abonnement Unibet Coolblue
pi_171989441
Het startsalaris als basisschoolleraar is 2440 per maand (bruto).

Als we gaan kijken naar het gemiddelde startsalaris bij afgestudeerde WO'ers (voor de duidelijkheid, dan ben je dus hoger opgeleid dan een PABO'er (hbo)), dan vind ik het volgende lijstje. http://gemiddeldgezien.nl/gemiddeld-startsalaris-wo

Als je het hiermee vergelijkt doen basisschoolleraren het helemaal niet gek. Ze verdienen gemiddeld meer dan WO afgestudeerden op sociale studies (pedagogiek, psychologie, sociologie, etc).

Wat klagen ze dan? Irritaties over onnodige werkdruk snap ik. Niets is irritanter dan onnodige formulieren invullen. Ik betwijfel echter of basisschoolleraren het wat dat betreft erger hebben dan mensen in het bedrijfsleven....

Verder is het natuurlijk een kwestie van vraag en aanbod. Als er niet genoeg mensen zijn die basisschool leraar willen worden, dan is het wel een goed idee om het salaris op te hogen. Maar an sich snap ik de klacht over salaris van zittende leraren niet.

Kan iemand het me uitleggen?
pi_171989626
Omdat het salaris niet compenseert met het werk dat ze verrichten. Als leraar zijnde ben je opvoedkundige, onderwijsgevende, contactpunt voor leerlingen en -ouders.

Met de nieuwe regels van de afgelopen 5 jaar komt daar nog eens de functie administrateur, conciėrge en onderwijsassistent bij. Dan is 2440 bruto per maand veel te karig.
Google is your friend, abuse your friends
pi_171989749
Het is een combinatie van te hoge werkdruk (denk bijv. ook aan (onbetaald) overwerk), lage salarissen en oplopende tekort aan docenten.

Je kunt je voorstellen (hoop ik) dat dat het sfeer niet ten goede komt en het onderwijs dus op een gegeven moment gewoon achteruit gaat. Burn-out komt bijvoorbeeld ook veel vaker voor bij leerkrachten.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 15:01:10 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171989806
Waarom moeten hier honderd topics over?
And so is the past
  dinsdag 27 juni 2017 @ 15:04:19 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_171989870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:54 schreef Metalfrost het volgende:
Omdat het salaris niet compenseert met het werk dat ze verrichten. Als leraar zijnde ben je opvoedkundige, onderwijsgevende, contactpunt voor leerlingen en -ouders.

Met de nieuwe regels van de afgelopen 5 jaar komt daar nog eens de functie administrateur, conciėrge en onderwijsassistent bij. Dan is 2440 bruto per maand veel te karig.
UI Made bij VanilleKwark.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')