abonnement Unibet Coolblue
pi_171934858
In dit topic R&P / De zichbare basis van het lijden (opgekropt verdriet, woede en angst) wordt de oorzaak van het lijden zichtbaar gemaakt en dat de natuurlijk staat vrede en geluk is, namelijk zoals kinderen over het algemeen voor een groot deel tentoonstellen, wat betekent dat er geen spanning in het lichaam vast gehouden wordt, dat emoties een natuurlijke stroom kunnen hebben.

En een hele mooie ontdekking is dat vastgehouden emoties/angst altijd worden kunnen teruggevonden in het lichaam in chronisch gespannen spieren waarbij het pijn doet wanneer je erop drukt.
Angst is dus aangeleerd en zichtbaar niet de natuurlijke staat.

Dat is een deel van verlichting, jezelf openen, je verlossen van het leed van het verleden en letterlijk weer licht door het leven kunnen als je authentieke spontane blije zelf.

Daarnaast is er het ontdekken van de persoonsloze zelf.
Jezelf laten gaan in de void van puur bewustzijn waarbij oneindige eenheid ontdekt wordt, wat uiteindelijk alle angst vervangt door een groot vertrouwen, geluk en vrede, omdat alles blijkt voort te komen uit perfecte liefde en alles daarheen zal terugkeren.

Beiden wegen zijn complementair aan elkaar want:
Wanneer je je zelf probeert los te laten wordt dit vaak in de weg gezeten door opgekropte emoties die om aandacht vragen.
En wanneer je jezelf eens heb los gelaten durf je makkelijker jezelf te zijn en emoties los te laten omdat je geen angst meer hebt voor wie je bent zonder de maskers van oud zeer.

Maar iemand kan dus het Zelf ontdekt hebben maar nog niet alle maskers hebben laten vallen, en iemand kan emotioneel helemaal open zijn maar nog nooit het Zelf gezien hebben.

Wanneer dit voltooid is leeft men als een vrij natuurlijk wezen, met het pure geluk en spontaniteit van een kind en de rust van een Boeddha.
  zondag 25 juni 2017 @ 15:14:21 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171935425
ik heb 'n aantal Osho-boeken gelezen, die gaat daar ook op in.

verlicht zijn betekent volgens mij zowel ontlast zijn als verlicht zijn in de trant van 't licht ervaren.
verlicht zijn als 'n last die je bent kwijt geraakt, maar ook verlicht, dat er in je wezen 'n licht is aangegaan.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171935679
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 15:14 schreef sturmpie het volgende:
ik heb 'n aantal Osho-boeken gelezen, die gaat daar ook op in.

verlicht zijn betekent volgens mij zowel ontlast zijn als verlicht zijn in de trant van 't licht ervaren.
verlicht zijn als 'n last die je bent kwijt geraakt, maar ook verlicht, dat er in je wezen 'n licht is aangegaan.
Precies, en dat licht zit er al en ben je eigenlijk, maar het was gesluierd.
  zondag 25 juni 2017 @ 15:49:01 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171936847
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 15:21 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Precies, en dat licht zit er al en ben je eigenlijk, maar het was gesluierd.
ja
en dat licht is idd bij iedereen aanwezig en daarom kan iedereen verlicht worden.

wel heb ik gelezen, er was 'n vrouwelijke monnik, ze wilde boedda worden, ze mediteerde bij 'n meester en die vertelde haar, misschien dat je 'n 'n volgend leven als man boedda kan worden.
dus er is geen vrouwelijk woord voor boedda, er is geen vrouwelijke boedda, omdat boedda 'n mans is/was. dus 'n vrouw kan geen boedda worden. ze kan misschien wel verlicht worden, maar als ze boedda wil worden zal ze transgender moeten worden.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171936948
Er word ook wel gesproken van vrouwelijke boeddha's hoor, en de meeste boeddhisten zouden het er volgens mij ook niet mee eens zijn dat dat niet zou kunnen, maar er zijn over Azië veel verschillende stromingen vanuit verschillende culturen.
  zondag 25 juni 2017 @ 16:03:46 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171937475
ik mediteer ook wel 'ns.
ik ben 't er wel mee eens dat 't innerlijk idd 'n soort vlammetje is, dat merk je als je stil zit en je voelt beweging, dan probeer je stil te blijven zitten maar je voelt iets bewegen in je wezen. ook de gedachte dat 't innerlijk leven is iets, 't is iets maar je kan 't eigenlijk geen naam geven, 't is aanwezig in je wezen, in 't bewustzijn, 't heeft 'n plaats ergens, maar 't kan ook alle kanten op.

