abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171953689
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:00 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Prima, en dan nog mag ik zelf beslissen voor wie ik wel en geen respect heb. Dat ik geen respect heb wil toch niet zeggen dat ik iemands leven wil verzieken, alsjeblieft zeg. Het is gewoon een gedachte in mijn hoofd, zij hoeven op dezelfde manier geen respect voor mijn functie te hebben. I don't care. We mogen toch best uiten waar we wel en geen respect voor hebben. Ik zou me wellicht schamen (en misschien ook medelijden hebben) als mijn moeder een hoer zou zijn, can't help the feeling.
Mens doe niet zo schijnheilig.. Zeg gewoon dat je ze minderwaardig vindt ipv er zo omheen te draaien..
pi_171953704
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 23:57 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je je vorige post begon met 'niet minderwaardig als mens', terwijl je ze eigenlijk weldegelijk minderwaardig vindt?

En waarom schiet je zo in de verdediging?
De mens is gelijkwaardig en dus niet minderwaardig aan elkaar. Ik heb nergens gezegd dat hoeren minder rechten moeten hebben oid. Ik zeg dat ik geen respect heb voor de functie, omdat ik geen reden zie om er wel respect voor te hebben. Het doet me niets.

tenzij het een dierbare is, dan komt het fenomeen plaatsvervangende schaamte en medelijden om de hoek kijken
pi_171953734
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:05 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

De mens is gelijkwaardig en dus niet minderwaardig aan elkaar. Ik heb nergens gezegd dat hoeren minder rechten moeten hebben oid. Ik zeg dat ik geen respect heb voor de functie, omdat ik geen reden zie om er wel respect voor te hebben. Het doet me niets.
Eerder zei je iets anders.
misunderstood
pi_171953782
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:06 schreef DKS het volgende:

[..]

Eerder zei je iets anders.
Ik heb juist bevestigd dat ik ze niet minderwaardig zie als mens. Als je goed leest, dan zie je misschien ook dat ik mijn woorden soms zorgvuldig uitkies.
pi_171953803
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mens doe niet zo schijnheilig.. Zeg gewoon dat je ze minderwaardig vindt ipv er zo omheen te draaien..
Dit dus.
pi_171953818
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:08 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ik heb juist bevestigd dat ik ze niet minderwaardig zie als mens. Als je goed leest, dan zie je misschien ook dat ik mijn woorden soms zorgvuldig uitkies.
Tuurlijk.
Kunt ook gewoon zeggen wat je echt vind. Sociaal wenselijk antwoord hoeft niet.
misunderstood
  maandag 26 juni 2017 @ 00:17:17 #82
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171953908
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:00 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Prima, en dan nog mag ik zelf beslissen voor wie ik wel en geen respect heb. Dat ik geen respect heb wil toch niet zeggen dat ik iemands leven wil verzieken, alsjeblieft zeg. Het is gewoon een gedachte in mijn hoofd, zij hoeven op dezelfde manier geen respect voor mijn functie te hebben. I don't care. We mogen toch best uiten waar we wel en geen respect voor hebben. Ik zou me wellicht schamen (en misschien ook medelijden hebben) als mijn moeder een hoer zou zijn, can't help the feeling.
Luister. Respect is iets waarvan ik vind dat men het moet verdienen en het kan verkwisten. En waar of wie of wat jij respect voor hebt dat is natuurlijk volledig je eigen beslissing. Dat moet je lekker zelf weten.

Dat gezegd hebbende denk ik dat het wel interessant is om eens rustig na te denken over -waarom- je minder respect hebt voor mensen die bepaald werk doen.

Ik denk dat je er al snel achter komt dat je eigenlijk de wereld achterstevoren aan het bekijken zijn. Wie zijn de echte helden? De trust-fund babies? De bankiers? De prinsjes en prinsesjes van deze wereld? Je weet wel, die mensen die onze adolatie afdwingen omdat ze zo veel geld, status en macht hebben?

