abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 15 april 2018 @ 22:41:06 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_178542303
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 21:17 schreef Lemijn het volgende:
Kick. Ik krijg binnenkort eindelijk een normale fiets (ik scheur nu nog rond op het roestige barrel uit mijn studententijd) en kan dus ook nadenken over een zitje. Ik lees dat de markt vooral bestaat uit Bobike en Yepp. Is dat gewoon een kwestie van smaak? Of van de grootte van je portemonnee? Ervaringen welkom, tenzij dit al 10x besproken is, dan zal ik beter zoeken.
Ik kocht een tweedehands Sparta Amazone fiets en daar zat al een Bobike zitje op. Die heb ik vervangen voor een Yepp omdat ik vond dat mijn dochter er heel erg achterovergeleund in zat. Het zitje ging op de fiets van mijn vriend en daar was het geen probleem :? Het hangt dus ook een beetje van de combinatie fiets / stoel af.

Wel vind ik het materiaal van de Yepp stoeltjes prettiger dan van de Bobike stoeltjes (althans van de generatie die op mijn fiets zat, met zo'n soort dun kussentje dat je met klittenband op het zitje kunt vastmaken). Yepp is overal afgerond en zacht ^O^ Ohja en de gordels zijn apart van elkaar al vast te maken, wat ik met een spartelend kind vaak wel prettig vind oO< Heb daar bij ons autostoeltje altijd vreselijk ruzie mee :X
E & S
pi_178542642
Wij hebben Yepp voor en gaan straks voor Yepp thule achter. Ik heb geen ervaring met bobike, maar vind het erg fijn dat je bij Yepp het stoeltje er zo af haalt voor wanneer je niet met kind weggaat. En je kan hem ook zo op een andere fiets zetten waar een (extra) adapter op zit.

Kijk wel even goed naar het model fiets, bij de nieuwe fiets van mijn man kan het windscherm er niet meer op (pin kan er niet doorheen) en moest het stuur een maatje hoger omdat daar een knik in het stuur zit.

2e hands zijn ze overigens erg goed verkrijgbaar voor max 50 inclusief windscherm en ze slijten imo amper.
¸¸.´`.¸¸.´`.¸&gt;&lt;(((&gt;
  zondag 15 april 2018 @ 23:11:39 #53
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178542759
Ik koos 4 jaar geleden voor Yepp omdat ik het materiaal zachter vond en geen apart kussentje nodig had. Fiets werd paar jaar later gestolen en had dus weer een nieuw voorstoeltje nodig. Ben deze keer weer voor Yepp gegaan. Ik vond dat ze er beter in zat en nog steeds vind ik het stoeltje prettiger aanvoelen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178543088
Een andere op de markt is Urban Iki. Leuk geprijsd en toffe kleurtjes. Ik heb nu een klein jaar een achterzitje in gebruik en die bevalt prima :)
pi_178546198
Hier ook de Urban Iki. Wat Fazzoletti al zegt: de prijs is prima en ik vind hem er ook nog leuker uitzien dan de Bobike en Yepp. Dat laatste was geen doorslaggevend argument, maar het oog wil ook wat ;)
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_178576555
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 21:17 schreef Lemijn het volgende:
Kick. Ik krijg binnenkort eindelijk een normale fiets (ik scheur nu nog rond op het roestige barrel uit mijn studententijd) en kan dus ook nadenken over een zitje. Ik lees dat de markt vooral bestaat uit Bobike en Yepp. Is dat gewoon een kwestie van smaak? Of van de grootte van je portemonnee? Ervaringen welkom, tenzij dit al 10x besproken is, dan zal ik beter zoeken.
Wij zijn voor Yepp gegaan omdat ze 5 jaar geleden toen wij begonnen te kijken vooral lelijke bobikes hadden (sorry....). Daarnaast hoorden wij van vrienden dat de Yepp net wat beter was/is als je bewegelijke kinderen hebt EN de bobike had destijds alleen van die harde zittingen met een los kussentje die je kwijt kan raken, zeiknat kan regenen etc.

Ik zie dat Bobike tegenwoordig gewoon zitjes heeft die sprekend op Yepp zitjes lijken.
Oh ja, Yepp klik je makkelijk op de nieuwere fietsen zonder adapter of zo. Tenminste wij hebben een mamafiets en een Giant Transporter en op beide kan ik de Yepp klikken zonder gedoe.

Kortom ik ben blij met Yepp zowel voor als achter.
  dinsdag 17 april 2018 @ 15:04:59 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178578574
Er is nu ook Urban Iki, in het vorige topic redelijk uitgebreid besproken.
KuikenGuppy
pi_178580087
Dank voor de tips en ervaringen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')