abonnement Unibet Coolblue
pi_171959660
Hallo

Vanaf 29 augustus ga ik 5 maanden op curaçao stagelopen. Nu ben ik ondertussen al een aantal weken bezig met het regelen van studiefinanciering, verzekeringen etc. en ben ondertussen nog niets wijzer geworden.

Ik heb inmiddels een verzekering afgesloten van JoHo. Dit werd verplicht bij het lopen van de stage, dus dan was voor mij lekker makkelijk. Daarna heb ik mijn huidige zorgverzekeraar gemaild met de vraag wat ik met mijn huidige verzekering moet doen. Deze vertelde mij dat ik mij moest uitschrijven bij de gemeente waar ik nu woon en mijn stagecontract even naar hun moest mailen, zodat ze mijn zorgverzekering stop gingen zetten

Vervolgens contact op genomen met de gemeente, welke mij vertellen dat wanneer ik korter dan 8 maanden het land uit ga ik mij niet moet uitschrijven bij de gemeente.

Vervolgens heb je nog duo, die weer wil dat ik mij bij de gemeente inschrijf waar ik woon, zodat ik eventueel uitwonende beurs kan ontvangen.

note: op dit moment woon ik thuis bij mijn ouders.

Ik ben dus opzoek naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en die mij wel kunnen vertellen wat ik nu precies moet regelen.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_171959925
Zorgverzekering zat ik ook mee, volgensmij is er niets te doen dan dubbel betalen. Als je je basisverzekering opzecht krijg je namelijk boetes, tenzij langer dan 8 maand ja.

Wel krijg je bij een hoop verzekeraars een flinke korting als je aangeeft dat je je basisverzekering aan blijft houden.
pi_171959936
Waarom wil je je zorgverzekering stopzetten? :o
pi_171960035
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:42 schreef VleugelSpeler het volgende:
Waarom wil je je zorgverzekering stopzetten? :o
Omdat ik die 5 maanden niet nodig heb, ik heb er dan namelijk een in Nederland en een in Curacao. Beetje overkill dus.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_171960117
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:45 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Omdat ik die 5 maanden niet nodig heb, ik heb er dan namelijk een in Nederland en een in Curacao. Beetje overkill dus.
Oh, die joho verzekering is een zorgverzekering dus?

Voor mij is het al weer even geleden, maar ik kreeg ook nog een OV-vergoeding (naast de uitwonendebeurs) van ¤70 p/m. Die moest ik wel nog apart ook aanvragen.

Ik heb mij nooit uitgeschreven uit de gemeente trouwens, maar weet niet hoe dat tegenwoordig zit. Ik gaf gewoon aan DUO door dat ik in het buitenland zat en dat was het.
pi_171960173
Weten ze dit in KAA niet veel beter allemaal of eventueel S&S daar hebben ze zelfs een stage topic.
pi_171960246
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:49 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Oh, die joho verzekering is een zorgverzekering dus?

Voor mij is het al weer even geleden, maar ik kreeg ook nog een OV-vergoeding (naast de uitwonendebeurs) van ¤70 p/m. Die moest ik wel nog apart ook aanvragen.

Ik heb mij nooit uitgeschreven uit de gemeente trouwens, maar weet niet hoe dat tegenwoordig zit. Ik gaf gewoon aan DUO door dat ik in het buitenland zat en dat was het.
Klopt! daar krijg ik ¤89,07 voor. Dat is inmiddels geregeld.

Ik denk dat er dan niks anders opzit dan gewoon 5 maanden dubbel te betalen.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_171960330
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:55 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Klopt! daar krijg ik ¤89,07 voor. Dat is inmiddels geregeld.

Ik denk dat er dan niks anders opzit dan gewoon 5 maanden dubbel te betalen.
Ah, ja een zorgverzekering kun je niet zomaar even pauzeren nee.

Wel vreemd dat een stagebedrijf een specifieke zorgverzekeraar eist... Enige wat ik kan bedenken is eens goed de stagevoorwaarden doorlezen, of contact met ze opnemen om te vragen of er niet iets te regelen valt. Ik zou niet weten waarom je nou per se een 'joho' (zorg)verzekering nodig zou moeten hebben.
pi_171960354
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:59 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Ah, ja een zorgverzekering kun je niet zomaar even pauzeren nee.

