abonnement Unibet Coolblue
pi_171922720
Ik ben 24 en begin al goed kaal te worden. Ik vind mijn uiterlijk heel belangrijk en dit maakt mij dan ook erg onzeker. De meesten zullen denken 'Ik scheer het er helemaal af', maar in mijn geval kan dit niet zomaar. Ik heb een groot litteken op mijn hoofd als gevolg van een hersenoperatie. Dit litteken begint nu natuurlijk ook steeds meer op te vallen, terwijl ik juist wil dat dit NIET opvalt.

Ik heb gekeken naar de mogelijkheden voor een haartransplantatie, maar gezien mijn medisch verleden kom ik daar niet voor in aanmerking en ik zie het ook niet als de perfecte oplossing. Het kale deel vul je nu op, maar het stuk waar nog haar staat valt waarschijnlijk nog verder uit waardoor je over een paar jaar weer met je onzekerheid loopt en weer een behandeling moet ondergaan. Een pruik zie ikzelf als betere oplossing. Je zult hem jaarlijks moeten vervangen, maar je hebt wel zekerheid dat je altijd fatsoenlijke haren hebt. Wat ik me wel afvraag is:

Valt een pruik op?
Kan je met een pruik nog alles doen? Bijvoorbeeld sporten met pruik
Voel je het als je een pruik ophebt, bijvoorbeeld in de vorm van jeuken?

Ik hoor graag hoe jullie hier tegenaan kijken en hoop dat sommigen ook uit ervaring mijn vragen kunnen beantwoorden.
  PR/Manusje van alles zaterdag 24 juni 2017 @ 21:34:57 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_171922735
Met een pruik loop je meer voor lul.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_171922807
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Met een pruik loop je meer voor lul.
Valt mee hoor, er zijn ook pruiken van echt haar, en tegenwoordig zeg je niet gelijk o die heeft een pruik.

Je zou een sjaaltje of iets om je hoofd kunnen proberen (ben je man of vrouw?).
Een pruik kan ook best, er gaat eerst een netje over je hoofd heen en dan de pruik er overheen.
Volgens mij voel je het niet heel erg vanwege het netje dus de jeuk zal denk wel meevallen.
Of het lukt om te sporten durf ik niet te zeggen. Dan zou ik eerder een sjaaltje of iets om doen (met warm weer ook een handig alternatief).
pi_171922885
Tennisser Andre Agassi tenniste jarenlang met een pruik op:
http://www.nu.nl/tennis/2(...)nlang-met-pruik.html

Dus sporten zou wel moeten lukken, toch geeft Agassi zelf aan dat hij meer bezig was met zijn pruik dan met het tennissen en wijt hij zelfs een verloren finale daaraan.

Dat is het moraal van het verhaal.
pi_171922910
ik zou een rood haar pruik nemen!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 21:45:26 #6
74056 crew  ToT
pi_171922994
Tondeuse. Ik metkte het op ongeveer de zelfde leeftijd dat ik kaal begon te worden.

Eerst gewoon goed kort trimmen en later eventueel helemaal kaal, mits je er de kop voor hebt uiteraard. (Bij lang niet iedereen staat het goed.)
pi_171923023
Ik ben een man, dus een sjaaltje lijkt me niet erg geschikt :). Ik zou dan sowieso een pruik van echt haar overwegen. Iets duurder, maar daar zal de kwaliteit ook naar zijn.
@Possetje: waarschijnlijk bedoel je het als grap, maar ik ben van mezelf als iets rossig, dus ja, het wordt dan een pruik van rood/blond haar.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 21:47:33 #8
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_171923044
Waarom schaam je je voor je litteken? Gewoon lekker kaalscheren en laat mensen maar kijken.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_171923128
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:47 schreef LPFAN het volgende:
Waarom schaam je je voor je litteken? Gewoon lekker kaalscheren en laat mensen maar kijken.
Nou ik merk nu al dat mensen vragen of ik ooit een hersenoperatie heb gehad en ik vind het niet fijn om dat elke keer uit te moeten leggen. Daarnaast zijn littekens door hersenoperaties niet de mooiste littekens kan ik je zeggen. Het is iets anders dan een litteken op je hand door ongelukje met een aardappelmesje. En zoals gezegd ben ik best ijdel, dus ik geef de voorkeur aan een behaard hoofd i.p.v. een kale kop.
pi_171923227
Maar wat vindt je vriendin ervan? Wat vindt zij van je kop, van je littekens, van het idee van een pruik?

[ Bericht 76% gewijzigd door LPFAN op 24-06-2017 22:01:21 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 24 juni 2017 @ 22:01:00 #11
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_171923289
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:51 schreef Pilo het volgende:

[..]

Nou ik merk nu al dat mensen vragen of ik ooit een hersenoperatie heb gehad en ik vind het niet fijn om dat elke keer uit te moeten leggen. Daarnaast zijn littekens door hersenoperaties niet de mooiste littekens kan ik je zeggen. Het is iets anders dan een litteken op je hand door ongelukje met een aardappelmesje. En zoals gezegd ben ik best ijdel, dus ik geef de voorkeur aan een behaard hoofd i.p.v. een kale kop.
Ik heb zelf ook littekens van grote operaties dus weet wat het is maar ik zou er gewoon schijt aan hebben als ik jou was. Maar als je haar wil denk ik dan toch een pruik, ga dan wel naar een goeie zaak, die pruiken daar lijken echt net echt.

Offtopic: Vragen of TS gay is of niet doet er niet toe en wordt gewoon weggehaald.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_171923321
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met pruiken, dus ontopic heb ik niet veel te melden.

Maar wat vindt je vriendin ervan? Wat vindt zij van je kop, van je littekens, van het idee van een pruik?
Mijn vriendin vind het niet zo erg en haar valt het natuurlijk ook niet meer zo op omdat ze me elke dag ziet. Ze snapt wel dat ik overweeg om er iets aan te doen. Ik heb een adviesfunctie dus kom dagelijks met nieuwe mensen in contact. Ik heb het echt al meegemaakt dat klanten met wie ik al een paar gesprekken heb gehad en met wie het dus iets persoonlijker werd vroegen of ik ooit een operatie heb gehad. Dat zelfs vreemden er al naar vragen zegt genoeg over hoe opvallend het litteken is.
pi_171923362
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:03 schreef Pilo het volgende:

[..]

Mijn vriendin vind het niet zo erg en haar valt het natuurlijk ook niet meer zo op omdat ze me elke dag ziet. Ze snapt wel dat ik overweeg om er iets aan te doen. Ik heb een adviesfunctie dus kom dagelijks met nieuwe mensen in contact. Ik heb het echt al meegemaakt dat klanten met wie ik al een paar gesprekken heb gehad en met wie het dus iets persoonlijker werd vroegen of ik ooit een operatie heb gehad. Dat zelfs vreemden er al naar vragen zegt genoeg over hoe opvallend het litteken is.
Ok. Uiteindelijk gaat het erom dat jij je fijn voelt, en het oordeel van je vriendin lijkt me een belangrijke inbreng te zijn daarvoor.

Veel succes met het vinden van de juiste oplossing. Als dat nu een pruik is -wat ik me kan voorstellen, zeker zo jong als jij bent- dan zit je daar natuurlijk ook niet levenslang aan vast :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171923389
Misschien een hoed?
pi_171924630
Ga eventueel naar een psycholoog om je te helpen bij het accepteren van je litteken. Dit gaat je meer helpen dan een pruik.
pi_171924684
Je kan tegenwoordig ook haar laten tatoeėren. Misschien een optie?
pi_171927422
ummm ene man kan er wat leuker uitzien met kaal hoofd als de andere, ikzelf vind als ik mn hoofd kaal maak, ik iets een te hard soort van gezicht krijg, terwijl ik deze dude er wel mega cool uit vind zien met kaal haar :


als ik ooit kaal zou worden zou ik voor een dure hoed of coole muts kiezen!
  zondag 25 juni 2017 @ 06:23:33 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171927486
Er zijn zat mensen met een pruik maar dat zie je niet omdat het niet opvalt. Die pruiken worden gewoon vastgelijmd vaak) dus je hoeft niet bang te zijn dat ie wegwaait of zo.
  zondag 25 juni 2017 @ 06:33:38 #20
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171927492
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 04:16 schreef possetje het volgende:
ummm ene man kan er wat leuker uitzien met kaal hoofd als de andere, ikzelf vind als ik mn hoofd kaal maak, ik iets een te hard soort van gezicht krijg, terwijl ik deze dude er wel mega cool uit vind zien met kaal haar :


als ik ooit kaal zou worden zou ik voor een dure hoed of coole muts kiezen!
het schijnt dat je door aids ook kaal kunt worden :')
pi_171930499
Als vrouw met alopecia androgenetica en ervaring met pruiken van synthetisch haar. Wil ik je aanraden voordat je een dure pruik aanschaft te kijken of je er 1 van iemand kunt lenen. Ik heb geen ervaring met pruiken van echt haar (minimaal 1400 euro en minimaal twee nodig) die van synthetisch haar (kosten ook nog rond de 800 minimaal) zijn niet uit te houden. Ze zijn warm, jeuken, irriteren enz enz. Ik heb als ik geen zin heb in vragen (kale vrouw is heeeeel raar🤔) een nette pet op. Zeker met het weer nu 1000 keer zo comfortabel.
pi_171930549
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:04 schreef ekmef321 het volgende:
Als vrouw met alopecia androgenetica en ervaring met pruiken van synthetisch haar. Wil ik je aanraden voordat je een dure pruik aanschaft te kijken of je er 1 van iemand kunt lenen. Ik heb geen ervaring met pruiken van echt haar (minimaal 1400 euro en minimaal twee nodig) die van synthetisch haar (kosten ook nog rond de 800 minimaal) zijn niet uit te houden. Ze zijn warm, jeuken, irriteren enz enz. Ik heb als ik geen zin heb in vragen (kale vrouw is heeeeel raar🤔) een nette pet op. Zeker met het weer nu 1000 keer zo comfortabel.
Die van echt haar zijn ook geen pretje.
misunderstood
  Spellchecker zondag 25 juni 2017 @ 12:08:49 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171930590
Als je haar dunner/korter wordt krijgt het litteken meer zon; dan wordt het misschien iets minder duidelijk?
Sterkte TS.
pi_171930614
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:51 schreef Pilo het volgende:

[..]

Nou ik merk nu al dat mensen vragen of ik ooit een hersenoperatie heb gehad en ik vind het niet fijn om dat elke keer uit te moeten leggen. Daarnaast zijn littekens door hersenoperaties niet de mooiste littekens kan ik je zeggen. Het is iets anders dan een litteken op je hand door ongelukje met een aardappelmesje. En zoals gezegd ben ik best ijdel, dus ik geef de voorkeur aan een behaard hoofd i.p.v. een kale kop.
"Heb je een hersenoperatie gehad??!??"

Antwoord: "Ja."

En weer verder met je leven. Waar je je wel niet druk over kan maken zeg :')
pi_171931542
Bij mij sloeg de kaalheid ook vrij jong toe maar ik zou echt nooit een pruik willen. Zou ik alleen maar onzekerder van worden. Zit ie wel goed? Kunnen ze het zien dat het een pruik is? Je hebt altijd iets te verbergen. En je kan er vast sommige dingen niet mee, zoals zwemmen ofzo. Ik gooi er al heel lang regelmatig de tondeuse overheen en dat bevalt me prima.

Wat betreft het litteken van TS, dat is vast makkelijker te verbergen dan kaalheid. Petje, muts. Misschien een tattoo? Of anders kun je er natuurlijk ook een leuk verhaal omheen verzinnen. Je liep in de jungle van Brazilie toen je opeens besprongen werd door een puma. Of je hebt dat litteken overgehouden aan je korte carričre als samurai in Japan. Weetikveel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')