er is ook zoiets als 'kundalini'
men noemt dat ook wel de energie-slang.

kundalini is ook iets oosters (India), dat zou gelijk kunnen zijn de innerlijke vlam van 't boedisme.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171943167
Opgaan in oneindige eenheid is verlies van de eigen identiteit. Je houdt daarmee feitelijk op te bestaan als individuele entiteit, terwijl dat tegelijkertijd je grootste spirituele bezit is. Angsten zijn bestemd om die individualiteit te beschermen tegen schadelijke invloeden van buitenaf, door je er bewust van te maken dat die invloeden tijdelijke of permanente schade kunnen veroorzaken voor jezelf. In dat opzicht is het logisch dat je je angsten verliest als je jezelf als entiteit ontstijgt, want je angsten zijn individualistisch, geen onderdeel van de oneindige eenheid.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_171943265
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:55 schreef Maurice76 het volgende:
Opgaan in oneindige eenheid is verlies van de eigen identiteit. Je houdt daarmee feitelijk op te bestaan als individuele entiteit, terwijl dat tegelijkertijd je grootste spirituele bezit is. Angsten zijn bestemd om die individualiteit te beschermen tegen schadelijke invloeden van buitenaf, door je er bewust van te maken dat die invloeden tijdelijke of permanente schade kunnen veroorzaken voor jezelf. In dat opzicht is het logisch dat je je angsten verliest als je jezelf als entiteit ontstijgt, want je angsten zijn individualistisch, geen onderdeel van de oneindige eenheid.
Ja het is logisch, maar wat ik gezien heb en wat meesters ook wel eens vertellen is dat dat proces nog wel even kan duren daarna (omdat het jaren lang zo geprogrammeerd is), hoewel angst daarna sowieso misschien niet meer het zelfde is denk ik.
pi_171954386
quote:
er is ook zoiets als 'kundalini'
men noemt dat ook wel de energie-slang.

kundalini is ook iets oosters (India), dat zou gelijk kunnen zijn de innerlijke vlam van 't boedisme.
Als dat loskomt kan het voelen alsof je er een ziekte bij krijgt... Behoorlijk heftige energie die een hoop gedoe met zich mee kan brengen.
En ja, dat kan gebeuren als gevolg van meditatie, of dan wat ook.
Op zich een grote zege, maar gaat wel met het nodige lijden gepaard.
Wordt gezien als het innerlijke vuur. Dus de innerlijke vlam idd.
pi_171961095
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:54 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Als dat loskomt kan het voelen alsof je er een ziekte bij krijgt... Behoorlijk heftige energie die een hoop gedoe met zich mee kan brengen.
En ja, dat kan gebeuren als gevolg van meditatie, of dan wat ook.
Op zich een grote zege, maar gaat wel met het nodige lijden gepaard.
Wordt gezien als het innerlijke vuur. Dus de innerlijke vlam idd.
Als je vertrouwen hebt in het proces en nogal zat bent van je ego of een groot verlangen naar vrijheid hebt dan is het alleen maar een zegen.

Maar het laat inderdaad het oude negatieve ego structuur afbrokkelen of in de fik zetten, en in hoeverre je daar mee geïdentificeerd en gewend aan bepaald de mate van overgave die nodig is, maar dat was eigenlijk toch vooral een brok ellende. :)
pi_171962891
Alles weten te relativeren is verlichting.
Conscience do cost.
pi_171999002
Beetje leven in het topic..
Unified Field theorie van de quantum physicist John Hagelin.

QM en verlichting.

pi_172103298
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:39 schreef alwaysbenice het volgende:
Als je vertrouwen hebt in het proces en nogal zat bent van je ego of een groot verlangen naar vrijheid hebt dan is het alleen maar een zegen.

Maar het laat inderdaad het oude negatieve ego structuur afbrokkelen of in de fik zetten, en in hoeverre je daar mee geïdentificeerd en gewend aan bepaald de mate van overgave die nodig is, maar dat was eigenlijk toch vooral een brok ellende.
Ach.. m'n ego heeft ook zo z'n goede kanten ;) Al is het natuurlijk ook het domein van de dwaling en illusie. Het leren doorzien is wat je ervan bevrijdt.

Ik merk in mijzelf dat er energetisch een proces bezig is. Paar maanden geleden lijkt dat te zijn gaan ontwaken. Als ik een specifiek moment zou moeten aanwijzen, was dit tijdens een meditatie. Het lijkt alsof dat het moment was dat het zich definitief heeft geopenbaard. Maar het kan ook zijn dat het daarvoor al was. Ik heb sterk een vermoeden dat het kundalini is. De combinatie van realisaties en fysieke pijnen en ongemakken (zonder resultaten bij medische onderzoeken) ondersteunen dit vermoeden. Naast dat de energetische sensaties sowieso onmiskenbaar en overduidelijk zijn.

Ik begin er pas sinds kort enige berusting in te vinden. Eergisteren heb ik er een boek over aangeschaft. Over subtiele energie en (de anatomie van) het subtiele lichaam. Echt een interessant boek tot nu toe; maar wel pas net mee begonnen.
Benieuwd wat er allemaal over te leren valt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meneertje_flapdrol op 02-07-2017 00:06:19 ]
pi_172103728
Je ego is goed, de spontane persoonlijkheid/lichaam/geest, zonder dat was er geen ervaring van het leven.

Het is alleen dat ons aangeleerd is dat we dat als enige zijn.
En zelfs dat zou niet zo'n grote ramp zijn als ons ook niet sterk afgeleerd was om emoties te mogen ervaren/tonen, het hebben moeten verstoppen van de emoties heeft een negatief ego structuur gecreëerd die de boel opkropt, een innerlijke oorlog gecreëerd heeft en het vermoeiend maakt om jezelf te zijn.

Verder is sporten heel goed voor de mentale/lichamelijke/emotionele gezondheid, en zeker denk ik wanneer je te maken krijgt met nieuwe energieën die door je heen gaan.
En dus leren emotioneel en lief voor jezelf te zijn, blijven mediteren, en er niet te veel aan te denken, aan gedachtes en zelfs heb je vrij weinig. Maar doe wat je leuk vind ;)
pi_172103945
Kinderen krijgen is funest voor Satori.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172104096
Je hebt misschien wat minder tijd voor meditatie, maar je hebt wel een kleine boeddha in huis.
pi_172104104
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 00:08 schreef alwaysbenice het volgende:
Je ego is goed, de spontane persoonlijkheid/lichaam/geest, zonder dat was er geen ervaring van het leven.

Het is alleen dat ons aangeleerd is dat we dat als enige zijn.
En zelfs dat zou niet zo'n grote ramp zijn als ons ook niet sterk afgeleerd was om emoties te mogen ervaren/tonen, het hebben moeten verstoppen van de emoties heeft een negatief ego structuur gecreëerd die de boel opkropt, een innerlijke oorlog gecreëerd heeft en het vermoeiend maakt om jezelf te zijn.

Verder is sporten heel goed voor de mentale/lichamelijke/emotionele gezondheid, en zeker denk ik wanneer je te maken krijgt met nieuwe energieën die door je heen gaan.
En dus leren emotioneel en lief voor jezelf te zijn, blijven mediteren, en er niet te veel aan te denken, aan gedachtes en zelfs heb je vrij weinig. Maar doe wat je leuk vind ;)
Ik sport meer dan ooit tevoren ! :D en supplementen, vitamines en mineralen. 8-)
pi_172105099
quote:
10s.gif Op zondag 2 juli 2017 00:24 schreef alwaysbenice het volgende:
Je hebt misschien wat minder tijd voor meditatie, maar je hebt wel een kleine boeddha in huis.
Het is een kleine Boeddha met eigen wil, met eigen 'dingetjes', waardoor je zelf geen controle meer hebt over je eigen satori, doordat je (onbewust) ook rekening houdt met de satori van je kind.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172108673
quote:
14s.gif Op zondag 2 juli 2017 00:24 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Ik sport meer dan ooit tevoren ! :D en supplementen, vitamines en mineralen. 8-)
Nice, ik ook, en 't doet me erg goed, 'exercise is the meditation of the body'. =)
pi_172260703
Verlichting is iets dat niet kan worden bereikt door een persoon, omdat: het geen 'archievement' betreft; het is geen beloning voor het bekijken van de juiste filmpjes. Het volgen van de juiste leer. De juiste religie beleiden. Het achternahollen van de juiste profeet. Dit 'goed vinden', Dat 'fout vinden. Nee, niets van dat. Daar gaat het simpelweg niet om.

