Ik dacht laat ik maar vast een nieuw deel openenquote:Op zondag 25 juni 2017 01:14 schreef Atmoz het volgende:
Ghit goede tiop m! Steajs eens kijen musscgueb!
Oh godver Ik dácht vanmorgen al dat ik vannacht wat stoms had getypt, maar kon het niet meer vinden... Dacht dat ik me vergist had, of dat een mod het al mooi verwijderd had Maar het was dus last post en toen is het topic naar onder geknald. Sorryquote:Op zondag 25 juni 2017 10:52 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe lang droogt houtlijm? Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? Kan ik latex buiten gebruiken? Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde?
[ afbeelding ]
Dit soort korte vraagjes kom je vaak tegen als je gaat klussen. Het is niet altijd de moeite waard om er een compleet topic voor te openen, maar je wilt ook niet blijven zitten met je vraag. Voor al dat soort vragen is er dit Korte Klus Kwesties topic! Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te formuleren, en posten maar!
En let op, er bestaan geen domme vragen maar alleen domme antwoorden
Laatste reactie was van Atmoz
[..]
Ik dacht laat ik maar vast een nieuw deel openen
Het zijn kalkzandblokken, moet nog kijken of ze erg zuigend zijn of niet.quote:Op zondag 25 juni 2017 00:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is de ondergrond?
Bij een zuigende ondergrond wordt het vloeibare deel van de verf de muur ingezogen en blijft het pigment en vulmiddel aan de oppervlakte zonder binding. Dus je moet voorbehandelen.
Vers beton is sterk alkalisch en dat kan je verf kapot maken
Ik ben geen fan van latex, het sluit af, muren moeten kunnen ademen.
En nu vereeuwigd in de OPquote:Op zondag 25 juni 2017 11:54 schreef Atmoz het volgende:
Oh godver Ik dácht vanmorgen al dat ik vannacht wat stoms had getypt, maar kon het niet meer vinden...
Ik zou eigenlijk een transparante lijm zoeken. Epoxy misschien?quote:Op zondag 25 juni 2017 11:54 schreef Atmoz het volgende:
Ik wil binnenkort wat van die kleine steentjes (split) op betonblokken lijmen. Waarmee zou ik dat het beste kunnen doen? Zou dat lukken met tegellijm bijvoorbeeld? Of is met kit ofzo beter? Of misschien cement?
Zo op het oog zitten ze wel diep genoeg. Als je de deksel eraf haalt moeten ze gelijk zijn met de muur (incl stuclaag) Zet je ze wel ff vast voordat er gestuct gaat worden?quote:Op zondag 25 juni 2017 12:33 schreef Legwieh het volgende:
Kan de stucadoor dit instucken, c.q afwerken. Of zitten deze dozen niet diep genoeg?
Zit de voorkant van de doos inclusief het oranje dekseltje gelijk met de muur ? Dan kunnen ze dat prima stucen !quote:Op zondag 25 juni 2017 12:33 schreef Legwieh het volgende:
Kan de stucadoor dit instucken, c.q afwerken. Of zitten deze dozen niet diep genoeg?
Krijg de dozen namelijk maar met moeite diep genoeg.
[ afbeelding ]
Juist ja, dat bedoelde ik eigenlijk.quote:Op maandag 26 juni 2017 22:38 schreef Gieliovd het volgende:
De goedkopere heeft een vrij grove korrel, soms... Dat is wel opletten .
Goh, dozen vastzetten. Weer wat geleerd. Kutquote:Op zondag 25 juni 2017 16:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Nog een kleine toevoeging.
Je maakt een beetje roodband of gips aan, mikt met een troffel een flinke schep in het geboorde gat (wat je zo goed als kan van te voren even schoon hebt gemaakt met een handstoffer), je drukt daar de inbouwdoos in, stelt hem mooi waterpas en veegt met de troffel de uitgeperste gips rond de inbouwdoos
Vaak heb je toch meer dan één component wat je waterpas wilt zetten; zelf heb ik daarom een 20 cm sola waterpasje. Is in mijn ogen ook veel handiger.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:22 schreef FranticDJ het volgende:
Overigens, om de boel waterpas te stellen:
http://www.gereedschappro(...)-stopcontacten/20760
Kalkzandsteen zal je moeten voorstrijken. Je gaat de voegen na het schilderen waarschijnlijk blijven zien.quote:Op zondag 25 juni 2017 12:32 schreef mug89 het volgende:
[..]
Het zijn kalkzandblokken, moet nog kijken of ze erg zuigend zijn of niet.
Als dat wel het geval is moet er eerst voorstrijk op, maar stel dat het niet nodig zou zijn en de muren glad genoeg zijn, vroeg ik me af of er een middel op moet om ze glad te krijgen (ook al zijn ze dat al).
Nooit gedaan ?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goh, dozen vastzetten. Weer wat geleerd. Kut
Nope. Er zitten tot nu toe alleen maar 2 lichtknoppen op de muur. De rest moet nog geplaatst worden en er is nog niet gestuct dus het is nog niet te laat. Gelukkigquote:
Eurocol is over het algemeen wel prima spul, Schönox ook, en ik heb ook prima ervaring met de Hornbach, ben ff het merk kwijt. Gewoon die huismerk troep van de GPK vermijden lijkt me een goed begin.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 18:41 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Juist ja, dat bedoelde ik eigenlijk.
Ik heb wat reparatiewerk gedaan in de badkamer met gamma huismerk voegmiddel en vondt het niet echt prettig gaan. En vrij groffe korrel.
Was ook pas de eerste keer dat ik heb gevoegd.
Is Eurocol wel een beetje fijn spul om mee te werken?
In ieder geval niet de gipsplaten direct op de balken schroeven. Dan heb je een te grote overspanning en gaan de naden scheuren.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:42 schreef DarkE het volgende:
Ik wil een gipsplafond maken maar de hart-op-hart afstand van de balken is 80 cm...
Kan dit met een stevig regelwerk? Zo ja, welke maat zou volstaan?
Jullie hebben toch ook veel houtskelet? Daar kun je de dozen ook op vast schroeven.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nope. Er zitten tot nu toe alleen maar 2 lichtknoppen op de muur. De rest moet nog geplaatst worden en er is nog niet gestuct dus het is nog niet te laat. Gelukkig
Allemaal duidelijk maar de vraag was welke maat latten ik moet gebruiken bij een h-o-h afstand van de balken van 80 cm...quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:57 schreef goed_volk het volgende:
[..]
In ieder geval niet de gipsplaten direct op de balken schroeven. Dan heb je een te grote overspanning en gaan de naden scheuren.
Het beste maak je een mooi vlak met houten latten, op een hoh afstand van 30 cm (gipsplaten zijn meestal 60cm; je hebt dan aan de randen en in het midden ondersteuning).
Deze latten kun je ook makkelijk waterpas stellen, zodat je plafond mooi vlak en strak wordt.
Ah, excuus. Ja, ik zou wel iets dikkere latten kiezen. Kopmaat is een beetje afhankelijk van de houthandel, maar en maar een slag dikker (27mm) is prima. Dan kun je ook nog eens een lampje oid ophangen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:05 schreef DarkE het volgende:
Moet ik dikkere latten gebruiken? Zo ja, wat is aan te raden?
Klopt, dat gaat ook gebeuren.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jullie hebben toch ook veel houtskelet? Daar kun je de dozen ook op vast schroeven.
Indien mogelijk kun je dan hollewanddozen gebruiken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jullie hebben toch ook veel houtskelet? Daar kun je de dozen ook op vast schroeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je er aan de bovenkant zo makkelijk bij kunt zou ik er balkjes tussen schroeven op de plaats waar de schroeven van de rails komen.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 12:20 schreef Goddelijker het volgende:
Er zit een lat van +- een centimeter op de wand waar de gipsplaat aan bevestigd is, verder zit er +- 15 centimeter verderop een balk. Alleen in de ruimte er tussen zou dus de rails moeten komen (zie foto's hier beneden.
Dat lijkt mij ook het meest eenvoudige; als je op die manier die foto kunt maken dan moet je ook wel twee passende balkjes op die manier kunnen monteren.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 12:46 schreef DarkE het volgende:
[..]
Als je er aan de bovenkant zo makkelijk bij kunt zou ik er balkjes tussen schroeven op de plaats waar de schroeven van de rails komen.
Is een gewone vorstvrije buitenkraan niet beter / handiger ?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:49 schreef Tom_ het volgende:
Weet iemand misschien hoe groot het gat moet zijn voor de montage van een gevelkom? Is dat toevallig formaat dozenboor (82mm)?
Ja dat is inderdaad handiger, maar in dit geval heb ik al een afsluiter in de meterkast geplaatst en een aftappunt beschikbaar om ertussen te plaatsen. Volgens mij moet je bij alle vorstvrije kranen er vanaf de binnenkant muur bij kunnen om die spil erin te plaatsen, die wand wordt bij mij straks gestuct dus ga ik die koppeling persen.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is een gewone vorstvrije buitenkraan niet beter / handiger ?
Een gevelkom word standaard geloof ik tijdens de bouw al ingemetseld
Tip, kijk google altijd ff op de site van de fabrikant.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 16:15 schreef mime_negert het volgende:
Helaas kan ik geen handleiding vinden om deze tijdschakelaar opnieuw in te stellen.
Deze had ik ook gevonden, maar helaas is dit een ander model.quote:Op zondag 2 juli 2017 10:52 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Tip, kijk google altijd ff op de site van de fabrikant.
http://www.orbis.es/produ(...)us-data-micro-2-plus
Handleiding:
http://www.orbis.es/produ(...)-2-plus/instructions
Het is een PDF file (opende bij mij niet automatisch)
Is dit dezelfde pdf ?quote:Op zondag 2 juli 2017 11:28 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Deze had ik ook gevonden, maar helaas is dit een ander model.
1) Geen antislip, is met veiligheidsschoenen al stroef genoeg zonder dat spul.quote:Op zondag 2 juli 2017 18:59 schreef FranticDJ het volgende:
Ik wil (zelf) een epoxy gietvloer in m'n garage gaan realiseren. Nu twijfel ik nog: wel of geen antislip?
