Die is er volgend jaar dan ook niet meer bijquote:Op vrijdag 23 juni 2017 22:55 schreef Rossdale het volgende:
Moet je nagaan hoeveel Palmer Renault al gekost heeft
idd wat een pannenkoek is dat... zelfs Stroll doet het beterquote:
dat we dit seizoen dat nog eens zouden zeggenquote:Op vrijdag 23 juni 2017 23:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
idd wat een pannenkoek is dat... zelfs Stroll doet het beter
quote:Op vrijdag 23 juni 2017 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat we dit seizoen dat nog eens zouden zeggen
ik denk oprecht dat Stroll nu een beetje begint te begrijpen hoe de Formule 1 werktquote:Op vrijdag 23 juni 2017 23:50 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
ik ga slapen... geloof m'n eigen woorden niet eens meer.
Ik zei ook al, Stroll hoopt vast dat Palmer mag blijvenquote:Op vrijdag 23 juni 2017 23:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
idd wat een pannenkoek is dat... zelfs Stroll doet het beter
Nee, als je die onboards ziet van Stroll een hele race dan kan je elke 12-jarige uit Utrecht Centraal trekken = ze verslaan Stroll allemaal. Hij is veel te snel gebracht. Jolyon is net zo matig, alleen is ie Brits, dus Sky doet shhh maar ik denk serieus dat Maldonado meer met die auto gedaan had. Palmer... die is GP2 kampioen geworden is een toch wel zeer matig veld. Dit was verwacht.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 23:53 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk oprecht dat Stroll best wel talent heeft, sowieso meer dan Palmer. Hij kan best een goede middenmotor worden als hij de kans krijgt om te groeien. Niet iedereen is zo extreem getalenteerd als Max.
Dat soort zaken zijn gewoon gebudgetteerd in een seizoen. En als men eroverheen gaat, nouja, dan gaat men erover heen en wordt het gewoon allemaal gefixed. Geen big deal. RB pompt iets van 400 miljoen ofzo over de toonbank elk jaar. Die 250K is dan een peuleschil.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 22:54 schreef daNpy het volgende:
Sowieso vreemd dat er ineens een bedrag naar buiten komt van de schade, zie je normaal ook eigenlijk nooit volgens mij
En het die "prijzen", waar zijn die op gebaseerd?
Materiaalkosten? Engineerskosten? Allemaal larie natuurlijk bij F1.
Volgens mij was de race pace van Max gelijkwaardig aan die van Vettel op de SS en iets langzamer op de S.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 01:47 schreef Jolyon het volgende:
Nou is die Aero update van Red-Bull wel redelijk goed. De PU-update neem ik niet serieus aangezien ze gewoon een nieuwe set met instellingen hebben gestuurd naar RBR, geen 1 nieuw onderdeel is erin gesmeten.
Maar het verminderde gat in Baku komt door iets vrij bijzonders; de baan heeft zo weinig support races en een vrij groot gedeelte zit delen van de dag in de schaduw, dus de baan heeft zeer weinig grip. Aangezien het ook de op 1 na langste baan van het jaar is.
En aangezien de luchtweerstand dit jaar zo hevig is komt hier bij kijken dat Red-Bull hun gebrek aan topsnelheid probeert te compenseren met een zeer lage rijhoogte en suspensie met hun nieuwe update. De lage hoogte brengt meer mechanische grip met zich mee in de krappe bochten en helpt goed in de 1e twee sectors.
Aangezien ze het gat tot 3/5 tiende hebben gebracht in race-pace is hier van belang hoe effectief DRS zal zijn op het rechte stuk. Aangezien er geen tegenwind staat, de banden veel warmer zullen zijn, en de luchtvochtigheid ook hoger dan in Shanghai bijv., denk ik dat de FP een beetje overhypen is voor onze Max. Alles hangt er vanaf of ze voor Kimi kunnen kwalificeren op plek 3 of 4 om de 1e rij te kunnen jumpen, en hun banden sneller warm te krijgen in de eerste ronde zonder DRS. Maar in de kwalificatie zal het gat weer duidelijk zichtbaar zijn voor RBR.
Wel grappig dat Mercedes al 3 jaar is verdacht van het ''actief'' klooien met de suspensie en Red-Bull opeens 2 tienden sneller gaat na een suspensie update. Rara wat zou Mercedes doen. Helaas is Singapore de enige kans om hierna nog de winst te pakken met deze update aangezien Sepang de halve baan heeft geprofileerd waardoor mechanische grip veel minder erbij komt kijken door de nieuwe hoeken van de bochten (de reden waarom Red-Bull zo goed kwalificeerde daar vorig jaar), en er in Hongarije en Oostenrijk niet in te halen zal vallen.
EDIT: Bijna vergeten, je kan ook zien hoe belachelijk laag die Red-Bull runt. Als je goed naar Max z'n crash kijkt zie je dat zelfs voordat ie remt met z'n nieuwe suspensie dat een axel gewoon al scheef hing. Zou dat zijn van de druk waartegen het niet bestemd is na Baku's rechte stuk en z'n vrijdag runs? Dan nog zou dit dus nooit door de crash test kunnen komen en geeft aan hoe wanhopig RBR is naar performance.
