abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172409462
registreer om deze reclame te verbergen
:% Dus na bijna 18,5 uur na je vertrek van Schiphol, vertrek je vanaf Moskou naar Japan? Wow... das best lang...

Heel veel plezier! Als eerste maar een goede massage doen daar ;)
pi_172412953
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:01 schreef MikelenniuM het volgende:
:% Dus na bijna 18,5 uur na je vertrek van Schiphol, vertrek je vanaf Moskou naar Japan? Wow... das best lang...

Heel veel plezier! Als eerste maar een goede massage doen daar ;)
Thanks, heb inmiddels een beetje geslapen op het vliegveld en ga onderweg naar Tokyo hopenlijk ook nog wat slapen en dan moet het goed komen :D
Faka G
  vrijdag 14 juli 2017 @ 14:22:47 #53
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_172413032
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 09:08 schreef Atta-boy het volgende:
Daarom durfde ik het niet aan. Hij zou maar een dag te laat aankomen.
Heb nu een overstap op Moskou, we zijn om 5 uur op het vliegveld gekomen en moeten nog wachten tot 18.30 :'( we zijn om 00.15 vannacht vertrokken en heb dus zo goed als niet geslapen. Is toch wel zwaarder dan ik verwacht had
Tering.

Ik vlieg morgen. Rechtstreek naar Tokyo (uurtje of 11, geloof ik) en dan een overstap naar Hiroshima.
Dit, dus.
pi_172413366
iets eerder je jr rail pas regelen.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 22:43:08 #55
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_172425724
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 06:34 schreef Atta-boy het volgende:
Tokyo, Kyoto en een vriendin opzoeken die in de buurt van Nagano woont.
Nog tips die ik absoluut niet mag missen?
Nee, ik denk alle standaard dingen :)

Kyoto - rondje fietsen langs de tempels (Golden Pavillion etc). Straatjes naar Kiyumizudera omhoog lopen, van daar naar Maruyama park. Nijo Castle. Misschien dagje Osaka (Shinsabiashi, Amerikamura = sneakerwinkels, duur maar leuk wijkje)?
Tokyo - Akihabara, Skytree, Shinjuku, Shibuya. Yodobashi.

Eten: takoyaki, tonkatsu, okonomiyaki, sushi, korean bbq
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 01:30:33 #56
6280 k_man
pedante eikel
pi_172429571
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:56 schreef Akilla het volgende:

[..]

Ohw dat valt dan nog wel mee ja. Ik vond die SAS ook erg schappelijk hoor, maar hoorde altijd goede verhalen van ANA, dus wilde het liefst daar mee gaan vliegen, voor die 400 verschil laat ik het even voor wat het is waarschijnlijk :P
Als je het aandurft om een gok te nemen: boek gewoon een standaard economy ticket. Op het moment dat je online incheckt kijk je of er nog updates beschikbaar zijn. Met een beetje geluk kun je op dat moment zelfs business vliegen voor die 400 extra. Of economy comfort voor een paar tientjes.
I got the style but not the grace - I got the clothes but not the face
foto's
  zaterdag 15 juli 2017 @ 01:32:39 #57
6280 k_man
pedante eikel
pi_172429586
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 09:08 schreef Atta-boy het volgende:
Daarom durfde ik het niet aan. Hij zou maar een dag te laat aankomen.
Heb nu een overstap op Moskou, we zijn om 5 uur op het vliegveld gekomen en moeten nog wachten tot 18.30 :'( we zijn om 00.15 vannacht vertrokken en heb dus zo goed als niet geslapen. Is toch wel zwaarder dan ik verwacht had
Waarom blijf je op het vliegveld? Als je 18 uur de tijd hebt moet je toch wel even de stad in kunnen? Nou ja, als je vooraf een visum geregeld had natuurlijk, maar je vluchtschema weet je van tevoren.
foto's
pi_172430860
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 01:32 schreef k_man het volgende:

[..]

Waarom blijf je op het vliegveld? Als je 18 uur de tijd hebt moet je toch wel even de stad in kunnen? Nou ja, als je vooraf een visum geregeld had natuurlijk, maar je vluchtschema weet je van tevoren.
Ja had een visum kunnen kopen idd. Had verwacht dat er wat meer te doen was op het vliegveld :+
We zijn nu aangekomen en hebben gelukkig goed kunnen slapen op de tweede vlucht.
Bedankt voor de tips @matthijst en fijne vlucht @buitendam
Faka G
  zondag 16 juli 2017 @ 12:00:19 #59
353544 omelette
du fromage
pi_172454503
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:43 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nee, ik denk alle standaard dingen :)

Kyoto - rondje fietsen langs de tempels (Golden Pavillion etc). Straatjes naar Kiyumizudera omhoog lopen, van daar naar Maruyama park. Nijo Castle. Misschien dagje Osaka (Shinsabiashi, Amerikamura = sneakerwinkels, duur maar leuk wijkje)?
Tokyo - Akihabara, Skytree, Shinjuku, Shibuya. Yodobashi.

Eten: takoyaki, tonkatsu, okonomiyaki, sushi, korean bbq
Ten minste n strong zero kater mag ook niet ontbreken aan je Japan-ervaring.
Edit: en een avondje Torikizoku natuurlijk.
  zondag 16 juli 2017 @ 16:18:22 #60
6280 k_man
pedante eikel
pi_172461339
Iemand een idee wat hier staat? Ik heb zo'n stenen eitje gekocht, maar ik zou graag weten wat voor steensoort het is. Ik heb ook nog een zwarte. Gekocht bij Mount Usu (in Hokkaido, bij Lake Toya).

35826762401_6c2f67a1c0_b.jpg
foto's
pi_172461988
quote:
5s.gif Op zondag 16 juli 2017 16:18 schreef k_man het volgende:
Iemand een idee wat hier staat? Ik heb zo'n stenen eitje gekocht, maar ik zou graag weten wat voor steensoort het is. Ik heb ook nog een zwarte. Gekocht bij Mount Usu (in Hokkaido, bij Lake Toya).

[ afbeelding ]
Goldstone blijkbaar. Ik weet niet wat dat in het Nederlands is.
pi_172462005
Mevrouw Lyrebird zegt dat het 3 kanji voor thee, goud en steen zijn, respectievelijk.

Het gaat schijnbaar om een 'gold stone', met de kleur van thee?
The gravest, most persistent sin of mankind lies in not treating everyone as an individual - Mark Helprin
  zondag 16 juli 2017 @ 16:54:35 #63
6280 k_man
pedante eikel
pi_172462454
Thanks (beide)!

Op die wiki-pagina staat ook de zwarte (die ze daar blauw noemen). :)
foto's
pi_172480476
In het Nederlands is het overigens gewoon "goudsteen" lekker simpel :P geen idee waarom dat niet op wiki staat. Wel grappig eigenlijk dat het geen steen is maar door de mens gemaakt is :P
Ook grappig dat de Japanse naam van de blauwe variant de kanji heeft van "paars" . (mmm kan geen kanji/Japans gebruiken in posts? dacht dat het wel kon)

[ Bericht 28% gewijzigd door loonytik op 17-07-2017 11:51:59 ]
  maandag 17 juli 2017 @ 17:22:47 #65
6280 k_man
pedante eikel
pi_172486836
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:44 schreef loonytik het volgende:
mmm kan geen kanji/Japans gebruiken in posts? dacht dat het wel kon
茶金石 :o
foto's
pi_172492706
quote:
99s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:22 schreef k_man het volgende:

[..]

