abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171972827
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

De psycologie achter een kinderwens.
Is voor iedereen weer anders, dus niemand kan er een zinnig woord over zeggen.
Ze had het meer over de kinderachtige bitchfight tussen jou en DKS denk ik. Daar kwam niets zinnigs uit, itt de discussie over over de psychologie achter een kinderwens die wel zinnig was tot jullie gejengel.
pi_171972880
Geeen idee. Ben nu 25 en absoluut geen kinderwens. Misschien komt het nog, misschien niet. Vriend staat er hetzelfde in. Lijkt me nu echt helemaal kut.
pi_171981925
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:40 schreef possetje het volgende:

[..]

aja vaak ook mensen zijn bang dat ze het kind niet kunnen betalen.... dus te weinig geld hebben voor een kind... mijn eerste ex nam abortus om die reden....
Dat is wel een probleem. Tegenwoordig zijn koopkracht en baanzekerheid zo laag dat je pas verantwoord aan kinderen kunt beginnen als je een ton aan spaargeld hebt en minstens 1 van de 2 partners een vaste baan.
pi_171981959
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:35 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Ze had het meer over de kinderachtige bitchfight tussen jou en DKS denk ik. Daar kwam niets zinnigs uit, itt de discussie over over de psychologie achter een kinderwens die wel zinnig was tot jullie gejengel.
Dat dus.
pi_171984021
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:35 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Ze had het meer over de kinderachtige bitchfight tussen jou en DKS denk ik. Daar kwam niets zinnigs uit, itt de discussie over over de psychologie achter een kinderwens die wel zinnig was tot jullie gejengel.
Alsof ik daar mee begon...Dat gekke wijf spoort duidelijk niet helemaal.
misunderstood
pi_171984059
:O
Ja doei.
pi_171984138
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 18:56 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen met carrière, hogere intelligentie meer moeten inleveren voor een kind, en dat nu steeds meer gaan beseffen. Je hoort ook nog altijd... 'ach vrouwen in hoge functies? Die krijgen kinderen en gaan dan minder werken.' Vroeger zaten de vrouwen toch al thuis, en kregen ze er alleen wat bij. Verantwoordelijkheid en een doel. Nu hebben ze dat al en moeten ze die gaan in ruilen voor een kind. (moeten/willen/ wordt verwacht dat/kiezen voor)
Dit denk ik niet; maar misschien zit ik teveel in mijn eigen "bubble" In mijn omgeving (hoog opgeleid, jonge kinderen) zie ik iedereen (man en vrouw) juist nu grote stappen in hun carrière maken. Ik heb het daar wel eens met mijn CEO over gehad en hij gaf te kennen dat hij juist jonge ouders in de top wilde omdat zijn argument was dat die veel beter zijn in plannen, afwegen wat wel en niet belangrijk is en overzicht houden.

Zeker, ze kunnen minder tijd in hun werk steken, maar zijn daarom genoodzaakt om juist te delegeren en dus met de belangrijke zaken bezig te zijn.

Op zich vind ik daar wel wat inzitten, maar ik zou toch vooral naar de persoon zelf kijken en minder naar de levenssituatie.
pi_171990298
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:27 schreef Hiddendoe het volgende:
dus niemand kan er een zinnig woord over zeggen.
hoi huiskamer filosofen? huiskamer artsen? huiskamer psychiaters? enz enz?
pi_171999086
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:27 schreef DKS het volgende:

[..]

Alsof ik daar mee begon...Dat gekke wijf spoort duidelijk niet helemaal.
Ho ho, Mag ik even onderbreken? Jij was toch degene die in een ander topic je dilemma aan ons meedeelde?
Jouw dilemma omdat jouw vriend een buitenechtelijk kind had verwekt en jou vroeg als zijn getuige bij zijn huwelijk bij zijn 'echte' vriendin.
En jij vond het toch prima zolang jij niet met dit probleem werd opgezadeld?
Kortom, jouw 'gewetensvolle' mening over vreemd gaan en buitenechtelijke kinderen verwekken is nogal rekbaar.
En dan ook nog de gore moed hebben om te beweren dat ik niet spoor.
Kijk eerst eens in de spiegel.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima als jij jouw mening geeft over van alles en nog wat, maar stel dan wel je mening af op je eigen moraal en ga niet zus zeggen in het ene topic en zo in een ander.
Wat overigens ook wel weer een bewijs is van jouw rekbare moraal.
pi_171999234
:O
Ja doei.
pi_171999273
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:23 schreef possetje het volgende:

