abonnement Unibet Coolblue
pi_171987439
Dit topic zou bij reizen kunnen staan, maar het is vooral gefixeerd op eten. Ik ga op vakantie naar lesbos deze zomer, molyvos om precies te zijn. Als fervente hobbykok denk ik dan meteen aan de olijfoliën die ik wil meenemen in de koffer of de honing die ik zeker mee moet nemen. Heeft er iemand nog tips? Wat moet ik zeker bestellen/kopen als ik daar ben? Ik hoor het graag.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:12:04 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171987540
Waarom zou je het meenemen daarvandaan?
Alles wat ze daar hebben kan je ook makkelijk in Nederland verkrijgen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:13:46 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171987571
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:12 schreef golfer het volgende:
Waarom zou je het meenemen daarvandaan?
Alles wat ze daar hebben kan je ook makkelijk in Nederland verkrijgen.
Nou.. Nee. Maar TS zou zich beter gewoon laten inspireren op het eiland zelf door ervaring op te doen en te proeven ipv op voorhand een lijstje mee te nemen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_171987746
Deze is al eerder geopend in TRV.
pi_171987947
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:13 schreef Dven het volgende:
Maar TS zou zich beter gewoon laten inspireren op het eiland zelf door ervaring op te doen en te proeven ipv op voorhand een lijstje mee te nemen.
Helemaal mee eens. Proef veel en beslis aan de hand daarvan wat je mee wilt nemen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:42:24 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171988094
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Proef veel en beslis aan de hand daarvan wat je mee wilt nemen.
Zeker omdat veel producten niet nuttig zijn om mee te nemen wegens beperkte houdbaarheid. Neem zelf nooit veel mee terug als ik naar Griekenland ga. Hoogstens wat olijven.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_171990724
Ik zet dit topic niet voor niks in CUL. Ik hoop reacties te krijgen van kookenthousiastelingen. Ik vind het onnodig om hier negatieve reacties op te geven, daar is het niet belangrijk genoeg voor.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 juni 2017 @ 15:58:14 #8
414785 sirdanilot
pi_171991168
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:43 schreef Queenshore het volgende:
Ik zet dit topic niet voor niks in CUL. Ik hoop reacties te krijgen van kookenthousiastelingen. Ik vind het onnodig om hier negatieve reacties op te geven, daar is het niet belangrijk genoeg voor.
Te denken valt aan lokale olijfolie en lokale wijn. Welke precies, daar moet je ter plekke maar achter komen denk ik.

De rest lijkt me allemaal veel te bederfelijk om mee te nemen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:59:36 #9
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171993128
Lesbos is natuurlijk ook vooral bekend van zijn ouzo. Het eiland ligt vol met stokerijen, en ze hebben er soorten ouzo die je verder nergens in Griekenland vindt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_172008171
Retsina
pi_172023378
Onzin verwijderd. Offtopic verder svp! ^O^

Waar ik zelf wel benieuwd naar ben: kun je in Griekenland makkelijker aan echt goeie feta komen dan in Nederland?
Niet dat dat heel makkelijk me terug naar huis nemen is, maar toch!
Let me see you stripped down to the bone
pi_172023500
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:44 schreef minilot het volgende:
Onzin verwijderd. Offtopic verder svp! ^O^

Waar ik zelf wel benieuwd naar ben: kun je in Griekenland makkelijker aan echt goeie feta komen dan in Nederland?
Niet dat dat heel makkelijk me terug naar huis nemen is, maar toch!
Ik mag het hopen van wel. Al zijn die blikken met feta lekker en algemeen verkrijgbaar in Nederland.
  woensdag 28 juni 2017 @ 19:07:52 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172023916
Ik vind de keuken van Griekenland prima, boertig eten, stevige eerlijke kost. Is geen hoofse keuken zoals die in de verfijnde Turkse of Franse keuken, eten voor en door gewone mensen, daar waardeer ik zeer. Zo mag ik de Kroatische keuken (of eigenlijk de dalmatische) ook heel graag hoewel die wat flauw kan zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172025328
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:44 schreef minilot het volgende:
Onzin verwijderd. Offtopic verder svp! ^O^

Waar ik zelf wel benieuwd naar ben: kun je in Griekenland makkelijker aan echt goeie feta komen dan in Nederland?
Niet dat dat heel makkelijk me terug naar huis nemen is, maar toch!
Top bedankt. Bij de turkse supermarkt zie ik ook regelmatig van die blikken waar je een paar maanden mee doet ^0^. Ook al is turkse feta toch wel wat anders. Ik was inderdaad vooral benieuwd naar ervaringen van mensen hierover. Ik denk dat honing of gedroogde kruiden ook de moeite kunnen zijn.
pi_172025342
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 20:02 schreef Queenshore het volgende:

[..]

Top bedankt. Bij de turkse supermarkt zie ik ook regelmatig van die blikken waar je een paar maanden mee doet. Ook al is turkse feta toch wel wat anders. Ik was inderdaad vooral benieuwd naar ervaringen van mensen hierover. Ik denk dat honing of gedroogde kruiden ook de moeite kunnen zijn.
  donderdag 29 juni 2017 @ 08:30:38 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172035357
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 20:02 schreef Queenshore het volgende:

[..]

Top bedankt. Bij de turkse supermarkt zie ik ook regelmatig van die blikken waar je een paar maanden mee doet ^0^. Ook al is turkse feta toch wel wat anders. Ik was inderdaad vooral benieuwd naar ervaringen van mensen hierover. Ik denk dat honing of gedroogde kruiden ook de moeite kunnen zijn.
Turkse feta bestaat niet :D

Maar witte kaas is over de gehele Balkan en Anatolië verspreid. Mijn favoriete komt uit Turkije. In Edirne heb je een fantastische kaasmarkt :~
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 29 juni 2017 @ 08:31:52 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172035366
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:44 schreef minilot het volgende:
Onzin verwijderd. Offtopic verder svp! ^O^

Waar ik zelf wel benieuwd naar ben: kun je in Griekenland makkelijker aan echt goeie feta komen dan in Nederland?
Niet dat dat heel makkelijk me terug naar huis nemen is, maar toch!
Vanzelfsprekend. Feta uit blik of potjes is compleet onvergelijkbaar met wat je lokaal koopt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 29 juni 2017 @ 08:41:41 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_172035473
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Nou.. Nee. Maar TS zou zich beter gewoon laten inspireren op het eiland zelf door ervaring op te doen en te proeven ipv op voorhand een lijstje mee te nemen.
Dat zou ik ook denken. Dat is juist het leuke denk ik ook van een vakantie je laten verassen ook op culinair gebied. Met de kanttekening dat je in bepaalde landen wel even moet opletten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 29 juni 2017 @ 08:42:24 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172035487
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 08:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat zou ik ook denken. Dat is juist het leuke denk ik ook van een vakantie je laten verassen ook op culinair gebied. Met de kanttekening dat je in bepaalde landen wel even moet opletten.
Klopt maar dat is in ZO-Europa meest geen probleem.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 29 juni 2017 @ 08:45:19 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_172035540
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 08:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt maar dat is in ZO-Europa meest geen probleem.
Klopt denk ik wel.

En soms heb je daar zelf als je redelijk contact heb met de lokale bevolking controle over door mee te doen met het jagen en slachten van een kip, vis en dergelijke. :@

Sorry partij voor de dieren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 29 juni 2017 @ 08:49:23 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172035599
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 08:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt denk ik wel.

En soms heb je daar zelf als je redelijk contact heb met de lokale bevolking controle over door mee te doen met het jagen en slachten van een kip, vis en dergelijke. :@

Sorry partij voor de dieren.
Klopt. Waar ik altijd vriendelijk voor bedank _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 29 juni 2017 @ 09:02:37 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_172035824
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 08:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt. Waar ik altijd vriendelijk voor bedank _O-
Tja toen ik voor het eerst ging vissen in Nederland met me Nederlandse familie tak waren ze lichtelijk verbaast dat ik een stok had opgezocht. Deze was naar mijn mening groot genoeg om een grote vis dood te slaan. De kleine laat je gaan niet de moeite.

Door de taal problemen hadden ze niet begrepen dat in mijn cultuur dieren vangen ook dieren eten is. En er ook ook een BBQ sq eet iets bij hoort. Tot mijn verbazing was het de bedoeling vissen terug te gooien. Wat in mijn ogen vissen hier nutteloos maakt. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 29-06-2017 09:12:22 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_172042246
Enige reden om het vandaar mee te nemen is omdat het goedkoper is. Dezelfde olijfolie kan je ook gewoon hier krijgen.
pi_172042386
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:22 schreef Atak het volgende:
Enige reden om het vandaar mee te nemen is omdat het goedkoper is. Dezelfde olijfolie kan je ook gewoon hier krijgen.
Prima reden dus. Als je er toch bent..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')