abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 juli 2017 @ 10:53:05 #201
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172479573
quote:
10s.gif Op zondag 16 juli 2017 21:39 schreef Maegrim het volgende:
Jonge, currywurst is vet lekker
Deze man weet. Curryworst en schnitzels zo groot als deurmatten *O*
pi_172482002
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:00 schreef Anne het volgende:

[..]

Why me :o :o !! Ik hoop niks ernstigs :o ?!
geen ongeluk gehad oid maar tijdens het rijden stopte de motor ineens en wil niet meer starten.

Hij probeert het wel maar slaat niet aan(motor lampje gaat ook knipperen).

Benzine, olie kvs allemaal gecheckt en in orde en het enige wat ik me kan bedenken is dat ik wanneer ik contact aanzet ik het gezoem van, wat volgens mij,de brandstofpomp is niet hoor dus de leek in mij denkt dat het probleem daar zit.

Probleem 2 is dat ik in het oosten van IJsland zit waar eigenlijk niemand behalve toeristen motor rijdt. Er zijn hier alleen maar autogarages dus zoals het er nu naar uit ziet gaan de motor en ik retour Reykjavik en zit de motorreis er op.
pi_172482932
:(
pi_172483057
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

geen ongeluk gehad oid maar tijdens het rijden stopte de motor ineens en wil niet meer starten.

Hij probeert het wel maar slaat niet aan(motor lampje gaat ook knipperen).

Benzine, olie kvs allemaal gecheckt en in orde en het enige wat ik me kan bedenken is dat ik wanneer ik contact aanzet ik het gezoem van, wat volgens mij,de brandstofpomp is niet hoor dus de leek in mij denkt dat het probleem daar zit.

Probleem 2 is dat ik in het oosten van IJsland zit waar eigenlijk niemand behalve toeristen motor rijdt. Er zijn hier alleen maar autogarages dus zoals het er nu naar uit ziet gaan de motor en ik retour Reykjavik en zit de motorreis er op.
Dat is kut.
In Reykjavik zitten toch wel motorgarages? Reykjavik Motor Center (http://www.rmc.is even vertalen met Google Translate)?
Wellicht is het iets kleins en kunnen ze je zo weer op weg helpen!
pi_172483244
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:06 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dat is kut.
In Reykjavik zitten toch wel motorgarages? Reykjavik Motor Center (http://www.rmc.is even vertalen met Google Translate)?
Wellicht is het iets kleins en kunnen ze je zo weer op weg helpen!
ja alleen tegen de tijd dat ik daar ben heeft het geen zin meer. Ik zit in egilsstadir dat is 600km verderop. Vrijdagochtend moet ik de motor weer inleveren in de haven dus dan wordt nu waarschijnlijk gewoon iets eerder.

Anwb is alleen gruwelijk traag met de boel regelen want ik sta inmiddels alweer bijna 4 uur te wachten op een oplossing...
pi_172483623
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:16 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja alleen tegen de tijd dat ik daar ben heeft het geen zin meer. Ik zit in egilsstadir dat is 600km verderop. Vrijdagochtend moet ik de motor weer inleveren in de haven dus dan wordt nu waarschijnlijk gewoon iets eerder.

Anwb is alleen gruwelijk traag met de boel regelen want ik sta inmiddels alweer bijna 4 uur te wachten op een oplossing...
Ah, dat wordt dan wel krap inderdaad. Ik dacht dat je daar langer zou zijn :o
Sterkte met het wachten dan!
pi_172484061
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 15:40 schreef Morivar het volgende:

[..]

Gelukkig ben je niet de enige ;)

[ afbeelding ]

Mijn CB klonk destijds alsof hij elk moment uit elkaar zou vliegen :')
Mja :') Ik heb het met de Bandit ook een keer zo gehad ja. Denk dat het komt omdat de klepstoter wel gewoon gaat bewegen en op gegeven moment die klep tegenkomt, en daar tegenaan slaat. Een bijzonder geluid is het zeker :')

Hoe heb jij dat opgelost? Ik heb toen met een magneet op een stokje één van de onderdelen bovenuit de cilinderkop weten te vissen, de andere lag onderin het carter. Motor op zijn kant, carterpan er onderuit, boutje gevonden.

Zo ging het bij de GSX niet. Ik vond stukken pakking of afdichting van het één of ander, maar waar ik me meer zorgen over maak was de doorgebroken circlip die onderin lag :X Ergens zit er dus iets los op een as, wat waarschijnlijk niet voor niks vast hoort te zitten.

Ik ben nu de bouwtekeningen van het blok één voor één aan het doorspitten. Ik was er even bang voor dat die circlip mogelijkerwijs bij de zuigerpin afkomstig was, maar schijnbaar is de enige plek waar zo'n clip zit bij de oliepomp. Die zit wel zo'n beetje middenin het blok maar is nog aardig bereikbaar van buitenaf, dus daar ga ik morgen even kijken. Als dat het is valt het allemaal wel mee. Maar links- of rechtsom moet ik nog wel dar borgmoertje vinden wat nog steeds ergens rondzwerft.


Wat mij betreft moeten er gevangenisstraffen worden uitgedeeld voor kleppenstellen zonder momentsleutel op dergelijke klepstoters :X
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_172484238
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:37 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ah, dat wordt dan wel krap inderdaad. Ik dacht dat je daar langer zou zijn :o
Sterkte met het wachten dan!
totaal 12 dagen waarvan 8 met motor (oorspronkelijk 9 maar vaarschema van de boot werd tussentijds aangepast)
  maandag 17 juli 2017 @ 18:01:06 #209
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_172487511
Kun je de brandstof pomp niet omzeilen met een volle tank?
Sommige motoren wil dat nog wel, moet je alleen constant tanken om de druk beetje hoog genoeg te houden. Je kunt er geen reis mee maken, maar misschien beter dan lang wachten.