[..]

hoi huiskamer filosofen? huiskamer artsen? huiskamer psychiaters? enz enz?
Wil je mijn mening weten? Volgens mij komt de kinderwens voornamelijk voort uit sociale of maatschappelijke druk.
Je wilt echt niet weten hoe vaak ik in mijn jonge jaren te horen heb gekregen: "God, al zo oud? En nog geen kind? Meid, je moet echt opschieten, want straks kan het niet meer."
En als ik dan zei dat ik ECHT geen kinderwens had, werd daar gewoon overheen gelachen.
"Ja, dat zeg je nu. Maar straks krijg je er spijt van en dan is het te laat."
pi_172001853
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Wil je mijn mening weten? Volgens mij komt de kinderwens voornamelijk voort uit sociale of maatschappelijke druk.
Je wilt echt niet weten hoe vaak ik in mijn jonge jaren te horen heb gekregen: "God, al zo oud? En nog geen kind? Meid, je moet echt opschieten, want straks kan het niet meer."
En als ik dan zei dat ik ECHT geen kinderwens had, werd daar gewoon overheen gelachen.
"Ja, dat zeg je nu. Maar straks krijg je er spijt van en dan is het te laat."
Vind je 't gek?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172005626
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 21:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vind je 't gek?
Ja.
Met welk recht komt de maatschappij met dit soort loze uitspraken als een individu aangeeft geen kinderen te willen?
pi_172007136
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ja.
Met welk recht komt de maatschappij met dit soort loze uitspraken als een individu aangeeft geen kinderen te willen?
Omdat bewust kinderloos zijn nogal afwijkt van de norm. Bewust kinderlozen zijn ook behoorlijk in de minderheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 28-06-2017 01:42:22 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172007775
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 01:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Omdat bewust kinderloos zijn nogal afwijkt van de norm. Bewust kinderlozen zijn ook behoorlijk in de minderheid.
Welke norm? Onbewust kinderen op de wereld zetten?
pi_172007831
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 04:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Welke norm? Onbewust kinderen op de wereld zetten?
Jij bent zo dom dat je denkt dat onbewust kinderen op de wereld zetten complementair is aan bewust kinderloos? Of zit je alleen maar te trollen?
Normaal reageren schijnt lastig te zijn. Probeer het nog eens.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172014953
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 05:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Jij bent zo dom dat je denkt dat onbewust kinderen op de wereld zetten complementair is aan bewust kinderloos? Of zit je alleen maar te trollen?
Normaal reageren schijnt lastig te zijn. Probeer het nog eens.
Okee dan. welke norm bedoel je?
Ik stelde hierboven al dat een kinderwens niet het gevolg is van een 'biologische klok' maar veeleer voort komt uit maatschappelijke druk.
Of zoals je het zelf al zei: de norm om kinderen te baren.
pi_172034051
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Okee dan. welke norm bedoel je?
Ik stelde hierboven al dat een kinderwens niet het gevolg is van een 'biologische klok' maar veeleer voort komt uit maatschappelijke druk.
Of zoals je het zelf al zei: de norm om kinderen te baren.
De norm van gezin stichten. Daar is de maatschappij op gebaseerd. Dat staat los van de biologische klok maar heeft wel hetzelfde doel. Als jij je niet wilt confirmeren aan deze norm omdat jij je eierstokken niet voelt rammelen is dat je groot recht. Niemand die je dwingt. Dat wil echter niet zeggen dat het krijgen van kinderen stom is omdat de overheid of de meerderheid van de burgers dat wél wil.
--edit--

Maar dan snap ik nog steeds niet wat je hier (in OUD) doet. Eerst vertel je dat iedeeen die kinderen heeft zijn of haar keuze af laat hangen van wat anderen vinden of -nog erger- dat de overheid het wil, en vervolgens vind je het vervelend dat iedereen je vertelt dat jij een verkeerde keuze hebt gemaakt. Net als dat jij aangeeft dat je het liefst double-dutch gaat en aan andere users de "wat als je buiten de deur neukt en je geheime meisje zwanger raakt"-vraag voorlegt. Want ja, iedereen gaat vreemd, en iederen heeft kans om zwanger te worden, behalve ik...

