ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 1% gewijzigd door Bitlord op 25-06-2017 22:56:39 ]
Het station is telkens geplaagd door externe zaken en is daardoor weinig tot zijn recht gekomen: - de Spaanse Burgeroorlog en WO2 - de spoorbreedtewisselinstallatie van Hendaye waardoor Canfranc onhandig werd - een spoorwegongeluk waardoor het Franse deel gesloten werd en het station nog maar 2 keer per dag met een dieselmotorwagen wordt bediend.
Hierdoor is het station in verval geraakt. Het plan voor het hotel is niet doorgegaan. Wel is het dak hersteld van het station. Thans wordt het station langzaam gerenoveerd. Vanaf de Franse kant wordt zeer langzaam gewerkt aan herstel van de spoorlijn. Volgens sommige berichten komt er ook een spoorbreedtewisselinstallatie.
Op de 1e foto is de dieseltrein naar Zaragoza te zien. Deze maakt gebruik van een klein stationsgebouwtje aan de straatkant.
Het megastation is alleen via een voetgangerstunnel te bereiken. Het is een gebouw op een middenperron. Aan de ene zijde het Iberisch breedspoor, aan de andere zijde normaalspoor.
Deze smalle en vochtige voetgangerstunnel, op het oog afgewerkt met dezelfde tegeltjes als de metro van Parijs, biedt de enige toegang het dorpje Canfranc-Estacion tot het station.
De stationshal is reeds deels gerestaureerd. Welke functie het echter gaat krijgen is mij onbekend.
Urdos is het eerste station in Frankrijk en is zoals te zien nog een en al vergane glorie.
Even verderop bleek echter tot mijn grote verbazing het Franse deel van het spoor compleet te zijn gerenoveerd. Het meeste opvallende zijn de portalen. Deze lijken bij het eerste zicht op bovenleidingsportalen, maar ik vermoed dat deze vallend gesteente tegen moeten houden.
En verderop rijden ook al sinds kort weer reizigerstreinen, zoals hier bij Bidos.
Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen voor deze lijn.
Hey weet iemand hier wat de beste plek is om goedkope treintickets naar Zurich te boeken? Als ik gewoon een direct ticket op de db-site zoek is het 119 euro enkele reis en dat moet toch wel goedkoper kunnen, desnoods door het ticket te splitsen ofzo. Was wat uitzoekwerk aan het doen voor m'n moeder, ze wil op 20 of 21 juli heen en rond 25 juli weer terug. Ik zat zelf te denken het ticket op te splitsen in Basel Bad maar dat zet nog weinig zoden aan de dijk helaas
Amsterdam - Keulen en Keulen - Zurich? Niederlande Spezial en Schweiz Spezial maar aangezien je relatief laat bent kan ik me voorstellen dat dit de goedkoopste tickets zijn, zeker als je met directe ICE naar Basel gaat.
Op zondag 25 juni 2017 23:27 schreef b2py het volgende: Amsterdam - Keulen en Keulen - Zurich? Niederlande Spezial en Schweiz Spezial maar aangezien je relatief laat bent kan ik me voorstellen dat dit de goedkoopste tickets zijn, zeker als je met directe ICE naar Basel gaat.
Beter splitsen in Düsseldorf, NL - D is goedkoper dan NL- K, terwijl D - CH of K - CH niks uitmaakt
NL = any station in Nederland D = Düsseldorf K = Köln CH = any station in Zwitserland
Op zondag 25 juni 2017 23:21 schreef GlennQuagmire het volgende: Hey weet iemand hier wat de beste plek is om goedkope treintickets naar Zurich te boeken? Als ik gewoon een direct ticket op de db-site zoek is het 119 euro enkele reis en dat moet toch wel goedkoper kunnen, desnoods door het ticket te splitsen ofzo. Was wat uitzoekwerk aan het doen voor m'n moeder, ze wil op 20 of 21 juli heen en rond 25 juli weer terug. Ik zat zelf te denken het ticket op te splitsen in Basel Bad maar dat zet nog weinig zoden aan de dijk helaas
Iemand die iets beters weet? Alvast bedankt!
Moet het goedkoop? Neem de Flixbus vanaf Amsterdam of Eindhoven. Zonder overstap reis je voor 70 euro. Retour.
Op zondag 25 juni 2017 23:21 schreef GlennQuagmire het volgende: Hey weet iemand hier wat de beste plek is om goedkope treintickets naar Zurich te boeken? Als ik gewoon een direct ticket op de db-site zoek is het 119 euro enkele reis en dat moet toch wel goedkoper kunnen, desnoods door het ticket te splitsen ofzo. Was wat uitzoekwerk aan het doen voor m'n moeder, ze wil op 20 of 21 juli heen en rond 25 juli weer terug. Ik zat zelf te denken het ticket op te splitsen in Basel Bad maar dat zet nog weinig zoden aan de dijk helaas
Iemand die iets beters weet? Alvast bedankt!
Opsplitsen in Freiburg of Duisburg werkt ook niet iig.
En met RB/RE ook niet, is ¤133. Misschien kun je dan zo'n quer Dutch land ticket maar dan is het nog de vraag of je 6 of 7 keer wilt overstappen...
Denk dat je te laat ben, als ik in oktober boek sta ik voor ¤40 in Zürich vanuit Arnhem.
Ik heb mijn vriendin de vakantieplekken laten uitzoeken deze vakantie, met als gevolg dat we spreekwoordelijk de helft van de tijd aan het rijden zijn.
Vorige week waren we zo'n tien uur rijden van Canfranc vandaan en brachten we een bezoek aan de Tiendaspoorlijn en een leuk spoorwegmuseumpje in Breil-sur-Roya. Ik wilde het laatste bezoeken omdat ik de smalle PCC-trams van Marseille eens wilde zien en ik wist dat zij er eentje hadden.
De Tiendaspoorlijn ( https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tendaspoorlijn ) loopt van Cuneo, Italië naar Ventimiglia, ook Italië en bekend van de CTA-bakken en de nachttrein. De lijn rijdt halverwege door Frankrijk. Net als de lijn hierboven is ook de Tiendalijn geplaagd door geopolitiek.
Nadat begin jaren 40 enkele cruciale bruggen flink kapotgebombardeerd waren, duurde het nog tot 1979 vooraleer de lijn weer hersteld was.
Op de foto het voormalige station van Piène. Voordat Frankrijk in 1947 dit stukje Italië innam viel het onder beheer van de FS en heette het nog Piena. Het station was al decennia in een desolate toestand en het dak was compleet op. Tot mijn niet geringe verbazing werd ik echter teruggestuurd door drie Fransozen toen ik het pad omhoog liep richting het stationsgebouw. Ik zag dat men druk met betonmolens in de weer was en ben heel benieuwd wat de plannen met het station zijn.
Nu zijn er wel meer van dit soort stationnetjes, maar het leuke van deze vond ik dat Piène gebouwd is in een zeer smalle vallei waar ook nog eens de enige weg doorheen moet én de soms grote rivier Roya. Vanwege een totaal gebrek aan ruimte is het station daarom maar bovenop de weg gebouwd en vormt het geheel daardoor een tamelijk opmerkelijk geheel.
Je kunt ook ICE 105 pakken naar Düsseldorf en daar overstappen op EC9. Als je het een beetje goed boekt heb je dan het panoramarijtuig en dat is toch wel vet
Met een beetje pech sta je een half uur in Emmerich en haal je de EC9 pas in Mannheim weer in
Op maandag 26 juni 2017 08:28 schreef James1988 het volgende: Je kunt ook ICE 105 pakken naar Düsseldorf en daar overstappen op EC9. Als je het een beetje goed boekt heb je dan het panoramarijtuig en dat is toch wel vet
Met een beetje pech sta je een half uur in Emmerich en haal je de EC9 pas in Mannheim weer in
Vanaf Duisburg kost dat vier tientjes had ik gister uitgezocht
een mooi plaatje kan toveren zonder te downloaden?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...