Wel: want ik kan me indenken dat het aardig glad is, niet: antislip grit is een horror om schoon te maken.
Dan 't volgende: welke kleur! Wit sowieso niet, want daar zie je volgens mij alles op. Ik wil liefst wel een lichte tint, maar totaal nog ff geen inspiratie welke.
Blauw/grijs zat ik idd ook al aan te denken.. Heb jij een coatingvloer of een gietvloer?quote:Op zondag 2 juli 2017 21:14 schreef blomke het volgende:
[..]
1) Geen antislip, is met veiligheidsschoenen al stroef genoeg zonder dat spul.
2) Ik heb in m'n kelder ooit een laag grijs/blauwe 2K epoxylaag gesmeerd. Dat was best een succes, zelfs voor mij....
Nu witte vloertegeltjes . In m'n vorige huis was het de keldervloer met dus een zelfaangebrachte 2K epoxycoating over een betonvloer.quote:Op maandag 3 juli 2017 10:25 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Blauw/grijs zat ik idd ook al aan te denken.. Heb jij een coatingvloer of een gietvloer?
Het komt mij niet bekend voor , wat is er mis met een pulse drukker ?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:08 schreef Akilla het volgende:
Wij hebben al een tijdje een led lamp in de keuken hangen die te fel is. Nu dacht ik eraan om hem te dimmen (kan volgends philips ook gewoon) Alleen kom ik er niet helemaal uit. Wat ik graag wil is een unit in de centraaldoos, die ik isntel en met de "normale" schakelaar aan en uit gezet kan worden (op die sterkte die ik vooraf instel)
Het enige dat ik kan vinden is of een dimmer met zo'n draaiknop( ) of een dimmer die werkt met een pulseknop om de sterkte in te stellen.
Iemand die weet of er zoiets uberhaubt bestaat?
Waarom niet gewoon een minder sterke lamp gebruiken? Zo te horen wil je het eens instellen en nooit meer aankomen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:08 schreef Akilla het volgende:
Wij hebben al een tijdje een led lamp in de keuken hangen die te fel is. Nu dacht ik eraan om hem te dimmen (kan volgends philips ook gewoon) Alleen kom ik er niet helemaal uit. Wat ik graag wil is een unit in de centraaldoos, die ik isntel en met de "normale" schakelaar aan en uit gezet kan worden (op die sterkte die ik vooraf instel)
Het enige dat ik kan vinden is of een dimmer met zo'n draaiknop( ) of een dimmer die werkt met een pulseknop om de sterkte in te stellen.
Iemand die weet of er zoiets uberhaubt bestaat?
Niks eigenlijk, wilde eigenlijk kijken of ik het met zo min mogelijk nieuwe onderdelen kon doenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het komt mij niet bekend voor , wat is er mis met een pulse drukker ?
Gaat niet, het is een Philips spot lamp waarbij de lampjes niet te vervangen zijn (Krijg je ervan als je voor uiterlijk gaat... )quote:Op woensdag 5 juli 2017 07:53 schreef nanuk het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon een minder sterke lamp gebruiken? Zo te horen wil je het eens instellen en nooit meer aankomen.
Iets zegt me dat wat je allemaal van plan bent niet toegestaan isquote:Op woensdag 5 juli 2017 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog een vraagje. Vanuit de meterkast loopt, onder de badkamer door, een 10cm diameter pvc buis naar de keuken met als doel het makkelijk trekken van elektra naar de rest van het huis. Losse draden in die buis lijkt een slecht idee. Draden in flexpijp door de buis en hij zit met 5 groepen vol. Is het een optie om 10 ymvk (3x2.5mm) draden door die pijp te trekken? Of moet het ymvk-as zijn? Er moet idealiter ook een utp-kabel bij in de buis.
Het was het voorstel vam de elektricien. Alleen die werkt niet meer bij ons.quote:Op woensdag 5 juli 2017 22:21 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Iets zegt me dat wat je allemaal van plan bent niet toegestaan is
Rubbers onder je garagedeur?quote:Op woensdag 5 juli 2017 22:44 schreef FranticDJ het volgende:
Er zit een kier onder m'n garagedeur. Hoe zou ik dit het netste sluiten? De deur sluit wel op het niveau van de betonvloer in de garage.
Uitfrezen en opvullen met een hardstenen dorpel (zullen wel meerdere stukken worden vanwege de lengte), of gewoon dichtsmeren met beton?
Wanneer ga jij je eigen topic open trouwensquote:Op woensdag 5 juli 2017 22:44 schreef FranticDJ het volgende:
Er zit een kier onder m'n garagedeur. Hoe zou ik dit het netste sluiten? De deur sluit wel op het niveau van de betonvloer in de garage.
Uitfrezen en opvullen met een hardstenen dorpel (zullen wel meerdere stukken worden vanwege de lengte), of gewoon dichtsmeren met beton?
Wanneer er ook daadwerkelijk dingen gaan gebeuren.quote:Op woensdag 5 juli 2017 23:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wanneer ga jij je eigen topic open trouwens
Daar houden we je aanquote:Op woensdag 5 juli 2017 23:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Wanneer er ook daadwerkelijk dingen gaan gebeuren.
Jawehel! We moeten toch de kleur van je bankstel kunnen zien? En je pornobed?quote:Op woensdag 5 juli 2017 23:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Voor alleen wat muurtjes witten en inbouwkast wegslopen ga ik geen topic openen iig
Zodra je bezig bent gaan je vanzelf meer dingen tegenstaan, dus open nou maar. Je blijft voorlopig wel even bezigquote:Op woensdag 5 juli 2017 23:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Voor alleen wat muurtjes witten en inbouwkast wegslopen ga ik geen topic openen iig
Kleine klusjes zijn ook klusjesquote:Op woensdag 5 juli 2017 23:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Voor alleen wat muurtjes witten en inbouwkast wegslopen ga ik geen topic openen iig
Is industriële van 3M . De lidl heeft die eventjes gehadquote:Op vrijdag 7 juli 2017 06:06 schreef avotar het volgende:
Het frontje aan mijn vaatwasser zit met 2 schroeven halverwege en twee haken aan de onderkant vast.
Nu is een van de twee schroefgaten in het frontje uitgelubberd. Je noemt het vast anders, maar het effect is hetzelfde. Hij hangt dus half los.
Ik ben er vrij zeker van dat als ik het frontje eraf haal, het andere schroefgat waarschijnlijk ook niet meer zal pakken. Reparatietijd dus.
De vraag is..... waarmee?
Iemand een goed idee?
En plus. Het lijkt met een soort klitteband vast te hebben gezeten aan de vorige vaatwasser. Vast niet het soort dat je bij de stoffenwinkel koopt.
Heeft dat een speciale naam?
Nog mee in mijn handen gestaan toen.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 12:56 schreef lipje het volgende:
[..]
Is industriële van 3M . De lidl heeft die eventjes gehad
Nou, dit lijkt mij garagedeur wel. Ik heb 100% identieke situatie.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:29 schreef FranticDJ het volgende:
Onder het mom van beter laat dan nooit, een foto van le garagedeur die gesloten is
[ afbeelding ]
Ik moet dus sowieso de vloer een stukje aan helen/bij smeren. Maar wat doe ik 't beste. Gewoon sluitend smeren met de onderkant van de deur, of toch een hardstenen dorpel onder de deur? Aan de buitenzijde komt dan een helling (kan even niet op 't juiste woord komen) tegen de dorpel aan.
Vanaf de lichtinval loopt het dus al schuin weg naar buiten.
van binnenuit misschien? Zeg maar door de boorkop heen?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 06:48 schreef Gieliovd het volgende:
Oké help mij even..... Hoe krijg ik een boorkop met B16 passing van zijn boorstift af?
[ afbeelding ]
Uit de morseconus met een uitdrijfspie is geen punt. Maar de boorkop van de stift....
In wat voor schakeling wil je iets kunnen schakelen ? Je hebt wel gewone schakelaars met een terugverende knop bedoel je dat ?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:26 schreef Glider76 het volgende:
Ik zoek een lichtschakelaar met een veertje erin. Hoe noem je dit? druk schakelaar. Mogelijk pulse schakelaar.
Moet eruit zien als een gewone lichtschakelaar, die je in kunt drukken, contact wordt gemaakt en bij het loslaten veert de schakelaar terug en contact wordt verbroken.
Op welke naam moet ik dit zoeken?
Gira heeft ze bijvoorbeeld wel : https://www.shopelektro.n(...)Wo-tQCFUGeGwodBrEPbQquote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:26 schreef Glider76 het volgende:
Ik zoek een lichtschakelaar met een veertje erin. Hoe noem je dit? druk schakelaar. Mogelijk pulse schakelaar.
Moet eruit zien als een gewone lichtschakelaar, die je in kunt drukken, contact wordt gemaakt en bij het loslaten veert de schakelaar terug en contact wordt verbroken.
Op welke naam moet ik dit zoeken?
quote:Een drukvlakschakelaar, ook wel tiptoetsschakelaar genoemd, is een schakelaar die terugspringt oftewel terugveert naar de oorspronkelijke stand wanneer op de schakelaar wordt geduwd. Hetgeen wat is ingeschakeld, bijvoorbeeld licht, blijft bij een drukvlakschakelaar ingeschakeld wanneer de schakelaar wordt losgelaten. Wordt de schakelaar opnieuw ingedrukt en losgelaten? Dan wordt het licht uitgeschakeld.
Waarvoor gebruik je een drukvlakschakelaar?
Drukvlakschakelaars worden gebruikt om een uniforme uitstraling aan schakelmateriaal te geven doordat ze altijd in dezelfde positie staan, ongeacht of bijvoorbeeld licht in- of uitgeschakeld is.
Waar gebruik je een drukvlakschakelaar?
Er bestaan verschillende soorten drukvlakschakelaars. Denk hierbij aan enkelpolige drukvlakschakelaars, wissel drukvlakschakelaars, serie drukvlakschakelaars en kruis drukvlakschakelaars.
