Bitlord | zondag 25 juni 2017 @ 12:04 | |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 1% gewijzigd door Bitlord op 25-06-2017 22:56:39 ] | ||
DeaDLocK2K | zondag 25 juni 2017 @ 21:19 | |
Fles ik zie je huis net niet! | ||
Dr_Flash | zondag 25 juni 2017 @ 22:09 | |
Het staat er nog wel hoor! | ||
Dr_Flash | zondag 25 juni 2017 @ 22:10 | |
TS wie is Brok en wat moeten we met zo'n lange OP? | ||
derLudolf | zondag 25 juni 2017 @ 22:11 | |
Ik denk bork. Een idd bitlord, zou je het even uit de OP kunnen halen? | ||
Adrie072 | zondag 25 juni 2017 @ 22:19 | |
Volgens mij is er ook een aflevering van Railaway aan gewijd, bijzonder station. Fijn verhaal en foto's! | ||
dennistd | zondag 25 juni 2017 @ 22:44 | |
Zo, vandaag een lange rondrit met deze metersporige GT6 gemaakt. Onder andere op drierailig spoor en een kruising met een spoorlijn: | ||
Adrie072 | zondag 25 juni 2017 @ 22:47 | |
Mooi hoor. | ||
DeaDLocK2K | zondag 25 juni 2017 @ 22:53 | |
Is dat de kuttram? eh eh eh | ||
Bitlord | zondag 25 juni 2017 @ 22:58 | |
Op verzoek uit OP gehaald. Het was nogal een lange en vermoeiende dag met zo'n 7 uur Pyreneeën rijden. En ik doe alles met de mobiel. Vandaag een bezoek gebracht aan Canfranc, een voormalig grensstation tussen Spanje en Frankrijk. Honderden topics geleden wees Bork al op het bestaan: PTA / Het grote treinentopic #634: Een palet dat geen palet bleek Het station is telkens geplaagd door externe zaken en is daardoor weinig tot zijn recht gekomen: - de Spaanse Burgeroorlog en WO2 - de spoorbreedtewisselinstallatie van Hendaye waardoor Canfranc onhandig werd - een spoorwegongeluk waardoor het Franse deel gesloten werd en het station nog maar 2 keer per dag met een dieselmotorwagen wordt bediend. Hierdoor is het station in verval geraakt. Het plan voor het hotel is niet doorgegaan. Wel is het dak hersteld van het station. Thans wordt het station langzaam gerenoveerd. Vanaf de Franse kant wordt zeer langzaam gewerkt aan herstel van de spoorlijn. Volgens sommige berichten komt er ook een spoorbreedtewisselinstallatie. Op de 1e foto is de dieseltrein naar Zaragoza te zien. Deze maakt gebruik van een klein stationsgebouwtje aan de straatkant. Het megastation is alleen via een voetgangerstunnel te bereiken. Het is een gebouw op een middenperron. Aan de ene zijde het Iberisch breedspoor, aan de andere zijde normaalspoor. Deze smalle en vochtige voetgangerstunnel, op het oog afgewerkt met dezelfde tegeltjes als de metro van Parijs, biedt de enige toegang het dorpje Canfranc-Estacion tot het station. De stationshal is reeds deels gerestaureerd. Welke functie het echter gaat krijgen is mij onbekend. Urdos is het eerste station in Frankrijk en is zoals te zien nog een en al vergane glorie. Even verderop bleek echter tot mijn grote verbazing het Franse deel van het spoor compleet te zijn gerenoveerd. Het meeste opvallende zijn de portalen. Deze lijken bij het eerste zicht op bovenleidingsportalen, maar ik vermoed dat deze vallend gesteente tegen moeten houden. En verderop rijden ook al sinds kort weer reizigerstreinen, zoals hier bij Bidos. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen voor deze lijn. https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Ligne_de_Pau_à_Canfranc_(frontière) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pau–;Canfranc_railway | ||
DeaDLocK2K | zondag 25 juni 2017 @ 22:59 | |
Oh wauw daar zitten echt hele mooie plaatjes tussen joh (y) Thanks! | ||
GlennQuagmire | zondag 25 juni 2017 @ 23:21 | |
Hey weet iemand hier wat de beste plek is om goedkope treintickets naar Zurich te boeken? Als ik gewoon een direct ticket op de db-site zoek is het 119 euro enkele reis en dat moet toch wel goedkoper kunnen, desnoods door het ticket te splitsen ofzo. Was wat uitzoekwerk aan het doen voor m'n moeder, ze wil op 20 of 21 juli heen en rond 25 juli weer terug. Ik zat zelf te denken het ticket op te splitsen in Basel Bad maar dat zet nog weinig zoden aan de dijk helaas Iemand die iets beters weet? Alvast bedankt! | ||
b2py | zondag 25 juni 2017 @ 23:27 | |
Amsterdam - Keulen en Keulen - Zurich? Niederlande Spezial en Schweiz Spezial maar aangezien je relatief laat bent kan ik me voorstellen dat dit de goedkoopste tickets zijn, zeker als je met directe ICE naar Basel gaat. | ||
Dr_Flash | zondag 25 juni 2017 @ 23:34 | |
Eins Zwei Bitlord | ||
Dr_Flash | zondag 25 juni 2017 @ 23:36 | |
Beter splitsen in Düsseldorf, NL - D is goedkoper dan NL- K, terwijl D - CH of K - CH niks uitmaakt NL = any station in Nederland D = Düsseldorf K = Köln CH = any station in Zwitserland | ||
Bitlord | zondag 25 juni 2017 @ 23:40 | |
Moet het goedkoop? Neem de Flixbus vanaf Amsterdam of Eindhoven. Zonder overstap reis je voor 70 euro. Retour. | ||
b2py | zondag 25 juni 2017 @ 23:46 | |
Keulen was slechts een suggestie voor Europaspezial, je mag van mij ook in Mannheim splitsen | ||
derLudolf | zondag 25 juni 2017 @ 23:51 | |
Opsplitsen in Freiburg of Duisburg werkt ook niet iig. En met RB/RE ook niet, is ¤133. Misschien kun je dan zo'n quer Dutch land ticket maar dan is het nog de vraag of je 6 of 7 keer wilt overstappen... Denk dat je te laat ben, als ik in oktober boek sta ik voor ¤40 in Zürich vanuit Arnhem. | ||
Bitlord | maandag 26 juni 2017 @ 00:04 | |
Ik heb mijn vriendin de vakantieplekken laten uitzoeken deze vakantie, met als gevolg dat we spreekwoordelijk de helft van de tijd aan het rijden zijn. Vorige week waren we zo'n tien uur rijden van Canfranc vandaan en brachten we een bezoek aan de Tiendaspoorlijn en een leuk spoorwegmuseumpje in Breil-sur-Roya. Ik wilde het laatste bezoeken omdat ik de smalle PCC-trams van Marseille eens wilde zien en ik wist dat zij er eentje hadden. De Tiendaspoorlijn ( https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tendaspoorlijn ) loopt van Cuneo, Italië naar Ventimiglia, ook Italië en bekend van de CTA-bakken en de nachttrein. De lijn rijdt halverwege door Frankrijk. Net als de lijn hierboven is ook de Tiendalijn geplaagd door geopolitiek. Nadat begin jaren 40 enkele cruciale bruggen flink kapotgebombardeerd waren, duurde het nog tot 1979 vooraleer de lijn weer hersteld was. Op de foto het voormalige station van Piène. Voordat Frankrijk in 1947 dit stukje Italië innam viel het onder beheer van de FS en heette het nog Piena. Het station was al decennia in een desolate toestand en het dak was compleet op. Tot mijn niet geringe verbazing werd ik echter teruggestuurd door drie Fransozen toen ik het pad omhoog liep richting het stationsgebouw. Ik zag dat men druk met betonmolens in de weer was en ben heel benieuwd wat de plannen met het station zijn. Nu zijn er wel meer van dit soort stationnetjes, maar het leuke van deze vond ik dat Piène gebouwd is in een zeer smalle vallei waar ook nog eens de enige weg doorheen moet én de soms grote rivier Roya. Vanwege een totaal gebrek aan ruimte is het station daarom maar bovenop de weg gebouwd en vormt het geheel daardoor een tamelijk opmerkelijk geheel. | ||
Dr_Flash | maandag 26 juni 2017 @ 08:19 | |
Da's fijn, dat dat zomaar mag van jou | ||
James1988 | maandag 26 juni 2017 @ 08:28 | |
Je kunt ook ICE 105 pakken naar Düsseldorf en daar overstappen op EC9. Als je het een beetje goed boekt heb je dan het panoramarijtuig en dat is toch wel vet Met een beetje pech sta je een half uur in Emmerich en haal je de EC9 pas in Mannheim weer in | ||
b2py | maandag 26 juni 2017 @ 09:42 | |
Lief he <3 | ||
derLudolf | maandag 26 juni 2017 @ 10:10 | |
Vanaf Duisburg kost dat vier tientjes had ik gister uitgezocht | ||
bork | maandag 26 juni 2017 @ 12:32 | |
laatste smalspoortreintraject van de DB. https://www.facebook.com/(...)3697/?type=3&theater Vroeger kon ik nog de url van zo''n plaatje uit FB halen omk het hier te laten zien maar dat kan ik niet meer, weet iemand hoe ik uit: https://scontent-amt2-1.x(...)00e1029e&oe=59D4265C een mooi plaatje kan toveren zonder te downloaden? | ||
Dr_Flash | maandag 26 juni 2017 @ 12:35 | |
Ja. Je vraagt gewoon of iemand het wil mirroren | ||
bork | maandag 26 juni 2017 @ 12:40 | |
je bent er niet altijd als ik je nodig heb Fles | ||
Dr_Flash | maandag 26 juni 2017 @ 14:53 | |
screenshotten, Imgur etc | ||
derLudolf | maandag 26 juni 2017 @ 15:09 | |
Rechtermuisknop op afbeelding > afbeelding bekijken > url kopieren? In tegenstelling tot Fles speel ik niet vals door de foto van FB te plukken Dat zijn een paar handelingen extra joh... | ||
bork | maandag 26 juni 2017 @ 17:02 | |
Nee chef anders zou ik dat wel doen, ik haalde eerst het plaatje uit de code met F12 in Chrome maar dat lukt me ook niet meer. | ||
bork | maandag 26 juni 2017 @ 17:04 | |
Ik heb een hekel om me in de luren te laten leggen door die bedrijven omdat het moet zo als zij het willen, niet de beste manier zo kan ik dankzij een scriptje nog altijd alle zooi van google weghalen die ze in Streetview neer hebben gepleurd en een maagdelijk screenshot maken voor Raad de Straat . voorbeeld plaatje PSM -> MEN / [NL] Street View Quiz [#64] Zoeken in de lente voorbeeld plaatje Bork -> MEN / [Streetview] Raad de Straat, World Edition #48:Lente editie Laatste is een moeilijk zichtbare tram in Antalya btw . | ||
Dr_Flash | maandag 26 juni 2017 @ 17:14 | |
ja ach, ik zit er ook steeds vaker aan te denken om maar afscheid te nemen van heel facebook. Ik ken wel mensen die dat ook echt gedaan hebben trouwens. | ||
bork | maandag 26 juni 2017 @ 17:15 | |
Ja, die ken ik ook maar toch wel handig voor verjaardagsherinneringen, kortingen, gerichte tips en concert-info, daar gebruik het vooral voor en soms ergens op reageren en heel soms zelf iets plaatsen maar dat doe ik heel weinig. O, ja en klagen bij bedrijven die bij negatieve aandacht op sociale plotseling wel behulpzaam worden. Ik denk er soms over om alle stappen over te slaan en gewoon botweg zonder context je klacht op FB te dumpen . | ||
James1988 | maandag 26 juni 2017 @ 17:22 | |
De voornaamste reden waarom ik nog op FB zit is vanwege de bewonersgroep. Grootste gemene deler: iedereen heeft FB, en FB biedt net genoeg functionaliteit om bruikbaar te zijn voor zoiets. | ||
Peterselieman | maandag 26 juni 2017 @ 17:24 | |
aan de slag jij | ||
DeaDLocK2K | maandag 26 juni 2017 @ 19:07 | |
Toen ik mijn koffer na een maand nog niet terug had gekregen van dat flikkerige Menzies "omdat ze in Amsterdam de telefoon nooit opnemen" heb ik op Twitter geklaagd, zelfde middag had ik m'n koffer... | ||
bork | maandag 26 juni 2017 @ 19:10 | |
ben jij niet van de scriptjes? | ||
DeaDLocK2K | maandag 26 juni 2017 @ 19:14 | |
Tellen batchfiles als scriptjes? Maar is inderdaad onderdeel van m'n werk. | ||
bork | maandag 26 juni 2017 @ 19:16 | |
| ||
DeaDLocK2K | maandag 26 juni 2017 @ 19:18 | |
Geen advertentieinkomsten. Op sites zoals Facebook ben jij het product natuurlijk. Wat je kijkt, wat je doet, dát is geld waard. | ||
b2py | maandag 26 juni 2017 @ 19:19 | |
Werkt gewoon hoor? Dan doe je gewoon 'rechts klik' - Afbeelding adres kopieren - In Imgur plakken - Link plakken 2ez4b2py | ||
bork | maandag 26 juni 2017 @ 19:20 | |
Wie gaat die ballon een keer doorprikken? Advertentie-inkomsten Ik ben eerder geneigd een product niet te kopen als het op FB staat maar ja we dwalen af en je hebt gelijk en dat weet ik ook wel maar ik ben van de U-bochten . | ||
bork | maandag 26 juni 2017 @ 19:21 | |
Ik zie een wit vlak | ||
James1988 | maandag 26 juni 2017 @ 19:22 | |
Die Facebook-links gaan vroeg of laat toch een keer dood, omdat iemand de foto verwijdert, z'n account opheft, of omdat FB daar zin in heeft. Daarom, maak een kopie | ||
b2py | maandag 26 juni 2017 @ 19:23 | |
| ||
DeaDLocK2K | maandag 26 juni 2017 @ 19:23 | |
Als je de FB-pagina een keer geopend hebt en dan hier refresht komt hij er wel bij. | ||
DeaDLocK2K | maandag 26 juni 2017 @ 19:24 | |
Juist. Liefst op iets als imgur. | ||
bork | maandag 26 juni 2017 @ 19:24 | |
Ja, dat was ook het voorstel van Fles, maar dat kan ik wel maar wil ik niet | ||
b2py | maandag 26 juni 2017 @ 19:24 | |
Ik heb de afbeelding maar gefixed, tips en tricks in het onderschrift | ||
b2py | maandag 26 juni 2017 @ 19:25 | |
Jezus dat oranje, krijg je geen HIV aan je ogen zo? | ||
bork | maandag 26 juni 2017 @ 19:27 | |
Nope, ik post niet zoveel dit heb ik onder een icoontje staan in mijn bladwijzerbalk • javascript:var ids = ["titlecard", ""];var hidden = (window.getComputedStyle(document.getElementById(ids[0]))).getPropertyValue("display");if (hidden !== "none") { var disp = "none"; document.getElementsByClassName('app-viewcard-strip')[0].style.visibility='hidden';} else { var disp = ""; document.getElementsByClassName('app-viewcard-strip')[0].style.visibility='';}for (var i = 0; i < ids.length; i++) { document.getElementById(ids[i]).style.display = disp;} als ik daar op klik wanneer ik op Streetview zit dan verdwijnt alle rommel van Google als sneeuw voor de zon, zoiets zoek ik, is dat moeilijk te maken? Als het te ingewikkeld is of te veel tijd kost dan ga ik wel ergens anders de boer op, maar kan het zo? | ||
DeaDLocK2K | maandag 26 juni 2017 @ 19:31 | |
Ik heb het liefst zwart op geel, omgeven door grijs. | ||
b2py | maandag 26 juni 2017 @ 19:32 | |
DeaDLocK2K | maandag 26 juni 2017 @ 19:34 | |
Jij weet gewoon niet hoe internet. | ||
DeaDLocK2K | maandag 26 juni 2017 @ 19:34 | |
En ja dat staat er expres zo. | ||
b2py | maandag 26 juni 2017 @ 19:35 | |
Klopt :/ | ||
Dr_Flash | maandag 26 juni 2017 @ 19:36 | |
BORK wakker worden joh | ||
Dr_Flash | maandag 26 juni 2017 @ 19:36 | |
ORANJE ik heb net nog drie oranje auto's gekocht | ||
Dr_Flash | maandag 26 juni 2017 @ 19:37 | |
Mijn eigen post-kleur is turquoise trouwens | ||
DeaDLocK2K | maandag 26 juni 2017 @ 19:38 | |
Ja maar jij hebt een abo dat zoveel sterren heeft dat het me niet zou verbazen als je een jaarlijks tripje naar de ster van Danny krijgt. | ||
b2py | maandag 26 juni 2017 @ 19:41 | |
Brok las ik laatst | ||
b2py | maandag 26 juni 2017 @ 19:41 | |
Bois, ik word net gewezen op beta.eightydays.me. Geef je een herkomst en een bestemming of een rondreis, reisduur en wat andere coole meuk en die plant dan een mooie vakantie. Best cool. | ||
James1988 | maandag 26 juni 2017 @ 20:09 | |
| ||
Dr_Flash | maandag 26 juni 2017 @ 20:09 | |
nou, ik ook | ||
Dr_Flash | maandag 26 juni 2017 @ 20:10 | |
oh nooit geprobeerd goed idee | ||
Fred | maandag 26 juni 2017 @ 22:56 | |
Weer een aardig kunstje vingerverven van NS en ProRail rond 20u in Den Haag Centraal. Plan: 20.08 7 vertrek IC naar Utrecht 20.11 6 vertrek SPR naar Den Bosch Uitvoering: 20.12 vertrek SPR, wordt op de hoofdbaan rechterspoor ter hoogte van de Binckhorst neer gezet. 20.15 vertek IC, rijdt over de hoofdbaan linkerspoor tot aan het overloopwissel bij de Binckhorst en vervolgt zijn weg. De Sprinter volgt daarna zijn weg. Dit hele gebeuren vertraagde niet alleen te vertekkende treinen, maar ook de aankomende treinen. De aankomende sprinter stond ook al te wachten voor het overloopwissel bij de Binckhorst, gevolgd door de IC die ter hoogte van station Voorburg stond. | ||
_serial_ | dinsdag 27 juni 2017 @ 07:44 | |
