abonnement Unibet Coolblue
pi_171974033
Ik probeer via de convectorput in de kruipruimte te komen (er is door de vorige eigenaren een prachtige parketvloer gelegd... Helaas zonder inspectieluik.)

Nu zit ik al sinds het weekend te prutsen met de opbouw van de wand van de put. Metalen panelen zijn het, met plastic klikdingetjes aan de uiteinden en iets wat op een beugel lijkt aan de bovenzijde. Zie foto's.






Wat ik tot nu toe ook geprobeerd heb (en daar valt ook redelijk lomp geweld onder), de zijwand lijkt niet los te krijgen.

Kent iemand dit systeem en hoe het in elkaar steekt? De optie decoupeerzaag wil ik namelijk nog even bewaren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Forum Admin maandag 26 juni 2017 @ 21:32:12 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_171974777
Zit er echt nergens een luik? Onder je deurmat bij de voordeur bijvoorbeeld?
pi_171975203
quote:
5s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:32 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Zit er echt nergens een luik? Onder je deurmat bij de voordeur bijvoorbeeld?
Dat was natuurlijk de eerste optie ;)
En jawel er zit een luik, aan de andere kant van het huis. Helaas zit daar dan weer een dragende wand halverwege de kruipruimte. Dus die convectorput lijkt me een handigere optie dan de dragende wand te slopen...
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_171977692
Al geprobeerd onder de wand door te graven, soms is daar niet veel voor nodig
  Moderator woensdag 28 juni 2017 @ 22:12:41 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 08:50:31 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172035615
Een convectorput is toch nooit groot genoeg om jezelf doorheen te wurmen? :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172041197
meestal zijn convectorputten uit 1 stuk gemaakt. dit i.v.m. groundwater. en dus het evt. opwarmen ervan met de radiator.

dus
pi_172096330
Dank allemaal, ondertussen is het gelukt hem open te krijgen: De plastic frutsels aan de zijkanten gesloopt (ze waren ontzettend bros geworden en ik kreeg ze niet anders open, ik ga later wel schroefjes terugplaatsen) Daarna met wat wrikwerk de lip aan de bovenkant onder het parket vandaan gewurmd.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:47 schreef peug306 het volgende:
meestal zijn convectorputten uit 1 stuk gemaakt. dit i.v.m. groundwater. en dus het evt. opwarmen ervan met de radiator.

dus
Deze was dat duidelijk niet (er zaten naden aan de zijkanten), en bij wat ik aan technische plaatjes op internet heb gevonden waren de meeste ook uit meerdere stukken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_172120684
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 08:50 schreef derLudolf het volgende:
Een convectorput is toch nooit groot genoeg om jezelf doorheen te wurmen? :@
In de put hier kan je met 2 man comfortabel liggen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')