abonnement Unibet Coolblue
pi_171906561

Voormalig president Vaclav Klaus roept Tsjechi op om uit de EU te stappen. Na de Brexit zal ook dit een flinke dreun zijn voor de EU en haar geloofwaardigheid.
Zou de tjechische regering luisteren naar de oproep van Klaus? En hoe staat het Tjechische volk tegenover deze oproep?
Ik persoonlijk juich het toe en ik hoop dat nog vele landen zullen volgen.
pi_171906575
De kernvraag is: zijn zij netto betaler of ontvanger?
Polen en Griekenland zijn netto ontvanger en zullen nooit op eigen initiatief er uit gaan.
Alleen gekke Henkie Nederland blijft trouw de EU betalen, terwijl Duitsland de dienst uitmaakt en een gigavoordeel heeft van de zwakke Euro
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171906613
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 07:59 schreef Oud_student het volgende:
De kernvraag is: zijn zij netto betaler of ontvanger?
Polen en Griekenland zijn netto ontvanger en zullen nooit op eigen initiatief er uit gaan.
Alleen gekke Henkie Nederland blijft trouw de EU betalen, terwijl Duitsland de dienst uitmaakt en een gigavoordeel heeft van de zwakke Euro
Ik denk ontvanger, Claus heeft er weinig moeite mee om zijn eigen broek op te houden. Zijn argument is dat Tsjechi als land weinig te vertellen heeft en hij vind dat immigratie de sociale cohesie in Tsjechi kan bedreigen.
Het is typisch Nederlands denk ik om puur naar het economische aspect te kijken maar de demografische ontwikkelingen zijn natuurlijk ook erg belangrijk misschien wel belangrijker dan de economie.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 08:07:11 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171906619
Tsjechi is netto ontvanger, die blijven dus gewoon lid.
pi_171906636
Ik heb niet de indruk dat de EU erg te lijden heeft onder de Brexit.
pi_171906742
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk ontvanger, Claus heeft er weinig moeite mee om zijn eigen broek op te houden. Zijn argument is dat Tsjechi als land weinig te vertellen heeft en hij vind dat immigratie de sociale cohesie in Tsjechi kan bedreigen.
Het is typisch Nederlands denk ik om puur naar het economische aspect te kijken maar de demografische ontwikkelingen zijn natuurlijk ook erg belangrijk misschien wel belangrijker dan de economie.
Op zich mee eens, maar Tsjechi kan net als Polen gewoon de EU omvolkingspolitiek aan z'n laars lappen net als Polen en toch blijven ontvangen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171906761
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:09 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb niet de indruk dat de EU erg te lijden heeft onder de Brexit.
Nee, ik ook niet, de salarissen, pensioenen en onkostenvergoedingen of zelfs het aantal Eurocraten worden niet verminderd en de weggevallen bijdrage van de UK moeten nu door de netto-betalers zoals Nederland worden opgehoest.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 08:25:39 #8
186611 Haags
pi_171906817
Dat moeten ze lekker zelf weten
Zonder wrijving geen glans
pi_171906819
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:18 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Op zich mee eens, maar Tsjechi kan net als Polen gewoon de EU omvolkingspolitiek aan z'n laars lappen net als Polen en toch blijven ontvangen.
Maar voor hoelang?
Het is een kwestie van tijd en voldoende dreigementen om Polen en de rest van het Oostblok te laten instemmen om die mensen toch toe te laten.
Politici liegen wel vaker om aan de macht te blijven en ik denk dat het in die landen niet anders zal zijn.
Waarschijnlijk voorziet Klaus dit en wilt hij liever dat de toekomstige politici niet verleid worden om toch de grenzen open te zetten.
pi_171906821
Sinds wanneer is een vlogje van iemand een nieuwsbron?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171906824
Dat een land netto ontvanger is betekent natuurlijk niet dat ze netto voordeel halen uit een samenwerking. Hier in Nederland vergeten we het graag, want we doen liever zielig over geld, maar er is een reden waarom wij netto betaler zijn. Uiteindelijk worden via de Europese samenwerking grotendeels noord- en west-Europese waarden en economische inrichtingen getransporteerd naar het oosten en zuiden. Van het oosten en zuiden worden er vooral (goedkope) werkers getransporteerd naar het westen en noorden.

Overigens neem ik oproepen om uit de EU te stappen toch niet heel serieus. Die oproepen zijn nu al zo vaak gedaan, door zoveel verschillende mensen. Ik hoor het wel wanneer een land serieuze stappen begint te zetten. Een oud-president is een leuk poppetje natuurlijk, maar zijn invloed is erg klein. Als we allemaal naar oud-prominenten, zonder invloed, zouden luisteren waren de drugswetten al heel lang geleden flink op de schop gegaan.
pi_171906827
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet, de salarissen, pensioenen en onkostenvergoedingen of zelfs het aantal Eurocraten worden niet verminderd en de weggevallen bijdrage van de UK moeten nu door de netto-betalers zoals Nederland worden opgehoest.
Lol
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_171906921
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:26 schreef Nielsch het volgende:
Sinds wanneer is een vlogje van iemand een nieuwsbron?
Ik vind het wel nieuwswaardig dat een voormalig president van een land in de EU oproept om de EU te verlaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chivaz op 24-06-2017 08:41:41 ]
pi_171907047
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind het wel nieuwswaardig dat een voormalig president van een land in de EU oproept om de EU te verlaten.
Ik niet. Dries van Agt roept ook wel eens wat en daar luistert ook niemand naar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Overall beste user 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 09:02:58 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171907222
Ik zou maar opschieten dan in Tsjechi, als je gaat wachten tot de gevolgen van de Brexit voor de burgers en de economie van het VK duidelijk zijn willen de Tsjechen wel blijven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171907468
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:27 schreef AnanYaw het volgende:
Dat een land netto ontvanger is betekent natuurlijk niet dat ze netto voordeel halen uit een samenwerking. Hier in Nederland vergeten we het graag, want we doen liever zielig over geld, maar er is een reden waarom wij netto betaler zijn. Uiteindelijk worden via de Europese samenwerking grotendeels noord- en west-Europese waarden en economische inrichtingen getransporteerd naar het oosten en zuiden. Van het oosten en zuiden worden er vooral (goedkope) werkers getransporteerd naar het westen en noorden.

