abonnement Unibet Coolblue
pi_171990747
Hallo allemaal,

Zoals sommige van jullie weten, ben ik gek op gehaktballen. Zo probeer ik altijd 1-2 keer per week een paar heerlijke ballen te draaien, en die lekker de hele middag in de jus te laten baden.
Nu ben ik van plan om binnenkort een aantal foto's te gaan maken om mijn proces vast te leggen. Van het begin van het draaien van het gehakt, tot het stomerige balletje dat op mijn bord komt te liggen.
Foto's moeten uiteraard haarscherp zijn, ook wanneer er damp/stoom van af komt gezien de temperaturen. Ook wil ik van bovenaf foto's maken in de juspan (meer stoom/damp) en toch een scherpe foto van de luchtbellen in de jus.
De crux is echter dat ik geen dikke portemonnee heb, en eigenlijk ook weinig verstand van camera's en fotografie heb. Het is naar wat ik begrijp toch een kunst om het perfecte plaatje te schieten.
Al met al, wat raden jullie mij aan?

Groetjes, Monopoly
pi_172210491
Ik denk dat je eerder moet investeren in fatsoenlijk licht (lampen/diffuser/tentje), dan kan je het zelfs nog met een telefoon/iphone fixen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:13:25 #3
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_172210684
Mijn ervaring is dat je het beste een "platte" bal kan maken en deze in panorama-shot te fotograferen.

Dit is dan in Paint heel makkelijk te bewerken tot een heerlijk ronde bal en zo krijg je toch mooi alle details op de foto.

Zelfde met de ballen in de pan. 360° schieten en dan het plafond er even afknippen. Op die manier ziet je jus er een stuk smakelijker uit.

Succes en post het resultaat even. ^O^ :Y)
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')