abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_171952836
registreer om deze reclame te verbergen
Ze zitten nu en het derde jaar met Honda, en nadat er in 2016 progressie werd geboekt, is het dit seizoen weer ongeveer net zo beroerd als in 2015.

Je hoort nu geruchten dat ze mischien weer met Mercedes-motoren willen gaan rijden in 2018, maar is dat een slimme zet? Ik denk dat Mercedes-motoren de snelste weg zijn naar puntenfinishes in 2018, maar je gaat met een klantenmotor geen race en/of titelwinnende auto krijgen, daar geloof ik niet in. Zeker niet zolang Mercedes met een eigen team in de F1 zit.

En kan McLaren nog wel zonder het geld van Honda? Ik heb ergens gelezen dat McLaren niet of nauwelijks hoeft te betalen voor die Honda-motoren en dat Honda in feite ook het salaris van Alonso grotendeels voor hun rekening neemt. Geen of nauwelijks prijzengeld, al jaren geen hoofdsponsor. Die Mercedes-motoren zullen een lieve duit kosten..
pi_171952864
Binnenkort? Meh. Ooit? Dat denk ik wel. Er komt ook wel weer een tijd dat Ferrari kut gaat, of Mercedes (of wat het over 5-10-15 jaar ook is), om maar wat te noemen. Veel te vroeg om McLaren voor goed af te schrijven :)
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_171953501
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 23:29 schreef Radegast het volgende:
maar je gaat met een klantenmotor geen race en/of titelwinnende auto krijgen
Vettel denkt daar anders over. Denk ik. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171953658
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2017 23:56 schreef Geralt het volgende:

[..]

Vettel denkt daar anders over. Denk ik. :)
Dat was een worksteam. Dat is anders dan een echte klantenmotor.
Trots daw veur Twente bint!
pi_171953736
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat was een worksteam. Dat is anders dan een echte klantenmotor.
Oneens. In 2010 en 2011 stond Renault net als nu met een eigen team op de grid. Daarna in 2012 en 2013 met Lotus Renault.

Dan kan je RB echt niet een worksteam noemen imo. Dat was gewoon een klantenmotor. Vind ik dan.

In 2007, 2008 en 2009 was het wel een Works team. Toen heette het ook Red Bull Racing Renault. Dat was wel een worksteam. Toen Vettel daar alles won niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 26 juni 2017 @ 00:27:22 #6
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_171954053
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Oneens. In 2010 en 2011 stond Renault net als nu met een eigen team op de grid. Daarna in 2012 en 2013 met Lotus Renault.

Dan kan je RB echt niet een worksteam noemen imo. Dat was gewoon een klantenmotor. Vind ik dan.

In 2007, 2008 en 2009 was het wel een Works team. Toen heette het ook Red Bull Racing Renault. Dat was wel een worksteam. Toen Vettel daar alles won niet.
Vergelijk eens wat Mercedes erin steekt met Renault destijds.

Daar vloeien dan weer andere belangen en prioriteiten uit voort. Wanneer het gaat om motoren naar andere firma's
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_171954216
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Oneens. In 2010 en 2011 stond Renault net als nu met een eigen team op de grid. Daarna in 2012 en 2013 met Lotus Renault.

Dan kan je RB echt niet een worksteam noemen imo. Dat was gewoon een klantenmotor. Vind ik dan.

In 2007, 2008 en 2009 was het wel een Works team. Toen heette het ook Red Bull Racing Renault. Dat was wel een worksteam. Toen Vettel daar alles won niet.
Ik kan hier geen touw aan vastknopen. RBR was volgens jou van 2007 t/m 2009 een fabrieksteam maar toen Vettel er reed niet? Het Renault fabrieksteam is notabene in 2006 nog kampioen geworden en was in de jaren erna gewoon actief.
pi_172090933
Die Total en Infiniti-sponsoring werd niet voor betaald. Dat was in ruil voor fabriekssteun. De officile naam van het team is overigens alleen van 2013 tot 2015 Infiniti Red Bull Racing geweest. Voor derest was het altijd Red Bull Racing, dus zonder Renault er achter. De deal was na het aflopen van het contract verleden tijd door de grote mond van Horner.

Wat McLaren betreft... Hopelijk niet met Honda. Dat gezeik heeft nu lang genoeg geduurd. Het zero-size-verhaal was een beslissing van beiden. Dit jaar zijn ze opnieuw begonnen met een nieuwe motor, dus dat ze qua betrouwbaarheid en snelheid een stap terug gedaan hebben tov 2016 viel te verwachten.

Ze lijken nu echter weer wat betrouwbaarheid te hebben gevonden en die spec 3 schijnt extra vermogen te hebben (lees soms 30 pk en soms 60 pk).
pi_172091958
Ik denk dat ze niet zonder Honda kunnen.

Ben best wel bang dat ze dezelfde richting opgaan als Williams. Die vielen ook hard terug toen ze BMW kwijt raakten. Ze hebben de weg naar boven gevonden, maar ik zie dat team ook gewoon geen titel kandidaat worden zolang Mercedes zelf mee doet.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_172094520
Ik wens McLaren en Honda het beste en ik denk niet dat Alonso het beste is voor hen.
Het succes is hem naar het hoofd gestegen waardoor hij zich als een verwend nest gedraagt.