Dat lijkt me een win-win situatie. Goedkope arbeidskrachten voor de werkgevers hier (die dan uit de 'slechte' moslim-landen komen zoals in de jaren 60/70) en voor de Oost-Europeanen werk en de Oost-Europese landen een stroom inkomen dat die kant opgaat.
pi_171907474
#TSJEXIT
  zaterdag 24 juni 2017 @ 09:33:02 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171907526
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:27 schreef Cyanide- het volgende:
#TSJEXIT
#Czechout
pi_171907572
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:26 schreef Nielsch het volgende:
Sinds wanneer is een vlogje van iemand een nieuwsbron?
Dit ja.
blablablabla
pi_171907617
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind het wel nieuwswaardig dat een voormalig president van een land in de EU oproept om de EU te verlaten.
Hij is blijkbaar ook een klimaat-ontkenner en homohater.

Natuurlijk precies het soort politicus dat bij de NWS-stamgasten in de smaak valt.
pi_171907733
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij is blijkbaar ook een klimaat-ontkenner en homohater.

Natuurlijk precies het soort politicus dat bij de NWS-stamgasten in de smaak valt.
Dit gaat niet over Klaus zijn opvattingen rond het klimaat en het homohuwelijk. Dit gaat over een oproep die Klaus heeft gedaan naar de Tsjechische bevolking en regering om uit de EU te stappen om de redenen die hij aangaf.
Mijn vraag is, zijn de Tsjechen bereid om uit de EU te stappen als ze geforceerd worden om bepaalde culturen te importeren?
pi_171907743
Vaclav Klaus is wel nieuwswaardig.
We moeten hier niet vergeten dat Tsjechi al eerder een keer verkwanseld is door de grotere Europese landen, Mnchen 1938.
Na de oorlog zijn er miljoenen Sudetenduitsers het land uitgekieperd. En nu moet Tsjechi onder druk van Duitsland weer nieuwe migranten opnemen?
  Overall beste user 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 09:52:31 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171907759
Ik denk dat ze ook in Praag de Brexit volgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171908087
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 07:59 schreef Oud_student het volgende:
De kernvraag is: zijn zij netto betaler of ontvanger?
Polen en Griekenland zijn netto ontvanger en zullen nooit op eigen initiatief er uit gaan.
Alleen gekke Henkie Nederland blijft trouw de EU betalen, terwijl Duitsland de dienst uitmaakt en een gigavoordeel heeft van de zwakke Euro
Netto ontvanger. Men kan er ook niet zomaar uitstappen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 10:18:47 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171908165
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Netto ontvanger. Men kan er ook niet zomaar uitstappen.
Natuurlijk kan men stoppen met de EU. De britten doen dat nu.

We zullen zien hoe succesvol dat gaat worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171908181
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Natuurlijk kan men stoppen met de EU. De britten doen dat nu.

We zullen zien hoe succesvol dat gaat worden.
Je moet wel betalen dan. Daarnaast moet je zelfstandig verder. Dat is niet zo simpel.
pi_171908196
Maar het geeft de zwakte van Europa goed aan.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:20:35 #28
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171908208
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:33 schreef Twiitch het volgende:

[..]

#Czechout
Whehe.

Maar ontopic denk ik niet dat dit snel vorm zal krijgen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitspltze
pi_171908281
Maar je kan een ballon heel lang oplaten als Europa. Uiteindelijk kom je uit bij de wel serieuze landen. Dat had men vanaf het begin moeten doen.
pi_171908364
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dit gaat niet over Klaus zijn opvattingen rond het klimaat en het homohuwelijk. Dit gaat over een oproep die Klaus heeft gedaan naar de Tsjechische bevolking en regering om uit de EU te stappen om de redenen die hij aangaf.
Mijn vraag is, zijn de Tsjechen bereid om uit de EU te stappen als ze geforceerd worden om bepaalde culturen te importeren?
Heb zijn wiki-pagina eens gelezen.

Klaus heeft destijds blijkbaar ook geprobeerd om met zijn presidentile veto het Verdrag van Lissabon tegen te houden, tegen de wil van beide kamers van het parlement in. Uiteindelijk heeft de rechter toen gezegd dat Tsjechi geen dictatuur van Klaus is, en mocht het parlement zijn veto overrulen.
pi_171909737
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Heb zijn wiki-pagina eens gelezen.

