abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 juni 2017 @ 15:17:09 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171964357
Ik vind dit toch wel een beetje een klacht. Ik word namelijk soms niet goed van mensen die obsessief gevoeliger zijn voor het leed van minderbedeelden, en dan niet zozeer de minderbedeelden uit eigen land maar veelal mensen die aan de andere kant van de aardbol wonen.

Heej, ik ben ook een gevoelig mens en het liefst zie ik ook dat al het leed weg is uit de wereld. Maar soms slaan mensen op dit gebied wel net iets te ver door. Misschien begrijpt u mij wel.
Soms heb ik bij dit soort mensen zelfs het idee dat in Nederland dermate veel opgeofferd dient te worden, zolang je het gevoel maar krijgt het leed van iedereen op de aarde te hebben verzacht. Het is een soort doel in het leven op zichzelf geworden. Deze mensen zijn daar echt dagelijks mee bezig, bijvoorbeeld in de vorm van hun uitgavepatronen (voedsel, kleding etc.)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_171964544
Is het niet juist fijn om te weten dat er mensen zijn die graag anderen willen helpen?
Of bedoel je dat deze mensen anderen die het ook goed met de wereld voorhebben slechter laten doen lijken?
Het is immers toch het resultaat wat er om doet?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_171964774
Water naar zee dragen meestal
pi_171967316
40 jaar geleden op de basis al potloodjes ed inzamelen voor Afrika, nu 40 jaar en honderden miljarden verder is het nog een grote teringzooi!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171969756
Dat soort mensen verwijten je ook dat jij daar niet zo over denkt :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_171969781
Origineel topic. 10 punten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_171970154
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:17 schreef Onnoman het volgende:
Ik vind dit toch wel een beetje een klacht. Ik word namelijk soms niet goed van mensen die obsessief gevoeliger zijn voor het leed van minderbedeelden, en dan niet zozeer de minderbedeelden uit eigen land maar veelal mensen die aan de andere kant van de aardbol wonen.

Heej, ik ben ook een gevoelig mens en het liefst zie ik ook dat al het leed weg is uit de wereld. Maar soms slaan mensen op dit gebied wel net iets te ver door. Misschien begrijpt u mij wel.
Soms heb ik bij dit soort mensen zelfs het idee dat in Nederland dermate veel opgeofferd dient te worden, zolang je het gevoel maar krijgt het leed van iedereen op de aarde te hebben verzacht. Het is een soort doel in het leven op zichzelf geworden. Deze mensen zijn daar echt dagelijks mee bezig, bijvoorbeeld in de vorm van hun uitgavepatronen (voedsel, kleding etc.)
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld.
Ik heb ook een paar van die gekken in de familie.
Iedere keer als het journaal langskomt is het vaste prik, avondje maatschappelijk debat zonder eind.
Er kan ook geen verjaardag, bruiloft of gewoon een avondje visite voorbijgaan of alle ellende in de wereld moet de revue passeren.
Probeer maar eens van onderwerp te veranderen of er tegen in te gaan en ze lullen er gewoon overheen of komen er na een paar tellen weer op terug.
Meestal hebben dergelijke types ook meer oog voor de wereld dan de zaken achter hun eigen voordeur want voor de eigen kinderen ligt de sleutel dagelijks onder de mat en het eten naast de magnetron terwijl mama en papa zich aan het inspannen zijn voor een betere wereld middels collecte of bijeenkomsten.

En als je het op een gegeven moment spuugzat bent en dat een keer duidelijk laat weten beginnen ze niet zelden hysterisch te worden en te janken ook nog.
Lekker ben je met zulke gasten.
pi_171970443
Ik wil even van het moment gebruikmaken om mijn medeleven te tonen aan kleine Nyalang, die bij haar moeder op schoot zit. Met grote ogen kijkt ze mij aan. Mijn collega meet haar arm op. Veel te dun. Als deze kleine niet snel voedselhulp krijgt, overleeft ze het niet.

Ik tel de kinderen op de lijst. 78. Als ik naar de volle wachtruimte kijk, zie ik veel meer kinderen. Deze kinderen staan niet eens op de lijst, maar hebben ook direct onze hulp nodig. Ik kijk naar onze voorraad Plumpy'nut, een pindapasta met zeer veel vitaminen en minderalen. We hebben niet genoeg om elk kind te helpen. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te sturen. Gelukkig is Nyalang vandaag hier en hebben we nog genoeg Plumpy'nut voor haar.

Ik denk aan mijn eigen kinderen. Als vader kan ik geen onderscheid maken tussen deze kinderen en mijn eigen kinderen. Ik maak me zorgen om hen. Sterker nog: ik houd van hen. Zij zijn de toekomst van ons land. Hoe kan ons land overleven, als de kinderen niet overleven?"
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_171970519
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Is het niet juist fijn om te weten dat er mensen zijn die graag anderen willen helpen?
Niks mis mee inderdaad, ik ben zelf ook zo en heb respect voor mensen die ook daadwerkelijk een verschil willen maken.
Ik denk ook niet dat TS die mensen bedoeld, maar eerder een obsessieve vertakking daar van.
Er is een bepaald soort exemplaar dat er een emotioneel theater van maakt en dag en nacht de oren van je kop zeikt.
Type's die bij de tv zitten te janken, geren normaal leven hebben en alles en iedereen om zich heen 24/7 willen mee slepen.