Deze ochtend een ritje met de vernieuwde VIRM 8637, ik moet zeggen dat de trein er prima op vooruit is gegaan. Voor mijn gevoel meer beenruimte, fijne verlichting, stille airco, en binnen in de trein lijkt het algemeen stiller. [ Bericht 8% gewijzigd door Fred op 27-06-2017 08:11:39 (Plaatje gefixt) ] | ||
Goverman | dinsdag 27 juni 2017 @ 07:55 | |
Gisteren heb ik een bezoekje gebracht aan de Watergraafsmeer: de wisselstraat met 74 handbediende wissels, het rangeren, de werkplaats voor de hogesnelheidstreinen en de verkeerscentrale hebben we allemaal van dichtbij kunnen bekijken. En natuurlijk werden de nodige suggesties gedaan voor investeringen... We waren er eigenlijk net wat te vroeg op de avond. Het werd gaandeweg steeds drukker, maar de meeste rangeerbewegingen kwamen pas nadat wij weer waren vertrokken. Dat mocht de pret niet drukken, want we hebben wel een goed beeld kunnen krijgen. Nu weer onderweg naar Zwolle, alwaar de dames en heren al om 8:30 willen overleggen. | ||
Fred | dinsdag 27 juni 2017 @ 08:12 | |
Ik had gisteren de 9469 en het zijn idd fijne treinen geworden. | ||
Goverman | dinsdag 27 juni 2017 @ 09:20 | |
beh... trein van 7:03 uit Den Haag CS. Had om +/- 8:40 in Zwolle aan moeten komen. Is nu nog onderweg, tussen Kampen en Hattemerbroek... Iets met gepaste snelheid rijden langs de oostvaardersplassen... 3 kwartier vertraging dus. | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 27 juni 2017 @ 09:30 | |
Als daar een rijrichtingsstoring zit moet je van Oostvaarders naar Lelystad 40 km/h rijden. Daar doe je dan inderdaad een half uur over in plaats van de normale 9 minuten. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 27 juni 2017 @ 09:53 | |
Hebben ze dat met de bouw van de Hanzelijn niet eens omgetoverd tot dubbel enkelspoor? Ffs.... | ||
b2py | dinsdag 27 juni 2017 @ 09:58 | |
Dan was je sowieso al 10 min te laat geweest | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 27 juni 2017 @ 09:59 | |
Dat was het altijd al. De rijrichtingsschakeling is ervoor om te zorgen dat je niet in twee richtingen tegelijk gebruik kan maken van een vrijebaanspoor. Deze zorgt ervoor dat de seinen in de "tegenrichting" op rood vallen als een rijweg met een bepaalde richting naar de vrije baan wordt ingesteld vanaf een station. Als de rijrichtingsschakeling gestoord raakt valt deze terug op de meest veilige wijze: Beide richtingen rood. | ||
b2py | dinsdag 27 juni 2017 @ 10:03 | |
Waarom mag je niet gewoon 140 rijden als het sein in de tegenrichting toch rood toont? | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 27 juni 2017 @ 10:10 | |
Omdat het bij een storing in beide richtingen rood is. Volgens mij schreef ik dat ook. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:23 | |
Alles ok hier ? | ||
b2py | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:24 | |
Ik had gemist dat er een storing was | ||
b2py | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:24 | |
Nee | ||
James1988 | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:25 | |
Ja hoor, daar ook? Heb je al gestemd op het nieuwe stoelmotief voor Ile de France? http://www.designdevostransports.fr | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:26 | |
Was afwezig, door privé omstandigheden. Ik zal proberen de diesel onder de draad weer op te pakken. | ||
b2py | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:29 | |
B! | ||
James1988 | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:00 | |
Ook mijn keuze | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:08 | |
Die en C zijn de enige waar ik niet duizelig van word. | ||
derLudolf | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:16 | |
B of C. | ||
Salatrel | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:44 | |
A gekozen. lekker druk. hoef er zelf toch niet naar te kijken | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:56 | |
Hopla, daar gaan we weer. Twéé minuten te laat en weg is de aansluiting graf NS | ||
James1988 | dinsdag 27 juni 2017 @ 17:39 | |
"Om erger te voorkomen" | ||
Eix | dinsdag 27 juni 2017 @ 17:46 | |
Laat de reiziger het motiefje op de houten planken bepalen et voila, weer een goed PR-verhaal. Dat ze maar eens beginnen met fatsoenlijke zetels, de kleur boeit niet echt. | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 juni 2017 @ 17:56 | |
De reiziger staat op 1, 2 en 3, maar de secondenwijzer staat bovenaan, en dus wordt er vertrokken Ergerlijk Maar goed, ga maar lekker GtbV betalen. Sukkels. | ||
Maegrim | dinsdag 27 juni 2017 @ 17:56 | |
Thalys gestrand op de HSL? Ik moest halverwege ineens omkeren met een ICd, daardoor nu extra pauze maar wel zonder avondeten | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 juni 2017 @ 18:06 | |
Dat kom je hier vragen want wij weten het beter dan de treindienstleider? | ||
MTL | dinsdag 27 juni 2017 @ 18:26 | |
Voor er beschuldigende vingertjes mijn kant op komen: ik ben thuis, dus ik was het niet | ||
James1988 | dinsdag 27 juni 2017 @ 18:38 | |
D66: Laat een bus rijden tussen Breda en Noorderkempen zolang de IC nog niet kan rijden. Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. | ||
JDude | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:04 | |
Gewoon lijn 19 op de vluchtstrook laten halteren en een flinke brug bouwen. Zijn reizigers van/naar Breda toch wel gewend. | ||
James1988 | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:06 | |
James1988 | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:07 | |
Vanaf die brug had je wel een leuk uitzicht over dat deel van de stad, dat dan weer wel. | ||
Salatrel | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:47 | |
altijd lekker die Zimbabwaanse keuken... | ||
ReisT | dinsdag 27 juni 2017 @ 22:45 | |
Ik zou het een goed idee vinden als het echt zo veel tijdswinst op zou leveren. De winst zal een minuut of 5, maximaal 10 zijn, dat lijkt me de moeite eigenlijk niet waard. | ||
#ANONIEM | woensdag 28 juni 2017 @ 17:21 | |
SES / Heeft er iemand treinmachinisten oefentoetsen? | ||
b2py | woensdag 28 juni 2017 @ 17:33 | |
Er zal een goede reden zijn dat ze niet wijdverspreid over het internet te vinden zijn | ||
MTL | woensdag 28 juni 2017 @ 17:46 | |
De opleider heeft altijd wel een soort van oefenexamen klaar liggen die een paar dagen voor het daadwerkelijke examen afgenomen wordt. Uiteraard ook om te kijken of er nog aandacht moet worden besteed aan specifieke onderdelen. Daarnaast heeft het VVRV kennisclusters waarin op een 'vraag en antwoord'-manier het grootste gedeelte van de theorie en regelgeving wordt behandeld: http://www.vvrv.nl/expertise/35/Vakkennis/ | ||
Maegrim | woensdag 28 juni 2017 @ 17:55 | |
Ik weet alleen nog dat er, als je vier examens op één dag doet, een prima lunch aangeboden wordt | ||
MTL | woensdag 28 juni 2017 @ 18:00 | |
Die kantine was inderdaad wel OK. Goede soep | ||
James1988 | woensdag 28 juni 2017 @ 18:07 | |
NMBS heeft wel wat voorbereidingmateriaal online staan: https://www.despoorwegenwervenaan.be/Te-kennen-leerstof | ||
MTL | woensdag 28 juni 2017 @ 18:19 | |
Als ik tegen mijn examen aan het aanhikken was, zou ik daar absoluut niet naar gaan kijken. Daar raak je alleen maar van in de war. Daarnaast is het materiaal dat online staat van de NMBS slechts een heel klein deel, dat ook nog eens vreselijk ingekort is en deels niet relevant is (ze willen enkel zeker weten dat je een bepaalde basiskennis hebt). | ||
Mr_Klaasje | woensdag 28 juni 2017 @ 19:28 | |
Ik heb er even doorgebladerd maar ik wordt niet per se blij van wat er staat over de infrastructuur en de treinbeveiliging. Wat een rommel. | ||
dennistd | woensdag 28 juni 2017 @ 19:55 | |
Die had er zin in vanmorgen: van +15 bij vertrek uit Utrecht naar vrijwel op tijd bij aankomst in Zwolle https://www.ovtijden.com/arnu/rl/5615/2017-06-28T06:11:00+0200 | ||
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 19:57 | |
Dan moet de loc wel voorop hebben gezeten | ||
derLudolf | woensdag 28 juni 2017 @ 20:19 | |
Van die momenten dat je een beter reisadvies kunt geven in Rome dan iemand die zelf in Rome woont. Het is toch idioot om vanaf FCO (dus aan de kust) eerst een uur in de bus naar Termini te moeten, om vervolgens een half uur in metro B te zitten om vanaf daar 50 minuten in de bus naar de kust terug te gaan. Dus nu een trein gevonden die me in een half uur naar een van de laatste stations van metro B brengt (de FR1 naar Ostiense) | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 juni 2017 @ 20:40 | |
Nee, die is er niet. Echt niet. Er is wel een reden en dat is geld, maar dat is uiteraard geen goede reden. Sowieso ben je met een thuistest niet gecertificeerd dus het is volledige bullshit om ze niet publiek beschikbaar te hebben. | ||
MTL | woensdag 28 juni 2017 @ 20:51 | |
Ik heb de vernieuwde clusters zelf nog niet doorgebladerd, maar toen ik een paar jaar geleden de examens deed, stonden er al dingen in die niet klopten. Je kan uiteraard ongetwijfeld aanvullingen of verbeteringen naar de VVRV sturen. Zoals echter ook boven de pagina staat: de clusters bieden een beperkt, tekstueel ingekort, samengevat en globaal overzicht van de theorie-examens. Het doel is dan volgens mij ook om een kort en globaal overzicht bieden van de benodigde kennis van een machinist voor het succesvol afleggen van de theorie-examens van de VVRV. Niet voor het geven van volledig en inhoudelijk correct opleidingsmateriaal. Daarnaast: in hoeverre heeft een machinist werkelijk vergaande kennis van de infrastructuur nodig? Ik denk het niet. Een machinebediener in een fabriek hoeft ook niet exact te weten hoe zijn of haar infrastructuur is opgebouwd. Daar hebben ze de 'technische dienst' (om het zo maar even te noemen) voor. We hebben het over een uitvoerende functie op MBO niveau, vergeet dat niet | ||
Hr-Flip | woensdag 28 juni 2017 @ 21:02 | |
De opleider, moet gewoon voor oefen toetsen zorgen. STC levert bijvoorbeeld een online oefenprogramma mee aan de leerlingen. De clusters, het handboek mcn en het seinenboek geeft een prima basis voor alle kennis die je moet weten. Het is tegenwoordig niet meer standaard dat je alle toetsen op 1 dag krijgt. Het examen vergunningen heb ik een paar weken geleden gemaakt. De rest komt binnenkort. (Algemeen, reizigers en veiligheidscommunicatie). En ach heel moeilijk is het allemaal niet. | ||
b2py | woensdag 28 juni 2017 @ 22:10 | |
Verkeerde topic [ Bericht 94% gewijzigd door b2py op 28-06-2017 22:20:54 ] | ||
GlenSpey | woensdag 28 juni 2017 @ 22:17 | |
Die kantine is niet meer, ze zitten tegenwoordig in Den Haag (van de kantine is alleen nog maar een koffie automaat over) | ||
Hr-Flip | woensdag 28 juni 2017 @ 22:18 | |
klopt ze zitten tegenwoordig in de Malitoren in Den Haag op de 19e verdieping, geweldig mooi uitzicht, maar een waardeloze lunch.... | ||
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 22:24 | |
een van de weinige grote plaatsen in Nederland zonder station | ||
MTL | woensdag 28 juni 2017 @ 22:33 | |
Zonde Edit: en jij begon toch op 1 juli bij NS? | ||
derLudolf | woensdag 28 juni 2017 @ 22:34 | |
Hoe zijn de gehaktballen daar? | ||
GlenSpey | woensdag 28 juni 2017 @ 22:40 | |
Ja alle hordes zijn genomen eindelijk. Nu de eerste rit als zelfstandige nog overleven. Mijn maiden voyage zullen we maar zeggen. Maarja, wat kan er misgaan? #titanic. | ||
MTL | woensdag 28 juni 2017 @ 22:42 | |
Ik had je geloof ik op gezichtsboek ook al gefeliciteerd, maar nogmaals van harte Oh en die eerste meters zijn ff raar (je hebt niemand om meer tegenaan te lullen), maar daarna is het iets als 'sit back, relax and enjoy the flight' | ||
derLudolf | woensdag 28 juni 2017 @ 22:48 | |
Gefeliciteerd! | ||
GlenSpey | woensdag 28 juni 2017 @ 22:54 | |
Ik dank u beiden! | ||
Maegrim | woensdag 28 juni 2017 @ 23:09 | |
feli | ||
dennistd | woensdag 28 juni 2017 @ 23:55 | |
gefeliciteerd | ||
MTL | donderdag 29 juni 2017 @ 06:35 | |
Jemig, heb ik weer eens nachtdienst Nachtnet van Rotterdam naar Leiden ging goed. Toen kreeg ik een telefoontje van de treindienstleider: na de blikseminslag vorige week was de ATB op het linker spoor naar de klote en dat was nog niet gerepareerd. Rechter spoor was door werkzaamheden niet beschikbaar. Mocht ik met 40 km/u van van Leiden naar Nieuw Vennep rijden. Wat een pokke eind is dat dan, zeg Uiteindelijk rij ik weer met normale snelheid langs Hoofddorp, word ik gebeld door de treindienstleider. Waar ik ergens uithing Door een storing konden ze geen treinen meer zien, aldus de treindienstleider. Volgens hun systeem reed ik nog altijd tussen Leiden en Nieuw Vennep. Daardoor kon dus ook de rijweg voor de tegentrein niet ingesteld worden: mijn trein hield immers het spoor nog bezet volgens het systeem. Die werd dus opgeheven en mocht keren bij Schiphol (en de trein die achter mij aan kwam mocht terugkeren op Leiden). Van de +18 die ik na vertrek uit Amsterdam had, hield ik er bij binnenkomst in Utrecht nog 7 over, dus er toch nog wel wat vertraging uit kunnen rijden Dan de terugweg. Alles ging goed, tot Schiphol. Daar moest ik deze keer wachten op de trein uit Leiden. Gelukkig kon voor mij wel daarna de rijweg ingesteld worden, dus met +8 verder gereden en was in Hollands Spoor weer keurig op tijd. Mooi, dacht ik. Ben ik keurig op tijd en kan ik dus op tijd mijn bed gaan opzoeken. Uiteraard is zoiets überhaupt denken, de goden verzoeken. Dus mocht ik bij Delft nog even tot stilstand komen in verband met een persoon op het spoor Die vond het nodig om een middelvinger op te steken, en ik vond het nodig om, toen hij langs mijn inmiddels stilstaande trein liep, even op de tyfoon te gaan staan. Daar was meneer uiteraard niet van gediend. Mij maakte het geen fluit uit, want ik kon daardoor wel mijn weg vervolgen en kwam uiteindelijk met minimale vertraging aan en kon precies de trein naar huis nog halen Jaja, elke dienst is toch weer een verrassing als machinist zijnde | ||
Adrie072 | donderdag 29 juni 2017 @ 06:52 | |
Welterusten. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 29 juni 2017 @ 07:08 | |
Pareltje van duidelijkheid weer: | ||
derLudolf | donderdag 29 juni 2017 @ 07:45 | |
11 bakken icm | ||
b2py | donderdag 29 juni 2017 @ 08:07 | |
Dat is de manier van presenteren van informatie door RdT, in de NS app staat het netter. | ||
Mr_Klaasje | donderdag 29 juni 2017 @ 08:12 | |
Juist omdat de machinist die kennis niet per se nodig heeft voor het goed uitoefenen moet je ervoor kiezen om het niet te toetsen en anders goed te doen. Nu krijg je de frappante situatie dat een machinist die alles perfect weet maar het niet nodig heeft voor een examen kan falen omdat de cursus en de toetsing niet deugt. Dat is bijzonder oneerlijk (en ik kan daar heel boos van worden). | ||
Dr_Flash | donderdag 29 juni 2017 @ 08:43 | |
http://nos.nl/artikel/218(...)aude-in-limburg.html Extra bijzonder ingelaste tariefstijgingen in ....3.....2.....1.... | ||
derLudolf | donderdag 29 juni 2017 @ 08:45 | |
De aanbesteding niet winnen was niet voldoende straf? Wat wordt de reiziger hier nu beter van trouwens, zo'n boete? | ||
renwan | donderdag 29 juni 2017 @ 08:48 | |
Dan ben ik je of vannacht tegengekomen of je reed mijn trein naar HS. Ging met de 1413 van Utrecht naar Rotterdam en met de 2219 naar HS En die mongool naast het spoor was verdwaald met zijn rugtasje, zat in de achterste cabine maar zag hem te laat om ook nog even een trap op de typhoon te geven | ||