Al met al mooi zuur.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_172487861
Mooi kut en jammer, Salatrel :{ ..
pi_172487933
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:01 schreef KneusTeun het volgende:
Kun je de brandstof pomp niet omzeilen met een volle tank?
Sommige motoren wil dat nog wel, moet je alleen constant tanken om de druk beetje hoog genoeg te houden. Je kunt er geen reis mee maken, maar misschien beter dan lang wachten.

Al met al mooi zuur.
ik weet niet hoe technisch dat jij denkt dat ik ben maar daar ga ik niet aan beginnen :') zou nog eerder met sleepkabel langs de weg gaan staan aangezien de xt een sleepoog heeft aan de voorkant.

Anywho het is gewoon wachten op transport en meer zit er helaas niet in
  maandag 17 juli 2017 @ 21:29:28 #212
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_172491894
DAG 4

Vandaag wederom een relatief vlakke rit door Oostenrijk en Duitsland.
Gelukkig beloofd het vandaag niet zo heet te worden als de afgelopen dagen.
Rond half negen rij ik weer weg bij het Gastehaus en zet koers richting Imst.
Gisteren in regen de Hahntennjoch op en af, vandaag gelukkig in droog weer naar boven (en aan de andere kant naar beneden).
Ondanks dat er op de top de nodige motorrijders staan valt het op de pas zelf mee met de drukte.
Lekker op het gemak de combinatie van bochten door.


Onderaan rij ik een paar kilometer door het Lechtal om daar uiteindelijk rechtsaf het Namlostal in te rijden.
Als deze weg in Nederland had gelegen, was dit waarschijnlijk DE motorweg van Nederland geweest, hier rijdt er echter amper verkeer.
Veel, heel veel bochten door dit dal in. Van 3 tot 180 graden links of rechtsom. Alles zit er wel in.
25km verder pak ik een klein stukje van de B179 tussen de Fernpas en duitse grens om daarna koers te zetten naar de Ammersattel.
Deze bochtige is niet extreem, maar het rijden langs de oevers van de Plansee maakt deze weg de moeite waard. Hier ben ik dan ook een paar keer gestopt vanwege de mooie fotolocatie’s.


Bij het nabijgelegen hotel stop ik voor de lunchpauze en geniet ik van het uitzicht over de see.
Na de lunch weer op weg en na enkele kilometers bereik ik de pashoogte en rij ik weer Beieren binnen (jammer genoeg geen bordje oid te vinden met daarop de pashoogte). Ook aan deze zijde van de grens is er vrijwel niks van haarspelden oid en via de Ettaler sattel (869mtr.) zet ik koers naar Garmisch-Partenkirchen.
Net als vorig jaar ook hier weer even een foto gemaakt in het aftandse skispringstadion.

Omdat ik ruim de tijd heb besluit ik om eens een rondje rondom de schans te lopen, helaas kun je deze niet tot aan de top bezoeken.
Na Garmisch is het weer koers zetten richting Oostenrijk. Ondanks dat de Zugspitze (met 2962mtr de hoogste berg van Duitsland) hier om de hoek ligt zie je deze pas bij het binnenrijden van Ehrwald.


Vandaag weer over de Fernpas die toch een stuk minder druk is dan in het weekend.
Jammer genoeg wel een vrachtwage en een rijtje auto’s voor me, dus echt doorrijden zit er niet in.
Dat heeft sowiezo hier weinig zin want er zijn de nodige lasercontroles. Zowel zaterdag, zondag als vandaag zie ik minstens 1x de politie op snelheid controleren.

Via de Holzleitsattel rij ik enkele kilometers over het Mieminger plateau om daarna af te dalen richting Inntal bij Mötz.
Eerst even een korte stop bij de kleine schans in Stams.
Daarna via Silz naar Haiming, Leuk om te vermelden is dat in 1857 er enkele mensen uit dit dorp geëmigreerd zijn naar Pozuzo in Peru, waar nu een dorp compleet in Oostenrijkse stijl midden in de jungle ligt.
In Haiming besluit ik om even te stoppen bij Oilers69 (www.oilers69.com) jammer genoeg is dit wegrestaurant op maandag gesloten.

Vervolgens gaat het steil omhoog de Haimingerberg op. Al na een paar kilometer lijkt het wegrestaurant nog op een puntje in de diepte.


Slingerend door het bos kom ik uit in Ochsengarten en vanaf hier rij ik nog even een paar kilometer door naar Kuhtai. Onderweg nog even in de remmen voor een wel heel bijzondere file.


Bovenop de Kuhtaisattel (mtr) een sticker gescoord voor op de zijkoffer en daarna weer afdalen richting Ochsengarten en Oetz. Onderweg opnieuw in de remmen. Dit keer voor paarden op weg.
Rond 17/17:30u zit de route voor vandaag erop.

DAG 5

Vandaag de langste ronde van deze week. 366km!
Toegeven, redelijk wat kilometers maar in je eentje is dit net wat makkelijker te doen dan in een groep. Ik had eigenlijk de Sellaronde willen rijden, maar omdat ik dan 400km onderweg was (waarvan 90% dezelfde weg was) heb ik er een ronde rondom Bolzano gemaakt.
De Vele kilometers komt mede doordat ik de Timmelsjoch 2x over moet. Van Dal naar Dal toch al snel 60km (x2 maakt dat 120km)
Om half 8 zit ik al op de motor (onder mijn motorjas nog een t-shirt en vest aangedaan), en een 45min. Later sta ik als enige op de Timmelsjoch.


Super rustig hier op de pas, en ook in de afdaling kom ik niet veel verkeer tegen.
Pas onderin het Passeiertal begint het wat drukker te worden.Jammer genoeg ook vandaag weer een vrachtwagen voor me, en door de bochten en vele tegemoetkomend verkeer is inhalen niet mogelijk. Jammer, maar we hebben vakantie en doen rustig aan.
Bij het binnenkomen van Meran gaat het links omhoog richting Hafling. De Temperatuur is inmiddels aardig gestegen en besluit om mijn vest uit te doen. Lekker in het zonnetje de berg omhoog, alsof het zo moet zijn ook hier weer een vrachtwagen voor me die ik pas kilometers later kan inhalen. Na Meltina op de SP99 is het gedaan met de drukte, wat zeg ik Op een stuk van 20km kom ik welgeteld 3 motorrijders en 4 auto’s tegen. Ik ben eigenlijk wel toe aan een korte stop, maar de enige horecagelegenheid op deze weg blijkt uitgerekend vandaag dicht te zijn.
Dan maar door bossen en weilanden door rijden naar Bolzano. Langzaam gaat de weg omlaag, en in de verte zie ik Bolzano al liggen.

De laatste kilometers van deze weg lijken wel een achtbaan.
1x meer dan 180graden rond, grotendeels door een tunnel.
Daarna zelfs een bocht van meer dan 360graden!

In Bolzano even een foto maken bij het lokale stadion. Jammer genoeg is de naast gelegen lunchroom nog gesloten tot 12u, en verder kom ik in deze stad niet heel veel leuke zaken tegen.
Ik rij langs het politiebureau en het valt me op dat hier enorm veel mensen van afrikaanse komaf staan te wachten (vluchtelingen?)
Nadat ik de stad door ben klimt de weg weer slingerend omhoog, en niet veel later zie ik een bordje staan met Hofschank Weidenhof. Dat klinkt goed, links een smal weggetje in en daar ligt idd een horecauitspanning ‘ in the middle of nowhere’ maar met een uitzicht om U tegen te zeggen.

Onder het genot van een Kaiserschmarn genieten van het uitzicht en daarna weer snel op weg om weer wat passen te trotseren. Het enige nadeel is dat het vandaag niet heel helder weer is waardoor je de bergen en rotsen niet heel goed kunt zien.


De stuurwegen zijn hier echt heerlijk. Verbazend goed asfalt en niet alleen maar haarspeldbochten. Volgend jaar toch eens een weekje dolomieten plannen.

Na de Lavezapas (1808mtr) gat het al slingerend richting de Mendelpas (1363mtr). Niet heel hoog, maar wel veel bochtenwerk. Op deze pas nog even een sticker gescoord. En dan door naar de volgende pas. De Gampenpas (1518mtr). Het voordeel van de Dolomieten is dat de passen relatief dicht bij elkaar liggen, waardoor je veel passen in weinig kilometers krijgt.
Net voor ik weer beneden bent begint het te druppelen en ik zie bij een tankstation wat motorrijders schuilen. Omdat ik ook moet tanken besluit ik hier maar te stoppen. Maar wat ik ook probeer, er komt geen druppel uit de pomp (tsja de italiaanse taal ben ik niet machtig dus geen idee welke knopjes ik in moet drukken). Dan maar in het naastgelegen café wat drinken. Na een half uur is het buitje voorbij en rijdt ik verder naar Meran, waar ik dit keer wel met succes kan tanken. De benzine is hier overigens een stuk duurder dan in Oostenrijk (gem. 1,20 tegen 1,49 de liter). Net na Meran WEER een vrachtwagen voor me. Dit keer met een shovel erop, dus de automobilisten erachter kunnen onmogelijk inhalen. Verderop in het passeierdal zie ik de regenbui al hangen. Nog 18km tot de timmelsjoch, ga ik droog daar komen, nog 17, nog 10, nog 8, 5km voor de TImmelsjoch besluit ik toch maar het regenpak aan te trekken. En inderdaad 3km voor de pas begint het even stevig te regenen. Ik krijg wel medelijden met de wegwerkers die bezig zijn om de fundering voor een muurtje te maken, in de korte tijd dat het regende is het meer een overgelopen goot geworden.
Halverwege de Timmelsjoch is het weer droog en kan ik het regenpak weer opbergen. Net na half zes ben ik op de top. En 45min. Later ben ik weer terug bij mijn verblijfsplaats. Net voor een nieuwe regenbui.

DAG 6.
Vandaag een soort van Rustdag.
Geen motorrijden maar 390km met de auto.

In December een andere auto gekocht, en ik had mijn vader zover gekregen om daar mee naar Oostenrijk te gaan. Zo kon ik ook de auto eens ‘testen’ in de alpen.
Net voor 8u vertrokken in direct de Timmelsjoch op. Ook vandaag ben ik op dit tijdstip de enige boven op de pas.
Dat levert wel mooie plaatjes op.

Tussen de Timmelsjoch en Meran een of andere duitser voor me die het nodig vind om voor elke bocht kort de rem aan te tikken. Na een km of 25 merkt hij dan toch de file achter zich op en laat eindelijk het verkeer passeren.
Net na Meran een korte pauze ingelast en dan door de Vinschgau op weg naar Prad am Stilfser.
Oftewel: De Stelviopas op.
Helaas is het rond de middag en is het hier (zeker in het bos) ook filerijden. Notabene een porscherijder durft amper gas te geven waardoor de colonne achter hem snel langer wordt.
Mijn vader en tante zijn passagier en weten niet wat ze zien op deze pas. Dit hadden ze niet verwacht.
Zeker boven op de top is het een komen en gaan van motorrijders, automobilisten, (prof)wielrenners en zelfs iemand die op skeelers!!! De berg op komt.

Na een uurtje rondkijken (en het kopen van een shirtje) rijden we aan de andere kant even kort de Umbrailpas op (we zijn er nu toch)
In de afdaling richting Bormio komt voor ons een wielrenner ten val. Zijn 2 vrienden stoppen snel, en ook ik help de onfortuinlijke man overeind. Buiten wat bloed op zijn knie en wenkbrauw die open ligt valt het gelukkig mee.
Via de Foscagnopas en aansluitende Passo d’ Eira zaten we koers naar Livigno.
Ondertussen passeren we de nodige profrenners die met hun ploegen hier op hoogtestage zijn.
Livigno is belastingvrij dus goedkoop tanken

We besluiten even lekker een rondje door het dorp te lopen en wat te genieten van het weer (23graden wat voor Livigno op 1800mtr hoogte zeldzaam warm is).
Door de Toltunnel komen we weer in Zwitserland uit waar we via de Ofenpas uiteindelijk bij de Reschensee aankomen. Hier weer even een fotostop bij de beroemde kerktoren in het water.


Via de Norbertshöhe (11 haarspeldbochten) komen we uiteindelijk weer in Oostenrijk terecht.
Via de Pillerhöhe en het Pitztal rijden we rond 19u Oetz binnen waar we nog besluiten wat te eten.
Morgen weer lekker op de motor.
Net efkes anges
pi_172492504
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
DAG 4

ik blijf het mooi vinden dat ik bijna exact dezelfde routes heb gereden als jij _O- die SP99 via Hafling vond ik zelf erg mooi, was inderdaad helemaal niemand. Ga ik volgend jaar zeker opnieuw doen. Heb jij nog mist gehad op de Timmelsjoch? Ik drie keer echte zware mist waarbij je misschien 20 à 30 meter zicht had
  maandag 17 juli 2017 @ 21:56:43 #214
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_172492660
Wow, wat een mooie verhalen hier!

Ik moet ook gauw maar eens met de motor op vakantie.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 17 juli 2017 @ 21:58:28 #215
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_172492712
1x dit jaar. Maar toen zicht van zo'n 50/100mtr in 2012 was het extremer toen ook 20/30mtr zicht
Net efkes anges
  maandag 17 juli 2017 @ 23:28:17 #216
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_172495845
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik weet niet hoe technisch dat jij denkt dat ik ben maar daar ga ik niet aan beginnen :') zou nog eerder met sleepkabel langs de weg gaan staan aangezien de xt een sleepoog heeft aan de voorkant.

Anywho het is gewoon wachten op transport en meer zit er helaas niet in
Ik schrok al toen ik die foto van de Ten op een flatbed zag langskomen. Het zal toch niet weer he!

Maar mooi kut man, dit zijn juist die trips waar gezeik met de motor nog vele malen kutter is dan normaal. Sterkte goos!
pi_172496499
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

geen ongeluk gehad oid maar tijdens het rijden stopte de motor ineens en wil niet meer starten.

Hij probeert het wel maar slaat niet aan(motor lampje gaat ook knipperen).

Benzine, olie kvs allemaal gecheckt en in orde en het enige wat ik me kan bedenken is dat ik wanneer ik contact aanzet ik het gezoem van, wat volgens mij,de brandstofpomp is niet hoor dus de leek in mij denkt dat het probleem daar zit.

Probleem 2 is dat ik in het oosten van IJsland zit waar eigenlijk niemand behalve toeristen motor rijdt. Er zijn hier alleen maar autogarages dus zoals het er nu naar uit ziet gaan de motor en ik retour Reykjavik en zit de motorreis er op.
-O-
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_172499119
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mja :') Ik heb het met de Bandit ook een keer zo gehad ja. Denk dat het komt omdat de klepstoter wel gewoon gaat bewegen en op gegeven moment die klep tegenkomt, en daar tegenaan slaat. Een bijzonder geluid is het zeker :')

Hoe heb jij dat opgelost? Ik heb toen met een magneet op een stokje één van de onderdelen bovenuit de cilinderkop weten te vissen, de andere lag onderin het carter. Motor op zijn kant, carterpan er onderuit, boutje gevonden.
Ik vreesde ook het ergste, maar toen ik het kleppendeksel loshad (motorblok moet daarvoor eruit *O*), lag het moertje doodleuk naast de klep. Het stelboutje zat gelukkig nog net een stukje ingedraaid en kon niet loskomen, omdat het tegen het kleppendeksel aan het slaan was. Had het op de foto al eruit gedraaid.

Allemaal veel minder spannend dan bij jou, maar heb gewoon geluk gehad. Anders zat ik waarschijnlijk ook een dag te hengelen met een magneetje :')
pi_172523716
It's Alive! The journey continues!

Bleek gelukkig niet de pomp te zijn maar bedrading die kortgesloten had.

Kwam gisteravond een hele groep motorrijders de camping opzetten van een georganiseerde reis en die hadden een monteur bij zich...
pi_172524650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:15 schreef Salatrel het volgende:
It's Alive! The journey continues!

Bleek gelukkig niet de pomp te zijn maar bedrading die kortgesloten had.

