abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:23:57 #1
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171992070
Dit topic heeft als doel alle nieuwe informatie over de donkere complotten in de Amerikaanse politiek, media en samenleving te verzamelen en te duiden. Wordt Trump aangevallen door een samenwerkingsverband van de MSM? Is er een afspraak onder alle peilers van de Amerikaanse politiek om de Republikeinen te benadelen? Bespreek het hier.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:24:32 #2
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171992087
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:03 schreef Ijskonijn2017 het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten tot die onderzoeken afgelopen zijn en men niet anders kan dan Trump vrijpleiten. Het schijnt één groot bullshit verhaal te zijn. Het zijn voornamelijk de Washington Post en de New York Times die continu met spannende Rusland verhalen komen, uiteraard allemaal uit anonieme bronnen en met niet te verifiëren verhalen. Het hele handeltje wordt dan vervolgens overgenomen door zenders als CNN die inmiddels 80% van hun tijd besteden aan Trumpbashing. Het is allemaal gebakken journalisten lucht.

Gisteren kwam dit filmpje uit waarin John Bonifield de supervising producer van CNN met de verborgen camera wordt betrapt op uitspraken die toch wel zeer kwalijk zijn. Hij geeft zelf toe dat het hele Rusland verhaal bullshit is en dat CNN het alleen maar doet voor de kijkcijfers. Een democratisch gekozen president kapot willen maken voor de kijkcijfers. Dit zijn geen journalisten maar criminelen.


[..]

Trump raast als een storm door het land en maakt verkiezingsbelofte naar verkiezingsbelofte waar. Dit is geen Obama change maar echte change. Ik denk niet dat de burgers in Amerika hiernaar weer terug willen naar tijden van stilstand. Allemans vriendje Obama mag dan een aardige kerel zijn hij heeft in die 8 jaar weinig uitgevreten. De man die verandering beloofde heeft meer op de golfbaan gestaan dan goed was voor de VS. De enige daadwerkelijke verandering is zijn golfhandicap. Die is inderdaad verbeterd.
Meer iets voor hier.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_171992270
Donny is net zoveel (~0) "change" als die Hawaiiaanse Keniaan voor hem en elke clown die nog volgt.

Allemaal onderdeel van de Punch & Jewdy show die eufemistisch "politiek" genoemd wordt, maar laten we het beestje bij het naampje noemen; professionele leugenaars en beroepspsychopaten.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_171994001
Dat Trump aangevallen zou worden door de media is een complot verzonnen door de extremistische aanhangers van de man.
Conscience do cost.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 17:48:05 #5
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_171994288
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:36 schreef ems. het volgende:
Dat Trump aangevallen zou worden door de media is een complot verzonnen door de extremistische aanhangers van de man.
Dat kun je onderbouwen met bronnen en links?
There is only one religion
pi_171994507
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:48 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dat kun je onderbouwen met bronnen en links?
The donald op reddit is daar een degelijk voorbeeld van. Dat zijn, kernachtig samengevat, SJW's die er een dagtaak van hebben gemaakt om elke vorm van kritiek op de man af te doen als een complot. Mij persoonlijk lijkt het voor de hand liggend dat een president van Amerika, misschien wel "de belangrijkste" man van de wereld, onder een vergrootgras ligt. Zowel onder het gepeupel als bij de media.

Maar ik ben dan ook sowieso van mening dat 'massamedia' niet bestaat en een soort afvoerputjes-term is geworden voor als er eens iets wordt gemeld waar men niet achter staat. Internet is de enige echte massamedia van vandaag en afhankelijk van welke bronnen je gebruikt bestaat er ook genoeg pro-Trump propaganda. Selectief enkele bronnen eruit halen die kritiek uiten op Trump en daar een soort anti-Trump complot bij verzinnen kan je net zo goed omkeren en de Trump-gezinde media zien als een complot om de man in de macht te houden.

Mensen verschillen nou eenmaal van mening. Dat er iets gebeurt wat je niet helemaal zint (neem bijvoorbeeld de vluchtelingencrisis) betekent niet dat mensen die daar anders in staan onderdeel zijn van een complot of gehersenspoeld zijn door de media.
Conscience do cost.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 18:10:38 #7
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_171994882
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:55 schreef ems. het volgende:

[..]

