abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juni 2017 @ 23:01:21 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171900682
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:55 schreef Rossdale het volgende:
Moet je nagaan hoeveel Palmer Renault al gekost heeft :D
Die is er volgend jaar dan ook niet meer bij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171900737
Ik hoop al na de zomerstop niet meer :@
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 23 juni 2017 @ 23:48:36 #253
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171902459
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:02 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hoop al na de zomerstop niet meer :@
idd wat een pannenkoek is dat... zelfs Stroll doet het beter :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juni 2017 @ 23:49:43 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171902492
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

idd wat een pannenkoek is dat... zelfs Stroll doet het beter :')
dat we dit seizoen dat nog eens zouden zeggen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 juni 2017 @ 23:50:50 #255
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171902521
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat we dit seizoen dat nog eens zouden zeggen :P
-O-

ik ga slapen... geloof m'n eigen woorden niet eens meer.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 23:53:02 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171902581
Ik denk oprecht dat Stroll best wel talent heeft, sowieso meer dan Palmer. Hij kan best een goede middenmotor worden als hij de kans krijgt om te groeien. Niet iedereen is zo extreem getalenteerd als Max.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juni 2017 @ 23:54:52 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171902627
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:50 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

-O-

ik ga slapen... geloof m'n eigen woorden niet eens meer.
ik denk oprecht dat Stroll nu een beetje begint te begrijpen hoe de Formule 1 werkt
Altijd onderweg naar het avontuur
  FOK!fotograaf zaterdag 24 juni 2017 @ 00:02:08 #258
842 Zorro
Z
pi_171902837
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

idd wat een pannenkoek is dat... zelfs Stroll doet het beter :')
Ik zei ook al, Stroll hoopt vast dat Palmer mag blijven :P
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_171905177
Nou is die Aero update van Red-Bull wel redelijk goed. De PU-update neem ik niet serieus aangezien ze gewoon een nieuwe set met instellingen hebben gestuurd naar RBR, geen 1 nieuw onderdeel is erin gesmeten.
Maar het verminderde gat in Baku komt door iets vrij bijzonders; de baan heeft zo weinig support races en een vrij groot gedeelte zit delen van de dag in de schaduw, dus de baan heeft zeer weinig grip. Aangezien het ook de op 1 na langste baan van het jaar is.

En aangezien de luchtweerstand dit jaar zo hevig is komt hier bij kijken dat Red-Bull hun gebrek aan topsnelheid probeert te compenseren met een zeer lage rijhoogte en suspensie met hun nieuwe update. De lage hoogte brengt meer mechanische grip met zich mee in de krappe bochten en helpt goed in de 1e twee sectors.

Aangezien ze het gat tot 3/5 tiende hebben gebracht in race-pace is hier van belang hoe effectief DRS zal zijn op het rechte stuk. Aangezien er geen tegenwind staat, de banden veel warmer zullen zijn, en de luchtvochtigheid ook hoger dan in Shanghai bijv., denk ik dat de FP een beetje overhypen is voor onze Max. Alles hangt er vanaf of ze voor Kimi kunnen kwalificeren op plek 3 of 4 om de 1e rij te kunnen jumpen, en hun banden sneller warm te krijgen in de eerste ronde zonder DRS. Maar in de kwalificatie zal het gat weer duidelijk zichtbaar zijn voor RBR.

Wel grappig dat Mercedes al 3 jaar is verdacht van het ''actief'' klooien met de suspensie en Red-Bull opeens 2 tienden sneller gaat na een suspensie update. Rara wat zou Mercedes doen. Helaas is Singapore de enige kans om hierna nog de winst te pakken met deze update aangezien Sepang de halve baan heeft geprofileerd waardoor mechanische grip veel minder erbij komt kijken door de nieuwe hoeken van de bochten (de reden waarom Red-Bull zo goed kwalificeerde daar vorig jaar), en er in Hongarije en Oostenrijk niet in te halen zal vallen.

EDIT: Bijna vergeten, je kan ook zien hoe belachelijk laag die Red-Bull runt. Als je goed naar Max z'n crash kijkt zie je dat zelfs voordat ie remt met z'n nieuwe suspensie dat een axel gewoon al scheef hing. Zou dat zijn van de druk waartegen het niet bestemd is na Baku's rechte stuk en z'n vrijdag runs? Dan nog zou dit dus nooit door de crash test kunnen komen en geeft aan hoe wanhopig RBR is naar performance.

quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:53 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk oprecht dat Stroll best wel talent heeft, sowieso meer dan Palmer. Hij kan best een goede middenmotor worden als hij de kans krijgt om te groeien. Niet iedereen is zo extreem getalenteerd als Max.
Nee, als je die onboards ziet van Stroll een hele race dan kan je elke 12-jarige uit Utrecht Centraal trekken = ze verslaan Stroll allemaal. Hij is veel te snel gebracht. Jolyon is net zo matig, alleen is ie Brits, dus Sky doet shhh maar ik denk serieus dat Maldonado meer met die auto gedaan had. Palmer... die is GP2 kampioen geworden is een toch wel zeer matig veld. Dit was verwacht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jolyon op 24-06-2017 01:57:46 ]
pi_171905545
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:54 schreef daNpy het volgende:
Sowieso vreemd dat er ineens een bedrag naar buiten komt van de schade, zie je normaal ook eigenlijk nooit volgens mij :?
En het die "prijzen", waar zijn die op gebaseerd?
Materiaalkosten? Engineerskosten? Allemaal larie natuurlijk bij F1.
Dat soort zaken zijn gewoon gebudgetteerd in een seizoen. En als men eroverheen gaat, nouja, dan gaat men erover heen en wordt het gewoon allemaal gefixed. Geen big deal. RB pompt iets van 400 miljoen ofzo over de toonbank elk jaar. Die 250K is dan een peuleschil. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171905558
Dat is 0,0625% van hun budget ongeveer. Daar liggen ze echt niet wakker van :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171906366
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 01:47 schreef Jolyon het volgende:
Nou is die Aero update van Red-Bull wel redelijk goed. De PU-update neem ik niet serieus aangezien ze gewoon een nieuwe set met instellingen hebben gestuurd naar RBR, geen 1 nieuw onderdeel is erin gesmeten.
Maar het verminderde gat in Baku komt door iets vrij bijzonders; de baan heeft zo weinig support races en een vrij groot gedeelte zit delen van de dag in de schaduw, dus de baan heeft zeer weinig grip. Aangezien het ook de op 1 na langste baan van het jaar is.

En aangezien de luchtweerstand dit jaar zo hevig is komt hier bij kijken dat Red-Bull hun gebrek aan topsnelheid probeert te compenseren met een zeer lage rijhoogte en suspensie met hun nieuwe update. De lage hoogte brengt meer mechanische grip met zich mee in de krappe bochten en helpt goed in de 1e twee sectors.

Aangezien ze het gat tot 3/5 tiende hebben gebracht in race-pace is hier van belang hoe effectief DRS zal zijn op het rechte stuk. Aangezien er geen tegenwind staat, de banden veel warmer zullen zijn, en de luchtvochtigheid ook hoger dan in Shanghai bijv., denk ik dat de FP een beetje overhypen is voor onze Max. Alles hangt er vanaf of ze voor Kimi kunnen kwalificeren op plek 3 of 4 om de 1e rij te kunnen jumpen, en hun banden sneller warm te krijgen in de eerste ronde zonder DRS. Maar in de kwalificatie zal het gat weer duidelijk zichtbaar zijn voor RBR.

Wel grappig dat Mercedes al 3 jaar is verdacht van het ''actief'' klooien met de suspensie en Red-Bull opeens 2 tienden sneller gaat na een suspensie update. Rara wat zou Mercedes doen. Helaas is Singapore de enige kans om hierna nog de winst te pakken met deze update aangezien Sepang de halve baan heeft geprofileerd waardoor mechanische grip veel minder erbij komt kijken door de nieuwe hoeken van de bochten (de reden waarom Red-Bull zo goed kwalificeerde daar vorig jaar), en er in Hongarije en Oostenrijk niet in te halen zal vallen.

EDIT: Bijna vergeten, je kan ook zien hoe belachelijk laag die Red-Bull runt. Als je goed naar Max z'n crash kijkt zie je dat zelfs voordat ie remt met z'n nieuwe suspensie dat een axel gewoon al scheef hing. Zou dat zijn van de druk waartegen het niet bestemd is na Baku's rechte stuk en z'n vrijdag runs? Dan nog zou dit dus nooit door de crash test kunnen komen en geeft aan hoe wanhopig RBR is naar performance.

[..]

Nee, als je die onboards ziet van Stroll een hele race dan kan je elke 12-jarige uit Utrecht Centraal trekken = ze verslaan Stroll allemaal. Hij is veel te snel gebracht. Jolyon is net zo matig, alleen is ie Brits, dus Sky doet shhh maar ik denk serieus dat Maldonado meer met die auto gedaan had. Palmer... die is GP2 kampioen geworden is een toch wel zeer matig veld. Dit was verwacht.
Volgens mij was de race pace van Max gelijkwaardig aan die van Vettel op de SS en iets langzamer op de S.
pi_171906483
Volgens mij is de vrijdag op Baku voor Verstappen ideaal vanwege de lage gripniveaus. Dat voordeel gaat lopende het weekend weg.

Ik denk dat de race wel eens frustrerend kan worden. In het bochtige deel zullen ze snel zijn, maar daar is inhalen niet makkelijk. Op het rechte stuk zijn ze sitting ducks.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 08:00:19 #264
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171906579
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 01:47 schreef Jolyon het volgende:
Nee, als je die onboards ziet van Stroll een hele race dan kan je elke 12-jarige uit Utrecht Centraal trekken = ze verslaan Stroll allemaal. Hij is veel te snel gebracht. Jolyon is net zo matig, alleen is ie Brits, dus Sky doet shhh maar ik denk serieus dat Maldonado meer met die auto gedaan had. Palmer... die is GP2 kampioen geworden is een toch wel zeer matig veld. Dit was verwacht.
Godver wat een onzin over Stroll _O-
pi_171906936
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 07:38 schreef VEM2012 het volgende:
Volgens mij is de vrijdag op Baku voor Verstappen ideaal vanwege de lage gripniveaus. Dat voordeel gaat lopende het weekend weg.

Ik denk dat de race wel eens frustrerend kan worden. In het bochtige deel zullen ze snel zijn, maar daar is inhalen niet makkelijk. Op het rechte stuk zijn ze sitting ducks.
Onzin. Max kwam juist best goed mee op het rechte stuk.
pi_171906973
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:35 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Onzin. Max kwam juist best goed mee op het rechte stuk.
We zullen zien. Het was de vrijdag.
pi_171907330
Deze vrijdag, nieuw asfalt, weinig grip etc etc was veel belangrijker dan een vrijdag op een Barcelona of een Silverstone. Daar zegt de vrijdag niet zoveel, hier wel.
Beetje boute voorspelling en ik kan zelf de qualificatie niet zien, maar ik denk wel dat het een hele goeie kan worden voor Max ! Ten eerste zou hij met zijn pace op de soft band Q3 kunnen halen, ten tweede zit er een plek op de eerste startrij misschien welnin en met heel wat mazzel zijn eerste pole position. Tuurlijk, het is luchtfietserij, maar gezien hoe Verstappen hier heeft gereden gister, zit deze nieuwe baan heel goed in het systeem van Max, beter bij Vettel en Hamilton bijvoorbeeld die het moeilijker lijken te hebben met de flow van de baan. Ook Massa lijkt het circuit al in zijn systeem te hebben, hij is 1 van de snelsten in sector 3.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 09:30:48 #268
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_171907504
Q dag!! Lekker naar Assen kijken en straks F1 (racegenot)
Drop you like an ill, bad habit
  zaterdag 24 juni 2017 @ 09:59:35 #269
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171907880
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:10 schreef Meike26 het volgende:
Deze vrijdag, nieuw asfalt, weinig grip etc etc was veel belangrijker dan een vrijdag op een Barcelona of een Silverstone. Daar zegt de vrijdag niet zoveel, hier wel.
Beetje boute voorspelling en ik kan zelf de qualificatie niet zien, maar ik denk wel dat het een hele goeie kan worden voor Max ! Ten eerste zou hij met zijn pace op de soft band Q3 kunnen halen, ten tweede zit er een plek op de eerste startrij misschien welnin en met heel wat mazzel zijn eerste pole position. Tuurlijk, het is luchtfietserij, maar gezien hoe Verstappen hier heeft gereden gister, zit deze nieuwe baan heel goed in het systeem van Max, beter bij Vettel en Hamilton bijvoorbeeld die het moeilijker lijken te hebben met de flow van de baan. Ook Massa lijkt het circuit al in zijn systeem te hebben, hij is 1 van de snelsten in sector 3.
Deze moet ik gequote hebben. Ofwel vanwege het toekomstvoorspellende vermogen, ofwel om straks nog even lekker te kunnen lachen.
  Moderator zaterdag 24 juni 2017 @ 10:01:09 #270
446930 crew  ESF1Gamer
pi_171907898
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:30 schreef pmponer het volgende:
Q dag!! Lekker naar Assen kijken en straks F1 (racegenot)
Ik kon gisteren op mijn werk meegenieten van de geluiden van TT die het kantoor binnen kwamen dreunen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:06:05 #271
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_171907964
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:01 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ik kon gisteren op mijn werk meegenieten van de geluiden van TT die het kantoor binnen kwamen dreunen
Das mooi! Ik kan ze nu net niet horen ;) En op mijn werk ook net niet
Drop you like an ill, bad habit
pi_171908107
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Deze moet ik gequote hebben. Ofwel vanwege het toekomstvoorspellende vermogen, ofwel om straks nog even lekker te kunnen lachen.
Ach, laat dat enthousiasme toch. Het is koffiedik kijken. Maar enig redenvoor optimisme is er wel. Ik kan me niet voorstellen dat als Ferrari en Mercedes hun turboknopje indrukken Max serieus gaat meedoen voor pole, maar p5 binnen een halve seconde is al veel beter dan verwacht. En weet wat de race kan brengen, in Montreal reed Max ook met uitzicht op het poidum, op eigen kracht.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:38:58 #273
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171908577
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:14 schreef aesop het volgende:

[..]

Ach, laat dat enthousiasme toch. Het is koffiedik kijken. Maar enig redenvoor optimisme is er wel. Ik kan me niet voorstellen dat als Ferrari en Mercedes hun turboknopje indrukken Max serieus gaat meedoen voor pole, maar p5 binnen een halve seconde is al veel beter dan verwacht. En weet wat de race kan brengen, in Montreal reed Max ook met uitzicht op het poidum, op eigen kracht.
Ik denk oprecht dat Baku een circuit is waar ijzeren ballen, autobeheersing en talent van doorslaggevend belang kunnen zijn. Zeker in een kwalificatie. Ik denk ook dat Verstappen op basis daarvan best wel wat extra's uit de RB kan persen.

Maar een hele race dat volhouden zonder tegen een muur te klappen, dat is een ander verhaal. Misschien dat hij ergens voor P5 kan kwalificeren en een paar rondes goed mee kan, uiteindelijk is zijn auto gewoon minder en zal hij eindigen waar hij hoort. Tenzij uitvallers in de top.
pi_171908944
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Deze moet ik gequote hebben. Ofwel vanwege het toekomstvoorspellende vermogen, ofwel om straks nog even lekker te kunnen lachen.
Ik heb mijzelf toch ook al een slag om de arm genomen met dat het luchtfietserij is ;) Het zal wel uitkomen op een tweede startrij realistisch gezien, maar ik sluit zo'n scenario als ik eerder geschreven heb dus ook niet uit ;)
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:59:48 #275
67174 Dos37
Come on Twente
pi_171909021
Haha wtf F2 :D
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')