Ik heb er even doorgebladerd maar ik wordt niet per se blij van wat er staat over de infrastructuur en de treinbeveiliging. Wat een rommel.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:46 schreef MTL het volgende:
De opleider heeft altijd wel een soort van oefenexamen klaar liggen die een paar dagen voor het daadwerkelijke examen afgenomen wordt. Uiteraard ook om te kijken of er nog aandacht moet worden besteed aan specifieke onderdelen.
Daarnaast heeft het VVRV kennisclusters waarin op een 'vraag en antwoord'-manier het grootste gedeelte van de theorie en regelgeving wordt behandeld: http://www.vvrv.nl/expertise/35/Vakkennis/
Dan moet de loc wel voorop hebben gezetenquote:Op woensdag 28 juni 2017 19:55 schreef dennistd het volgende:
Die had er zin in vanmorgen: van +15 bij vertrek uit Utrecht naar vrijwel op tijd bij aankomst in Zwolle
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/5615/2017-06-28T06:11:00+0200
Nee, die is er niet. Echt niet. Er is wel een reden en dat is geld, maar dat is uiteraard geen goede reden. Sowieso ben je met een thuistest niet gecertificeerd dus het is volledige bullshit om ze niet publiek beschikbaar te hebben.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:33 schreef b2py het volgende:
Er zal een goede reden zijn dat ze niet wijdverspreid over het internet te vinden zijn
Ik heb de vernieuwde clusters zelf nog niet doorgebladerd, maar toen ik een paar jaar geleden de examens deed, stonden er al dingen in die niet klopten. Je kan uiteraard ongetwijfeld aanvullingen of verbeteringen naar de VVRV sturen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik heb er even doorgebladerd maar ik wordt niet per se blij van wat er staat over de infrastructuur en de treinbeveiliging. Wat een rommel.
Die kantine is niet meer, ze zitten tegenwoordig in Den Haag (van de kantine is alleen nog maar een koffie automaat over)quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:00 schreef MTL het volgende:
Die kantine was inderdaad wel OK. Goede soep
een van de weinige grote plaatsen in Nederland zonder stationquote:
Zondequote:Op woensdag 28 juni 2017 22:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die kantine is niet meer, ze zitten tegenwoordig in Den Haag (van de kantine is alleen nog maar een koffie automaat over)
Hoe zijn de gehaktballen daar?quote:Op woensdag 28 juni 2017 22:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die kantine is niet meer, ze zitten tegenwoordig in Den Haag (van de kantine is alleen nog maar een koffie automaat over)
Ja alle hordes zijn genomen eindelijk. Nu de eerste rit als zelfstandige nog overleven. Mijn maiden voyage zullen we maar zeggen. Maarja, wat kan er misgaan? #titanic.quote:Op woensdag 28 juni 2017 22:33 schreef MTL het volgende:
[..]
Zonde
Edit: en jij begon toch op 1 juli bij NS?
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 28 juni 2017 22:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja alle hordes zijn genomen eindelijk. Nu de eerste rit als zelfstandige nog overleven. Mijn maiden voyage zullen we maar zeggen. Maarja, wat kan er misgaan? #titanic.
Dat is de manier van presenteren van informatie door RdT, in de NS app staat het netter.quote:Op donderdag 29 juni 2017 07:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Pareltje van duidelijkheid weer:
[ afbeelding ]
Juist omdat de machinist die kennis niet per se nodig heeft voor het goed uitoefenen moet je ervoor kiezen om het niet te toetsen en anders goed te doen. Nu krijg je de frappante situatie dat een machinist die alles perfect weet maar het niet nodig heeft voor een examen kan falen omdat de cursus en de toetsing niet deugt. Dat is bijzonder oneerlijk (en ik kan daar heel boos van worden).quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:51 schreef MTL het volgende:
[..]
Zoals echter ook boven de pagina staat: de clusters bieden een beperkt, tekstueel ingekort, samengevat en globaal overzicht van de theorie-examens.
Het doel is dan volgens mij ook om een kort en globaal overzicht bieden van de benodigde kennis van een machinist voor het succesvol afleggen van de theorie-examens van de VVRV. Niet voor het geven van volledig en inhoudelijk correct opleidingsmateriaal.
Daarnaast: in hoeverre heeft een machinist werkelijk vergaande kennis van de infrastructuur nodig?
Ik denk het niet. Een machinebediener in een fabriek hoeft ook niet exact te weten hoe zijn of haar infrastructuur is opgebouwd. Daar hebben ze de 'technische dienst' (om het zo maar even te noemen) voor.
We hebben het over een uitvoerende functie op MBO niveau, vergeet dat niet
De aanbesteding niet winnen was niet voldoende straf?quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)aude-in-limburg.html
Extra bijzonder ingelaste tariefstijgingen in ....3.....2.....1....
Dan ben ik je of vannacht tegengekomen of je reed mijn trein naar HS. Ging met de 1413 van Utrecht naar Rotterdam en met de 2219 naar HSquote:Op donderdag 29 juni 2017 06:35 schreef MTL het volgende:
Jemig, heb ik weer eens nachtdienst
Nachtnet van Rotterdam naar Leiden ging goed. Toen kreeg ik een telefoontje van de treindienstleider: na de blikseminslag vorige week was de ATB op het linker spoor naar de klote en dat was nog niet gerepareerd. Rechter spoor was door werkzaamheden niet beschikbaar. Mocht ik met 40 km/u van van Leiden naar Nieuw Vennep rijden. Wat een pokke eind is dat dan, zeg
Uiteindelijk rij ik weer met normale snelheid langs Hoofddorp, word ik gebeld door de treindienstleider. Waar ik ergens uithing
Door een storing konden ze geen treinen meer zien, aldus de treindienstleider. Volgens hun systeem reed ik nog altijd tussen Leiden en Nieuw Vennep. Daardoor kon dus ook de rijweg voor de tegentrein niet ingesteld worden: mijn trein hield immers het spoor nog bezet volgens het systeem. Die werd dus opgeheven en mocht keren bij Schiphol (en de trein die achter mij aan kwam mocht terugkeren op Leiden).
Van de +18 die ik na vertrek uit Amsterdam had, hield ik er bij binnenkomst in Utrecht nog 7 over, dus er toch nog wel wat vertraging uit kunnen rijden
Dan de terugweg. Alles ging goed, tot Schiphol. Daar moest ik deze keer wachten op de trein uit Leiden. Gelukkig kon voor mij wel daarna de rijweg ingesteld worden, dus met +8 verder gereden en was in Hollands Spoor weer keurig op tijd.
Mooi, dacht ik. Ben ik keurig op tijd en kan ik dus op tijd mijn bed gaan opzoeken.
Uiteraard is zoiets überhaupt denken, de goden verzoeken. Dus mocht ik bij Delft nog even tot stilstand komen in verband met een persoon op het spoor
Die vond het nodig om een middelvinger op te steken, en ik vond het nodig om, toen hij langs mijn inmiddels stilstaande trein liep, even op de tyfoon te gaan staan. Daar was meneer uiteraard niet van gediend. Mij maakte het geen fluit uit, want ik kon daardoor wel mijn weg vervolgen en kwam uiteindelijk met minimale vertraging aan en kon precies de trein naar huis nog halen
Jaja, elke dienst is toch weer een verrassing als machinist zijnde
Nee, want dan zou NS het zo nog een keer kunnen doen. Mogelijk met andere resultaten.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De aanbesteding niet winnen was niet voldoende straf?
De reiziger wordt er niks beter van, maar voor de samenleving als geheel is het wel beter.quote:Wat wordt de reiziger hier nu beter van trouwens, zo'n boete?
Precies, niks dus. De reiziger draait alleen maar voor die boete op.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De aanbesteding niet winnen was niet voldoende straf?
Wat wordt de reiziger hier nu beter van trouwens, zo'n boete?
Hoe? De Evilscore van NS gaat 0,3 millipunten omlaag of wat?quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:49 schreef James1988 het volgende:
De reiziger wordt er niks beter van, maar voor de samenleving als geheel is het wel beter.
Nummertjes noem je maar op Stomda.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:48 schreef renwan het volgende:
[..]
Dan ben ik je of vannacht tegengekomen of je reed mijn trein naar HS. Ging met de 1413 van Utrecht naar Rotterdam en met de 2219 naar HS
Het is ook een signaal naar andere bedrijven toe (zoals KPN), fraude loont niet.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe? De Evilscore van NS gaat 0,3 millipunten omlaag of wat?
Dan is dreigen met ook al voldoende, of een voorwaardelijke boete.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, want dan zou NS het zo nog een keer kunnen doen. Mogelijk met andere resultaten.
Mwoah, ook niet. Is nog geen ¤2,50 per burger, kun je vrij weinig mee. Sowieso is zoiets een broekzak vestzak verhaal...quote:De reiziger wordt er niks beter van, maar voor de samenleving als geheel is het wel beter.
NS mag de tarieven niet verhogen als er een boete wordt opgelegd.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)aude-in-limburg.html
Extra bijzonder ingelaste tariefstijgingen in ....3.....2.....1....
Dus moet er elders op beknibbeld wordenquote:Op donderdag 29 juni 2017 09:00 schreef b2py het volgende:
[..]
NS mag de tarieven niet verhogen als er een boete wordt opgelegd.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 28 juni 2017 22:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja alle hordes zijn genomen eindelijk. Nu de eerste rit als zelfstandige nog overleven. Mijn maiden voyage zullen we maar zeggen. Maarja, wat kan er misgaan? #titanic.
Vergeet niet dat de top van het bedrijf hier persoonlijk bij was betrokken, en dat de fraude pas aan het licht kwam na intern onderzoek.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan is dreigen met ook al voldoende, of een voorwaardelijke boete.
mja, ze moeten de boete als eenmalige last nemen.quote:Op donderdag 29 juni 2017 09:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dus moet er elders op beknibbeld worden
Laten we elkaar nou geen mietje noemen, die last zal ergens uit gecompenseerd moeten worden, dat weet jij ook best.quote:Op donderdag 29 juni 2017 09:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze moeten de boete als eenmalige last nemen.
Hallo, vraag niet zoveel van me na een nachtdienstquote:Op donderdag 29 juni 2017 08:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nummertjes noem je maar op Stomda.
Tuurlijk, maar hier zou I&M als concessieverlener op moeten staan om te voorkomen dat dit gebeurt.quote:Op donderdag 29 juni 2017 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laten we elkaar nou geen mietje noemen, die last zal ergens uit gecompenseerd moeten worden, dat weet jij ook best.
Maar als aandeelhouder doen ze dat natuurlijk nietquote:Op donderdag 29 juni 2017 09:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar hier zou I&M als concessieverlener op moeten staan om te voorkomen dat dit gebeurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |