abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172334534
registreer om deze reclame te verbergen
Jezus jongens. :') Och, zolang het werkt is het prima. :D

Heb laatsts ook een probleem verholpen op mijn Hornet. 8-) De koplampen hadden nog wel eens de neiging om er zomaar mee te stoppen. Opnieuw starten hielp wel eens om ze aan te krijgen. Toen ik erachter kwam dat de start/stopknop het probleem wel eens kon zijn, heb ik daar een beetje WD40 in gespoten. Sindsdien doen de lampen weer normaal. :7 De start knop schakelt de verlichting om ze tijdens het starten niet te overbelasten.

Trots moment. :7
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_172334553
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:24 schreef Nero22 het volgende:
Jezus jongens. :')

Heb laatsts ook een probleem verholpen op mijn Hornet. 8-) De koplampen hadden nog wel eens de neiging om er zomaar mee te stoppen. Opnieuw starten hielp wel eens om ze aan te krijgen. Toen ik erachter kwam dat de start/stopknop het probleem wel eens kon zijn, heb ik daar een beetje WD40 in gespoten. Sindsdien doen de lampen weer normaal. :7 De start knop schakelt de verlichting om ze tijdens het starten niet te overbelasten.

Trots moment. :7
Juichje voor Nero! *O*

Ik heb maar gewoon nieuwe uitlaatbochten besteld, want ik drink niet genoeg blikbier om 'm dit jaar nog te kunnen oplappen zoals Mjan en BL. :+
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
  dinsdag 11 juli 2017 @ 09:32:12 #128
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172335815
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heb op dit moment zonder bescherming ook geen last van, maar goed kan het niet zijn om dagelijks 100 km te rijden rond de 130 km/u. :9

Geel/bruin van het oorsmeer klinkt wel echt ranzig :D.
De eerste gehoorschade is al gedaan dan. Met een paar gele schuimdoppen moet je het wel uit kunnen houden tot je doppen op maat hebt. Behalve Alpine zijn er nog meer aanbieders van, vaak kun je het ook gewoon bij je lokale opti/audiocien laten doen.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 09:35:06 #129
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172335852
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 11:46 schreef Geerd het volgende:

[..]

Vanaf ¤ 31.858,09 LOL
Jup, maar goed dan heb je ook motor die zich redelijk kan meten met een H2.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 12:18:17 #130
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_172338629
Vandaag een ronde van circa 360km over de timmelsjoch richting meran en Bolzano om daar enkele passen te rijden. Sommige hebben bochten erin van meer dan 360 graden 360.jpg
Net efkes anges
pi_172339930
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vandaag een ronde van circa 360km over de timmelsjoch richting meran en Bolzano om daar enkele passen te rijden. Sommige hebben bochten erin van meer dan 360 graden [ afbeelding ]
die tunneltjes bij Bolzano zijn kunstig in elkaar gezet he :P Ook via Verano en Mölten gereden of andere route?
Get it while I'm living
All I ever hear is the clock tick, tick, ticking
So I'm 'bout my business
pi_172341404
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 09:32 schreef Erasmo het volgende:

[..]

De eerste gehoorschade is al gedaan dan.
Dank dr. Erasmo. :'(

Overigens heb ik voor tijdelijk de motosafe doppen van Alpine besteld. Komt morgen al binnen. :)
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_172344252
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://www.harliepleats.(...)sLC1R6Wy4aAvhR8P8HAQ

Tijdelijk maar voor zoiets gaan denk ik.

Dat staafje dat uit je oor komt. Gaat dat niet vreselijk irritant worden na een paar uur rijden omdat het tegen je helm drukt?
nee. Zoiets heb ik ook(waren een tientje ofzo bij motoplaza) en na een paar minuten heb ik al niet eens meer door dat ik ze in heb. Plus ze dempen voor mij goed genoeg.
Ik heb ook nog een setje motosafe liggen op reserve. Was een.verjaardagscadeau voor mijn vader, maar die besloot een week voor zijn verjaardag zelf maar zo'n setje te kopen..

En nog een paar dagen en dan is de triumph weer klaar. :) er zit schijnbaar een nogal lange levertijd op triumph onderdelen. De dealer had dus ook direct maar een nieuwe spanningsregelaar besteld, voor als die ook stuk zou zijn. (Dynamo heeft besloten ermee te stoppen terwijl ik naar de tt was.. :(