In feite is verlichting een louter energetisch proces, waarover jij geen werkelijk zeggenschap hebt.

Als alle juiste factoren bij elkaar komen, ontstaat er een reactie binnen het elektromagnetisch leven. Dat is waardoor er een synthese kan plaatsvinden, door een flits van helderheid.
Dan ben je (weer) ontvankelijk voor het onverbloemde.
pi_172261215
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 02:08 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Verlichting is iets dat niet kan worden bereikt door een persoon, omdat: het geen 'archievement' betreft; het is geen beloning voor het bekijken van de juiste filmpjes. Het volgen van de juiste leer. De juiste religie beleiden. Het achternahollen van de juiste profeet. Dit 'goed vinden', Dat 'fout vinden. Nee, niets van dat. Daar gaat het simpelweg niet om.

In feite is verlichting een louter energetisch proces, waarover jij geen werkelijk zeggenschap hebt.

Als alle juiste factoren bij elkaar komen, ontstaat er een reactie binnen het elektromagnetisch leven. Dat is waardoor er een synthese kan plaatsvinden, door een flits van helderheid.
Dan ben je (weer) ontvankelijk voor het onverbloemde.
:Y
Het overviel me. Alsof alle polen ineens dezelfde kant op 'klikten'. Daarna overspoeld door alle emoties, herinneringen en pijn tegelijk. En ineens was daar stilte en pure waarneming. :)
pi_172275699
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 06:59 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

:Y
Het overviel me. Alsof alle polen ineens dezelfde kant op 'klikten'. Daarna overspoeld door alle emoties, herinneringen en pijn tegelijk. En ineens was daar stilte en pure waarneming. :)
En heeft het een blijvend iets achter gelaten, of was het meer een ervaring? :)
pi_172281326
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 02:08 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Verlichting is iets dat niet kan worden bereikt door een persoon, omdat: het geen 'archievement' betreft; het is geen beloning voor het bekijken van de juiste filmpjes. Het volgen van de juiste leer. De juiste religie beleiden. Het achternahollen van de juiste profeet. Dit 'goed vinden', Dat 'fout vinden. Nee, niets van dat. Daar gaat het simpelweg niet om.

In feite is verlichting een louter energetisch proces, waarover jij geen werkelijk zeggenschap hebt.

Als alle juiste factoren bij elkaar komen, ontstaat er een reactie binnen het elektromagnetisch leven. Dat is waardoor er een synthese kan plaatsvinden, door een flits van helderheid.
Dan ben je (weer) ontvankelijk voor het onverbloemde.
Ja en nee, jij bent het en je doet alles en je bent niks en het gebeurt gewoon.

'Spiritual enlightenment may be an accident but meditation makes you accident prone' :)
pi_172282748
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 18:50 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

En heeft het een blijvend iets achter gelaten, of was het meer een ervaring? :)
Het was best een ervaring. Duurde ongeveer 2,5 a 3 uur.

Het was zeer indrukwekkend en heeft zeker sporen na gelaten. Ben heel anders tegen het leven aan gaan kijken, het lijkt wel verdiept te zijn. Ben niet gelovig geworden, maar heb wel ineens enorm veel interesse in het spirituele. Verder merk ik dat er een soort rust heerst, die er eerst niet was. Acceptatie van alles wat negatief is. Was altijd aan het vechten tegen het leven, dat is niet meer zo.

En wat me het meest bij is gebleven is het gevoel dat alles klopt. Weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar begreep ineens dat alles is gegaan zoals het ging. Dat ik achteraf wel spijt kan hebben of zaken anders had willen doen, maar dat dit geen optie was op het moment dat de actie genomen werd. Wat het gevoel van falen weghaalde en er een diep gevoel van dankbaarheid en compassie voor terugbracht.

