abonnement Unibet Coolblue
pi_171959404
http://nos.nl/artikel/218(...)als-informateur.html
quote:
Herman Tjeenk Willink wil stoppen als informateur. De vier partijen die deze week gaan onderhandelen over een coalitie (VVD, CDA, D66 en ChristenUnie) zullen mogelijk vandaag of morgen een besluit nemen over zijn opvolger.

De 75-jarige Tjeenk Willink zocht de afgelopen weken naar een mogelijke coalitie. Een poging om VVD, CDA, D66 en GroenLinks bij elkaar te brengen, mislukte.

Actuele dossiers

Volgens NOS-verslaggever Joost Vullings ziet Tjeenk Willink het leiden van onderhandelingen toch als ander werk. "Hij is meer een probleemoplosser dan iemand die de gesprekken over allerlei actuele dossiers begeleidt." Ook ziet Tjeenk Willink de komende periode als een andere politieke fase.

Nihil

Vandaag of morgen moet er meer duidelijkheid komen over een nieuwe informateur. Het kunnen er ook twee zijn, zegt Vullings. De kans is nihil dat Tjeenk Willink overgehaald wordt om verder te gaan. VVD, CDA en D66 zijn zeer tevreden over zijn kwaliteiten. De ChristenUnie heeft altijd gezegd dat er een nieuwe informateur moet komen.

Binnen de VVD wordt Gerrit Zalm als mogelijke informateur genoemd. Zalm (64) was 12 jaar minister van Financiën en topman van ABN Amro. In 1998 was hij een van de informateurs van het tweede kabinet Kok. Deze coalitie bestond uit PvdA, VVD en D66.

Vandaag ontvangt Tjeenk Willink nog de fractieleiders van de partijen die niet meepraten. Ook stuurt hij nog een verslag van zijn werkzaamheden aan de Tweede Kamer die er vervolgens over debatteert.
  maandag 26 juni 2017 @ 11:24:53 #2
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171959471
Zalm. Laat die man maar lekker achter de flipperkast staan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171959576
Doe maar gewoon herverkiezingen...
pi_171959611
Zou het echt handig zijn om de topman van een bank deze rol te geven?
  maandag 26 juni 2017 @ 11:34:29 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_171959721
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Zou het echt handig zijn om de topman van een bank deze rol te geven?
is hij niet meer sinds januari, maar ik begrijp je punt
pi_171959769
Jammer, El Tjeenko vond ik een prima keuze.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171959800
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Zou het echt handig zijn om de topman van een bank deze rol te geven?
Ik denk dat je geen betere kunt vinden.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 26 juni 2017 @ 11:40:53 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_171959896
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Zou het echt handig zijn om de topman van een bank deze rol te geven?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 26 juni 2017 @ 11:52:28 #9
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_171960187
Kan het ook zonder VVD?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_171960254
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kan het ook zonder VVD?
CDA, D66 en alle linkse partijen. Gaat niet gebeuren helaas ;(
  maandag 26 juni 2017 @ 13:25:16 #11
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171961952
Poppenkast, wat is er nu feitelijkg gebeurd. Nul, komma nada niets.

"Tijd"verlies doorkomen zodat een kabinet en (wellicht) herverkiezingen tot na de zomer zijn uitgesteld. Good voor de EU en het matslaan van ontluikende politieke interesses.

Ik kan en ga mij niet voorstellen dat de CU in welke vorm dan ook, een coalitie gaat vormen om daarmee terug te keren naar Godsbesluiten over het leven en dat vrouwen (weer) bij de kinderen thuis mogen verpieteren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_171961999
quote:
18s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:25 schreef Vallon het volgende:
Poppenkast, wat is er nu feitelijkg gebeurd. Nul, komma nada niets.

"Tijd"verlies doorkomen zodat een kabinet en (wellicht) herverkiezingen tot na de zomer zijn uitgesteld. Good voor de EU en het matslaan van ontluikende politieke interesses.