Kwam gisteravond een hele groep motorrijders de camping opzetten van een georganiseerde reis en die hadden een monteur bij zich...
Nice! Veel plezier nog de rest van de dagen die je over hebt :D
pi_172525463
Was van korte duur. Kort na vertrek opnieuw uitgevallen. Dit keer weer aan de praat met een zwaardere zekering maar toch terug gereden naar waar ik was en bij anwb aangegeven dat hij toch op transport moet
pi_172529409
Nou zoals ik al zei was de vreugde van korte duur. Gelukkig liep het deze keer allemaal was sneller en staat de motor inmiddels bij de transporteur (dezelfde als die ook het transport naar Rotterdam doet! :D)

Zometeen om 15:00 moet ik nog even terug om te checken of de chauffeur mij mee wil nemen want die beslissing is uiteindelijk aan hem. Ga ik in ieder geval de goede kant op en waarschijnlijk nog via het noorden ook dus het gedeelte waar ik niet geweest was.

Stay tuned...
pi_172529716
meteen inruilen dat brik :6
pi_172529744
Sala minder man! Dooresleten kabels ofzo ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_172530623
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:35 schreef Geerd het volgende:
Sala minder man! Dooresleten kabels ofzo ?
wat ik op internet komt het idd wel eens voor dat de insulatietape doorslijt omdat de kabelboom aan het frame vastzit getiewrapt meestal zo rond de 30 a 40k die van mij staat al op 56. Het meest kritieke punt wat dat betreft zit echter onder de benzinetank wat ik lees dus daar ga ik zo niet bijkomen.
  woensdag 19 juli 2017 @ 18:39:15 #226
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172532456
Op verzoek van mjan even overgeschakeld naar hier:

Verleden:
- BMW K75; 2000km
- HD Road King: 2000km
- Kawasaki GTR1000: 70.000km (toen overleed ie met 209.000 op de teller en 1 versnelling minder dan af-fabriek)

Nu:
- 4 wielers

Plan:
- Ik verwacht in de toekomst toename van mantelzorg verplichtingen op 200km enkele reis
- Komende jaar met enige regelmaat onderwijs op 250km enkele reis
- Voor werk maandelijks wel ritjes naar collega's van 200km+
- Diepgewortelde afkeer aan OV (+ zodanig wonen dat OV in veel gevallen 3 uur plus reizen oplevert)
- Heel weinig vrije dagen die echt vrij zijn (dus alleen mezelf te vermaken) ; rit voor iets "nuttigs" is dus ook ideaal moment voor vrijetijdsbeleving
- Groot onderhoud / vervanging auto op handen

--> overweging is dus om te kijken naar een motorfiets voor de combi nut & fun.

Waar heb ik niets mee?
- Naked
- SS
- Verbouwd

Waar krijg ik een blije smile van?
- BMW K1*000(G)(T), Kawasaki GTR1400, Triumph Trophy 1200
- Triumph Rocket (past ook goed bij mijn postuur O-) )
- Menig HD met aankleding, echter het onderhoud....

Waar ga ik van kwijlen?
- Hond F6C Tourer

Wat ga ik er niet mee doen?
- Me inbeelden dat ik op een circuit ben
- Een circuit op
- Dingen laten afschuren aan asfalt.

Wat moet er op mee?
- Setje kleding
- Laptop + stapeltje A4
- Helm waterdicht kunnen opbergen, bij voorkeur pak ook.

Iemand suggesties, ideeën, adviezen?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 18:44:19 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172532541
Tering zeg Salatrel, wat zuur. Rondtouren op IJsland klinkt wel erg gaaf zeg ;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172532870
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:39 schreef fietsie het volgende:

Waar heb ik niets mee?
- Naked
:{w Tsk.

Wat is je budget eigenlijk?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_172532885
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:25 schreef Salatrel het volgende:
Was van korte duur. Kort na vertrek opnieuw uitgevallen. Dit keer weer aan de praat met een zwaardere zekering maar toch terug gereden naar waar ik was en bij anwb aangegeven dat hij toch op transport moet
Matig verhaal zeg.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:01:10 #230
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172532896
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:59 schreef mjan het volgende:

[..]

:{w Tsk.

Wat is je budget eigenlijk?
Max 12k. (ex kleding en nieuwe helm e.d.)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172533013
Ik heb geen ervaring met jouw eisen, maar ik zou zeggen koop wat van die aluminium koffers als topkoffer enzo.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_172533060
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:39 schreef fietsie het volgende:
Op verzoek van mjan even overgeschakeld naar hier:

Verleden:
- BMW K75; 2000km
- HD Road King: 2000km
- Kawasaki GTR1000: 70.000km (toen overleed ie met 209.000 op de teller en 1 versnelling minder dan af-fabriek)

Nu:
- 4 wielers

Plan:
- Ik verwacht in de toekomst toename van mantelzorg verplichtingen op 200km enkele reis
- Komende jaar met enige regelmaat onderwijs op 250km enkele reis
- Voor werk maandelijks wel ritjes naar collega's van 200km+
- Diepgewortelde afkeer aan OV (+ zodanig wonen dat OV in veel gevallen 3 uur plus reizen oplevert)
- Heel weinig vrije dagen die echt vrij zijn (dus alleen mezelf te vermaken) ; rit voor iets "nuttigs" is dus ook ideaal moment voor vrijetijdsbeleving
- Groot onderhoud / vervanging auto op handen

--> overweging is dus om te kijken naar een motorfiets voor de combi nut & fun.

Waar heb ik niets mee?
- Naked
- SS
- Verbouwd

Waar krijg ik een blije smile van?
- BMW K1*000(G)(T), Kawasaki GTR1400, Triumph Trophy 1200
- Triumph Rocket (past ook goed bij mijn postuur O-) )
- Menig HD met aankleding, echter het onderhoud....

Waar ga ik van kwijlen?
- Hond F6C Tourer

Wat ga ik er niet mee doen?
- Me inbeelden dat ik op een circuit ben
- Een circuit op
- Dingen laten afschuren aan asfalt.

Wat moet er op mee?
- Setje kleding
- Laptop + stapeltje A4
- Helm waterdicht kunnen opbergen, bij voorkeur pak ook.

Iemand suggesties, ideeën, adviezen?
BMW GS?
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:11:25 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172533110
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:09 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

BMW GS?
Mwah... het trekt me niet echt...
Nog nooit op gereden maar geeft me niet het gevoel dat je daar nou windbescherming en waterafscherming hebt...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172533119
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:25 schreef Salatrel het volgende:
Was van korte duur. Kort na vertrek opnieuw uitgevallen. Dit keer weer aan de praat met een zwaardere zekering maar toch terug gereden naar waar ik was en bij anwb aangegeven dat hij toch op transport moet
Dat is wel heel erg kut..
pi_172533153
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:39 schreef fietsie het volgende:

Wat moet er op mee?
- Setje kleding
- Laptop + stapeltje A4
- Helm waterdicht kunnen opbergen, bij voorkeur pak ook.
Goldwing.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:14:23 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172533174
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:13 schreef mjan het volgende:

[..]

Goldwing.
Speciale verrichtingen op geleerd met lessen (....)
Reed wel tof.

(Was makkelijker dan op het 500cctje waar ik op leste...)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172533217
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:11 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg kut..
extreem ja. Gelukkig was het transport nu wel snel geregeld. Motor staan in een vrachtwagen die via het noorden naar Reykjavik gaat en daar waarschijnlijk in de loop van de nacht danwel morgenvroeg aankomt. Die chauffeur wilde mij echter niet meenemen.

In ware IJslandse stijl heeft men mij naar een andere vestiging gebracht waar een andere vrachtwagen gewacht mheeftbwaarvan de chauffeur mij wel als bijrijder mee wilde nemen. Dat is de behulpzaamheid die ik ken van IJslanders _O_

Kort samengevat: de motor en ikzelf zijn in 2 verschillende vrachtwagens onderweg naar Reykjavik.
pi_172533315
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:39 schreef fietsie het volgende:
[...]
Iemand suggesties, ideeën, adviezen?
Als je die Rocket en HD's tof vind:
Suzuki M1800 of C1800?
Yamaha XV1900?
Qua bagage wellicht wat minder geschikt overigens :+

BMW R1200RT?
Honda Pan European?
Moto Guzzi Norge?

quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:15 schreef Salatrel het volgende:

[..]

extreem ja. Gelukkig was het transport nu wel snel geregeld. Motor staan in een vrachtwagen die via het noorden naar Reykjavik gaat en daar waarschijnlijk in de loop van de nacht danwel morgenvroeg aankomt. Die chauffeur wilde mij echter niet meenemen.

In ware IJslandse stijl heeft men mij naar een andere vestiging gebracht waar een andere vrachtwagen gewacht mheeftbwaarvan de chauffeur mij wel als bijrijder mee wilde nemen. Dat is de behulpzaamheid die ik ken van IJslanders _O_

Kort samengevat: de motor en ikzelf zijn in 2 verschillende vrachtwagens onderweg naar Reykjavik.
Dat is wel mooi dat een andere chauffeur je nog wel mee wil nemen! Maakt het toch wel wat makkelijker :)
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:20:03 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172533331
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:19 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Als je die Rocket en HD's tof vind:
Suzuki M1800 of C1800?
Yamaha XV1900?
Qua bagage wellicht wat minder geschikt overigens :+

Ik ga googelen...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172533346
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:15 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Kort samengevat: de motor en ikzelf zijn in 2 verschillende vrachtwagens onderweg naar Reykjavik.
-O-
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:25:37 #241
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172533462
Uitdaging bij fietsen zoals dit:
https://www.motoroccasion(...)rstate-m1212054.html

zal zijn dat ik mijn garage fundamenteel onder handen moet nemen...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:59:34 #242
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_172534133
DAG 7. Vandaag weer iets meer dan 300km op de teller.

Terwijl ik aan het ontbijt zit begint het jammer genoeg buiten zachtjes te regenen.
Met regenpak aan voorzichtig op weg. Ook op de eerste pas van de dag (de Pillersattel) regent het nog, maar bovenop de top zie ik in de diepte al het Oberinntal liggen waar het zo te zien toch droog is.

In de afdaling begint het inderdaad te stoppen met regenen waardoor ik even later dan eindelijk het regenpak weer uit kan doen.

Via de B180 gaat het snel zuidwaarts, helaas is het laatste deel over de Finstermunz en Reschenpas gestremd waardoor ik ook vandaag noodgedwongen via de Norbertshöhe moet rijden. Niet veel later bereik ik via de Reschenpas weer de Reschensee waar ik geniet van een Apfelstrudl met uitzicht op het meer.


Daarna gaat het richting de Stelviopas, vandaag met de motor omhoog.

Ook vandaag is het in het eerste gedeelte weer redelijk druk. Gelukkig kan je met de motor toch wat makkelijker inhalen op deze pas. Bovenaan weer gestopt voor de nodige foto’s. Omdat ik toch wat ging drinken bij de Tibethutte daar ook maar gelijk de motor gestald.


Na een uurtje weer op pad, vandaag niet via Bormio maar via de Umbrailpas omlaag. Met 2503mtr de hoogste pas van ‘Die Schweiz’

Het valt goed te merken dat in Mei de Giro d’ Italia hier is geweest. Plots zijn er ook veel meer wielrenners op deze pas te vinden.

Ook is het asfalt op diversen plaatsen nieuw aangelegd (en gelijk ondergekalkt door voornamelijk Nederlanders en Italianen).



Verder valt het met de drukte op deze pas mee waardoor ik lekker in eigen tempo kan afdalen richting het Val Mustair.

