abonnement Unibet Coolblue
pi_171984355
Dus gaan ze maar staken... :')

Hoe denken ze precies hoe het er aan toegaat bij andere banen? Begrijp mij niet verkeerd, ik zal niet zeggen dat het een makkelijke baan is. Maar kom op, over een paar weken hebben ze weer een zomervakantie van zes weken. Ze zijn het hele weekend vrij. Ze hebben de meest schappelijke werktijden. Overwerk als nakijken valt prima tussendoor te doen wanneer je de leerlingen even zelfstandig aan het werk zet. Als je goed bent in je vak hoef je in principe ook helemaal niet lang bezig te zijn om een les voor te bereiden.

Kan mij echt wel wat zwaardere beroepen voorstellen.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:43:40 #2
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171984368
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171984420
Ze verdienen wel meer dan ik dacht eigenlijk. Begin is al rond de 2500 bruto? Dat kreeg ik niet toen ik net begon
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 10:48:28 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_171984467
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:46 schreef Azpilicueta het volgende:
Ze verdienen wel meer dan ik dacht eigenlijk. Begin is al rond de 2500 bruto? Dat kreeg ik niet toen ik net begon
Als magazijnmedewerker zul je dat waarschijnlijk ook nooit gaan verdienen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_171984474
Het is zo druk als je het zelf maakt.
pi_171984479
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:48 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Als magazijnmedewerker zul je dat waarschijnlijk ook nooit gaan verdienen
Dat klopt
pi_171984501
2 miljoen kinderen is dus 2 miljoen huishoudens die zich maar even aan moeten passen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171984519
Kan je zich voorstellen dat je 30 kids tegelijk moet lesgeven en orde houden dat allemaal in 5 dagen in week. 30 kids met allemaal verschillende gedrag en gedachten. Daarbij moet juf of meester na de schooltijd papierenwerk doen. Tegen dat tijd is alweer 17.00 uur.
Ze moeten zich voor de volgende dag voorbereiden.
Tijdens vakantieweken zijn er verplicht cursussen/ bijles/ training opgelegd door overheid zelf.
Natuurlijk heb je ook nog een vergaderingen met collega`s.
Uiteraard moet juf of meester nog school ook schoonmaken.

Ach ja, al die kinderen is zo schattig en lief dat ze voor alles zou doen. Kortom je weet niets van hoe echt juf enof meester is.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_171984539
Staken tijdens een demissionair kabinet :').
pi_171984545
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Kan je zich voorstellen dat je 30 kids tegelijk moet lesgeven en orde houden dat allemaal in 5 dagen in week. 30 kids met allemaal verschillende gedrag en gedachten. Daarbij moet juf of meester na de schooltijd papierenwerk doen. Tegen dat tijd is alweer 17.00 uur.
Ze moeten zich voor de volgende dag voorbereiden.
Tijdens vakantieweken zijn er verplicht cursussen/ bijles/ training opgelegd door overheid zelf.
Natuurlijk heb je ook nog een vergaderingen met collega`s.
Uiteraard moet juf of meester nog school ook schoonmaken.

Ach ja, al die kinderen is zo schattig en lief dat ze voor alles zou doen. Kortom je weet niets van hoe echt juf enof meester is.
Leraar met een beetje verstand (moi) heeft daar schijt aan.
pi_171984549
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Kan je zich voorstellen dat je 30 kids tegelijk moet lesgeven en orde houden dat allemaal in 5 dagen in week. 30 kids met allemaal verschillende gedrag en gedachten. Daarbij moet juf of meester na de schooltijd papierenwerk doen. Tegen dat tijd is alweer 17.00 uur.
Ze moeten zich voor de volgende dag voorbereiden.
Tijdens vakantieweken zijn er verplicht cursussen/ bijles/ training opgelegd door overheid zelf.
Natuurlijk heb je ook nog een vergaderingen met collega`s.
Uiteraard moet juf of meester nog school ook schoonmaken.

Ach ja, al die kinderen is zo schattig en lief dat ze voor alles zou doen. Kortom je weet niets van hoe echt juf enof meester is.
Kies je toch zelf voor, niemand dwingt je om leraar te worden.
pi_171984578
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:52 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Leraar met een beetje verstand (moi) heeft daar schijt aan.
De probleem is dat er onnodig bureaucraten en onzins bij komt voor de leraar. Daardoor hebben ze minder tijd voor kinderen. Overheid wilt alleen allerbeste kwaliteit alsof ze alleen op cijfer tussen 9 en 10 mikt. goed zijn is niet goed genoeg meer.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_171984591
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:54 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

De probleem is dat er onnodig bureaucraten en onzins bij komt voor de leraar. Daardoor hebben ze minder tijd voor kinderen. Overheid wilt alleen allerbeste kwaliteit alsof ze alleen op cijfer tussen 9 en 10 mikt. goed zijn is niet goed genoeg meer.
Geen last van. Beetje cijfers in een lijst invullen is ook niet zo veel werk hoor.
pi_171984592
:')
pi_171984664
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Kan je zich voorstellen dat je 30 kids tegelijk moet lesgeven en orde houden dat allemaal in 5 dagen in week. 30 kids met allemaal verschillende gedrag en gedachten. Daarbij moet juf of meester na de schooltijd papierenwerk doen. Tegen dat tijd is alweer 17.00 uur.
Ze moeten zich voor de volgende dag voorbereiden.
Tijdens vakantieweken zijn er verplicht cursussen/ bijles/ training opgelegd door overheid zelf.
Natuurlijk heb je ook nog een vergaderingen met collega`s.
Uiteraard moet juf of meester nog school ook schoonmaken.

Ach ja, al die kinderen is zo schattig en lief dat ze voor alles zou doen. Kortom je weet niets van hoe echt juf enof meester is.
Wat is er mis met doen waar je voor aangenomen bent? als het je niet aanstaat moet je wat anders gaan doen!
Mijn werkgever ziet mij al aankomen dat de werkdruk te hoog is, misschien moet ze maar eens een tijdje meedraaien in een profit organisatie.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171984680
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:55 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Geen last van. Beetje cijfers in een lijst invullen is ook niet zo veel werk hoor.
30 keer lijst invullen met cijfers, en per lijst kan misschien 10 a 20 vragen zitten.
Per vraag kan soms ingewikkeld zijn afhankelijk van de vragen. Voor ene keer is misschien niet zoveel werk, vraagt het wel extra tijd voor. Echter de voorbereiding vooraf van de les of toets, dat is pas behoorlijk veel werk. De vragen moet juist goed zijn aangesloten van eerder stof die je hebt behandeld. Er mag geen meerdere antwoorden mogelijk.
Het moet ook transparant en betrouwbaar zijn.