Ik kan en ga mij niet voorstellen dat de CU in welke vorm dan ook, een coalitie gaat vormen om daarmee terug te keren naar Godsbesluiten over het leven en dat vrouwen (weer) bij de kinderen thuis mogen verpieteren.
Als er nu nieuwe verkiezingen zouden worden uitgeschreven duurt dat sowieso een maandje of 3 a 4 voordat die er zijn. Dus dit is echt geen poging nieuwe verkiezingen over de zomer te tillen.
pi_171962030
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:28 schreef Infection het volgende:
Doe maar gewoon herverkiezingen...
Zodat het volk er nog een grotere puinbak van kan maken? De kiezer is onbetrouwbaar.
pi_171962225
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:28 schreef Infection het volgende:
Doe maar gewoon herverkiezingen...
Waarom?
De uitslag is toch helder? Ze hebben het er maar mee te doen.

Ik vind het trouwens hemeltergend dat de PVV niet eens mee mag praten. Dat is wel gewoon de tweede partij van het land. Een verschrikkelijke schoffering van de kiezer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171962281
quote:
19s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:34 schreef Gunner het volgende:

[..]

is hij niet meer sinds januari, maar ik begrijp je punt
True, maar dan nog.
  maandag 26 juni 2017 @ 13:41:18 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171962301
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:27 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als er nu nieuwe verkiezingen zouden worden uitgeschreven duurt dat sowieso een maandje of 3 a 4 voordat die er zijn. Dus dit is echt geen poging nieuwe verkiezingen over de zomer te tillen.
Klopt , op zń vroegst zouden we die in september kunnen hebben. (ws. veel later).
Dat beeld van "uitstel" was er (bij mij) al in maart. Tjeenk is "ingehuurd" om het toneelspel te laten voortduren.... denkend aan de idiote papadagen en de daarna ontstane zg. voortvarendheid.

quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:29 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Zodat het volk er nog een grotere puinbak van kan maken? De kiezer is onbetrouwbaar.
Yep, democratie afschaffen zodat heersers kunnen heersen ;) .

In deze tijd, is een zakenkabinet het beste middel. Dat kabinet doet voorstellen waarover dan de Kamerleden zich (liefst individueel) kunnen uitspreken. Bij een verschil van zeg minder dan 10 Kamerzetels, schrijf je een bindend referendum uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 26-06-2017 13:46:56 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 26 juni 2017 @ 13:45:20 #17
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171962388
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom?
De uitslag is toch helder? Ze hebben het er maar mee te doen.

Ik vind het trouwens hemeltergend dat de PVV niet eens mee mag praten. Dat is wel gewoon de tweede partij van het land. Een verschrikkelijke schoffering van de kiezer.
Ik voel dat ook zo waarbij de reaitteit is dat (vanwege het verleden de kans op) samenwerken uitgesloten lijkt. Naarmate dat je je schutterputjestelling vaster inneemt, komt je er niet meer uit.
De reden van het niet willen samenwerken is (van beide kanten) ronduit kleutergedrag welk is gebaseerd op holle frases voor de bühne.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_171962412
quote:
17s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Klopt , op zń vroegst hebben we die dan in September (ws.
Dat beeld van "uitstel" was er (bij mij) al in maart. Tjeenk is "ingehuurd" om het toneelspel te laten voortduren.... denkend aan de idiote papadagen en de daarna ontstane zg. voortvarendheid.
Ja, GL (Jesse-papadag), de PvdA (Tjeenk) en het hele motorblok kunnen het wel eens worden over het uitstellen van nieuwe verkiezingen, maar de methode om dat gelijk 4 jaar te doen (kabinetje vormen) lukt ze niet. Je aluminiumhoedje nog heel?
quote:
Yep, democratie afschaffen zodat heersers kunnen heersen ;) .

In deze tijd, is een zakenkabinet het beste middel. Dat kabinet doet voorstellen waarover dan de kamerleden zich (liefst individueel) kunnen uitspreken. Bij een verschil van zeg minder dan 10 kamerzetels, schrijf je een bindend referendum uit.
Ja, bindende referenda, want samenhang van beleid is nooit een goed idee geweest..
pi_171962419
quote:
17s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Klopt , op zń vroegst hebben we die dan in September (ws.
Dat beeld van "uitstel" was er (bij mij) al in maart. Tjeenk is "ingehuurd" om het toneelspel te laten voortduren.... denkend aan de idiote papadagen en de daarna ontstane zg. voortvarendheid.

[..]

Yep, democratie afschaffen zodat heersers kunnen heersen ;) .

In deze tijd, is een zakenkabinet het beste middel. Dat kabinet doet voorstellen waarover dan de kamerleden zich (liefst individueel) kunnen uitspreken. Bij een verschil van zeg minder dan 10 kamerzetels, schrijf je een bindend referendum uit.
Dan komen er tientallen, op termijn honderden, referenda waarin het volk lekker tegen kan stemmen.
pi_171962458
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik voel dat ook zo waarbij de reaitteit is dat (vanwege het verleden de kans op) samenwerken uitgesloten lijkt. Naarmate dat je je schutterputjestelling vaster inneemt, komt je er niet meer uit.
De reden van het niet willen samenwerken is (van beide kanten) ronduit kleutergedrag welk is gebaseerd op holle frases voor de bühne.
Als je het verkiezings-A4tje van de PVV hebt gelezen snap je dat er weinig andere partijen zijn die een mogelijkheid tot samenwerking zien. Maar nee, praten met GL en CU wordt hier als rekken gezien, maar een gesprek met de PVV vinden we hier een goed idee.. Ja, logisch..
pi_171962476
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik voel dat ook zo waarbij de reaitteit is dat (vanwege het verleden de kans op) samenwerken uitgesloten lijkt. Naarmate dat je je schutterputjestelling vaster inneemt, komt je er niet meer uit.
De reden van het niet willen samenwerken is (van beide kanten) ronduit kleutergedrag welk is gebaseerd op holle frases voor de bühne.
Klopt. Alleen als wij als burger een salaris betalen waar de meeste burgers zelf alleen maar van kunnen dromen mag je toch verwachten dat we dat soort kinderachtigheden niet tolereren.

eigenlijk heb ik er niks mee te maken wie niet met wie wil. De kiezer heeft gekozen en ze hebben maar een stabiel meerderheidskabinet te formeren, en als ze er niet uitkomen zorgen ze maar dat ze er uit komen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171962491
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als je het verkiezings-A4tje van de PVV hebt gelezen snap je dat er weinig andere partijen zijn die een mogelijkheid tot samenwerking zien. Maar nee, praten met GL en CU wordt hier als rekken gezien, maar een gesprek met de PVV vinden we hier een goed idee.. Ja, logisch..
Waarom precies?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 26 juni 2017 @ 13:50:41 #23
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_171962522
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom?
De uitslag is toch helder? Ze hebben het er maar mee te doen.

Ik vind het trouwens hemeltergend dat de PVV niet eens mee mag praten. Dat is wel gewoon de tweede partij van het land. Een verschrikkelijke schoffering van de kiezer.
Ik was het lange tijd met je eens, maar Willink heeft alle partijen nogmaals uitgenodigd om hun wensen kenbaar te maken, en Wilders heeft er voor te kiezen dit niet te doen, en zichzelf op deze manier buiten spel te blijven zetten.

Het komt dus echt van twee kanten.
quote:
Vrijwel alle lijsttrekkers gaan maandag en dinsdag nog een keer langs bij informateur Herman Tjeenk Willink. Alleen PVV-leider Geert Wilders is er niet bij. De informateur nodigde hem wel uit, maar Wilders bedankte daarvoor.
Dit dus.
http://www.nu.nl/politiek(...)e-partijleiders.html
pi_171962548
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom precies?
Om te beginnen omdat het op meerdere punten strijdig is met de Grondwet waar de meeste partijen gewoon vierkant achter staan.
pi_171962571
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:50 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Ik was het lange tijd met je eens, maar Willink heeft alle partijen nogmaals uitgenodigd om hun wensen kenbaar te maken, en Wilders heeft er voor te kiezen dit niet te doen, en zichzelf op deze manier buiten spel te blijven zetten.

Het komt dus echt van twee kanten,
Dat heb ik even niet meegekregen, ik weet wel dat hij had gevraagd de bezwaren tegen de pvv op papier te zetten.

De wensen van de PVV bestonden uit 1 a4, lijkt me niet nodig dat nog verder samen te vatten want dan blijft er helemaal niks over.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')