misschien meer is dan dit.
  woensdag 28 juni 2017 @ 19:30:47 #24
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172024422
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 19:11 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Zolang je op emotioneel gebied en in relaties tevreden bent is het helemaal goed. Echter zie je op de lange termijn vaak dat de ontevredenheid en frustratie groeit en dat woedeuitbarstingen, paniekaanvallen, verslaving en gevoelens van eenzaamheid en disconnectie de kop kunnen opsteken. Dat zijn pas de momenten dat we de motivatie hebben om te veranderen, als de angst van het veranderen minder zwaar weegt dan de pijn van de huidige situatie.

Misschien komt er een dag dat de oppervlakkigheid zich bewijst zoals zij is, of misschien dat je op een later moment erachter komt dat je misschien toch meer diepgang wilt, omdat eenzaamheid mee gaat spelen. Misschien stel je op een dag voor jezelf een doel om je angsten uit te dagen, en kom je er gaande weg achter dat er nog meer plezier en kleur in het leven zit dan je al dacht.

Ik was ooit de emotioneel losgekoppelde einzelgänger, maar door een samenloop van omstandigheden ben ik erachter gekomen dat ondanks dat het veilig en vertrouwd voelde het niet de manier was hoe ik de rest van mijn leven door wilde. Omdat op termijn voor mij de nadelen zwaarder wogen dan de voordelen, en dat emoties, diepgang, vertrouwen, kwetsbaarheid en intimiteit mij een heel warm en veilig gevoel gaven zodra ik eraan had gewerkt om er comfortabel mee te zijn, en zou voor geen goud terug willen naar de oude situatie.

Bij mij was er veel frustratie en pijn nodig voordat ik de motivatie had om dingen te gaan veranderen, en was dat er niet geweest was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen. Als je zo gelukkig en voldaan bent, en je doet mensen geen pijn dan is alles toch prima zo, onthoudt alleen dat er misschien meer is dan dit.
Mooi geschreven. :)
1 + 1 = blauw
pi_172030150
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 19:11 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Zolang je op emotioneel gebied en in relaties tevreden bent is het helemaal goed. Echter zie je op de lange termijn vaak dat de ontevredenheid en frustratie groeit en dat woedeuitbarstingen, paniekaanvallen, verslaving en gevoelens van eenzaamheid en disconnectie de kop kunnen opsteken. Dat zijn pas de momenten dat we de motivatie hebben om te veranderen, als de angst van het veranderen minder zwaar weegt dan de pijn van de huidige situatie.

Misschien komt er een dag dat de oppervlakkigheid zich bewijst zoals zij is, of misschien dat je op een later moment erachter komt dat je misschien toch meer diepgang wilt, omdat eenzaamheid mee gaat spelen. Misschien stel je op een dag voor jezelf een doel om je angsten uit te dagen, en kom je er gaande weg achter dat er nog meer plezier en kleur in het leven zit dan je al dacht.

Ik was ooit de emotioneel losgekoppelde einzelgänger, maar door een samenloop van omstandigheden ben ik erachter gekomen dat ondanks dat het veilig en vertrouwd voelde het niet de manier was hoe ik de rest van mijn leven door wilde. Omdat op termijn voor mij de nadelen zwaarder wogen dan de voordelen, en dat emoties, diepgang, vertrouwen, kwetsbaarheid en intimiteit mij een heel warm en veilig gevoel gaven zodra ik eraan had gewerkt om er comfortabel mee te zijn, en zou voor geen goud terug willen naar de oude situatie.

Bij mij was er veel frustratie en pijn nodig voordat ik de motivatie had om dingen te gaan veranderen, en was dat er niet geweest was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen. Als je zo gelukkig en voldaan bent, en je doet mensen geen pijn dan is alles toch prima zo, onthoudt alleen dat er misschien meer is dan dit.
Je kan het ook omdraaien. Dat een jaar of twintig terug mijn tweede relatie eindigde kwam er juist veel meer kleur in mijn leven. De toekomst is allang al begonnen wat dat betreft.

Een relatie is gewoon niet voor iedereen de mooiste invulling van het leven. Voor veel mensen zal dat wel zo zijn maar niet voor iedereen dus. Ik heb weinig respect voor mensen die duidelijk niet lekker in een relatie zitten maar niet de stap durven nemen om zelfstandig verder te gaan. Ook binnen een relatie zie je veel eenzaamheid en dan is het nog veel lastiger om daar wat aan te kunnen doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')