abonnement Unibet Coolblue
pi_171987427
Hallo :W

Sinds kort heb ik een Sony A99, ben zelf een redelijke noob op het gebied van lenzen. Ik heb er nu een 35-70 lens bij en een groothoeklens. Ben er mee aan het testen maar ik mis een stuk bereik, bijvoorbeeld scherpstelling op een kortere afstand.
Ik ben eigenlijk op zoek naar 2 lenzen:
- een algemene 'vakantielens' > zodat ik niet hoef te wisselen en daar wil ik best een beetje inleveren op kwaliteit.
- een goede macro prime lens, voor insecten.
Qua prijsklasse richt ik me < ¤ 300,- mag ook een tweedehandsje zijn.

Heeft iemand een advies hierin? Of misschien wel een site waar ik ze kan vergelijken?
  FOK!fotograaf donderdag 13 juli 2017 @ 23:53:43 #2
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172403432
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:05 schreef Audreyoot het volgende:
Heeft iemand een advies hierin? Of misschien wel een site waar ik ze kan vergelijken?
Qua site is alles Dyxum, als je het over Sony/Minolta hebt.

Qua all round lens heb je de "pech" dat je een A99 hebt gekocht. Het flagship. En die is fullframe. Wat de A99 uit mijn hoofd moet ondersteunen is cropformaat. Daarmee laat je een deel van je sensor onbenut, maar zou je dus een goedkopere 18-200 kunnen gebruiken op je vakanties. Die kan je wel vinden voor minder dan 300 euro bij een Sigma, Tamron o.i.d.

Een knappe marcro prime wordt lastiger. Sowieso, hoe dichtbij een insect wil je gaan zitten? Je hebt primes van 300mm en je hebt primes van 14mm, beide macro's. De mazzel die je dan weer hebt is dat je een A99 hebt, die heeft focus peaking, dus een lens met manual focus zou geen probleem mogen zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 14 juli 2017 @ 20:53:22 #3
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_172422817
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Qua site is alles Dyxum, als je het over Sony/Minolta hebt.

Qua all round lens heb je de "pech" dat je een A99 hebt gekocht. Het flagship. En die is fullframe. Wat de A99 uit mijn hoofd moet ondersteunen is cropformaat. Daarmee laat je een deel van je sensor onbenut, maar zou je dus een goedkopere 18-200 kunnen gebruiken op je vakanties. Die kan je wel vinden voor minder dan 300 euro bij een Sigma, Tamron o.i.d.
Dat fullframe van een A99 kan ook een voordeeltje hebben. In de tweede helft van de 90's zijn er nogal wat 28-200's met A-mount gebouwd. Vooral de tweede generatie van die lenzen is optisch best wel dik in orde en met fullframe heb je met die 28mm nog best een aardige groothoek ook.
Zoek er eentje van de bekende advertentie- of veilingsites. Vooral Tamron maakte hele aardige superzooms.
quote:
Een knappe marcro prime wordt lastiger. Sowieso, hoe dichtbij een insect wil je gaan zitten? Je hebt primes van 300mm en je hebt primes van 14mm, beide macro's. De mazzel die je dan weer hebt is dat je een A99 hebt, die heeft focus peaking, dus een lens met manual focus zou geen probleem mogen zijn.
Voor macro ongeacht of je met een APS-C of met een fullframesensor werkt beginnen met een 90 of 100mm. Daar kan in macro zo ongeveer alles mee en het duurt over het algemeen vrij lang voor je aan iets anders toe bent.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_172475111
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 20:53 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Dat fullframe van een A99 kan ook een voordeeltje hebben. In de tweede helft van de 90's zijn er nogal wat 28-200's met A-mount gebouwd. Vooral de tweede generatie van die lenzen is optisch best wel dik in orde en met fullframe heb je met die 28mm nog best een aardige groothoek ook.
Zoek er eentje van de bekende advertentie- of veilingsites. Vooral Tamron maakte hele aardige superzooms.

[..]

Voor macro ongeacht of je met een APS-C of met een fullframesensor werkt beginnen met een 90 of 100mm. Daar kan in macro zo ongeveer alles mee en het duurt over het algemeen vrij lang voor je aan iets anders toe bent.
Thnx voor het advies, qua macro ben ik nu voorzien van een Tamrom 90mm :) Zal eens kijken voor die 28-200's waar je het over hebt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')