Heb niet de behoefte gehad om de staat zo snel mogelijk weer te bereiken, want in de staat zelf bereik je helemaal niets. Wel heb ik een enorme behoefte aan kennis, nog meer dan anders. Omdat ik op het moment zelf alle kennis in mijn hoofd tegelijk kon bevatten. Net als alle herinneringen, ze waren er allemaal, tegelijk.

Het liet me zien dat je normaal gesproken zoveel meer waarneemt dan je kan bevatten. Dat je bewustzijn een enorm filter is op het leven. Kweenie, kan het niet zo goed uitleggen, denk ik. Het was teveel om in woorden neer te zetten.

Heb jij wel eens zoiets meegemaakt?

Edit: Had overigens ook het idee dat ik zelf echt verlicht was. Kon mijn eigen licht zien reflecteren in dingen om me heen. Zag overigens ook anderen licht geven, maar alleen als mensen vrolijk waren. Mensen die moeilijke gedachten hadden, werden juist heel donker, alsof al het licht om hun heen verdween. Ze zagen er dan ook heel oud uit ineens. Totdat er weer een lach te zien was en men weer straalde.

[ Bericht 5% gewijzigd door _I op 08-07-2017 23:37:34 ]
pi_172283904
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 23:32 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Het was best een ervaring. Duurde ongeveer 2,5 a 3 uur.

Het was zeer indrukwekkend en heeft zeker sporen na gelaten. Ben heel anders tegen het leven aan gaan kijken, het lijkt wel verdiept te zijn. Ben niet gelovig geworden, maar heb wel ineens enorm veel interesse in het spirituele. Verder merk ik dat er een soort rust heerst, die er eerst niet was. Acceptatie van alles wat negatief is. Was altijd aan het vechten tegen het leven, dat is niet meer zo.

En wat me het meest bij is gebleven is het gevoel dat alles klopt. Weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar begreep ineens dat alles is gegaan zoals het ging. Dat ik achteraf wel spijt kan hebben of zaken anders had willen doen, maar dat dit geen optie was op het moment dat de actie genomen werd. Wat het gevoel van falen weghaalde en er een diep gevoel van dankbaarheid en compassie voor terugbracht.

Heb niet de behoefte gehad om de staat zo snel mogelijk weer te bereiken, want in de staat zelf bereik je helemaal niets. Wel heb ik een enorme behoefte aan kennis, nog meer dan anders. Omdat ik op het moment zelf alle kennis in mijn hoofd tegelijk kon bevatten. Net als alle herinneringen, ze waren er allemaal, tegelijk.

Het liet me zien dat je normaal gesproken zoveel meer waarneemt dan je kan bevatten. Dat je bewustzijn een enorm filter is op het leven. Kweenie, kan het niet zo goed uitleggen, denk ik. Het was teveel om in woorden neer te zetten.

Heb jij wel eens zoiets meegemaakt?

Edit: Had overigens ook het idee dat ik zelf echt verlicht was. Kon mijn eigen licht zien reflecteren in dingen om me heen. Zag overigens ook anderen licht geven, maar alleen als mensen vrolijk waren. Mensen die moeilijke gedachten hadden, werden juist heel donker, alsof al het licht om hun heen verdween. Ze zagen er dan ook heel oud uit ineens. Totdat er weer een lach te zien was en men weer straalde.
Prachtig beschreven allemaal.
Dank voor het delen.
Ja, ik heb zelf ook zulke dingen meegemaakt.
Kom er nog op terug. :)
pi_172284069
Vet Jopie
Misschien is dit wel relevant
pi_172285488
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 23:32 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Heb jij wel eens zoiets meegemaakt?

In mijn geval word het omschreven als een overlevingsmechanisme.
Op 15 jarige leeftijd beleefde ik een intens moment waarin alle pijn en lijden getransformeerd werden tot kracht, de overweldigende energie, de helderheid in dat moment.
Wat ook zo nadrukkelijk door me heen ging was, 'wat er ook gebeurt, het is goed zoals het is, ik heb niets nodig, raak dit lichaam zo hard jullie kunnen, mij kunnen jullie niet raken'.