Klaus heeft destijds blijkbaar ook geprobeerd om met zijn presidentile veto het Verdrag van Lissabon tegen te houden, tegen de wil van beide kamers van het parlement in. Uiteindelijk heeft de rechter toen gezegd dat Tsjechi geen dictatuur van Klaus is, en mocht het parlement zijn veto overrulen.
Ik ben vooral benieuwd hoe het volk tegenover het verdrag van Lissabon stond.
Overal in Europa waar het volk om hun mening werd gevraagd werd het afgewezen.
pi_171910051
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:26 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Dat lijkt me een win-win situatie. Goedkope arbeidskrachten voor de werkgevers hier (die dan uit de 'slechte' moslim-landen komen zoals in de jaren 60/70) en voor de Oost-Europeanen werk en de Oost-Europese landen een stroom inkomen dat die kant opgaat.
Dat is de assumptie ja. Aan beide kanten valt er echter ook terechte kritiek op te werpen. Terwijl velen lijken te denken dat dat niet zo is, zodra je netto ontvanger bent.
  Overall beste user 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 12:18:44 #33
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171910745
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je moet wel betalen dan. Daarnaast moet je zelfstandig verder. Dat is niet zo simpel.
Dan moet je het niet doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171910749
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 11:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd hoe het volk tegenover het verdrag van Lissabon stond.
Overal in Europa waar het volk om hun mening werd gevraagd werd het afgewezen.
Dat is een leugen.

In een referendum in Spanje stemde 77% van de mensen vr het Grondwetverdrag
In een referendum in Luxemburg stemde 57% van de mensen vr het Grondwetverdrag
In een referendum in Ierland stemde 67% van de mensen vr het Verdrag van Lissabon.
pi_171910793
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan moet je het niet doen.
Dan moet je de regels volgen. Dat doet men niet. Ontvangen is makkelijk. Zo denkt heel Oost Europa.
pi_171911079
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is een leugen.

In een referendum in Spanje stemde 77% van de mensen vr het Grondwetverdrag
In een referendum in Luxemburg stemde 57% van de mensen vr het Grondwetverdrag
In een referendum in Ierland stemde 67% van de mensen vr het Verdrag van Lissabon.
De ieren moesten meerdere keren stemmen tot de gewenste uitslag was gehaald en Frankrijk en Nederland hebben nee gestemd.


Nu ben ik net zelf op Wikipedia gaan kijken en er staat gewoon dat na de uitslagen in Frankrijk en Nederland het referendum in Tsjechi werd geannuleerd. Lijkt mij toch best wel een indicatie dat de grondwet weggestemd zou worden. Je kan dus zeggen dat Klaus de belangen van de Tsjechen beter behartigden dan de 2 kamers in Tsjechi.

[ Bericht 17% gewijzigd door Chivaz op 24-06-2017 12:39:47 ]
pi_171911109
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De ieren moesten meerdere keren stemmen tot de gewenste uitslag was gehaald en Frankrijk en Nederland hebben nee gestemd.
Ja en?
Jij zei:
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 11:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Overal in Europa waar het volk om hun mening werd gevraagd werd het afgewezen.
Dat is en blijft gewoon een leugen.

Ja, tenzij je alleen de referenda meetelt waar "nee" uit kwam. Ja, in alle referenda waar men "nee" zei, zei men "nee". Leuk. :')
pi_171911246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja en?
Jij zei:

[..]

Dat is en blijft gewoon een leugen.

Ja, tenzij je alleen de referenda meetelt waar "nee" uit kwam. Ja, in alle referenda waar men "nee" zei, zei men "nee". Leuk. :')
Wist eerlijk gezegd niet eens dat men in Spanje en Luxemburg had gestemd.
Maar vind jij het niet tekenend dat na de negatieve uitslagen in Nederland en Frankrijk de referendums werden geannuleerd of uitgesteld?
pi_171911307
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wist eerlijk gezegd niet eens dat men in Spanje en Luxemburg had gestemd.
Maar vind jij het niet tekenend dat na de negatieve uitslagen in Nederland en Frankrijk de referendums werden geannuleerd of uitgesteld?
Als unanimiteit vereist is, en twee landen zeggen "nee", dan kan het niet doorgaan. Beetje zinloos om dan nog referenda over een dood paard te houden.
pi_171911386
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Als unanimiteit vereist is, en twee landen zeggen "nee", dan kan het niet doorgaan. Beetje zinloos om dan nog referenda over een dood paard te houden.
Dus noemen we het voortaan een verdrag en dan rammen ze het er gewoon doorheen.
pi_171911468
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dus noemen we het voortaan een verdrag en dan rammen ze het er gewoon doorheen.
Laten we dan wel even helder houden wie die "ze" zijn, en wie vooral niet:
quote:
Het Nederlandse kabinet wilde geen tweede referendum, omdat het nu om een wijzigingsverdrag gaat zonder grondwettelijke elementen. Ook de Raad van State vond dat niet nodig. Een meerderheid van de Tweede Kamer steunde dat en verwees daarmee een dringende wens van de SP, PVV, GroenLinks, D66 en de PvdD voor een nieuwe volksraadpleging naar de prullenbak.
pi_171911522
Overigens is er in Tsjechi in 2003 een referendum geweest over de EU-toetreding. Toen stemde 77% vr.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 12:50:57 #43
104871 remlof
Europees federalist
pi_171911527
Gaat niet gebeuren. Die Oost-Europese landen willen echt niet weer onder Russische invloed komen en de beste garantie daartegen is het EU-lidmaatschap.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 12:52:15 #44
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171911564
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan moet je de regels volgen. Dat doet men niet. Ontvangen is makkelijk. Zo denkt heel Oost Europa.
Doet me denken aan dat geleuter van Macron...