[..]
Nee, als je die onboards ziet van Stroll een hele race dan kan je elke 12-jarige uit Utrecht Centraal trekken = ze verslaan Stroll allemaal. Hij is veel te snel gebracht. Jolyon is net zo matig, alleen is ie Brits, dus Sky doet shhh maar ik denk serieus dat Maldonado meer met die auto gedaan had. Palmer... die is GP2 kampioen geworden is een toch wel zeer matig veld. Dit was verwacht.
Godver wat een onzin over Strollquote:Op zaterdag 24 juni 2017 01:47 schreef Jolyon het volgende:
Nee, als je die onboards ziet van Stroll een hele race dan kan je elke 12-jarige uit Utrecht Centraal trekken = ze verslaan Stroll allemaal. Hij is veel te snel gebracht. Jolyon is net zo matig, alleen is ie Brits, dus Sky doet shhh maar ik denk serieus dat Maldonado meer met die auto gedaan had. Palmer... die is GP2 kampioen geworden is een toch wel zeer matig veld. Dit was verwacht.
Onzin. Max kwam juist best goed mee op het rechte stuk.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 07:38 schreef VEM2012 het volgende:
Volgens mij is de vrijdag op Baku voor Verstappen ideaal vanwege de lage gripniveaus. Dat voordeel gaat lopende het weekend weg.
Ik denk dat de race wel eens frustrerend kan worden. In het bochtige deel zullen ze snel zijn, maar daar is inhalen niet makkelijk. Op het rechte stuk zijn ze sitting ducks.
We zullen zien. Het was de vrijdag.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 08:35 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Onzin. Max kwam juist best goed mee op het rechte stuk.
Deze moet ik gequote hebben. Ofwel vanwege het toekomstvoorspellende vermogen, ofwel om straks nog even lekker te kunnen lachen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:10 schreef Meike26 het volgende:
Deze vrijdag, nieuw asfalt, weinig grip etc etc was veel belangrijker dan een vrijdag op een Barcelona of een Silverstone. Daar zegt de vrijdag niet zoveel, hier wel.
Beetje boute voorspelling en ik kan zelf de qualificatie niet zien, maar ik denk wel dat het een hele goeie kan worden voor Max ! Ten eerste zou hij met zijn pace op de soft band Q3 kunnen halen, ten tweede zit er een plek op de eerste startrij misschien welnin en met heel wat mazzel zijn eerste pole position. Tuurlijk, het is luchtfietserij, maar gezien hoe Verstappen hier heeft gereden gister, zit deze nieuwe baan heel goed in het systeem van Max, beter bij Vettel en Hamilton bijvoorbeeld die het moeilijker lijken te hebben met de flow van de baan. Ook Massa lijkt het circuit al in zijn systeem te hebben, hij is 1 van de snelsten in sector 3.
Ik kon gisteren op mijn werk meegenieten van de geluiden van TT die het kantoor binnen kwamen dreunenquote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:30 schreef pmponer het volgende:
Q dag!! Lekker naar Assen kijken en straks F1 (racegenot)
Das mooi! Ik kan ze nu net niet horen En op mijn werk ook net nietquote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:01 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik kon gisteren op mijn werk meegenieten van de geluiden van TT die het kantoor binnen kwamen dreunen
Ach, laat dat enthousiasme toch. Het is koffiedik kijken. Maar enig redenvoor optimisme is er wel. Ik kan me niet voorstellen dat als Ferrari en Mercedes hun turboknopje indrukken Max serieus gaat meedoen voor pole, maar p5 binnen een halve seconde is al veel beter dan verwacht. En weet wat de race kan brengen, in Montreal reed Max ook met uitzicht op het poidum, op eigen kracht.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:59 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Deze moet ik gequote hebben. Ofwel vanwege het toekomstvoorspellende vermogen, ofwel om straks nog even lekker te kunnen lachen.
Ik denk oprecht dat Baku een circuit is waar ijzeren ballen, autobeheersing en talent van doorslaggevend belang kunnen zijn. Zeker in een kwalificatie. Ik denk ook dat Verstappen op basis daarvan best wel wat extra's uit de RB kan persen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:14 schreef aesop het volgende:
[..]
Ach, laat dat enthousiasme toch. Het is koffiedik kijken. Maar enig redenvoor optimisme is er wel. Ik kan me niet voorstellen dat als Ferrari en Mercedes hun turboknopje indrukken Max serieus gaat meedoen voor pole, maar p5 binnen een halve seconde is al veel beter dan verwacht. En weet wat de race kan brengen, in Montreal reed Max ook met uitzicht op het poidum, op eigen kracht.
Ik heb mijzelf toch ook al een slag om de arm genomen met dat het luchtfietserij is Het zal wel uitkomen op een tweede startrij realistisch gezien, maar ik sluit zo'n scenario als ik eerder geschreven heb dus ook niet uitquote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:59 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Deze moet ik gequote hebben. Ofwel vanwege het toekomstvoorspellende vermogen, ofwel om straks nog even lekker te kunnen lachen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |