Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijnquote:Op donderdag 13 juli 2017 19:22 schreef Xaryna het volgende:
Eens. Zie ook altijd in de Leidsche Rijn tunnel minimaal 1 auto zonder verlichting.
Zorg gewoon dat alle auto's standaard de lampen aan hebben, dan hoef je ook niet te handhaven.
dat hoeft niet direct positief te zijn hoor, als je er 'opeens' iets voor je opdoemt wat een auto blijkt te zijn. Met verlichting had je die al vanaf een paar honderd meter zien aankomen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijn
Sterker nog, ik had eens bijna ruzie toen ik twee mutsen in een truttenschudder zonder licht in het stikdonker bij het stoplicht erop probeerde te attenderen. Ze reden overigens ook nog hersenloos links, dus het was echt gevaarlijk.quote:Op donderdag 13 juli 2017 17:10 schreef ludovico het volgende:
Gewoon verblinden met je groot licht als ze zo dom zijn.. maar die mensen snappen seinen ook niet.
Iemand die normaal vlak voor je neus in het pikkedonker (nacht, motregen, onverlichte snelweg) naar links komt met ruim 50 km/h minder op de teller dan jij (reed zo'n 140 op de teller) is al niet grappig, maar als diegene dan ook nog eens geen licht aan heeft, is het echt niet leuk meer. Dan schrik je je gewoon de pleuris.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijn
Op de verlichte stukken snelweg zie je ze nog wel. Maar als zo'n hok in het donker voorbij rijdt kan het best spannend zijn. Verlichte auto's vallen gewoon meer op.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijn
Of je reed in een of andere oude Landrover of andere oldtimer, of je had zo'n ding met gemak moeten kunnen inhalen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 14:57 schreef Simterklaas het volgende:
Vanmorgen een trage kutcamper die ik kilometers lang niet kon inhalen en gas ging geven op een punt waar ik wel kon inhalen en dat terwijl ik al aan het inhalen was. Kon ik er alsnog kilometers lang achter blijven rijden
Meneer uit Denemarken, krijg de tering.
Audi rijders zijn al jaren wat de BMW rijders vroeger waren. Ik zie het hier in Nederland ook. Zodra ik een Audi zie zet ik me al schrap. Je weet immers dat het een idioot is.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 19:58 schreef eRKa het volgende:
Vandaag toch een klootviool op de A3 in Bayern....
Audi A4 met enkelassige caravan, bootje op dak van de auto. En maar scheuren, met gemak 120kmh en caravan dansend en slingerend erachteraan.
Op die snelweg zijn diverse werkzaamheden en in Duitsland geldt dan meestal 80kmh en altijd inhaalverbod. Staat ook altijd aangegeven, meermaals.
De eerste werkzaamheden had hij al vaker ingehaald, en wilde op een zeker moment zelfs inhalen bij versmalde linkerbaan. Ik heb niet zo'n behoefte aan een Dolleman voor me en heb de deur dichtgebonden. Dan maar paar km de boel blokkeren, beter dat dan een flink ongeval waardoor alles compleet dicht zit met evt gewonden.
Uiteraard knipperorgel, bumperkleven etc maar daar ben ik immuun voor.
Even daarna op normale weg probeerde die vent zelfs via de uitvoegstrook in te halen. Met caravan....de wereld is vol met idioten. Er reed een busje op de rechterbaan en dat zat hem in de weg. Die vent met Audi en caravan presteerde het ook nog eens om dat busje naar de linkerbaan te drukken.
Audi, met de A van Asociaal. Was een Duitser overigens.
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter me ¤220quote:Op woensdag 19 juli 2017 13:37 schreef ludovico het volgende:
Ik irriteerde me laatst aan iemand die zich keurig aan de snelheidslimiet hield, ik moest zo nodig 120 rijden op een 80 weg.... Haalde ik hem in over een doorgetrokken streep.
Slecht gedrag van mij.
De dijk tussen lelystad en enkhuizen. Afhankelijk van de helderheid overdag en 's nachts sowieso makkelijk te zien, kan je op genoeg plekken inhalen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter me ¤220
Ja en dan heb je daar zo'n prachtige overzichtelijke bocht en mag je opeens niet meer inhalen... Ach ja, zie zat punten waar die ambtenaren maar wat gedaan hebben. Snelheden zijn soms ook totaal onlogisch.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:29 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
De dijk tussen lelystad en enkhuizen. Afhankelijk van de helderheid overdag en 's nachts sowieso makkelijk te zien, kan je op genoeg plekken inhalen.
Sowieso is het daar altijd wel zo dat je op de plekken dat je mag inhalen, het stervensdruk is en waar je niet mag inhalen heb je nul tegenliggers...
Jij rijdt in een i8?quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en dan heb je daar zo'n prachtige overzichtelijke bocht en mag je opeens niet meer inhalen... Ach ja, zie zat punten waar die ambtenaren maar wat gedaan hebben. Snelheden zijn soms ook totaal onlogisch.
Vandaag reed ik met de i8 wel 10 min. achter een Safira op de linkerbaan. Je denkt toch wel dat zo'n auto opvalt maar gaat niet aan de kant. Dan haal ik hem uiteindelijk rechts, gaat ie allemaal gebaren maken
Nee even geruild voor m'n Tesla voor een paar daagjesquote:Op woensdag 19 juli 2017 18:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Jij rijdt in een i8?