Door de vele soorten drukvlakschakelaars, is de drukvlakschakelaar in veel verschillende situaties toepasbaar. Denk aan drukvlakschakelaars in de woonkamer, keuken, slaapkamer, badkamer, etc.
Maar wordt het contact dan weer verbroken?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Gira heeft ze bijvoorbeeld wel : https://www.shopelektro.n(...)Wo-tQCFUGeGwodBrEPbQ
[..]
ja, er zijn weer vele namen voor.quote:
Bedankt maar helaas... Hij is dicht van binnen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:25 schreef Glider76 het volgende:
[..]
van binnenuit misschien? Zeg maar door de boorkop heen?
ja, dat is eigenlijk ook wel logisch. Dan zou ik het niet weten. Is het niet met links schroefdraad toevallig?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:32 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Bedankt maar helaas... Hij is dicht van binnen.
Yeah, ik denk dat ik gewoon de boel uitvul met beton ofzo. Als dat niet houdt dan leg ik er een dorpel in.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:22 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Nou, dit lijkt mij garagedeur wel. Ik heb 100% identieke situatie.
Ik had er eerst een kantel deur inzitten maar bij het verwijderen is de hoekstrip welke in de betonvloer zat ook meegekomen.
Ik zou eerst die hele strook weer aanvullen met cement ofzo maar aangezien mijn deur eigenlijk nog een paar cm verder moet zakken zal ik nu de 2 uiteindes weghakken, dan zakt de deur nog iets verder waardoor het bovenste paneel beter aansluit.
Kort door de bocht met geweld....quote:Op vrijdag 7 juli 2017 06:48 schreef Gieliovd het volgende:
Oké help mij even..... Hoe krijg ik een boorkop met B16 passing van zijn boorstift af?
[ afbeelding ]
Uit de morseconus met een uitdrijfspie is geen punt. Maar de boorkop van de stift....
Op basis van de foto zou ik zeggen creme witquote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:57 schreef bartos het volgende:
[..]
Kort door de bocht met geweld....
Moet hij er echt af? Een nieuwe boorstift bestellen kost 5euro
Ik heb er zelf ooit eens afgehaald met een breekijzer en een bijtel slaan als spie.
Veder wie heeft er zin in een spelletje herken het schakelmateriaal:
http://imgur.com/a/RGtmU
Het merk is Gira maar is dit de serie 55 en hoe kom ik dan achter de kleur.
Achterop de schakelaar plaat staat het nr. 00.002966 die geen resultaten geeft op Google.
Het is een wooning van 7 jaar oud.
Ik heb diverse lampen opgehangen met bewegings sensors en wil nu de schakelaars verwijderen en dichte kapjes plaatsen.
Of een rokerquote:Op zaterdag 8 juli 2017 23:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Op basis van de foto zou ik zeggen creme wit
Niet gerookt in de woning en het muurtje er naast is net geschilderd in "wit" over donker grijs.quote:
Bij mij zat er een gegalvaniseerd hoekprofiel in. Anders brokkelt het kantje af.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Yeah, ik denk dat ik gewoon de boel uitvul met beton ofzo. Als dat niet houdt dan leg ik er een dorpel in.
Al is een dorpel misschien wel handiger aangezien ik dus een gietvloer wil leggen
Hmm das ook nog een idee ja, zat eerder te denken aan een hardstenen dorpel.quote:Op zondag 9 juli 2017 06:26 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Bij mij zat er een gegalvaniseerd hoekprofiel in. Anders brokkelt het kantje af.
Dat is best goed bedachtquote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:30 schreef Glider76 het volgende:
[..]
ja, er zijn weer vele namen voor.
Maar ik heb al een andere oplossing. Een simpele deurbel drukker. 1.69 bij toolstation.
Hij staat op boorhameren en snelheid stand 6?quote:Op zondag 9 juli 2017 11:25 schreef Legwieh het volgende:
Waarom kom ik niet door mijn betonnen verdiepingsvloer heen geboord?
Heb toch een stevige boormachine. Boor te bot misschien? (Boor is geleend bij me zwager, dis wellicht dat een nieuwe boor de oplossing is)
[ afbeelding ]
Mij lukte het ook voor geen meter. Heb meerdere gaten (die dus niet door-door waren) moeten maken voordat ik er eentje had waar het wel lukte. Uiteindelijk nog een hele klus, want een van de boren is zelfs blijven vast hangen:quote:Op zondag 9 juli 2017 11:25 schreef Legwieh het volgende:
Waarom kom ik niet door mijn betonnen verdiepingsvloer heen geboord?
Heb toch een stevige boormachine. Boor te bot misschien? (Boor is geleend bij me zwager, dis wellicht dat een nieuwe boor de oplossing is)
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 juli 2017 13:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook het meest eenvoudige; als je op die manier die foto kunt maken dan moet je ook wel twee passende balkjes op die manier kunnen monteren.
En dan op dezelfde manier monteren zoals de balk aan de rechterzijde?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 12:46 schreef DarkE het volgende:
[..]
Als je er aan de bovenkant zo makkelijk bij kunt zou ik er balkjes tussen schroeven op de plaats waar de schroeven van de rails komen.
waarschijnlijk staal in het betotn (icm versleten boor)quote:Op zondag 9 juli 2017 11:25 schreef Legwieh het volgende:
Waarom kom ik niet door mijn betonnen verdiepingsvloer heen geboord?
Heb toch een stevige boormachine. Boor te bot misschien? (Boor is geleend bij me zwager, dis wellicht dat een nieuwe boor de oplossing is)
[ afbeelding ]
Dan zit je waarschijnlijk op de bewapening van de vloer te borenquote:Op zondag 9 juli 2017 11:25 schreef Legwieh het volgende:
Waarom kom ik niet door mijn betonnen verdiepingsvloer heen geboord?
Heb toch een stevige boormachine. Boor te bot misschien? (Boor is geleend bij me zwager, dis wellicht dat een nieuwe boor de oplossing is)
[ afbeelding ]
Nee, geen draad maar een B16 tapse passing.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:34 schreef Glider76 het volgende:
[..]
ja, dat is eigenlijk ook wel logisch. Dan zou ik het niet weten. Is het niet met links schroefdraad toevallig?
Mja, ik wilde beide heel houden. En dat is me nu gelukt.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:57 schreef bartos het volgende:
[..]
Kort door de bocht met geweld....
Moet hij er echt af? Een nieuwe boorstift bestellen kost 5euro
Ik heb er zelf ooit eens afgehaald met een breekijzer en een bijtel slaan als spie.
Hij is mij te licht voor crčme hoor, ik zou zeggen gewoon wit.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 23:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Op basis van de foto zou ik zeggen creme wit
onzin. Die staalboor kun he direct weggooien daarna terwijl een betonboor is gemaakt om door het staal te boren.quote:Op zondag 9 juli 2017 12:36 schreef akatar het volgende:
[..]
waarschijnlijk staal in het betotn (icm versleten boor)
kijk even of er staal schilvers aan de kop van je boor hangen. dan eerst met een ijzerboor verder.
Als je schroeft in de kopse kant van 20 mm en de gaat de verbinding belasten met een stel mensen op de bank. .....vraag me af of dat wel houdt. Je zou dus je hele constructie moeten voorzien van extra verstevigingen in de hoeken, extra balkjes ter ondersteuning van het zitgedeelte, etc.quote:Op zondag 9 juli 2017 15:52 schreef Piles het volgende:
Een beetje een gierige vraag: ik wil zo'n tuinbank gaan maken. Overal waar je kijkt wordt dit gemaakt met steigerhout van 30mm dik. Is dat echt noodzakelijk, of zou het met 20mm dik ook stevig genoeg zijn?
Duidelijk. Als ik moet gaan verstevigen heeft het weinig zin.quote:Op zondag 9 juli 2017 16:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Als je schroeft in de kopse kant van 20 mm en de gaat de verbinding belasten met een stel mensen op de bank. .....vraag me af of dat wel houdt. Je zou dus je hele constructie moeten voorzien van extra verstevigingen in de hoeken, extra balkjes ter ondersteuning van het zitgedeelte, etc.
Maar die verstevigingen kun je toch uit het zicht maken, achter die planken.quote:Op zondag 9 juli 2017 18:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Duidelijk. Als ik moet gaan verstevigen heeft het weinig zin.
Dan maar eens opzoek naar 30mm hout, wat niet overpriced is door het hippe steigerhout
Ja, maar het is meer werk en kost extra materiaal. Dus dan kan ik net zo goed 30mm gebruiken tochquote:Op zondag 9 juli 2017 20:09 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Maar die verstevigingen kun je toch uit het zicht maken, achter die planken.
Nou, hangt een beetje (veel) van de verkrijgbaarheid en de kosten af.quote:Op zondag 9 juli 2017 20:43 schreef Piles het volgende:
Ja, maar het is meer werk en kost extra materiaal. Dus dan kan ik net zo goed 30mm gebruiken toch
Een paar goedkope balkjes ter versteviging of alle planken maar 30. Denk dat die balkjes goedkoper zijn. En zou het met 30mm wel stevig genoeg worden?quote:Op zondag 9 juli 2017 20:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Nou, hangt een beetje (veel) van de verkrijgbaarheid en de kosten af.
http://www.hawera.com/haw(...)at_id=195396&lang=nlquote:Op zondag 9 juli 2017 14:45 schreef tiho1 het volgende:
[..]
onzin. Die staalboor kun he direct weggooien daarna terwijl een betonboor is gemaakt om door het staal te boren.
Ts niet duwen. De boor zonder druk laten hameren. Met een goede betonboor kun je echt gewoon 50 keer door wapening boren.
Dat in de eerste plaats.quote:Op zondag 9 juli 2017 20:56 schreef Glider76 het volgende:
Je zult toch een soort van frame moeten maken om de planken tegenaan te schroeven.
Hoe meer je kwijt kunt, hoe beter. Maar weet wel dat de prijzen voor isolatie erg aan het stijgen zijn en er schaarste begint te komen.quote:Op maandag 10 juli 2017 15:51 schreef Erik het volgende:
Ik ben bezig met een aanbouw, ongeveer 4x5 meter. Twijfel over de dikte PIR voor het platdak tussen het kopen van 150mm of 200mm.