Dat Frankrijk - met ook nog eens die ronduit indiote verhuizing naar Straatsburg - een flinke ontvanger is, was hij blijkbaar vergeten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Eindredactie Games zaterdag 24 juni 2017 @ 12:52:53 #45
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_171911583
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:33 schreef Twiitch het volgende:

[..]

#Czechout
Nice.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_171911585
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:50 schreef Igen het volgende:
Overigens is er in Tsjechi in 2003 een referendum geweest over de EU-toetreding. Toen stemde 77% vr.
Zijn ze er ook voor om op te gaan in een Europese superstaat? Want zo word de unie nooit verkocht. Het is altijd dat men het heeft over vrede en welvaart maar nooit over souvereiniteitsoverdracht bijvoorbeeld.
pi_171911592
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Doet me denken aan dat geleuter van Macron...

Dat Frankrijk - met ook nog eens die ronduit indiote verhuizing naar Straatsburg - een flinke ontvanger is, was hij blijkbaar vergeten.
Ook een gever. Men voldoet aan de eisen.
pi_171911614
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zijn ze er ook voor om op te gaan in een Europese superstaat? Want zo word de unie nooit verkocht. Het is altijd dat men het heeft over vrede en welvaart maar nooit over souvereiniteitsoverdracht bijvoorbeeld.
Je hebt wel erg veel moeite om de uitslag van een referendum te accepteren als die uitslag jou niet aanstaat h.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2017 12:55:36 ]
pi_171911735
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zijn ze er ook voor om op te gaan in een Europese superstaat? Want zo word de unie nooit verkocht. Het is altijd dat men het heeft over vrede en welvaart maar nooit over souvereiniteitsoverdracht bijvoorbeeld.
Dat had men zich in moeten lezen want dat is al sinds de EEG het geval. Sterker nog dat was al het geval bij het EGKS.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171911833
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Je hebt wel erg veel moeite om de uitslag van een referendum te accepteren als die uitslag jou niet aanstaat h.
Ik accepteer het resultaat wel degelijk, alleen vind ik dat de politici moeten ophouden met liegen en eens eerlijk zijn wat de EU eigenlijk is en wat hun ambities zijn. Het doel is een federale superstaat maar toch beweren de politici op een aantal na toch iets heel anders.
Clegg in het VK bijvoorbeeld had het vooral over handel en deed kritiek op een Europees leger af als een gevaarlijke fantasie.
Rutte is ook zo'n figuur maar ondertussen zit de vvd in een fractie samen met die geschifte Belg Verhofstadt die schreeuwt om een federale unie.
Je kan gewoon toegeven dat als het om de EU gaat er vaak halve waarheden en hele leugens verteld worden om het volk rustig te houden.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 13:04:01 #51
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171911870
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ook een gever. Men voldoet aan de eisen.
https://www.google.nl/amp(...)uitstel~a4380477/amp
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_171912152
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 13:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik accepteer het resultaat wel degelijk, alleen vind ik dat de politici moeten ophouden met liegen en eens eerlijk zijn wat de EU eigenlijk is en wat hun ambities zijn. Het doel is een federale superstaat maar toch beweren de politici op een aantal na toch iets heel anders.
Eigenlijk al sinds de oprichting van de EEG in 1957 gaat het letterlijk over een "steeds nauwere Unie". Dat is geen geheim ofzo.
quote:
Clegg in het VK bijvoorbeeld had het vooral over handel en deed kritiek op een Europees leger af als een gevaarlijke fantasie.
Het VK heeft nooit zin gehad in zo'n "steeds nauwere Unie" en kon als grootmacht ook verhinderen dat de EU zich al te veel in die richting kon ontwikkelen. Daarom is het niet per se een leugen als Clegg dat zo zei. Nu met de Brexit en de verkiezing van Macron in Frankrijk verandert dat. Je krijgt nu weer een sterke Frans-Duitse as die wl die "steeds nauwere Unie" wil, zonder dat de Britten daar iets tegenin kunnen brengen (want die doen niet meer mee).
quote:
Rutte is ook zo'n figuur maar ondertussen zit de vvd in een fractie samen met die geschifte Belg Verhofstadt die schreeuwt om een federale unie.
Je kan gewoon toegeven dat als het om de EU gaat er vaak halve waarheden en hele leugens verteld worden om het volk rustig te houden.
Tja. Dat Rutte een kameleon is als het om de EU gaat is toch al jaren bekend, en toch stemt iedereen weer op hem.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2017 13:27:03 ]
pi_171912844
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:50 schreef remlof het volgende:
Gaat niet gebeuren. Die Oost-Europese landen willen echt niet weer onder Russische invloed komen en de beste garantie daartegen is het EU-lidmaatschap.
Je bent zwaar naef als je denkt dat landen die uit de EU stappen onder Russische invloed komen te staan. Geeft wel aan dat je niks over dit soort zaken weet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2017 13:56:08 ]
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:59:45 #54
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171914183
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dit gaat niet over Klaus zijn opvattingen rond het klimaat en het homohuwelijk. Dit gaat over een oproep die Klaus heeft gedaan naar de Tsjechische bevolking en regering om uit de EU te stappen om de redenen die hij aangaf.
Mijn vraag is, zijn de Tsjechen bereid om uit de EU te stappen als ze geforceerd worden om bepaalde culturen te importeren?
Nee, het gaat daar nooit over.... Toch is het wel opvallend dat dat soort opvattingen erg vaak hand in hand gaan.
Het een vloeit uit het ander voort, maar daar mag ineens niets over gezegd worden, dat komt niet lekker uit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171914723
Wat het fraai aangeeft is dat men wel de lusten wil en niet de lasten. Maar dat wist je al EU tevoren.
pi_171918091
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 07:59 schreef Oud_student het volgende:
De kernvraag is: zijn zij netto betaler of ontvanger?
Alle Oost-Europese en veel Zuid-Europese lidstaten zijn netto-ontvanger.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 18:45:31 #57
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171919234
In 2009 sprak hij het Europees parlement toe.