Of zijn de echte helden gewoon de vuilnismannen. De putjesscheppers, de hoeren, de maatschappelijk werkers, de bouwvakkers... mensen die dag in dag uit hun lichaam slopen om bij te dragen aan onze samenleving, in de hoop hun eigen leven en dat van de mensen om hen heen te kunnen ondersteunen met zekerheid, eten een een dak boven het hoofd.

Tijd om je prioriteiten nog eens te overdenken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171953926
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:10 schreef DKS het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Kunt ook gewoon zeggen wat je echt vind. Sociaal wenselijk antwoord hoeft niet.
Ik zou niet willen zien dat ze anders behandeld zouden worden vanwege hun functie, door bijvoorbeeld geen recht te hebben op bijstand oid. Net zoals ik ook geen onderscheid in behandeling zou willen zien obv godsdienst/ras/etniciteit etc. Dan mag ik voor mezelf concluderen dat ik mensen gelijkwaardig vind aan elkaar, sorry dat ik je voor mijn antwoord moet teleurstellen.
pi_171953963
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Luister. Respect is iets waarvan ik vind dat men het moet verdienen en het kan verkwisten. En waar of wie of wat jij respect voor hebt dat is natuurlijk volledig je eigen beslissing. Dat moet je lekker zelf weten.

Dat gezegd hebbende denk ik dat het wel interessant is om eens rustig na te denken over -waarom- je minder respect hebt voor mensen die bepaald werk doen.

Ik denk dat je er al snel achter komt dat je eigenlijk de wereld achterstevoren aan het bekijken zijn. Wie zijn de echte helden? De trust-fund babies? De bankiers? De prinsjes en prinsesjes van deze wereld? Je weet wel, die mensen die onze adolatie afdwingen omdat ze zo veel geld, status en macht hebben?

Of zijn de echte helden gewoon de vuilnismannen. De putjesscheppers, de hoeren, de maatschappelijk werkers, de bouwvakkers... mensen die dag in dag uit hun lichaam slopen om bij te dragen aan onze samenleving, in de hoop hun eigen leven en dat van de mensen om hen heen te kunnen ondersteunen met zekerheid, eten een een dak boven het hoofd.

Tijd om je prioriteiten nog eens te overdenken.
Ik zou het eerder compleet los zien van iemand zijn of haar werk of studie, een ambtenaar kan ook prima een held zijn bijvoorbeeld.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171953994
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:18 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ik zou niet willen zien dat ze anders behandeld zouden worden vanwege hun functie, door bijvoorbeeld geen recht te hebben op bijstand oid. Net zoals ik ook geen onderscheid in behandeling zou willen zien obv godsdienst/ras/etniciteit etc. Dan mag ik voor mezelf concluderen dat ik mensen gelijkwaardig vind aan elkaar, sorry dat ik je voor mijn antwoord moet teleurstellen.
En waarom zouden ze door hun functie geen recht op bijstand hebben? Zou je beste vriendin een hoer kunnen zijn en nog steeds jouw beste vriendin? Of je zusje/ nichtje oid?
misunderstood
  maandag 26 juni 2017 @ 00:23:42 #86
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171954004
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik zou het eerder compleet los zien van iemand zijn of haar werk of studie, een ambtenaar kan ook prima een held zijn bijvoorbeeld.
Uiteraard. En op individueel vlak zijn er uitzonderingen te bedenken. De financieel adviseur die gewoon de morele beslissingen maakt in een situatie waarin dat niet per se nodig was... en zo zullen er ook vuilnismannen zijn die regelmatig hun kinderen slaan. Dat bedoel ik niet.

Het gaat mij meer over het idee wat men bij een bepaald beroep heeft. Zo heeft TheInnocent een bepaald idee bij "hoeren". Ik ga daar in mee. Laten we inderdaad even doen alsof we beroepsgroepen als eenheden kunnen waarderen of beoordelen. Maar dan kom ik toch echt bij de tegenovergestelde conclusie dan zij.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171954024
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Luister. Respect is iets waarvan ik vind dat men het moet verdienen en het kan verkwisten. En waar of wie of wat jij respect voor hebt dat is natuurlijk volledig je eigen beslissing. Dat moet je lekker zelf weten.