Kan Honda geen betere motoren in elkaar sleutelen?
pi_172094574
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Oneens. In 2010 en 2011 stond Renault net als nu met een eigen team op de grid. Daarna in 2012 en 2013 met Lotus Renault.

Dan kan je RB echt niet een worksteam noemen imo. Dat was gewoon een klantenmotor. Vind ik dan.

In 2007, 2008 en 2009 was het wel een Works team. Toen heette het ook Red Bull Racing Renault. Dat was wel een worksteam. Toen Vettel daar alles won niet.
Ik dacht eigenlijk dat je op Toro Rosso doelde.
in a crowd you lose humanity
pi_172166669
Allebei de auto's rijden in Oostenrijk met de nieuwe 'spec 3' Honda-motor. Ben benieuwd naar de performance. Qua betrouwbaarheid verwacht ik wel een dubbele DNF eigenlijk.

Geruchten gaan dat McLaren op Silverstone bekend zal maken dat ze in 2018 met Mercedes-motoren gaan racen.
pi_172177572
Denk vanaf 2021 als er een simpeler motorspec komt, waardoor er minder onderling verschil komt en fabriekssteun ook minder belangrijk wordt.
.
pi_177612533
Spannende tijd voor McLaren, met een Renaultje achterin gaan we echt zien hoe goed dat chassis van ze nou daadwerkelijk is.
  donderdag 15 maart 2018 @ 23:50:13 #15
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177852772
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:13 schreef Radegast het volgende:
Spannende tijd voor McLaren, met een Renaultje achterin gaan we echt zien hoe goed dat chassis van ze nou daadwerkelijk is.
Ook met de Renault is het momenteel niet te best. Die gaan weer een zwaar jaar tegemoet.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_177897340
Nee
pi_178060398
Dat wordt nogal een klus. Haas en Sauber doen het tot nu toe niet eens zo slecht.
pi_178369704
Gp2-chassis!!!!

Karma!
pi_178370025
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2018 23:50 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ook met de Renault is het momenteel niet te best. Die gaan weer een zwaar jaar tegemoet.
Boah, ze kwamen goed naar voren in Melbourne.
.
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:19:07 #20
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_178374061
Het is een beetje vlees nog vis met McLaren de laatste jaren. Ze maken mooie sportauto's en ze hebben prachtige fabrieken, maar ze zijn momenteel een beetje te "clean" en te gemoedelijk om nog echt te overtuigen als F1-team. Ze zijn te Brits en te weinig straatvechters. Een beetje hetzelfde probleem als wat Williams ook lijkt te hebben. Ik zie McLaren dit jaar ook niet hoog eindigen.
pi_178376665
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:19 schreef beantherio het volgende:
Het is een beetje vlees nog vis met McLaren de laatste jaren. Ze maken mooie sportauto's en ze hebben prachtige fabrieken, maar ze zijn momenteel een beetje te "clean" en te gemoedelijk om nog echt te overtuigen als F1-team. Ze zijn te Brits en te weinig straatvechters. Een beetje hetzelfde probleem als wat Williams ook lijkt te hebben. Ik zie McLaren dit jaar ook niet hoog eindigen.
Te Brits? Eerder te weinig. Ze blazen vooraf te hoog van de toren, en als het tegenzit ligt het altijd aan alles en iedereen behalve aan henzelf.

Nu ook weer, door een hoop mazzel worden ze vijfde in Melbourne (we finishten voor een Red Bull!!!!) en meteen die praatjes dat ze zich konden gaan richten op de top drie teams. (Hoeveel seconden in hoe weinig rondjes reed Ricciardo weg van Alonso na de SC in Melbourne?)

Outqualified door een Toro Rosso met een Gp2-engine een een rookie achter het stuur. Genant.
  zondag 8 april 2018 @ 01:42:28 #22
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_178379141
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 18:58 schreef Fer het volgende:

[..]

Boah, ze kwamen goed naar voren in Melbourne.
Ja, blijkbaar hebben ze de problemen met de koeling die ze eerder hadden, opgelost. Overigens was kwalificatie vandaag weer minder.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_178379229
Ik denk dat ze vers bloed moeten aantrekken. Dan kan er nog alles gebeuren.
pi_178544070
McLaren aan de top, dat zou betekenen dat teams als RBR, Mercedes of Ferrari de top niet meer halen. Met hun begrotingen, zie ik dat niet snel gebeuren. De top met 2 keer 350 miljoen en 1 keer 300 miljoen per jaar blijft gewoon zitten. Mits er de cap komt van 150 miljoen per team per jaar, maar dat zie ik echt niet gebeuren.
pi_178574405
eens kijken of die (flinke) update in Spanje ze kan helpen, maar ben ook benieuwd hoe ze het doen in Monaco, (al jaren hun sterkste raceweekend van het jaar )
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')