abonnement Unibet Coolblue
pi_171959783
Mali; is dat niet dat land waar de regering wekelijks reizen organiseert richting Libië, voor mensen die die oversteek willen maken naar Europa?
Of ben ik in de war met een ander Afrikaans land?
pi_171959804
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:24 schreef Solstice1 het volgende:
Je moet m.i. niet. Ik zou het wel willen, daar niet van. Maar niet omdat ik een morele verplichting voel, juist omdat ik elk mens een goed leven gun. De vraag is echter hoe stimuleer je die landen het best. De huidige manier van hulp bieden is duidelijk niet het antwoord.
Precies. Maar we krijgen het niet voor elkaar om tot een consensus te komen hoe dan wel. Er zal echt een wereldwijd master plan moeten komen hoe we nu verder gaan met de wereld. Anders blijft het gewoon gerommel in de marge met alle ellende van dien.

En ondertussen zien we dat de wereldwijde organisaties compleet falen met de VN voorop.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 26 juni 2017 @ 11:39:32 #28
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_171959855
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:26 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Goed idee, maar dan zul je toch eerste afspraken moeten maken met de landen waar ze vandaan komen. ^O^

Frontex, Kustwacht en zelfs NGO's mogen niet (zomaar) in territoriale wateren komen. :)

Bijzondere aangifte overigens. Meer symbolisch dan dat ze er echt wat mee gaan bereiken denk ik.
Maar dat is het hem juist, Europese/Italiaanse NGO's komen in de territoriale wateren van Lybie. Dus ook het oranje gedeelte hieronder aangegeven.
pi_171959959
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar dat is het hem juist, Europese/Italiaanse NGO's komen in de territoriale wateren van Lybie. Dus ook het oranje gedeelte hieronder aangegeven.
[ afbeelding ]
Klopt. En omdat de NGO's de laatste tijd steeds dichter bij de kust van Libië komen, hebben de mensensmokkelaars de enigszins degelijke vissersbootjes ingeruild voor rubberboten. De migranten hoeven immers niet meer zo ver te varen voordat ze opgepikt worden, dus dat kan prima op een slechtere (goedkopere) boot, volgens hen.
Daardoor neemt het aantal verdrinkingen toe, want de NGO's zijn er niet altijd (optijd).
  maandag 26 juni 2017 @ 11:44:40 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171960002
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Precies. Maar we krijgen het niet voor elkaar om tot een consensus te komen hoe dan wel. Er zal echt een wereldwijd master plan moeten komen hoe we nu verder gaan met de wereld. Anders blijft het gewoon gerommel in de marge met alle ellende van dien.

En ondertussen zien we dat de wereldwijde organisaties compleet falen met de VN voorop.
Ik zou het wat genuanceerder zien. De VN heeft namelijk geen enkel middel om landen te dwingen tot een bepaald beleid. Het falen wordt gedaan door de leden van de VN en niet de VN zelf.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171960104
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:44 schreef Megumi het volgende:
Ik zou het wat genuanceerder zien. De VN heeft namelijk geen enkel middel om landen te dwingen tot een bepaald beleid. Het falen wordt gedaan door de leden van de VN en niet de VN zelf.
Maar de leden zijn de VN. Ik zie niet zo goed hoe je dat van elkaar kan onderscheiden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 26 juni 2017 @ 11:50:08 #32
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171960127
Misschien zouden ze een punt hebben als de EU een federatie was, maar dat is (nog lang niet) het geval. Dus Frans Timmerfrans, hoewel een enorme flapdrol, is totaal niet verantwoordelijk, want hij heeft niet eens de macht om die boten tegen te houden: dat moeten individuele landen zelf regelen!
  maandag 26 juni 2017 @ 11:50:39 #33
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_171960146
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:39 schreef Apekoek het volgende:
Maar dat is het hem juist, Europese/Italiaanse NGO's komen in de territoriale wateren van Lybie. Dus ook het oranje gedeelte hieronder aangegeven.
Kip - Ei.

Volgens mij lopen er reeds onderzoeken naar NGO die eventueel hun bootje te buiten zijn gegaan. En de rest van het verhaal negeer je maar... omdat? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_171960325
Ik zou het wel gaaf vinden als die manipulatieve lul in de gevangenis moest.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:01:17 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171960355
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Misschien zouden ze een punt hebben als de EU een federatie was, maar dat is (nog lang niet) het geval. Dus Frans Timmerfrans, hoewel een enorme flapdrol, is totaal niet verantwoordelijk, want hij heeft niet eens de macht om die boten tegen te houden: dat moeten individuele landen zelf regelen!
Zelfs dan. Europa is niet verantwoordelijk voor de roekeloosheid van niet-Europese burgers buiten Europa.

Dit is echt een zieke wereld aan het worden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171960382
Al worden die boten teruggestuurd, dan komen ze via Somalie, Saoedi Arabia, Irak/Syria, via Turkije of de Caucasus naar West- Europa.

