abonnement Unibet Coolblue
pi_171959526
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden haalde ik mijn zoon op van de basisschool. Het was redelijk lekker weer dus van mij mocht mijn zoontje zijn jas uit doen om naar huis te lopen. Het was namelijk maar een klein stuk lopen.
Maar toen hij zijn jas uitdeed en nog even snel gedag zei tegen zijn vriendjes, kwam er een boze moeder op hoge poten aan, die vond dat mijn zoon zijn jas weer aan moest doen, omdat haar kinderen anders ook zonder jas wilde.
Ik dacht eerst dat ze een grapje maakte, dus ik begon te lachen. Daar was bovengenoemde moeder het niet mee eens. Ze begon stennis te trappen, wat de kinderen door hadden.

Ik gaf niet toe, die 50+'er met kort pittig kapsel was werkelijk een karikatuur van het genre kort-pittig-kapsel, plus, ik voed mijn kinderen op zoals ik goed acht.

Echter, die 'ruzie' heeft toch een lelijk staartje, aangezien de kinderen uit zijn klas hem uitlachen om: "die gekke vader, die zo hard ging lachen tegen die moeder".

Hoe los ik dit op, want nu wordt mijn zoontje gepest, terwijl die andere moeder gewoon laakbaar gedrag vertoonde. Nu ben ik de verliezer.
pi_171959634
WTF voor gaar wijf is dat dan wel niet? _O- :') :X

OT: geen idee, ik heb geen kinderen.

Misschien moet jouw zoontje de volgende die hem uitlacht gewoon eens een tik voor zn neus geven.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 26 juni 2017 @ 11:33:11 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_171959685
Sinds wanneer heb jij kinderen mono?
disclaimer
pi_171959709
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:31 schreef Geralt het volgende:
WTF voor gaar wijf is dat dan wel niet? _O- :') :X

OT: geen idee, ik heb geen kinderen.

Misschien moet jouw zoontje de volgende die hem uitlacht gewoon eens een tik voor zn neus geven.
Ik ben geen voorstander van geweld, maar pesterijen eindigen over het algemeen wel door van je af te bijten.
pi_171959723
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:33 schreef Stormqueen het volgende:
Sinds wanneer heb jij kinderen mono?
1 uit een eerdere relatie. Zie hem niet zo vaak als ik zou willen.
pi_171959739
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van geweld, maar pesterijen eindigen over het algemeen wel door van je af te bijten.
Ik zou hem gewoon aanleren dat hij voorzichzelf op moet komen. En als dat betekend dat hij iemand moet slaan die hem belachelijk maakt en daar dan vervolgens straf voor krijgt van de juf dat dat dan maar gewoon zo is.

Dat zou ik doen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171959778
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zou hem gewoon aanleren dat hij voorzichzelf op moet komen. En als dat betekend dat hij iemand moet slaan die hem belachelijk maakt en daar dan vervolgens straf voor krijgt van de juf dat dat dan maar gewoon zo is.

Dat zou ik doen :)
Ik ga dit wel onthouden. Probeer het wel als laatste middel. Ik wil mijn zoon niet aanleren dat geweld de oplossing is.

Iemand die nog een andere oplossing heeft? Ik wil het ook niet erger maken door de juffrouw een preek te laten houden. Dat komt als een katapult terug bij hem.
  maandag 26 juni 2017 @ 11:36:49 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_171959781
Ja, gewoon meppen is inderdaad altijd de beste oplossing, dat blijkt ^O^

Dit waait wel weer over. Kinderen verliezen snel de focus. Hoe oud is hij? Kan hij het negeren?
disclaimer
pi_171959794
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:27 schreef Monopoly het volgende:
omdat haar kinderen anders ook zonder jas wilde.

Dit krijg je wanneer je vriendjes met je kinderen wilt zijn in plaats van de opvoeder. Ze heeft kennelijk minder moeite met jou corrigeren dan haar eigen kinderen. Dat ga je wel merken aan het kind later.
pi_171959811
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, gewoon meppen is inderdaad altijd de beste oplossing, dat blijkt ^O^

Dit waait wel weer over. Kinderen verliezen snel de focus. Hoe oud is hij? Kan hij het negeren?
9. Hij negeert het nog wel, maar merk dat hij vrij verdrietig thuis komt. Nu is het gelukkig bijna zomervakantie. Dat scheelt wel. Maar toch, ik voel mij in mijn hemd gezet (no pun intended), dat door de actie van zo'n domme gans, ik opvoedkundig even in de knel zit.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 11:38:48 #11
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_171959833
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, gewoon meppen is inderdaad altijd de beste oplossing, dat blijkt ^O^

Dit waait wel weer over. Kinderen verliezen snel de focus. Hoe oud is hij? Kan hij het negeren?
Kinderen kunnen heel lang over hetzelfde ding doorgaan.