Pot en ketel verhaal hier, meerdere keren.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ridocar op 29-06-2017 06:18:02 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172050268
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 01:08 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De norm van gezin stichten. Daar is de maatschappij op gebaseerd. Dat staat los van de biologische klok maar heeft wel hetzelfde doel. Als jij je niet wilt confirmeren aan deze norm omdat jij je eierstokken niet voelt rammelen is dat je groot recht. Niemand die je dwingt. Dat wil echter niet zeggen dat het krijgen van kinderen stom is omdat de overheid of de meerderheid van de burgers dat wél wil.
--edit--

Maar dan snap ik nog steeds niet wat je hier (in OUD) doet. Eerst vertel je dat iedeeen die kinderen heeft zijn of haar keuze af laat hangen van wat anderen vinden of -nog erger- dat de overheid het wil, en vervolgens vind je het vervelend dat iedereen je vertelt dat jij een verkeerde keuze hebt gemaakt. Net als dat jij aangeeft dat je het liefst double-dutch gaat en aan andere users de "wat als je buiten de deur neukt en je geheime meisje zwanger raakt"-vraag voorlegt. Want ja, iedereen gaat vreemd, en iederen heeft kans om zwanger te worden, behalve ik...

Pot en ketel verhaal hier, meerdere keren.
O. Dus onze maatschappij is gebaseerd op het krijgen van kinderen? Dat is de norm. Althans volgens jou dan. Dat jij het hier een gezin noemt is niet van belang. Of misschien juist wel.
Want het leven op aarde gedijt alleen op de voortplanting. Gezin heeft daar geen zak mee te maken.

De mens (het enige 'denkende' wezen op deze planeet heeft waarden en normen uitgevonden die soms dwars tegen alle natuurwetten ingaan en soms voor 100% voldoen aan de natuurwetten.

Maar goed, ik zal niet te veel afdwalen, de kinderwens van veel mensen wordt hun aangepraat door de omgeving.
Vooral de vrouwen zijn hiervan de dupe. Vrouwen die geen kinderen willen worden niet serieus genomen.
Ik hoef jou (hopelijk) niet uit te leggen dat het verwekken van een kind voor een man een fluitje van een cent is. Slechts een seconde werk. Voor de vrouw is het 'krijgen' van een kind wel een iets anders verhaal.
Voor een vrouw is het wel iets meer dan alleen een 'nieuw leven onder je hart dragen.'
Voor een vrouw betekent het negen maanden lang groeien, misselijkheid, niet kunnen eten of drinken wat je wilt, niet meer mogen roken, geen alcohol mogen drinken, haaruitval, je gebit gaat achteruit, je figuur gaat achteruit, pijnlijke borsten, spataders, emoties als een trampoline, en dan heb ik nog niet eens gehad over de bevalling. Met alle risico's van dien.

En ja, na de bevalling, als je kleintje in je armen ligt is het dat allemaal waard geweest.
Maar moet dat dan voor elke vrouw gelden? Stel dat een man al deze dingen zou meemaken, hoe veel mensen zouden er nu dan bestaan op de wereld?
Ik denk dat de mens dan zo ongeveer al uitgestorven zou zijn.

Neem ook even in acht dat de maatschappij bepaalde dat moeder worden het mooiste was wat de vrouw kan bereiken.
Dus omdat ik een baarmoeder en eierstokken heb, moet ik me maar conformeren aan de maatschappelijke norm om kinderen te baren?
Ik ontken dus niet dat er werkelijk vrouwen bestaan die niks liever willen dan kinderen baren, maar om deze vrouwen nou tot norm uit te roepen gaat mij toch een brug te ver.

En nee, ik zit niet te trollen, ik geef gewoon mijn mening.
  donderdag 29 juni 2017 @ 19:26:31 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_172050361
Ik denk toch echt dat dat heel erg afhankelijk is van je eigen standpunt. Een vrouw die bewust kinderen heeft ziet dat heel anders.
Ik denk overigens dat je niet 1 factor kunt aanwijzen die er voor zorgt dat een kinderwens ontstaat. Ik denk dat er een heel scala van factoren over een hele lange periode aan bijdraagt of iemand wel of geen kinderen wenst te krijgen. Zowel biologische als culturele.
disclaimer
pi_172050552
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 19:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

O. Dus onze maatschappij is gebaseerd op het krijgen van kinderen? Dat is de norm. Althans volgens jou dan. Dat jij het hier een gezin noemt is niet van belang. Of misschien juist wel.
Want het leven op aarde gedijt alleen op de voortplanting. Gezin heeft daar geen zak mee te maken.

De mens (het enige 'denkende' wezen op deze planeet heeft waarden en normen uitgevonden die soms dwars tegen alle natuurwetten ingaan en soms voor 100% voldoen aan de natuurwetten.

Maar goed, ik zal niet te veel afdwalen, de kinderwens van veel mensen wordt hun aangepraat door de omgeving.
Vooral de vrouwen zijn hiervan de dupe. Vrouwen die geen kinderen willen worden niet serieus genomen.
Ik hoef jou (hopelijk) niet uit te leggen dat het verwekken van een kind voor een man een fluitje van een cent is. Slechts een seconde werk. Voor de vrouw is het 'krijgen' van een kind wel een iets anders verhaal.
Voor een vrouw is het wel iets meer dan alleen een 'nieuw leven onder je hart dragen.'
Voor een vrouw betekent het negen maanden lang groeien, misselijkheid, niet kunnen eten of drinken wat je wilt, niet meer mogen roken, geen alcohol mogen drinken, haaruitval, je gebit gaat achteruit, je figuur gaat achteruit, pijnlijke borsten, spataders, emoties als een trampoline, en dan heb ik nog niet eens gehad over de bevalling. Met alle risico's van dien.

En ja, na de bevalling, als je kleintje in je armen ligt is het dat allemaal waard geweest.
Maar moet dat dan voor elke vrouw gelden? Stel dat een man al deze dingen zou meemaken, hoe veel mensen zouden er nu dan bestaan op de wereld?
Ik denk dat de mens dan zo ongeveer al uitgestorven zou zijn.

Neem ook even in acht dat de maatschappij bepaalde dat moeder worden het mooiste was wat de vrouw kan bereiken.
Dus omdat ik een baarmoeder en eierstokken heb, moet ik me maar conformeren aan de maatschappelijke norm om kinderen te baren?
Ik ontken dus niet dat er werkelijk vrouwen bestaan die niks liever willen dan kinderen baren, maar om deze vrouwen nou tot norm uit te roepen gaat mij toch een brug te ver.

En nee, ik zit niet te trollen, ik geef gewoon mijn mening.
Je zit wel te trollen, want je praat totaal langs mij heen. Volgens mij had ik zoiets gezegd als "je groot recht, niemand die je dwingt" Niemand die je dus vertelt dat je je dient te conformeren aan wat anderen willen. Waarom blijf je dan vertellen dat veel vrouwen zich een kind aan laten praten? Bron graag.

En dan nog een keer: Wat doe je hier in OUD? Is het alleen een tegengeluid geven, is het ongezouten trollen? Je hebt al aangegeven: Ik wil geen kinderen. Okee, tof voor je. Dat je vervolgens iedereen makke schapen noemt vind ik wat te ver gaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172050918
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 19:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je zit wel te trollen, want je praat totaal langs mij heen. Volgens mij had ik zoiets gezegd als "je groot recht, niemand die je dwingt" Niemand die je dus vertelt dat je je dient te conformeren aan wat anderen willen. Waarom blijf je dan vertellen dat veel vrouwen zich een kind aan laten praten? Bron graag.