Neem als voorbeeld het vergelijkbare verschil in gelovige mensen.
De één heeft een bijbel op het nachtkastje en leest er af en toe in zonder anderen tot last te zijn en leid voor de rest een normaal leven,
Weer anderen zijn dag en nacht aan het bekeren, hebben niks anders en lopen tot vervelens toe anderen met een andere levensstijl te bekritiseren met behulp van allemaal regels en voorschriften.
  maandag 26 juni 2017 @ 19:19:48 #10
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171970743
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:07 schreef ._HAAK_. het volgende:

Ik denk aan mijn eigen kinderen. Als vader kan ik geen onderscheid maken tussen deze kinderen en mijn eigen kinderen. Ik maak me zorgen om hen. Sterker nog: ik houd van hen. Zij zijn de toekomst van ons land. Hoe kan ons land overleven, als de kinderen niet overleven?"
Kan jij geen onderscheid maken tussen je eigen kinderen en andere kinderen? Wat een volstrekte idioot ben jij!
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_171971450
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:19 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Kan jij geen onderscheid maken tussen je eigen kinderen en andere kinderen? Wat een volstrekte idioot ben jij!
Hoezo?
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_171972413
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:47 schreef ._HAAK_. het volgende:

[..]

Hoezo?
Kinderen zijn kinderen, zwart, geel, blank of van wie dan ook.
Denk als je zelf kinderen hebt dat het juist harder binnenkomt, als een soort van spiegel wat jou ook kan gebeuren.
Heb ik gelijk?
  maandag 26 juni 2017 @ 23:21:30 #13
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171978231
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:01 schreef halfway het volgende:
40 jaar geleden op de basis al potloodjes ed inzamelen voor Afrika, nu 40 jaar en honderden miljarden verder is het nog een grote teringzooi!
:') wat een dooddoener. Die hoor je zo vaak. Als je het bij je potloodjes hebt gelaten is het niet zo gek dat er niks veranderd is.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_171979050
:')
pi_171982107
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:21 schreef Werkman het volgende:

[..]

Kinderen zijn kinderen, zwart, geel, blank of van wie dan ook.
Denk als je zelf kinderen hebt dat het juist harder binnenkomt, als een soort van spiegel wat jou ook kan gebeuren.
Heb ik gelijk?
Geen idee
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_171982119
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:21 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

:') wat een dooddoener. Die hoor je zo vaak. Als je het bij je potloodjes hebt gelaten is het niet zo gek dat er niks veranderd is.
Ik was laatst in afrika, iedereen verkocht daar potloden, ik vroeg me al af hoe dat kwam
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 08:36:56 #17
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_171982133
Ik heb moeten lijden tijdens het lezen van dit topic.
Wie leeft er met mij mee?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:48:05 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171983127
Ik heb 0,0 empathie met mensen die ik niet persoonlijk ken. Ik snap ook niet hoe iemand dat wel kan hebben. Misschien ben ik psychopaatje in wording.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:39:56 #19
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_171985620
We kunnen wel doen alsof wij het zo fantastisch voor elkaar hebben, maar wij hebben onszelf opgezadeld met een levensstijl die als enige doel heeft om te werken. Werken dat voorkomt dat je plezier hebt en kunt genieten van het leven. En het succes van iemands' leven wordt bepaald aan de hand van het soort werk dat diegene doet.

En we zijn ook nooit tevreden met wat we hebben, we willen alleen maar meer. en we stellen alles uit voor 'later'. alleen 'later' komt nooit.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:46:26 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_171985779
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 08:35 schreef ._HAAK_. het volgende:

[..]

Ik was laatst in afrika, iedereen verkocht daar potloden, ik vroeg me al af hoe dat kwam
wat moet dat geintje kosten daar
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171987417
Wat hebben die minderbedeelden aan het gejank van een stel overgevoelige westerlingen als ze behalve janken niks doen?
pi_171988280
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:46 schreef Roces18 het volgende:

[..]

wat moet dat geintje kosten daar
een verkoopslaaf? 60cent per uur
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_171988507
Dat wereld probleem armoede / ziektes etc is toch simpel op te lossen?
Gewoon in arme landen niet (teveel) uitbreiden, bijv elk 2e kind wordt gecastreerd, en de vader ook zo neemt de bevolking af en over 50 jaar veel minder mensen en is er voldoende eten en water, al is het dan nog niet perfect. Probleem bij armoede is vaak teveel mensen, zie je in Nederland ook grotere gezinnen komen bij arme / laagopgeleide mensen vaker voor.
Interessant he ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')