Deze beschaafde man vertelde toen op een beschaafde manier wat er mis is met de EU, waarom er een democratisch tekortkoming is en zie de reactie van die walgelijke progressieve eurofascisten: boegeroep, schreeuwen, ze lopen zelfs massaal weg. Eurofielen hebben niet alleen een bloedhekel aan democratie maar zelfs kritiek op de EU kunnen ze niet verdragen. Het is echt ongelofelijk dat we na zoveel jaar democratie in dit land we dat allemaal weggegooid hebben voor dat eurofascistische zooitje ongeregeld. :r
pi_171919312
Ja hoor, wr een nazivergelijking...
pi_171919322
Ik geef elk land en zijn bevolking de keuze om te gaan of te vertrekken. Ik hoop dat we een verenigd Europa kunnen realiseren waarin we autonomie van een lidstaat respecteren en ook de culturen en gewoontes van het volk. De EU zoals die nu functioneert daar zitten veel haken en ogen aan, maar ik frees dat alles al zo dichtgeslipt is dat hervormen niet meer mogelijk zal zijn. Teveel te verliezen voor sommige landen en personen... Dan moeten de landen misschien wel uit de EU stappen en onderling tot afspraken komen.
pi_171919386
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:50 schreef remlof het volgende:
Gaat niet gebeuren. Die Oost-Europese landen willen echt niet weer onder Russische invloed komen en de beste garantie daartegen is het EU-lidmaatschap.
:')
  zaterdag 24 juni 2017 @ 18:56:24 #61
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171919394
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:45 schreef Braindead2000 het volgende:
In 2009 sprak hij het Europees parlement toe.


Deze beschaafde man vertelde toen op een beschaafde manier wat er mis is met de EU, waarom er een democratisch tekortkoming is en zie de reactie van die walgelijke progressieve eurofascisten: boegeroep, schreeuwen, ze lopen zelfs massaal weg. Eurofielen hebben niet alleen een bloedhekel aan democratie maar zelfs kritiek op de EU kunnen ze niet verdragen. Het is echt ongelofelijk dat we na zoveel jaar democratie in dit land we dat allemaal weggegooid hebben voor dat eurofascistische zooitje ongeregeld. :r
Beschaafde man?

Homo hater, iemand die de wil van het eigen volk wil negeren, moet ik nog even doorgaan?

Maar je, hij vindt, net als jij, dat buutenlamders jaarlingen zijn, dus is hij ok. Toch?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 18:56:43 #62
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171919398
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:07 schreef Twiitch het volgende:
Tsjechi is netto ontvanger, die blijven dus gewoon lid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171919757
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet, de salarissen, pensioenen en onkostenvergoedingen of zelfs het aantal Eurocraten worden niet verminderd en de weggevallen bijdrage van de UK moeten nu door de netto-betalers zoals Nederland worden opgehoest.
Ik blijf dat laatste raar vinden. De UK was een betaler en geen ontvanger. Het zou veel logischer zijn om minder uit te geven als er minder binnen komt en dus de ontvangers gewoon minder betalen ipv dat het budget hetzelfde blijft. Dat slaat nergens op.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171919805
Dat er maar velen mogen volgen.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 19:21:16 #65
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171919831
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:51 schreef Odaiba het volgende:
Ik geef elk land en zijn bevolking de keuze om te gaan of te vertrekken. Ik hoop dat we een verenigd Europa kunnen realiseren waarin we autonomie van een lidstaat respecteren en ook de culturen en gewoontes van het volk. De EU zoals die nu functioneert daar zitten veel haken en ogen aan, maar ik frees dat alles al zo dichtgeslipt is dat hervormen niet meer mogelijk zal zijn. Teveel te verliezen voor sommige landen en personen... Dan moeten de landen misschien wel uit de EU stappen en onderling tot afspraken komen.
Dat zou mooi zijn. Wel de lusten maar niet de lasten. Hebben ze de hele infra op kosten van de EU op peil willen ze het schip verlaten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171919845
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:23 schreef Jaroon het volgende:
Wat het fraai aangeeft is dat men wel de lusten wil en niet de lasten. Maar dat wist je al EU tevoren.
Gaat ze ook best goed af, toch?
Waarom asielzoekers overnemen van oa Itali en Griekenland als je dat ook gewoon kan weigeren.
pi_171920028
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik blijf dat laatste raar vinden. De UK was een betaler en geen ontvanger. Het zou veel logischer zijn om minder uit te geven als er minder binnen komt en dus de ontvangers gewoon minder betalen ipv dat het budget hetzelfde blijft. Dat slaat nergens op.
Ik denk dat dat is omdat de begroting voor de periode al is gemaakt, maar de UK geen zin heeft om tot het einde te blijven betalen. De begroting wijzigen is misschien niet mogelijk?
pi_171920340
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik denk dat dat is omdat de begroting voor de periode al is gemaakt, maar de UK geen zin heeft om tot het einde te blijven betalen. De begroting wijzigen is misschien niet mogelijk?
Tuurlijk is het wijzigen van een begroting mogelijk. Dat is gewoon een kwestie van afspreken met elkaar.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171920359
En denk je nou werkelijk dat na die periode de begroting wl aangepast zou worden?

Dan heb je geen idee hoe de EU werkt. Dat wordt nooit meer aangepast en de betalende landen mogen missende bedrag tot in de lengte der dagen ophoesten.

:r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 19:53:00 #70
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171920495
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:46 schreef Geralt het volgende:
En denk je nou werkelijk dat na die periode de begroting wl aangepast zou worden?

Dan heb je geen idee hoe de EU werkt. Dat wordt nooit meer aangepast en de betalende landen mogen missende bedrag tot in de lengte der dagen ophoesten.

:r
Dit waarschijnlijk wel waar ja. :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 24 juni 2017 @ 19:54:31 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171920544
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:45 schreef Braindead2000 het volgende:
In 2009 sprak hij het Europees parlement toe.


Deze beschaafde man vertelde toen op een beschaafde manier wat er mis is met de EU, waarom er een democratisch tekortkoming is en zie de reactie van die walgelijke progressieve eurofascisten: boegeroep, schreeuwen, ze lopen zelfs massaal weg. Eurofielen hebben niet alleen een bloedhekel aan democratie maar zelfs kritiek op de EU kunnen ze niet verdragen. Het is echt ongelofelijk dat we na zoveel jaar democratie in dit land we dat allemaal weggegooid hebben voor dat eurofascistische zooitje ongeregeld. :r
Je demoniseert. Als Juncker straks doodgeknald wordt ben je dus medeplichtig.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 19:57:14 #72
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171920613
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je demoniseert. Als Juncker straks doodgeknald wordt ben je dus medeplichtig.
Je zegt hierbij dus dat bijvoorbeeld een Melkert medeplichtig is aan de moord op Fortuyn. Dat is nogal wat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 24 juni 2017 @ 19:58:01 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171920632
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je zegt hierbij dus dat bijvoorbeeld een Melkert medeplichtig is aan de moord op Fortuyn. Dat is nogal wat.
Ik gebruik zn eigen logica
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 19:58:42 #74
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171920646
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik gebruik zn eigen logica
Ik had van een mod wel verwacht dat 'ie PI's kon lezen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Overall beste user 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 20:02:30 #75
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171920753
Dus een nettobetaler als het VK kapt ermee en alsnog gaat hun economie naar de knoppen doordat ze gaan stoppen. Het gaat daar nu al richting stagflatie namelijk. Dan lijkt mij dat ze gewoon een domme beslissing hebben genomen.
En waarom zou het bij een ontvanger beter uitpakken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 20:05:05 #76
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171920811
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:02 schreef Ulx het volgende:
Dus een nettobetaler als het VK kapt ermee en alsnog gaat hun economie naar de knoppen doordat ze gaan stoppen. Het gaat daar nu al richting stagflatie namelijk. Dan lijkt mij dat ze gewoon een domme beslissing hebben genomen.
En waarom zou het bij een ontvanger beter uitpakken?
Niet, maar dan is de onderbuik en het verlangen naar nostalgisch verleden wel mooi gestild. Dat is ook wat waard.

Groetjes een 70+ engelsman.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Overall beste user 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 20:12:36 #77
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171921026
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Niet, maar dan is de onderbuik en het verlangen naar nostalgisch verleden wel mooi gestild. Dat is ook wat waard.

Groetjes een 70+ engelsman.
Hoezo? Dan ga je gewoon weer terugverlangen naar de EU? Dan wil de onderbuik dat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171921040
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:21 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn. Wel de lusten maar niet de lasten. Hebben ze de hele infra op kosten van de EU op peil willen ze het schip verlaten.
Tsja, als je niet gelukkig bent in je rol als lidstaat en je bevolking al helemaal niet dan is het beste om er gewoon mee te stoppen, andere opties zijn dat de EU moet hervormen en dat zullen de lidstaten niet kunnen doen onderling. Dus daar zijn vast afspraken over te maken.