Wel vreemd dat een stagebedrijf een specifieke zorgverzekeraar eist... Enige wat ik kan bedenken is eens goed de stagevoorwaarden doorlezen, of contact met ze opnemen om te vragen of er niet iets te regelen valt. Ik zou niet weten waarom je nou per se een 'joho' (zorg)verzekering nodig zou moeten hebben.
Ja dat is allemaal geregeld met mijn "bemiddelaar". Heb die verzekering ook al afgesloten, dus kan er ook niet onderuit.

Zal anderzorg eens contacteren of we niet iets met korting kunnen regelen ofzo
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_171960402
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:59 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Ah, ja een zorgverzekering kun je niet zomaar even pauzeren nee.

Wel vreemd dat een stagebedrijf een specifieke zorgverzekeraar eist... Enige wat ik kan bedenken is eens goed de stagevoorwaarden doorlezen, of contact met ze opnemen om te vragen of er niet iets te regelen valt. Ik zou niet weten waarom je nou per se een 'joho' (zorg)verzekering nodig zou moeten hebben.
Heeft joho niet de stage geregeld en moet je een totaalpakketje afnemen?
  maandag 26 juni 2017 @ 12:04:12 #11
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171960435
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:01 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Ja dat is allemaal geregeld met mijn "bemiddelaar". Heb die verzekering ook al afgesloten, dus kan er ook niet onderuit.

Zal anderzorg eens contacteren of we niet iets met korting kunnen regelen ofzo
Lijkt me stug dat ze dat doen. Hun verzekering loopt gewoon door. Als jou daar iets overkomt kun je nog steeds je bonnetjes bij 'anderzorg' inleveren, dus een korting lijkt me uitgesloten ;)
pi_171960447
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:04 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Lijkt me stug dat ze dat doen. Hun verzekering loopt gewoon door. Als jou daar iets overkomt kun je nog steeds je bonnetjes bij 'anderzorg' inleveren, dus een korting lijkt me uitgesloten ;)
Wanneer ik mijn bonnetjes bij Anderzorg wil inleveren, moet ik dan niet de reisverzekering van hun hebben afgesloten?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:05:51 #13
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171960461
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:05 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Wanneer ik mijn bonnetjes bij Anderzorg wil inleveren, moet ik dan niet de reisverzekering van hun hebben afgesloten?
Nee, met alleen een basis zorgverzekering heb je dekking voor spoedeisende hulp wereldwijd.

MAAR google zegt dat dit sinds 2017 niet meer buiten Europa telt, excuus. Ik zal even kijken toch wel
pi_171960471
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:05 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Nee, met alleen een basis zorgverzekering heb je dekking voor spoedeisende hulp wereldwijd.
Niet als je werkt in het buitenland. Dan is je basisverzekering niet meer geldig.
pi_171960485
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:05 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Nee, met alleen een basis zorgverzekering heb je dekking voor spoedeisende hulp wereldwijd.
Ah oke, hopelijk kan de extra verzekering dan eventjes weg, scheelt toch weer.

Maar dan kan ik dus declareren bij beide. Dat mag waarschijnlijk weer niet :')
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_171960488
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:06 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Niet als je werkt in het buitenland. Dan is je basisverzekering niet meer geldig.
Valt een stage onder werk in dit geval?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:10:03 #17
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171960530
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:06 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Niet als je werkt in het buitenland. Dan is je basisverzekering niet meer geldig.
Juist, ik was iets te snel.

TS, is het een betaalde stage?
pi_171960539
Ja, ik krijg ongeveer 190 euro per maand
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:13:20 #19
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171960603
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:10 schreef MilkTea het volgende:
Ja, ik krijg ongeveer 190 euro per maand
Dat klinkt als een stagevergoeding, geen salaris, en ik neem aan dat je dan (ook) gewoon onder de Nederlandse zorgverzekering valt.

Ik kwam deze link zo snel even tegen, daar staan wat linkjes om op door te klikken (SVB o.a.)
http://www.ohra.nl/zorgverzekering/buitenland/studie-stage.jsp
pi_171960637
Ik heb net contract gehad met Marije van Anderzorg. Mijn zorgverzekering kan worden stopgezet omdat ik meer dan 150 euro per maand ga verdienen. Het is dus opgelost zo!
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')