James1988 | donderdag 29 juni 2017 @ 08:49 | |
Nee, want dan zou NS het zo nog een keer kunnen doen. Mogelijk met andere resultaten. De reiziger wordt er niks beter van, maar voor de samenleving als geheel is het wel beter. | ||
Dr_Flash | donderdag 29 juni 2017 @ 08:51 | |
Precies, niks dus. De reiziger draait alleen maar voor die boete op. | ||
Dr_Flash | donderdag 29 juni 2017 @ 08:52 | |
Hoe? De Evilscore van NS gaat 0,3 millipunten omlaag of wat? | ||
derLudolf | donderdag 29 juni 2017 @ 08:55 | |
Nummertjes noem je maar op Stomda. | ||
James1988 | donderdag 29 juni 2017 @ 08:57 | |
Het is ook een signaal naar andere bedrijven toe (zoals KPN), fraude loont niet. | ||
derLudolf | donderdag 29 juni 2017 @ 08:59 | |
Dan is dreigen met ook al voldoende, of een voorwaardelijke boete. Mwoah, ook niet. Is nog geen ¤2,50 per burger, kun je vrij weinig mee. Sowieso is zoiets een broekzak vestzak verhaal... | ||
b2py | donderdag 29 juni 2017 @ 09:00 | |
NS mag de tarieven niet verhogen als er een boete wordt opgelegd. | ||
derLudolf | donderdag 29 juni 2017 @ 09:01 | |
Dus moet er elders op beknibbeld worden | ||
b2py | donderdag 29 juni 2017 @ 09:03 | |
Er wordt gewoon minder winst aan het ministerie gedoneerd, een boete hoef je niet terug te verdienen als je winst hoger is dan de boete. | ||
Peterselieman | donderdag 29 juni 2017 @ 09:13 | |
Gefeliciteerd | ||
James1988 | donderdag 29 juni 2017 @ 09:16 | |
Vergeet niet dat de top van het bedrijf hier persoonlijk bij was betrokken, en dat de fraude pas aan het licht kwam na intern onderzoek. | ||
Peterselieman | donderdag 29 juni 2017 @ 09:18 | |
mja, ze moeten de boete als eenmalige last nemen. | ||
Dr_Flash | donderdag 29 juni 2017 @ 09:38 | |
Laten we elkaar nou geen mietje noemen, die last zal ergens uit gecompenseerd moeten worden, dat weet jij ook best. | ||
renwan | donderdag 29 juni 2017 @ 09:48 | |
Hallo, vraag niet zoveel van me na een nachtdienst | ||
Peterselieman | donderdag 29 juni 2017 @ 09:49 | |
Tuurlijk, maar hier zou I&M als concessieverlener op moeten staan om te voorkomen dat dit gebeurt. | ||
Dr_Flash | donderdag 29 juni 2017 @ 12:43 | |
Maar als aandeelhouder doen ze dat natuurlijk niet | ||
Peterselieman | donderdag 29 juni 2017 @ 12:45 | |
Dat is Financiën, maar de opbrengst van de boete gaat naar Economische zaken | ||
MTL | donderdag 29 juni 2017 @ 13:28 | |
Hebben we elkaar even gedag gezegd op Utrecht gok ik. Ik kwam met de 1406 het nachtnet met de oorspronkelijke aankomsttijd van 2:58 uur (nieuwe aankomsttijd 3:05 uur) binnen, die op de 1413 het nachtnet van 3:11 uur keerde. Ik had de trein een uurtje later terug [ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 29-06-2017 15:34:29 ] | ||
Dr_Flash | donderdag 29 juni 2017 @ 15:22 | |
| ||
Dr_Flash | donderdag 29 juni 2017 @ 15:25 | |
MTL | donderdag 29 juni 2017 @ 15:30 | |
Hé, ik heb Ut voluit geschreven | ||
Dr_Flash | donderdag 29 juni 2017 @ 15:38 | |
Sukkel! | ||
MTL | donderdag 29 juni 2017 @ 16:30 | |
Maegrim | donderdag 29 juni 2017 @ 16:32 | |
Zoek een kamer | ||
dennistd | donderdag 29 juni 2017 @ 19:31 | |
Inmiddels alweer bijna anderhalf jaar rijdt de Unit Cargo uit Seelze vrijwel dagelijks via Bad Bentheim naar de Kijfhoek. De samenstelling en lengte verschilt sterk, de enige zekerheid is eigenlijk dat er een aantal gasketelwagens in de trein zit. Na een flinke plensbui komt DB Cargo-loc 189 084-7 met deze trein door Gildehaus waar het voormalige Stellwerk gepasseerd wordt. De reden dat ik vandaag de grens over ging was een last-minute tip over een Syntus Lint die onderweg was naar Bad Bentheim. Helaas liep het qua foto's niet zoals gepland doordat ik wat verkeerde aannames deed. Met de nodige spoed kon ik na een ritje Bentheim (waar bleven ze toch, ik zal ze toch niet gemist hebben?) nog net weer op tijd terug zijn in Gildehaus, waar de lichtomstandigheden inmiddels een stuk slechter waren. De treinstelnummers moet ik helaas schuldig blijven, al is de kans groot dat de achterste de 36 is (deze was namelijk naar Braunschweig voor nieuwe vloeren). [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 30-06-2017 01:33:04 ] | ||
James1988 | donderdag 29 juni 2017 @ 19:55 | |
Die LINTen mogen daar zelfstandig komen ja? | ||
dennistd | donderdag 29 juni 2017 @ 20:16 | |
Solo is de detectie niet gegarandeerd maar samen mag het (in elk geval in Nederland) wel. Ze rijden ook naar Eindhoven (kuilwielenbank) bijvoorbeeld. Er stonden er tegen 11,50u twee los van elkaar toen ik aankwam in Bentheim. Ik nam aan dat de ene uit Nederland gekomen was om de ander op te halen, dus toen ben ik naar Gildehaus gereden. Daar was na 1,5 uur nog niks dus ben ik maar weer richting Bentheim gegaan, want misschien waren ze tijdens het rijden van Bentheim naar Gildehaus al wel langsgekomen. Toen ik in Bentheim kwam stonden er twee gekoppeld en nog eentje erachter: er was dus een stel gebracht en gehaald, en het spul naar NL stond klaar voor vertrek. Snel teruggereden naar Gildehaus waar de overwegbomen al sloten... | ||
James1988 | donderdag 29 juni 2017 @ 20:23 | |
Mooie vangst! Die eerste foto, met die regenwolk achter de stroomafnemer, is ook leuk | ||
Dr_Flash | donderdag 29 juni 2017 @ 21:24 | |
Ja leuke plaatjes Dennis | ||
b2py | vrijdag 30 juni 2017 @ 16:56 | |
Hoop letters en cijfers over ERTMS nav kamervragen: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33652-54.html En hier heel, veel documenten over Beheer, Onderhoud en Vervangingen en gerelateerde onderwerpen zoals hinder en kosten: https://www.rijksoverheid(...)anging-van-het-spoor [ Bericht 49% gewijzigd door b2py op 30-06-2017 17:16:31 ] | ||
GlennQuagmire | vrijdag 30 juni 2017 @ 23:45 | |
De eerste Pendolino van NTV is buiten gespot: http://www.ferrovie.it/portale/articoli/6469 Het contract is eind 2015 getekend dus dat is allemaal vrij snel gegaan, NTV wil ze ook vanaf ddecember al inzetten. | ||
dennistd | zaterdag 1 juli 2017 @ 00:08 | |
Had jij het bordje op het Stellwerk van Lüdinghausen al? http://www.asm-muenster.d(...)=70&idart=740&lang=1 | ||
JDude | zaterdag 1 juli 2017 @ 13:04 | |
OK wat is het nut van die 5-30 minuten slider? | ||
MTL | zaterdag 1 juli 2017 @ 13:27 | |
Wil je 30 minuten voor vertrek een notificatie of 5 minuten voor vertrek? | ||
iBugged | zaterdag 1 juli 2017 @ 13:28 | |
Die slider is voor hoelang voor de aanvang van je reis je een notificatie wilt ontvangen // Dang it MTL | ||
JDude | zaterdag 1 juli 2017 @ 13:43 | |
Ah ja. Eigenlijk best logisch. Al is in mijn geval 30 minuten zelfs nog wat krap, dan zit ik meestal al op de fiets. Nou ja. Heb nu vijf reizen opgeslagen die me op tijd op Chipshol brengen. Daar zal er allicht toch wel een van rijden . Tevens 1e klas genot met dank aan een tegoedbon die nog in m'n mail zat. | ||
Dr_Flash | zaterdag 1 juli 2017 @ 14:09 | |
Ja die wel, er is ook nog een Stellwerk aan de andere kant van het station, waar het bordje ernstig overgroeid is door klimop. Daar moet greavy eerst bij. | ||
b2py | zaterdag 1 juli 2017 @ 16:04 | |
Fappen bois. Vandaag eerste commerciele rit op de nieuwe HSL Tours - Bordeaux met daarbij de lancering van nieuwe merknaam OuiGo. Fapstats: | ||
James1988 | zaterdag 1 juli 2017 @ 16:44 | |
2013 belde, ze willen hun nieuws terug. | ||
b2py | zaterdag 1 juli 2017 @ 16:46 | |
InOui natuurlijk | ||
Peterselieman | zaterdag 1 juli 2017 @ 18:36 | |
Dit weekend is de ombouwoperatie van de SLT's. SW31 wordt nu weer uitgerold | ||
_serial_ | zaterdag 1 juli 2017 @ 19:33 | |
Bijna 1,5 jaar na de eerste poging. Hopelijk gaat het nu wel goed. | ||