Ik vind dat de EU moet hervormen, maar dat gaat dus niet gebeuren. Ze schijnen nu alweer vergeten te zijn wat ze fout doen en kijken weer naar hoe ze de landen nog meer kunnen integreren in de EU nu rechts in west europa niet heeft gewonnen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 20:17:53 #79
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171921147
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo? Dan ga je gewoon weer terugverlangen naar de EU? Dan wil de onderbuik dat.
Dat is toch ook zo? Kijk maar naar de google searches net na de uitslag _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 24 juni 2017 @ 20:20:07 #80
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171921206
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo? Dan ga je gewoon weer terugverlangen naar de EU? Dan wil de onderbuik dat.
Het grappige is dat je dat nu al ziet gebeuren. Maar wacht maar tot de brexit er echt door is en er wat tijd overheen is gegaan. Dan zal je zien dat er nostalgisch terug gekeken wordt naar die mooie EU tijd (Inc dat mooier maken dan het was).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 20:20:21 #81
104871 remlof
Europees federalist
pi_171921214
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 13:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je bent zwaar naef als je denkt dat landen die uit de EU stappen onder Russische invloed komen te staan. Geeft wel aan dat je niks over dit soort zaken weet.
Vertel mij dan eens exact waarom ze niet onder invloed van de expansiedrift van Poetin zouden komen?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 20:34:06 #82
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171921531
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je demoniseert. Als Juncker straks doodgeknald wordt ben je dus medeplichtig.
Het is algemeen bekend dat patriotten veel beschaafder zijn dan progressieven. Al het politieke geweld komt zowat uit progressieve hoek. Die dictatoriale volgevreten papzak heeft wat dat betreft weinig te vrezen.
pi_171921566
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Vertel mij dan eens exact waarom ze niet onder invloed van de expansiedrift van Poetin zouden komen?
Vertel eens exact waarom dat wel het geval zou zijn en dan kan hij dat misschien weerleggen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 24 juni 2017 @ 20:41:19 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171921668
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat patriotten veel beschaafder zijn dan progressieven. Al het politieke geweld komt zowat uit progressieve hoek. Die dictatoriale volgevreten papzak heeft wat dat betreft weinig te vrezen.
Ohja, zoals op dat eiland in Noorwegen
pi_171921706
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ohja, zoals op dat eiland in Noorwegen
De terroristische acties van een eenling vergelijken met de daden van een gewaardeerd politicus. :') Geeft wel aan dat je geen argumenten hebt.
pi_171921736
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Vertel mij dan eens exact waarom ze niet onder invloed van de expansiedrift van Poetin zouden komen?
Leg jij mij eens uit, waarom dat wel zo het geval is.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 20:53:02 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_171921880
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:44 schreef vaduz het volgende:

[..]

Leg jij mij eens uit, waarom dat wel zo het geval is.
Nee, zo werkt dat niet als je commentaar hebt.
pi_171921975
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, zo werkt dat niet als je commentaar hebt.
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:50 schreef remlof het volgende:
Gaat niet gebeuren. Die Oost-Europese landen willen echt niet weer onder Russische invloed komen en de beste garantie daartegen is het EU-lidmaatschap.
Het werkt wel zo dat je iets mag onderbouwen. Aangezien jij met die bewering komt, mag jij het onderbouwen en dan kan hij het eventueel weerleggen.

De bal is dus aan u.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_171922418
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gaat ze ook best goed af, toch?
Waarom asielzoekers overnemen van oa Itali en Griekenland als je dat ook gewoon kan weigeren.
Dat kan dus niet.
pi_171922446
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:46 schreef Geralt het volgende:
En denk je nou werkelijk dat na die periode de begroting wl aangepast zou worden?

Dan heb je geen idee hoe de EU werkt. Dat wordt nooit meer aangepast en de betalende landen mogen missende bedrag tot in de lengte der dagen ophoesten.

:r
idd. We zijn een deal aangegaan en het is van belang dat we als EU (ook als munt) heel stabiel zijn. Dan blijf je betalen voor de B landen die lid zijn.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 21:38:59 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_171922833
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:57 schreef marsan het volgende:

[..]


[..]

Het werkt wel zo dat je iets mag onderbouwen. Aangezien jij met die bewering komt, mag jij het onderbouwen en dan kan hij het eventueel weerleggen.

De bal is dus aan u.
Het lijkt me duidelijk dat Poetin aan invloed in Europa probeert te winnen, kijk alleen maar naar financieren van rechtspopulistische partijen als het FN.

Als er een Oosteuropees land uit de EU treedt lijkt me dat een makkelijke prooi voor de Russen.


En nu hoor ik graag van vaduz waarom hij denkt dat dat niet zo is.
pi_171923028
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Het lijkt me duidelijk dat Poetin aan invloed in Europa probeert te winnen, kijk alleen maar naar financieren van rechtspopulistische partijen als het FN.

Als er een Oosteuropees land uit de EU treedt lijkt me dat een makkelijke prooi voor de Russen.

En nu hoor ik graag van vaduz waarom hij denkt dat dat niet zo is.
De vraag is wat Rusland er verder mee moet.....
pi_171923075
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:51 schreef Odaiba het volgende:
Ik geef elk land en zijn bevolking de keuze om te gaan of te vertrekken. Ik hoop dat we een verenigd Europa kunnen realiseren waarin we autonomie van een lidstaat respecteren en ook de culturen en gewoontes van het volk. De EU zoals die nu functioneert daar zitten veel haken en ogen aan, maar ik frees dat alles al zo dichtgeslipt is dat hervormen niet meer mogelijk zal zijn. Teveel te verliezen voor sommige landen en personen... Dan moeten de landen misschien wel uit de EU stappen en onderling tot afspraken komen.
Ik vrees met grote vreze dat je om te kunnen Frezen een Frees nodig hebt met een zetje frezen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 22:10:03 #94
104871 remlof
Europees federalist
pi_171923424
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De vraag is wat Rusland er verder mee moet.....
Haar invloedsfeer uitbreiden uiteraard. Net zoals zie die nu proberen te behouden in Oekrane.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 22:20:31 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171923570
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk ontvanger, Claus heeft er weinig moeite mee om zijn eigen broek op te houden. Zijn argument is dat Tsjechi als land weinig te vertellen heeft en hij vind dat immigratie de sociale cohesie in Tsjechi kan bedreigen.
Het is typisch Nederlands denk ik om puur naar het economische aspect te kijken maar de demografische ontwikkelingen zijn natuurlijk ook erg belangrijk misschien wel belangrijker dan de economie.
Op de lange termijn zeker!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171923606
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan dus niet.
Tot nu toe lukt dat prima.
pi_171923709
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op de lange termijn zeker!
Nou ja, het grote probleem zijn toch vooral de gelukszoekers en die willen ongetwijfeld niet in Tsjechi blijven.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 22:33:53 #98
104871 remlof
Europees federalist
pi_171923769
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, het grote probleem zijn toch vooral de gelukszoekers en die willen ongetwijfeld niet in Tsjechi blijven.
En dat is omdat Tsjechi nog steeds een stuk armer is dan West-Europa, juist door de EU worden ze snel rijker.
pi_171923907
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:33 schreef remlof het volgende:

