abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 23 juni 2017 @ 16:51:49 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_171889084
Nederland was in beeld bij jihadistische groepen Afrika

Nederland is recent in beeld geweest bij twee jihadistische groepen in Afrika. Eén van deze groepen heeft Nederlandse eenheden in Mali impliciet tot doelwit benoemd, de andere groep noemde Nederland specifiek als één van de vijanden van moslims. Dat blijkt uit het rapport Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland (DTN) van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV).

In het algemeen geldt dat alle landen die deelnemen aan de anti-IS-coalitie door jihadisten als legitiem doelwit worden beschouwd. Nederland komt sporadisch voor in jihadistische propaganda. Wel waren er onder andere beelden van Mohammed B. en van het levenloze lichaam van Theo van Gogh te zien in een video van Al-Qaeda. In deze video roept de jongste zoon van Osama Bin Laden, Hamza bin Laden, op tot het plegen van solistische aanslagen in het Westen.

Parlementaire knokploegen

De NCTV spreekt verder in het rapport - dat ieder kwartaal verschijnt - haar zorgen uit over de parlementaire knokploegen die actief zijn in Turkije. Eén van die groepen is ook buiten Turkije actief en heeft een Nederlandse afdeling opgericht. “Deze groep zou in de toekomst mogelijk, net als in Turkije, in Nederland kunnen worden ingezet voor buitenwettelijke acties jegens politieke tegenstanders van Erdogan”, aldus de NCTV.

De NCTV heeft ook geconstateerd dat jihadisten in Nederland zich op openbare sociale mediaplatformen relatief opener manifesteren dan in voorgaande DTN-periodes. De NCTV zegt daarover:
“Deze grotere openheid speelt ten aanzien van specifieke onderwerpen, zoals detentie van gedetineerde jihadisten. Jihadisten in Nederland reageren daarentegen in het openbaar nog steeds nauwelijks op aanslagen. Waarschijnlijk ligt veiligheidsbewustzijn hieraan ten grondslag.”

Het actuele dreigingsniveau in Nederlands blijft 4 op een schaal van 5 en is daarmee officieel “substantieel”. “Dat niveau is al vrij hoog”, zo meldde een woordvoerder van het ministerie van Justitie eerder “en wordt alleen verhoogd als er concrete aanwijzingen zijn dat terroristen een aanslag in Nederland voorbereiden”.

Het aantal acties en demonstraties in Nederland, waarbij extreemrechtse groeperingen betrokken zijn, is sinds vorig jaar afgenomen. De groei in aanhang en steun, die extreemrechtse formaties in de periode 2015-2016 doormaakten, lijkt niet structureel van aard. De NCTV geeft hier als verklaring voor dat het aantal asielzoekers sinds die periode sterk is teruggelopen en daarmee de voedingsbodem voor activiteiten.

Salafisme en vrouwelijke aanslagplegers

Uit het rapport blijkt ook dat salafisten in “toenemende mate” en op “dwingende wijze” een onverdraagzame, isolationistische en antidemocratische boodschap aan andere moslims proberen op te leggen. De NCTV noemt die groeiende invloed van het salafisme zorgelijk.

De NCTV ziet ook een verschuiving betreft de aanslagplegers naarmate IS in Syrië en Irak meer onder druk komt te staan. Het lijkt er namelijk op dat de terreurbeweging ook steeds meer vrouwen wil gaan inzetten voor aanslagen in Europa.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)epen-afrika-a1564289
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 23 juni 2017 @ 17:02:36 #2
186611 Haags
pi_171889299
Ja, en nu?
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 23 juni 2017 @ 17:03:49 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_171889324
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 17:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja, en nu?
Precies, sinds wanneer wakker liggen van de mening van wat zandnegers?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_171889375
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 17:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja, en nu?
Nu weet je o.a. dat er officeel Turkse parlementaire knokploegen zijn in Nederland, overDENK dat maar eens.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 23 juni 2017 @ 17:08:05 #5
186611 Haags
pi_171889413
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 17:06 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nu weet je o.a. dat er officeel Turkse parlementaire knokploegen zijn in Nederland, overDENK dat maar eens.
Het interesseert me geen ene flikker.
Zonder wrijving geen glans
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 23 juni 2017 @ 23:46:28 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_171902371
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 17:06 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nu weet je o.a. dat er officeel Turkse parlementaire knokploegen zijn in Nederland, overDENK dat maar eens.
DENK? :0
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')