abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 2 juli 2017 @ 23:31:50 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172128764
Zouden ze dan toch nog gaan rijden? :?

quote:
Ok, it seems it finally happened. Some solid rumors say Trenitalia acquired the V250 fleet a few days ago.
17 trains will be in service, 2 more will be used for parts. They will be part of the Frecciargento fleet.

The most probable option is they'll be used on the Adriatic line, Milan - Bologna HSL + upgraded line up to 200 km/h.
The first units will be in service in one year from now.
quote:
Price is said to be 6,4 M¤ per unit, but the contract with Finmeccanica will include some maintenance obligations, at least for spare parts.

Jokes apart, I believe these trains will be a good (even if late) success, they are roomy and seem to offer good performance and ride quality.
If AB didn't miserably fail the Fyra project, the V250 would have been a better platform for those operators who are now buying non-tilting Pendolinos (NTV and PKP).

About the IC2, there are many rumors regarding TI but right now they're just pure speculations AFAIK.
TI is renovating its diesel fleet and needs some DMUs quickly, but I'm not sure the IC2 is fit for the job.
But, as I said many times, there's only one operator on this Earth who can make AB's crap work...
Bron: Skyscrapercity
  zondag 2 juli 2017 @ 23:35:25 #227
256146 b2py
Beton!
pi_172128849
quote:
14s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Blijft toch bijzonder dat de FLIRT buiten het normale inzetgebied reizigers vervoert :P

Enorm bijzonder inderdaad dat een trein zijn functie uitvoerd
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juli 2017 @ 23:36:28 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172128874
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Enorm bijzonder inderdaad dat een trein zijn functie uitvoerd
ben je vandaag met het verkeerde been uit bed gestapt :?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 2 juli 2017 @ 23:36:54 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172128881
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Enorm bijzonder inderdaad dat een trein zijn functie uitvoerd
En ondertussen zijn ze hier in Breda nog niet op vaste basis te zien. ;(

Een paar weken terug reed er eentje een extra nachtnettrein :P
  zondag 2 juli 2017 @ 23:38:24 #230
256146 b2py
Beton!
pi_172128923
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ben je vandaag met het verkeerde been uit bed gestapt :?
Ik stapte er net in
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juli 2017 @ 23:43:40 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172129029
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

En ondertussen zijn ze hier in Breda nog niet op vaste basis te zien. ;(

Een paar weken terug reed er eentje een extra nachtnettrein :P
ik denk dat de huidige 6600 (Dordrecht - Den Bosch) een mengbedrijf gaat worden van FLIRT en DDZ tot er weer wat gegoocheld wordt met de lijnvoering en materieelinzet
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 2 juli 2017 @ 23:47:17 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172129106
Vanaf september zouden de 6600 (Dordrecht - Den Bosch) integraal FLIRT moeten gaan worden.

Met dienstregeling 2018 gaat het toch allemaal weer op z'n kop, dan zou de 6600 worden vastgeknoopt aan de sprinter Den Bosch - Arnhem.
pi_172129440
quote:
14s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Blijft toch bijzonder dat de FLIRT buiten het normale inzetgebied reizigers vervoert :P

Leuk om te zien dat het al wat meer mengt buiten het gebruikelijke inzetgebied.

Heb zelf al een keer Flirt als intercity mogen rijden :')
  maandag 3 juli 2017 @ 00:07:03 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172129483
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 00:04 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Heb zelf al een keer Flirt als intercity mogen rijden :')
En, was je overal met -5 binnen? :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juli 2017 @ 00:12:35 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172129554
Dit was toeval, vanwege de ombouw van de SLT's dit weekend.
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:47 schreef James1988 het volgende:
Vanaf september zouden de 6600 (Dordrecht - Den Bosch) integraal FLIRT moeten gaan worden.

Met dienstregeling 2018 gaat het toch allemaal weer op z'n kop, dan zou de 6600 worden vastgeknoopt aan de sprinter Den Bosch - Arnhem.
Als de 6600 overgaat naar FLIRT dan zouden er, met de twee omlopen in de 7600 (Zutphen-Nijmegen) in de spitsuren ongeveer 45 stellen tegelijk op de baan zijn op een totaal van 58 besteld.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172132478
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 00:04 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Leuk om te zien dat het al wat meer mengt buiten het gebruikelijke inzetgebied.

