abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 18:09:27 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_171918567
Nadat oogartsen zich al hadden uitgesproken over de risico's van het knalvuurwerk, is nu ook de politie die zegt een verbod te willen hebben op legaal knal vuurwerk. In bepaalde zones bestaat het verbod al, Nu de politie zich hier ook duidelijk over uitspreekt denk ik niet dat het particulier gebruik van vuurwerk nog lang zal stand houden. Ze hoeven enkel nog maar wild te gaan staken op Oudejaarsavond en de paniek is overal in ons land.

http://nos.nl/artikel/217(...)op-knalvuurwerk.html

wat is jullie mening over het standpunt van de politie?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 18:11:46 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_171918617
Stoppen met ruziën aub ;( Ruzie maakt mij verdrietig
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_171919924
De Lidl en Aldi Duitsland zijn hier 10km vandaan en die hebben genoeg zonder gezeik neem je karren tegelijk mee.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 24 juni 2017 @ 20:09:10 #4
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171920934
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:03 schreef Glazenmaker het volgende:

Ieder jaar gaan zo'n 100 mensen dood in NL door alcoholgebruik. Lang niet iedereen van die mensen was zelf dronken.
Aangezien je het niet met cijfers steunt, zal het wel niet meer dan een aanname zijn.

quote:
Snap je nou echt niet hoeveel beter ik ben in nadenken?
Valt niet zoveel te snappen, want dat ben je niet.

quote:
Je hebt in iets van 10 pogingen nog geen enkel argument kunnen geven die niet net zo goed bruikbaar is om jouw hobby bier te verbieden.
Dat heb ik wel, want jouw losse flodders zijn a) niet onderbouwd en b) niet relevant.
Als je autorijden met vuurwerk afsteken gaat vergelijken, dan ben je niet aan het nadenken.

En bier verbieden? Prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 25-06-2017 18:43:17 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171928282
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:25 schreef halfway het volgende:
De Lidl en Aldi Duitsland zijn hier 10km vandaan en die hebben genoeg zonder gezeik neem je karren tegelijk mee.
Handhaving is derhalve hetgeen waar het om draait. Als je over de grens zo makkelijk vuurwerk kunt halen is dat dus een onhaalbare zaak.
pi_171928432
Ja lekker rotjes gaan verbieden.

Niet normaal elk jaar raken er duizenden mensen zwaar gewond door rotjes. Dit zal wel veel goeds doen.

Of laten we het illegale vuurwerk illegaal maken.
pi_171928444
Damn die foto bij dat artikel, niet normaal wat dat legale knalvuurwerk kan aanrichten, die motorkap van die politieauto is helemaal naar de tering.
pi_171928451
We kunnen ook gewoon verbieden dat mensen voor en na de tijden op oudjaarsdag vuurwerk afsteken dan is het in de hele decembermaand ook een stuk rustiger :D
pi_171929225
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Aangezien je het niet met cijfers steunt, zal het wel een niet meer dan een aanname zijn.

[..]

Valt niet zoveel te snappen, want dat ben je niet.

[..]

Dat heb ik wel, want jouw losse flodders zijn a) niet onderbouwd en b) niet relevant.
Als je autorijden met vuurwerk afsteken gaat vergelijken, dan ben je niet aan het nadenken.

En bier verbieden? Prima.
Jij bent een naargeestig en dom mannetje. Een enge combinatie.
pi_171929538
If you outlaw fireworks, only outlaws will have fireworks.

Ik denk dat scheikundelessen op het middelbaar onderwijs een stuk beter gevolgd gaan worden. En als je dat een beetje goed kan, kan je heel wat meer schade aanrichten dan met legaal vuurwerk. Of zelfs illegaal vuurwerk. Want waarom een blikje vullen met relatief primitief zwart kruit als je ook een fust van een thuistap kan vullen? (enig probleem is de zwavel, geen idee hoe je daar an kan komen zonder in de gaten te lopen)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_171929625
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:21 schreef Resistor het volgende:
If you outlaw fireworks, only outlaws will have fireworks.

Ik denk dat scheikundelessen op het middelbaar onderwijs een stuk beter gevolgd gaan worden. En als je dat een beetje goed kan, kan je heel wat meer schade aanrichten dan met legaal vuurwerk. Of zelfs illegaal vuurwerk. Want waarom een blikje vullen met relatief primitief zwart kruit als je ook een fust van een thuistap kan vullen? (enig probleem is de zwavel, geen idee hoe je daar an kan komen zonder in de gaten te lopen)
Dat is slechts een tijdelijk probleem. Zodra de verbodsidioten zoals Jack hierboven doorhebben dat je plezier kan hebben met chemie en daar mogelijkerwijs slachtoffers mee kan maken zullen ze ook die chemicaliën en lessen gaan verbieden.
pi_171929684
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:21 schreef Resistor het volgende:
If you outlaw fireworks, only outlaws will have fireworks.

Ik denk dat scheikundelessen op het middelbaar onderwijs een stuk beter gevolgd gaan worden. En als je dat een beetje goed kan, kan je heel wat meer schade aanrichten dan met legaal vuurwerk. Of zelfs illegaal vuurwerk. Want waarom een blikje vullen met relatief primitief zwart kruit als je ook een fust van een thuistap kan vullen? (enig probleem is de zwavel, geen idee hoe je daar an kan komen zonder in de gaten te lopen)
Voor je het weet gaan ze water bij carbid doen..
pi_171930102
quote:
11s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Voor je het weet gaan ze water bij carbid doen..
Maar dat geeft niet zunne grote vuurbal jongûh!
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 25 juni 2017 @ 12:19:54 #14
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171930888
Ik zie wel wat parallelen met de wapendiscussie in de VS. Vooral ook de drogredenen die er in die discussie worden gebruikt, zoals "if you outlaw guns only outlaws will have guns".

Dat mensen hier vallen voor zulke argumenten vind ik eigenlijk onbegrijpelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171932687
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:19 schreef Molurus het volgende:
Ik zie wel wat parallelen met de wapendiscussie in de VS. Vooral ook de drogredenen die er in die discussie worden gebruikt, zoals "if you outlaw guns only outlaws will have guns".

Dat mensen hier vallen voor zulke argumenten vind ik eigenlijk onbegrijpelijk.
Hoe is dat een drogreden?
  zondag 25 juni 2017 @ 14:29:31 #16
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171934170
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe is dat een drogreden?
Ik heb dit al eerder uitgelegd: in een maatschappij waarin het abnormaal is om met vuurwapens rond te lopen wordt het ook moeilijker voor 'bad guys' om met vuurwapens rond te lopen.

Het gigantische verschil tussen het aantal mensen dat er op jaarbasis wordt doodgeschoten in de VS en hier komt voornamelijk daar vandaan.

Voor vuurwerk geldt exact hetzelfde: handhaven wordt ongelofelijk veel eenvoudiger als bezit van vuurwerk per definitie verboden is.

Maar goed... met mensen die menen dat "guns don't kill people, people do" een goed argument is valt vrees ik geen zinnig gesprek te voeren. Daar pas ik ook in deze context voor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 25 juni 2017 @ 15:56:28 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171937172
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:06 schreef Glazenmaker het volgende:

Jij bent een naargeestig en dom mannetje. Een enge combinatie.
Als je dit nodig hebt om een discussie te beslechten, dan heb je inderdaad een goed verhaal. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171938912
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 15:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je dit nodig hebt om een discussie te beslechten, dan heb je inderdaad een goed verhaal. :)
Bijna alle georganiseerde misdaad draait tegenwoordig op drugsinkomsten en jij gaf aan de illegale drugsmarkt met een factor 100 te willen vergroten. Dat maakt jou dom, aangezien de reden zogenaamd is dat je levens wil redden, maar dat je maatregel ieder jaar doden gaat opleveren. Je bent naargeestig, omdat je plezier van anderen wil afpakken zonder valide redenen, behalve dat jij persoonlijk vuurwerk afsteken niet tof vindt.

Iemand met een gemiddeld IQ en een beetje algemene kennis had dat zelf kunnen bedenken.
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb dit al eerder uitgelegd: in een maatschappij waarin het abnormaal is om met vuurwapens rond te lopen wordt het ook moeilijker voor 'bad guys' om met vuurwapens rond te lopen.

Het gigantische verschil tussen het aantal mensen dat er op jaarbasis wordt doodgeschoten in de VS en hier komt voornamelijk daar vandaan.

Voor vuurwerk geldt exact hetzelfde: handhaven wordt ongelofelijk veel eenvoudiger als bezit van vuurwerk per definitie verboden is.

Maar goed... met mensen die menen dat "guns don't kill people, people do" een goed argument is valt vrees ik geen zinnig gesprek te voeren. Daar pas ik ook in deze context voor.
Je kan vuurwapens in je broekzak stoppen en ik ben nog nooit van mijn leven gefouilleerd zonder dat ik het aan zag komen voor vertrek. Precies op de plekken waar vuurwapens in de VS ook verboden zijn.

In een Europese context waarin we wekelijks zien dat boefjes geen vuurwapen nodig hebben om massamoorden te plegen is het argument "guns don't kill people, people do" gevalideerd lijkt mij.
  zondag 25 juni 2017 @ 16:48:55 #19
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171939297
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:38 schreef Glazenmaker het volgende:

Bijna alle georganiseerde misdaad draait tegenwoordig op drugsinkomsten en jij gaf aan de illegale drugsmarkt met een factor 100 te willen vergroten.
Illegale drugsmarkt? Je bent nu echt het spoor kwijt, he?

quote:
Dat maakt jou dom, aangezien de reden zogenaamd is dat je levens wil redden, maar dat je maatregel ieder jaar doden gaat opleveren.
Omdat er meer zelfmoorden komen van suicidale vuurwerkverslaafden?

quote:
Je bent naargeestig, omdat je plezier van anderen wil afpakken zonder valide redenen
Zonder valide redenen, zegt ie. :)

quote:
, behalve dat jij persoonlijk vuurwerk afsteken niet tof vindt.
Ik vind vuurwerk geweldig. Maar het is ruimschoots aangetoond dat de mens te dom is om verantwoord met explosieven om te gaan. Dus dan heb ik er geen moeite mee om mijn 'pleziertje' op te geven.

quote:
Iemand met een gemiddeld IQ en een beetje algemene kennis had dat zelf kunnen bedenken.
Wat had ik zelf moeten bedenken, precies? Dat er een Vuurwerk Anoniem stichting moet komen, om de verslaafden te helpen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171939583
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Illegale drugsmarkt? Je bent nu echt het spoor kwijt, he?

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

En bier verbieden? Prima.
Sorry hoor, maar als je zelfs de gevolgen van het uitvoeren van je eigen meningen niet doorhebt hoe kun je dan inschatten wat wel en niet valide is?
  zondag 25 juni 2017 @ 17:00:05 #21
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171939723
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:56 schreef Glazenmaker het volgende:

Sorry hoor, maar als je zelfs de gevolgen van het uitvoeren van je eigen meningen niet doorhebt hoe kun je dan inschatten wat wel en niet valide is?
Dat zijn gevolgen die jij verzint. Gebaseerd op de inzichten (of eigenlijk het gebrek er aan) die je laat zien hier, ga jij mij echt niet vertellen wat valide is.

We kunnen over een paar jaar zien dat ik gelijk had, want dat verbod gaat er echt wel komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171939916
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 17:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat zijn gevolgen die jij verzint. Gebaseerd op de inzichten (of eigenlijk het gebrek er aan) die je laat zien hier, ga jij mij echt niet vertellen wat valide is.
De vraag naar genotsmiddelen verdwijnt niet eens als er de doodstraf op staat. Zie SA, Iran en recentelijk de Filipijnen. Als er vraag is zal iemand voor het aanbod zorgen. Ik loop mentaal rondjes om je heen en je bent te traag om het te kunnen zien. Geef nou gewoon toe dat je een zeurpiet bent met weinig algemene kennis.
pi_171939946
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 17:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

We kunnen over een paar jaar zien dat ik gelijk had, want dat verbod gaat er echt wel komen.
Hoe zou een verbod bewijs zijn van je gelijk?
  zondag 25 juni 2017 @ 17:07:34 #24
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171939970
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 17:05 schreef Glazenmaker het volgende:

De vraag naar genotsmiddelen verdwijnt niet eens als er de doodstraf op staat.
Vuurwerk is een genotsmiddel....uhuh.... 8)7

quote:
Ik loop mentaal rondjes om je heen...
Het lijkt er meer op dat je mentaal een beetje de weg kwijt bent. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 juni 2017 @ 17:08:22 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171940017
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:

Hoe zou een verbod bewijs zijn van je gelijk?
Dat de gevolgen die jij verzint er niet gaan komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')