Dat gezegd hebbende denk ik dat het wel interessant is om eens rustig na te denken over -waarom- je minder respect hebt voor mensen die bepaald werk doen.

Ik denk dat je er al snel achter komt dat je eigenlijk de wereld achterstevoren aan het bekijken zijn. Wie zijn de echte helden? De trust-fund babies? De bankiers? De prinsjes en prinsesjes van deze wereld? Je weet wel, die mensen die onze adolatie afdwingen omdat ze zo veel geld, status en macht hebben?

Of zijn de echte helden gewoon de vuilnismannen. De putjesscheppers, de hoeren, de maatschappelijk werkers, de bouwvakkers... mensen die dag in dag uit hun lichaam slopen om bij te dragen aan onze samenleving, in de hoop hun eigen leven en dat van de mensen om hen heen te kunnen ondersteunen met zekerheid, eten een een dak boven het hoofd.

Tijd om je prioriteiten nog eens te overdenken.
Maar waar staat dat ik wel respect heb voor die prinsjes en geldmannetjes? Daarnet zei ik dat ook de advocaat van de duivel mijn respect niet heeft. Dat ook de belastingontduikende miljonair die niet heeft. Maar een issue schijnt hier alleen om de sekswerker, "the underdog" om het zomaar te zeggen, te worden gemaakt want die wordt gezien als het fragiele figuur waar we schijnbaar respect voor zouden moeten hebben.

Ik heb gewoon niet snel respect voor mensen, waardoor ik zeg dat ik geen respect heb voor deze mensen. That's it.
  maandag 26 juni 2017 @ 00:27:17 #88
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171954052
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:24 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Maar waar staat dat ik wel respect heb voor die prinsjes en geldmannetjes? Daarnet zei ik dat ook de advocaat van de duivel mijn respect niet heeft. Dat ook de belastingontduikende miljonair die niet heeft. Maar een issue schijnt hier alleen om de sekswerker, "the underdog" om het zomaar te zeggen, te worden gemaakt want die wordt gezien als het fragiele figuur waar we schijnbaar respect voor zouden moeten hebben.
Hoeren zijn niet fragiel. Ik zie ze niet als slachtoffer. Ik vind het slechts interessant om even te analyseren wat jouw reden zou zijn om hoeren als minder respect-waardig te zien dan andere mensen. Als ik iemand zie die op een irrationele manier de wereld aan het indelen is. Of het nou een christengekkie is, een GMO-hater, een feminist of iemand die hoeren minderwaardig vind... dan ga ik daar graag dieper op in.

quote:
Ik heb gewoon niet snel respect voor mensen, waardoor ik zeg dat ik geen respect heb voor deze mensen. That's it.
Dat kan, dat mag en dat is prima. De vraag is dan. Wanneer heb jij wel respect voor mensen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171954062
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:24 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Maar waar staat dat ik wel respect heb voor die prinsjes en geldmannetjes? Daarnet zei ik dat ook de advocaat van de duivel mijn respect niet heeft. Dat ook de belastingontduikende miljonair die niet heeft. Maar een issue schijnt hier alleen om de sekswerker, "the underdog" om het zomaar te zeggen, te worden gemaakt want die wordt gezien als het fragiele figuur waar we schijnbaar respect voor zouden moeten hebben.

Ik heb gewoon niet snel respect voor mensen, waardoor ik zeg dat ik geen respect heb voor deze mensen. That's it.
Waarom moet je dat verpakken in mooie woorden dan? Ik heb trouwens respect voor iedereen die ik ontmoet. Jij lijkt mij erg moeilijk van karakter en erg kortzichtig.
misunderstood
pi_171954158
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoeren zijn niet fragiel. Ik zie ze niet als slachtoffer. Ik vind het slechts interessant om even te analyseren wat jouw reden zou zijn om hoeren als minder respect-waardig te zien dan andere mensen. Als ik iemand zie die op een irrationele manier de wereld aan het indelen is. Of het nou een christengekkie is, een GMO-hater, een feminist of iemand die hoeren minderwaardig vind... dan ga ik daar graag dieper op in.