[..]

En dat is omdat Tsjechi nog steeds een stuk armer is dan West-Europa, juist door de EU worden ze snel rijker.
Dat is vooral omdat mensen graag ergens wonen waar ze al andere mensen kennen of waar structuren zijn met mensen met dezelfde herkomst. En in Tsjechi vormen Vietnamezen de enige noemenswaardige niet-westerse minderheid.
  zondag 25 juni 2017 @ 01:15:47 #100
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_171926173
Tsjechie heeft juist echte volksvertegenwoordigers, waar de EU-wegkijkers nutteloze wapenwetgeving willen invoeren (want als je wapens illegaal maakt kunnen de terroristen er niet meer aan komen!!! echt!!) zijn er Tsjechische politici die daar tegenin gaan.
Tsjechie _O_
CZ _O_
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_171926204
quote:
11s.gif Op zondag 25 juni 2017 01:15 schreef MacorgaZ het volgende:
Tsjechie heeft juist echte volksvertegenwoordigers, waar de EU-wegkijkers nutteloze wapenwetgeving willen invoeren (want als je wapens illegaal maakt kunnen de terroristen er niet meer aan komen!!! echt!!) zijn er Tsjechische politici die daar tegenin gaan.
Tsjechie _O_
CZ _O_
De wapens komen vooral van die kant. Wat is dan zo geweldig aan het dat aanpakken? Het is een B land.
pi_171929946
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:49 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik vrees met grote vreze dat je om te kunnen Frezen een Frees nodig hebt met een zetje frezen.
zucht...
pi_171930763
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo? Kijk maar naar de google searches net na de uitslag _O-
Misschien waren die searches wel van mensen die voor hadden gestemd, zag laatst op YouTube een pro EU demonstratie en de mensen die daar aanwezig waren konden niet eens de meest basale vragen beantwoorden.
pi_171932081
quote:
11s.gif Op zondag 25 juni 2017 01:15 schreef MacorgaZ het volgende:
Tsjechie heeft juist echte volksvertegenwoordigers, waar de EU-wegkijkers nutteloze wapenwetgeving willen invoeren (want als je wapens illegaal maakt kunnen de terroristen er niet meer aan komen!!! echt!!) zijn er Tsjechische politici die daar tegenin gaan.
Tsjechie _O_
CZ _O_
Echte volksvertegenwoordigers vertegenwoordigen het volk, en niet een paar rechtse huilies.
  donderdag 29 juni 2017 @ 19:46:23 #105
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_172050777
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 01:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De wapens komen vooral van die kant. Wat is dan zo geweldig aan het dat aanpakken? Het is een B land.
Er waren eerst wapens uit Slowakije die niet goed onklaar waren gemaakt, dat moet inderdaad goed aangepakt worden. Alle wapens illegaal maken daarentegen (door vage regeltjes over magazijncapaciteiten) is echt bullshit. Gelukkig heeft de Tsjechische Tweede Kamer met 139 stemmen voor en 9 tegen voor een amendement gestemd om om die EU-onzin heen te komen _O_
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Echte volksvertegenwoordigers vertegenwoordigen het volk, en niet een paar rechtse huilies.
Dan heb je toch flink wat rechtse huilies in Tsjechie, 139 vr tegenover 9 tegen in hun Tweede kamer.
http://www.bbc.com/news/world-europe-40438378
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_172057388
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 19:46 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Er waren eerst wapens uit Slowakije die niet goed onklaar waren gemaakt, dat moet inderdaad goed aangepakt worden. Alle wapens illegaal maken daarentegen (door vage regeltjes over magazijncapaciteiten) is echt bullshit. Gelukkig heeft de Tsjechische Tweede Kamer met 139 stemmen voor en 9 tegen voor een amendement gestemd om om die EU-onzin heen te komen _O_

[..]

Dan heb je toch flink wat rechtse huilies in Tsjechie, 139 vr tegenover 9 tegen in hun Tweede kamer.
http://www.bbc.com/news/world-europe-40438378
Excuus, ik dacht dat je het over Vaclav Klaus had en niet over dit wetsvoorstel. Had je post niet goed gelezen. :@
  vrijdag 30 juni 2017 @ 17:02:28 #107
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_172071242
Mooi van deze man.
Overigens kunnen de Oost-Europeanen als geen ander weten hoe het is om te moeten leven als satelietstaat en telkens decreet na decreet moeten opvolgen zonder weerstand te mogen bieden.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Nerlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')