abonnement Unibet Coolblue
pi_171927663
Even voor de vrouwen onder ons :)

Mijn menstruatie was in de jaren altijd goed, nooit echt klachten gehad en normaal bloedverlies.
Tot vorige maand had ik opeens zoveel bloedverlies, dat ik als ik mij net had verschoond, weer kon verschonen, en het gewoon doorlekte. Dit duurde overigens een dag, dag later iets minder.
Menstruatie duurde hooguit 5 dagen.

Op dit moment ben ik vanaf donderdagavond ongesteld. Vrijdag was het normaal. normaal bloedverlies. Gisteren, was het soms ene keer erger dan de andere keer. Heel soms moest ik na een uur weer verschonen, en soms hoefde het pas na 3 uur. Gisteravond viel het overigens ook mee met het bloedverlies.

vanochtend toen ik na de wc ging, om te verschonen, zat er bijna niks in. Tot op het moment ik na de wc moest. Alles kwam er uit. deed een schone tampon in, en kon weer een schone tampon er in, want het lekte door en het bleef maar druppen. Alles zat er onder.
Maar nu, valt het overigens wel mee en is het weer normaal.

Ik heb dit overigens nog nooit zo gehad, en mijn menstruatie was altijd normaal en niet hevig. Mijn cyclus is overigens 25/28 dagen. Maar verder heb ik geen klachten, zoals hoofdpijn en buikkrampen etc. Nooit gehad ook.

Ik ben zelf bijna 30 jaar, onlangs wel 25 kilo afgevallen

Iemand die dit herkent? Of eventueel tips heeft? kan dit kwaad of hoort het er gewoon bij het feit dat je ouder wordt en alles verandert?
pi_171928009
Zou het wel in de gaten houden, veranderingen in menstruatie kunnen op iets ernstigs duiden. Zo lang er verder geen klachten zijn (buikpijn, bloed na seks, tussentijdse bloedingen, andere afscheiding), zal dat wel niet.

Maar de kans is groter dat je lichaam vanwege het afvallen een nieuwe balans zoekt, of dat je door je leeftijd inderdaad hormonaal wat verandert.
  zondag 25 juni 2017 @ 10:38:12 #3
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_171928749
Proficiat met je -25 kilo!
Ik heb sinds ik ben afgevallen (12 kilo) dat ik iedere 3 maanden een menstruatie heb die veel zwaarder is en pijnlijker. Misschien heeft het te maken met een betere vruchtbaarheid maar dat is slechts een theorie van mij.
pi_171930231
Ik heb verder ook nergens last van, alleen wat vermoeid. En het is met vlagen zo, soms komt er opeens veel uit, en dan kan ik gewoon er een tijd mee door en meestal is het maar een dagje ofzo.
EN wordt het daarna minder, alleen voel ik mij daar minder prettig bij en zit ik wat aan huis gebonden. Omdat ik het nog nooit eerder heb meegemaakt en dit de 2e keer is, schrok ik er wel van. Een jaar geleden ben ik begonnen met afvallen, maar nu val ik soms nog steeds af. Wat ik ook eet.

Laatst wel bij dokter geweest om bloed te laten prikken, en dat was allemaal in orde. Qua afvallen moest ik het nog een aankijken. Maar ik ben iemand die zich daar druk over kan maken en dan overal wat achter probeer te zoeken. Beetje hypochondrische, omdat ik overal controle over wil hebben...
  zondag 25 juni 2017 @ 12:25:45 #5
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_171931039
Sinds ik 30 kilo kwijt ben heb ik ook erg veel bloedverlies, daarom paar maand geleden spiraaltje laten plaatsen want ik kreeg er behoorlijke bloedarmoede door. Ik zou je HB wel weer even laten prikken als het zo blijft.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zondag 25 juni 2017 @ 12:29:25 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171931118
Ff dokter. Cysten, vleesbomen en dat soort dingen uitsluiten.
Resistance is futile.
  zondag 25 juni 2017 @ 12:35:39 #7
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_171931297
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:29 schreef Seven. het volgende:
Ff dokter. Cysten, vleesbomen en dat soort dingen uitsluiten.
Dit ook idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_171931760
Ik ga sws morgen de dokter bellen. Maar omdat ik mij daar te druk om maak, ga ik op mijn lichaam letten, en kan ik best piekeren waardoor ik me vermoeid voel. daar wordt ik gespannen van.

Als ik dan mezelf rustig hou en moed inspreek, en afleiding heb, gaat het ook wel weer. Ik let er gewoon te veel op en dan weet ik van mezelf, waardoor ik weer vermoeiender raak.

Als ik niet aan denk, valt mijn vermoeidheid mee.
pi_171931799
Het is nu wel zo dat mijn menstruatie minder is, en bijna over
  zondag 25 juni 2017 @ 13:05:07 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171932252
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:50 schreef famke87 het volgende:
Ik ga sws morgen de dokter bellen. Maar omdat ik mij daar te druk om maak, ga ik op mijn lichaam letten, en kan ik best piekeren waardoor ik me vermoeid voel. daar wordt ik gespannen van.

Als ik dan mezelf rustig hou en moed inspreek, en afleiding heb, gaat het ook wel weer. Ik let er gewoon te veel op en dan weet ik van mezelf, waardoor ik weer vermoeiender raak.

Als ik niet aan denk, valt mijn vermoeidheid mee.
En niet alleen wat betreft deze situatie: doe wat aan dat gepieker. Hoe fucking doodongelukkig word je daar wel niet van..
Resistance is futile.
pi_171932621
quote:
2s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

En niet alleen wat betreft deze situatie: doe wat aan dat gepieker. Hoe fucking doodongelukkig word je daar wel niet van..
Ja dat weet ik. Ik heb gelukkig volgende week een afspraak met de psycholoog
  woensdag 28 juni 2017 @ 21:09:14 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172027398
Wat zei de dokter?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')