En dan nog een keer: Wat doe je hier in OUD? Is het alleen een tegengeluid geven, is het ongezouten trollen? Je hebt al aangegeven: Ik wil geen kinderen. Okee, tof voor je. Dat je vervolgens iedereen makke schapen noemt vind ik wat te ver gaan.
Ik vind jouw mening over mij dat ik zit te trollen ook te ver gaan.
Vroeger was het credo: kinderen krijg je.
Nu is het credo: kinderen, daar kies je voor.
Anders gezegd: kan jij verklaren waarom vroeger mensen jaar op jaar kinderen kregen, en nu krijgen mensen kinderen die ze zelf uitkiezen?
Begrijp me niet verkeerd; ik vind het prima als mensen de overbevolking tegengaan door minder of helemaal geen kinderen te krijgen.
Maar leg mij dan eens uit hoe dat dan precies zit met die biologische klok.
Vrouwen kunnen slechts tot een bepaalde leeftijd kinderen baren, bij mannen ligt dat wat anders.
Een hoogbejaarde demente man van 104 is nog steeds in staat om kinderen te verwekken.
Zou jij zo'n vader willen hebben?
Gewoon omdat dat de maatschappelijke norm is?
pi_172058952
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 19:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik vind jouw mening over mij dat ik zit te trollen ook te ver gaan.
Vroeger was het credo: kinderen krijg je.
Nu is het credo: kinderen, daar kies je voor.
Anders gezegd: kan jij verklaren waarom vroeger mensen jaar op jaar kinderen kregen, en nu krijgen mensen kinderen die ze zelf uitkiezen?
Begrijp me niet verkeerd; ik vind het prima als mensen de overbevolking tegengaan door minder of helemaal geen kinderen te krijgen.
Maar leg mij dan eens uit hoe dat dan precies zit met die biologische klok.
Vrouwen kunnen slechts tot een bepaalde leeftijd kinderen baren, bij mannen ligt dat wat anders.
Een hoogbejaarde demente man van 104 is nog steeds in staat om kinderen te verwekken.
Zou jij zo'n vader willen hebben?
Gewoon omdat dat de maatschappelijke norm is?
Geen antwoorden en nog meer geneuzel over heel andere onderwerpen Nu zijn het opeens honderdenvierjarige mannen en het verschil tussen vroeger en nu. Het is duidelijk, je hebt behoorlijk veel meningen, maar als je iedere keer andere uitspraken doet die gebaseerd zijn op nattevingerwerk en geen antwoord geeft op simpele vragen als wat je in OUD doet en bronnen ben ik er klaar mee.
Je gelooft graag in je eigen gelijk dat de wereld gek is en jij niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172081187
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 02:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Geen antwoorden en nog meer geneuzel over heel andere onderwerpen Nu zijn het opeens honderdenvierjarige mannen en het verschil tussen vroeger en nu. Het is duidelijk, je hebt behoorlijk veel meningen, maar als je iedere keer andere uitspraken doet die gebaseerd zijn op nattevingerwerk en geen antwoord geeft op simpele vragen als wat je in OUD doet en bronnen ben ik er klaar mee.
Je gelooft graag in je eigen gelijk dat de wereld gek is en jij niet.
Wat doe ik in ouders? Meelezen en soms reageren. Mag dat niet? Zo ja, waarom niet?
Wie ben jij om uit te maken waar ik wel of niet op mag reageren?
pi_172082479
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 01:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Wat doe ik in ouders? Meelezen en soms reageren. Mag dat niet? Zo ja, waarom niet?
Wie ben jij om uit te maken waar ik wel of niet op mag reageren?
Wie ben ik om uit te maken of jij in een subforum mag posten? Van mij mag je je gang gaan. Het is alleen een beetje vreemd. Als ik in VBL ga vertellen wat een kutsport voetbal eigenlijk is moet ik ook niet vreemd opkijken als ik tegengas krijg. Het gekke is dat jij dat niet snapt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')