Heeft iemand wijze raad?
Het bouwbesluit:quote:Op maandag 10 juli 2017 15:51 schreef Erik het volgende:
Ik ben bezig met een aanbouw, ongeveer 4x5 meter. Twijfel over de dikte PIR voor het platdak tussen het kopen van 150mm of 200mm.
Heeft iemand wijze raad?
Verklaar je nader? Vanwaar schaarste?quote:Op maandag 10 juli 2017 16:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe meer je kwijt kunt, hoe beter. Maar weet wel dat de prijzen voor isolatie erg aan het stijgen zijn en er schaarste begint te komen.
Omdat de bouw zo aan het aantrekken is, zijn er productieproblemen in de isolatiebusiness. Mijn vriend las daar pas iets over en een klant van hem die aannemer is heeft er ook last van. Toen we pas bij ons vaste isolatieadres kwamen, was hun loods nog maar voor de helft gevuld. De eigenaar vertelde dat hj steeds grotere problemen heeft om aan materiaal te komen. De prijzen stijgen ook.quote:Op maandag 10 juli 2017 17:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Verklaar je nader? Vanwaar schaarste?
gaan verhalen van 37% stijging. duurdere grondstoffen.quote:Op maandag 10 juli 2017 17:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Verklaar je nader? Vanwaar schaarste?
Onder een plat dak? I.d.d. de naden ijselijk goed dichttapen.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:43 schreef Legwieh het volgende:
Iemand tips voor dampremmende folie? Waar te kopen en welke toe te passen?
Gewoon vastnietten op de balken en de naden dichttapen?
Aparte ijzerboor opeens. Gewone betonboor redt het prima.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:53 schreef akatar het volgende:
[..]
http://www.hawera.com/haw(...)at_id=195396&lang=nl
ga er verder ook geen woorden aan vuilmaken
Bedoel je in het plaatje hieronder nog extra regels tussen de folie en de isolatie? Bij een juist aangebrachte folie heeft dat toch geen zin?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Onder een plat dak? I.d.d. de naden ijselijk goed dichttapen.
Nog belangrijker is een beetje ventilatie tussen het dakbeschot en de isolatie om condens en houtrotproblemen, te voorkomen.
Nee onder een hellend dak,quote:Op maandag 10 juli 2017 19:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Onder een plat dak? I.d.d. de naden ijselijk goed dichttapen.
Nog belangrijker is een beetje ventilatie tussen het dakbeschot en de isolatie om condens en houtrotproblemen, te voorkomen.
Dit plaatjes is vaneen warm dak, daarbij is hoegenaamd geen kans op condensatie e.d. en is die extra ruimte niet nodig. Legwieh had het over isolatie onder het dakbeschot, dat is een zgn. koud dak, met kans op condens + ellendequote:Op maandag 10 juli 2017 19:47 schreef Erik het volgende:
Bedoel je in het plaatje hieronder nog extra regels tussen de folie en de isolatie? Bij een juist aangebrachte folie heeft dat toch geen zin?
[ afbeelding ]
DA's de gode volgorde en geeft geen problemen als de folie dicht en afgetapet is. Je kan gewone landbouwfolie nemen.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:52 schreef Legwieh het volgende:
Nee onder een hellend dak,
Mijn platdak heb ik vanaf bovenaf laten isoleren.
Het schuine dak is pannen, asbest, isolatie (dan folie??) en dan gips.
Ik zal morgen even kijken welke folie wij hebben laten bezorgen. Hij is in ieder geval de aanbevolen 0.2mm dik.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:52 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Nee onder een hellend dak,
Mijn platdak heb ik vanaf bovenaf laten isoleren.
Het schuine dak is pannen, asbest, isolatie (dan folie??) en dan gips.
Als de bedoeling is, dat het geheel stevig wordt verbonden, kan je het beste door de bodem heen boren en een slotbout + moer + carrosseriering (2 stuks) gebruiken om e.e.a. deugdelijk te monteren,.quote:Op woensdag 12 juli 2017 17:06 schreef pretpletter het volgende:
De gaten in de wielen is erg groot. Een normaal schroefje is hier te klein voor. Kan ik simpelweg gewoon hele grote schroeven halen die geheel over de gaten vallen?
Met de slotbouten die je linkt moet je wel ringen met een vierkante opening pakkenquote:Op woensdag 12 juli 2017 17:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Als de bedoeling is, dat het geheel stevig wordt verbonden, kan je het beste door de bodem heen boren en een slotbout + moer + carrosseriering (2 stuks) gebruiken om e.e.a. deugdelijk te monteren,.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk eens naar trespa schroeven. Die hebben een veel grotere kop. Als het kastje waar ze onder komen stevig is dan zit het prima vast met vier van die schroeven per zwenkwiel.quote:Op woensdag 12 juli 2017 17:06 schreef pretpletter het volgende:
Ik ben heel slecht in klussen. Kan net aan ikea kastjes monteren. Het volgende: ik heb een viertal zwenkwielen gekocht en die wil ik ergens onder monteren. Hoe kan ik dit doen? Zie foto voor de wielen. De gaten in de wielen is erg groot. Een normaal schroefje is hier te klein voor. Kan ik simpelweg gewoon hele grote schroeven halen die geheel over de gaten vallen?
[ afbeelding ]
Kan. Er bestaan ook (een soort van) schuimrubber profielen die die golfvorm hebben. Die kan je tussen het dak en de wand (bovenrand) frotten.quote:Op donderdag 13 juli 2017 00:30 schreef FranticDJ het volgende:
Alleen nu zit ik met de hoge kant van de aanbouw. Deze is net zoals in bovenstaande afbeelding. Hoe ga ik dit waterdicht afwerken? Bij een normaal schuin dak komen daar je nokvorsten op. Is het beste om hier een soort 'windveer' (weet niet of dat de juiste naam is) te maken die over de golfplaat heen valt?
Ja had dat in gedachten voor de laagste kant. Ben 'bang' voor regen inslag namelijk.. Ok, het is maar voor tijdelijk want ik wil uiteindelijk de uitbouw een plat dak. Of in ieder geval dat de wanden overal even hoog zijn en het plafon binnen gewoon vlak.quote:Op donderdag 13 juli 2017 08:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan. Er bestaan ook (een soort van) schuimrubber profielen die die golfvorm hebben. Die kan je tussen het dak en de wand (bovenrand) frotten.
Afdichtingsprofiel:
[ afbeelding ]
had je nog tijd gehad om te kijken?quote:Op maandag 10 juli 2017 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zal morgen even kijken welke folie wij hebben laten bezorgen. Hij is in ieder geval de aanbevolen 0.2mm dik.
Goed dat je me helpt herinneren, ik was het alweer helemaal vergeten.quote:Op donderdag 13 juli 2017 09:57 schreef Legwieh het volgende:
[..]
had je nog tijd gehad om te kijken?
Of iemand anders tips welke folie ik het beste kan nemen?
Speelde ook een rol bedoel je. Gemiste kans!quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
De lage verzendkosten voor zo'n grote rol speelde zeker mee.
quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:37 schreef RB42 het volgende:
[..]
Speelde ook een rol bedoel je. Gemiste kans!
Als de paal dik genoeg is kan je ervoor kiezen de gaten niet helemaal door te laten lopen en korte pennen te gebruiken. Je kan de pennen elkaar ook laten kruisen https://www.google.nl/sea(...)nd+tenon+corner+postquote:Op donderdag 13 juli 2017 18:17 schreef icloud het volgende:
Voor een zwaar houten bouwwerk ben ik aan het twijfelen hoe ik de constructie hoek ga maken.
Op de 4 hoeken komen penanten met daarop een douglas balk, rondom komt daar boven op een horizontale balk.
Probleem is dat ik op de hoeken de twee horizontale balken moet verbinden en deze tevens moet bevestigen aan de draagbalk.
Ik dacht eraan om te kiezen voor een pen gat verbindingen voor de twee balken en dan daarin een gat te boren voor een deuvel, dit heeft echter het nadeel dat de deuvel dan door de pen van de eene balk gaat, kan dat kwaad? Hoe zouden jullie dat oplossen?
De twee balken op elkaar bevestigen ziet niet uit!
Je folie moet ook wel makkelijk te handelen zijn met schaar, nieten en tape. Onze verbouwing is net zo groot als de jouwe maar wij hebben het risico niet genomen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:03 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Maar zou dit niet werken? of is dit te doen?
https://www.hornbach.nl/s(...).html#artikeldetails
Ja ik weet het, ik ben een goedkope hendrik, maar waar je kan besparen moet je dat doen bij een verbouwing als de mijne.
Er staat bij dat het folie is die bedoeld is om zaken even af te dekken tijdens schilderen ed.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:03 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Maar zou dit niet werken? of is dit te doen?
https://www.hornbach.nl/s(...).html#artikeldetails
Ja ik weet het, ik ben een goedkope hendrik, maar waar je kan besparen moet je dat doen bij een verbouwing als de mijne.
Wat zijn meerdere? Ga je die hele buis volstoppen of een aantal? Sluit je een wekkerradio of een lasapparaat er op aanquote:Op vrijdag 14 juli 2017 17:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Iemand enig idee of het een probleem is om meerdere ymvk-kabels in een 10cm pvc pijp te leggen? Of levert dat problemen op met warmte?
Liefst zo veel als er in past. En alles moet er op kunnen. Van wasmachine tot koelkast. Waarschijnlijk geen wekkerradioquote:Op vrijdag 14 juli 2017 17:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat zijn meerdere? Ga je die hele buis volstoppen of een aantal? Sluit je een wekkerradio of een lasapparaat er op aan
Maar dus echt gewoon 20 ofzo? Dat is wel heel veel, maar ik weet niet of dit kwaad kan. Denk het eigenlijk niet! Ze zullen sowieso niet allemaal tegelijk belast worden of wel?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Liefst zo veel als er in past. En alles moet er op kunnen. Van wasmachine tot koelkast. Waarschijnlijk geen wekkerradio
20 Is een beetje veel, we hebben 'maar' 20 groepen. Maar het merendeel van die groepen zal door die buis naar de andere kant van het huis gebracht moeten worden. Alle groepen voor de keuken, bijkeuken (wasmachine, droger) en buitenverlichting.quote:Op zondag 16 juli 2017 07:50 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Maar dus echt gewoon 20 ofzo? Dat is wel heel veel, maar ik weet niet of dit kwaad kan. Denk het eigenlijk niet! Ze zullen sowieso niet allemaal tegelijk belast worden of wel?