Voor de basisschool moet juf ook bijhouden wat er gebeurt en iedere kind zijn gedrag en ontwikkeling bijhouden. En dat allemaal door keer 30. Owee als er een of meer handicapt(en) erbij zit.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_171984692
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Kan je zich voorstellen dat je 30 kids tegelijk moet lesgeven en orde houden dat allemaal in 5 dagen in week. 30 kids met allemaal verschillende gedrag en gedachten.
Ja, daar kies je toch voor wanneer je je aanmeld op de Pabo? :')

quote:
Daarbij moet juf of meester na de schooltijd papierenwerk doen. Tegen dat tijd is alweer 17.00 uur.
Elke fatsoenlijke baan duurt tot 17.00.

quote:
Ze moeten zich voor de volgende dag voorbereiden.
Ook dat heb je bij zowat elke baan.

quote:
Tijdens vakantieweken zijn er verplicht cursussen/ bijles/ training opgelegd door overheid zelf.
Natuurlijk heb je ook nog een vergaderingen met collega`s.
Jeetje, een dagje cursus.

quote:
Uiteraard moet juf of meester nog school ook schoonmaken.
Dit is nieuw voor mij.

quote:
Ach ja, al die kinderen is zo schattig en lief dat ze voor alles zou doen. Kortom je weet niets van hoe echt juf enof meester is.
Aan jouw spelling en grammatica te zien jij ook niet.
pi_171985075
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:59 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ja, daar kies je toch voor wanneer je je aanmeld op de Pabo? :')

[..]

Elke fatsoenlijke baan duurt tot 17.00.

[..]

Ook dat heb je bij zowat elke baan.

[..]

Jeetje, een dagje cursus.

[..]

Dit is nieuw voor mij.

[..]

Aan jouw spelling en grammatica te zien jij ook niet.
Je vergeet dat ze 2x per jaar ouderavond hebben en dan wel tot 21.00 op school moeten blijven :')

En de hele dag liedjes zingen en kleien is ook niet nix he :')
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:19:44 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171985162
Een kenniseconomie waar gehaat en bespaard wordt op leraren. :')___!
And so is the past
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:19:51 #20
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_171985168
Zolang de slijterij maar niet staakt
pi_171985189
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:59 schreef Bananenpap het volgende:

Ja, daar kies je toch voor wanneer je je aanmeld op de Pabo? :')
Geen wonder dat tegenwoordig steeds minder mensen zich aanmelden voor Pabo opleiding.
Imago is ook niet goed, overheid probeert van alles en faalt gewoon. Er zitten enorme bureaucratie achter. Passende onderwijs is deels oorzaak van.

quote:
Elke fatsoenlijke baan duurt tot 17.00.
Dat zou het moeten zijn, echter voor leraar zijn er nog altijd veel werk op stapels die geklaard moet worden. Dus ze moeten dat in hun vrije tijd maar doen. Daar worden ze niet betaald.

quote:
Ook dat heb je bij zowat elke baan.
Maar natuurlijk, alleen doet ze dat in hun vrije tijd. Dat is weer niet de bedoeling.

quote:
Jeetje, een dagje cursus.
In jouwe vrije tijd, lekker is dat. Vaak hebben ze dan ook een vergadering met collega.

quote:
Dit is nieuw voor mij.
Tsja, bezuinigingen op conciërge of schoonmakers. Dat ziet je vooral bij basisonderwijs.

quote:
Aan jouw spelling en grammatica te zien jij ook niet.
Tja, Nederlands is mijn tweede taal.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:22:20 #22
286575 Roces18
Chef de party
pi_171985222
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Kan je zich voorstellen dat je 30 kids tegelijk moet lesgeven en orde houden dat allemaal in 5 dagen in week. 30 kids met allemaal verschillende gedrag en gedachten. Daarbij moet juf of meester na de schooltijd papierenwerk doen. Tegen dat tijd is alweer 17.00 uur.
Ze moeten zich voor de volgende dag voorbereiden.
Tijdens vakantieweken zijn er verplicht cursussen/ bijles/ training opgelegd door overheid zelf.
Natuurlijk heb je ook nog een vergaderingen met collega`s.
Uiteraard moet juf of meester nog school ook schoonmaken.

Ach ja, al die kinderen is zo schattig en lief dat ze voor alles zou doen. Kortom je weet niets van hoe echt juf enof meester is.
Strafwerk, strafwerk, nablijven en nog eens nablijven. En stuur ze de klas uit.
Ik zou echt een chille leraar zijn. Geintje kan best maar als je niet luistert gooi ik je er meteen uit.

I.p.v. al die trutjes tegenwoordig die over zich heen laten lopen door 15 jarige pubers.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171985242
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:21 schreef Captain_Ghost het volgende:

Dat zou het moeten zijn, echter voor leraar zijn er nog altijd veel werk op stapels die geklaard moet worden. Dus ze moeten dat in hun vrije tijd maar doen. Daar worden ze niet betaald.

In de zomervakantie worden ze anders gewoon doorbetaald in hun vrije tijd.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:28:34 #24
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171985386
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Daarbij moet juf of meester na de schooltijd papierenwerk doen. Tegen dat tijd is alweer 17.00 uur.

Daarom is de rekentoets ook ingevoerd, dan duurt het voor de nieuwe generatie wat minder lang om sommetjes als 4+3 na te kijken.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:30:22 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171985428
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:23 schreef Collide het volgende:

[..]

In de zomervakantie worden ze anders gewoon doorbetaald in hun vrije tijd.
'
Mijn buurvrouw is lerares basisschool en van de zes weken is ze effectief een week of twee thuis. De rest wordt allemaal opgevuld met schoolgerelateerde zaken. Niet meer dan normaal dat ze dat gewoon betaald krijgen.
And so is the past
pi_171985430
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:21 schreef Captain_Ghost het volgende:

Geen wonder dat tegenwoordig steeds minder mensen zich aanmelden voor Pabo opleiding.
Imago is ook niet goed, overheid probeert van alles en faalt gewoon. Er zitten enorme bureaucratie achter. Passende onderwijs is deels oorzaak van.
Mijn punt is dat bureaucratie een maatschappelijk probleem is en niet alleen dat van leraren.

quote:
Dat zou het moeten zijn, echter voor leraar zijn er nog altijd veel werk op stapels die geklaard moet worden. Dus ze moeten dat in hun vrije tijd maar doen. Daar worden ze niet betaald.
Time-management.

quote:
Maar natuurlijk, alleen doet ze dat in hun vrije tijd. Dat is weer niet de bedoeling.
Maar ze hebben wel weer meer vrije tijd aan vakantiedagen dan een andere baan. Dus ach.

quote:
In jouwe vrije tijd, lekker is dat. Vaak hebben ze dan ook een vergadering met collega.
Dat hoort er bij.

quote:
Tsja, bezuinigingen op conciërge of schoonmakers. Dat ziet je vooral bij basisonderwijs.
Ach, even een doekje over de tafels of met de stofzuiger door het lokaal. Laat de kinderen desnoods zelf schoonmaken.
pi_171985564
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:30 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Mijn punt is dat bureaucratie een maatschappelijk probleem is en niet alleen dat van leraren.

