Jemig, heb ik weer eens nachtdienst
Nachtnet van Rotterdam naar Leiden ging goed. Toen kreeg ik een telefoontje van de treindienstleider: na de blikseminslag vorige week was de ATB op het linker spoor naar de klote en dat was nog niet gerepareerd. Rechter spoor was door werkzaamheden niet beschikbaar. Mocht ik met 40 km/u van van Leiden naar Nieuw Vennep rijden. Wat een pokke eind is dat dan, zeg
Uiteindelijk rij ik weer met normale snelheid langs Hoofddorp, word ik gebeld door de treindienstleider. Waar ik ergens uithing
Door een storing konden ze geen treinen meer zien, aldus de treindienstleider. Volgens hun systeem reed ik nog altijd tussen Leiden en Nieuw Vennep. Daardoor kon dus ook de rijweg voor de tegentrein niet ingesteld worden: mijn trein hield immers het spoor nog bezet volgens het systeem. Die werd dus opgeheven en mocht keren bij Schiphol (en de trein die achter mij aan kwam mocht terugkeren op Leiden).
Van de +18 die ik na vertrek uit Amsterdam had, hield ik er bij binnenkomst in Utrecht nog 7 over, dus er toch nog wel wat vertraging uit kunnen rijden
Dan de terugweg. Alles ging goed, tot Schiphol. Daar moest ik deze keer wachten op de trein uit Leiden. Gelukkig kon voor mij wel daarna de rijweg ingesteld worden, dus met +8 verder gereden en was in Hollands Spoor weer keurig op tijd.
Mooi, dacht ik. Ben ik keurig op tijd en kan ik dus op tijd mijn bed gaan opzoeken.
Uiteraard is zoiets überhaupt denken, de goden verzoeken. Dus mocht ik bij Delft nog even tot stilstand komen in verband met een persoon op het spoor
Die vond het nodig om een middelvinger op te steken, en ik vond het nodig om, toen hij langs mijn inmiddels stilstaande trein liep, even op de tyfoon te gaan staan. Daar was meneer uiteraard niet van gediend. Mij maakte het geen fluit uit, want ik kon daardoor wel mijn weg vervolgen en kwam uiteindelijk met minimale vertraging aan en kon precies de trein naar huis nog halen
Jaja, elke dienst is toch weer een verrassing als machinist zijnde