Maar waarom dan door een 10 cm (?) PVC buis.quote:Op zondag 16 juli 2017 09:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
20 Is een beetje veel, we hebben 'maar' 20 groepen. Maar het merendeel van die groepen zal door die buis naar de andere kant van het huis gebracht moeten worden. Alle groepen voor de keuken, bijkeuken (wasmachine, droger) en buitenverlichting.
Dat kan dus niet meer. De grote buis is met deze reden door de loodgieter, in opdracht van de elektricien, in de vloer gelegd. De elektricien werkt niet meer bij ons.quote:Op zondag 16 juli 2017 09:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Maar waarom dan door een 10 cm (?) PVC buis.
Je kan kabels:
1) Zonder omhulling onder de vloer leggen en beugelen aan balken o.id.
2) meerdere 40 mm PVC leggen en door elke PVC buis 2 kabels...
Intuďtief zou ik nooit zoveel kabels op elkaar in een buis leggen. Iets met een opgerold snoer op een haspel waar je een grootverbruiker aan hangt.....quote:Op zondag 16 juli 2017 09:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
De grote buis is met deze reden door de loodgieter, in opdracht van de elektricien, in de vloer gelegd.
Er zijn ook nog ymvk-as kabels met een dubbele coating. Dat is misschien een beter idee.quote:Op zondag 16 juli 2017 09:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Intuďtief zou ik nooit zoveel kabels op elkaar in een buis leggen. Iets met een opgerold snoer op een haspel waar je een grootverbruiker aan hangt.....
YMVK kabel mag best door zo'n buis getrokken worden, zolang je in ieder geval geen XMVK neemt ! Die kabels zijn dunner qua isolatie, maar mogen niet zo verwerkt worden. Wat bedraagt de afstand die je moet overbruggen ? En zolang je de kabels verder weer netjes vanuit die 10 cm buis weer in een buis in de wand verwerkt e.d. zie ik geen probleem.quote:Op woensdag 5 juli 2017 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog een vraagje. Vanuit de meterkast loopt, onder de badkamer door, een 10cm diameter pvc buis naar de keuken met als doel het makkelijk trekken van elektra naar de rest van het huis. Losse draden in die buis lijkt een slecht idee. Draden in flexpijp door de buis en hij zit met 5 groepen vol. Is het een optie om 10 ymvk (3x2.5mm) draden door die pijp te trekken? Of moet het ymvk-as zijn? Er moet idealiter ook een utp-kabel bij in de buis.
Dank je Vonk, dat is precies wat ik wilde horen De afstand is zo'n 6 meter. Beide uiteinden van de buis zijn makkelijk bereikbaar. En we gaan inderdaad aan het einde van de pijp verder in buizen.quote:Op zondag 16 juli 2017 09:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
YMVK kabel mag best door zo'n buis getrokken worden, zolang je in ieder geval geen XMVK neemt ! Die kabels zijn dunner qua isolatie, maar mogen niet zo verwerkt worden. Wat bedraagt de afstand die je moet overbruggen ? En zolang je de kabels verder weer netjes vanuit die 10 cm buis weer in een buis in de wand verwerkt e.d. zie ik geen probleem.
Zo heb ik ook kabels lopen van mijn huis naar de schuur.
Een UTP kabel er bij door leggen zou ik niet doen ivm storing op het signaal.
dank jequote:Op zondag 16 juli 2017 05:50 schreef derLudolf het volgende:
Tellerkopschroef en een Fisscher SX/UX plug. Of dezelfde Plug maar dan een houtdraadbout met carrosseriering.
SX10*50 met daarin 8*120 schroeven zijn prima.
Duitsland is vaak wat minder prijzig..quote:Op zondag 16 juli 2017 13:16 schreef Atmoz het volgende:
Weet iemand een goedkoop adresje voor 30 meter NWPK AQUA 3x 2.5mm2 kabel?
Ik kom vanalles tegen, maar vrijwel allemaal > ¤ 4,- p/m
Hoewel ik een tijd een UTP kabel langs een aantal 230V lijnen gelegd heb en het prima ging.quote:Op woensdag 5 juli 2017 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er moet idealiter ook een utp-kabel bij in de buis.
Ik geef het doorquote:Op zondag 16 juli 2017 14:39 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Hoewel ik een tijd een UTP kabel langs een aantal 230V lijnen gelegd heb en het prima ging.
Kun je het beste SFTP kabel hiervoor gebruiken, deze is beter afgeschermd tegen storing van buitenaf (bijvoorbeeld dus de 230v die ernaast zit )
Hmzz, dat valt toch wel tegen...quote:Op zondag 16 juli 2017 14:31 schreef Zolderkamer het volgende:
Duitsland is vaak wat minder prijzig..
Ja dat soort dingen zijn alleen leuk als je een partij koopt onder het mom van: het komt toch wel op..quote:Op zondag 16 juli 2017 17:51 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hmzz, dat valt toch wel tegen...
Heb even gezocht, maar ik hoef ook maar 20 meter i.p.v. 30, dus dan wordt het al snel qua verzendkosten (DE-NL) niet meer interessant. Dus voor die ¤ 80,- bestel ik 't wel hier
Zijn losse planken. Zo bedoel je?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:54 schreef Hi_flyer het volgende:
Zet nog een poot midden buitenzijde korte kant. Dan kan het grote blad geen kant op (het zijn twee bladen toch?) en de rest blijft wel hangen.
ja.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 20:53 schreef Rawedni het volgende:
Weet iemand of er wezenlijk verschil in kwaliteit en stevigheid is tussen keukenfrontjes van mdf met een kunststof laag en gelakte hardboard frontjes? (Andere keukenboeren vs Ikea)
Wat jij wilt is geen materiaal voor, je kunt hoogstens met een doorlus cai inbouwframe twee kabels aan elkaar doorverbinden. Of met losse f connectoren en een koppel stuk.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:35 schreef FranticDJ het volgende:
Ik wil 1 coax kabel naar 3 andere punten doorlassen in een inbouwdoos in de muur (komt een afdekplaat op). Er zitten geen (F)connectoren op. Iemand een idee wat ik nodig heb? Ik kom alleen splitters tegen die niet in een doos passen
Hmm dan maar een inbouwframe op de hoofdaansluiting en dan doorlussen naar een splitter ergens achter 't plafond ofzo.. Gebruik de coax zelf niet, heb tv/internet via VDSL..quote:Op woensdag 19 juli 2017 16:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat jij wilt is geen materiaal voor, je kunt hoogstens met een doorlus cai inbouwframe twee kabels aan elkaar doorverbinden. Of met losse f connectoren en een koppel stuk.
Moet je er dus wel afzagen;)quote:Op woensdag 19 juli 2017 16:33 schreef janus84 het volgende:
Zojuist Mn nieuwe Lidl-invalzaag uitgepakt. Nu heb ik de machine op de geleiderail gezet maar valt het zaagblad precies op de rubberen lip aan de zijkant van de geleiderail. Het lijkt mij toch niet de bedoeling dit af te zagen?
Moet ik dit verstellen?
[ afbeelding ]
Dit staat in de handleiding, wie had vroeg een goed cijfer voor begrijpend lezen?
[ afbeelding ]
als je aan het eind van de kabel nog enig signaal wilt overhouden is splitten aan het begin van de kabel het beste, en vanuit daar naar de 3 punten waar het heen moet.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:35 schreef FranticDJ het volgende:
Ik wil 1 coax kabel naar 3 andere punten doorlassen in een inbouwdoos in de muur (komt een afdekplaat op). Er zitten geen (F)connectoren op. Iemand een idee wat ik nodig heb? Ik kom alleen splitters tegen die niet in een doos passen
Tja in dat geval wordt het een oplossing welke er niet uit zietquote:Op woensdag 19 juli 2017 19:22 schreef akatar het volgende:
[..]
als je aan het eind van de kabel nog enig signaal wilt overhouden is splitten aan het begin van de kabel het beste, en vanuit daar naar de 3 punten waar het heen moet.
Oh wist niet eens dat die er was. Ff volgenquote:Op woensdag 19 juli 2017 21:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Zojuist een oud topic weer even tot leven gewekt; voor de liefhebbers
K&W / Elektrische schakelingen; de schema's - Deel 4
Heb ook al gewoon aan een doos met afdekplaat zitten denken maar ga toch al UTP naar alle kamers leggen, daardoor dacht ik van: ach waarom niet.quote:Op woensdag 19 juli 2017 21:22 schreef akatar het volgende:
indien je het voor een ander (de volgende eigenaar) doet, zou je kunnen kiezen voor de makkelijke weg
Mede doordat photobucket recent hun dienstverlening veranderd heeft was het oude topic niet meer voorzien van afbeeldingen, dit heb ik vanavond even weer werkend gemaakt.quote:Op woensdag 19 juli 2017 21:49 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Oh wist niet eens dat die er was. Ff volgen
Als je het zelf niet gaat gebruiken gewoon afdekplaatje voor schroeven en verder niks aan doen zou ik zeggen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 21:51 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Heb ook al gewoon aan een doos met afdekplaat zitten denken maar ga toch al UTP naar alle kamers leggen, daardoor dacht ik van: ach waarom niet.
https://www.beboparket.nl/legservice/quote:Op zondag 23 juli 2017 22:35 schreef cherrycoke het volgende:
ik wil graag laminaat laten leggen, er moet 70m˛ gelegd worden met hoge plinten, iemand nog een adresje? heb al een beetje op werkspot gekeken, bij de gamma vragen ze 10 euro per m˛ vind ik een beetje veel.
