abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 juni 2017 @ 23:37:10 #51
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_172005310
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat heb je dus verkeerd. Het gaat om het uitbuiten van een monopoliepositie. Iets waar de EC zich al veel langer mee bezig houdt.
Zolang je niet met argumenten komt zijn je reacties als "dan heb je het dus verkeerd" geen waarde en moet ik concluderen dat ik gelijk heb. De EC neemt een standpunt in dat ze straks tegenover de rechter zullen mogen verdedigen (er gaat namelijk ongetwijfeld een beroep volgen).
  dinsdag 27 juni 2017 @ 23:38:05 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172005338
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:37 schreef beantherio het volgende:

[..]

Zolang je niet met argumenten komt
Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen. En lees het topic eens door, andere posters hebben het al uitgelegd. Heeft geen zin om dat nog eens te gaan herhalen, zeker niet als je het vervolgens gewoon negeert.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 27 juni 2017 @ 23:44:39 #53
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_172005535
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen. En lees het topic eens door, andere posters hebben het al uitgelegd. Heeft geen zin om dat nog eens te gaan herhalen, zeker niet als je het vervolgens gewoon negeert.
Ik heb niet de indruk dat je mijn postings leest gegeven het feit dat je maar door blijft hameren met dezelfde abstracte reactie. Dus dat "negeren" is wel een beetje cynisch en het tegenovergestelde van de waarheid. Maar ik ga mezelf niet nog een keer herhalen: ik blijf niet bezig.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 23:54:04 #54
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_172005730
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:36 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Voor bijna iedereen is Google nu eenmaal de poort naar de rest van het internet. Of je dat nu leuk vindt of niet, het is een voldongen feit. En ja, ze kunnen ook Bing of Yahoo gebruiken, maar dat doen ze niet. Google verdient daar miljarden en miljarden aan en dat is ook prima.

Maar ik vind het niet raar om te voorkomen dat ze die poort gaan gebruiken om mensen meer en meer naar hun services te leiden. Een apart tabblad (naast images en videos etc) is wmb geen probleem, maar bovenaan de zoekpagina is dat wel. Het internet is te essentieel geworden om dat meer en meer in de handen van één of twee bedrijven te laten vallen.
Hoe je het ook went of keert: Google is een zoekmachine. Los van de presentatie van informatie gebruiken gebruikers Google om zaken (en in dit geval specifieke producten) te vinden en niet andermans diensten. Je kunt een zoekmachine daarom moeilijk verplichten om zijn hoofdfunctie (namelijk het vinden van zaken) niet te vervullen omdat er andere, kleinere en meer gerichte partijen zijn die dat ook doen. Daarmee zouden succesvolle zoekmachines compleet ontkleed kunnen worden van alle functies. Zoals ik al eerder poste: het klinkt als een soort straf voor succes.

quote:
Dit even los van de juridische argumenten van de EC, die in mijn ogen sterk genoeg zijn en die in het verleden ook stand hebben gehouden in vergelijkbare zaken als tegen Microsoft
We zullen zien. Ik hoor tot nu toe zelf geen sterke argumenten maar het is waar dat het Europees hof in eerdere gevallen makkelijk richting de EC boog.
  woensdag 28 juni 2017 @ 00:01:12 #55
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172005895
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:15 schreef embedguy het volgende:

[..]

Dan is ook niet correct? Zoals zou het volgens mij moeten zijn.
Ehm. Volgens mij staat er "meer". En wordt het dus dan.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 28 juni 2017 @ 01:51:46 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172007402
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:44 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat je mijn postings leest gegeven het feit dat je maar door blijft hameren met dezelfde abstracte reactie. Dus dat "negeren" is wel een beetje cynisch en het tegenovergestelde van de waarheid. Maar ik ga mezelf niet nog een keer herhalen: ik blijf niet bezig.
:O.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat ze de wet overtreden.

[..]

Dit is een totaal ander argument dan wat je net zei en waar ik op reageerde.

Maar vooruit: Het gaat doorgaans om misbruik van een monopoliepositie.
- Dat Google zowat een monopolie op de zoekmarkt heeft, is geen misdaad en wordt ook niet door de EU bestraft. Het is dus geen bestraffing van succes.
- AH heeft geen monopolie in de supermarktbranche en kan dus ook geen misbruik van marktmacht plegen.
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wees blij dat bedrijven met een monopolie positie zo in de gaten worden gehouden.

comment van reddit zegt het goed:

[..]

Staat gewoon in het topic hoor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172008702
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:54 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hoe je het ook went of keert: Google is een zoekmachine. Los van de presentatie van informatie gebruiken gebruikers Google om zaken (en in dit geval specifieke producten) te vinden en niet andermans diensten. Je kunt een zoekmachine daarom moeilijk verplichten om zijn hoofdfunctie (namelijk het vinden van zaken) niet te vervullen omdat er andere, kleinere en meer gerichte partijen zijn die dat ook doen. Daarmee zouden succesvolle zoekmachines compleet ontkleed kunnen worden van alle functies.
Dit is denk ik het cruciale punt ja: zijn zoekmachines en prijsvergelijkingssites twee markten, of één en dezelfde markt?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 08:25:28 ]
  woensdag 28 juni 2017 @ 08:28:43 #58
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172008743
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2017 00:01 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ehm. Volgens mij staat er "meer". En wordt het dus dan.
Maar hij bedoelt 'zoals'.

Een meer modieus bedrijf zoals Apple.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_172008846
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:54 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hoe je het ook went of keert: Google is een zoekmachine. Los van de presentatie van informatie gebruiken gebruikers Google om zaken (en in dit geval specifieke producten) te vinden en niet andermans diensten. Je kunt een zoekmachine daarom moeilijk verplichten om zijn hoofdfunctie (namelijk het vinden van zaken) niet te vervullen omdat er andere, kleinere en meer gerichte partijen zijn die dat ook doen. Daarmee zouden succesvolle zoekmachines compleet ontkleed kunnen worden van alle functies. Zoals ik al eerder poste: het klinkt als een soort straf voor succes.

Als mensen zoeken naar een krultang, dan krijgen ze resultaten op krultangen, daar valt niemand over. Daarnaast krijgen ze advertenties over krultangen, daar valt ook niemand over. Maar sinds enige tijd krijgen ze bovenaan de dienst waarin een paar krultangen worden vergeleken (mits de producent daarvoor betaalt). Dat is heel iets anders dan een zoekfunctie.

Ze gebruiken dus hun bijna-monopolie positie als zoekmachine om andere diensten te pushen en concurrenten weg te duwen.

En nou zijn krultangen niet zo erg, maar je kan er op wachten dat dit ook voor vliegtickets, auto's, zorgverzekeringen, etcetera etcetera gaat gebeuren. Slechte informatievoorziening, slecht voor de marktwerking, slecht voor de consument.

Google is in de positie om zichzelf almachtig te maken en ik ben blij dat er af en toe een tegenmacht is om dat een beetje binnen de perken te houden.
  woensdag 28 juni 2017 @ 08:38:59 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172008890
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 08:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit is denk ik het cruciale punt ja: zijn zoekmachines en prijsvergelijkingssites twee markten, of één en dezelfde markt?
Twee verschillende functies vooral. En ook belangrijk: een functie pas werd toegevoegd toen het monopolie op zoekgebied al een feit was.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')