abonnement Unibet Coolblue
pi_171946958
Hallo allemaal,

3 maanden geleden kreeg ik voor het eerst een paniekaanval op mijn werk. Ik reed op mijn scooter en ineens werd ik heel duizelig en raar en dit zette door tot een hele hevige aanval, ik was ervan overtuigd dat ik een hartaanval had of doodging. Deze aanval kwam totaal onverwachts, mijn leven was helemaal prima en ik had het ontzettend naar mijn zin. Na deze eerste aanval ging het een week redelijk goed, totdat ik echter een tweede aanval kreeg onderweg naar huis op de scooter. Hierna zat ik er goed doorheen en sindsdien gaat het helemaal de verkeerde kant op met mij. Ik ben een aantal keer naar de fysio geweest met name voor ademshalingsoefeningen en die vertelde me dat ik roofbouw op mijn lichaam had gepleegd (ik at heel ongezond en dronk veel redbull) en dat ben ik dan ook direct gaan aanpakken. ik begon met sportoefeningen thuis en probeerde steeds meer naar buiten te gaan (hier werd ik ook steeds banger voor). Ook slik ik sinds begin mei oxazepam, omdat ik gewoon steeds meer angstaanvallen kreeg. Het leek steeds iets beter te gaan, maar na een bepaalde tijd werd ik ineens heel vaak duizelig en werd de angst ook weer erger. Uit verder bloedonderzoek kwam niets, dus is het waarschijnlijk toch allemaal psychisch.

Nu heb ik echter sinds drie weken dat ik ineens heel erg aan het filosoferen ben over het leven. Dan ga ik mezelf ineens helemaal gek maken over hoe raar het eigenlijk is dat ik besta en dat andere mensen bestaan. Ik vind andere mensen zelfs soort van eng, als een gezinslid door de woonkamer loopt schrik ik er bijna van, dan denk ik bij mezelf hoe kan dat nou in godsnaam? Ik kan het totaal niet bevatten en dat werkt heel beangstigend.

Omdat dit steeds erger werd ben ik 10 dagen geleden begonnen met paroxetine op advies van de huisarts. Ook ben ik nu sinds een week in therapie. Ik hoop snel door de medicatie en de therapie verbetering te merken, maar op dit moment kom ik heel moeilijk de dagen door en ben ik het grootste deel van de dag alleen maar mezelf bang aan het filosoferen. Ik ben bang dat ik echt gek word als dit nog langer zo doorgaat.

Heeft iemand anders ervaring met dit soort klachten en eventueel nog adviezen met betrekking tot mijn situatie? Ik probeer echt al van alles maar ik krijg die nare gedachten maar niet uit mijn hoofd. Ik snap dat alles tijd nodig zal hebben maar ik wil vooral een manier vinden om die nare gedachtes te onderdrukken of om te buigen.

Ik hoor het graag van jullie!

Groeten Pieter
pi_171947064
Je slikt medicatie en beweegt meer, maar onderhand ook gekapt met de Red Bull ?
Google is your friend, abuse your friends
pi_171948286
Heb je mindfulness (aandachttraining) overwogen? Dat kan je iig helpen om uit die maalstroom te komen omdat je je aandachts'spier' traint :)

Je hoeft niks met die gedachten te doen.
-
pi_171948533
Don't do drugs mmkayyy
  maandag 26 juni 2017 @ 00:38:34 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171954192
Dat is ook heel beangstigend zoals je het omschrijft. Ik neem aan dat je je therapeut elke week ziet? Dan de eerstvolgende keer vertellen wat je ervaart thuis en dat je gedachten je compleet aanvliegen.

Een wekelijks consult bij je huisarts kan ook een steun zijn, sowieso moet gekeken worden of de medicatie zijn werk doet.

Vertel je het je familie ook, dat je je zo naar voelt? Ik hoop het, anders wordt het nog zwaarder.
pi_171960320
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 21:23 schreef Haushofer het volgende:
Heb je mindfulness (aandachttraining) overwogen? Dat kan je iig helpen om uit die maalstroom te komen omdat je je aandachts'spier' traint :)

Je hoeft niks met die gedachten te doen.
Dit dus... filosoferen over het leven of is het jezelf gek maken met gedachten uit angst om weer zo'n aanval te krijgen?
Kap met die energydrinks als je dat nog niet gedaan hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 12:02:35 ]
pi_171960735
Hey Pieter,

Vervelend om je verhaal te lezen. Hier ook een ervaringsdeskundige, maar heb mezelf er weer voor 90% bovenop gekregen. Een aantal tips:

- Stop met energydrinks. Cafeïne verhoogt je stresslevels en kan symptomen opwekken die tot een paniekaanval kunnen leiden omdat ze vergelijkbaar zijn. Denk aan hartkloppingen, zwetende handen, verandering van het zichtveld, etc. Ik zou voorlopig even je lichaam tot rust proberen te brengen met bijvoorbeeld kamillethee en goed eten.
- Ik weet niet of je het doet, maar stop met alle 'middelen' die je gebruikt om je symptomen te maskeren, zoals wiet roken, alcohol drinken, etc.
Je voelt je dan misschien op het moment van gebruiken beter, maar de volgende dag waarschijnlijk weer een stuk slechter. Zo houd je het in stand.
- Lees het boek 'the Linden Method'. Dit is de enige manier om de angstaanvallen de kop in te drukken. Dat geloof ik echt.

Als je er over wilt praten dan stuur maar even een PM. Ik ben geen alwetende, maar weet wel uit ervaring hoe paniekaanvallen tot stand komen en ook hoe je er beter mee om kunt gaan. Heb verscheidende boeken gelezen, maar de enige die echt werkt is The Linden Method. Een simpel boek met 9 tips die je zo kunt toepassen om voor eens en voor altijd van de angst af te komen. Daarbij beschrijft het boek waarom je paniekaanvallen krijgt en hoe je oude '(denk)gewoontes' weer kunt afleren.

Succes kerel! Hoop dat je je oude leventje weer op kunt pakken.
pi_171963674
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:18 schreef matigeuser het volgende:
Hey Pieter,

Vervelend om je verhaal te lezen. Hier ook een ervaringsdeskundige, maar heb mezelf er weer voor 90% bovenop gekregen. Een aantal tips:

- Stop met energydrinks. Cafeïne verhoogt je stresslevels en kan symptomen opwekken die tot een paniekaanval kunnen leiden omdat ze vergelijkbaar zijn. Denk aan hartkloppingen, zwetende handen, verandering van het zichtveld, etc. Ik zou voorlopig even je lichaam tot rust proberen te brengen met bijvoorbeeld kamillethee en goed eten.
- Ik weet niet of je het doet, maar stop met alle 'middelen' die je gebruikt om je symptomen te maskeren, zoals wiet roken, alcohol drinken, etc.
Je voelt je dan misschien op het moment van gebruiken beter, maar de volgende dag waarschijnlijk weer een stuk slechter. Zo houd je het in stand.
- Lees het boek 'the Linden Method'. Dit is de enige manier om de angstaanvallen de kop in te drukken. Dat geloof ik echt.

Als je er over wilt praten dan stuur maar even een PM. Ik ben geen alwetende, maar weet wel uit ervaring hoe paniekaanvallen tot stand komen en ook hoe je er beter mee om kunt gaan. Heb verscheidende boeken gelezen, maar de enige die echt werkt is The Linden Method. Een simpel boek met 9 tips die je zo kunt toepassen om voor eens en voor altijd van de angst af te komen. Daarbij beschrijft het boek waarom je paniekaanvallen krijgt en hoe je oude '(denk)gewoontes' weer kunt afleren.

Succes kerel! Hoop dat je je oude leventje weer op kunt pakken.
Hartelijk dank voor het meedenken, maar met de energydrinks ben ik al drie maanden gestopt en alcohol en wiet heb ik ook sinds de eerste aanval niet meer aangeraakt. Het belangrijkste vind ik nu dat ik met die enge gedachtes leer om te gaan en weer op een nuchtere manier naar het leven kan kijken. Is dat boek daar ook effectief bij denkt u? Ik hoor het graag.
pi_171965076
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:46 schreef Pieter13 het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor het meedenken, maar met de energydrinks ben ik al drie maanden gestopt en alcohol en wiet heb ik ook sinds de eerste aanval niet meer aangeraakt. Het belangrijkste vind ik nu dat ik met die enge gedachtes leer om te gaan en weer op een nuchtere manier naar het leven kan kijken. Is dat boek daar ook effectief bij denkt u? Ik hoor het graag.
Goed bezig!

Jazeker, dat boek legt uit hoe paniekstoornissen precies werken en dus ook hoe het zo ver heeft kunnen komen bij jou. Plus, alle methoden om er weer vanaf te komen staan er ook in. Het is eigenlijk een soort handboek. En ja, manieren van denken zijn zelfs het belangrijkste onderdeel van het boek. Als je hem nergens kunt vinden, dan moet je mij maar even contacteren :)
pi_171968744
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:42 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Goed bezig!

Jazeker, dat boek legt uit hoe paniekstoornissen precies werken en dus ook hoe het zo ver heeft kunnen komen bij jou. Plus, alle methoden om er weer vanaf te komen staan er ook in. Het is eigenlijk een soort handboek. En ja, manieren van denken zijn zelfs het belangrijkste onderdeel van het boek. Als je hem nergens kunt vinden, dan moet je mij maar even contacteren :)
Dat klinkt zeer goed, ik zit er echt heel erg doorheen en ben overal bang voor dus ik zou graag meer van uw situatie willen horen. Ik kan echter geen dm sturen omdat ik nog niet lang genoeg lid ben hier. Zou u me anders een e-mail kunnen sturen? Ik zou het heel fijn vinden! Mijn emailadres is pstuut_96@hotmail.com.
pi_171969206
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:54 schreef Pieter13 het volgende:

[..]

Dat klinkt zeer goed, ik zit er echt heel erg doorheen en ben overal bang voor dus ik zou graag meer van uw situatie willen horen. Ik kan echter geen dm sturen omdat ik nog niet lang genoeg lid ben hier. Zou u me anders een e-mail kunnen sturen? Ik zou het heel fijn vinden! Mijn emailadres is pstuut_96@hotmail.com.
Heb je gemaild! :)
  maandag 26 juni 2017 @ 19:04:02 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171970365
Dat zelfhulpboek lijkt mij handig als de situatie wat rustiger ligt. Maar zo komt dat niet op mij over. Pieter, ik zou een afspraak bij je huisarts maken. Om dit even goed door te spreken. En misschien helpt het je wat rustiger te worden.
pi_171984132
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:18 schreef matigeuser het volgende:

Lees het boek 'the Linden Method'. Dit is de enige manier om de angstaanvallen de kop in te drukken. Dat geloof ik echt.

Ik ken het boek niet, maar ik ben er ook vanaf gekomen, terwijl het me toch van kinds af aan tot een paar jaar geleden flink heeft beinvloed. Ik denk dat veel van die methodes zich richten op Mindfulness-technieken, waarin je leert om wat meer afstand te nemen van je eigen gedachten- en emotiestroom, zodat deze in het geval van een paniekaanval (veel) minder grip op je krijgen. Zo ervaar ik het althans. Ik had toevallig vorige week weer even op straat zo'n moment dat de angst je bij de keel grijpt, maar ik kan dat nu makkelijk naast me neerleggen.

Je kunt er dus prima 'vanaf komen' (in de zin dat de aanvallen veel minder worden, en als ze zo nu en dan de kop op steken, dat je het dan makkelijk naast je neer kunt leggen), maar dat heeft een boel tijd nodig :)

Literatuur over mindfulness wat mij erg heeft geholpen, is het klassieke boek van Gunaratana,

https://www.bol.com/nl/p/(...)sh/1001004011243022/

Succes!
-
pi_171993922
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat zelfhulpboek lijkt mij handig als de situatie wat rustiger ligt. Maar zo komt dat niet op mij over. Pieter, ik zou een afspraak bij je huisarts maken. Om dit even goed door te spreken. En misschien helpt het je wat rustiger te worden.
Bedankt voor het advies, ik ga inderdaad met de huisarts doornemen wat ik moet doen (misschien zwaardere therapie) want ik kom nu gewoon de dagen niet door.
pi_171993938
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik ken het boek niet, maar ik ben er ook vanaf gekomen, terwijl het me toch van kinds af aan tot een paar jaar geleden flink heeft beinvloed. Ik denk dat veel van die methodes zich richten op Mindfulness-technieken, waarin je leert om wat meer afstand te nemen van je eigen gedachten- en emotiestroom, zodat deze in het geval van een paniekaanval (veel) minder grip op je krijgen. Zo ervaar ik het althans. Ik had toevallig vorige week weer even op straat zo'n moment dat de angst je bij de keel grijpt, maar ik kan dat nu makkelijk naast me neerleggen.

Je kunt er dus prima 'vanaf komen' (in de zin dat de aanvallen veel minder worden, en als ze zo nu en dan de kop op steken, dat je het dan makkelijk naast je neer kunt leggen), maar dat heeft een boel tijd nodig :)

Literatuur over mindfulness wat mij erg heeft geholpen, is het klassieke boek van Gunaratana,

https://www.bol.com/nl/p/(...)sh/1001004011243022/

Succes!
Dankjewel, ik ga er zeker naar kijken!
pi_172011646
Ik heb ook wel is derealisatie dat ik alles heel bizar vind en bijvoorbeeld dat ik besta en alles en dat ik uit mezelf treed. Ik heb ook iets te veel drugs gedaan, it's bad mmkay
pi_172032980
Ervaringsdeskundige big time. Het beste advies: ga ermee aan de slag. Elke dag weer. Van vermijden wordt het echt alleen maar erger (en steeds moeilijker om er vanaf te komen). Zoek een goede behandelaar (ook dat is voor iedereen verschillend), probeer verschillende methoden en vier elke overwinning!

Succes, moed en sterkte ^O^

[ Bericht 41% gewijzigd door Samzz op 29-06-2017 12:26:06 ]
  donderdag 29 juni 2017 @ 11:44:29 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172039724
Pieter, hoe gaat het met je?

[ Bericht 90% gewijzigd door Samzz op 29-06-2017 12:26:20 ]
  donderdag 29 juni 2017 @ 12:27:10 #19
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172040696
Adviseren al dan niet te stoppen met medicatie/andere medicatie te gebruiken is niet de bedoeling. Derhalve posts en reacties daarop verwijderd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172058910
Pieter ik lees dit nu net voor het slapen gaan, kan je mij een dm sturen? Dan kan ik er morgen met je over praten. Ik heb alles meegemaakt (maak veel nog steeds mee) waar je het over hebt. Wie weet kan ik je ergens mee helpen
Swek
  vrijdag 30 juni 2017 @ 02:42:18 #21
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_172059021
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 21:29 schreef hoechst het volgende:
Don't do drugs mmkayyy
Je bedoelt die oxazepam en paroxetine of de caffeïne!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 02:43:04 #22
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_172059026
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 11:44 schreef Boca_Raton het volgende:

Pieter, hoe gaat het met je?
Hopelijk heeft ie geen baan in het centrum :+
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_172059319
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:50 schreef Metalfrost het volgende:
Je slikt medicatie en beweegt meer, maar onderhand ook gekapt met de Red Bull ?
Die hele eerste "paniekaanval" klinkt als een overdosis Red Bull of ander energiedrankje. En als je daar teveel van drinkt is dat ongeveer de manier hoe je de pijp uitgaat.

Heb t ook weleens gehad met iets sterks. Hoewel ik niet in paniek raakte en gewoon dacht 'kut, dat was dus al iets teveel' kan ik me wel voorstellen dat het 'm in paniek kan brengen en hij het als paniekaanval beschouwd.

Misschien is de angst voor zoiets wel wat tot nieuwe reacties leidt.

Ts moet eens aan meditatie gaan doen oid.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 30-06-2017 05:10:46 ]
pi_172069276
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 02:15 schreef boeraap het volgende:
Pieter ik lees dit nu net voor het slapen gaan, kan je mij een dm sturen? Dan kan ik er morgen met je over praten. Ik heb alles meegemaakt (maak veel nog steeds mee) waar je het over hebt. Wie weet kan ik je ergens mee helpen
Hey ik kan helaas geen dm sturen maar als je me wilt mailen graag pstuut_96@hotmail.com
  vrijdag 30 juni 2017 @ 19:15:25 #25
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172073610
Hoop dat dit niet je reguliere emailadres is...
1 + 1 = blauw
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')