Intergas heeft een apart circuit voor warm water. Voor zover ik weet kan het dus maar zoek even in de gebruiksaanwijzing of ie ook alleen als geiser gebruikt mag worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:40 schreef Vinniiee het volgende:
Hallo. Ik heb de cv installatie leeg laten lopen, omdat ik wat leidingwerk moet verleggen en ik zo makkelijker met de muur bezig kan waar radiatoren hangen.
Nu vroeg ik mij af of ik nu de ketel aan kan zetten om warm tapwater te kunnen gebruiken. Ik heb een Intergas HRE36/30 uit 2015
Super bedanktquote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:59 schreef nanuk het volgende:
[..]
Intergas heeft een apart circuit voor warm water. Voor zover ik weet kan het dus maar zoek even in de gebruiksaanwijzing of ie ook alleen als geiser gebruikt mag worden.
Ga je het wel zo maken dat je er nog makkelijk bij kan?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:23 schreef ace_eleven het volgende:
Het valt niet direct onder echt klussen, maar ik hoop dat iemand hier wel een antwoord voor me heeft.
Ik heb een stopcontact waar een bed vlak voor geplaatst moet worden, en ik wil mijn telefoonadapter in dit stopcontact kwijt. Deze adapter steekt echter nogal ver uit, dus ik wil eigenlijk een haaks verloop van een gewone stekker, zodat de adapter verticaal achter het bed geplaatst kan worden. Dus iets zoals dit soort stekkers:
[ afbeelding ]
Maar dan dus voor een wandcontactdoos.
Ik ben me ervan bewust dat ik het eventueel ook met een contactdoos met platte stekker zou kunnen oplossen, maar ik wil liever zoiets als hierboven. Weet iemand of dit te koop is? Ik heb het online proberen te vinden, maar ben dus duidelijk niet geslaagd
Ja, ik kan er op zich nog wel bij, ik laat mijn opladers overigens op zich wel altijd zittenquote:Op dinsdag 25 juli 2017 11:22 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ga je het wel zo maken dat je er nog makkelijk bij kan?
Ik zou een telefoonlader namelijk niet constant laten insteken... ("vroeger" deed ik dat wel, maar na het zien wat ermee kan gebeuren niet meer....)
Ik snap het helemaal Misschien is het een idee om er een schakelaar tussen te zetten die je op makkelijk(ere) bereikbare plaats maakt?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 11:47 schreef ace_eleven het volgende:
Ja, ik kan er op zich nog wel bij, ik laat mijn opladers overigens op zich wel altijd zitten
Het probleem is dat mijn (oneplus dashcharge) oplader nogal bulky is en adapter & kabeltje (aan de kopse kant eruit) pas 11cm uit de muur de bocht om is.
Er zijn wel wandcontactdozen met USB laders. Wellicht is dat een mogelijkheid ?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 11:52 schreef FranticDJ het volgende:
USB socket in je inbouwdoos steken xD en dan haaks USB verloop je nemen :p
Weet alleen niet of er trafo's bestaan die daar gelijk achter gaan in de inbouwdoos, omdat je maar 12v nodig hebt.
Hehe ja dat bedoelde ik eigenlijkquote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn wel wandcontactdozen met USB laders. Wellicht is dat een mogelijkheid ?
Óók verkrijgbaar van de reguliere merken. https://www.conrad.nl/nl/(...)la-1425527&WT.srch=1
Ja, is misschien wel een net alternatief ja. Ik verlies op die manier wel mijn "dash charge" (een snellaadtechnologie van mijn telefoon, die afhankelijk is van de adapter), iets wat ik voorkom als ik die haakse aansluiting zou kunnen vinden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn wel wandcontactdozen met USB laders. Wellicht is dat een mogelijkheid ?
Óók verkrijgbaar van de reguliere merken. https://www.conrad.nl/nl/(...)la-1425527&WT.srch=1
Zoiets dacht ik ook (ik had vergelijkbare achter een commode zitten), maar hij zei zelf al dat hij dat niet wildequote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:59 schreef nanuk het volgende:
Of deze kopen en dan je opstelling iets verderop zetten met een verdeeldoosje.
[ afbeelding ]
Ik denk het ook.quote:Op woensdag 26 juli 2017 18:34 schreef Gieliovd het volgende:
Ik denk dat het risico dan wel vrij groot is ja...
Denken mo'j an 'n peerd overlatn, die hebben de kop dikker.quote:
Wat zeg je dit toch weer aardig. Zo word je echt sneller geholpen!quote:Op donderdag 27 juli 2017 00:05 schreef DarkE het volgende:
Fijn wat jullie denken maar iemand die hier uit ervaring op kan antwoorden?
Ik zou gewoon de gok nemen. Is toch 20 euro die je kan besparen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 00:05 schreef DarkE het volgende:
Fijn wat jullie denken maar iemand die hier uit ervaring op kan antwoorden?
Zoiets? https://www.conrad.nl/nl/(...)2-x-usb-1409047.htmlquote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:23 schreef ace_eleven het volgende:
Het valt niet direct onder echt klussen, maar ik hoop dat iemand hier wel een antwoord voor me heeft.
Ik heb een stopcontact waar een bed vlak voor geplaatst moet worden, en ik wil mijn telefoonadapter in dit stopcontact kwijt. Deze adapter steekt echter nogal ver uit, dus ik wil eigenlijk een haaks verloop van een gewone stekker, zodat de adapter verticaal achter het bed geplaatst kan worden. Dus iets zoals dit soort stekkers:
[ afbeelding ]
Maar dan dus voor een wandcontactdoos.
Ik ben me ervan bewust dat ik het eventueel ook met een contactdoos met platte stekker zou kunnen oplossen, maar ik wil liever zoiets als hierboven. Weet iemand of dit te koop is? Ik heb het online proberen te vinden, maar ben dus duidelijk niet geslaagd
Ja, thanks, zoiets als dat 1e voorbeeld zal het wel worden ja (gewoon een haakse adapter, als je dat zo noemt). Ik was voornamelijk benieuwd of er een zo een haakse aansluiting bestond voor 'gewone' stekkers, zodat ik mijn snellader kon aansluiten, maar iedereen hier komt met alternatieve oplossingen, dus ik denk dat wat ik eigenlijk zoek niet bestaatquote:Op donderdag 27 juli 2017 11:26 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Zoiets? https://www.conrad.nl/nl/(...)2-x-usb-1409047.html
[ afbeelding ]
Of als je de hele opstelling erin wil steken (niet via usb), dan platte stekker met verlengsnoer? https://www.onlinekabelsh(...)ekker-wit-0-80-meter
[ afbeelding ]
het bestaat wel voor buitenlandse stekkers..quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:40 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ja, thanks, zoiets als dat 1e voorbeeld zal het wel worden ja (gewoon een haakse adapter, als je dat zo noemt). Ik was voornamelijk benieuwd of er een zo een haakse aansluiting bestond voor 'gewone' stekkers, zodat ik mijn snellader kon aansluiten, maar iedereen hier komt met alternatieve oplossingen, dus ik denk dat wat ik eigenlijk zoek niet bestaat
Anyway, thanks voor het meedenken allemaal
Oh, was ik me niet van bewust en was zeker niet de bedoeling... excuses danquote:Op donderdag 27 juli 2017 08:56 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Wat zeg je dit toch weer aardig. Zo word je echt sneller geholpen!
Uiteraard zwaarder maar ook stijver was mijn gedachtengang. Als vergelijking: een dun latje buigt door als 'ie op de uiteinden ligt, een zware balk met dezelfde verhoudingen niet.quote:Op donderdag 27 juli 2017 06:12 schreef Gieliovd het volgende:
Ervaring is dat een 9,5 plaat gaat doorgangen en zodanig geen ervaring met 12,5 opgebouwd omdat ik daar mijn lering uit getrokken heb.
12,5 is zwaarder en verwacht ik dus vervorming.
Deze begrijp ik niet. Het gaat om 40 m2 plafond, waar ik dan 20 euro op zou willen besparen is me niet duidelijk en is ook niet zo interessant, daar is het me helemaal niet om te doen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 09:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik zou gewoon de gok nemen. Is toch 20 euro die je kan besparen.
Die theorie gaat op als er een significant verschil is in de verhoudingen. Met 9mm en 12.5mm is dat er zeer zeker niet.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:27 schreef DarkE het volgende:
[..]
Uiteraard zwaarder maar ook stijver was mijn gedachtengang. Als vergelijking: een dun latje buigt door als 'ie op de uiteinden ligt, een zware balk met dezelfde verhoudingen niet.
Mmmm... dat biedt perspectieven? Betekent dit ook dat jij wel denkt (liever nog weten dan denken ) dat het kan (cq. het risico op doorhangen niet heel groot is) _VoiD_?quote:
Als een a4'tje 2.2x zo stijf is, dan is 't nog steeds heel slap. Just sayin'.quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:18 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat is 30 procent dikker. Dat heeft in de stijfheid maar liefst tot de 3e macht effect. Dus 1.3x1.3x1.3 = 2.2 keer zo stijf. Dus wel degelijk een groot verschil.
Vraag dan toch lekker ergens anders om adviesquote:Op donderdag 27 juli 2017 00:05 schreef DarkE het volgende:
Fijn wat jullie denken maar iemand die hier uit ervaring op kan antwoorden?
1.) lijkt het mij normaal om te vragen om ervaringen in plaats van wat mensen denken (nu gaat het maar om een lullig plafond maar ook bij vragen als "kan ik deze muur wegbreken" zie ik reacties als "ik denk dat het wel/niet" kan... daar schiet niemand wat mee op en verlaagt de waarde van dit vaak waardevolle forum)quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:34 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Vraag dan toch lekker ergens anders om advies
Je kan over acryl heen verven. Alleen dan moet je weer acrylverf gebruiken. Alkydverf hecht niet op acryl, andersom wel. Ik zou wel ff licht opschuren en ontvettenquote:Op zondag 30 juli 2017 17:58 schreef Smorri het volgende:
Hoi,
Ik heb niet zoveel kluservaring dus voordat ik de boel verpest; ik wil de flisat krukjes van ikea lakken. Het is massief grenen met getinte blanke acryllak. Kan ik hier overheen verven, moet ik eerst schuren of afbijten? Dezelfde vraag heb ik over de deksels van het flisat tafeltje. Deze bestaat uit berkentriplex, hardboard, acrylverf en blanke lak.