[..]

Time-management.

[..]

Maar ze hebben wel weer meer vrije tijd aan vakantiedagen dan een andere baan. Dus ach.

[..]

Dat hoort er bij.

[..]

Ach, even een doekje over de tafels of met de stofzuiger door het lokaal. Laat de kinderen desnoods zelf schoonmaken.
Loop hier niet zo te doen alsof je weet wat de dagelijkse praktijk van onderwijzend personeel in primair onderwijs is.
pi_171985662
Terecht actie natuurlijk.... 30+ van die schreeuwkinderen dag in dag uit in je klas, dat vereist minimaal een aanvulling van het gevarengeld.
pi_171985670
Kinderen zijn ook gewoon kut.
pi_171985675
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:37 schreef elplato het volgende:

[..]

Loop hier niet zo te doen alsof je weet wat de dagelijkse praktijk van onderwijzend personeel in primair onderwijs is.
Ik heb vrienden en familie die een baan hebben in het primair onderwijs. Die zeggen zelf ook dat het niet makkelijk is, maar heus niet zwaarder dan een andere baan.

Maar goed, dat zijn dan ook mensen die kunnen relativeren en niet in de veronderstelling zijn dat uitgerekend zij de meest zware baan hebben die er is.
pi_171985753
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:42 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik heb vrienden en familie die een baan hebben in het primair onderwijs. Die zeggen zelf ook dat het niet makkelijk is, maar heus niet zwaarder dan een andere baan.
Goed verhaal. Je knappe oneliners over "ff een doekje over de tafels" komen ook van je vrienden en familie?
pi_171985854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:45 schreef elplato het volgende:

[..]

Goed verhaal. Je knappe oneliners over "ff een doekje over de tafels" komen ook van je vrienden en familie?
Kom op, laten we het nou ook niet zwaarder maken dan het is. Het is niet alsof je elke week met een tapijtreiniger aan de gang moet of het schoolplein moet sproeien met round-up. :')

Zo kun je wel elke baan gaan ontleden en zwaar gewicht leggen op de wat mindere klusjes. Ik ververs het filter wel eens van ons koffiezetapparaat. Pfoeh, zware werkdruk zeg.
pi_171985908
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:49 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Kom op, laten we het nou ook niet zwaarder maken dan het is. Het is niet alsof je elke week met een tapijtreiniger aan de gang moet of het schoolplein moet sproeien met round-up. :')

Zo kun je wel elke baan gaan ontleden en zwaar gewicht leggen op de wat mindere klusjes. Ik ververs het filter wel eens van ons koffiezetapparaat. Pfoeh, zware werkdruk zeg.
Je laat gewoon blijken dat je totaal niet weet waar je over praat, dus ga vooral door met jezelf belachelijk maken. Een poging tot grappig zijn helpt dan niet.
pi_171985958
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:51 schreef elplato het volgende:

[..]

Je laat gewoon blijken dat je totaal niet weet waar je over praat, dus ga vooral door met jezelf belachelijk maken. Een poging tot grappig zijn helpt dan niet.
Leg dan eens uit waarom afhankelijk van de school 50-75% partime werkt?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171986026
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:51 schreef elplato het volgende:

[..]

Je laat gewoon blijken dat je totaal niet weet waar je over praat, dus ga vooral door met jezelf belachelijk maken. Een poging tot grappig zijn helpt dan niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:51 schreef elplato het volgende:

[..]

Je laat gewoon blijken dat je totaal niet weet waar je over praat, dus ga vooral door met jezelf belachelijk maken. Een poging tot grappig zijn helpt dan niet.
Weerleg het eens zou ik zeggen. Hoeveel uur werkt iemand per week in het primair onderwijs?
pi_171986151
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:53 schreef halfway het volgende:

[..]

Leg dan eens uit waarom afhankelijk van de school 50-75% partime werkt?
Prima vraag, maar wat denk je zelf dat er achter zit? Er werken inderdaad veel parttimers in het onderwijs, maar wat zou dat zeggen dan? Als het al iets zou zeggen, is het dat fulltime juist te zwaar is. Niet voor iets heeft 1 op de 4 leerkrachten te maken gehad met burnout verschijnselen, en ga nu niet zeggen dat dat komt doordat het allemaal zulke halfzachte eitjes zijn.
Maar vooral moet parttime niet zeggen dat je structureel op de vrije dagen dan maar werk moet inhalen, dat zou toch juist een teken aan de wand zijn. Het gaat de leerkrachten juist om de belasting die ze op een normale werkdag ervaren, of dat nu 3 of 5 dagen in de week is moet niet uit maken.
pi_171986178
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Een kenniseconomie waar gehaat en bespaard wordt op leraren. :')___!
Zonder meer hypocriet.

En dan klagen over het niveau van mensen die vers de arbeidsmarkt op stromen.

Meer loon is geen oplossing, kleinere klassen wel.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 12:03:49 #38
286575 Roces18
Chef de party
pi_171986197
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:01 schreef elplato het volgende:

[..]

Prima vraag, maar wat denk je zelf dat er achter zit? Er werken inderdaad veel parttimers in het onderwijs, maar wat zou dat zeggen dan? Als het al iets zou zeggen, is het dat fulltime juist te zwaar is. Niet voor iets heeft 1 op de 4 leerkrachten te maken gehad met burnout verschijnselen, en ga nu niet zeggen dat dat komt doordat het allemaal zulke halfzachte eitjes zijn.
Maar vooral moet parttime niet zeggen dat je structureel op de vrije dagen dan maar werk moet inhalen, dat zou toch juist een teken aan de wand zijn. Het gaat de leerkrachten juist om de belasting die ze op een normale werkdag ervaren, of dat nu 3 of 5 dagen in de week is moet niet uit maken.
het zijn allemaal halfzachte eitjes
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171986268
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Kan je zich voorstellen dat je 30 kids tegelijk moet lesgeven en orde houden dat allemaal in 5 dagen in week. 30 kids met allemaal verschillende gedrag en gedachten. Daarbij moet juf of meester na de schooltijd papierenwerk doen. Tegen dat tijd is alweer 17.00 uur.
Ze moeten zich voor de volgende dag voorbereiden.
Tijdens vakantieweken zijn er verplicht cursussen/ bijles/ training opgelegd door overheid zelf.
Natuurlijk heb je ook nog een vergaderingen met collega`s.
Uiteraard moet juf of meester nog school ook schoonmaken.

Ach ja, al die kinderen is zo schattig en lief dat ze voor alles zou doen. Kortom je weet niets van hoe echt juf enof meester is.
Lijkt net een fulltime baan!

Maar dat er niet bezuinigd moet worden op leraren vind ik toch stiekem wel ontzettend belangrijk.
pi_171986271
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:56 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

[..]

Weerleg het eens zou ik zeggen. Hoeveel uur werkt iemand per week in het primair onderwijs?
Weerleggen dat leerkrachten veel belasting ervaren omdat ze af en toe moeten schoonmaken? Thnx, but no thnx.

En voor je andere vraag zie mijn eerdere post.
pi_171986335
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:06 schreef elplato het volgende:

En voor je andere vraag zie mijn eerdere post.
Ik zie geen eerdere post met hoeveel uur een leraar in het primair onderwijs overwerkt.
pi_171986710
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:10 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik zie geen eerdere post met hoeveel uur een leraar in het primair onderwijs overwerkt.
http://wij-leren.nl/werkdruk-normjaartaak.php
pi_171987153
quote:
Ik snap best dat de bureaucratie klachtwaardig is, hoewel dat natuurlijk bij elke baan zo is tegenwoordig. Maar werkbladen kopiëren als overwerk beschouwen vind ik ook een beetje overdreven hoor. De dingen die daar staan zijn ook prima tussendoor te doen wanneer je de kinderen even zelfstandig aan het werk zet.
pi_171987215
quote:
Als het nou echt te veel is, dan laat je toch zaken als de sinterklaascommissie etc schieten?
Make my day!
pi_171987222
quote:
:D

Die normjaartaak betekent 53 vakantiedagen per jaar. Maar oh wee als je even iets moet kopiëren in je eigen tijd. Ken ook mensen in het onderwijs en die zeggen ook gewoon, ja ik doe het ook deels voor de vrije dagen en lekkere werktijden. Dus...

Overigens als ik in mijn vriendengroep kijk, zijn meesten doordeweeks niet voor 7 uur van hun werk weg (sommigen zelfs 10 uur) en zijn ze in het weekend nog stukken aan het afmaken, cursussen voorbereiden etc. Ook allemaal onbetaald. Ik ben ook iedere dag buiten mijn kantooruren en dus ook weekenden wel iets aan het doen voor werk. Is niet goed, maar wel waar.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 27 juni 2017 @ 12:54:44 #46
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171987237
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:50 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik snap best dat de bureaucratie klachtwaardig is, hoewel dat natuurlijk bij elke baan zo is tegenwoordig. Maar werkbladen kopiëren als overwerk beschouwen vind ik ook een beetje overdreven hoor. De dingen die daar staan zijn ook prima tussendoor te doen wanneer je de kinderen even zelfstandig aan het werk zet.
Sinds de bezuinigingen op het speciaal basisonderwijs mag je blij zijn als alle koters nog leven als je even naar de wc bent geweest, zelfstandig aan het werk zegt 'ie. :')
pi_171987301
http://www.onderwijssalaris.nl/

Ze krijgen veel (extras) boven op hun lage salaris
Interessant he ?
pi_171987328
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:54 schreef Nobu het volgende:

[..]

Sinds de bezuinigingen op het speciaal basisonderwijs mag je blij zijn als alle koters nog leven als je even naar de wc bent geweest, zelfstandig aan het werk zegt 'ie. :')
De klacht is gewoon dat kinderen tegenwoordig allemaal speciale aandacht nodig hebben terwijl je vijftien jaar geleden nog gewoon kon roepen dat ze hun bek moeten houden en je ondertussen even een paar rekensommen kon nakijken. :')
pi_171987334
Ook dit soort dingen aandragen. Helpt niet echt als je serieus genomen wilt worden:

- het kopiëren van werkbladen en extra werk,
- het klaar leggen van de Citotoetsen,
- het in gebruik nemen van nieuwe software of hardware,
- mail en post doornemen,

Verbaast mij dat er nog niet bijstaat: koffie halen helemaal aan de andere kant van het lokaal. :')
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_171987344
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:58 schreef ssebass het volgende:
Ook dit soort dingen aandragen. Helpt niet echt als je serieus genomen wilt worden:

- het kopiëren van werkbladen en extra werk,
- het klaar leggen van de Citotoetsen,
- het in gebruik nemen van nieuwe software of hardware,
- mail en post doornemen,

Verbaast mij dat er nog niet bijstaat: koffie halen helemaal aan de andere kant van het lokaal. :')
-Blub de goudvis eten geven. :')
pi_171987426
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:01 schreef elplato het volgende:

[..]

Prima vraag, maar wat denk je zelf dat er achter zit? Er werken inderdaad veel parttimers in het onderwijs, maar wat zou dat zeggen dan? Als het al iets zou zeggen, is het dat fulltime juist te zwaar is. Niet voor iets heeft 1 op de 4 leerkrachten te maken gehad met burnout verschijnselen, en ga nu niet zeggen dat dat komt doordat het allemaal zulke halfzachte eitjes zijn.
Maar vooral moet parttime niet zeggen dat je structureel op de vrije dagen dan maar werk moet inhalen, dat zou toch juist een teken aan de wand zijn. Het gaat de leerkrachten juist om de belasting die ze op een normale werkdag ervaren, of dat nu 3 of 5 dagen in de week is moet niet uit maken.
En meer geld gaat dat oplossen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171987445
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:05 schreef halfway het volgende:

[..]

En meer geld gaat dat oplossen?
Jij denkt dat dit alleen om meer salaris gaat?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:08:21 #53
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_171987476
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ze moeten zich voor de volgende dag voorbereiden.
Ze draaien toch elk jaar min of meer hetzelfde riedeltje af?
Wat valt er dan voor een (beetje) ervaren leraar nog voor te bereiden?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_171987503
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:06 schreef elplato het volgende:

[..]

Jij denkt dat dit alleen om meer salaris gaat?
Bij ons is het of/of of meer salaris of meer personeel, beide ga je nooit voor elkaar krijgen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171987555
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:08 schreef kasper het volgende:

[..]

Ze draaien toch elk jaar min of meer hetzelfde riedeltje af?
Wat valt er dan voor een (beetje) ervaren leraar nog voor te bereiden?
Vraag ik mij ook af. Hoewel dat in het primair onderwijs natuurlijk wel iets dynamischer is.

Een leraar die echt voor zijn vak staat ziet dat allemaal niet als last denk ik. Het probleem is volgens mij dat veel leraren voor onderwijs kiezen omdat ze eigenlijk niet goed weten wat ze anders moeten doen. Leraren met passie zijn zeldzaam, zeker op middelbaar en hoger onderwijs.
pi_171987591
Een ander probleem is natuurlijk dat tegenwoordig elke ouder een mening heeft over het onderwijs wat resulteert dat elke leerling een aparte lesmethode nodig heeft en alles gedocumenteerd moet worden. Als ze eens tegen die bemoeienis gaan staken haal je veel meer dan dat je nu een uurtje gaat staken tegen die overuren en laag salaris.
pi_171987597
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:06 schreef elplato het volgende:

[..]

Jij denkt dat dit alleen om meer salaris gaat?
Sorry. Zo wordt het wel gecommuniceerd in de brieven die scholen sturen.

Ze willen verandering in de enorme werkdruk en in de lage salarissen.

Nou, meer salaris gaat het niet veranderen.
Make my day!
pi_171987689
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:15 schreef Bananenpap het volgende:
Een ander probleem is natuurlijk dat tegenwoordig elke ouder een mening heeft over het onderwijs wat resulteert dat elke leerling een aparte lesmethode nodig heeft en alles gedocumenteerd moet worden. Als ze eens tegen die bemoeienis gaan staken haal je veel meer dan dat je nu een uurtje gaat staken tegen die overuren en laag salaris.
Het salaris is niet laag, op het VO is het te hoog!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171988131
Van dat les geven wordt je dus blijkbaar zelf een zielig kind. Niks laag salaris, grote onzin.
En wie heeft er nou geen hoge werkdruk?
pi_171988364
Ik heb ook het idee dat het PO en VO zich makkelijk tegen elkaar uit laat spelen.
"Maar zij verdienen veel meer! Het is niet eerlijk."
Make my day!
pi_171988508
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:54 schreef agter het volgende:
Ik heb ook het idee dat het PO en VO zich makkelijk tegen elkaar uit laat spelen.
"Maar zij verdienen veel meer! Het is niet eerlijk."
Hebben docenten in het VO ook niet langer gestudeerd?
Ik vind degene die nu staken echt zo zielig. In hartstikke veel werkvelden is er een te hoge werkdruk, en die wordt alleen maar hoger als je gaat staken.
pi_171988946
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:04 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hebben docenten in het VO ook niet langer gestudeerd?
Ik vind degene die nu staken echt zo zielig. In hartstikke veel werkvelden is er een te hoge werkdruk, en die wordt alleen maar hoger als je gaat staken.
Allebei een vierjarige hbo-opleiding meestal.
pi_171988947
Het is belachelijk dat leraren (salaris door de belastingen betaalt), gaan staan schoonmaken. Al dan niet in hun eigen tijd.
Make my day!
pi_171989075
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:01 schreef elplato het volgende:

[..]

Prima vraag, maar wat denk je zelf dat er achter zit? Er werken inderdaad veel parttimers in het onderwijs, maar wat zou dat zeggen dan? Als het al iets zou zeggen, is het dat fulltime juist te zwaar is. Niet voor iets heeft 1 op de 4 leerkrachten te maken gehad met burnout verschijnselen, en ga nu niet zeggen dat dat komt doordat het allemaal zulke halfzachte eitjes zijn.
Maar vooral moet parttime niet zeggen dat je structureel op de vrije dagen dan maar werk moet inhalen, dat zou toch juist een teken aan de wand zijn. Het gaat de leerkrachten juist om de belasting die ze op een normale werkdag ervaren, of dat nu 3 of 5 dagen in de week is moet niet uit maken.
Er werken veel te veel vrouwen in het PO, daarom werkt driekwart parttime en wordt er bovendien geen vuist gemaakt. Als je een aanstelling hebt voor 20 uur valt het immers minder zwaar je aanstelling te overschrijden dan wanneer je een fulltime aanstelling hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2017 14:30:33 ]
  dinsdag 27 juni 2017 @ 14:31:40 #65
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171989123
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:24 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Allebei een vierjarige hbo-opleiding meestal.
Ik heb tijdens mijn hele middelbare school, buiten de gymleraren, welgeteld één hbo'er voor de klas gehad.
pi_171989155
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:31 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik heb tijdens mijn hele middelbare school, buiten de gymleraren, welgeteld één hbo'er voor de klas gehad.
Bananenpap heeft het vmbo gedaan. Kwestie van een ander referentiekader.
pi_171989290
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Bananenpap heeft het vmbo gedaan. Kwestie van een ander referentiekader.
Nee.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 14:40:35 #68
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171989295
De collega's die hier niet met hun tijd kunnen omgaan/niet efficiënt werken draaien ook meer uur dan op hun contract staat.

Kwestie van niet iedere Pabo-muts aannemen maar echt selecteren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_171989477
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:40 schreef MichaelScott het volgende:
De collega's die hier niet met hun tijd kunnen omgaan/niet efficiënt werken draaien ook meer uur dan op hun contract staat.

Kwestie van niet iedere Pabo-muts aannemen maar echt selecteren.
jij had zeker ook de nieuwe bondscoach moeten worden?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 14:57:08 #70
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171989707
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:48 schreef elplato het volgende:

[..]

jij had zeker ook de nieuwe bondscoach moeten worden?
Dat is een vak apart, nog eens met een hogere moeilijkheidsgraad ook.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_171989855
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:57 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat is een vak apart, nog eens met een hogere moeilijkheidsgraad ook.
cynisme, leer het te begrijpen.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 15:07:01 #72
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171989932
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:03 schreef elplato het volgende:

[..]

cynisme, leer het te begrijpen.
Leer het te gebruiken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_171989985
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:03 schreef elplato het volgende:

[..]

cynisme, leer het te begrijpen.
Je slaat de plank steeds mis.
pi_171990196
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Er werken veel te veel vrouwen in het PO, daarom werkt driekwart parttime en wordt er bovendien geen vuist gemaakt. Als je een aanstelling hebt voor 20 uur valt het immers minder zwaar je aanstelling te overschrijden dan wanneer je een fulltime aanstelling hebt.
Van de parttimers wordt ook verwacht terug te komen voor vergaderingen en speciale dagen.
Op sommige scholen werkt iemand die voor 20 uur per week betaald krijgt, in feite 40 uur per week.
pi_171990221
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:18 schreef PhoenixEliteNL het volgende:

[..]