茶金石 :o
Voor de blauwe is het 紫金石 :p Vreemd op deze computer doet hij het wel :P Op een andere computer kreeg ik vraagtekens toen ik de post invoerde :P Terwijl ik de kanji wel gewoon wel kon zien voordat ik de post invoerde *shrugs*
pi_172497351
Ik wil nooit meer terug naar NL!
Faka G
pi_172497724
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:44 schreef loonytik het volgende:
Ook grappig dat de Japanse naam van de blauwe variant de kanji heeft van "paars" .
Japanners en kleuren. Het groen van een stoplicht is in het Japans ao(i), oftewel..... blauw. Terwijl het toch net zo groen is als een Nederlands stoplicht.
The gravest, most persistent sin of mankind lies in not treating everyone as an individual - Mark Helprin
pi_172497781
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 01:32 schreef Atta-boy het volgende:
Ik wil nooit meer terug naar NL!
ha ja bevalt t zo goed daar :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 06:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Japanners en kleuren. Het groen van een stoplicht is in het Japans ao(i), oftewel..... blauw. Terwijl het toch net zo groen is als een Nederlands stoplicht.
Waarschijnlijk vinden zij onze definitie van blauw/groen ook een beetje gek ;) Tis maar wat je aangepraat wordt in je jeugd wat betreft kleuren :o
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172500367
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 06:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ao is toch blauwgroen? Het wordt ja ook gebruikt voor als iemand een "groentje" is, als ik me niet vergis. En een stoplicht is ook blauwgroen, om het rood-groen-kleurenblinden makkelijker te maken. :s)
pi_172500465
Ja, je hebt gelijk. :@ Ao had ik nog onthouden van een van mijn eerste Japanse lessen, dacht dat het blauw was, maar het is idd. blauw-groen.
pi_172500551
Het is ingewikkelder dan ik dacht:

http://www.japantimes.co.(...)n-what/#.WW3P1oTyiUk
pi_172503470
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:04 schreef Lyrebird het volgende:
Ja, je hebt gelijk. :@ Ao had ik nog onthouden van een van mijn eerste Japanse lessen, dacht dat het blauw was, maar het is idd. blauw-groen.
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:09 schreef Igen het volgende:
Het is ingewikkelder dan ik dacht:

http://www.japantimes.co.(...)n-what/#.WW3P1oTyiUk
Ja die kende ik al ja, en voor planten/groenten gebruiken ze ook soms ao(i).
Ipv. blauwgroen is het eerder zoiets zoals `grauw, van blauw en groen` zoals het ook wel soms `grue` in het Engels wordt genoemd van blue and green, zoals het in het artikel boven staat. Aangezien blauw en groen vroeger in Japan onder een woord vielen. Het woord groen is er veel later bijgekomen. En volgens deze wiki is het pas echt in gebruik genomen in boeken na WW2.
https://en.wikipedia.org/(...)tinction_in_language
Interessant om te zien dat dit ook een veel voorkomend fenomeen is bij andere talen, wat te vinden is in dezelfde wiki.

Gokje van mezelf is dat de huidige "ao(i)" voor groene stoplichten dat, dat de definitie van vroeger is die een beetje loopt te plakken en dat na een flinke verloop van tijd (20+ jaren) dat ze het dan groen gaan lopen roepen ofzo :P of miss ook wel niet.
pi_172508689
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 06:46 schreef polariteit het volgende:

[..]

ha ja bevalt t zo goed daar :)

[..]

Waarschijnlijk vinden zij onze definitie van blauw/groen ook een beetje gek ;) Tis maar wat je aangepraat wordt in je jeugd wat betreft kleuren :o
Ja is echt heel leuk! Ben vandaag aangekomen in Nagano. En hier heb ik geleerd dat groen midori is :9
Faka G
pi_172542931
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:53 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Ja is echt heel leuk! Ben vandaag aangekomen in Nagano. En hier heb ik geleerd dat groen midori is :9
Als je van aapjes houdt, zeker jogokudani niet overslaan :)
Voor wat foto's, kijk hier
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')