Voor mij betekende dat innige moment een waterval aan compassie en helderheid, sindsdien heb ik enorm geobserveerd terwijl ik mijn dagelijkse plicht vervulde.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172285910
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 00:25 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

Prachtig beschreven allemaal.
Dank voor het delen.
Ja, ik heb zelf ook zulke dingen meegemaakt.
Kom er nog op terug. :)
Thanks. :@ En wat ik geschreven heb, doet het echt nog geen recht.
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 00:35 schreef alwaysbenice het volgende:
Vet Jopie
Misschien is dit wel relevant
:) Zal eens kijken. ^O^

Edit: Inderdaad. Het niet-weten, en daarmee alles weten. oneness. :@
quote:
7s.gif Op zondag 9 juli 2017 05:10 schreef bedachtzaam het volgende:
In mijn geval word het omschreven als een overlevingsmechanisme.
Op 15 jarige leeftijd beleefde ik een intens moment waarin alle pijn en lijden getransformeerd werden tot kracht, de overweldigende energie, de helderheid in dat moment.
Wat ook zo nadrukkelijk door me heen ging was, 'wat er ook gebeurt, het is goed zoals het is, ik heb niets nodig, raak dit lichaam zo hard jullie kunnen, mij kunnen jullie niet raken'.

Voor mij betekende dat innige moment een waterval aan compassie en helderheid, sindsdien heb ik enorm geobserveerd terwijl ik mijn dagelijkse plicht vervulde.
Mooi (alhoewel de aanleiding, net als bij mij, klinkt als een overdaad aan ellende, die ineens "verschoond".). Zeker ook de gelijkenissen in ervaring. :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door _I op 09-07-2017 08:14:36 ]
pi_172332927

Wanneer een verlichte muziek begint te maken... Istvan Sky, muziekhealer. Lang lied, maar heel mooi. Echt op hartniveau.
pi_172404990
quote:
Als je deze man je geld geeft zijn jullie beide verlicht.
  zondag 30 juli 2017 @ 00:09:12 #32
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172773105
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 23:32 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Het was best een ervaring. Duurde ongeveer 2,5 a 3 uur.

Het was zeer indrukwekkend en heeft zeker sporen na gelaten. Ben heel anders tegen het leven aan gaan kijken, het lijkt wel verdiept te zijn. Ben niet gelovig geworden, maar heb wel ineens enorm veel interesse in het spirituele. Verder merk ik dat er een soort rust heerst, die er eerst niet was. Acceptatie van alles wat negatief is. Was altijd aan het vechten tegen het leven, dat is niet meer zo.

En wat me het meest bij is gebleven is het gevoel dat alles klopt. Weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar begreep ineens dat alles is gegaan zoals het ging. Dat ik achteraf wel spijt kan hebben of zaken anders had willen doen, maar dat dit geen optie was op het moment dat de actie genomen werd. Wat het gevoel van falen weghaalde en er een diep gevoel van dankbaarheid en compassie voor terugbracht.

Heb niet de behoefte gehad om de staat zo snel mogelijk weer te bereiken, want in de staat zelf bereik je helemaal niets. Wel heb ik een enorme behoefte aan kennis, nog meer dan anders. Omdat ik op het moment zelf alle kennis in mijn hoofd tegelijk kon bevatten. Net als alle herinneringen, ze waren er allemaal, tegelijk.

Het liet me zien dat je normaal gesproken zoveel meer waarneemt dan je kan bevatten. Dat je bewustzijn een enorm filter is op het leven. Kweenie, kan het niet zo goed uitleggen, denk ik. Het was teveel om in woorden neer te zetten.

Heb jij wel eens zoiets meegemaakt?

Edit: Had overigens ook het idee dat ik zelf echt verlicht was. Kon mijn eigen licht zien reflecteren in dingen om me heen. Zag overigens ook anderen licht geven, maar alleen als mensen vrolijk waren. Mensen die moeilijke gedachten hadden, werden juist heel donker, alsof al het licht om hun heen verdween. Ze zagen er dan ook heel oud uit ineens. Totdat er weer een lach te zien was en men weer straalde.
Herkenbaar, alleen zag ik wat ik was als stilte.
1 + 1 = blauw
pi_172775896
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 00:09 schreef Kamina het volgende:

Herkenbaar, alleen zag ik wat ik was als stilte.
Bedoel je de innerlijke dialoog? Die viel wel stil en werd overgenomen door een soort "weten". Alsof je niet meer hoeft na te denken, maar ineens "weet". (Eigenlijk dat wat je normaal identificeert met je -ik-, was niet meer..)

Wat overigens nog niet weg is. Zat gisteren te memoriën met neefje en nichtje en onthield alle kaartjes, zonder na te hoeven denken waar ze lagen. Beetje alsof je je onderbewustzijn laat werken, wat veel meer aankan dan je bewustzijn.

Blijft vaag om over dit soort dingen te praten.
pi_172775912
Eigenlijk remt je -ik- je in je -zijn-, ondanks dat je je -ik- denkt te -zijn-, als je er zo naar kijkt.

Hum. Tijd voor koffie. c_/
pi_172777706
Acceptatie
  zondag 30 juli 2017 @ 14:40:14 #36
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172784104
quote:
11s.gif Op zondag 30 juli 2017 07:20 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Bedoel je de innerlijke dialoog? Die viel wel stil en werd overgenomen door een soort "weten". Alsof je niet meer hoeft na te denken, maar ineens "weet". (Eigenlijk dat wat je normaal identificeert met je -ik-, was niet meer..)

Wat overigens nog niet weg is. Zat gisteren te memoriën met neefje en nichtje en onthield alle kaartjes, zonder na te hoeven denken waar ze lagen. Beetje alsof je je onderbewustzijn laat werken, wat veel meer aankan dan je bewustzijn.

Blijft vaag om over dit soort dingen te praten.
Mijn 'ik' was als een film op het doek; dat wat waarnam was in vredige stilte.

Dat "weten" herken ik ook; het was alsof nuttige gedachten en inzichten direct opkwamen, waar niets aan vooraf leek te gaan.
1 + 1 = blauw
pi_172792052
Wat verlichting is, is een zeer wijd begrip:

Verlichting is vrede hebben. Verlichting is helpen. Verlichting is medeleven. Verlichting is groei. Verlichting is bedachtzaamheid. Verlichting is kracht. Verlichting is luisteren. Verlichting is meditatie. Verlichting is diepgang. Verlichtheid is subtiel. Verlichtheid is vertellen. Verlichting is leiden. Verlichting is geven. Verlichting is bedenken. Verlichting is gehoorzaamheid. Verlichting is samen zijn. Verlichting is bewustzijn. Verlichting is delen. Verlichting is doordacht. Verlichting is vooruitgang. Verlichting is denken. Verlichting is overleven. Verlichting is verzachten. Verlichting is roeien. Verlichting is lesgeven. Verlichting is sturen. Verlichting is kennis. Verlichting is emotie. Verlichting is gevoel. Verlichting is transparant. Verlichting is muziek. Verlichting is de natuur. Verlichting is overal. Verlichting zijn wij. Verlichting is rust.

Ik zal binnenkort in een spoiler een groter definitie plaatsen. Leuk dat er zoveel interesse is omtrent dit gebied :)

[ Bericht 5% gewijzigd door firefly3 op 30-07-2017 20:18:26 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_172792556
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:10 schreef firefly3 het volgende:
Wat verlichting is, is een zeer wijd begrip:

Verlichting is vrede hebben. Verlichting is helpen. Verlichting is medeleven. Verlichting is groei. Verlichting is bedachtzaamheid. Verlichting is kracht. Verlichting is luisteren. Verlichting is meditatie. Verlichting is diepgang. Verlichtheid is subtiel. Verlichtheid is vertellen. Verlichting is leiden. Verlichting is geven. Verlichting is bedenken. Verlichting is gehoorzaamheid. Verlichting is samen zijn. Verlichting is bewustzijn. Verlichting is delen. Verlichting is doordacht. Verlichting is vooruitgang. Verlichting is denken. Verlichting is overleven. Verlichting is verzachten. Verlichting is roeien. Verlichting is lesgeven. Verlichting is sturen. Verlichting is kennis. Verlichting is emotie. Verlichting is gevoel. Verlichting is transparant. Verlichting is muziek. Verlichting is de natuur. Verlichting is overal. Verlichting zijn wij. Verlichting is rust.

Ik zal binnenkort in een spoiler een groter definitie plaatsen. Leuk dat er zoveel interesse is omtrent dit gebied :)
Als filosofisch verschijnsel wel ja, niet in de enge definitie die gegeven is door TS.