[..]

Dat kan, dat mag en dat is prima. De vraag is dan. Wanneer heb jij wel respect voor mensen?
mensen die uit oprechte betrokkenheid anderen willen helpen, goed en liefdevol met anderen omgaan en willen bijdragen aan een betere wereld. Het is een heel principiele norm waar ik de keuze op baseer respect te hebben voor iemand. Op basis van iemands beroep concludeer ik dus niet vanzelfsprekend dat ik respect voor iemand heb.
pi_171954183
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:27 schreef DKS het volgende:

[..]

Waarom moet je dat verpakken in mooie woorden dan? Ik heb trouwens respect voor iedereen die ik ontmoet. Jij lijkt mij erg moeilijk van karakter en erg kortzichtig.
We hanteren duidelijk een andere definitie van respect hebben. Ik behandel iedereen netjes die ik ontmoet, wat niet wil zeggen dat ik respect heb voor iemand.
pi_171954186
Kom op zeg. We kunnen hier allemaal heel 'correct' gaan lopen doen, maar veruit de meeste mensen zouden er toch echt niet zo blij mee zijn als hun moeder, hun dochter of hun vriendin/vrouw een hoer is/zou zijn (geweest)...
Tails tell tales
  maandag 26 juni 2017 @ 00:42:03 #93
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171954249
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:36 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

mensen die uit oprechte betrokkenheid anderen willen helpen, goed en liefdevol met anderen omgaan en willen bijdragen aan een betere wereld. Het is een heel principiele norm waar ik de keuze op baseer respect te hebben voor iemand. Op basis van iemands beroep concludeer ik dus niet vanzelfsprekend dat ik respect voor iemand heb.
Jij begon in dit gesprek over respect mbt hoeren. Ik niet. Dat je niet per se respect moet hebben of moet wegnemen voor iemand op basis van zijn/haar beroep ben ik met je eens aangezien het vaker de acties van een individu zijn die niet per se gerelateerd hoeven te zijn aan iemands beroep. Maar jij leek op basis van iemands beroep respect te willen onttrekken. Gewoon als generale regel. Daar doe ik dan aan mee en probeer het punt te maken dat als we dat zo gaan doen hoeren meer respect verdienen dan menig ander beroepsgroepen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171954271
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:38 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

We hanteren duidelijk een andere definitie van respect hebben. Ik behandel iedereen netjes die ik ontmoet, wat niet wil zeggen dat ik respect heb voor iemand.
Ik behandel iedereen die ik ontmoet vriendelijk. Respect heb ik alleen voor bepaalde mensen.

Zijn homo's beter geaccepteerd dan (ex) prostituees?
misunderstood
pi_171954366
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij begon in dit gesprek over respect mbt hoeren. Ik niet. Dat je niet per se respect moet hebben of moet wegnemen voor iemand op basis van zijn/haar beroep ben ik met je eens aangezien het vaker de acties van een individu zijn die niet per se gerelateerd hoeven te zijn aan iemands beroep. Maar jij leek op basis van iemands beroep respect te willen onttrekken. Gewoon als generale regel. Daar doe ik dan aan mee en probeer het punt te maken dat als we dat zo gaan doen hoeren meer respect verdienen dan menig ander beroepsgroepen.
1. Goed dat je mijn punt begrijpt. Is alle moeite toch niet voor niets geweest.

2. Ik probeer geen respect te onttrekken, want ik heb het gewoonweg niet. Het is mijn visie op zaken, en mijn conclusie of ik wel of geen respect heb op basis van mijn waardeoordelen. Dat doet niet af aan het feit dat jij respect kan tonen. Dus ik onttrek niemand van iets.

Maar wat jij wel doet, is mij proberen te overtuigen dat ik wel respect moet tonen en dat ik aan het verkeerde eind trek. Je vergelijkt me met haters en extremisten ergens terwijl ik neutraal tegenover hoeren sta (tenzij het dierbaren zijn, want nogmaals, dan krijg ik plaatsvervangende schaamte en medelijden wat niet wil zeggen dst ik ze als mens minderwaardig vind). De andere figuren uit jouw vergelijking zien mensen niet als gelijkwaardig, dat doe ik wel.
  maandag 26 juni 2017 @ 00:57:08 #96
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_171954395
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:43 schreef DKS het volgende:

[..]

Zijn homo's beter geaccepteerd dan (ex) prostituees?
Dat weet ik niet, maar er wordt in ieder geval meer gedaan om hun positie te verbeteren. Maar ja op zich niet zo vreemd aangezien medialand vol homo's zit.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_171954407
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:52 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

1. Goed dat je mijn punt begrijpt. Is alle moeite toch niet voor niets geweest.

2. Ik probeer geen respect te onttrekken, want ik heb het gewoonweg niet. Het is mijn visie op zaken, en mijn conclusie of ik wel of geen respect heb op basis van mijn waardeoordelen. Dat doet niet af aan het feit dat jij respect kan tonen. Dus ik onttrek niemand van iets.

Maar wat jij wel doet, is mij proberen te overtuigen dat ik wel respect moet tonen en dat ik aan het verkeerde eind trek. Je vergelijkt me met haters en extremisten ergens terwijl ik neutraal tegenover hoeren sta (tenzij het dierbaren zijn, want nogmaals, dan krijg ik plaatsvervangende schaamte en medelijden wat niet wil zeggen dst ik ze als mens minderwaardig vind). De andere figuren uit jouw vergelijking zien mensen niet als gelijkwaardig, dat doe ik wel.
Als er een punt is in je antwoord, probeer je dan te beperken tot dat punt ipv het te verpakken in nutteloos oeverloos gezever.
Je hebt 0 respect of begrip voor prostituees dus of lees ik je in je shitload aan woorden verkeerd?
misunderstood
pi_171954414
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:43 schreef DKS het volgende:

[..]

Ik behandel iedereen die ik ontmoet vriendelijk. Respect heb ik alleen voor bepaalde mensen.

Zijn homo's beter geaccepteerd dan (ex) prostituees?
Je zei net dat je respect hebt voor iedereen die je ontmoet, nu opeens niet meer. Goed, dan denken we toch niet anders want zo ben ik ook.

Nu stel je me een heeeeeeel andere vraag. Iedereen is geaccepteerd. En voor homo's heb ik evenveel respect als hetero's. Voor een hartchirurg heb ik iha genomen meer respect dan voor een prostituee, maar een hartchirurg die mensen vermoordt verliest weer respect. Dus respect is afhankelijk van de omstandigheden vh geval. Of de hartchirurg of prostituee nou homo of hetero is verandert de situatie/ handeling niet. Dus appels niet met peren vergelijken meneer.
pi_171954416
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:05 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

De mens is gelijkwaardig en dus niet minderwaardig aan elkaar. Ik heb nergens gezegd dat hoeren minder rechten moeten hebben oid. Ik zeg dat ik geen respect heb voor de functie, omdat ik geen reden zie om er wel respect voor te hebben. Het doet me niets.

tenzij het een dierbare is, dan komt het fenomeen plaatsvervangende schaamte en medelijden om de hoek kijken
Nee wat je zei was: 'maar je voelt wel plaatsvervangende schaamte denk ik' en je sloot je post af met de insinuerende stelling/vraag 'We hebben het erover dat hoeren niet minderwaardig zijn, maar vanwaar die plaatsvervangende schaamte?'

Je had het bovendien niet één keer over respect in die post..

Vervolgens ga je er in je vervolg posts allemaal dingen bij halen en je eigen woorden verdraaien om je mening poco te doen laten lijken.. schijnheilig gedraai..
pi_171954484
Men is sowieso veel te druk met het leven van anderen. Ga de confrontatie liever aan met je eigen imperfecties, in plaats van bepalen waar iemand zich wel of niet goed bij moet voelen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')