quote:Ok, it seems it finally happened. Some solid rumors say Trenitalia acquired the V250 fleet a few days ago.
17 trains will be in service, 2 more will be used for parts. They will be part of the Frecciargento fleet.
The most probable option is they'll be used on the Adriatic line, Milan - Bologna HSL + upgraded line up to 200 km/h.
The first units will be in service in one year from now.
Bron: Skyscrapercityquote:Price is said to be 6,4 M¤ per unit, but the contract with Finmeccanica will include some maintenance obligations, at least for spare parts.
Jokes apart, I believe these trains will be a good (even if late) success, they are roomy and seem to offer good performance and ride quality.
If AB didn't miserably fail the Fyra project, the V250 would have been a better platform for those operators who are now buying non-tilting Pendolinos (NTV and PKP).
About the IC2, there are many rumors regarding TI but right now they're just pure speculations AFAIK.
TI is renovating its diesel fleet and needs some DMUs quickly, but I'm not sure the IC2 is fit for the job.
But, as I said many times, there's only one operator on this Earth who can make AB's crap work...
Enorm bijzonder inderdaad dat een trein zijn functie uitvoerdquote:Op zondag 2 juli 2017 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Blijft toch bijzonder dat de FLIRT buiten het normale inzetgebied reizigers vervoert
ben je vandaag met het verkeerde been uit bed gestaptquote:Op zondag 2 juli 2017 23:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Enorm bijzonder inderdaad dat een trein zijn functie uitvoerd
En ondertussen zijn ze hier in Breda nog niet op vaste basis te zien.quote:Op zondag 2 juli 2017 23:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Enorm bijzonder inderdaad dat een trein zijn functie uitvoerd
Ik stapte er net inquote:Op zondag 2 juli 2017 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben je vandaag met het verkeerde been uit bed gestapt
ik denk dat de huidige 6600 (Dordrecht - Den Bosch) een mengbedrijf gaat worden van FLIRT en DDZ tot er weer wat gegoocheld wordt met de lijnvoering en materieelinzetquote:Op zondag 2 juli 2017 23:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
En ondertussen zijn ze hier in Breda nog niet op vaste basis te zien.
Een paar weken terug reed er eentje een extra nachtnettrein
Leuk om te zien dat het al wat meer mengt buiten het gebruikelijke inzetgebied.quote:Op zondag 2 juli 2017 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Blijft toch bijzonder dat de FLIRT buiten het normale inzetgebied reizigers vervoert
En, was je overal met -5 binnen?quote:Op maandag 3 juli 2017 00:04 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Heb zelf al een keer Flirt als intercity mogen rijden
Als de 6600 overgaat naar FLIRT dan zouden er, met de twee omlopen in de 7600 (Zutphen-Nijmegen) in de spitsuren ongeveer 45 stellen tegelijk op de baan zijn op een totaal van 58 besteld.quote:Op zondag 2 juli 2017 23:47 schreef James1988 het volgende:
Vanaf september zouden de 6600 (Dordrecht - Den Bosch) integraal FLIRT moeten gaan worden.
Met dienstregeling 2018 gaat het toch allemaal weer op z'n kop, dan zou de 6600 worden vastgeknoopt aan de sprinter Den Bosch - Arnhem.
ik heb Utrecht - Leiden (via Alphen) al eens met een enkele SGMmII geredenquote:Op maandag 3 juli 2017 00:04 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leuk om te zien dat het al wat meer mengt buiten het gebruikelijke inzetgebied.
Heb zelf al een keer Flirt als intercity mogen rijden
Ja. Dat zijn dus allemaal eenvoudige variabelen en bij een volle bezetting van een trein kan je er vanuit gaan dat het gemiddelde gewicht per persoon iets van 80KG is. Behalve rond de huishoudbeurs, dan is het 180KG.quote:Op maandag 3 juli 2017 15:15 schreef derLudolf het volgende:
Sowieso moet je rekeninghouden met:
materieeltype
1e/2e klas
kop/middenbak
uitrusting van de bak.
Elke bak heeft haast wel een ander ledig gewicht lijkt me?
Zo werkt dat inderdaad met benaderen, big data erop gooien en je kan echt wel een knappe verdeling maken wat het gemiddelde gewicht is met diverse sigma's. Basic statistiekquote:Op maandag 3 juli 2017 15:15 schreef derLudolf het volgende:
Sowieso moet je rekeninghouden met:
materieeltype
1e/2e klas
kop/middenbak
uitrusting van de bak.
Elke bak heeft haast wel een ander ledig gewicht lijkt me?
op de heenreis is het nog 50kgquote:Op maandag 3 juli 2017 15:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja. Dat zijn dus allemaal eenvoudige variabelen en bij een volle bezetting van een trein kan je er vanuit gaan dat het gemiddelde gewicht per persoon iets van 80KG is. Behalve rond de huishoudbeurs, dan is het 180KG.
Daar heb je niet eens echt big data voor nodig, we kennen allemaal de borden in de lift met "max 13 personen/1000KG". Dat is een jarenlange stelregel. En dat egaliseert zich alleen maar beter bij grotere hoeveelheden mensen zoals je in een trein hebt ten opzichte van een lift.quote:Op maandag 3 juli 2017 15:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo werkt dat inderdaad met benaderen, big data erop gooien en je kan echt wel een knappe verdeling maken wat het gemiddelde gewicht is met diverse sigma's. Basic statistiek
Het probleem daarbij is dat je het direct goed moet gaan doen dus alle treinen uitrusten met videoapparatuur die dat soort ongein detecteren.quote:Op maandag 3 juli 2017 16:13 schreef b2py het volgende:
Je zou big data kunnen gebruiken om te differentieren tussen trajecten, rondom Schiphol zijn veel meer koffers die wellicht van invloed zijn op de betrouwbaarheid om maar wat te noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |