Ik verdenk die borden er al jaren van dat ze gewoon random aan en uit gezet worden. Vaak is er geen enkele aanwijsbare oorzaak te vinden waarom een dergelijk bord aan staat.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 22:13 schreef cunial het volgende:
[..]
Dat zie ik wel regelmatig, bijv 3 matrixborden op 70 en daarna weer doorrijden.
Is geautomatiseerd. Dat jij geen reden ziet, wil niet zeggen dat er geen reden is. Ik zie ze eerder te laat, dan onnodig aan gaan.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik verdenk die borden er al jaren van dat ze gewoon random aan en uit gezet worden. Vaak is er geen enkele aanwijsbare oorzaak te vinden waarom een dergelijk bord aan staat.
Ik weet dat het geautomatiseerd is, maar dat is ook meteen het gevaar. Als er toevallig een paar auto's op het verkeerde punt wat zachter rijden denkt dat ding meteen "FILE !!" en gooit alles op slot. Een mens zou dan nog kunnen denken "Mwoah valt wel mee, lost zichzelf wel op"quote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is geautomatiseerd. Dat jij geen reden ziet, wil niet zeggen dat er geen reden is. Ik zie ze eerder te laat, dan onnodig aan gaan.
De meerderheid van de mensen op de weg moet vooral niet zelf gaan denken het beter te weten. Als er een paar auto's langzamer rijden, lijkt het me een goede reden om dat middels de matrixborden kenbaar te maken. Als het dan maar heel even is, zijn ze ook zo weer weg. Wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een mens zou dan nog kunnen denken "Mwoah valt wel mee, lost zichzelf wel op"
Ik heb het dan ook niet over mensen op de weg, maar mensen die met een camera de verkeerssituatie ter plekke bekijken en reageren.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
De meerderheid van de mensen op de weg moet vooral niet zelf gaan denken het beter te weten
werkt met sensoren in het wegdek... Dát heet automatisch .. Dan gaat er wel uiteraard in de controlekamer een pingeltje en schakelt één van de schermen over naar dat punt waardoor er mensen mee gaan kijken, maar die matrix staat dan al aan.. Niemand die daar een handeling voor hoeft te doen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over mensen op de weg, maar mensen die met een camera de verkeerssituatie ter plekke bekijken en reageren.
Dan gaat de matrix dus te vroeg aan, er hoeft niet perse iets aan de hand te zijn. Misschien rijden er toevallig een paar mensen wat langzamer. Menselijke beoordeling vooraf zou beter zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
werkt met sensoren in het wegdek... Dát heet automatisch .. Dan gaat er wel uiteraard in de controlekamer een pingeltje en schakelt één van de schermen over naar dat punt waardoor er mensen mee gaan kijken, maar die matrix staat dan al aan.. Niemand die daar een handeling voor hoeft te doen.
Liever te vroeg dan te laat heh. Serieus? Hoeveel mankracht kost dat om honderden kilometers snelweg te monitorenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan gaat de matrix dus te vroeg aan, er hoeft niet perse iets aan de hand te zijn. Misschien rijden er toevallig een paar mensen wat langzamer. Menselijke beoordeling vooraf zou beter zijn.
Met als gevolg het creeren van een onnodige file door mensen die vol in de ankers gaan als dat ding ineens aanflitst zonder aanwijsbare reden.quote:
Vind jij ja. Je vind het onnodig. Ik durf dat te betwijfelen. Als ie niet of te laat aan gaat en er ontstaat een kop-staartbotsing door omdat jij of iemand anders niet oplet, dan ben jij verder van huis. Dan lig je of in de kreukels of sta je met je zure gezicht in een nog langere file. Dankzij de matrixborden zie je het (eventuele) gevaar ruim van te voren. Ik zie niet in hoe dat een ergernis kan zijn. Het is niet dat ze er 9 van de 10 keer naast zitten, of wel?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Met als gevolg het creeren van een onnodige file door mensen die vol in de ankers gaan als dat ding ineens aanflitst zonder aanwijsbare reden.
nee, mensen maken fouten, hebben een reaktietijd en zijn soms afgeleid. Daarbij zou er 10.000 man/vrouw als een debieltje tv zitten te kijken om al die kilometers in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan gaat de matrix dus te vroeg aan, er hoeft niet perse iets aan de hand te zijn. Misschien rijden er toevallig een paar mensen wat langzamer. Menselijke beoordeling vooraf zou beter zijn.
Nou..quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vind jij ja. Je vind het onnodig. Ik durf dat te betwijfelen. Als ie niet of te laat aan gaat en er ontstaat een kop-staartbotsing door omdat jij of iemand anders niet oplet, dan ben jij verder van huis. Dan lig je of in de kreukels of sta je met je zure gezicht in een nog langere file. Dankzij de matrixborden zie je het (eventuele) gevaar ruim van te voren. Ik zie niet in hoe dat een ergernis kan zijn. Het is niet dat ze er 9 van de 10 keer naast zitten, of wel?
Mowah dat laatste waag ik te betwijfelen. Maar goed, ik mijn mening jij de jouwequote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vind jij ja. Je vind het onnodig. Ik durf dat te betwijfelen. Als ie niet of te laat aan gaat en er ontstaat een kop-staartbotsing door omdat jij of iemand anders niet oplet, dan ben jij verder van huis. Dan lig je of in de kreukels of sta je met je zure gezicht in een nog langere file. Dankzij de matrixborden zie je het (eventuele) gevaar ruim van te voren. Ik zie niet in hoe dat een ergernis kan zijn. Het is niet dat ze er 9 van de 10 keer naast zitten, of wel?