OT: zeg tegen dat menneke van je dat hij degene met de grootste bek een paar meppen moet verkopen, of het nou een jongetje of meisje is.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 26 juni 2017 @ 11:39:16 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_171959845
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

9. Hij negeert het nog wel, maar merk dat hij vrij verdrietig thuis komt. Nu is het gelukkig bijna zomervakantie. Dat scheelt wel. Maar toch, ik voel mij in mijn hemd gezet (no pun intended), dat door de actie van zo'n domme gans, ik opvoedkundig even in de knel zit.
Kan ik me voorstellen. Ik kan jouw reactie overigens wél waarderen, maar ik ben geen kind van 9 natuurlijk. :')
Maar echt, dat gaat over.
disclaimer
pi_171959907
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Kinderen kunnen heel lang over hetzelfde ding doorgaan.

OT: zeg tegen dat menneke van je dat hij degene met de grootste bek een paar meppen moet verkopen, of het nou een jongetje of meisje is.
Ik ben vroeger ook wel een tijdje gepest, en inderdaad, de bullebak een goede mep verkopen hielp wel. Maar toch, ik vind het krom om mijn kind dat te leren. Hoe cru het ook klinkt, liever dat hij dat uit zichzelf doet en hem daarna uitleg dat het geen stomme actie was, maar dat het altijd de laatste optie moet zijn. Als ik hem dat van tevoren uitleg lijkt het me een verkeerd opvoedkundig voorbeeld.
pi_171959928
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. Ik kan jouw reactie overigens wél waarderen, maar ik ben geen kind van 9 natuurlijk. :')
Maar echt, dat gaat over.
Ik hoop dat het over gaat. Dat men het vergeet.
Maar dan nog is er die irritante moeder met haar kort pittig kapsel die dus andere ouders lastig valt met zulk laakbaar gedrag.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 11:43:30 #15
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_171959965
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:41 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ben vroeger ook wel een tijdje gepest, en inderdaad, de bullebak een goede mep verkopen hielp wel. Maar toch, ik vind het krom om mijn kind dat te leren. Hoe cru het ook klinkt, liever dat hij dat uit zichzelf doet en hem daarna uitleg dat het geen stomme actie was, maar dat het altijd de laatste optie moet zijn. Als ik hem dat van tevoren uitleg lijkt het me een verkeerd opvoedkundig voorbeeld.
Mja, dat is een nobel streven, maar als je zoon er zelf te verlegen voor is om dat te doen kun je nog jaren wachten.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_171960009
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Mja, dat is een nobel streven, maar als je zoon er zelf te verlegen voor is om dat te doen kun je nog jaren wachten.
Eens. Zal hem vanmiddag na school eens vragen hoe het ging en wie de bullebak is. Misschien kan ik hem over halen om de bullebak zelf te pesten (koekje van eigen deeg).
pi_171960011
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:41 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ben vroeger ook wel een tijdje gepest, en inderdaad, de bullebak een goede mep verkopen hielp wel. Maar toch, ik vind het krom om mijn kind dat te leren. Hoe cru het ook klinkt, liever dat hij dat uit zichzelf doet en hem daarna uitleg dat het geen stomme actie was, maar dat het altijd de laatste optie moet zijn. Als ik hem dat van tevoren uitleg lijkt het me een verkeerd opvoedkundig voorbeeld.
Ik werd in groep 3 flink gepest tot ik mijn pestkop een bloedneus geslagen heb op aanraden van mijn moeder. Vet trots was ze.

Op latere scholen werd ik gewoon weer gepest en ik werd er geen greintje weerbaarder van *O* maar tegen die pestkop specifiek hielp het.
pi_171960054
Gewoon de nadruk laten leggen op het feit dat die moeder de halve sahara in haar vagina heeft. :?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171960157
Dus je zoon wordt gepest omdat je een of andere rare moeder hebt uitgelachen?
misunderstood
pi_171960233
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:51 schreef DKS het volgende:
Dus je zoon wordt gepest omdat je een of andere rare moeder hebt uitgelachen?
Daar komt het wel op neer.
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:46 schreef Jordy-B het volgende:
Gewoon de nadruk laten leggen op het feit dat die moeder de halve sahara in haar vagina heeft. :?
Haha :D Ik moet eerst nog het gesprek over de bloemen en de bijen hebben, voor ik begin over de inhoud van zandduinen in de geslachtsdelen van overrijpe vrouwen.
pi_171960256
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:54 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer.

[..]

Haha :D Ik moet eerst nog het gesprek over de bloemen en de bijen hebben, voor ik begin over de inhoud van zandduinen in de geslachtsdelen van overrijpe vrouwen.
Doe eens gek, draai het om.
pi_171960295
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:54 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer.

[..]

Haha :D Ik moet eerst nog het gesprek over de bloemen en de bijen hebben, voor ik begin over de inhoud van zandduinen in de geslachtsdelen van overrijpe vrouwen.
Je hebt hopelijk wel gezegd dat ze op kan rotten?
Weet je wie hem pesten?
Wat hier altijd werkte was even langs de ouders van de bullebak te gaan.
misunderstood
pi_171960315
Als jij die moeder niet had uitgelachen hadden ze wel wat anders gevonden om mee te pesten.

Negeren gaat waarschijnlijk niet helpen, dan komen ze er mee weg en gaan ze kijken hoever ze kunnen gaan. Ik denk dat er niks anders op zit dan dat je zoon voor zichzelf opkomt verbaal of non-verbaal. maar dat is mijn bescheiden kinderloze mening :P
pi_171960341
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:27 schreef Monopoly het volgende:

Ik dacht eerst dat ze een grapje maakte, dus ik begon te lachen.

Echter, die 'ruzie' heeft toch een lelijk staartje, aangezien de kinderen uit zijn klas hem uitlachen om: "die gekke vader, die zo hard ging lachen tegen die moeder".

Wacht even, jij stelde je zo aan dat je overdreven hard / raar / creepy ging lachen of wat?
5 Ferrari's op videoband!
pi_171960377
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:00 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Wacht even, jij stelde je zo aan dat je overdreven hard / raar / creepy ging lachen of wat?
Ik dacht dat die vrouw een grap maakte, daar moest ik om lachen (en ik heb een vrij 'bulderende' lach).
pi_171960427
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:02 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik dacht dat die vrouw een grap maakte, daar moest ik om lachen (en ik heb een vrij 'bulderende' lach).
Moet je ook nooit doen.

Je moet het gewoon negeren of duidelijk zeggen waar het op staat waar de kinderen niet bij zijn.
5 Ferrari's op videoband!
pi_171960462
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Moet je ook nooit doen.

Je moet het gewoon negeren of duidelijk zeggen waar het op staat waar de kinderen niet bij zijn.
Goed, dat was ook wel wat onhandig. Maar neemt niet weg dat die overrijpe moeder zorgt voor ellende.
pi_171960482
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Goed, dat was ook wel wat onhandig. Maar neemt niet weg dat die overrijpe moeder zorgt voor ellende.
Laat je zoontje zeggen dat zijn moeder gek is en dat hij de koning is omdat iedereen hem wil nadoen met zonder jas.
5 Ferrari's op videoband!
pi_171960508
Precies. Misschien kan je het zo omdraaien dat dat kind van die rare moeder gepest gaat worden!

Dat zou al een stuk schelen. Jouw zoontje wordt niet meer gepest, en die vervelende moeder krijgt wat ze verdient!

Tips over hoe je dat het beste aan kan pakken weet ik zo123 even niet, maar dat zou natuurlijk wel de beste oplossing zijn. Dus dat ze met zn allen dat kind van die rare moeder gaan pesten. _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171960532
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:08 schreef Geralt het volgende:
Precies. Misschien kan je het zo omdraaien dat dat kind van die rare moeder gepest gaat worden!

Dat zou al een stuk schelen. Jouw zoontje wordt niet meer gepest, en die vervelende moeder krijgt wat ze verdient!

Tips over hoe je dat het beste aan kan pakken weet ik zo123 even niet, maar dat zou natuurlijk wel de beste oplossing zijn. Dus dat ze met zn allen dat kind van die rare moeder gaan pesten. _O_
Ja maar dat is zielig voor het kind van die moeder.
Dat jongetje kan er ook niks aan doen en mag niet de dupe worden!
Net zoals TS' zoontje niet de dupe mag worden!

Er moet gewoon genegeerd worden dan houdt het wel op.
5 Ferrari's op videoband!
pi_171960537
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Kinderen kunnen heel lang over hetzelfde ding doorgaan.

OT: zeg tegen dat menneke van je dat hij degene met de grootste bek een paar meppen moet verkopen, of het nou een jongetje of meisje is.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:43:19 #32
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171961168
Zou hem toch uitleggen dat goed van zich afbijten nodig is.
Leer hem dat hij niet mag beginnen met 'geweld', dat eerst negeren bij pesten het beste is, maar dat als het niet vlotjes stopt hij de grootste aanjager aan moet pakken. En stevig ook, niet te lafjes, maar gelijk duidelijk, zodat het ook echt effectief is.

Dus negeren, waarschuwen dat het te ver gaat en ingrijpen. In die volgorde.
Dan leer je je kind dat agressie niet de oplossing voor alles is, maar wel dat je jezelf moet verdedigen als dat nodig is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 12:54:13 #33
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_171961345
Wat ook helpt is zorgen dat hij overal over meelacht en gewoon ja zegt als ze weer iets naars over hem te vertellen hebben, dat laat ze weten dat het hem geen zak uitmaakt wat ze te zeggen hebben. Hij moet natuurlijk geen ja zeggen op dingen die hem fysiek (kunnen) kwetsen, tenzij het een kleine masochist is :') :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_171964255
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat ook helpt is zorgen dat hij overal over meelacht en gewoon ja zegt als ze weer iets naars over hem te vertellen hebben, dat laat ze weten dat het hem geen zak uitmaakt wat ze te zeggen hebben. Hij moet natuurlijk geen ja zeggen op dingen die hem fysiek (kunnen) kwetsen, tenzij het een kleine masochist is :') :+
Dat is ook zo. Ik neig ook inderdaad naar zelfverdediging tegen de bullebak.
Morgen als ik hem ophaal van school (vandaag lukt niet), dan spreek ik die moeder ook nog wel aan op haar gedrag.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 15:36:02 #35
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_171964898
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:13 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Ik neig ook inderdaad naar zelfverdediging tegen de bullebak.
Morgen als ik hem ophaal van school (vandaag lukt niet), dan spreek ik die moeder ook nog wel aan op haar gedrag.
En als ze niet wil luisteren meteen patat op haar bakkes.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 26 juni 2017 @ 15:56:16 #36
33189 RM-rf
1/998001
pi_171965522
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:27 schreef Monopoly het volgende:

Hoe los ik dit op,
Waarom zou jij dat moeten oplossen?

meestal lukt dat kinderen zelf uitstekend om ermee om te gaan en nergens in je post krijg ik de indruk dat je zoon er werkelijk probelemen mee hebt (sowieso schrijf je vrijwel niks over je zoon; hooguit over jezelf en over die andere rare dame).

Als je zo nodig wat wil doen, praat gewoon met je zoon erover en laat hem eventueel uitleggen _of_ hij daarmee een probleem heeft of niet, en ik zou ook gewoon afwachten _of_ zoiets aanhoud, wat opmerkingen over een 'raar lachende vader' zullen vast niet lang in de herinnering van kinderen blijven hangen...

Meestal is het zo in de omgang tusen kinderen dat die prima zaken onder elkaar kunnen regelen (en het daarna ook over-en-uit is en niemand lang erin blijft 'hangen', maar dat juist de volwassenen langslepende problemen scheppen en van niks een grote issue maken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 26 juni 2017 @ 18:00:24 #37
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171968866
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:36 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ga dit wel onthouden. Probeer het wel als laatste middel. Ik wil mijn zoon niet aanleren dat geweld de oplossing is.

Iemand die nog een andere oplossing heeft? Ik wil het ook niet erger maken door de juffrouw een preek te laten houden. Dat komt als een katapult terug bij hem.
Ik denk dat je het beste twee voorbeeld foto's kan ophangen bij/in de school.. van een kortkapselgekkie en een mooie vrouw en een korte uitleg over hoe dat de verschillen in hun levens bepaalde..
pi_171985522
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:41 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik hoop dat het over gaat. Dat men het vergeet.
Maar dan nog is er die irritante moeder met haar kort pittig kapsel die dus andere ouders lastig valt met zulk laakbaar gedrag.
zie het als een opvoedkundig dingetje: je zoon merkt nu dat jij je niet op je kop laat zitten door zo'n debiel wijf ;)

overigens hebben wij hier ook het beleid dat je gepest en geklier niet hoeft te pikken. bij voorkeur moet het vreedzaam opgelost, maar als dat verbaal niet lukt en het ander kind in kwestie erop los mept/schopt/bijt/whatever, dan mogen ze van mij dus wel van zich afbijten met de bijbehorende consequenties. want meppen/schoppen/bijten/whatever is nu eenmaal niet kies, wie het ook doet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_172023761
Als dit echt is, was ik zelf zonder tussenkomst of medeweten van de kinders langs de ouders van de pestkinderen gegaan ofzo als het na afbijten niet ophoudt of als het fysiek wordt (en dan niet om terug te pesten zoals in dit topic wordt gesuggereerd :+). Tot die tijd nja even afwachten ofzo, maar wat een gaat wijf. Opdat ze zelf de duim op haar kind krijgt.

Ik zou als pestkind- ouder in ieder geval wel willen weten dat mijn kind pest.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 19:03:46 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')