Sorry voor de misschien wat domme vraag, maar ik wil het graag meteen goed doen.
Een matte blanke beits of lak eroverheen Niet opschuren, dan ben je 't uiterlijk van je pallethout kwijt.quote:Op maandag 31 juli 2017 09:06 schreef Swennus het volgende:
Gisteren een pallet omgetoverd tot een plantenbak, maar nu rest mij de vraag moet ik deze nog behandelen met een bepaald soort lak? Soms lees je dat dit niet hoeft omdat pallets vaak al behandeld zijn, maar net zo vaak lees je dat je dit beter wel kunt doen voor een langer behoud van de plantenbak.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Behandelen of niet?
Is het makkelijker om een hele rij er uit te halen?quote:Op maandag 31 juli 2017 15:01 schreef FranticDJ het volgende:
Hebben jullie nog tips om een paar (1-2) plaatjes laminaat langs de verkeerde kant los te halen?
https://imgur.com/a/8fDv7
https://imgur.com/a/bQT4A
Dit is t profiel. Komen overigens 2 nieuwe plaatjes voor terug.
Is mogelijk Al is opzij schuiven niet echt mogelijk, aan weerszijde muren.quote:Op maandag 31 juli 2017 16:17 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Is het makkelijker om een hele rij er uit te halen?
Top, dank je wel!quote:Op maandag 31 juli 2017 09:07 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Je kan over acryl heen verven. Alleen dan moet je weer acrylverf gebruiken. Alkydverf hecht niet op acryl, andersom wel. Ik zou wel ff licht opschuren en ontvetten
Gek genoeg ging t van de verkeerde kant loshalen makkelijker dan loshalen van de goeie kant.quote:Op maandag 31 juli 2017 15:01 schreef FranticDJ het volgende:
Hebben jullie nog tips om een paar (1-2) plaatjes laminaat langs de verkeerde kant los te halen?
https://imgur.com/a/8fDv7
https://imgur.com/a/bQT4A
Dit is t profiel. Komen overigens 2 nieuwe plaatjes voor terug.
Waarom ga je niet voor zo'n beton broodjes renovatievloer ? Is iets duurder, maar ben je wel van t ge etter met balken af. En isolatietechnisch ook nog iets interessanter.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 09:43 schreef koentjuh18 het volgende:
Korte vraag. Ik zet er over te denken om zelf mijn balkenvloer te vervangen. Het betreft een jaren 30 woningen, sommige balken zijn er na ruim 80 jaar gewoon slecht aan toe.
Een kleine inspectie (dmv het hoofd in de kruipruimte steken) leerde mij dat over de gehele lengte van de woning (8 meter) in het midden van de kamer een balk onder de dwarsbalken doorloopt. Vermoedelijk als ondersteuning voor de dwarsbalken. Is het raadzaam zon balk weer terug te plaatsen in de nieuwe situatie?
Als ik t af laat voeren is het gewoon grond met grind kost 5 euro per kuub extraquote:Op maandag 31 juli 2017 21:54 schreef pasab het volgende:
Misschien heel simpel maar ik kom er zo 123 niet uit.
Ik wil zwarte grond met grind laten afvoeren, dit zit door elkaar dus niet gescheiden. Is dit nou schone grond of puin/iets anders.
Ik ben me aan het oriënteren op de kosten namelijk.
Ook over nagedacht, maar denk dat ik toch voor de houten constructie ga:quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 10:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Waarom ga je niet voor zo'n beton broodjes renovatievloer ? Is iets duurder, maar ben je wel van t ge etter met balken af. En isolatietechnisch ook nog iets interessanter.
Heet onderslagbalk. In mijn eerste (renovatiewoning) zat die ook, en het kopse eind was katverrot. Toen ik de convectorput ging plaatsen, hebben we een stuk (verrot) balk afgezaagd en een nieuw steunpunt voor het uiteinde gemaakt. De vloer voelde gelijk een stuk steviger aan en geen vering meer.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 09:43 schreef koentjuh18 het volgende:
Een kleine inspectie (dmv het hoofd in de kruipruimte steken) leerde mij dat over de gehele lengte van de woning (8 meter) in het midden van de kamer een balk onder de dwarsbalken doorloopt. Vermoedelijk als ondersteuning voor de dwarsbalken. Is het raadzaam zon balk weer terug te plaatsen in de nieuwe situatie?
Dank! Ik ga eens bezien wat eea kost en toch nog eens een man met kennis van zaken naar de kwaliteit van de ventilatie laten kijken alvorens ik mijn definitieve keuze ga maken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 13:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Heet onderslagbalk. In mijn eerste (renovatiewoning) zat die ook, en het kopse eind was katverrot. Toen ik de convectorput ging plaatsen, hebben we een stuk (verrot) balk afgezaagd en een nieuw steunpunt voor het uiteinde gemaakt. De vloer voelde gelijk een stuk steviger aan en geen vering meer.
Ergo: ja, het beste is die te houden.
Verder zou ik je aanraden, om de kopse kanten van de balken in te smeren met een anti-rot verf: rode menie o.id. en de kopse kant niet in de muur te steken maat op een raveeldrager te laten rusten:
[ afbeelding ]
Bruinrot is zwam.. dat krijg je makkelijk weer in je nieuwe hout. Ik zou gaan voor een renovatievloer van duofor of vbi. Kun je ook grotendeels zelf en is duurzamer..quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 11:29 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Ook over nagedacht, maar denk dat ik toch voor de houten constructie ga:
1. Hout is ook prima te isoleren
2. De huidige balken hebben een bewezen levensduur van ruim 80 jaar, al is het maar de helft, dan woon ik er al lang niet meer.
3. Ik vind het ook gewoon leuk om zelf te doen.
4. Er lopen flink wat leidingen onder de vloer, met een houten constructie heb je altijd nog meer mogelijkheden om ooit daar weer eens makkelijk bij te kunnen aangezien de kruipruimte echt heel krap is.
5. Zelf houten balken vervangen scheelt volgens mij aanzienlijk in de kosten.
Enkele balken hebben last van bruinrot. Dit proces is inmiddels gestabiliseerd, aangezien de balken niet slechter zijn geworden de afgelopen 6/7 jaar. De oorzaak zit hem in vocht in de kruipruimte, wat hoort bij de omgeving Utrecht. Helaas waren de vorige bewoners (of de bewoners daarvoor) zo slim om de isolatie buizen tussen de kruipruimte en de buitenmuur vol te stoppen met isolatie materiaal tegen de tocht.
Zo werkt het niet , houtrot krijg je alleen bij nat hout. Geen vocht geen rot of zwam. Af en toe eens controleren met een vochtmeter en je weet precies waar je aan toe bent. Het mooiste is om het te impregneren met epoxy dan weet je zeker dat het nooit meer terugkomt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 14:20 schreef tux87 het volgende:
[..]
Bruinrot is zwam.. dat krijg je makkelijk weer in je nieuwe hout. Ik zou gaan voor een renovatievloer van duofor of vbi. Kun je ook grotendeels zelf en is duurzamer..
Dacht ik ook. Maar feit is wel dat onze kruipruimte regelmatig vochtig is (voornamelijk in de herfst). Het grondwater peil is hoog en ik woon relatief dicht langs een kanaal/gracht. Al met al genoeg stof om over na te denken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:13 schreef machtpen het volgende:
[..]
Zo werkt het niet , houtrot krijg je alleen bij nat hout. Geen vocht geen rot of zwam. Af en toe eens controleren met een vochtmeter en je weet precies waar je aan toe bent. Het mooiste is om het te impregneren met epoxy dan weet je zeker dat het nooit meer terugkomt.
Wat is het probleem?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 14:38 schreef Allyo het volgende:
Iemand ervaring met het niet inbouwen van een inbouwvaatwasser? Ik wil graag een vaatwasser onder mijn kookplaat plaatsen, maar de vrijstaande vaatwassers zijn allemaal een paar cm te hoog helaas.
Ik wilde een vrijstaande vaatwasser onder de kookplaat plaatsen. Maar de ruimte van vloer tm kookplaat (die aan de onderkant van het aanrechtblad iets uitsteekt, het is er een met gaspitten) is iets van 83 cm, en de vrijstaande vaatwassers die ik op internet vond zijn 85 cm hoog. De inbouwvaatwassers zijn iets lager waardoor deze misschien wel zouden passen, dus als vrijstaand apparaat, maar ik weet niet of dit mogelijk is.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat is het probleem?
1) Wil je een vrijstaande vaatwasser inbouwen (wat oor de extra hoogte niet lukt)?
of
2) Wil je een inbouwvaatwasser, als vrijstaand apparaat gebruiken?
Nee, helaas, ik zie nog steeds een contradictie.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:43 schreef Allyo het volgende:
De inbouwvaatwassers zijn iets lager waardoor deze misschien wel zouden passen,dus als vrijstaand apparaat, maar ik weet niet of dit mogelijk is.
Hoop dat het een beetje begrijpelijk is🤓
Nummer 2 van jouw opties is hetgeen dat ik bedoel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, helaas, ik zie nog steeds een contradictie.
Inbouwkastje bij Ikea scoren en poten op maximaal lage stand? Of wil je 'm echt op de vloer zetten?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 14:38 schreef Allyo het volgende:
Iemand ervaring met het niet inbouwen van een inbouwvaatwasser? Ik wil graag een vaatwasser onder mijn kookplaat plaatsen, maar de vrijstaande vaatwassers zijn allemaal een paar cm te hoog helaas.
Kijk eens naar een onderbouw vaatwasser. Die hebben wel wandpanelen maar missen het bovenpaneel omdat ze vrijstaand onder een aanrechtblad gemonteerd worden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:43 schreef Allyo het volgende:
[..]