GlennQuagmire | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:00 | |
Als ik van lille naar nederland wil, wat is dan het goedkoopste? Zat zelf aan een go pass te denken maar die geldt niet vanaf Lille. Ik kan me herrinneren dat een aantal hier nog wel eens die richting opgaan. | ||
b2py | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:13 | |
Trampoline ticket maar ik weet niet of die aan Franse zijde te koop is | ||
James1988 | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:22 | |
Hoe oud ben je, wanneer wil je reizen, en waar moet je heen? Thalys-tickers voor Lille - Nederland worden verkocht vanaf ¤ 29, dus afhankelijk van waar je heen wilt kan dat een optie zijn. Anders een Trampoline-ticket en Go Pass 1 naar Roosendaal als je jonger dan 26 bent. | ||
James1988 | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:23 | |
Ja, dat zijn ze. https://www.ter.sncf.com/(...)/produits/trampoline | ||
GlennQuagmire | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:24 | |
22, 11 augustus en ik moet naar Utrecht. Trampolineticket had ik ook aan gedacht maar het is enorm onduidelijk of die in Lille te koop zijn. | ||
b2py | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:27 | |
fml trampolineticket buiten mijn bereik inmiddels #granddad | ||
James1988 | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:28 | |
Trampoline-tickets kun je in Lille aan het loket kopen en uit de automaat trekken (zie link in mijn vorige post). Je kunt ook Thalys overwegen: | ||
b2py | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:30 | |
Rijsel Lille | ||
GlennQuagmire | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:31 | |
Mwoa, heb daarvoor al de directe tgv van lyon naar lille dus dan is het ook wel leuk om de vakantie met boemeltjes en overstappen af te sluiten. Nou prima, dan ga ik morgen even roosendaal bezoeken en een go pass kopen voor die dag. Is dat maar gedaan | ||
James1988 | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:31 | |
Jij hebt het zeker ook over Osnabrugge en Brunswijk? | ||
b2py | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:31 | |
| ||
James1988 | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:33 | |
Op de website van NMBS kun je een Go Pass 1 naar Roosendaal kopen. http://www.belgianrail.be(...)naar-roosendaal.aspx Hou er rekening mee dat van 25 juli tot en met 11 augustus de Moerdijkbrug buiten dienst gaat voor grootschalige herstelwerkzaamheden. Roosendaal - Utrecht zul je dan via Breda moeten doen. | ||
GlennQuagmire | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:35 | |
Zo'n e-ticket is minder leuk, heb morgen toch weinig met m'n dag te doen en ik reis gratis. | ||
GlennQuagmire | zaterdag 1 juli 2017 @ 23:57 | |
Als ik dit lees mogen een trampolineticket en een go pass niet gebruikt worden in dezelfde trein, al is het nogal wollig omschreven | ||
James1988 | zondag 2 juli 2017 @ 00:14 | |
Ik denk eigenlijk niet dat er ook maar één treinbegeleider is die dáár moeilijk over gaat doen. Toen ik een keer zo'n ticket gebruikte was dat in ieder geval niet zo | ||
Dr_Flash | zondag 2 juli 2017 @ 00:55 | |
Ik denk sowieso dat het niet legaal is wat ze hier proberen te doen. Voorwaarden stellen aan het vervoerbewijs op traject X, die te maken hebben met je vervoerbewijs op traject Y. | ||
Dr_Flash | zondag 2 juli 2017 @ 00:57 | |
Beetje hetzelfde als : ja je mag wel met je trajectkaart Arnhem - Nijmegen rijden, BEHALVE als je voor je traject naar Arnhem kaartje X gebruikte. Dat kan niet mogen. | ||
Bitlord | zondag 2 juli 2017 @ 00:58 | |
Mooi lage reistijden. Zou 5,5 uur Schiphol - Bordeaux ooit haalbaar worden? Ben daar verder niet zo bekend, komt er in de westkant ook nog een koppeling met het Spaanse AVE-net? | ||
Dr_Flash | zondag 2 juli 2017 @ 01:00 | |
Niet zolang Parijs op zijn negentiende-eeuws is ingericht. Net als Londen, Moskou of St Petersburg trouwens. | ||
Bitlord | zondag 2 juli 2017 @ 01:01 | |
In mijn hoofd verschijnt dan steeds de afbeelding van een eskimo, maar ik zal wel de enige zijn. https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Inuits | ||
Bitlord | zondag 2 juli 2017 @ 01:02 | |
Er is toch een ringbaan inmiddels? Overstapje in Brussel en gaan met die Inuit. | ||
Dr_Flash | zondag 2 juli 2017 @ 01:04 | |
doorgaande TGV dienst met maximaal 1 stop in Parijs heb je wel nodig. Kan dat? | ||
dcm360 | zondag 2 juli 2017 @ 01:12 | |
Een stukje geschreven door een Amerikaan, naar aanleiding van het nieuwe spoor in Frankrijk: A generational failure: As the U.S. fantasizes, the rest of the world builds a new transport system | ||
James1988 | zondag 2 juli 2017 @ 01:16 | |
Er wordt al lang gesproken over een LGV Bordeaux - Toulouse, maar het is onzeker of dat project er nog komt nu een rechter een streep heeft gezet door de 'verklaring van algemeen nut' en president Macron heeft laten blijken meer te willen investeren in het klassieke netwerk. Dat is geen volledige ring, hij verbindt het noorden met het oosten en zuidoosten. Een verbinding met het zuidwesten ontbreekt. Je zou kunnen stoppen bij luchthaven Charles de Gaulle en/of Marne-la-Vallée/Chessy? Dat doen ze TGV's van Brussel naar Marseille nu ook al. | ||
dennistd | zondag 2 juli 2017 @ 03:03 | |
Net deze documentaire zitten te kijken over twee vergeten (en geheim gehouden) spoorwegongevallen in de DDR: | ||
greavy | zondag 2 juli 2017 @ 09:19 | |
Ondanks de Belgische automaat in Roosendaal is daar geen GoPass te koop. Moet je op zijn minst naar een Belgisch station met kaartautomaat. Of dit moet recent veranderd zijn | ||
b2py | zondag 2 juli 2017 @ 10:15 | |
Zijn ze wel aan het onderzoeken: https://fr.wikipedia.org/wiki/LGV_Interconnexion_Sud | ||
greavy | zondag 2 juli 2017 @ 10:53 | |
Viertjes zijn succesvol, de zesjes zijn er al 7 weer gereed voor de rijdende dienst. | ||
GlennQuagmire | zondag 2 juli 2017 @ 11:08 | |
Staat er niet bij, maar ga het gewoon proberen straks | ||
greavy | zondag 2 juli 2017 @ 11:11 | |
Ben benieuwd. Men had het uit de automaten in Nederland gehaald, omdat men dan kaarten gingen kopen die niet geldig waren tot 1e station over de grens. | ||
Peterselieman | zondag 2 juli 2017 @ 11:12 | |
dat gaat rap zo | ||
greavy | zondag 2 juli 2017 @ 13:06 | |
Moet ook. Dat het zo rap gaat, betekent niet dat ze al in dienst komen. Men wil eerst de hele vloot afmaken en testen, dan komen ze in één keer in dienst. | ||
bork | zondag 2 juli 2017 @ 14:15 | |
Ik heb onlangs nog een nieuwe geleerd: Danswijk | ||
dennistd | zondag 2 juli 2017 @ 14:20 | |
Danzig? | ||
derLudolf | zondag 2 juli 2017 @ 15:25 | |
Wat natuurlijk gewoon Gdańsk heet | ||
bork | zondag 2 juli 2017 @ 18:09 | |
| ||
Dr_Flash | zondag 2 juli 2017 @ 18:22 | |
Ja hoor, claim afgewezen "men heeft onvoldoende vertraging geconstateerd" | ||
Salatrel | zondag 2 juli 2017 @ 19:05 | |
En terecht. | ||
James1988 | zondag 2 juli 2017 @ 19:06 | |
De claim die ik vorige week had ingediend na een soortgelijk akkefietje is inmiddels goedgekeurd. Het geld staat nog niet op m'n rekening, dat zal maandag of dinsdag wel gebeuren. Ik zou bezwaar maken tegen die afwijzing. Pak er desnoods even de geschiedenis van OVtijden.com bij | ||
GlennQuagmire | zondag 2 juli 2017 @ 19:33 | |
Nou het resultaat is dat het gewoon gekocht kan worden, zowel van als naar Roosendaal. Je kan die dingen alleen wel pas een maand van tevoren kopen dus was er uiteindelijk voor niks | ||
Peterselieman | zondag 2 juli 2017 @ 19:47 | |
Goed nieuws. Waarschijnlijk komt de Benelux Hondekop nog deze maand naar Nederland, zo heeft Stichting Hondekop laten weten https://www.facebook.com/(...)038002692529/?type=3 | ||
Frozen-assassin | zondag 2 juli 2017 @ 19:49 | |
Vandaag vertrok mijn trein keurig halve minuut te vroeg. Zo kan het ook Alleen jammer dat ik toen net op perron stond... | ||
GlenSpey | zondag 2 juli 2017 @ 19:59 | |
De HC wou vroeg naar huis | ||
b2py | zondag 2 juli 2017 @ 20:04 | |
Ze hadden net zo goed niets kunnen zeggen, jeez | ||
Dr_Flash | zondag 2 juli 2017 @ 20:32 | |
Heb ik ook gedaan. Eerst de reiziger de middelvinger en 2 sluitseinen geven en nu dit? Ik dacht het niet | ||
Peterselieman | zondag 2 juli 2017 @ 20:33 | |
Die Eurostar he, zou die tussen Schaarbeek en Brussel Zuid een andere route gaan rijden dan de TGV? Dus na Schaarbeek rechtsaf dat kanaal daar over en dan uiteindelijk vanaf de zuidkant station Brussel Zuid naderen? | ||
James1988 | zondag 2 juli 2017 @ 20:42 | |
Ik denk dat die treinen inderdaad via lijn 28 zullen worden gestuurd en dan kopmaken in Brussel Zuid. Voor de rijtuigvolgorde maakt dat niet uit: de treinen zijn symmetrisch en de rijtuignummers staan op schermpjes, niet op stickers. | ||
_serial_ | zondag 2 juli 2017 @ 21:16 | |
Gisterenavond rond 22:30 was het busvervoer vervangend treinvervoer tussen Tilburg en Breda trouwens dramatisch geregeld. Honderden mensen op het station voor de bussen richting Breda en maar af en toe een enkele bus. Vele achterblijvers die uren hebben gewacht, of zelfs helemaal niet meer thuis konden komen door het geprutst. Er stonden ook geen hekjes met als gevolg dat mensen omver geduwd werden om maar eerder bij de bus te komen. Uiteindelijk heb ik 3 vrienden van mij rond 00:30 maar met de auto op gehaald in Tilburg en weggebracht in Rotterdam, anders waren ze waarschijnlijk niet of echt uren later pas thuisgekomen of hadden ze helemaal niet nog verder kunnen reizen. En nu maar zien of ze nog iets van coulance krijgen van NS. Jammer. | ||
James1988 | zondag 2 juli 2017 @ 21:18 | |
Eerder op de dag leek het wel goed geregeld te zijn, in Breda was het in ieder geval een komen en gaan van bussen. 's avonds werd het wel wat minder en stonden er flinke groepen mensen te wachten. | ||
Peterselieman | zondag 2 juli 2017 @ 23:29 | |
Blijft toch bijzonder dat de FLIRT buiten het normale inzetgebied reizigers vervoert | ||
James1988 | zondag 2 juli 2017 @ 23:31 | |
Zouden ze dan toch nog gaan rijden?
Bron: Skyscrapercity | ||
b2py | zondag 2 juli 2017 @ 23:35 | |
Enorm bijzonder inderdaad dat een trein zijn functie uitvoerd | ||
Peterselieman | zondag 2 juli 2017 @ 23:36 | |
ben je vandaag met het verkeerde been uit bed gestapt | ||
James1988 | zondag 2 juli 2017 @ 23:36 | |
En ondertussen zijn ze hier in Breda nog niet op vaste basis te zien. Een paar weken terug reed er eentje een extra nachtnettrein | ||
b2py | zondag 2 juli 2017 @ 23:38 | |
Ik stapte er net in | ||
Peterselieman | zondag 2 juli 2017 @ 23:43 | |
ik denk dat de huidige 6600 (Dordrecht - Den Bosch) een mengbedrijf gaat worden van FLIRT en DDZ tot er weer wat gegoocheld wordt met de lijnvoering en materieelinzet | ||
James1988 | zondag 2 juli 2017 @ 23:47 | |
Vanaf september zouden de 6600 (Dordrecht - Den Bosch) integraal FLIRT moeten gaan worden. Met dienstregeling 2018 gaat het toch allemaal weer op z'n kop, dan zou de 6600 worden vastgeknoopt aan de sprinter Den Bosch - Arnhem. | ||
GlenSpey | maandag 3 juli 2017 @ 00:04 | |
Leuk om te zien dat het al wat meer mengt buiten het gebruikelijke inzetgebied. Heb zelf al een keer Flirt als intercity mogen rijden | ||
James1988 | maandag 3 juli 2017 @ 00:07 | |
En, was je overal met -5 binnen? | ||
Peterselieman | maandag 3 juli 2017 @ 00:12 | |
Dit was toeval, vanwege de ombouw van de SLT's dit weekend.Als de 6600 overgaat naar FLIRT dan zouden er, met de twee omlopen in de 7600 (Zutphen-Nijmegen) in de spitsuren ongeveer 45 stellen tegelijk op de baan zijn op een totaal van 58 besteld. | ||
Salatrel | maandag 3 juli 2017 @ 09:40 | |
ik heb Utrecht - Leiden (via Alphen) al eens met een enkele SGMmII gereden | ||
_serial_ | maandag 3 juli 2017 @ 10:48 | |
Ik heb niets meer gelezen over SLT en SW31 dus dat zal wel goed gegaan zijn ? | ||
b2py | maandag 3 juli 2017 @ 10:49 | |
Als je niets hoort is het vaak goed ja | ||
dennistd | maandag 3 juli 2017 @ 12:05 | |
NS gaat in het vervolg op basis van het gewicht van de bakken bepalen waar nog ruimte is voor self-loading cargo: https://tweakers.net/nieu(...)itplaatsen-zijn.html | ||
Salatrel | maandag 3 juli 2017 @ 12:37 | |
Zijn we eindelijk af van al die zinloze scheitmeldingen | ||
b2py | maandag 3 juli 2017 @ 12:47 | |
Wacht maar tot je moeder instapt | ||
derLudolf | maandag 3 juli 2017 @ 14:40 | |
Vraag me af of dat gaat werken... Zitten nog wel heel wat mitsen en maren aan het programmeerwerk voordat je kunt zeggen dat een bak leeg of vol is... | ||
Salatrel | maandag 3 juli 2017 @ 15:08 | |
als een klein groepje surinaamse moeders op stap gaat zeggen de sensoren dat de coupé vol is terwijl er nog plek zat is.... moet je wel rekening mee houden dat het hoe dan ook geen stilte coupé meer is.... | ||
derLudolf | maandag 3 juli 2017 @ 15:15 | |
Sowieso moet je rekeninghouden met: materieeltype 1e/2e klas kop/middenbak uitrusting van de bak. Elke bak heeft haast wel een ander ledig gewicht lijkt me? | ||
DeaDLocK2K | maandag 3 juli 2017 @ 15:17 | |
Ja. Dat zijn dus allemaal eenvoudige variabelen en bij een volle bezetting van een trein kan je er vanuit gaan dat het gemiddelde gewicht per persoon iets van 80KG is. Behalve rond de huishoudbeurs, dan is het 180KG. | ||
b2py | maandag 3 juli 2017 @ 15:18 | |
Zo werkt dat inderdaad met benaderen, big data erop gooien en je kan echt wel een knappe verdeling maken wat het gemiddelde gewicht is met diverse sigma's. Basic statistiek | ||
Peterselieman | maandag 3 juli 2017 @ 15:19 | |
op de heenreis is het nog 50kg | ||
DeaDLocK2K | maandag 3 juli 2017 @ 15:26 | |
Daar heb je niet eens echt big data voor nodig, we kennen allemaal de borden in de lift met "max 13 personen/1000KG". Dat is een jarenlange stelregel. En dat egaliseert zich alleen maar beter bij grotere hoeveelheden mensen zoals je in een trein hebt ten opzichte van een lift. Je kan met Big Data wel nog accurater bepalen hoeveel er nog bij zouden kunnen maar als er één keer een Duitser of Amerikaan meereist dan is dat alweer minder betrouwbaar | ||
b2py | maandag 3 juli 2017 @ 16:13 | |
Je zou big data kunnen gebruiken om te differentieren tussen trajecten, rondom Schiphol zijn veel meer koffers die wellicht van invloed zijn op de betrouwbaarheid om maar wat te noemen. | ||
DeaDLocK2K | maandag 3 juli 2017 @ 16:29 | |
Het probleem daarbij is dat je het direct goed moet gaan doen dus alle treinen uitrusten met videoapparatuur die dat soort ongein detecteren. | ||
Dr_Flash | maandag 3 juli 2017 @ 19:08 | |
Ooooh video-apparatuur Privacywetgeving says no | ||
DeaDLocK2K | maandag 3 juli 2017 @ 19:19 | |
In treinen? Dat hangt er toch allang? Lijkt me best wenselijk trouwens. | ||
b2py | maandag 3 juli 2017 @ 19:53 | |
Het is gewoon massa dus kan je ook registreren met de meetapparatuur voor mensen | ||
DeaDLocK2K | maandag 3 juli 2017 @ 19:57 | |
Nee. Je weet namelijk niet hoe de massa verdeeld is. Je snapt niet hoe big data werkt, is niet erg, maar bemoei je er dan ook niet mee. | ||
trainfreak | maandag 3 juli 2017 @ 19:59 | |
Even een algemeen vraagje over de OV-chipkaart. Over een paar weken gaan we een weekend naar Rotterdam (met de auto). Is het mogelijk om door het station van Rotterdam CS te wandelen van het noorden naar het zuiden of moet je daarvoor langs poortjes? Na wat zoekwerk op internet kan vind ik dat het volledige station is afgesloten met poortjes, en je maar via de fietstunnel naar de andere kant moet. Is dit nog steeds zo? | ||