Het valt me nu pas op, dat je hier een pas mooi uitzicht hebt op de verderop gelegen Ofenpas.



Onderaan rechts en dan komen langs een locatie die we over enkele jaren waarschijnlijk nog weleens zijn bij ‘andere tijden sport’



Niet veel later rijd ik weer Italië binnen en kom ik weer uit bij de Reschensee.
Vanaf hier gaat de rit in omgekeerde richting van vanochtend.

Omdat ik nog wat tijd heb stop ik bij het restaurant/informatiepunt op de Pillerhöhe.
Hier heb je een mooi uitzicht op het Oberinntal en de omliggende bergen.


Via het Pitztal en Imst kom ik uiteindelijk weer aan in het Oetztal waar ik rond 17:15u terug ben.

DAG 8.

Alweer de laatste dag hier in Oostenrijk.

Vandaag de kortste route van de week. Nog geen 230km staan er op de planning voor vandaag.
Al bij het wegrijden ’s ochtends is de lucht al grijs.

Nog voor ik in Oetz ben (zo’n 15km verder) is het al aan het regenen, en kan ik opnieuw deze week het regenpak aantrekken.

Via Ochsengarten kom ik uiteindelijk in Kuhtai. Ondanks dat je hier 70/100km/u mag kom ik door de regen amper boven de 50km/u uit. Ook in de saaie afdaling door het Sellraintal is het niet veel anders. Je mag er 70 (op plaatsen ook 100km/u) maar ik kom hier door de gladde wegen ook amper boven de 50 uit (safety first).

Daarna over de Bundesstrasse richting Innsbruck. Jammer genoeg is het erg druk in de stad, waardoor het even duurt voor ik er door ben. Gelukkig lijkt de ergste regen voorbij.
Ondanks dat ik hem al eens op de foto, toch nog eens het Stadion op de foto


Via de oude Brennerpas zet ik koers richting Italië. Heel spectaculair is dit stuk niet (zelfs een beetje saai). Zo’n 20km na de grensovergang kom ik aan in Sterzing. Tijd voor de lunchstop. Heel veel is er niet te vinden langs de doorgaande weg dus ik stop bij maar bij een enigszins louchie Imbiss voor een tosti.

Gelukkig is het eindelijk droog, en kan ik na de stop zonder regenkleding de Jaufenpas oprijden.

Net voor ik boven ben begint het weer te regenen en kan het regenpak weer aan. Snel even een foto maken van het bordje aan de top en het uitzicht over het Passeirdal en dan naar beneden.

20km lekker bochtenwerk.

Een paar kilometer later is het alweer droog, en onderaan is het alweer zo warm dat regenpak en vest al niet meer nodig zijn. Direct na de afdaling van de Jaufenpas volgt voor de derde keer deze week de Timmelsjoch omhoog.

Ook hier weer hetzelfde verhaal als op de Jaufenpas. Onderaan de pas is het droog, maar net voor de top begint het te regenen.

Door de laaghangende bewolking is het soms zelfs zeer mistig.

Sinds vorig jaar is er bij de tolpoorten een motormuseum geopend, door dat ik in het Oetztal overnacht heb ik gratis entree dus uiteraard even een kijkje nemen.

Ik denk dat dit voor de liefhebbers van (oude) motoren iets is wat je zeker eens bezocht moet hebben.



Ook het horeca gedeelte is grotendeels in ‘motorstijl’ ingericht.

Ik heb nog ruim tijd over als ik het museum naar buiten loop en besluit een extra lusje aan de route te koppelen, de Oetzaler Gletscherstrasse. Geen pas, maar met 2829mtr wel het hoogst geasfalteerde punt van Europa dat je met een motorvoertuig kunt bereiken.


Vanaf Sölden gaat het vrij snel omhoog en na een kilometer of 6 (niet heel veel haarspeldbochten) bereik je dan de tolpoortjes (Wat is dat toch in Oostenrijk. Alle leuke passen en wegen zijn met tol), 5,50 armer en een gratis sticker rijker rij ik verder.

Helaas is het op deze hoogte echt bewolkt waardoor er buiten het onderste deel van de gletscher en het liftstation amper wat te zien valt. Ik volg de weg verder richting Tiefenbachferner (Wat volgens de diverse bronnen het hoogste punt zou moeten zijn), maar daarvoor zou ik eerst door een tunnel moeten.

Ik zie bovenaan wel een bordje staan dat het hoogste punt aangeeft, maar de hoogte klopt niet, en ook heb ik geen tunnel gezien.


Dan maar weer een stuk naar beneden.

Schijnbaar heb ik een bordje gemist want de Tiefenbachgletsjer blijkt de andere kant op. En inderdaad 2 bochten verder ligt de Tunnel (gelijk ook de hoogste wegtunnel van Europa).

Aan het eind van de tunnel ligt letterlijk het hoogtepunt van deze vakantie.

Als ik de tunnel uitrij verwacht ik een monument, een informatiepaneel desnoods een fanfare maar er staat……………. Helemaal niets. Sterker nog er is vandaag (op een shovelbestuurder na) helemaal niemand. De liften zijn dicht het restaurant gesloten en de temperatuur meter geeft net 4 graden boven 0 aan. Alsof dat nog niet alles is begint er ook nog natte sneeuw te vallen. Zelfs de shovelbestuurder houdt het voor gezien en ik besluit hetzelfde te doen.

Wat een teleurstelling.




Vandaag geen koeien of paarden in de afdaling, maar geiten.


Net na de klok van 17u ben ik terug.



DAG 9

Vandaag de lange terugweg naar huis.

Omdat ik niet continu autosnelweg wil rijden maak ik nog een omweg via Karslruhe en Kaiserslautern.

Mijn vader wil vandaag vroeg wegrijden zodat hij de files op de Fernpas voorheen. Zelf besluit ik hetzelfde te doen waardoor ik 06:10u al wegrij. De zijkoffers kunnen gelukkig in de auto mee, dus bij eventuele files kan ik er makkelijker tussendoor.

Ondanks dat de weersverwachtingen gunstig zijn begint het een paar kilometer later al te druppelen. In de verte zie ik al wat blauwe lucht te voorschijn komen dus ik besluit nog even te wachten met het aantrekken van de regenkleding.

In Imst is het inderdaad droog, maar als ik de richting opkijk waar ik zometeen naar toe ga zie ik een pikzwarte lucht. Dus hup regenpak toch maar uit het topkoffer halen.

Geen moment te laat want enkele minuten later komt het met bakken uit de lucht. De volgende 1,5u zijn de meest slechte omstandigheden om te motorrijden. Een drukke slingerende Bundesstrasse en hevige regen maakt dat ik uber geconcentreerd moet rijden.

De regendruppels op het vizier maken het zicht er niet beter op. Op sommige punten zie ik alleen het schijnsel van de lichten van de tegenliggers en rechts de witte lijn die de wegkant markeert.

Als ik zo tot thuis moet rijden gaat het een heeeeeeeeel lange dag worden.

Net nadat ik de autosnelweg oprij begint het te stoppen met regenen en komt er zelfs een waterig zonnetje door.
2u gereden en bij de eerste stop kan dan eindelijk de regenkleding voor de laatste keer opgeborgen worden. Op het gemak wat gedronken, en dan weer 2u op weg tot Pforzheim. Het valt (buiten de traditionele wegwerkzaamheden rondom Stuttgart) redelijk mee met de drukte waardoor ik er een lekker gemiddelde op na kan houden.
Na de 2e stop is het niet meer ver tot Karlsruhe waar ik een bezoek breng aan het Wildparkstadion.
Jammer genoeg ook hier een evenement waardoor ik voor de poort wat foto’s moet maken.


Na Karlsruhe binnendoor richting Kaiserslautern.
Via het Pfalzerwald (een van de grootste bossen van Duitsland) kom ik op de B48 terecht dit blijkt (zo lees ik later) een van de beste stuurwegen in Duitsland. En Terecht! Bocht na bocht na bocht.
Jammer genoeg heb ik op de 20km die ik over deze weg rij weer een oude heer voor me die 50 rijdt waar je 70 mag, en bij elke bocht weer even test of de remmen werken.
Helaas over de hele lengte van de weg een doorgestrokken streep waardoor inhalen ook hier verboden is.
Na een tijdje bereik ik dan toch Kaiserslautern waar het stadion al boven de staat uittorent.

Even een foto maken en dan de laatste etappe naar huis.
Langs de A61 nog een keer getankt (en even de benen gestrekt) en even verderop bij de Mac nog een hamburger gepakt om de inwendige mens te versterken.
Rond 16:45u ben ik thuis.
Moe maar voldaan en 3455km op de teller erbij.

Maandag nog even de motor gewassen en de stickers erbij geplakt en dan zit deze roadtrip voor 2017 er weer op.


Volgend jaar met meer man?
Net efkes anges
pi_172534209
Ach Mjan hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze IJsland per vrachtwagen hebben gezien
pi_172534277
Alhoewel deze stond afgelopen nacht op de camping waar ik was:




Duitse camper alhoewel dat ding heet letterlijk das rollende hotel.
pi_172534985
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:02 schreef Salatrel het volgende:
Ach Mjan hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze IJsland per vrachtwagen hebben gezien
True, true. Achteraf is het ook wel een mooi verhaal, maar ik zou het nu vooral zuur vinden. Succes daar :*
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_172535104
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:27 schreef mjan het volgende:

[..]

True, true. Achteraf is het ook wel een mooi verhaal, maar ik zou het nu vooral zuur vinden. Succes daar :*
ja maar ik vind het al zuur sinds zondagavond dus inmiddels berust ik me wel een beetje in de situatie.

Net wel samen met de chauffeur 2 (vrouwelijke) toeristen gered die hun huurauto onbedoeld naast de weg in het zand vastgezet hadden...
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:41:31 #247
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172535420
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:39 schreef fietsie het volgende:
Iemand suggesties, ideeën, adviezen?
*O* Honda Deauville *O*

Morgen wordt de interceptor opgehaald en dan heb ik weer slechts 1 motor :P
pi_172535449
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:31 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja maar ik vind het al zuur sinds zondagavond dus inmiddels berust ik me wel een beetje in de situatie.

Net wel samen met de chauffeur 2 (vrouwelijke) toeristen gered die hun huurauto onbedoeld naast de weg in het zand vastgezet hadden...
Oehw chikies !!! ~O> ~O>
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:42:43 #249
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172535457
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:41 schreef Erasmo het volgende:

[..]

*O* Honda Deauville *O*

Morgen wordt de interceptor opgehaald en dan heb ik weer slechts 1 motor :P
Deauville is te klein voor mij; al eens getest.

Ik moet er misschien ook bij vermelden dat ik net geen twee meter ben, met korte beentjes.
En dientengevolge steek ik dus ook vrij ver boven een fiets uit.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:44:01 #250
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172535504
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:42 schreef fietsie het volgende:

[..]

Deauville is te klein voor mij; al eens getest.

Ik moet er misschien ook bij vermelden dat ik net geen twee meter ben, met korte beentjes.
En dientengevolge steek ik dus ook vrij ver boven een fiets uit.
Met of zonder hoge voorruit. Zonder zat ik ook altijd in de wind met mijn 1.90 maar met de hoge zit je vrij stil en droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')