Is die net als een Tesla via zakelijke constructies goedkoop te krijgen?
* OscarMopperkont hoort graag de tips en trucs.
Vraag blijft hetzelfde.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee even geruild voor m'n Tesla voor een paar daagjes
Als je een eigen bedrijf hebt en redelijk wat winst maakt (liefst 80k+) dan rij je relatief goedkoop ja. Een oude i8 uit 2014 valt denk ik nog wel mee met 7% bijtelling (alhoewel dat nog veel is over 150k). Regels zijn wel veel beperkter geworden (MIA maximale aftrek tot 50k, bijtelling 4% tot 50k) dus je kunt beter een goedkopere EV halen wil je echt max. profit. Voor de Model 3 wordt het perfect.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:44 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vraag blijft hetzelfde.
Ik weet dat je met de nodige trucs een Tesla relatief goedkoop kan aanschaffen dankzij subsidies en andere voordeeltjes.
Het was wel gewoon veilig ja, maarja, ik rij graag 120-130 op rechte stukken met veel overzicht.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter me ¤220
Manmanman, fiscaal geneuzel allemaal, welk nut dient dit precies? (vanuit de overheid gezien)quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je een eigen bedrijf hebt en redelijk wat winst maakt (liefst 80k+) dan rij je relatief goedkoop ja. Een oude i8 uit 2014 valt denk ik nog wel mee met 7% bijtelling (alhoewel dat nog veel is over 150k). Regels zijn wel veel beperkter geworden (MIA maximale aftrek tot 50k, bijtelling 4% tot 50k) dus je kunt beter een goedkopere EV halen wil je echt max. profit. Voor de Model 3 wordt het perfect.
Volgens mijn berekeningen was m'n Tesla van bijna 90k ongeveer even duur als een BMW/Audi van 50k over een periode van 5 jaar.
Daar heb ik toch even een vraag over.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag reed ik met de i8 wel 10 min. achter een Safira op de linkerbaan. Je denkt toch wel dat zo'n auto opvalt maar gaat niet aan de kant. Dan haal ik hem uiteindelijk rechts, gaat ie allemaal gebaren maken
ik ga er gemakshalve van uit dat mensen lopen te slapen achter het stuur en dus niet doorhebben dat ze onnodig linksrijden. Als dat niet zo is, dan doen ze het blijkbaar met opzet en is het nog triester. Hoe opvallender en sneller je auto, des te beter het opvalt lijkt me voor de persoon voor me. De eerste km's bleef ik gewoon erachter maar na een tijdje had hij zat momenten om naar rechts te gaan maar deed dat niet. Dus ik rij een beetje naar links om te laten zien dat ik er langs wil, maar had geen zin.quote:Op donderdag 20 juli 2017 02:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Daar heb ik toch even een vraag over.
Dat linksplakken van die ander was uiteraard niet goed, daar kunnen we het wel over eens zijn denk ik.
Maar waarom denk je dat er ruimte gemaakt moet worden voor jou omdat in je eigen beleving jouw auto opvalt in de spiegels?
Dat is een hele verkeerde aanname en hopelijk snap je dat zelf ook, niet de stoerste auto krijgt 1e keus, daar zijn verkeersregels voor.
En iets zegt mij dat je hebt geprobeerd hebt hem te dwingen aan de kant te gaan, gezien je manier van denken is dat een reële optie.
En als je het toch allemaal zo goed weet: Het is linkerSTROOK ipv linkerbaan.
Als je op de linkerbaan rijdt ben je een spookrijder.
Sorry, ik mag niet meer daarop antwoorden.quote:Op woensdag 19 juli 2017 23:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Manmanman, fiscaal geneuzel allemaal, welk nut dient dit precies? (vanuit de overheid gezien)
Dat ligt toch vooral aan de gemiddelde rijstijl die bij dit soort auto's hoort. De verwachting is er dat een bestuurder van een luxe auto asociaal rijdt, dus daar wordt al op geanticipeerd. Dat je net zo'n appelkoek op de weg was in een Kia maakt dan niet uit, daarin is de verwachting anders en had men hetzelfde gereageerd als het vooraf te zien was.quote:Op donderdag 20 juli 2017 08:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
ik ga er gemakshalve van uit dat mensen lopen te slapen achter het stuur en dus niet doorhebben dat ze onnodig linksrijden. Als dat niet zo is, dan doen ze het blijkbaar met opzet en is het nog triester. Hoe opvallender en sneller je auto, des te beter het opvalt lijkt me voor de persoon voor me. De eerste km's bleef ik gewoon erachter maar na een tijdje had hij zat momenten om naar rechts te gaan maar deed dat niet. Dus ik rij een beetje naar links om te laten zien dat ik er langs wil, maar had geen zin.
Ik lees enige irritatie in je post, wat ik vreemd vind. Maar zie dat wel vaker als je in een dikke auto rijdt. Denk een soort jaloezie. Dan gaan mensen niet meer aan de kant (vooral bij BMW's) of gooien ze de auto ervoor. Ik reed in m'n Kia niet veel anders en had dat probleem nooit.
[..]
Sorry, ik mag niet meer daarop antwoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |