abonnement Unibet Coolblue
pi_171930288
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:46 schreef StaceySinger het volgende:
volgens de moskee wijzer :

HDV Oranje

Informatie

Organisatie: Hollanda Diyanet Vakfi

Preek: Arabisch+Turks

Capaciteit mannen: 100 tot 200

Capaciteit vrouwen: 50 tot 100

Boekenwinkel: 1 :?

Leslokaal: 1
Klinkt toch wat groter dan een schuur.
pi_171930297
Lijst Hilbrand Nawijn in Zoetermeer?
Die staat vast te springen om er wat tegen te doen.
pi_171930301
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:48 schreef Windhapper het volgende:
Zoetermeer is toch die stad waar kinderen niet meer buiten schooltijd op hun schoolpleintje mochten voetballen vanwege geluidsoverlast? :P
Behalve als je het vol overtuiging deed waarschijnlijk.
pi_171930352
Ah moskeeen in zoetermeer.

Een paar jaar terug wilde ze naast de gebedsruimte van de jehovas een ruimte neer zetten en toen brak hier ook de pleuris uit :') op hetzelfde moment wel een volwaardige kerk uit de grond stampen. Geef die mensen toch ook gewoon hun hokje, anders krijg je dit soort gedoe.
pi_171930512
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:58 schreef Yreal het volgende:
Ah moskeeen in zoetermeer.

Een paar jaar terug wilde ze naast de gebedsruimte van de jehovas een ruimte neer zetten en toen brak hier ook de pleuris uit :') op hetzelfde moment wel een volwaardige kerk uit de grond stampen. Geef die mensen toch ook gewoon hun hokje, anders krijg je dit soort gedoe.
OP zich prima maar waarom midden in een woonwijk ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_171930518
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:58 schreef Yreal het volgende:
Ah moskeeen in zoetermeer.

Een paar jaar terug wilde ze naast de gebedsruimte van de jehovas een ruimte neer zetten en toen brak hier ook de pleuris uit :') op hetzelfde moment wel een volwaardige kerk uit de grond stampen. Geef die mensen toch ook gewoon hun hokje, anders krijg je dit soort gedoe.
Jij biedt bij deze jouw achtertuin, of aangrenzend perceel aan? Prima (zolang jij niet mijn buur bent).
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_171930568
quote:
15s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:05 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Jij biedt bij deze jouw achtertuin, of aangrenzend perceel aan? Prima (zolang jij niet mijn buur bent).
nou, naast dat stukje spoor waar de jehovas zitten, moet toch kunnen?

Zitten al die vage clubjes lekker samen, jehovas, mormonen en moslims. Alleen dan wel graag een nederlandse organisatie, geen turkse staatsmoskee.
pi_171930616
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Lijst Hilbrand Nawijn in Zoetermeer?
Die staat vast te springen om er wat tegen te doen.
[ afbeelding ]
_O-
´
pi_171930734
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

nou, naast dat stukje spoor waar de jehovas zitten, moet toch kunnen?

Zitten al die vage clubjes lekker samen, jehovas, mormonen en moslims. Alleen dan wel graag een nederlandse organisatie, geen turkse staatsmoskee.
Je moet me maar even verbeteren als ik het fout heb, maar zon koningszaal voor jehova's getuigen (zoals dat heet) zorgt voor zover ik weet op geen enkele manier voor (geluids) overlast. Daar zou ik dan geen probleem mee hebben.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_171931684
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:00 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Bron?

Ik ken ze niet, de kerken in een woonwijk of tuin. Het is ook niet dat ik elk dorp ga afzoeken naar een kerk, ik ben niet gelovig namelijk, dus heb er niks te zoeken. Jij wel?
Hoe kan je nu zeggen dat je nog nooit een kerk in een woonwijk heb gezien.

Nou, in mijn stad staan ze wel. Midden tussen de bebouwing.
pi_171931723
quote:
15s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Je moet me maar even verbeteren als ik het fout heb, maar zon koningszaal voor jehova's getuigen (zoals dat heet) zorgt voor zover ik weet op geen enkele manier voor (geluids) overlast. Daar zou ik dan geen probleem mee hebben.
nee, die komen aan je deur jengelen of je over god wil praten.

En de mormonen maken wel degelijk herrie...
pi_171931755
quote:
2s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:48 schreef skrn het volgende:

[..]

Hoe kan je nu zeggen dat je nog nooit een kerk in een woonwijk heb gezien.

Nou, in mijn stad staan ze wel. Midden tussen de bebouwing.
drie straten voorbij die moskee schuur staan al twee kerken.
pi_171931934
quote:
2s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:48 schreef skrn het volgende:

[..]

Hoe kan je nu zeggen dat je nog nooit een kerk in een woonwijk heb gezien.

Nou, in mijn stad staan ze wel. Midden tussen de bebouwing.
Niet alleen dat ze niet zijn gezien, ze zijn er in het geheel niet.
pi_171931981
quote:
2s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:48 schreef skrn het volgende:

[..]

Hoe kan je nu zeggen dat je nog nooit een kerk in een woonwijk heb gezien.

Nou, in mijn stad staan ze wel. Midden tussen de bebouwing.
Op een plein, in het centrum, ja. Daar waar genoeg ruimte is.
Die kerken staan daar ook al eeuwig. [beetje overdreven, maar goed]
´
pi_171932031
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee, die komen aan je deur jengelen of je over god wil praten.

En de mormonen maken wel degelijk herrie...
Wat doen zij dan?
´
pi_171932095
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:56 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Op een plein, in het centrum, ja. Daar waar genoeg ruimte is.
Die kerken staan daar ook al eeuwig. [beetje overdreven, maar goed]
Doe nou niet zo raar. In mijn stad heeft menig wijk een eigen kerk, letterlijk in de achtertuinen. Dat zijn stadsuitbreidingen in de 19de eeuw en eerste helft van de 20e eeuw.
pi_171932297
Maar goed .. een enorme groep mensen in je achtertuin doordeweeks tot laat lijkt mij gewoon ook irritant en ik hoop dat de buurtbewoners er iets tegen kunnen doen.

Er zijn genoeg groepen die overlast kunnen veroorzaken. Studenten bijvoorbeeld. Een asociale klootzak als buurman. Huisjesmelkers die telkens rare vreemde figuren in hun huizen laten huisvesten. En veel van die problemen zijn gewoon niet 1-2-3 opgelost.

Dat is algemene problematiek van mensen die op elkaar wonen.
pi_171932301
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:58 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Wat doen zij dan?
bellen met hun klok.

Verkeersopstoppingen veroorzaken. En het ergste is als je bij die lui in de tram zit. Klinken alsof ze down hebben :')
pi_171932370
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:00 schreef skrn het volgende:

[..]

Doe nou niet zo raar. In mijn stad heeft menig wijk een eigen kerk, letterlijk in de achtertuinen. Dat zijn stadsuitbreidingen in de 19de eeuw en eerste helft van de 20e eeuw.
Kerken vaak erg mooi,deze zogenaamde moskee is gewoon een woonhuis met een
houten schuur erachter ( van 15 x 6 meter) en daar willen ze 300 mensen in proppen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 25 juni 2017 @ 13:15:25 #95
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_171932528
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 02:00 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik heb al 15 jaar lang last van deze volkskroeg, wat betreft de moskee en het gebed dat is slechts omdat de Ramadan dit jaar in de zomer periode gevallen is. Dus dat is eenmalig en gebeurt maar 1x in zoveel jaar... Ik heb last van de kroeg en van Hollandse dronklappen die om 2 uur en 3 uur snachts het zo nodig vinden om te schreeuwen op straat, dat al 15 jaar lang. Ik heb nog nooit stappen ondernomen omdat ik weet dat de kroeg en het dronken worden op vrijdag en zaterdag avond een onderdeel is van de Nederlandse cultuur (die ik dus op deze manier respecteer). Laat staan de zoveel festivals die georganiseerd worden waarin bandjes komen optreden en waar de teringherrie nog op 4 uur snachts te horen is.
Als deze kroeg overlast veroorzaakt kan je de kroegbaas daarop aanspreken. Helpt dat niet dan kan je de politie inschakelen. Helpt dat niet dan kan je bij de gemeente je beklag doen. Er zal over het algemeen begrip zijn voor het hebben van overlast van dronken cafébezoekers.

Klagen over een moskee wordt (volgens mij) veel sneller opgevat als xenofobisch, islamofoob en racistisch gedrag.

Maar ik ben wel benieuwd hoe groot de overlast is van de moskeebezoekers. Kunnen de bewoners eens met een decibelmeter en opnameapparatuur aantonen hoe groot de overlast is?
Mannen in jurken die voorbijlopen kan gevoelens van irritatie opwekken, maar ik noem dat nog geen overlast. Luidruchtige discussies over de exegese van bepaalde Koranpassages kunnen dat wel zijn, maar ik heb niet het idee dat dit soort discussies vaak op straat plaatsvinden.

De oproep tot gebed zou ik wel beschouwen als overlast. Tip: laat alle gelovigen een app op hun telefoon installeren.

Lukt dat niet en blijft het gejammer je irriteren? Leg met de buren wat geld bij elkaar, huur een grote geluidsinstallatie en een richtmicrofoon, zet er een flinke echo op en neem het geluid van de muezzin op en geef het terug in de vorm van een overtuigende kakafonie.
Non possumus non loqui
pi_171932699
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:00 schreef skrn het volgende:

[..]

Doe nou niet zo raar. In mijn stad heeft menig wijk een eigen kerk, letterlijk in de achtertuinen. Dat zijn stadsuitbreidingen in de 19de eeuw en eerste helft van de 20e eeuw.
Ja dat kan. Dat ze mij in een woonwijk niet opgevallen zijn, dat kan toch ook? Misschien moet ik het beeld van een woonwijk gaan bijstellen. Ik vergelijk het ook met mijn eigen wijk en probeer me voor te stellen als er zonder overleg ineens een moskee middenin de omringende tuinen staat.
Zonder moskee is het [voor mij] al hutje mutje, laat staan als er zo'n 100 mensen over je schutting staan te loeren. :W :{w Je zal maar een vrouw alleen zijn..

Overigens staat hier een moskee, geen tuinhuis, een echte met alles erop en eraan! (8> op een paar 100 meter afstand. Andere wijk, multiculti. De huurwoningen vliegen je om de oren, veel mensen die op de vlucht slaan.
Zelf geen last van die moskee. Maar je ziet het straatbeeld snel veranderen; mannen in jurken, zeer jonge meisjes met hoofddoeken, vrouwen die zich steeds meer gaan bedekken, de pauperzooi die ze er van maken..etc.
´
pi_171932729
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

bellen met hun klok.

Verkeersopstoppingen veroorzaken. En het ergste is als je bij die lui in de tram zit. Klinken alsof ze down hebben :')
:')
Hoe herken je ze? Ik ken geen mormoon.
´
pi_171932845
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:24 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

:')
Hoe herken je ze? Ik ken geen mormoon.
ga er eens kijken. Zo te horen kom je uit zoetermeer.

Volgens mij eindigen ze op zondag om 6 uur. Als je dan gaat roepen dat je ze niet herkend moet je ook je bek houden over moslims.

Alle religies en alle paupers zijn net zo kut. Of het nog bibblebelters, atheistische tokkies of fundamentalistische moslims zijn. Allemaal tuig, allemaal kut.
  zondag 25 juni 2017 @ 13:35:41 #100
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171932973
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

ga er eens kijken. Zo te horen kom je uit zoetermeer.

Volgens mij eindigen ze op zondag om 6 uur. Als je dan gaat roepen dat je ze niet herkend moet je ook je bek houden over moslims.

Alle religies en alle paupers zijn net zo kut. Of het nog bibblebelters, atheistische tokkies of fundamentalistische moslims zijn. Allemaal tuig, allemaal kut.
Ik kom niet uit Zoetermeer. Ik ben ook niet geinteresseerd in een religie die opgedrongen wordt, zeker niet in mijn tuin!
´
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')