abonnement Unibet Coolblue
pi_171981621
quote:
Wilders komt met initiatiefwet

’Potentiële terrorist preventief opsluiten’

DEN HAAG - Wie een mogelijk gevaar vormt voor de nationale veiligheid, moet worden opgepakt. Potentiële terroristen kunnen nu vaak niet opgesloten worden omdat er te weinig bewijs tegen hen is, maar die juridische horde moet snel worden weggenomen.

Dat vindt PVV-leider Wilders, die er een initiatiefwet voor indient. In het wetsvoorstel kan de AIVD iemand van straat laten halen zonder dat diegene een strafbaar feit heeft gepleegd. Deze persoon kan dan een half jaar lang preventief worden opgesloten. De minister van Binnenlandse Zaken moet hier dan nog wel goedkeuring voor geven en binnen een week moet een rechter naar de zaak kijken. Maar die mag alleen marginaal toetsen of de dienst juist heeft gehandeld.

Iemand zo lang opsluiten zonder bewijs van strafbare feiten, gaat in tegen de beginselen van ons rechtssysteem. Het is een ingrijpende maatregel, erkent Wilders, maar die komt volgens hem geen dag te vroeg. „We staan bijna wekelijks in de Kamer slachtoffers van aanslagen in Europa te herdenken. We horen bijna altijd dat de daders bekend waren bij de inlichtingendiensten. Ik wil dat de AIVD wel preventief kan ingrijpen. Dit wetsvoorstel kan levens sparen.”

In de Tweede Kamer is vanavond een terrorismedebat waarin Wilders zijn plan ook zal uitleggen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)st_opsluiten___.html
Kansloos voorstel natuurlijk, maar het zal wel weer goed vallen bij z'n achterban ;)

Wel handig als je van je politieke rivalen af wil, je zet ze zo een half jaar vast.
Zou Wilders al weten dat hij verdacht wordt van het plannen van een aanslag?

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 27-06-2017 19:44:40 ]
pi_171981655
En die roep gaat bij iedere 'de dader was al bekend bij de instanties' luider worden...

En waarom zou Geert W. of zijn aanhang een ongerichte (als in: willekeurig doelwit waar iedereen het slachtoffer kan worden, zoals een station of winkelstraat) aanslag willen plegen? Ik zou eerder verwachten dat die een AZC of kantoor van GL aanvallen.

Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn definitie van terreur liggen, die is net wat anders. Gericht vs. ongericht.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 07:40:07 #3
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_171981710
Tja, waarom zou dat toch zijn dat je daadwerkelijk iets gedaan moet hebben? En dat daar dan bewijs van moet zijn? En dat er dan een onpartijdige beoordelaar is?

Lastig probleem terrorisme. Het oplossen door staatsterrorisme toe te passen lijkt mij erg onhandig.

En inderdaad, wanneer men dan zo'n wet doorvoert dan zou ik ook all extremisten preventief opsluiten.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 07:40:58 #4
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171981715
Ik snap het idee erachter wel maar dit is onmogelijk om uit te voeren. Want waar trek je de grens?

Je kunt simpelweg niet iemand straffen voor een niet uitgevoerd iets.
pi_171981754
Voorbereiding misdaad is trouwens al strafbaar.
http://wetten.overheid.nl(...)iteldeelIV_Artikel46
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 07:51:53 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171981772
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:49 schreef Resistor het volgende:
Voorbereiding misdaad is trouwens al strafbaar.
http://wetten.overheid.nl(...)iteldeelIV_Artikel46
Klopt. Dus voorstel van Wilders slaat weer nergens op. Behalve dat dit Henk en Ingrid wel weer zal aanspreken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171981775
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kansloos voorstel natuurlijk, maar het zal wel weer goed vallen bij z'n achterban ;)