[ Bericht 13% gewijzigd door Marco001 op 11-07-2017 16:45:35 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 11 juli 2017 @ 16:52:57 #134
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172344610
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 11:31 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

die pak ik later deze week. Rij straks wel nog even de haimingerberg op. Sowieso nog even stoppen bij oilers69. www.oilers69.com. wegrestaurant compleet in route66 stijl
FF langs de Speicher Finstertall. Heb je een mooi uitzicht, zeker als het een beetje lekker weer is.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 11 juli 2017 @ 17:22:42 #135
262933 BlackLining
Meer gas geven.
pi_172345131
Ik ben een nieuwe tellerset aan het aansluiten zonder bedradingsschema van de motor (nergens te vinden) en zonder bedradingsschema van de teller (Chinglish, meest begrijpbare is 'automatic door lock', en dat heeft ie niet. Zal wel voor Goldwings zijn)

;(

Ik ben ook al minstens 20 zekeringen verder omdat ik alleen op basis van trial and error kan werken :')

[ Bericht 11% gewijzigd door BlackLining op 11-07-2017 18:13:31 ]
Don't discuss with an idiot. He'll take you down to his level and beat you with experience.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 19:45:44 #136
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_172348407
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 13:26 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

die tunneltjes bij Bolzano zijn kunstig in elkaar gezet he :P Ook via Verano en Mölten gereden of andere route?
ik kwam van die kant af. Daarna via de via cornedo richting lavezapas gereden. Daarna via de mendelpas en de passo palade weer richting timmelsjoch gereden.
Net efkes anges
  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:10:23 #137
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172349040
quote:
15s.gif Op maandag 10 juli 2017 22:18 schreef BlackLining het volgende:
Eh, ja.

Ik had dus die doormidden gebroken uitlaat, en nou heb ik iets gedaan waar ik niet zo trots op ben. Ik ben een krent en heb derhalve de tweedehands pijp die ik bij een sloper had gevonden laten liggen. Per slot van rekening zat die ook tegen doorroesten aan.

Maar goed, ik ben dus langs de Praxis gereden voor aluminiumtape, langs de Albert Heijn voor bier en ik heb even in de Grote Doos met Onderdelen gegraven naar wat wrap.

Met het oog op de schaamte en imagoschade ga ik in een spoiler verder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ter compensatie van dergelijk twijfelachtig werk ook nog de clipons vervangen voor een fatsoenlijk stuur.

[ afbeelding ]

Stuk beter 8-)
Geen optie om dat gewoon dicht te laten lassen?

Wel prima bier trouwens.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:37:48 #138
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172349809
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:22 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben een nieuwe tellerset aan het aansluiten zonder bedradingsschema van de motor (nergens te vinden) en zonder bedradingsschema van de teller (Chinglish, meest begrijpbare is 'automatic door lock', en dat heeft ie niet. Zal wel voor Goldwings zijn)

;(

Ik ben ook al minstens 20 zekeringen verder omdat ik alleen op basis van trial and error kan werken :')
De draadkleuren komen ook niet overeen?
pi_172350262
quote:

;(

multimetertje kost niet zo heel veel hoor.. en effe open schroeven en goed kijken wat er waar naartoe loopt doet ook heel veel..
Torque makes life easy.
Team Jean
  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:59:04 #140
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_172350466
quote:

;(

schema staat meestal in het werkplaatshandboek

http://www.manualederepar(...)SX-550-EF-EU-ES.html
blz 335 van de pdf :P
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  dinsdag 11 juli 2017 @ 22:01:21 #141
262933 BlackLining
Meer gas geven.
pi_172352314
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:37 schreef Erasmo het volgende:

[..]

De draadkleuren komen ook niet overeen?
Natuurlijk niet :) dat zou wel heel makkelijk zijn :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

multimetertje kost niet zo heel veel hoor.. en effe open schroeven en goed kijken wat er waar naartoe loopt doet ook heel veel..
Die heb ik ja. Maar goed, je maakt wel eens een foutje. Zekeringen gaan ook hard met een loshangende draadboom met alleen die inzetstukjes van stekkers. Beweeg je even, knetter knetter, ging er weer een :') Edit: en bekijk ff de post hieronder voor de erbarmelijke staat van de bedrading, wat ook niet meehelpt.

Het zit nu in ieder geval. Krijg alleen de indicator voor het stadslicht niet werkend maar goed, boeiend. Gear-indicator, groot licht en knipperlicht werken. Toerenteller heb ik aangesloten maar dat testen zal ik maar even mee wachten tot er weer olie in zit.

quote:
11s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:59 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

schema staat meestal in het werkplaatshandboek

http://www.manualederepar(...)SX-550-EF-EU-ES.html
blz 335 van de pdf :P
Andere uitvoering, helaas. Geloof me, ik heb me een ongeluk gezocht naar de juiste.