b2py | maandag 3 juli 2017 @ 20:03 | |
http://nieuws.ns.nl/volge(...)met-reisplanner-app/ | ||
b2py | maandag 3 juli 2017 @ 20:03 | |
Ja | ||
Salatrel | maandag 3 juli 2017 @ 21:15 | |
en zal ook altijd zo blijven. De "fietstunnel" heeft overigens ook gewoon een trottoir | ||
RokStarr | dinsdag 4 juli 2017 @ 00:02 | |
Vandaag een mooie gehad. Als controleurs die actie hadden gezien, was het vast een facepalm geweest. Reisde van Delft naar Den Haag HS, maar bedacht pas bijna daar dat alles daar overhoop ligt qua niet-treinen. Deed mijn reismaatje en mij besluiten om de sprinter naar Moerwijk te pakken, ware het niet dat je dan eerst uit- en in moet checken. Prachtige silly walk door de stationshal dus, u-turn bij de poortjes en niet-zwart teruggereisd xD | ||
MTL | dinsdag 4 juli 2017 @ 02:08 | |
Die verfransing van onsche prachtigste Nederlandsche Taal moet echt ener halt worden toegeroepen Schandalig dat u hieraan mee doet, waarde collega! | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 juli 2017 @ 06:57 | |
Debuut in vernieuwde Virm 9406. Triest om te zien dat er niet goed doorontwikkeld wordt. Van een aantal handige features uit het DDZ is weer haastig afscheid genomen. Zo is de korte poot van de hoekbank nu een soort blinde darm geworden waar je net niks aan hebt. Ten gunste van een kofferbak, dat dan weer wel. En het klaptafeltje aan de lange kant is ook gesneuveld. Jammer weer. Waar is de aandacht wel? Jassenhaakjes in de vorm van een vlinder. Tsja. Nou ja, prettige dag nog. Groetjes uit de Jammer Express. | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 juli 2017 @ 07:36 | |
Oh en hij is veel te kort. Eoa luchtfietser heeft zeker weer bedacht dat het vakantieperiode is. Gênant hoe weinig er met al die inmiddels verzamelde reisgegevens gedaan wordt | ||
#ANONIEM | dinsdag 4 juli 2017 @ 07:40 | |
Eens, Randstadrail komt sinds gisteren minder vaak en rijdt met minder lange treintjes maar is übervoll. Alsof iedereen opeens vakantie heeft. RET | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 4 juli 2017 @ 08:01 | |
Ik had ICM9. Was ruim zat. | ||
James1988 | dinsdag 4 juli 2017 @ 08:03 | |
ICM7 ipv DDZ6, ik klaag niet | ||
Salatrel | dinsdag 4 juli 2017 @ 09:41 | |
que? | ||
b2py | dinsdag 4 juli 2017 @ 10:24 | |
Wauw, NS publiceert nu uit zichzelf de in- en uitstappers per station voor 2015-2016: http://nieuws.ns.nl/welke-stations-groeien-het-snelst/ | ||
JDude | dinsdag 4 juli 2017 @ 11:08 | |
Intussen is het treinverkeer in zo ongeveer de hele Randstad kapot. Geeft de burger moed. | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 4 juli 2017 @ 11:18 | |
Ja, het gaat wel de goede kant op.. | ||
bork | dinsdag 4 juli 2017 @ 11:28 | |
. Dat is dan weer jammer dat die er niet bijzitten. | ||
b2py | dinsdag 4 juli 2017 @ 11:43 | |
Vraag me af waar de revelatie van de Kennemerlijn in zit | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 4 juli 2017 @ 11:56 | |
Werklozen die een baan in Haarlem of Amsterdam hebben gevonden. | ||
b2py | dinsdag 4 juli 2017 @ 12:07 | |
De trein wilt niet uit Amsterdam vertrekken omdat het er druk is door de storingen elders, lekker. | ||
Dos37 | dinsdag 4 juli 2017 @ 12:13 | |
Hopelijk geen succes, straks gaan hele horde kudde mensen zich ook nog over het hele perron verplaatsen. | ||
iBugged | dinsdag 4 juli 2017 @ 12:32 | |
Die hele Randstadstoring brengt het treinverkeer zo in dr war dat ze een SLT4 laten rijden als IntercitySprinter laten rijden tussen Rotterdam en Vlissingen | ||
MTL | dinsdag 4 juli 2017 @ 12:33 | |
Beter dan geen trein, toch? Overigens blij dat ik vandaag vrij ben, zo te lezen | ||
Salatrel | dinsdag 4 juli 2017 @ 12:48 | |
voor de zekerheid blijf ik nog een paar dagen extra thuis | ||
MTL | dinsdag 4 juli 2017 @ 13:04 | |
Hahaha, een mooie reis in ieder geval gewenst! | ||
Peterselieman | dinsdag 4 juli 2017 @ 13:05 | |
Kunnen die rijtijden op de Zeeuwse Lijn eindelijk gehaald worden | ||
Salatrel | dinsdag 4 juli 2017 @ 13:07 | |
heb je maandagavond toevallig icd want dan moet ik naar Schiphol | ||
b2py | dinsdag 4 juli 2017 @ 14:27 | |
Storing Den Haag opgelost | ||
MTL | dinsdag 4 juli 2017 @ 14:49 | |
Jep, als de dienst niet wordt weggedraaid of aangepast mag ik maandagavond tussen Rotterdam en Amsterdam pendelen | ||
dennistd | dinsdag 4 juli 2017 @ 17:17 | |
Die zit nu weer op het niveau van 2013, al is de verdeling over de stations wel veranderd:
| ||
dennistd | dinsdag 4 juli 2017 @ 17:53 | |
Uitstel van Betaling voor HSL: http://www.transport-onli(...)oor-hsl-logistik-bv/ | ||
Fred | dinsdag 4 juli 2017 @ 17:57 | |
Ik sta nu met de ic Utrecht - Rotterdam en Utrecht - Den Haag tegelijk stil bij Gouda Goverwelle. Echter wel verkeerd om. Dus een van de twee moet voor langs de ander kruisen. | ||
Peterselieman | dinsdag 4 juli 2017 @ 17:58 | |
ze zijn toch bezig om onder de vlag van HSL Duitsland de Nederlandse tak opnieuw op te zetten? Even los van het uitstel van betaling voor de huidige Nederlandse tak? | ||
Fred | dinsdag 4 juli 2017 @ 17:59 | |
En das blijkbaar moeilijk, nu staan we allebei voor Gouda stil | ||
b2py | dinsdag 4 juli 2017 @ 18:02 | |
Ik dacht dat het om iets belangrijks ging, de hogesnelheidslijn | ||
b2py | dinsdag 4 juli 2017 @ 18:04 | |
Interessant, de bediening heeft dus beperkte (?) invloed op de tellingen. Of heeft de sluiting van de Velsertunnel voor daadwerkelijk hogere reizigersaantallen gezorgd en zal het nu weer stabiliseren naar iets lager? Of had een betere bediening een nog grotere groei tot gevolg gehad? Zoveel vragen zo weinig antwoorden. | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:23 | |
Dat is per dag he. In Engeland zijn er stations waar ze een tiende van die cijfers in een heel jaar nog niet halen | ||
James1988 | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:24 | |
Een tiende maar? | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:27 | |
Ik blijf het mooi vinden zulke dingen | ||
Peterselieman | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:28 | |
In Nederland zit Leeuwarden Achter de Hoven daar maar net boven | ||
Dr_Flash | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:31 | |
En OLV ter Nood? | ||
derLudolf | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:31 | |
Maar toch doe je moeilijk over Hoogeveen als IC station. Elke trein in Hoogeveen haalt het jaarlijkse aantal instapper van dat station. | ||
dennistd | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:32 | |
Daar wordt al een paar jaar niet meer gestopt nadat ProRail hekken geplaatst had en iemand vergat het hek te openen om de passagiers eruit te laten... | ||
derLudolf | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:32 | |
Eigenlijk moet je er keertje met een clubje heen gaan en zo proberen aantal reizigers met 500% te laten stijgen | ||
dennistd | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:33 | |
Het rustigste station is Eijsden met 161 per dag. Voor NS zelf is het Soest met 201 per dag. | ||
Salatrel | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:34 | |
bovendien moet je tegenwoordig echt wel weten waar het perron precies ligt anders zie je het over het hoofd zo hoog staat het onkruid inmiddels | ||
derLudolf | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:34 | |
Heerenveen ijsstadion dan? | ||
Peterselieman | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:35 | |
Evenementenhalte waar nooit meer gestopt wordt ivm die chipflop |