10.000 man? Hoeveel van die borden staan er in NL?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, mensen maken fouten, hebben een reaktietijd en zijn soms afgeleid. Daarbij zou er 10.000 man/vrouw als een debieltje tv zitten te kijken om al die kilometers in de gaten te houden.
Geautomatiseerd is prima, er zijn altijd wel mensen die het niks vinden en zich geroepen voelen om erover te mauwen.. Ik weet zeker dat die matrixborden al honderden, zoniet duizenden ongelukken hebben voorkomen en vele levens hebben gered.. Die anderhalve keer dat je dan eens moet remmen om (voor jouw idee) niks of weinig is dan heel erg jammer.
Je zou eens een half jaartje ofzo moeten gaan rondrijden in een half ontwikkeld land waar ze dat niet hebben en waar halve anarchie heerst op de weg.. Dan ga je ons pimp-shizzle wegennet misschien weer waarderen.
Je gaat wel een beetje oppassen natuurlijk, maar een matrixbord met 70 km/h over een overzichtelijk stuk snelweg is gewoon een beetje onzin. Volgens mij is het nog een maximumsnelheid ook en geen advies snelheid.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:46 schreef Tunafish het volgende:
Ik heb ook een haat-liefde verhouding met die dingen. Zie ze vaak aanspringen bij opritten waar er dan weer een paar sukkels moeilijk deden en er geremd werd. Daardoor het verkeer achter ze ook, en verkeer daarachter, enzovoorts, tot je twee kilometer voor die oprit al de borden aan zit gaan en iedereen daar nóg harder gaat remmen. Kijk je een beetje vooruit, zie je dat de weg praktisch leeg is en ze op de rechterstrook wat langzamer rijden dan normaal. Ondertussen heb je achter je wel een mooie file.
Aan de andere kant staan ze natuurlijk vaak terecht aan en hebben ze ontiegelijk veel ongelukken voorkomen doordat mensen niet met volle vaart op een file afstormen.
Precies, wat ik altijd doe als ik ze aan zie springen, is rustig vooruitkijken wat er nou daadwerkelijk aan de hand is. Is de boel zo goed als leeg ga ik wel iets langzamer rijden, maar niet in de ankers om aan die 90/70/50 te voldoen. Meestal zie je wel of er daadwerkelijk van alles stilstaat, of ze gewoon zijn aangesprongen omdat er een paar langzame drollen langskwamen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je gaat wel een beetje oppassen natuurlijk, maar een matrixbord met 70 km/h over een overzichtelijk stuk snelweg is gewoon een beetje onzin. Volgens mij is het nog een maximumsnelheid ook en geen advies snelheid.
Nog los van hoeveel borden er staan zou je ook al die wegen van camera's moeten voorzien. Weegt vast op tegen die paar keer dat jij ze voor niks ziet. Wat mij dan weer nooit overkomt, maar dat zal vast toeval zijn .quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
10.000 man? Hoeveel van die borden staan er in NL?
Als mensen toch al niet opletten, dan heeft dat bord al helemaal geen zin denk je niet? En als je wel oplet, kun je zelf wel zien wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vind jij ja. Je vind het onnodig. Ik durf dat te betwijfelen. Als ie niet of te laat aan gaat en er ontstaat een kop-staartbotsing door omdat jij of iemand anders niet oplet, dan ben jij verder van huis. Dan lig je of in de kreukels of sta je met je zure gezicht in een nog langere file. Dankzij de matrixborden zie je het (eventuele) gevaar ruim van te voren. Ik zie niet in hoe dat een ergernis kan zijn. Het is niet dat ze er 9 van de 10 keer naast zitten, of wel?
Mwah het valt meer op. Ik reageer anders op matrixborden dan op een remlicht voor me. Ik rem zelden direct als reactie op mijn voorganger (tenzij ik er niet langs/doorheen kan kijken of als er matrixborden knipperen). Mensen die maar 1 auto voor zich kijken (wat genoeg mensen doen), zien dankzij matrixborden eerder dat er iets loos is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 16:16 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Als mensen toch al niet opletten, dan heeft dat bord al helemaal geen zin denk je niet? En als je wel oplet, kun je zelf wel zien wat er aan de hand is.
een serieuze berg, en camera's; nog veel meer.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
10.000 man? Hoeveel van die borden staan er in NL?
ruim 5k, maar kijk eens goed rond op een knooppunt, en nabij tunnels, daar staan er hoopjes.. Valt normaal helemaal niet op, maar op een knooppunt met dubbele rijbaan staan ze dus 4 breed, en dan idd elke paar honderd meter..quote:Op dinsdag 4 juli 2017 16:35 schreef JDude het volgende:
Een kleine 2700 kilometer snelweg is voorzien van signalering, en ze staan grofweg om de 600 meter. Reken maar uit.
Ze moeten ook niet in de ankers, dat zijn mongolen. Gewoon gas lossen en opletten. Matrixborden werken gewoon, als randstedeling moet ik eerder wennen als ze er niet zijn en er wel file ontstaat.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Met als gevolg het creeren van een onnodige file door mensen die vol in de ankers gaan als dat ding ineens aanflitst zonder aanwijsbare reden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |