abonnement Unibet Coolblue
pi_171951649
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 22:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat kun je aangeven, dan doen ze de gaten niet door die pagina('s).
Werk jij voor zo'n afdeling?
pi_171953340
Bij mij werd mijn id kaart pas vernietigd bij het ophalen van de nieuwe. Er zijn van te voren ook geen gaten in gemaakt, maar die van mij was dan ook nog niet verlopen.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_171955253
Wat is eigenlijk het nut van het ongeldig maken van een paspoort wat sowieso al niet meer geldig is (want verlopen)?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171955313
Voor het stemmen maakt het niet zoveel uit, je mag ook stemmen zonder een ID als je een verklaring van de gemeente hebt dat je een nieuwe hebt aangevraagd + een andere pasje met een foto en naam erop zoals een ovchip.
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_171955546
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 07:41 schreef ikweetnietwat het volgende:
Voor het stemmen maakt het niet zoveel uit, je mag ook stemmen zonder een ID als je een verklaring van de gemeente hebt dat je een nieuwe hebt aangevraagd + een andere pasje met een foto en naam erop zoals een ovchip.
Bron?
pi_171955676
Lees dit topic maar even: VKZ / stemmen zonder id
pi_171955804
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 07:41 schreef ikweetnietwat het volgende:
Voor het stemmen maakt het niet zoveel uit, je mag ook stemmen zonder een ID als je een verklaring van de gemeente hebt dat je een nieuwe hebt aangevraagd + een andere pasje met een foto en naam erop zoals een ovchip.
Klopt, als je met 'verklaring' een (kopie van) proces verbaal bedoelt én het om een vermissing gaat. In het geval van TS is er geen sprake van vermissing, overigens (en hij heeft dus ook geen pv). Ik kan overigens niet zo snel vinden dat er ook aantoonbaar een nieuw identiteitsdocument moet zijn aangevraagd.
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 08:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Bron?
Artikel J 24, Kieswet.

quote:
De in het eerste lid, onder a, bedoelde vaststelling van de identiteit kan ook geschieden aan de hand van een kopie van het proces-verbaal dat van een vermissing van het document op ambtseed is opgemaakt door een opsporingsambtenaar van de politie in het Europese deel van Nederland of in Bonaire, Sint Eustatius en Saba, onderscheidenlijk de politie van Aruba, van Curaçao of van Sint Maarten, in combinatie met een document van de kiesgerechtigde op diens naam en voorzien van zijn foto.


[ Bericht 18% gewijzigd door baskick op 26-06-2017 08:41:49 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171956029
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bij het aanvragen.
hoe moet je je in de week tussen aanvragen en ophalen identificeren dan?

Ik heb altijd, bij zowel paspoort, rijbewijs als ID-kaart, de oude pas in hoeven leveren bij het ophalen van de nieuwe. Ook toen mijn oude rijbewijs een maand verlopen was bij het aanvrage.
  maandag 26 juni 2017 @ 08:47:52 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171956049
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 08:46 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

hoe moet je je in de week tussen aanvragen en ophalen identificeren dan?

Ik heb altijd, bij zowel paspoort, rijbewijs als ID-kaart, de oude pas in hoeven leveren bij het ophalen van de nieuwe. Ook toen mijn oude rijbewijs een maand verlopen was bij het aanvrage.
Geen idee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171956082
quote:
9s.gif Op zondag 25 juni 2017 22:27 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

eeeh ja. Dat is toch zo?

Volgens mij begrijpen wij elkaar niet. :?
ongeldig is iets anders dan verlopen. Verlopen paspoort is nog helemaal heel (geen gaten enzo), maar de datum van nu is meer dan 5 jaar na afgiftedatum.
Een ongeldig paspoort is voorzien van gaten of dusdanig beschadigd dat het niet meer als geldig gezien kan worden.
pi_171956189
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 08:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geen idee.
Dat gaat dan dus niet. En aangezien je je altijd moet kunnen identificeren zou je dus niet meer over straat mogen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Ik heb op het net dit gevonden:
quote:
Oude paspoort inleveren

In Nederland mag je maar één paspoort in je bezit hebben. Concreet betekent dat, dat op het moment dat je je paspoort gaat verlengen, je het oude paspoort zou moeten inleveren. Dat is dan ook wat vaak wordt gedacht. Echter zou dat betekenen dat je in de tijd tussen de aanvraag en de daadwerkelijke levering geen paspoort in je bezit zou hebben en je dus ook niet zou kunnen reizen. Daarom hoef je je huidige of oude paspoort ook pas in te leveren op het moment dat je je nieuwe ophaalt van het gemeente huis. Op die manier heb je altijd slechts één paspoort in je bezit. Wil je echter je oude paspoort houden op het moment dat je je nieuwe ophaalt dan kan dat ook, maar dan wordt je oude paspoort ongeldig verklaard, betaal je over het algemeen wat administratiekosten, en mag je je oude paspoort als souvenir mee naar huis nemen. Je kunt er dan uiteraard niks meer mee doen.
bron

En op enkele gemeentesites het volgende:
quote:
Moet ik mijn oude paspoort bij de aanvraag of het ophalen inleveren?
Als uw oude paspoort al verlopen is, dan moet u het inleveren bij de aanvraag. Als bij de aanvraag blijkt dat het paspoort beschadigd is, nemen we het ook direct in. Is het nog niet verlopen en onbeschadigd, dan moet u het inleveren bij het ophalen van uw nieuwe paspoort.
Jouw stellige mening gaat dus alleen op voor reeds verlopen of ongeldige(beschadigde) reisdocumenten.
pi_171956190
Dit hebben zij bij mij ook eens geflikt en werd idd best link. Weet alleen niet meer of ik de gatenkaas mee mocht nemen, volgens mij wel. Maar alsnog denk ik dat je meer geluk hebt met een verlopen idkaart/paspoort dan eentje met gaten erin als je ergens een controle hebt
  maandag 26 juni 2017 @ 09:16:34 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171956506
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 08:58 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Dat gaat dan dus niet. En aangezien je je altijd moet kunnen identificeren zou je dus niet meer over straat mogen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Ik heb op het net dit gevonden:

[..]

bron

En op enkele gemeentesites het volgende:

[..]

Jouw stellige mening gaat dus alleen op voor reeds verlopen of ongeldige(beschadigde) reisdocumenten.
Het paspoort van TS was inderdaad reeds verlopen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171956612
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het paspoort van TS was inderdaad reeds verlopen.
klopt. Maar jij stelde 'als je een nieuwe aanvraagt....' waar ik uit haalde dat je van mening was dat het ALTIJD als je een nieuwe aanvraagt zo is. Ik heb niet alle quotes teruggezocht
  maandag 26 juni 2017 @ 09:23:39 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171956678
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:21 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

klopt. Maar jij stelde 'als je een nieuwe aanvraagt....' waar ik uit haalde dat je van mening was dat het ALTIJD als je een nieuwe aanvraagt zo is. Ik heb niet alle quotes teruggezocht
Ok.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 26 juni 2017 @ 10:38:19 #66
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_171958516
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 21:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Voor bejaarden die maar zeer moeilijk ter been zijn en niet buiten hun verzorgingstehuis meer komen voor een nieuw document maar nog wel willen stemmen.
Nu ID-kaarten en paspoorten 10 jaar geldig zijn ipv 5, verwacht ik eigenlijk dat de regeling voor stemmen met verlopen paspoorten en ID-kaarten snel een keer op de helling gaat.

Ik ben stembureaulid, en bij de Kamerverkiezingen heb ik ook weinig kiezers met verlopen legitimatiebewijzen gezien. Voor mijn gevoel minder dan in voorgaande jaren, en dat in een nogal vergrijsd stemdistrict. Vaak ook mensen waarvan de ID-kaart net 3 maanden verlopen was.
pi_171958603
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 10:38 schreef freako het volgende:

[..]

Nu ID-kaarten en paspoorten 10 jaar geldig zijn ipv 5, verwacht ik eigenlijk dat de regeling voor stemmen met verlopen paspoorten en ID-kaarten snel een keer op de helling gaat.

Ik ben stembureaulid, en bij de Kamerverkiezingen heb ik ook weinig kiezers met verlopen legitimatiebewijzen gezien. Voor mijn gevoel minder dan in voorgaande jaren, en dat in een nogal vergrijsd stemdistrict. Vaak ook mensen waarvan de ID-kaart net 3 maanden verlopen was.
Wat is het nou; minder dan voorgaande jaren maar nog steeds vaak met een verlopen id-kaart. Of het nu 'net 3 maanden' of langer (binnen de geldende termijn) is, is niet relevant, toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171962087
voortaan aangeven het oude paspoort kwijt te zijn, kost tegenwoordig niets extra's.
  maandag 26 juni 2017 @ 13:57:56 #69
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_171962668
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 10:43 schreef baskick het volgende:

[..]

Wat is het nou; minder dan voorgaande jaren maar nog steeds vaak met een verlopen id-kaart. Of het nu 'net 3 maanden' of langer (binnen de geldende termijn) is, is niet relevant, toch?
Het is lastig kwantificeerbaar, want ik heb het niet geteld. Gut feeling: van de 600 misschien een stuk of 10. Eerder was dat zeker het dubbele, of meer. Toen waren het ook vaak verlopen rijbewijzen, die heb ik nu helemaal niet gezien.

Voor wat betreft dat 'net 3 maanden': de mensen die met een verlopen ID-kaart stemmen zijn over het algemeen calculerende burgers die wel weten dat die kaart verlopen is, maar nog even wachten tot de zomervakantie om dat ding te vernieuwen. In ieder geval niet de groep waarvoor de regeling bedoeld is. Ik denk eigenlijk dat ouderen tegenwoordig gewoon een geldige ID-kaart hebben, omdat het ziekenhuis daar bijvoorbeeld ook naar vraagt.
pi_171981803
Volgens mij mogen ze die gaten erin maken als het paspoort verlopen is. Zou die nog geldig zijn maken ze pas die gaten erin op het moment dat je je nieuwe paspoort krijgt.

Je oude paspoort met gaten mag je dan weer mee naar huis nemen.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:04:32 #71
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171983437
Hoe zit het dan met identificatieplicht als je identiteitsbewijs zojuist ongeldig is gemaakt? Mag ik dan een aantal dagen niet over straat? Maar hoe kom ik dan weer bij dat gemeentehuis voor nieuwe? Vragen, vragen, vragen.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:50:34 #72
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_171984509
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:04 schreef KimJong-un het volgende:
Hoe zit het dan met identificatieplicht als je identiteitsbewijs zojuist ongeldig is gemaakt? Mag ik dan een aantal dagen niet over straat? Maar hoe kom ik dan weer bij dat gemeentehuis voor nieuwe? Vragen, vragen, vragen.
Met een verlopen paspoort kun je je sowieso niet legitimeren. Wel of geen gaten maakt dan ook niet meer uit, het valt alleen wat sneller op.
pi_172001046
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 08:58 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Dat gaat dan dus niet. En aangezien je je altijd moet kunnen identificeren zou je dus niet meer over straat mogen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Ik heb op het net dit gevonden:

[..]

bron

En op enkele gemeentesites het volgende:

[..]

Jouw stellige mening gaat dus alleen op voor reeds verlopen of ongeldige(beschadigde) reisdocumenten.
Niet volledig
quote:
In Nederland mag je maar één paspoort in je bezit hebben.
Klopt namelijk niet, ik heb er jaren twee gehad ivm werk (tbv visa aanvragen en stempels gescheiden houden tussen verschillende landen). Zag iemand anders hier het ook al over een zakenpaspoort hebben.
  woensdag 28 juni 2017 @ 17:50:26 #74
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_172022137
Vanmiddag nog een nieuwe id kaart aangevraagd. Mijn oude is nu bijna een jaar verlopen maar ik kreeg hem toch in ongeschonden toestand weer terug. Ik moet hem pas inleveren als ik de nieuwe ophaal. :)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')