The donald op reddit is daar een degelijk voorbeeld van. Dat zijn, kernachtig samengevat, SJW's die er een dagtaak van hebben gemaakt om elke vorm van kritiek op de man af te doen als een complot. Mij persoonlijk lijkt het voor de hand liggend dat een president van Amerika, misschien wel "de belangrijkste" man van de wereld, onder een vergrootgras ligt. Zowel onder het gepeupel als bij de media.

Maar ik ben dan ook sowieso van mening dat 'massamedia' niet bestaat en een soort afvoerputjes-term is geworden voor als er eens iets wordt gemeld waar men niet achter staat. Internet is de enige echte massamedia van vandaag en afhankelijk van welke bronnen je gebruikt bestaat er ook genoeg pro-Trump propaganda. Selectief enkele bronnen eruit halen die kritiek uiten op Trump en daar een soort anti-Trump complot bij verzinnen kan je net zo goed omkeren en de Trump-gezinde media zien als een complot om de man in de macht te houden.

Mensen verschillen nou eenmaal van mening. Dat er iets gebeurt wat je niet helemaal zint (neem bijvoorbeeld de vluchtelingencrisis) betekent niet dat mensen die daar anders in staan onderdeel zijn van een complot of gehersenspoeld zijn door de media.
Nou moet ik bekennen dat ik nooit op reddit kom, maar je stelling was nogal stellig terwijl ik meer beweging zie bij de trump haters . Dat bepaalde media daar aan meewerken zie ik ook.
Kan zijn dat mijn visie daarop beperkt is , maar ik kan mij niet ontrekken aan het idee dat veel nieuwsmedia meer bezig zijn met opinie dan met onpartijdige nieuws items.
There is only one religion
pi_171994966
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:10 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Nou moet ik bekennen dat ik nooit op reddit kom, maar je stelling was nogal stellig terwijl ik meer beweging zie bij de trump haters . Dat bepaalde media daar aan meewerken zie ik ook.
Heb je daar voorbeelden en bronnen van? Niet dat ik ontken dat sommige media soms domme dingen doen, maar de mate waarin het gebeurt, zeker wat betreft Trump, vind ik nou niet echt noemenswaardig. En nogmaals, zeer logisch als het de president van Amerika betreft. En dan ook nog zo'n clownesk figuur als Trump.
quote:
Kan zijn dat mijn visie daarop beperkt is , maar ik kan mij niet ontrekken dat veel nieuwsmedia meer bezig zijn met opinie dan met onpartijdige nieuws items.
Oh dat zal best. Maar dan moet je gewoon andere media kijken. Onpartijdigheid is sowieso vrij onmogelijk om te bereiken.
Conscience do cost.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:20:00 #9
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_171998799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:13 schreef ems. het volgende:

[..]

Heb je daar voorbeelden en bronnen van?

Ik heb daar zeker bronnen en voorbeelden van, meeste zijn hier in BNW al eens voorbijgekomen.
Maar "men"vergeet snel.
Ik heb alleen geen zin meer om het op te zoeken.
Maar dit kwam net binnen....

Het is toch een grote in newsmedia.

En dichter bij huis, Bekende krantenkop 10 arrestaties bij pegida-demonstratie.
De toon is gezet , blijkt dus, als je verder leest, dat het bij de tegendemonstratie van AFA was waar de arrestaties waren.

Dat er nu een tegenmove uit het trump-kamp is lijkt me logisch, wat tegengewicht aan de stroming anti-trump lijkt me een normale reactie.
There is only one religion
pi_171999443
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:20 schreef Dance99Vv het volgende:

Dat er nu een tegenmove uit het trump-kamp is lijkt me logisch, wat tegengewicht aan de stroming anti-trump lijkt me een normale reactie.
Tegenmove?

Het is inmiddels gewoon zielig om te zien hoe Donald Trump de Democrats en MSM vakkundig aan het slopen is. 8-)
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:37:37 #11
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_171999588
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:34 schreef Nintex het volgende:

[..]

Tegenmove?

Het is inmiddels gewoon zielig om te zien hoe Donald Trump de Democrats en MSM vakkundig aan het slopen is. 8-)
De MSM heeft zichzelf gesloopt.
Ben geen fan van trump maar logisch dat de democraten een koekje van eigen deeg krijgen.
There is only one religion
pi_172000105
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:20 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik heb daar zeker bronnen en voorbeelden van, meeste zijn hier in BNW al eens voorbijgekomen.
Maar "men"vergeet snel.
Ik heb alleen geen zin meer om het op te zoeken.
Maar dit kwam net binnen....

