abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171884822
Voor mijn slaapkamer wil ik graag een metalen rolluik, dit zodat er geen lompe gordijnrails uit steekt uit de muur, het lekker donker is, en als de zon er 's ochtends in het weekend op staat ik mijn bed niet uit bak.

Alleen nu sta ik voor de keuze om het elektrisch of handmatig te doen.
Online zo'n prijsberekening ingevuld, en handmatig zit rond 300, elektrisch rond 7-800.
Ik ben niet arm ofzo, maar 400 euro alleen zodat ik dat rolluik niet omhoog hoef te trekken is natuurlijk best een hoop geld.

Daarnaast leek het me wel fijn om een klok in te stellen zodat deze iets voordat de wekker gaat omhoog komt, en ik in het daglicht wakker wordt, zodat ik wat makkelijker uit m'n bed kom.
Alleen heb ik voor Kerst een wake up light gekregen, die dus ook de kamer goed verlicht...

Maar achteraf een motor erin zal denk ik niet zomaar gaan? Dus moet nu een keuze maken,
alleen kan ik niet kiezen :P (jaja luxe probleem etc)

Dus wat denken jullie? eenmalig investeren en lol hebben van een elektrische (met somfy oximo IO motor, dus ook aanwezigheids simulatie en vorstbescherming)
Of met de hand op en neer blijven trekken elke dag?

Tips of dingen waar ik niet aan gedacht heb zijn welkom.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:10:08 #2
180174 Diemux
People vs Me
pi_171885099
Als je het geld er voor hebt; elektrisch. Aan dat andere ga je je alleen maar irriteren.
pi_171885173
Groot verschil wel, wij hebben zonneschermen elektrisch en met de hand. Elektrisch was 250 duurder. Echter bij sommige ramen moest het elektrisch omdat het met de hand te zwaar was.

Elektrisch is een luxe, makkelijk maar niet noodzakelijk. Aangezien je het hebt over gordijnrails die je niet wilt zien moet je elektrisch anders zie je het touw. Daarmee ga je je doel voorbij lijkt me ;)
pi_171885290
Elektrisch is later makkelijk te doen als je een beetje handig bent. Het is een kwestie van de bandopwinder eraf halen en motor met motorsteun erin zetten. En elektra erbij leggen natuurlijk
pi_171885523
Ik heb handmatige, zou geen elektrische willen. Als ik ooit zou moeten ontsnappen vanwege brand en de stroom is uitgevallen kun je er nooit uit.
pi_171885607
Kunt ook zoiets inbouwen, inclusief tijdschakelaar. Dan kun je elektrisch en handmatig volgens mij.

http://www.ebay.de/itm/Schellenberg-RolloDrive-65-Premium-Gurtwickler-Funk-Rolladengurtantrieb-/252236038678
pi_171885715
quote:
Daarnaast leek het me wel fijn om een klok in te stellen zodat deze iets voordat de wekker gaat omhoog komt, en ik in het daglicht wakker wordt, zodat ik wat makkelijker uit m'n bed kom.
Alleen heb ik voor Kerst een wake up light gekregen, die dus ook de kamer goed verlicht...

dan heb je geen wekker meer nodig. van dat geluid zit je al rechtop in je bed.
(ik althans, zal vast niet voor iedereen gelden.)

verder vind ik het prijsverschil wel erg hoog. is dit voor elektrisch met een knop op de muur of met afstandsbediening?
mits afstandbediening zou ik het misschien nog overwegen, anders voor handmatig gaan
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_171885779
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:57 schreef MrDrako het volgende:
Dus wat denken jullie?
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:57 schreef MrDrako het volgende:
Voor mijn slaapkamer wil ik graag een metalen rolluik
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:57 schreef MrDrako het volgende:
als de zon er 's ochtends in het weekend op staat ik mijn bed niet uit bak.
Ik denk dat je beter een kunststof rolluik kan nemen. Ik heb er geen enkel verstand van, maar iets zegt me dat een metalen rolluik minder hitte tegenhoudt dan dat eentje van kunststof dat doet.

Maar nogmaals, ik heb er geen verstand van. Als temperatuur een ding is dan zou ik dat zeker even nakijken welke beter is voor dat.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171885900
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:38 schreef gianni61 het volgende:

[..]

dan heb je geen wekker meer nodig. van dat geluid zit je al rechtop in je bed.
(ik althans, zal vast niet voor iedereen gelden.)

verder vind ik het prijsverschil wel erg hoog. is dit voor elektrisch met een knop op de muur of met afstandsbediening?
mits afstandbediening zou ik het misschien nog overwegen, anders voor handmatig gaan
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik denk dat je beter een kunststof rolluik kan nemen. Ik heb er geen enkel verstand van, maar iets zegt me dat een metalen rolluik minder hitte tegenhoudt dan dat eentje van kunststof dat doet.

Maar nogmaals, ik heb er geen verstand van. Als temperatuur een ding is dan zou ik dat zeker even nakijken welke beter is voor dat.
Volgens de leverancier zijn het metalen lamellen gevuld met polyurethaanschuim, en de geleiders hebben een PVC voering zodat de lamellen er stiller doorheen gaan.

de prijs was voor een unit met afstandsbediening, alleen als ik de tijdklok erbij wil kost die ook zo'n 190 euro ;(
pi_171885922
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:52 schreef MrDrako het volgende:
Volgens de leverancier zijn het metalen lamellen gevuld met polyurethaanschuim, en de geleiders hebben een PVC voering zodat de lamellen er stiller doorheen gaat.
Volgens de leverancier kan het van alles zijn; is dit beter om de hitte buiten te houden als kunststof?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171886699
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:54 schreef Geralt het volgende:

[..]

Volgens de leverancier kan het van alles zijn; is dit beter om de hitte buiten te houden als kunststof?
Ik kan me voorstellen dat de leverancier daar niet over gaat lopen liegen, en denk ik dat een wit gespoten geisoleerde metalen rolluik voldoende de zon buiten kan houden, en daarnaast wat duurzamer is.
Maar bedankt voor het meedenken ^O^
pi_171887805
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:52 schreef MrDrako het volgende:

[..]

[..]

Volgens de leverancier zijn het metalen lamellen gevuld met polyurethaanschuim, en de geleiders hebben een PVC voering zodat de lamellen er stiller doorheen gaan.

de prijs was voor een unit met afstandsbediening, alleen als ik de tijdklok erbij wil kost die ook zo'n 190 euro ;(
dat ze stil door de geleider gaan geloof ik best.
hetgeen dat de meeste herrie maakt is het moment dat de rolluiken van dicht naar luchtstand gaan. daarbij maakt de motor zelf ook wat geluid.

zoals gezegd, het kan aan mij liggen, maar ik zou meteen klaarwakker zijn.

vanuit je bed met de afstandbediening de rolluiken open en dicht maken lijkt me dan op zich wel weer lekker.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_171894916
Ik heb zelf alles elektrisch en kan het met o.a. met mijn telefoon bedienen. Hier heb je dan wel weer een tahoma box voor nodig. Daar zit ook een schema in hoe laat alles open en dicht gaat.

Als je eletrisch wilt zul je ook stroom ernaar toe moeten aanleggen. Als je handbediendt gaat heb je die lelijke katrol in je kamer.

Verder is het formaat nog wel van belang want ander wordt het te zwaar om het met de hand te doen.

Ik zou zeker elektrisch gaan. Die somfy motortjes kosten echt niet zo overdreven duur.

De bediening kan via verschillende draadloze schakelaars.
pi_171895015
En als ze goed afgesteld zijn en netjes ogehangen hoor je het niet. Als het rolluik bijna dicht is gaat deze heel langzaam draaien. Softclose heet dat geloof ik.

Let wel goed op welke motor ze erin doen. Er zijn verschillende types somfy motoren. RTS en IO.

Verder heb ik een zonnesensor aan de gevel welke een commande kan sturen om de rolluiken dicht te zetten. Zo kom ik s'avonds niet in een bloedheet huis thuis omdat ik vergeten was ze s'ochtends dicht te laten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')