Wel handig als je van je politieke rivalen af wil, je zet ze zo een half jaar vast.
Zou Wilders al weten dat hij verdacht wordt van het plannen van een aanslag?
Waarom zou het kansloos zijn? Het voorbereiden van een terreuraanslag lijkt me wel strafbaar.
pi_171981780
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:52 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Waarom zou het kansloos zijn? Het voorbereiden van een terreuraanslag lijkt me wel strafbaar.
Dat is het al.
pi_171981788
Snap het idee maar dit is bijna onuitvoerbaar.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 07:54:46 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171981792
Ik zou potentiële moordenaars, potentiële zedendelinquenten en potentiële winkeldieven ook gewoon preventief opsluiten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171981794
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:52 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Waarom zou het kansloos zijn? Het voorbereiden van een terreuraanslag lijkt me wel strafbaar.
Dit is niet het 'voorbereiden van' strafbaar stellen, dit is iemand waarvan ze vermoeden dat hij ooit, in de toekomst, wel eens een aanslag zou kunnen gaan voorbereiden alvast preventief opsluiten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171981800
Wanneer is iemand potentieel een terrorist?
pi_171981805
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:56 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wanneer is iemand potentieel een terrorist?
Als de AIVD denkt dat je dat bent, lijkt mij. Er is geen checklist voor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171981819
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als de AIVD denkt dat je dat bent, lijkt mij. Er is geen checklist voor.
Beetje vaag allemaal, zometeen worden er verkeerde mensen opgepakt. Zo'n wet is gevaarlijk en werkt polarisatie en radicalisme alleen in de hand.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 07:59:20 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171981820
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als de AIVD denkt dat je dat bent, lijkt mij. Er is geen checklist voor.
Geeft ook dus een opening voor misbruik dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171981831
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:54 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou potentiële moordenaars, potentiële zedendelinquenten en potentiële winkeldieven ook gewoon preventief opsluiten.
En potentiële verkeersovertreders alvast een boete geven.
in a crowd you lose humanity
pi_171981839
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Geeft ook dus een opening voor misbruik dus.
Daarom komt dit voorstel er natuurlijk nooit door. Showtje voor de bühne, kan Wilders binnenkort weer lekker in de dorpszaaltjes roepen dat hij als enige het echte probleem wil aanpakken en heeft de rest weer een extra reden om niet met hem te gaan regeren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 08:04:22 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171981860
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 08:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daarom komt dit voorstel er natuurlijk nooit door. Showtje voor de bühne, kan Wilders binnenkort weer lekker in de dorpszaaltjes roepen dat hij als enige het echte probleem wil aanpakken en heeft de rest weer een extra reden om niet met hem te gaan regeren.
Dat ben ik natuurlijk met je eens. Helaas trappen veel mensen hier keer op keer weer in. En dit speelt echt niet alleen bij de PVV.

Er zijn best al veel regels en mogelijkheden om terrorisme aan te pakken maar door gebrek aan personeel bij de inlichtingen diensten en politie worden deze regels niet gehandhaafd. Laten ze daar eerst maar eens werk van maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 08:07:04 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_171981884
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:54 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou potentiële moordenaars, potentiële zedendelinquenten en potentiële winkeldieven ook gewoon preventief opsluiten.
Vergeet politieke extremisten niet.

Ik weet er nog wel een :')
pi_171981904
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:52 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Waarom zou het kansloos zijn? Het voorbereiden van een terreuraanslag lijkt me wel strafbaar.
Als daar voldoende bewijs voor is kunnen ze 'm nu ook al oppakken.
pi_171981984
Als iemand een gevaar vormt voor zichzelf of zijn omgeving kan hij of zij gedwongen worden opgenomen in een psychiatrische instelling.

https://www.dwangindezorg(...)een-gedwongen-opname

Deze wet geldt voor mensen met een psychische stoornis of een verstandelijke beperking, of bij
geheugenproblemen en dementie.

Het lijkt me duidelijk dat deze 'potentiele terroristen' een gevaar voor zichzelf en hun omgeving vormen. Daarbij speelt er klaarblijkelijk ook een psychische stoornis.

M.i. gewoon deze wet bopz uitvoeren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 27 juni 2017 @ 08:21:41 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171981993
Niet eens doodschieten? Geertje is soft aan het worden naarmate hij ouder wordt.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 08:35:29 #23
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_171982116
Wilders is een van de grootste anti-democraten die er is. Alleen omdat hij het gewend is dat z'n vrijheid is afgenomen betekent niet dat iedereen ook maar stapsgewijs moet volgen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 27 juni 2017 @ 08:37:38 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171982140
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 08:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En potentiële verkeersovertreders alvast een boete geven.
:')

10 km te hard over de a2 tussen Amsterdam en Utrecht of een vrouw de bosjes in slepen...
Hmmm, wat is erger?

Totaal van een andere orde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 27 juni 2017 @ 08:44:06 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171982224
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 08:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Vergeet politieke extremisten niet.

Ik weet er nog wel een :')
Ene jesse klaver? Voorman van een groep rara terroristen, greanpeace extremisten, oud fanatiek communisten en krakerstuig? Die de maatschappij wil laten overspoelen met een nieuwe sociale kansloze onderklasse en potentiele terroristen onder de leugen van een 'groene' utopie?

Die bedoel je toch ook?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')