Van de parttimers wordt ook verwacht terug te komen voor vergaderingen en speciale dagen.
Op sommige scholen werkt iemand die voor 20 uur per week betaald krijgt, in feite 40 uur per week.
En dat doen ze allemaal zelf en vrijwillig.
En dan klagen over de hoge werkdruk. :+
Make my day!
pi_171990260
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:18 schreef PhoenixEliteNL het volgende:

[..]

Van de parttimers wordt ook verwacht terug te komen voor vergaderingen en speciale dagen.
Op sommige scholen werkt iemand die voor 20 uur per week betaald krijgt, in feite 40 uur per week.
Ja joh. :')
pi_171990567
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:08 schreef kasper het volgende:

[..]

Ze draaien toch elk jaar min of meer hetzelfde riedeltje af?
Wat valt er dan voor een (beetje) ervaren leraar nog voor te bereiden?
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:13 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Vraag ik mij ook af. Hoewel dat in het primair onderwijs natuurlijk wel iets dynamischer is.

Een leraar die echt voor zijn vak staat ziet dat allemaal niet als last denk ik. Het probleem is volgens mij dat veel leraren voor onderwijs kiezen omdat ze eigenlijk niet goed weten wat ze anders moeten doen. Leraren met passie zijn zeldzaam, zeker op middelbaar en hoger onderwijs.
Leraren weten wel wat ze moeten doen, maar ze kunnen niet fatsoenlijk gaan lesgeven doordat ze te veel andere dingen tegelijk moet uitvoeren.

Men vergeet dat de samenstelling van groep zoals klas met 25-30 kinderen met allemaal eigen mening en gedachte op na. Leraar moet namelijk zorgen dat iedereen mee kan doen en iets leert.
Zelfs als je goed voorbereiding gedaan, kan er eentje een roet in gooien. Doordat bijv ze thuis iets verdrietig gebeurtenis meemaakt zoals overlijden van huisdier. Dat kan hele klas anders kant op gaan. (daar gaat de papierwerk! zou juf denken)
Of andere voorbeeld. In klas A leert kinderen dit jaar sneller en of langzamer dan klas B, Dan moet de lesinhoud ook daarop aangepast. Dus ook voorbereiden en kijken of kinderen dat wel aan kan en of leuk genoeg is.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_171990870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:36 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

[..]

Leraren weten wel wat ze moeten doen, maar ze kunnen niet fatsoenlijk gaan lesgeven doordat ze te veel andere dingen tegelijk moet uitvoeren.

Men vergeet dat de samenstelling van groep zoals klas met 25-30 kinderen met allemaal eigen mening en gedachte op na. Leraar moet namelijk zorgen dat iedereen mee kan doen en iets leert.
Zelfs als je goed voorbereiding gedaan, kan er eentje een roet in gooien. Doordat bijv ze thuis iets verdrietig gebeurtenis meemaakt zoals overlijden van huisdier. Dat kan hele klas anders kant op gaan. (daar gaat de papierwerk! zou juf denken)
Of andere voorbeeld. In klas A leert kinderen dit jaar sneller en of langzamer dan klas B, Dan moet de lesinhoud ook daarop aangepast. Dus ook voorbereiden en kijken of kinderen dat wel aan kan en of leuk genoeg is.
Maar dat is een ander probleem. Het is heel makkelijk om te roepen dat je minder werkdruk wilt of een hoger salaris, maar het lijkt mij efficiënter (en ik denk dat je ook serieuzer wordt genomen) om de kernproblemen aan te pakken die zorgen voor die hoge werkdruk. Zoals ik al eerder heb gezegd heeft elke ouder tegenwoordig een mening over het onderwijs en wordt daar veel te soft mee omgegaan. Elke leerling heeft een eigen kusjekroel-lesmethode nodig waardoor leraren nu worden dood gegooid met administratief werk.

Als iedereen gewoon wat meer vertrouwen had in het onderwijs en de leraar zijn/haar gang liet gaan heb je die papierwinkel aan administratie minder hard nodig. Wanneer het niet goed gaat kan de leraar dat gewoon signaleren. Dat werkte veertig jaar geleden ook, dus ik zou niet weten waarom nu niet. Als je vroeger strafwerk meekreeg zeiden je ouders dat je dat waarschijnlijk wel verdiend heb. Nu wordt er zowat een hele rechtszaak van gemaakt. :')
pi_171990937
't is ook grappig dat veel van die 'docenten' klagen over het 'verbeteren' van toetsen. Ik heb altijd m'n toetsen terug gekregen met strepen door foute antwoorden, maar heb nog nooit een toets terug gekregen dat ik dacht wow dat is echt beter geworden :')
pi_171991193
Ik heb het idee dat de leraren van nu er niet beter op zijn geworden tov vroeger.

Kinderen horen gewoon stil te zijn en informatie tot zich op te nemen. Als het niet helemaal volgens dat plan gaat, krijgen ze al een stempel met een gedragsstoornis en is het aan een kinderpsycholoog om dat uit te zoeken.

Juist de probleemkinderen zouden voor docenten een uitdaging moeten zijn. Dat vak heb je immers niet voor niks gekozen, blijkbaar voel je het als je roeping om kennis over te dragen aan kinderen of jongeren. Wat is er mooier dan dat je iemand met leer- en/of gedragsproblemen toch kennis en vaardigheden kan aanbrengen?
pi_171991314
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:19 schreef agter het volgende:

[..]

En dat doen ze allemaal zelf en vrijwillig.
En dan klagen over de hoge werkdruk. :+
Nou, eerder uit druk van directeur/stichting en collega's.
Het probleem is inderdaad ook dat er gedreven leerkrachten zijn die meer werken dan goed voor ze is. Dit doen ze echter, omdat iemand dit van ze vraagt / eist.
Ik vind het reëel dat leerkrachten aangeven dat de eisen van buitenaf (met name Passend Onderwijs) te gek zijn geworden.
pi_171991423
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:51 schreef Hippocratos het volgende:
't is ook grappig dat veel van die 'docenten' klagen over het 'verbeteren' van toetsen. Ik heb altijd m'n toetsen terug gekregen met strepen door foute antwoorden, maar heb nog nooit een toets terug gekregen dat ik dacht wow dat is echt beter geworden :')
Nou, ik heb genoeg toetsen gehad waarbij ik meer het idee had dat mijn begrijpend lezen werd getoetst dan het desbetreffende vak.
pi_171991573
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:58 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik heb het idee dat de leraren van nu er niet beter op zijn geworden tov vroeger.

Kinderen horen gewoon stil te zijn en informatie tot zich op te nemen. Als het niet helemaal volgens dat plan gaat, krijgen ze al een stempel met een gedragsstoornis en is het aan een kinderpsycholoog om dat uit te zoeken.

Juist de probleemkinderen zouden voor docenten een uitdaging moeten zijn. Dat vak heb je immers niet voor niks gekozen, blijkbaar voel je het als je roeping om kennis over te dragen aan kinderen of jongeren. Wat is er mooier dan dat je iemand met leer- en/of gedragsproblemen toch kennis en vaardigheden kan aanbrengen?
Natuurlijk kan dat, maar in een klas van 25/30 op een reguliere basisschool heb je al gauw 5 kinderen met leer- en of gedragsproblemen. Jouw opmerking 'kinderen horen gewoon stil te zijn' is in sommige groepen niet van toepassing al staat de beste leerkracht van Nederland voor de klas.
pi_171991755
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:09 schreef PhoenixEliteNL het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat, maar in een klas van 25/30 op een reguliere basisschool heb je al gauw 5 kinderen met leer- en of gedragsproblemen. Jouw opmerking 'kinderen horen gewoon stil te zijn' is in sommige groepen niet van toepassing al staat de beste leerkracht van Nederland voor de klas.
20% vd kinderen heeft problemen?
Make my day!
pi_171991860
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:09 schreef PhoenixEliteNL het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat, maar in een klas van 25/30 op een reguliere basisschool heb je al gauw 5 kinderen met leer- en of gedragsproblemen. Jouw opmerking 'kinderen horen gewoon stil te zijn' is in sommige groepen niet van toepassing al staat de beste leerkracht van Nederland voor de klas.
Tegenwoordig heeft iedereen problemen.
pi_171991969
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:05 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Nou, ik heb genoeg toetsen gehad waarbij ik meer het idee had dat mijn begrijpend lezen werd getoetst dan het desbetreffende vak.
of dat ja :')

dat je dan afgerekend wordt op een d/t fout op een economie examen :')
pi_171992622
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:49 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar dat is een ander probleem. Het is heel makkelijk om te roepen dat je minder werkdruk wilt of een hoger salaris, maar het lijkt mij efficiënter (en ik denk dat je ook serieuzer wordt genomen) om de kernproblemen aan te pakken die zorgen voor die hoge werkdruk. Zoals ik al eerder heb gezegd heeft elke ouder tegenwoordig een mening over het onderwijs en wordt daar veel te soft mee omgegaan. Elke leerling heeft een eigen kusjekroel-lesmethode nodig waardoor leraren nu worden dood gegooid met administratief werk.

Als iedereen gewoon wat meer vertrouwen had in het onderwijs en de leraar zijn/haar gang liet gaan heb je die papierwinkel aan administratie minder hard nodig. Wanneer het niet goed gaat kan de leraar dat gewoon signaleren. Dat werkte veertig jaar geleden ook, dus ik zou niet weten waarom nu niet. Als je vroeger strafwerk meekreeg zeiden je ouders dat je dat waarschijnlijk wel verdiend heb. Nu wordt er zowat een hele rechtszaak van gemaakt. :')
Denken dat ouders het leerlingvolgsysteem hebben afgedwongen :')___!

Verder goed topic wel. ^O^
pi_171992820
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:09 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je slaat de plank steeds mis.
Nee je begrijpt het niet. Dat is wat anders.

quote:
Nou, ik heb genoeg toetsen gehad waarbij ik meer het idee had dat mijn begrijpend lezen werd getoetst dan het desbetreffende vak.
Haha verdorie.. nu maak je het me het wel heel makkelijk. :')

quote:
Maar dat is een ander probleem. Het is heel makkelijk om te roepen dat je minder werkdruk wilt of een hoger salaris, maar het lijkt mij efficiënter (en ik denk dat je ook serieuzer wordt genomen) om de kernproblemen aan te pakken die zorgen voor die hoge werkdruk.
Okee super, dit is heel wat anders dan je in je beginpost zegt. Daar zijn we het dus over eens, kernprobleem van structureel hoge werkdruk aanpakken.

quote:
Zoals ik al eerder heb gezegd heeft elke ouder tegenwoordig een mening over het onderwijs en wordt daar veel te soft mee omgegaan. Elke leerling heeft een eigen kusjekroel-lesmethode nodig waardoor leraren nu worden dood gegooid met administratief werk.

Als iedereen gewoon wat meer vertrouwen had in het onderwijs en de leraar zijn/haar gang liet gaan heb je die papierwinkel aan administratie minder hard nodig. Wanneer het niet goed gaat kan de leraar dat gewoon signaleren. Dat werkte veertig jaar geleden ook, dus ik zou niet weten waarom nu niet. Als je vroeger strafwerk meekreeg zeiden je ouders dat je dat waarschijnlijk wel verdiend heb. Nu wordt er zowat een hele rechtszaak van gemaakt. :')
Dit is een van de belangrijkste oorzaken inderdaad. En een oorzaak die op veel manieren doorwerkt. Maar niet iets wat je in het onderwijs zelf zo maar kan veranderen, veel eerder een maatschappelijke kwestie. De zaken die jij omschrijft zie je overal terug en het is niet reëel om te verwachten dat in het PO dat wel even anders kan gaan of laat staan dat het PO de maatschappelijke verandering teweeg kan brengen.
pi_171992827
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:42 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Denken dat ouders het leerlingvolgsysteem hebben afgedwongen :')___!

Verder goed topic wel. ^O^
Persoonlijke benadering > meer administratie.
pi_171992828
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:24 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Allebei een vierjarige hbo-opleiding meestal.
Ja volgens mij in het VO een vierjarige opleiding is dan alleen mogelijk om in de onderbouw les te geven, anders wordt het doorstuderen.
pi_171992951
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:49 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar dat is een ander probleem. Het is heel makkelijk om te roepen dat je minder werkdruk wilt of een hoger salaris, maar het lijkt mij efficiënter (en ik denk dat je ook serieuzer wordt genomen) om de kernproblemen aan te pakken die zorgen voor die hoge werkdruk. Zoals ik al eerder heb gezegd heeft elke ouder tegenwoordig een mening over het onderwijs en wordt daar veel te soft mee omgegaan. Elke leerling heeft een eigen kusjekroel-lesmethode nodig waardoor leraren nu worden dood gegooid met administratief werk.

Als iedereen gewoon wat meer vertrouwen had in het onderwijs en de leraar zijn/haar gang liet gaan heb je die papierwinkel aan administratie minder hard nodig. Wanneer het niet goed gaat kan de leraar dat gewoon signaleren. Dat werkte veertig jaar geleden ook, dus ik zou niet weten waarom nu niet. Als je vroeger strafwerk meekreeg zeiden je ouders dat je dat waarschijnlijk wel verdiend heb. Nu wordt er zowat een hele rechtszaak van gemaakt. :')
Das waar, er lopen een aantal foutief beeld over leraren rond. Zoals vele vakantietijden.
Ik vind dat ook de maatschappij actief betrokken moet zijn bij de onderwijs voor de leraren, kinderen. Ook moeten ze kinderen minder snel label voorzien. Dat heeft averechts werking op kinderen. Niemand is immers perfect, dus behandel hen als anderen hetzelfde.
Andere kant moet overheid ook meewerken om lasten van leraren verminderen. Door nutteloze bureaucratie schrappen en kleinere klassen voorzien. Dus meer personeel erbij dat kostte ook wat geld. Daar valt meeste winst te halen.

Op dit momenteel demonsteren SP samen met leraren in Malieveld.
SP steun hogere of gelijke salaris en verminderen werkdruk door kleinere klassen aanbieden.
Met kleinere klas heb je meer aandacht en kwaliteit kan hierdoor omhoog gaan.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_171992967
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:48 schreef elplato het volgende:

[..]

Nee je begrijpt het niet. Dat is wat anders.

[..]

Haha verdorie.. nu maak je het me het wel heel makkelijk. :')

[..]

Okee super, dit is heel wat anders dan je in je beginpost zegt. Daar zijn we het dus over eens, kernprobleem van structureel hoge werkdruk aanpakken.

[..]

Dit is een van de belangrijkste oorzaken inderdaad. En een oorzaak die op veel manieren doorwerkt. Maar niet iets wat je in het onderwijs zelf zo maar kan veranderen, veel eerder een maatschappelijke kwestie. De zaken die jij omschrijft zie je overal terug en het is niet reëel om te verwachten dat in het PO dat wel even anders kan gaan of laat staan dat het PO de maatschappelijke verandering teweeg kan brengen.
En daarbij komen we weer uit op mijn OP dat de problemen die zij bij zo'n staking onder de aandacht willen brengen niet speciaal gerelateerd is aan onderwijs maar in elke sector te zien is. Leg de kernproblemen bloot en je zal veel serieuzer genomen worden dan dat je meer salaris wil of minder werkdruk. Want dan krijg je dus alleen mensen die gaan roepen dat zij het zwaarder hebben.
pi_171993032
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:48 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ja volgens mij in het VO een vierjarige opleiding is dan alleen mogelijk om in de onderbouw les te geven, anders wordt het doorstuderen.
Hoewel ik betwijfel of elke middelbare school waar er een tekort is aan leraren zich houdt aan deze regel. Maar volgens mij mag je met hbo leraar geschiedenis oid alleen lesgeven aan de onderbouw inderdaad.
pi_171993299
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:59 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]



[..]


Ja, dat ontken ik toch niet?
pi_171993468
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:05 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ja, dat ontken ik toch niet?
Volgens mij las ik iets over ouders en kusjekroel. Maar het zal wel.

Als ik op de sociale vaardigheden van de docenten afga die ik heb ontmoet, zijn het vaak toch mensen die moeite hebben om gelijkwaardig te functioneren en communiceren met mede-volwassenen. Bij kinderen en pubers voelen ze nog iets van een natuurlijk overwicht waardoor ze zich wat zekerder voelen. :')

En ja, als je dan opeens 20% administratief volwassen mensen werk erbij krijgt terwijl je voor een beroep met kinderen hebt 'gekozen', dan is het niet onlogisch dat ze nu gaan piepen. Maar dat hoort ook bij het grote mensen leven, dat je soms dingen moet doen die minder leuk zijn. Iets met nieuwe dingen die wel wennen.

Dus volgens mij zijn we het in conclusie wel met elkaar eens. Daarom schreef ik ook
quote:
Verder goed topic wel. ^O^
:W
pi_171993599
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:14 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Volgens mij las ik iets over ouders en kusjekroel. Maar het zal wel.

Als ik op de sociale vaardigheden van de docenten afga die ik heb ontmoet, zijn het vaak toch mensen die moeite hebben om gelijkwaardig te functioneren en communiceren met mede-volwassenen. Bij kinderen en pubers voelen ze nog iets van een natuurlijk overwicht waardoor ze zich wat zekerder voelen. :')
Muah, bij de jonge meisjes die net van de pabo komen misschien. Voor de rest niet echt een opvallend verschijnsel ofzo.

quote:
En ja, als je dan opeens 20% administratief volwassen mensen werk erbij krijgt terwijl je voor een beroep met kinderen hebt 'gekozen', dan is het niet onlogisch dat ze nu gaan piepen. Maar dat hoort ook bij het grote mensen leven, dat je soms dingen moet doen die minder leuk zijn. Iets met nieuwe dingen die wel wennen.

Dus volgens mij zijn we het in conclusie wel met elkaar eens. Daarom schreef ik ook

[..]

:W
Oké, dan hou ik van je.
pi_171993626
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:53 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

En daarbij komen we weer uit op mijn OP dat de problemen die zij bij zo'n staking onder de aandacht willen brengen niet speciaal gerelateerd is aan onderwijs maar in elke sector te zien is.
En dat is nou juist niet het geval. We hebben het hier niet over normale marktwerking, als het hier om een bedrijfstak als IT zou gaan, zouden bedrijven vanzelf zorgen voor aantrekkelijkere banen met meer salaris. Dit is een publieke zaak, het gaat om het vormende fundament van de mensen die in je land opgroeien en wonen. Hoe kan er, sociaal-maatschappelijk gezien nu überhaupt iets belangrijker zijn dan dat? Dat mensen met een dermate zinvol en nuttig beroep aan de bel trekken zegt dan toch genoeg. De problemen in de sector en die het land te wachten staat zijn dan niet opgelost met het bagatelliseren ervan.

quote:
Leg de kernproblemen bloot en je zal veel serieuzer genomen worden dan dat je meer salaris wil of minder werkdruk. Want dan krijg je dus alleen mensen die gaan roepen dat zij het zwaarder hebben.
Dat klopt en dat is ook het gevaar van deze actie, dat zie je hier ook terug doordat er altijd riedeltjes als reactie komen als "ze moeten niet zeiken want ik wil ook wel 6 weken vakantie" of "dan schrijf je zo'n rapportje toch ff als alle kinderen aan het werk zijn". Maar de actiegroep geeft wel degelijk duidelijke argumenten en onderbouwingen die voor iedereen terug te vinden als je even je best doet. En de korte samenvatting is dan inderdaad "minder werkdruk, beter salaris", dat lijkt me wel wat duidelijker en krachtiger.
pi_172021592
Sommige mensen weten echt niet waarvze over praten. Ervaar het eerst zelf en oordeel dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')