Ik wilde een vrijstaande vaatwasser onder de kookplaat plaatsen. Maar de ruimte van vloer tm kookplaat (die aan de onderkant van het aanrechtblad iets uitsteekt, het is er een met gaspitten) is iets van 83 cm, en de vrijstaande vaatwassers die ik op internet vond zijn 85 cm hoog. De inbouwvaatwassers zijn iets lager waardoor deze misschien wel zouden passen, dus als vrijstaand apparaat, maar ik weet niet of dit mogelijk is.
Een andere optie is om zo'n magnetronformaat vaatwassertje te nemen, maar daar passen geen pannen in. Dus een 'normale hoogte' en 45 cm breedte is het meest ideale.
Hoop dat het een beetje begrijpelijk is🤓
weet net wat je wit ophangen?quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:28 schreef Puala het volgende:
Iemand tips om iets te bevestigen aan een muur waar alles net zo hard weer vanaf komt zetten? Pluggen zitten niet vast
Wat is het voor een muur? Materiaal bedoel ik.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:28 schreef Puala het volgende:
Iemand tips om iets te bevestigen aan een muur waar alles net zo hard weer vanaf komt zetten? Pluggen zitten niet vast
Wat voor materiaal bestaat de muur uit ?, wat wil je op gaan hangen ? hoe zwaar is dit ?quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:28 schreef Puala het volgende:
Iemand tips om iets te bevestigen aan een muur waar alles net zo hard weer vanaf komt zetten? Pluggen zitten niet vast
Als je een grotere klem voorhanden hebt zou ik deze gebruiken, in plaats van een extra bruggetje te maken tussen twee lasdoppen. Extra verbinding is ook altijd extra kans op een storing / problemen.quote:Op maandag 7 augustus 2017 19:53 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb een 8 aderige verbindingsklem weggehaald uit een centraaldoos, omdat een stopcontact verplaatst moet worden. Deze vervangen voor een 5 aderige Wago. Alleen even niet bij stil gestaan dat er later dus nog een stopcontact terug bij moet. Mag ik deze met een 2 polige Wago doorlussen vanuit de 5 polige? Of toch beter even een grotere zoeken?
Niet voorhanden helaas.. Kan wel even gaan shoppen, maar gamma e.d. hebben ze niet.quote:Op maandag 7 augustus 2017 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als je een grotere klem voorhanden hebt zou ik deze gebruiken, in plaats van een extra bruggetje te maken tussen twee lasdoppen. Extra verbinding is ook altijd extra kans op een storing / problemen.
Fischer SX pluggen, en dan 5 boren als je pluggen 6 hebt, 7 als je 8 hebt enz.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:28 schreef Puala het volgende:
Iemand tips om iets te bevestigen aan een muur waar alles net zo hard weer vanaf komt zetten? Pluggen zitten niet vast
Precies. Of DuoPower pluggen, ook fijn.quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:06 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Fischer SX pluggen, en dan 5 boren als je pluggen 6 hebt, 7 als je 8 hebt enz.
Ik heb hier van die muren van drijfsteen, troep is het.
Ja daar heb ik laats mee gewerkt in gipsplaten 12.5mm.quote:
Ik denk dat je t met schroeven in sx8 pluggen steviger vast zet dan met slagpluggen.quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:21 schreef bleiblei het volgende:
ik denk de duopower idd:
http://www.fischer.nl/Hom(...)late-productdetails/
mijn volgorde bij bevestigen is doorgaans:
Fisscher SX8
Slagpluggen 8mm
En als dat niet blijft hangen als laatste alternatief keilbouten of chemische ankers .
Aan gipsplaat?quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:22 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja daar heb ik laats mee gewerkt in gipsplaten 12.5mm.
Werkt perfect, aan 2 pluggen een badmeubel 100cm met hardstenen wastafel opgehangen, hangt als een huis.
12.5mm gipsplaat is sterk hoorquote:Op maandag 7 augustus 2017 22:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Aan gipsplaat?
Dat zou ik dan weer niet durven.
Als je koter met 40kg op je wastafel vol water klimt dan hangt er een hoop gewicht aan je gipsplaat op 2 puntjes.
slagpluggen gaan vooral dieper. Als je met poeiersteen zit, zijn vaak de eerste 3-4cm problematisch. En dan gaat het niet op de kracht die de plug zet, maar de diepte dat het in de muur zit.quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:25 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ik denk dat je t met schroeven in sx8 pluggen steviger vast zet dan met slagpluggen.
ah okee. dan snap ik het .quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:27 schreef junkiexp het volgende:
[..]
12.5mm gipsplaat is sterk hoor
Maar dit was voor mijn showroom, zo heb ik alle 20 badmeubels opgehangen in mijn zaak.
Thuis zou ik het anders doen, ten eerste geen gipsplaat gebruiken in de badkamer
Mijn ervaring is dat je met slagpluggen bij drijfsteen de muur een beetje kapot slaat en dan komt de plug dus los te zitten.quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
slagpluggen gaan vooral dieper. Als je met poeiersteen zit, zijn vaak de eerste 3-4cm problematisch. En dan gaat het niet op de kracht die de plug zet, maar de diepte dat het in de muur zit.
Ah, daar zit dan wel weer wat in.quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
slagpluggen gaan vooral dieper. Als je met poeiersteen zit, zijn vaak de eerste 3-4cm problematisch. En dan gaat het niet op de kracht die de plug zet, maar de diepte dat het in de muur zit.
Kan kloppen, want de minimale plaatdikte moet 12.5mm zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:34 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb laatst die duopowers eens getest in 6mm Trespa. Maar hij breekt gewoon doormidden. Klapt helemaal niet zo mooi uit als ze beweren.
Oh, dat wist ik niet ook stom, dan werken ze dus niet bij dunnere gipsplaten.quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:36 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Kan kloppen, want de minimale plaatdikte moet 12.5mm zijn.
En, hoe??quote:Op maandag 7 augustus 2017 08:41 schreef Puala het volgende:
Inmiddels gelukt trouwens, maar ben benieuwd naar jullie oplossing
De meterkastombouw (want die blijft toch staan als ik verhuis) met slagpluggen.quote:
Heb je toevallig rubber stootdopjes in je kozijn zitten? Als je die eruit wipt zit daar meestal de inbus achter.quote:Op maandag 7 augustus 2017 20:31 schreef InTrePidIvity het volgende:
Onderstaande foto is van een ander kozijn, dat volgens mij de benodigde gaten wel heeft. Het te draaien kozijn dus niet. Is er dan een ander oplossing mogelijk?
Ja, die zaten ook in het kozijn op de foto, maar kon ik dus niet vinden op het te draaien kozijn. Na iets verder kijken bleek dat ze er toch wel zaten, maar dan achter de rubberen isolatiestrip die in het kozijn zatquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 13:08 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Heb je toevallig rubber stootdopjes in je kozijn zitten? Als je die eruit wipt zit daar meestal de inbus achter.
Dan toch de planning maar aanpassen Moet namelijk ook nog wat fix & finish over.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 09:33 schreef Gieliovd het volgende:
Tja dat ligt aan je laagdikte. Meestal hanteren ze 1mm per etmaal geloof ik droogtijd. Het moet droog zijn. Anders krijg je onthechting.
Iddquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 11:28 schreef Gieliovd het volgende:
Beter goed dan gehaast! Dan maar ff zo ja
Kliumquote:Op maandag 14 augustus 2017 13:55 schreef whY... het volgende:
Is er nog ergens een goede (web)aanbieder voor Loctite? Na een mooie motortour hier op Fok! mijn bouten verloren en dat wil ik met de nieuwe proberen te verkomen.
Hmm dan haal ik t er weer ff af =] Thanks.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:29 schreef Gieliovd het volgende:
Tussen 5 en 6 komt niets, dat is een verbinding tussen die 2 schuine vlakken.
Tape doet eigenlijk wel "kwaad" omdat je vaak je koppeling, wartel, dan niet lekker kunt aandraaien.
De regel is als het op de draad moet afdichten, dan tape gebruiken. Als het dicht op een konisch vlak, een rubber of wat dan ook.... geen tape.
Net zoals tape op een gasslang, ook een doodzonde. Daar zit een rubber in tussen 2 vlakken met wartel.
Nog bedanktquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 11:25 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Als ik t af laat voeren is het gewoon grond met grind kost 5 euro per kuub extra
Que?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:44 schreef akatar het volgende:
misschien afdichtingen binnenzijde? ff checken
Zal het vanavond nog eens bekijken, boel moet toch weer los omdat de oude rozetten te klein zijn.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:57 schreef akatar het volgende:
er zijn diverse uitvoeringen van, soms met losse afdichtingen soms zitten ze vast aan de binnenzijde, de kant die je vast schroeft op de S koppelingen.
anders even in het boekje kijken wat erbij hoort.
Vaak zijn die zeefjes gecombineerd met het afdichtingsrubber, dan krijg je zoiets:quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:39 schreef DrMarten het volgende:
Ff een vraagje van een relatieve klusn00b als het op kranen e.d. neerkomt.
Gister een nieuwe douchekraan gekocht. Netjes de oude eraf, wil ik de nieuwe eraan schroeven, zie ik dat er alleen 2 van die plastic zeefjes/filtertjes bij de kraan zitten en geen rubbertjes. Zijn die niet nodig? In de oude zaten wel rubbertjes namelijk. Heb de boel eraan geschroefd en vooralsnog lekt er niks en werkt het ding, maar ben dus benieuwd of ik voor de zekerheid toch nog ff rubbertjes moet halen. Ter info, de oude passen niet, andere maat .
Mjah, niet dus, puur plastic. Maar net ff de tekening erbij gepakt en daar staat ook alleen dat zeefje op. Ik laat het maar zo. Het lekt iig niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:43 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Vaak zijn die zeefjes gecombineerd met het afdichtingsrubber, dan krijg je zoiets:
[ afbeelding ]
Dat, en een sifon ertussen uiteraard!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:13 schreef akatar het volgende:
eerst met een 90 graden bocht omhoog, dan een afvoerpijp tot ongeveer 1 meter hoog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |