abonnement Unibet Coolblue
pi_171949825
Dag,
Ik heb een probleem met het toilet.
Als ik de bovenkap eraf haal en handmatig “de buis” omhoog trek spoelt het toilet gewoon door zoals altijd.
Plaats ik de kap er weer op dan word de buis niet omhoog getrokken.
Het knopje dat je moet indrukken om de buis omhoog te trekken en het toilet te laten doorspoelen werkt dan niet goed genoeg? Of is het iets anders?
Iemand enig idee hoe je dit kan op lossen?
  zondag 25 juni 2017 @ 22:12:30 #2
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_171950410
Wat voor type stortbak heb je? Staat er een merk op? Is het een relatief 'nieuwe' van plastic of is het een 'oude' porseleinen? Kun je anders eens googlen naar 'stortbak' en een plaatje laten zien van het type dat je hebt of er heel erg op lijkt?
De laatste der kunstmatigen...
pi_171951260
Hoe plaats ik foto?
Het is een plastic stortbak. Geen merk. Het toilet is van 1990
  zondag 25 juni 2017 @ 22:37:45 #4
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_171951369
De laatste der kunstmatigen...
pi_171951815
Ik ben naar de site gegaan en heb drie foto's geupload (zie er trouwens 2 onder en 1 boven) maar hoe krijg ik ze nu hier
  zondag 25 juni 2017 @ 22:54:25 #6
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_171951894
Zo
De laatste der kunstmatigen...
pi_171952013
Ik heb foto's geupload, maar krijg ze niet hier, ondanks de melding dat ik de code moet pakken voor forums (die met IMG) haakjes
pi_171952161
Om te kunnen plakken moet "het oude" bericht plaatsmaken voor mijn melding toch?
K&W / Toilet.
Dit lukt niet.
Misschien weet mijn zoon het. Zal hem morgen vragen. Hij slaapt nu
pi_171955207
Zal wel ergens een stokje los zitten van het doortrek mechanisme.

Foto's.
Laat die handjes wapperen!
pi_171959539


  maandag 26 juni 2017 @ 12:20:57 #11
4330 PJ
Tja.....
pi_171960788
Heb je het 'hengsel' dat aan de knop vast zit wel gehaakt aan de zwarte ring bovenop de buis waar je aan trekt.
pi_171961004
Ja.
Het lijkt alsof het geen kracht heeft om de buis omhoog te trekken.
pi_171961448
helaas is de foto niet erg scherp, maar lijkt het nou zo of is de hefboom net na de knop niet helemaal 100% meer??
wat gebeurd er als je de knop in drukt terwijl je met de hand dat stangetje tegen houd? Buigt hij dan door?
pi_171961534
Als je de deksel er terug op doet, hang je dan wel even de "ring" van de "buis die omhoog getrokken moet worden" om het haakje van de knop van de deksel heen?
pi_171961975
Nixxor. Ja dat heb ik gedaan.
MrDrako. Ik weet niet zeker of ik je snap.
Bedoel je de zwarte stang in het reservoir? Of bedoel je het tangetje behorend bij de knop?
Toen ik de klep niet volledig op het reservoir plaatste (ik kon het water nog wel zien,alleen van achteren zat de klep erop),
trok het wel door.
Houdt de vlotter het misschien tegen
pi_171962740
bedoelde inderdaad dat "tangetje"
maar gezien de foto zou deze toch langs de vlotter af moeten vallen??
Ik bedoelde dus of dat stangetje dat aan de spoelknop zit, of daar iets van speling op zit,
dan zou hij wanneer de deksel dicht zit mogelijk niet ver genoeg omhoog komen, en wanneer je zelf de klep omhoog houd misschien net wel.
pi_171969769
Mijn toetsenbord leidt zijn eigen leven. Daarom ontbreekt wel eens de "s"
tangetje ipv stangetje. (de w en x ook wel eens, behalve vandaag)

Ik ben naar de gamma geweest met het deksel.
Twee werknemers keken ernaar en zij zagen niets dat niet in orde is. Ze begrepen niet waarom het hengsel, dat in werking treedt als je het knopje indrukt, de zwarte stang die in het reservoir ligt niet omhoog kan trekken. Een van de twee werknemers opperde het idee dat ik moet proberen de zwarte stang dieper in het reservoir te duwen. Dan kan het hengsel de stang meer omhoog trekken.
Geprobeerd. Helaas
  maandag 26 juni 2017 @ 19:38:25 #18
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_171971254
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 18:42 schreef Tew het volgende:
Mijn toetsenbord leidt zijn eigen leven. Daarom ontbreekt wel eens de "s"
tangetje ipv stangetje. (de w en x ook wel eens, behalve vandaag)

