abonnement Unibet Coolblue
pi_172022080
De opleider heeft altijd wel een soort van oefenexamen klaar liggen die een paar dagen voor het daadwerkelijke examen afgenomen wordt. Uiteraard ook om te kijken of er nog aandacht moet worden besteed aan specifieke onderdelen.
Daarnaast heeft het VVRV kennisclusters waarin op een 'vraag en antwoord'-manier het grootste gedeelte van de theorie en regelgeving wordt behandeld: http://www.vvrv.nl/expertise/35/Vakkennis/
pi_172022220
Ik weet alleen nog dat er, als je vier examens op één dag doet, een prima lunch aangeboden wordt
pi_172022317
_O-
Die kantine was inderdaad wel OK. Goede soep :P
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:07:35 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172022463
NMBS heeft wel wat voorbereidingmateriaal online staan: https://www.despoorwegenwervenaan.be/Te-kennen-leerstof
pi_172022726
Als ik tegen mijn examen aan het aanhikken was, zou ik daar absoluut niet naar gaan kijken. Daar raak je alleen maar van in de war.
Daarnaast is het materiaal dat online staat van de NMBS slechts een heel klein deel, dat ook nog eens vreselijk ingekort is en deels niet relevant is (ze willen enkel zeker weten dat je een bepaalde basiskennis hebt).
  woensdag 28 juni 2017 @ 19:28:05 #106
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172024357
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:46 schreef MTL het volgende:
De opleider heeft altijd wel een soort van oefenexamen klaar liggen die een paar dagen voor het daadwerkelijke examen afgenomen wordt. Uiteraard ook om te kijken of er nog aandacht moet worden besteed aan specifieke onderdelen.
Daarnaast heeft het VVRV kennisclusters waarin op een 'vraag en antwoord'-manier het grootste gedeelte van de theorie en regelgeving wordt behandeld: http://www.vvrv.nl/expertise/35/Vakkennis/
Ik heb er even doorgebladerd maar ik wordt niet per se blij van wat er staat over de infrastructuur en de treinbeveiliging. Wat een rommel.
  Redactie Sport woensdag 28 juni 2017 @ 19:55:08 #107
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172025059
Die had er zin in vanmorgen: van +15 bij vertrek uit Utrecht naar vrijwel op tijd bij aankomst in Zwolle

https://www.ovtijden.com/arnu/rl/5615/2017-06-28T06:11:00+0200
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juni 2017 @ 19:57:57 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172025168
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 19:55 schreef dennistd het volgende:
Die had er zin in vanmorgen: van +15 bij vertrek uit Utrecht naar vrijwel op tijd bij aankomst in Zwolle

https://www.ovtijden.com/arnu/rl/5615/2017-06-28T06:11:00+0200
Dan moet de loc wel voorop hebben gezeten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 28 juni 2017 @ 20:19:27 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172025829
Van die momenten dat je een beter reisadvies kunt geven in Rome dan iemand die zelf in Rome woont. *)

Het is toch idioot om vanaf FCO (dus aan de kust) eerst een uur in de bus naar Termini te moeten, om vervolgens een half uur in metro B te zitten om vanaf daar 50 minuten in de bus naar de kust terug te gaan.

Dus nu een trein gevonden die me in een half uur naar een van de laatste stations van metro B brengt (de FR1 naar Ostiense)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172026421
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:33 schreef b2py het volgende:
Er zal een goede reden zijn dat ze niet wijdverspreid over het internet te vinden zijn :Y
Nee, die is er niet. Echt niet. Er is wel een reden en dat is geld, maar dat is uiteraard geen goede reden. Sowieso ben je met een thuistest niet gecertificeerd dus het is volledige bullshit om ze niet publiek beschikbaar te hebben.
Bier.
pi_172026773
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 19:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik heb er even doorgebladerd maar ik wordt niet per se blij van wat er staat over de infrastructuur en de treinbeveiliging. Wat een rommel.
Ik heb de vernieuwde clusters zelf nog niet doorgebladerd, maar toen ik een paar jaar geleden de examens deed, stonden er al dingen in die niet klopten. Je kan uiteraard ongetwijfeld aanvullingen of verbeteringen naar de VVRV sturen.

Zoals echter ook boven de pagina staat: de clusters bieden een beperkt, tekstueel ingekort, samengevat en globaal overzicht van de theorie-examens.

Het doel is dan volgens mij ook om een kort en globaal overzicht bieden van de benodigde kennis van een machinist voor het succesvol afleggen van de theorie-examens van de VVRV. Niet voor het geven van volledig en inhoudelijk correct opleidingsmateriaal.
Daarnaast: in hoeverre heeft een machinist werkelijk vergaande kennis van de infrastructuur nodig?
Ik denk het niet. Een machinebediener in een fabriek hoeft ook niet exact te weten hoe zijn of haar infrastructuur is opgebouwd. Daar hebben ze de 'technische dienst' (om het zo maar even te noemen) voor.
We hebben het over een uitvoerende functie op MBO niveau, vergeet dat niet ;)
  woensdag 28 juni 2017 @ 21:02:40 #112
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_172027151
De opleider, moet gewoon voor oefen toetsen zorgen. STC levert bijvoorbeeld een online oefenprogramma mee aan de leerlingen.
De clusters, het handboek mcn en het seinenboek geeft een prima basis voor alle kennis die je moet weten.

Het is tegenwoordig niet meer standaard dat je alle toetsen op 1 dag krijgt.
Het examen vergunningen heb ik een paar weken geleden gemaakt. De rest komt binnenkort.
(Algemeen, reizigers en veiligheidscommunicatie).
En ach heel moeilijk is het allemaal niet.
pi_172029609
Verkeerde topic

[ Bericht 94% gewijzigd door b2py op 28-06-2017 22:20:54 ]
pi_172029841
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:00 schreef MTL het volgende:
_O-
Die kantine was inderdaad wel OK. Goede soep :P
Die kantine is niet meer, ze zitten tegenwoordig in Den Haag (van de kantine is alleen nog maar een koffie automaat over)
  woensdag 28 juni 2017 @ 22:18:35 #115
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_172029906
klopt ze zitten tegenwoordig in de Malitoren in Den Haag op de 19e verdieping, geweldig mooi uitzicht, maar een waardeloze lunch....
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juni 2017 @ 22:24:22 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172030161
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 22:10 schreef b2py het volgende:
Verkeerde topic
een van de weinige grote plaatsen in Nederland zonder station :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172030589
quote:
15s.gif Op woensdag 28 juni 2017 22:17 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Die kantine is niet meer, ze zitten tegenwoordig in Den Haag (van de kantine is alleen nog maar een koffie automaat over)
Zonde :P

Edit: en jij begon toch op 1 juli bij NS? :)
  Moderator woensdag 28 juni 2017 @ 22:34:51 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172030647
quote:
15s.gif Op woensdag 28 juni 2017 22:17 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Die kantine is niet meer, ze zitten tegenwoordig in Den Haag (van de kantine is alleen nog maar een koffie automaat over)
Hoe zijn de gehaktballen daar?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172030981
quote:
13s.gif Op woensdag 28 juni 2017 22:33 schreef MTL het volgende:

[..]

Zonde :P

Edit: en jij begon toch op 1 juli bij NS? :)
Ja *O* alle hordes zijn genomen eindelijk. Nu de eerste rit als zelfstandige nog overleven. Mijn maiden voyage zullen we maar zeggen. Maarja, wat kan er misgaan? #titanic.
pi_172031078
Ik had je geloof ik op gezichtsboek ook al gefeliciteerd, maar nogmaals van harte *O*
Oh en die eerste meters zijn ff raar (je hebt niemand om meer tegenaan te lullen), maar daarna is het iets als 'sit back, relax and enjoy the flight' :P
  Moderator woensdag 28 juni 2017 @ 22:48:08 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172031342
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2017 22:40 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja *O* alle hordes zijn genomen eindelijk. Nu de eerste rit als zelfstandige nog overleven. Mijn maiden voyage zullen we maar zeggen. Maarja, wat kan er misgaan? #titanic.
Gefeliciteerd!
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172031596
Ik dank u beiden!
pi_172032032
feli
  Redactie Sport woensdag 28 juni 2017 @ 23:55:10 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172032968
gefeliciteerd ^O^
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172034824
Jemig, heb ik weer eens nachtdienst :')
Nachtnet van Rotterdam naar Leiden ging goed. Toen kreeg ik een telefoontje van de treindienstleider: na de blikseminslag vorige week was de ATB op het linker spoor naar de klote en dat was nog niet gerepareerd. Rechter spoor was door werkzaamheden niet beschikbaar. Mocht ik met 40 km/u van van Leiden naar Nieuw Vennep rijden. Wat een pokke eind is dat dan, zeg :|W
Uiteindelijk rij ik weer met normale snelheid langs Hoofddorp, word ik gebeld door de treindienstleider. Waar ik ergens uithing :P
Door een storing konden ze geen treinen meer zien, aldus de treindienstleider. Volgens hun systeem reed ik nog altijd tussen Leiden en Nieuw Vennep. Daardoor kon dus ook de rijweg voor de tegentrein niet ingesteld worden: mijn trein hield immers het spoor nog bezet volgens het systeem. Die werd dus opgeheven en mocht keren bij Schiphol (en de trein die achter mij aan kwam mocht terugkeren op Leiden).
Van de +18 die ik na vertrek uit Amsterdam had, hield ik er bij binnenkomst in Utrecht nog 7 over, dus er toch nog wel wat vertraging uit kunnen rijden :)
Dan de terugweg. Alles ging goed, tot Schiphol. Daar moest ik deze keer wachten op de trein uit Leiden. Gelukkig kon voor mij wel daarna de rijweg ingesteld worden, dus met +8 verder gereden en was in Hollands Spoor weer keurig op tijd.
Mooi, dacht ik. Ben ik keurig op tijd en kan ik dus op tijd mijn bed gaan opzoeken.
Uiteraard is zoiets überhaupt denken, de goden verzoeken. Dus mocht ik bij Delft nog even tot stilstand komen in verband met een persoon op het spoor :P
Die vond het nodig om een middelvinger op te steken, en ik vond het nodig om, toen hij langs mijn inmiddels stilstaande trein liep, even op de tyfoon te gaan staan. Daar was meneer uiteraard niet van gediend. Mij maakte het geen fluit uit, want ik kon daardoor wel mijn weg vervolgen en kwam uiteindelijk met minimale vertraging aan en kon precies de trein naar huis nog halen :D

Jaja, elke dienst is toch weer een verrassing als machinist zijnde :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')