Net World War Z. Komt geen einde aan.
Hey
pi_171960453
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:02 schreef Dakterras het volgende:
Al worden die boten teruggestuurd, dan komen ze via Somalie, Saoedi Arabia, Irak/Syria, via Turkije of de Caucasus naar West- Europa.

Net World War Z. Komt geen einde aan.
Ik vond vooral het Nederlandse kasteel dat uithongerde wel een goede waarschuwing.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:06:01 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171960465
Mensen uit Mali hebben hier niks te zoeken. Jammer maar helaas.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:43:31 #39
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171961171
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ook dat gaat helaas niet lukken. De EU is daar als organisatie niet voor opgericht en toegerust. Het is tenslotte nog steeds geen politieke en militaire unie. Maar alleen een unie op het gebied van handel en economie.
Ik snap hem even niet. Vluchtelingenbeleid wordt toch centraal geregeld? Dat was toch een eu aangelegenheid?
Waarom denken ze dan wel die macht te hebben met de verdeelsleutels? Zoals je ziet in de afgelopen 2 jaar? Dan moeten we het dus opeens wel slikken en gaat de eu ook nog eens over tot rechtszaken tegen landen die het niet willen.

Of is dat een paar liga's te hoog boksen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171961314
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mensen uit Mali hebben hier niks te zoeken. Jammer maar helaas.
Eens, 90%-95% van Afrika mijns inziens. Van mij zou het beleid ook compleet mogen veranderen, terugsturen of oppikken en terugbrengen.
pi_171961354
Lock Him Up! :)
  maandag 26 juni 2017 @ 13:04:14 #42
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_171961519
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:43 schreef Red_85 het volgende:
Ik snap hem even niet. Vluchtelingenbeleid wordt toch centraal geregeld? Dat was toch een eu aangelegenheid?
Waarom denken ze dan wel die macht te hebben met de verdeelsleutels? Zoals je ziet in de afgelopen 2 jaar? Dan moeten we het dus opeens wel slikken en gaat de eu ook nog eens over tot rechtszaken tegen landen die het niet willen.

Of is dat een paar liga's te hoog boksen?
Je haalt wat zaken door elkaar, die je helaas wel los zou moeten zien. :)

Het Vluchtelingenakkoord is centraal geregeld, inclusief de verdeelsleutel. Dit is echter geen structurele oplossing, maar een gekaderd stuk over een beperkt aantal mensen. Zeker geen oplossing of beleid voor het hele probleem.

(Marginale) grensbewaking is ook centraal geregeld, in Frontex, maar verre van afdoende. Kustbewaking zoals in Australië is hier dan ook niet te doen, daar ging volgens mij de opmerking van Megumi over.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:50:25 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171963744
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:54 schreef Reefer het volgende:
Lock Him Up! :)
_O-
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 26 juni 2017 @ 14:51:24 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171963770
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je haalt wat zaken door elkaar, die je helaas wel los zou moeten zien. :)

Het Vluchtelingenakkoord is centraal geregeld, inclusief de verdeelsleutel. Dit is echter geen structurele oplossing, maar een gekaderd stuk over een beperkt aantal mensen. Zeker geen oplossing of beleid voor het hele probleem.

(Marginale) grensbewaking is ook centraal geregeld, in Frontex, maar verre van afdoende. Kustbewaking zoals in Australië is hier dan ook niet te doen, daar ging volgens mij de opmerking van Megumi over.
Ah zo.

Waarom zou kustbewaking niet te doen zijn? Je bent al soort van verbonden in EU verband en voor Frontex te vergroten is er denk ik best wel steun. Voor een half miljoen mensen per jaar extra uitkering, of een kleine vloot aan kustwacht. Denk wel dat er een businessplan op te maken valt. Afspraken maken. Moet lukken.

Of is daar opeens de eu nu juist weer net niet voor? Zou nu juist een 'dingetje' zijn waarin de eu zich kan onderscheiden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171963835
UNmigration twitterde op zaterdag 24-06-2017 om 22:30:04 With 244 million people on the move, migration is inevitable, necessary, and desirable: https://t.co/oJT8snspYt… https://t.co/RHkhSt6tRp reageer retweet
Meeeeeeeer.
pi_171964015
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah zo.

Waarom zou kustbewaking niet te doen zijn? Je bent al soort van verbonden in EU verband en voor Frontex te vergroten is er denk ik best wel steun. Voor een half miljoen mensen per jaar extra uitkering, of een kleine vloot aan kustwacht. Denk wel dat er een businessplan op te maken valt. Afspraken maken. Moet lukken.

Of is daar opeens de eu nu juist weer net niet voor? Zou nu juist een 'dingetje' zijn waarin de eu zich kan onderscheiden.
Hoe zie je die kustbewaking dan precies voor je? Gewoon zorgen dat die bootjes niet meer in Europa kunnen aanmeren en ze uiteindelijk laten verdrinken?
Dat is geen serieuze mogelijkheid.

Andere optie: de migranten redden en vervolgens terugbrengen naar Libië.
Dat is een mogelijkheid (mits een aantal wetten wordt aangepast), maar dan moet je daarover wel afspraken maken met Libië. Daarnaast is er nog het probleem dat de NGO's veel eerder bij de migrantenbootjes zijn dan oa Frontex. De NGO's varen namelijk regelmatig in de buurt van de Libische kust, terwijl Frontex zeer dicht bij de Europese kust in de buurt blijft.

Zo makkelijk is het dus helaas niet om het probleem op te lossen. De EU investeert nu in Libië, oa om daar de kustwacht te versterken, zodat de kustwacht in Libië de migranten eerder kan oppikken dan de NGO's en ze terug kunnen worden gebracht naar Libië.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:07:04 #47
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_171964119
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:51 schreef Red_85 het volgende:
Ah zo.

Waarom zou kustbewaking niet te doen zijn? Je bent al soort van verbonden in EU verband en voor Frontex te vergroten is er denk ik best wel steun. Voor een half miljoen mensen per jaar extra uitkering, of een kleine vloot aan kustwacht. Denk wel dat er een businessplan op te maken valt. Afspraken maken. Moet lukken.

Of is daar opeens de eu nu juist weer net niet voor? Zou nu juist een 'dingetje' zijn waarin de eu zich kan onderscheiden.
Daar is de EU zeker voor en dat gebeurd dus ook al. Ik weet niet precies waar ik het de vorige keer gepost heb, maar Frontex (in de Middellandse zee) bestaat nu uit 11 schepen en 5 vliegtuigen. Dat is... Weinig.

De laatste keer dat Frontex besproken werd zijn er binnen een half jaar (wat belachelijk snel is) fondsen geworven en wetgeving gemaakt om het uit te bereiden. Het kan dus zeker.

Ben je alleen nog niet bij de afspraken over het terugslepen. Frontex zelf was overigens fel tegen de Turkije deal, zo'n deal heb je nodig met (bijvoorbeeld) Libië om de mensen terug te brengen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_171964192
Toegegeven, Nederland maar ook dus de EU is veel te makkelijk in het opnemen van "vluchtelingen" aka iedereen met een kleurtje van buiten onze grenzen. :')

Aan de andere kant is er niemand die zegt "stap maar in dat bootje".
  maandag 26 juni 2017 @ 15:20:27 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171964444
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe zie je die kustbewaking dan precies voor je? Gewoon zorgen dat die bootjes niet meer in Europa kunnen aanmeren en ze uiteindelijk laten verdrinken?
Dat is geen serieuze mogelijkheid.

Andere optie: de migranten redden en vervolgens terugbrengen naar Libië.
Dat is een mogelijkheid (mits een aantal wetten wordt aangepast), maar dan moet je daarover wel afspraken maken met Libië. Daarnaast is er nog het probleem dat de NGO's veel eerder bij de migrantenbootjes zijn dan oa Frontex. De NGO's varen namelijk regelmatig in de buurt van de Libische kust, terwijl Frontex zeer dicht bij de Europese kust in de buurt blijft.

Zo makkelijk is het dus helaas niet om het probleem op te lossen. De EU investeert nu in Libië, oa om daar de kustwacht te versterken, zodat de kustwacht in Libië de migranten eerder kan oppikken dan de NGO's en ze terug kunnen worden gebracht naar Libië.
Wat Australië doet is beter inderdaad. Uit die gammele bootjes halen, in kampen stoppen, bed, bad, brood en zorgen dat ze niet in de maatschappij terecht komen. De NGO's in deze zijn dus eigenlijk mensen smokkel aan het faciliteren. Wat je ook duidelijk zag een paar weken geleden dat het zwaartepunt van oppik locaties steeds verder zuidwaarts is en zelfs vanaf de kust zelf. Kan hem alleen niet terug vinden. Was een USA krant. Tegen zoveel ongein kun je als grensbewaker niet op nee.

Daarom: hardere aanpak.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 juni 2017 @ 15:21:51 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171964484
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar is de EU zeker voor en dat gebeurd dus ook al. Ik weet niet precies waar ik het de vorige keer gepost heb, maar Frontex (in de Middellandse zee) bestaat nu uit 11 schepen en 5 vliegtuigen. Dat is... Weinig.

De laatste keer dat Frontex besproken werd zijn er binnen een half jaar (wat belachelijk snel is) fondsen geworven en wetgeving gemaakt om het uit te bereiden. Het kan dus zeker.

Ben je alleen nog niet bij de afspraken over het terugslepen. Frontex zelf was overigens fel tegen de Turkije deal, zo'n deal heb je nodig met (bijvoorbeeld) Libië om de mensen terug te brengen.
Omdat je je chantabel maakt namelijk. Zo'n Erdolf is al riskant. Stel dat hij in een gekke bui een paar miljard extra eist opeens.. je kunt geen kant op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')