Ik ben naar de gamma geweest met het deksel.
Twee werknemers keken ernaar en zij zagen niets dat niet in orde is. Ze begrepen niet waarom het hengsel, dat in werking treedt als je het knopje indrukt, de zwarte stang die in het reservoir ligt niet omhoog kan trekken. Een van de twee werknemers opperde het idee dat ik moet proberen de zwarte stang dieper in het reservoir te duwen. Dan kan het hengsel de stang meer omhoog trekken.
Geprobeerd. Helaas
No offense Tew, maar bij de Gamma om 'technisch advies' vragen is net zoiets als bij de Jumbo vragen welke wijn goed bij een sukadelapje met champignonsaus past... :')
De laatste der kunstmatigen...
pi_171971312
haha,
  maandag 26 juni 2017 @ 19:47:52 #20
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_171971456
Maar goed, alle gekheid op een stok, even ontopic:

- Je weet zeker dat wanneer je de deksel erop doet de grijze stang van de drukknop onder het zwarte hengsel zit gehaakt?
- Hoeveel kracht moet je zetten als je met de hand aan het zwarte hengsel moet trekken?
- Probeer eens met de kap op z'n zij met 1 hand de knop in te drukken met de andere hand (met 1 vinger) de grijze stang tegen te houden... Gaat dit gemakkelijk? Buigt de grijze stang dan door?

Misschien een wat rigoreuze oplossing, ik weet niet hoe handig je zelf bent en ik kan ook niet in je portemonnee kijken, maar een complete plastic stortbak koop je in de bouwmarkt voor 5 tientjes
De laatste der kunstmatigen...
pi_171971922
- Ja
- weinig,gaat soepel
- gaat soepel,de stang buigt lichtjes door

De meest onhandige op deze site.
Ik heb er ook aan gedacht een mannetje op marktplaats te zoeken, maar
ik ben bang dat als ik een nieuwe stortbak koop daarna een tweede probleem zich voordoet en dan had ik beter een nieuw toilet hebben kunnen laten plaatsen.
Zo'n hangende
Maar dan zit je weer met tegels op de grond, aangezien de afvoer op de grond is en niet in de muur
pi_171972267
Moet niet een van de witte haakjes om het stangetjetje van de drukknop?
  maandag 26 juni 2017 @ 20:18:31 #23
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_171972293
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:06 schreef Tew het volgende:
- Ja
- weinig,gaat soepel
- gaat soepel,de stang buigt lichtjes door

De meest onhandige op deze site.
Ik heb er ook aan gedacht een mannetje op marktplaats te zoeken, maar
ik ben bang dat als ik een nieuwe stortbak koop daarna een tweede probleem zich voordoet en dan had ik beter een nieuw toilet hebben kunnen laten plaatsen.
Zo'n hangende
Maar dan zit je weer met tegels op de grond, aangezien de afvoer op de grond is en niet in de muur
Nou m.i. kan er met het toilet zelf weinig mis zijn, alle 'techniek' zit toch echt in de stortbak. En als ik die foto van jou zo eens bekijk dan durf ik met vrij veel zekerheid te zeggen dat je een stortbak bij de bouwmarkt kopen met dezelfde maten als je nu hebt; dat betekent rechts bij de wateraansluiting loshalen onder bij de pijp loshalen en verwisselen. Ik gok dat een handige buurman, broer, neef dat in een half uur voor je heeft gefixt....
De laatste der kunstmatigen...
pi_171972656
Manianman.
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt.
Op de foto zie je een klein wit staafje, dat gaat door 2 gaten.Je kan daar aan draaien ,maar er gebeurt niets.
Maar, links hiervan (in het smallere deel ) zitten ook twee gaatjes en moet daar niet ook zo'n klein wit staafje zitten?
Geen idee, waarvoor deze overigens dient.

Artificial,
Ik ga daar maar eens naar kijken denk ik
  maandag 26 juni 2017 @ 20:35:35 #25
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_171972843
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:28 schreef Tew het volgende:
Manianman.
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt.
Op de foto zie je een klein wit staafje, dat gaat door 2 gaten.Je kan daar aan draaien ,maar er gebeurt niets.
Maar, links hiervan (in het smallere deel ) zitten ook twee gaatjes en moet daar niet ook zo'n klein wit staafje zitten?
Geen idee, waarvoor deze overigens dient.

Artificial,
Ik ga daar maar eens naar kijken denk ik
Hebben jullie het nu over dat witte staafje aan de onderkant van de drukknop? Is dat niet gewoon het scharnierpunt van de drukknop :Y
De laatste der kunstmatigen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')