[ Bericht 10% gewijzigd door BlackLining op 12-07-2017 00:02:33 ]
Don't discuss with an idiot. He'll take you down to his level and beat you with experience.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 23:24:38 #142
262933 BlackLining
Meer gas geven.
pi_172354570
Goed, even van voren af aan. Ik heb dus ooit die GSX gekocht als pekelfiets maar het is een geweldig leuk ding. Redelijk enthousiast qua motor, stuurt verrotte strak en weegt niks. Hij nodigt dan ook uit tot domme dingen dus er zat aanzienlijk wat valschade op, en na twee diefstalpogingen }:| was het helemaal feest. Ik zag wat roestpuntjes door de lak heen komen en de elektra begon meer en meer te haperen dus er moest maar eens wat aan gebeuren. Uiteindelijk is "even wat kleine dingetjes opknappen" weer volledig uit de hand gelopen dus ja, het is weer zo ver, BL gaat weer een motor verbouwen *O*

Die elektra waar ik het over had, daar kan ik dus nergens wat van terugvinden. Enerzijds omdat er bizar veel modelnummers zijn met allemaal een totaal ander kleurenschema (fuck jullie Suzuki) en anderzijds omdat de hele boel door één van de vorige acht (!) eigenaren aan elkaar gebaggerd is met huishoudsnoer, kroonsteentjes en van die vreselijke isolatietape. -O-

SPOILER: Een impressie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die bedrading helemaal opnieuw doen, daar ga ik niet aan beginnen. Het zou het beste zijn, maar ik wil dit deze week afronden en ik wil gewoon weer kunnen rijden. Als ik weet waar alles voor is dan snij ik die isolatietape eraf en breng ik een nette cableguard aan, en dan is het wel goed. Inmiddels heb ik alle soldeerverbindingen (of zelfs van die klemrommel) vervangen door normale automotive stekkers, dat is al een stuk beter. Het moet absoluut geen maandenlang project worden zoals de Bandit dat was. En daarom doe ik een deel van het spuitwerk dus ook zonder het geheel te demonteren. Het zwart van het blok was wat dof geworden, en dat kan natuurlijk beter.

SPOILER
Ohja, die elektra. Dat heb ik inmiddels dus weer werkend. Sterker nog, ik heb de gear indicator aan het werken gekregen. Omdat ie deels uit de kabelboom was geknipt was ik even bang dat de opnemer zelf gewoon kapot was maar dat viel mee.

Hoort allemaal nog bij het ombouwen van semi-faired naar naked.

SPOILER
En oh ja, die roestpuntjes die ik onder de lak zag? Dat viel ff vies tegen..

SPOILER
Morgen weer verder :) Remmen reviseren, kleppen stellen en de rest van het blok spuiten.

Overigens, kan ik dat hier blijven spammen of is het handiger om ff een projecttopic te bouwen?

[ Bericht 1% gewijzigd door BlackLining op 12-07-2017 00:07:12 ]
  woensdag 12 juli 2017 @ 06:23:58 #143
79586 Maegrim
Lokführer
pi_172357237
Als je na die paar dingetjes klaar bent is een apart topic wat overdreven denk ik, of hij moet nog vaker gejat worden ;)
ಠ_ಠ
pi_172360854
Helemaal verbouwd zal het zeker een gewild opject worden. Hebben we ook gelijk weer een nieuwe foto voor de op
pi_172362293
Volgens de vesseltracker is het schip waarop, als het goed is, de container met mijn motor erin staat vanmorgen in Reykjavik aangekomen :) vrijdag ophalen en dan rondje tuffen :D
  woensdag 12 juli 2017 @ 15:25:35 #146
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_172365153
Vandaag een rustdagje en met de auto gaan toeren naar oa stelvio en livigno. Prima benzineprijs hier in livigno 360.jpg
Net efkes anges
pi_172369638
Godnondeju wat kan een achterasbout vast zitten zeg. :{ Na heel veel kruipsmeersel en een dansuitvoering bovenop de moersleutel is 'ie eindelijk los! *O*
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
pi_172370464
Ik lan me nog een bandit herinneren waarvan ik de achterbrug los heb moeten maken.

Die kippenkracht van BL was niet genoeg.
pi_172370774
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 18:52 schreef Sarasi het volgende:
Godnondeju wat kan een achterasbout vast zitten zeg. :{ Na heel veel kruipsmeersel en een dansuitvoering bovenop de moersleutel is 'ie eindelijk los! *O*
Klote is dat ja. Heb speciaal een wringijzer van 70 cm er voor gekocht.
Geen referral hier.
pi_172370858
Nou. Nu ligt inderdaad het achterwiel naast de motor, maar de moeren van het tandwiel zitten zo mogelijk nog vaster dan de achteras. }:|

Ik vind er nu al geen kut meer aan, dat klussen. :') Nieuw tellertje of nieuwe hendels erop zetten is prima hoor, maar dit is gewoon eindeloos smerig, zwaar, moeilijk, en slecht voor m'n rug. }:|

Dus nu heb ik bier en hang ik voor de tv. 's Middags een vent, 's avonds een vent, tenslotte. :7 Morgen maar weer verder.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')