abonnement Unibet Coolblue
pi_171898279
Ik heb recent mijn huis verkocht. De notaris heeft toen uitgelegd dat er een bedrag verrekend wordt met de kopers, aangaande belastingen / heffingen.

Zijn dit bsgw en gemeentebelasting en waterschap?

Dit zijn mijn cijfers;
35 euro gemeentebelasting
14 euro bsgw

Op bovenstaande staat een automatische machtiging tot eind van het jaar.
Als dit het bedrag is wat is verrekend met de notaris kan ik deze machtigingen niet stoppen neem ik aan?

Kijk ik bij "mijn bsgw" dan staat er dat er een bedrag openstaat van 101 euro. Dit kan ik via ideal betalen.
Maar dit bedrag kan ik nergens naar her leiden, jullie wel?
(6 mnd X 14 euro of 6 mnd X 35 euro is beide geen 101 euro)
pi_171898571
Je kunt dat zelf niet stoppen, jij moet dat betalen aan bsgw. Als je op 1 januari eigenaar bent van een woning krijg jij de hele aanslag voor dat jaar. Wat je dan bij verkoop verrekt mag je zelf weten maar jij blijft verantwoordelijk voor het betalen van die aanslag.

Heb je meer informatie over het bedrag? Vaak gaat het niet om twaalf termijnen waarin je betaald, maar tien of acht. Misschien ligt het daaraan?
pi_171899017
Het bedrag wat ik terug kreeg van notaris is 229 euro meen ik.
Papieren nu niet bij de hand.

Je hebt gelijk, was idd toch geen 12 maanden termijn.

Duidelijk. Dus dit zo laten door lopen en dan stopt het 1 jan 2018 vanzelf?
pi_171899084
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:00 schreef Victoriaatje het volgende:
Je kunt dat zelf niet stoppen, jij moet dat betalen aan bsgw. Als je op 1 januari eigenaar bent van een woning krijg jij de hele aanslag voor dat jaar. Wat je dan bij verkoop verrekt mag je zelf weten maar jij blijft verantwoordelijk voor het betalen van die aanslag.

Heb je meer informatie over het bedrag? Vaak gaat het niet om twaalf termijnen waarin je betaald, maar tien of acht. Misschien ligt het daaraan?
Ik neem aan dat jij verrekend bedoeld?
pi_171899097
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:00 schreef Victoriaatje het volgende:
Je kunt dat zelf niet stoppen, jij moet dat betalen aan bsgw. Als je op 1 januari eigenaar bent van een woning krijg jij de hele aanslag voor dat jaar. Wat je dan bij verkoop verrekt mag je zelf weten maar jij blijft verantwoordelijk voor het betalen van die aanslag.
De notaris regelt toch dat je terugkrijgt wat je teveel betaald hebt? De kopers van jouw huis betalen dat dan toch aan de notaris en idem dat jij de rest van het jaar betaald aan de verkopers van jouw nieuwe huis? Toch?

Zo had ik het begrepen althans. En dat de notaris alles regelt.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171899251
Dat dacht ik ook Geralt. Maar ik dacht huh bij geagendeerd staan nog machtigingen open aangaande oud adres. Lijkt dus toch te kloppen
pi_171899285
Geen idee, wij zitten over een kleine 2 maanden bij de notaris, ik zie wel, maak me er niet druk om. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171900526
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:14 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij verrekend bedoeld?
Pardon. Inderdaad... Autocorrect op telefoon vindt vaak andere dingen dan ik zelf bedoel!
pi_171900560
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:14 schreef Geralt het volgende:

[..]

De notaris regelt toch dat je terugkrijgt wat je teveel betaald hebt? De kopers van jouw huis betalen dat dan toch aan de notaris en idem dat jij de rest van het jaar betaald aan de verkopers van jouw nieuwe huis? Toch?

Zo had ik het begrepen althans. En dat de notaris alles regelt.
Veel notarissen doen dat, maar niet allemaal. Je kunt er ook gewoon over onderhandelen​ als je een huis koopt, het is niet verplicht om dit te verrekenen bij verkoop van een huis.
pi_171900784
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:57 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Veel notarissen doen dat, maar niet allemaal. Je kunt er ook gewoon over onderhandelen​ als je een huis koopt, het is niet verplicht om dit te verrekenen bij verkoop van een huis.
Ow. Geen idee eigenlijk of dit er bij ons bij zit dan :D

Zowel bij verkoop als aankoop geen idee.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171900800
Vooral omdat ik geen idee had en dacht dat dit standaard zo was. Nouja ik zie wel. Zoveel kost dat ook allemaal weer niet :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')