abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 12:56:24 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_171911695
Milieuactivisten bezetten kolenoverslag in Amsterdamse haven

AMSTERDAM - (AT5) In alle vroegte hebben zo'n 300 milieuactivisten van Code Rood de kolenoverslag in de Amsterdamse haven bezet. De groep heeft drie grote kranen beklommen en spandoeken opgehangen.

De groep wil met de actie aandacht vragen voor het klimaat en de negatieve invloed van de fossiele industrie daarop. Door de blokkade kunnen er geen kolen worden aan- en afgevoerd van de grote terminal. De overslag is direct stilgelegd.

Hekken doorgeknipt
De activisten hebben hekken rondom het terrein doorgeknipt om op de terminal te komen. Naast het bezetten van de overslagkranen, wordt er ook een zitactie gehouden op het spoor binnen het terrein.

"De overheid doet niet genoeg tegen klimaatverandering", zegt een woordvoerder van de groep. "Kolencentrales blijven draaien, de gaswinning gaat door en de fossiele industrie veeteelt viert hoogtij. Klimaatverandering is de grootste bedreiging voor al het leven op aarde. Als overheden en bedrijven niet in actie komen moeten wij het zelf doen."

De beweging Code Rood kent ook afdelingen in Verenigde Staten en in Duitsland; daar werd eerder ook actie gevoerd tegen de fossiele industrie.

De politie is op de hoogte van de actie, maar heeft vooralsnog niet ingegrepen.

http://www.nhnieuws.nl/ni(...)in-Amsterdamse-haven
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_171912252
Kunnen ze de Hemweg central stilleggen, als er lang genoeg geen kolen geleverd worden?
.
pi_171912380
Die kosten lijken me prima op die figuren te verhalen. Wel even netjes melden dat ze best mogen blijven zitten, maar dat er uiteindelijk wel afgerekend gaat worden.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 13:34:29 #4
52513 whosvegas
The Trickster
pi_171912447
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 13:31 schreef Jigzoz het volgende:
Die kosten lijken me prima op die figuren te verhalen. Wel even netjes melden dat ze best mogen blijven zitten, maar dat er uiteindelijk wel afgerekend gaat worden.
En ff door de ME het terrien af meppen
Are you nuts??
pi_171912460
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 13:34 schreef whosvegas het volgende:

[..]

En ff door de ME het terrien af meppen
En vervolgens natuurlijk ook daar een rekening voor sturen.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 13:35:37 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171912462
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 13:31 schreef Jigzoz het volgende:
Die kosten lijken me prima op die figuren te verhalen. Wel even netjes melden dat ze best mogen blijven zitten, maar dat er uiteindelijk wel afgerekend gaat worden.
Van een bijstandsuitkering valt niet veel te plukken..

Maar als er mensen met een baan tussen zitten mag er van mij best wel loonbeslag (tot op bijstandsniveau) gelegd worden tot de schade betaald is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_171912506
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 13:35 schreef nixxx het volgende:

[..]

Van een bijstandsuitkering valt niet veel te plukken..
Wel hoor. Rond de 1000 euro per maand, geloof ik.
quote:
Maar als er mensen met een baan tussen zitten mag er van mij best wel loonbeslag (tot op bijstandsniveau) gelegd worden tot de schade betaald is.
Precies. Je demonstreert maar raak, maar als je schade veroorzaakt ga je daar zelf voor opdraaien.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')