Het is toch een grote in newsmedia.
Zeker, maar ik hecht sowieso weinig waarde aan CNN. Waar het voor mijn gevoel 'vroeger' zeer degelijk werk leverde laten ze zich tegenwoordig net iets teveel meeslepen met (social media) hypes.

Maar het is hier belangrijk om te onthouden dat pure objectiviteit vrijwel onmogelijk is. Wat jij onbelangrijk vindt maakt niet dat het automatisch ook onbelangrijk is. Als jij de eindbaas zou zijn van CNN dan zou je waarschijnlijk heel anders nieuws laten zien, maar alsnog het nieuws wat jij persoonlijk belangrijk acht. Dat ik misschien een heel andere visie heb over wat belangrijk en nieuwswaardig is maakt jou, in mijn ogen, niet automatisch verdacht.

Het blijft de president van Amerika en die liggen eigenlijk in de regel minimaal een paar keer overhoop met de media. Destijds was er ook een heel circus om de geboorteakte van Obama. Hoewel dat vaak, zoals mogelijk nu het geval is met Trump/Rusland, uitloopt op niets vind ik dat persoonlijk eigenlijk helemaal niet erg. Die mensen hebben veel macht en hoe meer duidelijkheid over alles wat zij voor en tijdens hun leven doen hoe beter. Mocht het hele Rusland verhaal op niets uitlopen dan staat CNN des te meer voor aap en is er ook geen man overboord. Win/win wat dat betreft.
quote:
En dichter bij huis, Bekende krantenkop 10 arrestaties bij pegida-demonstratie.
De toon is gezet , blijkt dus, als je verder leest, dat het bij de tegendemonstratie van AFA was waar de arrestaties waren.
Dat kan heel stout zijn maar net zo goed een domme fout. Ik maak zelf ook genoeg fouten ;) Gelukkig geeft het artikel zelf duidelijkheid.
quote:
Dat er nu een tegenmove uit het trump-kamp is lijkt me logisch, wat tegengewicht aan de stroming anti-trump lijkt me een normale reactie.
Een te verwachten reactie inderdaad. Maar dat geeft al des te meer aan hoe groot en wijd het medialandschap is en dat censuur, agenda's, persoonlijke vetes en fouten in elke vorm van media voorkomen.
Conscience do cost.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 21:10:31 #13
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_172000915
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:36 schreef ems. het volgende:
Dat Trump aangevallen zou worden door de media is een complot verzonnen door de extremistische aanhangers van de man.
Dit was het uitgangspunt van onze uitwisseling , het enige waar je mee kwam was in mijn ogen een bedenkelijke bron , reddit.

Tussen massamedia en main stream media zit toch wel een verschil i.m.o.

Dat media niet feilloos is en onpartijdig (als in gekleurd) ben ik met je eens.
Bronnen is toch wel iets waar direct naar gekeken wordt m.b.t. waarde oordeel en betrouwbaarheid van de inhoud, mede kleuring v.d. inhoud

Dat mensen verschillen van mening lijkt me alleen maar goed, al ben ik het soms niet met de mening eens.

"Een te verwachten reactie inderdaad. Maar dat geeft al des te meer aan hoe groot en wijd het medialandschap is en dat censuur, agenda's, persoonlijke vetes en fouten in elke vorm van media voorkomen."

Tuurlijk maar ze mogen niet leidend worden of gebruikt worden dor de gerenomeerde MSM om fake news te produceren om mensen te beschadigen. Dan kom je op een gevaarlijk hellend vlak .
There is only one religion
pi_172001554
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 21:10 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dit was het uitgangspunt van onze uitwisseling , het enige waar je mee kwam was in mijn ogen een bedenkelijke bron , reddit.
Het was ook gewoon een mening. Wat is er bedenkelijk aan reddit?
quote:
Tussen massamedia en main stream media zit toch wel een verschil i.m.o.
Wat mij betreft niet, dus.
quote:
Dat media niet feilloos is en onpartijdig (als in gekleurd) ben ik met je eens.
Bronnen is toch wel iets waar direct naar gekeken wordt m.b.t. waarde oordeel en betrouwbaarheid van de inhoud, mede kleuring v.d. inhoud
Probleem is dat de bronnen net als 'de media' ook gekleurd kunnen zijn. Op het moment dat er iets gebeurt krijg je afhankelijk van wie er aanwezig waren al vrij snel heel verschillende verhalen. Dan moet het eerst nog eens langs verschillende mensen gaan waardoor het verhaal al snel verdraaid kan zijn.
quote:
Dat mensen verschillen van mening lijkt me alleen maar goed, al ben ik het soms niet met de mening eens.
Maar je begrijpt mijn punt toch? Dat jij van mening bent dat de heksenjacht op Trump nutteloos is maakt niet dat andere mensen automatisch diezelfde mening hebben toch? Je kan het een nieuwskanaal, ongeacht welke media het betreft, moeilijk kwalijk nemen dat ze iets uitzenden wat niet iedereen op de wereld even interessant vindt.

quote:
Tuurlijk maar ze mogen niet leidend worden of gebruikt worden dor de gerenomeerde MSM om fake news te produceren om mensen te beschadigen.
Trump zit er nog warmpjes bij hoor. Ik zie eigenlijk geen enkel direct negatief gevolg van het gebeuren omtrent Rusland. En als vervolgens blijkt dat CNN (of whatever) het verkeerd heeft kan hij weer even een "zie je nou wel" de wereld in slingeren terwijl CNN/whatever weer de wrange vruchten kan plukken. Win/win.

Daarnaast: Dit is BNW. Misschien is er een connectie tussen de fucking president van Amerika en Rusland. Dat er aandacht aan besteed wordt wat betreft eventuele deals tussen de men in black/machthebbers in de media en dat alle details wat dat betreft worden uitgepluist zouden we juist toe moeten juichen toch?

Begrijp me niet verkeerd, ook ik word moe van de soms overdreven aandacht voor Trump maar een of ander mediacomplot kan ik met de grootste moeite echt niet in zien.
Conscience do cost.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 22:24:24 #15
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_172003376
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 21:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Het was ook gewoon een mening. Wat is er bedenkelijk aan reddit?

[..]

Wat mij betreft niet, dus.

[..]

Probleem is dat de bronnen net als 'de media' ook gekleurd kunnen zijn. Op het moment dat er iets gebeurt krijg je afhankelijk van wie er aanwezig waren al vrij snel heel verschillende verhalen. Dan moet het eerst nog eens langs verschillende mensen gaan waardoor het verhaal al snel verdraaid kan zijn.

[..]

Maar je begrijpt mijn punt toch? Dat jij van mening bent dat de heksenjacht op Trump nutteloos is maakt niet dat andere mensen automatisch diezelfde mening hebben toch? Je kan het een nieuwskanaal, ongeacht welke media het betreft, moeilijk kwalijk nemen dat ze iets uitzenden wat niet iedereen op de wereld even interessant vindt.

[..]

Trump zit er nog warmpjes bij hoor. Ik zie eigenlijk geen enkel direct negatief gevolg van het gebeuren omtrent Rusland. En als vervolgens blijkt dat CNN (of whatever) het verkeerd heeft kan hij weer even een "zie je nou wel" de wereld in slingeren terwijl CNN/whatever weer de wrange vruchten kan plukken. Win/win.

Daarnaast: Dit is BNW. Misschien is er een connectie tussen de fucking president van Amerika en Rusland. Dat er aandacht aan besteed wordt wat betreft eventuele deals tussen de men in black/machthebbers in de media en dat alle details wat dat betreft worden uitgepluist zouden we juist toe moeten juichen toch?

Begrijp me niet verkeerd, ook ik word moe van de soms overdreven aandacht voor Trump maar een of ander mediacomplot kan ik met de grootste moeite echt niet in zien.
Complot is hier misschien ook een groot woord of verkeerde benaming maar dat nieuws gefabriceerd wordt is mijn inziens weer eens bevestigd.
Ook kan ik mij niet onttrekken aan het idee dat hier een agenda/doel achter zit.
There is only one religion
pi_172004259
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:24 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Complot is hier misschien ook een groot woord of verkeerde benaming maar dat nieuws gefabriceerd wordt is mijn inziens weer eens bevestigd.
Door wat precies?
quote:
Ook kan ik mij niet onttrekken aan het idee dat hier een agenda/doel achter zit.
Dat lijkt me voor de hand liggend. Iedereen inclusief jezelf heeft een agenda/doel.
Conscience do cost.
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:16:33 #17
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172012047
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]

CNN's onbetrouwbaarheid en tsunamie van aantoonbare fakenews heeft een behoorlijke impact op de politiek inderdaad. Mensen geloven het maar al te graag wat CNN vertelt, want ze pretenderen betrouwbaar te zijn. Helaas zorgt dit voor een behoorlijke tweedeling in de maatschappij.
Past beter hier
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 29 juni 2017 @ 10:03:56 #18
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172037033
Heftige shit wel.

quote:
The Senate Intelligence Committee has asked election officials in 21 states to make public information about Russian efforts to hack their elections systems during the 2016 elections, the panel's top Democrat said Wednesday
http://thehill.com/policy(...)tems-targeted-by?amp
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 29 juni 2017 @ 11:50:14 #19
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172039861
quote:
Onderaan het artikel hebben ze het erover dat het los stond van de systemen waar de stemmen in staan. Wat zou er dan wel doelwit geweest kunnen zijn?
  donderdag 29 juni 2017 @ 12:21:07 #20
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172040596
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 11:50 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Onderaan het artikel hebben ze het erover dat het los stond van de systemen waar de stemmen in staan. Wat zou er dan wel doelwit geweest kunnen zijn?
Registratie van de stemmers zelf. Als je de achternaam verandert waarmee iemand in het systeem staat kun je daarmee z'n stem voor president, Senaat én het Huis ongeldig laten verklaren. In een tweepartijenstelsel komt dat feitelijk neer op stemvervalsing.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 29 juni 2017 @ 12:57:54 #21
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172041553
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:21 schreef Euribob het volgende:

[..]

Registratie van de stemmers zelf. Als je de achternaam verandert waarmee iemand in het systeem staat kun je daarmee z'n stem voor president, Senaat én het Huis ongeldig laten verklaren. In een tweepartijenstelsel komt dat feitelijk neer op stemvervalsing.
Maar dat is dan toch dusdanig opzichtig dat die uitslag al bij voorbaat als ongeldig kan worden verklaard?
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:17:47 #22
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172042163
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:57 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Maar dat is dan toch dusdanig opzichtig dat die uitslag al bij voorbaat als ongeldig kan worden verklaard?
Ja, je zou denken van wel hé? Vind het ook maar een beetje een vaag verhaal. Maar dat zelfs de Intel-commissie namens het Huis (waar de Republikeinen de baas zijn) zegt dat er gerommeld is met de verkiezingen betekent wel dat het ernstige zaak is.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 5 juli 2017 @ 10:49:18 #23
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172184350
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 10:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ja, het muilkorven van een fake-news media die zijn eigen burgers voorliegt en aan opruiing doet. Het gaat uiteindelijk ook gebeuren. Ongeacht men hier nu een voor- of tegenstander is.

Trump heeft een revolutie veroorzaakt die de media zal doen hervormen. En die hervormingen zijn nodig en onvermijdelijk. Ongeacht wat je ook van Trump vindt.
Hier verder, graag.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, jij (en Trump) zet media die nieuws publiceren dat jou niet aanstaat weg als 'fake news'. In werkelijkheid slaan de 'liberal media' slechts zeer sporadisch de plank mis. En van opzettelijk leugens verspreiden is al helemaal geen sprake.

Breitbart en Infowars, waar Trump en zijn aanhangers zo dol op zijn, hebben daarentegen geen moeite met het verspreiden van leugen en het verdraaien van feiten.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 5 juli 2017 @ 10:50:01 #24
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172184369
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 10:49 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nou, dat is dus aantoonbaar onjuist.
CNN bijvoorbeeld die op TV zegt dat het illegaal is voor burgers om wikileaks te lezen, maar zij als journalisten dat wel mogen en je dus voor wikileaks nieuws bij hun moet wezen.

Alas, dat is een discussie voor in een ander topic.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_172184418
Dat heet sporadisch de plank misslaan.

Maar goed, ik volg nieuwszenders sowieso niet. Echte journalisten zitten bij kranten en nieuwssites.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')