Heb je ook een verlichtingservaring waarbij het ik je kwam te ontvallen, of benader je het slechts filosofisch?
pi_172792585
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:40 schreef Kamina het volgende:

Mijn 'ik' was als een film op het doek; dat wat waarnam was in vredige stilte.

Dat "weten" herken ik ook; het was alsof nuttige gedachten en inzichten direct opkwamen, waar niets aan vooraf leek te gaan.
Dat ja. :Y
Wat jij film noemt, omschreef ik als een kaartenbak met herinnering. Soort rolodex idee. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 31-07-2017 06:50:48 ]
pi_172800602
quote:
5s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:30 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Als filosofisch verschijnsel wel ja, niet in de enge definitie die gegeven is door TS.

Heb je ook een verlichtingservaring waarbij het ik je kwam te ontvallen, of benader je het slechts filosofisch?
Vanwege mijn ononderbroken groei in de verlichting (ik ben al verlicht, maar ik schroef het nog verder op) voel ik me niet meer als een "ik" maar ben ik geheel bewust dat ik een belangrijk onderdeel ben van het universum. Het universum leeft.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_172800608
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 08:38 schreef firefly3 het volgende:
Vanwege mijn ononderbroken groei in de verlichting (ik ben al verlicht, maar ik schroef het nog verder op) voel ik me niet meer als een "ik" maar ben ik geheel bewust dat ik een belangrijk onderdeel ben van het universum. Het universum leeft.
Mooi!
pi_172800636
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 06:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je deze man je geld geeft zijn jullie beide verlicht.
Waarom zien deze guru's er allemaal uit alsof ze uit de jaren 80 komen? Je kunt beter net zoals mij jezelf als guru zien, mocht je dichtbij de verlichting kunnen komen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_172800645
quote:
6s.gif Op maandag 31 juli 2017 08:39 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Mooi!
:)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_172801111
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 08:43 schreef firefly3 het volgende:

:)
Ja, toch!? Vind ik mooi als mensen uit eigen ervaring spreken en niet vanuit theorie.
  maandag 31 juli 2017 @ 14:39:43 #45
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_172806947
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:24 schreef Jopie78 het volgende:
Beetje leven in het topic..
Unified Field theorie van de quantum physicist John Hagelin.

QM en verlichting.

Ziet er interessant uit ik ga kijken ^O^
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_172811355
quote:
99s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:28 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ja, toch!? Vind ik mooi als mensen uit eigen ervaring spreken en niet vanuit theorie.
Ja, praktijk is zeer belangrijk. De meeste mensen lezen wat instructies, doen een dagje mediteren en sluiten het hiermee af en gaan weer verder met hun snelweggedachten, routinedenken en nietszeggende emoties die in een vlaag blijven langsgaan. Ik ga mezelf doortrainen vanaf mijn monnik positie.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_172827173
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:40 schreef Kamina het volgende:

[..]

Mijn 'ik' was als een film op het doek; dat wat waarnam was in vredige stilte.

Dat "weten" herken ik ook; het was alsof nuttige gedachten en inzichten direct opkwamen, waar niets aan vooraf leek te gaan.
Mijn 'ik' was een versmelting van mijn hogere zelf Elzies.

Mijn 'weten' was Elzies. Alle gegeven kennis was Elzies. :)
pi_172835022
Jammer dat firefly3 en Elzies het topic weer moeten vertrollen.
1 + 1 = blauw
pi_172839189
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:22 schreef Kamina het volgende:
Jammer dat firefly3 en Elzies het topic weer moeten vertrollen.
??

The Path to Buddha. Een aanrader en in mijn persoonlijke top 3.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:41:57 #50
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172839991
Ik weet wel wat een verplichting is. :Y
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172868157
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:41 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik weet wel wat een verplichting is.
Die zijn er ook velen. :Y als je moet dan moet je..
Ik moest twintig minuten geleden nog.. Ik bedoel maar. ;)
pi_172868499
Mijns in ziens is verlichting het kunnen behouden van je natuurlijke, onbeïnvloede staat, every split second.
Je bent idd al verlicht, allang. Maar je zit vast in zelf opgeworpen dwaalsporen, waardoor je algehele conditie is beïnvloed.
Aandacht voor wat is, én: ontspánnen in wat is. Dat zijn de sleutelbegrippen. Zij vormen derhalve mijn dagelijkse inhoofdige mantra's.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')