Heb zelf al een keer Flirt als intercity mogen rijden :')
ik heb Utrecht - Leiden (via Alphen) al eens met een enkele SGMmII gereden _O-
pi_172133718
Ik heb niets meer gelezen over SLT en SW31 dus dat zal wel goed gegaan zijn ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 3 juli 2017 @ 10:49:24 #238
256146 b2py
Beton!
pi_172133734
Als je niets hoort is het vaak goed ja :P
  Redactie Sport maandag 3 juli 2017 @ 12:05:20 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172135508
NS gaat in het vervolg op basis van het gewicht van de bakken bepalen waar nog ruimte is voor self-loading cargo: https://tweakers.net/nieu(...)itplaatsen-zijn.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172136328
Zijn we eindelijk af van al die zinloze scheitmeldingen :r
  maandag 3 juli 2017 @ 12:47:09 #241
256146 b2py
Beton!
pi_172136575
Wacht maar tot je moeder instapt :P
  Moderator maandag 3 juli 2017 @ 14:40:25 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172139055
Vraag me af of dat gaat werken... Zitten nog wel heel wat mitsen en maren aan het programmeerwerk voordat je kunt zeggen dat een bak leeg of vol is...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172139838
als een klein groepje surinaamse moeders op stap gaat zeggen de sensoren dat de coupé vol is terwijl er nog plek zat is.... moet je wel rekening mee houden dat het hoe dan ook geen stilte coupé meer is....
  Moderator maandag 3 juli 2017 @ 15:15:46 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172140051
Sowieso moet je rekeninghouden met:
materieeltype
1e/2e klas
kop/middenbak
uitrusting van de bak.

Elke bak heeft haast wel een ander ledig gewicht lijkt me?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172140089
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 15:15 schreef derLudolf het volgende:
Sowieso moet je rekeninghouden met:
materieeltype
1e/2e klas
kop/middenbak
uitrusting van de bak.

Elke bak heeft haast wel een ander ledig gewicht lijkt me?
Ja. Dat zijn dus allemaal eenvoudige variabelen en bij een volle bezetting van een trein kan je er vanuit gaan dat het gemiddelde gewicht per persoon iets van 80KG is. Behalve rond de huishoudbeurs, dan is het 180KG.
Bier.
  maandag 3 juli 2017 @ 15:18:57 #246
256146 b2py
Beton!
pi_172140123
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 15:15 schreef derLudolf het volgende:
Sowieso moet je rekeninghouden met:
materieeltype
1e/2e klas
kop/middenbak
uitrusting van de bak.

Elke bak heeft haast wel een ander ledig gewicht lijkt me?
Zo werkt dat inderdaad met benaderen, big data erop gooien en je kan echt wel een knappe verdeling maken wat het gemiddelde gewicht is met diverse sigma's. Basic statistiek
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juli 2017 @ 15:19:36 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172140144
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 15:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja. Dat zijn dus allemaal eenvoudige variabelen en bij een volle bezetting van een trein kan je er vanuit gaan dat het gemiddelde gewicht per persoon iets van 80KG is. Behalve rond de huishoudbeurs, dan is het 180KG.
op de heenreis is het nog 50kg ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172140302
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 15:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo werkt dat inderdaad met benaderen, big data erop gooien en je kan echt wel een knappe verdeling maken wat het gemiddelde gewicht is met diverse sigma's. Basic statistiek
Daar heb je niet eens echt big data voor nodig, we kennen allemaal de borden in de lift met "max 13 personen/1000KG". Dat is een jarenlange stelregel. En dat egaliseert zich alleen maar beter bij grotere hoeveelheden mensen zoals je in een trein hebt ten opzichte van een lift.

Je kan met Big Data wel nog accurater bepalen hoeveel er nog bij zouden kunnen maar als er één keer een Duitser of Amerikaan meereist dan is dat alweer minder betrouwbaar ;)
Bier.
  maandag 3 juli 2017 @ 16:13:05 #249
256146 b2py
Beton!
pi_172141282
Je zou big data kunnen gebruiken om te differentieren tussen trajecten, rondom Schiphol zijn veel meer koffers die wellicht van invloed zijn op de betrouwbaarheid om maar wat te noemen.
pi_172141785
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 16:13 schreef b2py het volgende:
Je zou big data kunnen gebruiken om te differentieren tussen trajecten, rondom Schiphol zijn veel meer koffers die wellicht van invloed zijn op de betrouwbaarheid om maar wat te noemen.
Het probleem daarbij is dat je het direct goed moet gaan doen dus alle treinen uitrusten met videoapparatuur die dat soort ongein detecteren.
Bier.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')