abonnement Unibet Coolblue
pi_171924096
Ook op Tweakers gepost, maar de meer bronnen de sneller/beter antwoord.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Afgelopen maand ben ik verhuist en heb ik in mijn nieuwe huis glasvezelverbinding van XS4ALL aangeschaft.

Na ontvangst van mijn de modem "Fritz!Box 7581" heb ik alles geinstalleerd. Na installatie had ik geen internet en geen tv. Situatie was als volgt:

- NTU Licht brand;
- Ping naar websites geeft grote package loss;
- Ping naar webistes geeft connecction refused.

Na contact met XS4ALL is ReggeFiber komen kijken en heeft een gedeelte van de NTU vervangen; alles zou moeten werken, maar helaas is dit niet het geval. Na contact gehad te hebben met de XS4ALL helpdesk, wist de medewerker mij te vertellen dat mijn modem "Fritz!Box 7581" helemaal niet geschikt is voor Glasvezel.

Zodoende heb ik een nieuwe modem ontvangen "Fritz!Box 5490" en voor de zekerheid een onderdeel voor mijn NTU, wat het ook mag zijn. De situatie is als volgt:

- NTU Licht brand;
- TV werkt, maar verbreekt soms de verbinding;
- Websites laden, maar vaak zie ik in mijn browser nog 10-20 seconde het laad symbooltje draaien omdat de pagina nog niet geheel geladen is;
- Pingen levert beter resultaat, zo nu en dan een package loss;
- SPEEDTEST download is c.a. 5MB, upload 5-10KB of werkt helemaal niet. Hier lijkt iets mis te zijn.

In de log valt het volgende mij op:
"No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Server responds with HTTP status code 500. [2 messages since 24.06.17 20:29:39]"

"Timeout during PPP negotiation."

"Internet connection cleared."

Hebben jullie tips voor mij Dinsdag komt ReggeFiber weer, maar ik heb het idee dat zij weinig kunnen. XS4ALL ziet package loss en dacht het op te lossen met een nieuwe modem.
pi_171924248
Vraag het op Tweakers.net, daar zitten blijkbaar de experts ;)
pi_171928340
gewoon een xs4all monteur het laten aansluiten (die kan namelijk ook checken of tv enzo het goed doet, reggefiber is, lijkt mij, alleen verantwoordelijk voor het glas) ?
tegenwoordig sturen ze die toch wel gratis bij nieuwe klanten?
  maandag 26 juni 2017 @ 08:48:32 #4
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_171956062
De Fritz!Box 5490 moet sowieso werken op glasvezel.
de 7581 is een vdsl router, maar zou volgens mij ook moeten kunnen werken. Maar voor de zekerheid, neem de 5490 idd.

Op je NTU zou power en glas stabiel moeten branden en je ethernet moeten knipperen.
Heb je toevallig de standaard kabel gebruikt tussen je modem en je NTU? Vervang deze dan eerst eens.

Vervolgens,download deze tool:
https://www.pingplotter.com/products/free.html
En laat deze een dag (liever langer) draaien, en neem een schermafdruk. Dan kan je zien hoe vaak je een complete loss hebt op je netwerk, even als de vertragingen. Hiermee kan je weer terug naar xs4all eventueel als het nodig is.

Aan de verbinding zelf zal het vermoedelijk niet liggen. Glasvezel is qua dat betreft makkelijk. Of het werkt, of het werkt niet.

http 500 melding is een internal server error. Dat houd dus in dat de modem probeert te verbinden naar een configuratie bestand, waarbij de modem naar een pagina gaat die momenteel niet werkt. Hier kan je zelf niks aan doen.

Ik zou xs4all een monteur laten langssturen met nog een nieuw modem bij de hand. Misschien kan je de monteur plannen op het tijdstip dat ook je reggefiber monteur komt :) Kunnen ze overleggen!
-- ViPeRII --
  maandag 26 juni 2017 @ 08:53:50 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171956129
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171959255
Is dit ook het geval als je één computer rechtstreeks (bekabeld) op de Fritz!Box aansluit?
  maandag 26 juni 2017 @ 11:20:02 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171959374
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:15 schreef Bigs het volgende:
Is dit ook het geval als je één computer rechtstreeks (bekabeld) op de Fritz!Box aansluit?
Gezien het onderstaande zal dit in niet het probleem zijn denk ik.

"No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Server responds with HTTP status code 500. [2 messages since 24.06.17 20:29:39]"

De Fritzbox haalt bij de provider de configuratie op en dat lukt al niet. Dus er gaat op het niveau van de verbinding van het modem met de provider al iets mis.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171964298
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

"No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Server responds with HTTP status code 500. [2 messages since 24.06.17 20:29:39]"

De Fritzbox haalt bij de provider de configuratie op en dat lukt al niet. Dus er gaat op het niveau van de verbinding van het modem met de provider al iets mis.
HTTP status code 500 is een probleem aan de kant van de server waar hij probeert te downloaden dus dat staat in principe los van het al dan niet functioneren van de verbinding. Die router werkt voor het internetgedeelte ook prima zonder die configuratieupdate, de PPPoE sessie komt immers tot stand. Die configuratiedata gaat meer over specifieke configuratieprofielen voor IPTV en telefonie etc.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 02:06:19 #9
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_171980717
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:55 schreef Regenbui het volgende:
Zodoende heb ik een nieuwe modem ontvangen "Fritz!Box 5490" en voor de zekerheid een onderdeel voor mijn NTU, wat het ook mag zijn. De situatie is als volgt:

- NTU Licht brand;
Fritz!Box 5490 heeft een glasvezelaansluiting. Aan jouw omschrijving te zien heb je de NTU laten zitten en de Fritz!Box 5490 met een UTP-kabel aangesloten? Zorg dat je een patchcover krijgt die in de plaats van de NTU moet komen zodat je de Fritz!Box 5490 rechtstreeks op glasvezel aansluit.

Als de problemen aanhouden dan Reggefiber laten aansturen voor een OTDR-meting. Mogelijk is er bij de aanleg van de glasvezel iets niet goed gelast of is er achteraf een breuk ontstaan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')